MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

helmi79 tervetuloa mukaan ja onneksi olkoon

väsymyksestä sn verran, että minulla tuntuu nyt menevän ihan toisinpäin, olen ylipirteä, nukun todella vähän ja herään useasti. toivottavasti näin ei jatku kauaa, sillä teen yötöitä ja vähän nukkuminen kostautuu varmasti pian. vähän jännittää kuinka kauan jaksaa töissä yötöitä tehdä.

minäkin olen vihdoinkin varannut neuvola ajan, sain sen 31.3 maanantaina, edellisellä viikkolla olisi neuvolatäti halunnut, mutta olemme silloin lomailemassa pariisissa, paljonkohan tulee sieltäkin ostettua vauvanvaatteita
=)
 
Pomppu: Juu, molemmat vastas. Mutta toisella meni kauemmin vastaamiseen. Meni ehkä parisen viikkoa. Kerkesin jo ajatella, ettei vastaa ollenkaan. Taidan laittaa uudelleen :whistle:

Anoppi uskoo näihin ennustusjuttuihin jonkin verran ja hänellä on "tuttu" ennustajatäti, jonka l uona käy tai soittaa. Niin viimeksi hän kysyi anopilta: "onko sinulla tyttöjä?" anoppi: "ei ole, mutta kaksi miniää on". ennustaja: Sitten asia koskaa jompaa kumpaa miniöistä. Sinä saat kuulla keväällä ilouutisen.
Eli koskikohan se nyt tätä mun raskautta, minkä mies kertoi äidilleen :whistle:
Mutta useat hänen ennustukset on pitäneet paikkaansa. Esim. miehen ukin syöpä, sen uusiutuminen, ku parantui siitä, mummon selkävaivat, anopin kuopuksen silmälääkärillä käynnit yms.

helmi79: Tervetuloa! :flower: :hug:
Tuo on kyl hyvin sanottu: Ei ollenkaan nautinnollinen olo, vaikka todella onnellinen :heart:
Kieltämättä tää väsymys ei ole herkkua. Mutta jostain sitä vaan voimat ehtii, että jaksoin eilenkin niitä kukkamultia vaihtaa.
 
helmi79 tervetuloa mukaan masua kasvattamaan :) :heart:

Täällä on kanssa väsymys ihan hirveetä, tuntuu et vois nukkua vaan, tällä hetkellä päivän koho kohta on kun saa lapset nukkumaan ja tietää että kohta pääsee itekkin sänkyyn :ashamed: :whistle:

Mä oon kanssa joskus kokeillut noita ennustajia, sillon muistaakseni kun esikkoa ootin, elli ennusti ettei meille tule ikinä lapsia ja madame ennusti että meille tulis 5 lasta ja kaikki ihan putkeen :D
 
Mäki selventäisin viel sen että mulla molemmat synnytykset sektioita,joten ehkäpä nuo vatsakivut sitten johtuvat niistä kiinnikekivuista..vatsaa turvottaa ja kaikki housut jo kinnaa..huonoa oloa ei oo mut väsymystä joo kyllä ja paljon! :D Ja määki laitoin tuolle ennustajalle viestii..mitähän sieltä tulee vastaukseks?? ;)
 
Myö sitten nukuttiin :D laitoin nuorimman päikkäreille klo.12 ja me ruvettiin sitten esikon kaa kattoo lasten elokuva ja hups, me kaikki herättiin klo 16, otettiin sitten kunnon päikkärit, nyt luulis iltaan jaksavan :D Esikko meni jatkamaan unia meijän sänkyyn, kun tuo kuume vaivaa, nuorin rutisee jaloissa eikä malta maata vaikka silläkin kuumetta, ei näköjään vielä tarpeeksi :whistle:
 
Eli plussasin viime viikolla ja oon täällä teidän turinoita lueskellut. JA nyt uskallauduin kirjottamaankin! =)
Yritin noilla laskureilla laskea ja sain 6.11. LA:ksi. Mut voipi vielä hyvinkin ekassa ultrassa muuttua kun onhan mulla ollut välillä pitempiäkin kiertoja...
Neuvolaan soittelin muissa asioissa ja hänpä antoikin ajan enskuulle.
Kolmas olisi tämä uusi tulokas, niin taitaa mennä "vanhasta muistista".
Masu on ollut koko ajan vähän kipee, et silleen oon vielä vähän varpaillani...

Äitiyspakkauksesta olitte porisseet... Taidan ottaa nytkin (niinkuin edellisistäkin), on se vaan niin jännää hakee se postista ja hypistellä ensimmäistä kertaa... Muutoin taitaakin olla tarvikkeet tallessa. :heart:
 
maitooo: Tervetuloa mukaan!! :hug: Kiva, kun tulit! :D

Tulentyttö: "lyhyet" päikkärit ootta ottanu :D

Mulla on ihan karsee olo.. Mies oli tehnyt jauhelihakeittoa ja minusta se ei maistunut millekään. Mies sanoi, että kyl siinä on mausteita, mä en vain maista. Minne on mun makuaisti hävinnyt? :eek:

Mikään ei maistu. On hirveän huono/heikko olo.. Tää öklöttävä fiilis ei ole mukava.. Mieluummin haluais oksentaa kuin, että on tää olo.. :/ |O
 
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan mahaa kasvattamaan :wave:

Kyllä tämä väsymys on järkyttävää, joka ilta olen viimeistään puol ysi pedissä, nukun kuin tukki kellon soittoon asti ja silti väsyttää koko ajan :eek: . En muistanutkaan miten "ihanaa" tämä väsymys on B) . Mutta kyllähän tämän vielä kestää, toivottavasti pahoinvointi ei yllätä kovin pahasti :kieh: .

Oletteko muuten huomanneet, että ihmiset haisee :ashamed: :snotty: :D ? Siis bussissa/junassa/metrossa meinaa happi loppua, kun ihmiset löyhkää kaikenmaailman hajuvesille, hiuslakoille ym. :whistle: . Piti itekin lopettaa hajuveden käyttö, kun ällöttää niin kovin.

Jee, torstai on kohta ja pääsen soittamaan neuvolaan! Pomollekin on varmaan ensi viikolla pakko kertoa raskaudesta, kun joudun töissä käsittelemään sellaisia lääkkeitä/lääkeaineita, joita ei olisi hyvä raskaana ollessa käsitellä :/ . Saisin sitten vapautuksen niistä hommista.

Heippa kaikille!
 
Heipä vaan helmi79 :wave: Tottakai mahtuu=)

RD: eipä siihen väsymykseen taida muuta olla kuin uni uni ja uni! Eiköhän se helpota toisella kolmanneksella, niin ainakin joka paikassa väitetään =)

Tanskuli: Miten nopeasti parannuit sectioistasi? Mä mielestäni nopeasti, viikon taisin syödä särkylääkkeitä. Olihan se hirveetä ekat päivät mut hurjaa vauhtia paraneminen alkoi! Oliko eroa ekalla ja tokalla toipumisella? Ja miten onnistui esikoisen hoito kun on se nostelurajoitus?
Hirveesti kysymyksiä, kiinnostaa=) Itsellä sectio tehtiin jalkatarjonnan vuoksi. Joten ei tietenkään automaattisesti seuraava "kattoluukusta" tule. Mut ei sitä koskaan tiedä!

Tulentyttö: Ihan kivat päikkärit! Pitäähän se nukkua jos mahdollista. Pikaisia paranemisia lapsukaisille:heart:

keiju: Eli sulla taitaa olla kaikki sitten hyvin? Hieno juttu =)

maitoo: Hyväkun uskalsit liittyä. Mä taisin aloittaa tän pinkan jo heti plussapäivän aamuna :whistle: :D

Tosi monella väsymystä, olenkohan sitten epänormaali kun täällä ei tietoakaan!? Eilenkin meni tuonne 12 ennenku nukkumaan menin. Eikä kovin vaikea ollut aamulla herätys 7 jälkeen. Parina iltana vaan iski kaamea väsy kymmeneltä. Jospa ne oli sitten siinä ;)

Mulle tuli tänään Huutiksesta äitiysvaatteita=) Aivan ihania ja sopivia keväälle ja kesälle kaikki! Vanhat äippähousuni varmaan menevät syksyllä kun tulee painoa (ja mahaa) niin eivät liian isoja enää! =)
 
Moikka.. tääläkin yksi plussannut.. =) la on joko 7.11 tai 21.11 viime kuussa oli kahdet menkat joten en tiedä kummasta on noi kaverit on napannu kohtuun kiinni :LOL: lääkäri huomena niin toivon että se katsoo masuun että mitä näkyy.. Löyty täältä yksi tuttu ainakin miracle saapunut tänne kans.. =)
 
paula83, tervetuloa tännekin pinoon :) :)

mul tosissaan ei väsymystä, ei oikeestaan mittään.. nännit pingottaa ja joskus on kuin puukolla viiltäis ku niihi osuu mut harvemmin.. eli mul ei oikeestaan oireita ole.. tuntuu jotenki oudolle mut ehk nekin kerkee täs tulemaan jos ne vkot kerran ois tosissaan vaa noi 4+5 :)
 
maitooo ja paula83, tervetuloa minunkin puolestani!

maitooo: minulla ei ole lainkaan sellainen " vanhasta muistista" -olo, vaikka viidettä odottelen. Tosin sinulla kuopus lienee nuorempi kuin minulla (04).

Luminka, et taatusti ole epänormaali, vaikket yltiöväsynyt olekaan, huokaise helpotuksesta =)
HotCoffee: kyllä, ihmiset ja kaikki muukin ympärilläni haisee :x Eilen kaupan vieresä olevasta pitseriasta tuli sellaiset löyhkät, että meinasin oksentaa samantien. Kaupan vihannestiskillä samoin sekä kun poika tuli futistreeneistä: hänen päänsä löyhkäsi. Normaalioloissa ei hajuaistini ole kummoinenkaan. Tämä on ihan liian tuttua edellisistä odotuksistani enkä keksi, mitä asialle voisin tehdä. Kuinka hoidan kauppaostokset, kun mies lähtee pidemmälle työreissulle :|
Valivali ;)
 
Tervetuloa mukaan paula83! :heart: Laitetaankos alkuun se 7.11 lasketuksi?

Elä hätäile miracle, ei mullakaan paljoo mitään oireita. Nenä ollut tukkoinen jo ennen plussaa. Ja viimeks ainaki ihan loppuun asti! Välillä vihlaisee mahasta ja on painon tunnetta. Siinäpä mainittavimmat!

HotCoffee: Mun nenään ei ihmiset haisee, jos en tuota meidän pikku kakkapyllyä huomioi :heart:
Autojen pakokaasu se vasta pahasti nenään ottaa :/
 
Luminka juu laita vaan se 7.11 alkuun ilmoitan sitten tarkan tiedon kunhan pääsen lääkäriin.. =) mulla on kyllä niin hirveet oireet että oksat pois.. ollu kohta 2viikkoo niin etova olo sillon tällön kyllä tullu ton pytyn kans painittua.. :kieh: väsyttää nukkua voisin vaikka kokoajan..!! :whistle: joko ajan vois jotai syödä.. :LOL: ja jotkut ruuat ottaa pahasti nenään.. eli mulla on kaikki madolliset oireet.. :LOL: ukkeli nauraa mulle kun vaan söisin ja nukkuisin ja ennen olin sillain että hyvä et sai edes yöllä unta.. ihmeen pirtee ollu aina..!! :)
 
Tuli mieleen, että ei se vauvamaha varmaan voi viel näkyä, vaan tosiaan nää mun läskit pullottaa.. Ku kaveri ei usko, että mulla viel mitää mahaa näy.. Sanoo vaan, ettei pysty viel näkyy.. Ja mies sanoo toista. Mut ihteni mielestä se on vain läskiä.. Mitä nyt hiukan turvottaa :whistle:
 
Red Dragon: Nii, eihän se oikea vauvamaha vielä pullota tässä vaiheessa. Jostain luin että viikolla 14 kohtu on greipin kokoinen! Eli ei silloinkaan vielä järin iso, paitsi uudelleensynnyttäjillä saattais olla isompi. Jihuu:D

Mut nyt nukkumaan, jospa se uni tulis. Kun ei meinaa nukuttaa :whistle:
Pakko jos meinaan jaksaa tytön kanssa aamulla seiskan maita nousta |O
 
Eka sectio onnistui muitta mutkitta ja pääsin 5 pv kotiin leikkauksen jälkeen,toinen sectio meni persiilleen alusta asti..epiduraali epäonnistui,aloin tuntea kesken tikkien laiton kipua,eikä ne lisänneet puudutusta,haava jäi auki vähän joten hoitelin sitä kotona pari kk.Kipeä en juurikaan ole ollut leikkauksien jälkeen,en muistaakseni juurikaan lääkkeitä syönyt kuin laitoksella muutamia.Kotona miehestäni oli paljon apua,piti sen isyysvp silloin kun kotiuduin pikkuisen kanssa,joten hän sai hoitaa nostelu puolen :D .Pelottaa vaan tuleva sectio,jos kaikki taas epäonnistuu..? :/
 
Red Dragon: Tänään oli ennustaja-elliltäkin tullut mullekin vastaus: 26.10.2008 syntyy poika ja 16.5.2010 tyttö.
Täähän menee vaikeeksi, kun molemmat eukot sanoo erilailla! :LOL: Mitäköhän masusta on tulossa?
Yhteenvetona siis kaksi lasta olisi meillä joku päivä...?
 

Yhteistyössä