MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Kitos kaikille tuesta!!!
ja tervetuloa kaikki uudet mukaan masuja kasvattamaan :wave: :heart:

Mun pitäs kanssa siivota, mutta ei millään viittis, ehkä sit iltapäivällä :ashamed:

Täytyy myöntää, että kyllä minäkin käyn kurkkimassa muita pinoja :)
 
Oletteko muuten ajtelleet mennä 3D- tai 4D-ultraan? Mua kiinnostais kovasti mennä, meillä kun on lähipiirissä ilmennytkin sitten synnytyksessä tai sen jälkeen kaikkea "kivaa", mikä olis pitänyt huomata jo rakenneultrassa :/ . Mä oon jotenkin sellainen ihminen, että haluan varautua kaikkeen etukäteen, myös huonoihin uutisiin, vaikka se ei meillä raskauden jatkumiseen vaikuttaisikaan.
 
Kiva olisi kyllä mennä 4D:hen, mutta taidan luottaa ihan rakenneultraan! Vaikka viimeksi lääkäri ei ollut todellakaan mukava, mutta teki siitäkin edestä tarkkaa työtä! Pöyritteli pitkään ja tarkisteli ja laskeskeli mittoja. Ei siinä itse ennättänyt selvää saada vauvasta!
 
täänään ikäviä uutisia.. :'( yöllä olin vuotanut verta ja soitin heti terveyskeskukseen. sain ajan terveydenhoitajalle joka sanoi että keskenmeno on mahdollinen mutta kannattaa syödä b-vitamiinia ja levätä jos vaikka verenvuoto lakkaisi. ihmettelen etteivät ultraan lähettäneet? kaksi ystävääni saanut lähetteen ultraan kesken menon aikana/jälkeen.. kokemuksia muilla? :( :'(
 
Perjantaita kaikille!

Oon tässä miettiny, kun oon lueskellu muiden juttuja, et josko sinne alkuraskauden ultraan varais aikaa. Mut kertokaas mulle, missä vaiheessa sinne kannattais mennä, että sais varmistettua onko tuolla mahassa ketään?

Eilen illalla iski hirvee epäilys siitä, ettei tuolla ketään ole. Yökin meni sitten huonosti, ku vähän väliä heräsin ja aina oli vaan mielessä, et mitäs jos mä kuvittelenkin koko jutun? Alkaa tuntua siltä, että pitäis saada varmistus asialle. Neuvolassa ultra tehdään vasta rv12, eli siihen on viel reilusti yli kuukausi aikaa...

-JennyAdelina & pieni 6+1-
 
odottava ja onnellinen :hug: :hug: Toivottavasti olisi vaaratonta veren vuotoa, paljon jaksamista ja paljon voima :hug: :hug: :hug:

Nyt on varattu aika varhais ultraan :D se ois 26.3!!!
Oli pakko, kun eilen ei sitä sykettä näkynyt, niin tietysti tänään hiipi epäilys mieleen ja saman tien tartuin puhelimeen ja varasin ajan, menis vaan aika nopeasti.
 
Tulentyttö: Hyvä, että kaikki oli hyvin! :hug:

Kuunkulta:Tuplaonnittelut sinne! :flower: :heart:

odottava ja onnellinen:Voimia sinne paljon! :hug: :hug:

pomppu: Onnittelut sinnekin! Ihanaa, nähdä oma pienokainen ultrassa. Itsellä se ois ens viikolla, ensmäinen ultra. Sinnekin pitäis jaksaa odotella.

atshii & Jamias: Katsotaan milloin itellä alkaa ite pahoinvointi. Mulla jatkuu vaan tää heikko ja huono olo. Mikään ei oikein maistu.

Itse olin menos eilen klo 7.30-20.30.. Kotona en sitä ennen käynyt ku hakee tytöt mukaan porukoille.

Madam mamma ennusti minulle näin: Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 13.11.2008. Lisäksi saatte pojan maaliskuussa v. 2013.

Jospa se poika ois seuraavax tulossa. :D Mutta en usko, että mulla noin kauaa menee synnytykseen.
 
odottava ja onnellinen: iso :hug: . Toivotaan, että olisi kuitenkin jotain vaaratonta vuotoa ja pieni pysyisi kyydissä!

Sain sitten pikaisesti siivottua ja oli kyllä niin huono olo koko ajan, että vähän oikaisin, enkä kovin tarkasti ottanut kaikkia nurkkia :ashamed: :D . No, kai tänne kelpaa pari vierasta tänään tulla. Siivotkoon ite, jos ei kelpaa :D

Nyt on kyllä koko ajan sellainen krapulainen olo, pitää nieleskellä ja hengitellä syvään :x . Kaipa tää tästä...

JennyAdelina: mullakin on käynyt mielessä, että jos vaan olen kuvitellut koko raskauden... nyt on kyllä noita oireita jo sen verran, että pikkuhiljaa epäilyt hälvenee :snotty: . Eri asia sitten, mitä siellä mahassa on ja missä kohtaa, sitä jännätään seuraavaksi :/
 
Uutta pukkaa..

Elikkäs ensimmäinen olisi tulossa, la nettilaskureiden mukaan 12.11.
Eka neuvola on 2.4. Malttamattomana varasin ja sain ajan varhaisultraan yksityiselle 28.3. Sillon olisi viikkoja 7+2.

Oireita ei oikein vielä ole, joka päivä tarkistan etteikö rinnat jo olisi arat :LOL: Aamuisin toivon että oksettais ees vähän :D Ehkä se mieli muuttuu kun/jos oksetus oikeesti alkaa!

Tämä palsta on kyllä tosi hyvä juttu. Mukava lukea toisten kokemuksia ja mietteitä .Kiva huomata ettei ole yksin ajatuksiensa kanssa.

-Puuvilla ja peppi 5+2 :heart: -
 
mie sain heti herättyäni klo 8.50 imuroitua. Ja nyt yritän tehdä ruokaa. mut ei meinaa tulla mitään. Miksi ei voi oksennus tulla, vaan "epäröi". Tää olotila, mikä mulla on.. Ei ole kivaa..

Ja tänään pitäis vadelmapiirakka saada tehtyä :headwall:
 
odottava ja onnellinen :hug: Kyllä minusta voit vaatia ultraa koska eihän se välttämättä tarkoita keskenmenoa.Soitteleleppa vaikka neuvolantätille,itse pääsin sitä kautta terveyskeskukseen ja kun siellä ei ollut ultraa niin sitten naistentautien polille jossa ultrattin.
Tiedän miltä sinusta tuntuu mutta toivotaan että kaikki hyvin :hug:

Kuunkulta Tupla onnittelut :flower: ja kaikille muillekkin jotka ultrassa ovat käyneet,en nyt muista nimiä millään :whistle:

JennyAdelina Minullakin hirveä pelko ettei masussa ketään olekkaan,tuulimunan kokenut marraskuussa ja nyt aijon mennä ultraan,heti kun vaan pääsen.Tuo tuulimuna oli minulla aivan oireeton ja nyt samanlainen olo,en tietysti vielä ole kauhean pitkällä mutta silti pelottaa kovasti :| Mutta raskaushan voi olla oireetonkin eikä tarkoita automaattisesti pahaa ;)

Te jotka käyneet jo alkuraskauden ultrassa millä viikoilla sinne on mahdollisuus päästä tai kannattaa mennä että siellä mitään näkyy????
 
odottava ja onnellinen, Toivottavasti tuo olis vaan jotain vaaratonta alkuraskaudenvuotoa ja pikkuisella kaikki hyvin :hug: Kovasti jaksamista sinnepäin :hug:

Puuvilla, tervetuloa :wave:

Tuosta alkuraskauden ultrasta...
Viikolta 6 alkaen voidaan jo nähdä jotain. Eli mihin on kiinnittynyt. Montako. Itse alkiota harvoin noilla viikoilla nähdään. Mulla näkyi kaksi mustaa pussia ja niiden sisällä valkoiset pisteet. Viikolla 7 lääkäri sanoi, että voidaan nähdä jo sydämen toiminta. Viikolla 8 yleensä saadaan sitten kunnolla jo alkio näkyviin. Eli jos ei mitään erityistä syytä ole, että pelkää kohdun ulkoista tai varhaiskeskenmenoa, niin ei varmaan kannattaisi mennä ennen viikkoa 8.
Mä haluisin kanssa mennä tuohon 3D tai 4 D ultraan. Haluan varmistua, että molemmilla kaikki hyvin ja onhan se jo jännää kun etukäteen nähdään niin paljon vauveleista.

T: Kuunkulta ja kaksoset 6+1
 
odottava ja onnellinen, toivotaan et ei ois mitää vakavampaa!!

mulle madam mamma ennusti seuraavaa:
Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 26.10.2008. Lisäksi saatte tytön tammikuussa v. 2010.
Et saa nähä syntyiskö meille vaavi jo 26 pvä ku kumpiki nii väittäis :LOL:
 
ei tästä tuu mitään.. EN jaksa..
Tein jauhelihakastiketta + keitin perunat + vähän makaronia..
Miltään ei maistu, luulin, että laitoin mausteita.. Ja ei maistu siis yksinkertaisesti. Ei vaan mene alas..

Koko ajan on tunne, että oksettaa, mutta ei kuitenkaan. Pitääkö sitä mennä sormet laittaa kurkkuun, että oksennan.
 
Odottava ja onnellinen
pyydä lähete ultraan. mäkin sain lähetteen naistenpolille ultraan. tosin sekin aika vasta ensiviikon keskiviikko., että sinne asti pitää odottaa ja murehtia.
Mullakin verenvuotoa, nyt ei ole niin runsasta mitä se oli. mutta vieläkin hiukan tulee ja pahinta pelkään :'(
toivottavasti sulla on vaaratonta, soita ihmeessä ja pyydä aika ultraan.
 
Red Dragon vähän samanlainen fiilis on täälläkin, ei oikein tiedä miten päin olisi kun on koko ajan ällöttävä olo.. Mutta tuskin se oksentaminenkaan oloa helpottaa, pahentaa vaan... :x .

odottava ja onnellinen :hug: Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin.

Tänään jatkui töissä poikien utelut. Omasta mielestäni oon saanu aika hyvin pidettyä pokan :whistle: . Saa vaan nähdä että miten kauan. Mie olen sitä sorttia, että naamasta näkee heti, kun yritän huijata... :p Täytyy varmaan laittaa miunkin noille ennustajille kyselyä, utelias kun olen ;) . Niin ja tervetuloa minunkin puolestani uusille :heart: . Tiistaina olisi jo eka neuvola, jännittää jo valmiiksi :D .
 
Tove-81
Varasin yksityiseltä tuon varhaisraskauden ultran. Olen nyt viikolla 7, huomenna alkaa viikko 8 :)

Ja sain ensi tiistaiksi jo ajan! Keskiviikkona vasta neuvola! Aika hauskaa mennä näin päin, mutta olen pitkään asiaa miettinyt ja nyt sitten saanee jotakin varmistusta asiaan!
 
Mihin mun oireet on hävinnyt :eek: Etovasta olosta ei oo tietoakaan ja väsymyskin on tipotiessään, oon ollut tänään tosi pirtee ja reipas, oon siivonnut jne. :)
Mulla tossa yhessä vaiheessa vihlo/särki vasemmalta puolelta niinku selän puolelta :| mitä lie?

Mutta nyt on puhdas koti :D
 

Yhteistyössä