MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Raskausuutisesta pomolle kerron varmaan ekan ultran jälkeen. Ne ovat siellä siinä uskossa että tulen takas heinäkuun jälkeen (hoitovapaa loppuu silloin ). Itse ehdotin et pitäisin eka lomani pois ja sit työn pariin. Joten pomo varmaan ensi kuussa lomalistoja tehdessä soittelee ja kysyy miten tuun. Pitää ekaks sanoo et jatkan hoitovapaata kun ei silloin vielä ole eka kolmannes raskautta takana.

Mut odotan sitä hetkeä että saan pamauttaa taas uutisen!!! :kieh: Ei varmaan tykkää, mut eipä mua hetkauta :LOL:
Viime raskaudessa suhtautu tosi huonosti ja epäammattimaisesti mun sairaslomiin joitan jouduin raskausvaivojen takia pitämään. Seisomatyö+ iskias ei ole hyvä yhdistelmä! Toivottavasti ei sama toistu tällä kertaa, mut ONNEKSI ei tarvii miettiä nyt kuinka jaksaisin töissä =)

Niin, itse kysymys taisi olla et milloin viimeksi ilmoitin töissä. Taisi olla aika aikaisin, 8 viikolla ehkä. Meillä oli tupakansavua joten sillä halusin pomon tietävän että laittoi mulle vähemmän sellaisia vuoroja.
 
Tulentyttö: eli olet siis ilmoittanut olevasi hoitovapaalle siihen kun nuorin täyttää kolme? Ennättääkö mennä paljonkin päällekkäin, äippäloma ja hoitovapaa?
Luin nimittäin että jos ilmoittaa olevansa vaikka 30.12 saakka hoitovapaalla ja uusi ä.loma alkaisi vaikka 22.9 niin työnantajan silmissä on edelleen siihen joulukuun loppuun hoitovapaalla. Eli ei siis kertyisi normaaleja etuja joita saisi äippäloman ajalta! Esim. vuosilomapäivät.

Sillä ite lasken tarkkaan et mihin asti hoitovapaan otan, eli edelliseen päivään kunnes ä.loma alkaisi.

Oliko ihan sekavasti kirjoitettu? En tiedä ovatko kaikki työnantajat näin tarkkoja. Eikös hoitovapaan lopettamiseen pidä olla painava syy, et ä.loma ei olisi sellainen tai jotain.
 
Red Dragon: sun pitää ottaa kotona vähän rennommin kun väsyttää.
Itelläkin tosin tapana vetää ittensä ihan loppuun jos pidän siivous/leipomispäivää :whistle: Ukko sanoo monesti et lopetahan jo. Mut kun on hommaan ruennut niin pitää saada kaikki tehtyä ja sit vasta voi istua=)
 
Ku en mie tänään oo jaksanu mitää tehäkään.. Oli vain pakko saada ihteä niskasta kii otettua ja tehdä taikina ja tehdä pullat. Tänään esikoinen täytti neljä vuotta :heart: ja sunnuntaina ois sit synttärit. Mutta kahtoo viittiikö noita tarjota kellekään.

Ku lähtis tää öklötys olo pois.. Kun ei vaan rupea laatta lentää, ni kaikki hyvin. Ihana väsymys.. Töissä se varsinkin on mukavaa :/
 
Luminka joo oon sis ilmottanut olevani niinkauan hoitovapaalla ja tuota mietin kanssa et kuinka käy, nuorin täyttää tänä heinäkuussa 2 eli melkein vuoden menee päällekkäin :| Saa nähä millä tuulella on suostuuko muuttamaan sitä et jään jo lokakuussa äippälomalle vai ei, jos ei niin ei voi mitään, ketuttaa kyllä kovasti.
Mut meillä on silleen et kaksi kertaa saa jatkaa hoitovapaata, ekaksi mun oli tarkotus olla vaan vuoden 2007 loppuun ja sit kävin ilmottaa että jatkan vielä, ni oli tavallaan pakko ottaa toi koko loppu aika, kun ei ollut takuita että raskautuisin just sillon kun olisi pitänyt, ymmärsitköhän mitään mun sekavasta sepustuksesta? =)
 
Tulentyttö: ai niin kun tuossa on omat rajoituksensa.. Mä käsitin et kahdessa osassa saa pitää niin se tarkottais että välillä kävis töissä ja sit jatkais taas vapaata. Noinhan se järkevämmältä kuullostaa! Ymmärsin joo selityksesi d :D b

RD: jaa, teillä on synttärit :heart: Sun pitää näytellä vähän ettei ihmiset arvaa et on muutkin pullat kuin korvapuustit uunissa;) Kun et muistaakseeni kaikille vielä aikonut kertoa..

Minä nautin tässä mokkapalasta, tän on pakko olla jo päivän viimeinen :whistle: Kavetin piti tulla kahville ja sillä jätin eilen jääkaappiin valmiiks. Mut ei päässytkään tulee niin nyt näitä uppoaa omaan suuhun :ashamed:
 
No, minä näköjään en voi lopettaa kun alkuun pääsin tässä palstailussa.

Vielä Red sulle kysymyksiä muutama: Oot siis menossa ultraan? Epäiletkö et oisit jo pidemmällä? Oliko jo oireita edellisten menkkojen jälkeen? Sori utelu, mut ihan vaan mielenkiinnosta eikä oo pakko vastata jos et halua!
 
no en mie tiiä oliko oireilua sen enempää ku nyttenkään, mutta ku pisti mietityttää, ku viime menkat oli niin niukat. En mie yleensä oo selvinny pelkil pikkuhousunsuojilla. Ja jotenkin saan omanmielenrauhan asialle.. Kunhan haluan tarkistaa. Ja pääsen ultraan :heart: B)
 
hei kaikille, minä kerroin jo pomolle, koksa olen yöhoitaja hoitolaitoksessa ja täällä on välillä liikkeellä sairauksia ja lääkkeitä, jonka kanssa raskausaikana ei saa olla kosketuksissa, eli kertomalla varmistin että kaikki tarvittava tieto kantautuu korviini ajoissa.

 
Huomenta!

Jännä juttu, kun vapaapäivänä on tikkana tähän aikaan pystyssä vaikka saisi nukkua ja muulloin ei jaksaisi milään nousta ylös :)

Pomolle kertomisesta... mä aion kertoa heti ens viikolla, kun hän palaa lomalta. Niinkuin jo tuolla aikaisemmin kerroinkin, niin minäkin joudun olemaan sellaisten lääkkeiden kanssa tekemisissä, mitkä eivät tee raskausaikana hyvää. Ja lisäksi neuvolat yms. saa käydä työajalla, joten senkin takia kerron. Ja on se kiva, että pomo ymmärtää, jos on väsynyt tai huonovointinen :p . Kaikki pomot ei tietysti ymmärrä ja suhtautuu raskauteen ikävästi, mutta mun pomo on varmaan ihan iloinen. Hänellä on itselläänkin kolme lasta.

 
Huomenta!

Tänään muakaan ei nukuttanut ja syy taitaa olla tämä päiväinen Ultra!! Pitää vain malttaa koko päivä odotella,että klo tulee 18.00! Pitkä päivä siis edessä.

Minäkin olen miettinyt, milloin kertoa pomolle. Huomenna joudun silmätysten hänen kanssa olemaan mutta en ihan vielä haluaisi paljastaa... Pitää varmaan laittaa jotkut löysät vetimet päälle, ettei masu ainakaan yhtään pömpötä. Tai jos huomaa, niin toivottavasti ajattelee, että onpa tuo lihonut...Ja tuttuun tyylinsä hän ei varmasti malta olla asiaa ääneen sanomatta... Mulla siis mies puolinen pomo...
 
Onnea Pomppu ultraan!

Mulla alkoi esikoisesta raskaus näkymään vasta 20. viikon tienoilla, toivottavasti nyt näkyis jo vähän aikasemmin :heart:

Kiitos, muuten Luminka niistä linkeistä :) . Kyllähän sitä rahaa taas saa tähänkin tenavaan upotettua. Meillä kun on melkein kaikki vauvatavarat myyty pois, tärkeimmät ainakin :whistle: .
 
Huomenia!!

Täälläki ois saanu nukkuu puol tuntii pitempään mut neiti päätti herätä seittämältä :| No onneksi ei kuitenkaan hirveästi nukuttanut :) Mikä outoa eli illalla kyll yhdeksän jälkeen alkaa väsyttää mutta aamulla herään ihan pirteänä :)

Tuosta työnantajalle kertomisesta itselläni sopimus vaan tuonne toukokuun loppuun ja toivon todella että jatkavat sitä ja katson sitten missä vaihessa kerron,että keroonko silloin kun sopimusta tehdään koska tekevät kuitenkin varmaan siihen äippäloman alkuun.

Onnea RD:n esikolle :flower:

 
Meillä heräs neiti jo puoli seitsemältä |O Koitin vielä huijata takas nukkumaan maidon jälkeen mut ei onnistunut :snotty: Ihmeen nopeesti sit virkistyy. Eikä illallakaan pahemmin nukuta, ihmettelen tosiaan. No, ei passaa valitaa:D

Pomppu 70: On varmasti sulla pitkä päivä edessä! Onnea ultraan :heart:

HotCoffee: Minkä ikäinen teidän poitsu olikaan kun en muista? Varmaan kova hoitamaan kunhan vauva syntyy=) Miedän tytöllä ikää silloin 1v 5kk, eiköhän innoissaan äitiä auttele=)
On sulla mukava pomo,mulla ei lähellekään tuollainen! Ehkä vähän oli iloinen kun viimeksi ilmoitin odottavani mut tais kestää sen pienen hetken vaan.
 
Luminka: poika täyttää toukokuussa jo 5 vuotta :eek: . Hieman nopeesti on aika mennyt... Kovastihan tuo jätkä pikkuveljeä toivoo, pikkusiskokin kuulemma käy, kunhan ei koske hänen tavaroihin :D . Ei reppana vielä aavista, miten kovaa se isoveljenä olo on :LOL:
 
RD:n "isolle" 4 vuotiaalle onnittelut :)

Pomppu 70 : onnea ultraan ja koitahan pysyä pöksyissä tämä päivä ;) :heart:

Ja sitten ).( Mulla oli eilen illalla ja nyt aamusta outoa masu kipuilua ja mä kun oon vainoharhannen kaiken tämmösen suhteen niin soitin sit terkkariin ja sain ajan täksi päiväksi klo.15.15, katotaan mitä sanoovat.
Kipuilu on siinä mielessä ihan outoa kun tämmöstä ei oo ollut muissa eikä tässäkään raskaudessa, se on semmosta kovaa kouristelua, ihan piti panadolia ottaa, mutta ei auttanut :/
 
kutmula & tulentyttö: Kiitos onnitteluista :D . Neiti sai eilen avata pari pakettia, loput tulee sit viikonloppuna ja vanhemmat vie neidin sirkukseen toukokuussa. Neiti on voittanut vapaa liput 1-vuotiaasta lähtien. Mutta nyt ajattelin, että jos uskaltautuis melkein eteen istumaan :whistle:

Itse yritän töissä olla. Onneksi on jonkin verran ollut tekemistä, mutta jotenkin vain tää heikko olo jatkuu.. Yrittää syödä, mutta silti on huono olo.. Töiden jälkeen pitäis lähtee viel ohjaamaan varkkareille kerhoa. Huh huh
 
Ei ole tullut pahemmin kirjoiteltua vähään aikaan.

Täällä on väsymys huipussaan vieläkin. Tahtois vain nukkua. Mutta aamuisin ( tällä viikolla kun olen illassa ) niin on täytynyt nousta laittaan esikko kouluun kun ei muuten poikaa näe koko päivänä. Sitte äkkiä takas sänkyyn ja koittaa nukkua siihen kun tyttö herää. Onneksi tänään heräsi vasta 10.30.. Sai mammaki nukkua. Ens ke olisi meillä sitten eka ultra. Hieman meinaa jännittää onko pikkuinen oikeassa paikassa.

Pomolle en ajatellu kertoa ennen kuin rv 12 on täynnä ja siihen on vielä aikaa. Mutta tokkopa pomokaan on paikalla vielä silloin. Nimittäin ollu vkon lopusta asti teholla. Eilen oli vissiin jo päässy tehon tarkkailuun. Pitäis sijaispomolle kertoo mutta kerkiäähän tuon. Tosin ei varmaan tarvi edes kertoo ku tuo massu on jo kasvanu aikas mukavasti. Meillä töissä toinenkin odottava ja hän 3 viikkoa edellä ja mulla massu paljon paljon isompi. Mutta nyt tarttee lähtee kauppaan.
 
moi vaan, hyppään taas ihan toiseen aiheeseen mistä täällä puhe mutta pakko kysyä :) tekeekö kenelläkään kahvia paljon mieli? minä en muina odotusaikoina sietänyt kahvia ja näin ollen en sitä juonut ollenkaan mutta nyt ei vaikuta mitään, voisin juoda miten paljon vaan (tietenkin en juo sitä kuitenkaan koko ajan vaan säännöstellen mennään... niin tietääkö kukaan mitään annostusta siihen kun en löydä mistään tai sitten ei ottanut silmään. ennen ei ole tarvinnut asiaa miettiä. kiitos jos joku vastaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
tulentyttö onko kuukautisien aikana tullut samantyyppisiä kouristeluja kuin nyt?

Ei oo ollut, mulla on ollut aika oireettomat menkat aina.
Terkkarissa sanoi että ei välttämättä oo mitää vakavaa, mutta kun sattui vapaa aika olemaan niin pyysi käymään, en tiedä mitä lääkäri tuolla tekee, mutta kohtahan se selviää
 

Yhteistyössä