MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Tulentyttö: Tuletko meillekin siivoamaan? :whistle: Huomenna tulee kotiporukat käymää tytön synttäreillä ja huusholli on mitä on. Ei vaan jaksa.. Sain tänä aamuna tosiaan imuroitua..

Oltiin päikkäreillä.. Kuopus halus mennä meidän makkarii nukkuu ja halus isän sinne myös, joten menin sitten esikoisen kans nukkuu toiseen makkariin.. Sängyssä, kun sais vain maata, ni ois hyvä olo..

On pakko olla poika tulossa. Ei tyttöjen aikaan ole ollut näin hirveää. Tuleeko tätä kestää koko raskausajan.. :$
 
RD voinhan mä vaikka tulla, just sain nuorimman nukkumaan ja isompi pelaa isänsä kanssa ja mulla vielä virtaa riittää :whistle:
Mites on tarvitko leipomis apua? :D
Toivottavasti sun olos vähän piristyy huomiseen :hug: Tietävätkö porukat että odotat?

odottava ja onnelinen , mulla ei oo ollut vuotoja raskaus aikoina joten en valitettavasti osaa auttaa, mutta olen paljon kuullut että alussa voi olla vaaratonta vuotoja ja ihanko oisin jostain täältä lukenut että jos on ruskea vuotoa niin se on yleensä ihan vaaratonta.
Vieläkö sulla on tullut vuotoja, minkälaista? Jaksuja sulle niitten vuoten kanssa :hug: toivotaan masussa on kaikki hyvin.
 
Tulentyttö: Voi, kun ihanaa, jos tulisit avuksi :D. Lattiat kaipaisi pesua.. Oikeastaan huomenna tarttee vaan kakkupohjat tehdä ja kuorrutukset sit sunnuntaina. Tänää tai sit viim. huomen aamulla teen vadelmapiirakan.
Jos huomenna sais pestyä noi lattiat.
Porukat tulee huomenna ja muut sit ite synttäripäivänä, sunnuntaina. Ei tiedä porukat, joten katotaa miten pystyn peittelee :whistle:
 
odottava ja onnellinen: Toivotaan että vuoto loppuisi. oletko käynyt päivystyksessä tänään? täällä ohjeena hakeutua sinne jos vuotoa tai vuoto määrä kasvaa ja kipuja tulee...siellä tarvittaessa voivat ultrata.

 
Jaksamisia kaikille vuotojen kanssa kamppaileville :hug:

Mietin vieläkin pitäisikö siellä ultrassa käydä? Kiva olisi tietää että siellä on kaikki niinkuin pitää. Ja jos ei ole, niin saisi raskauden päättymään nopeammin kuin odottaa np-ultraan saakka.

Neiti ei meinaa nyt millään asettua nukkumaan.. Tunnin jo kukkunut sängyssään, välillä ehkä nukahti hetkeksi :D Siellä se taas seisoo, joten lähden tästä laskemaan takas makuulle! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
onko kellään ollut vuotoa raskaudenaikana joka ei ole johtanut keskenmenoon? millaista vuoto on ollut ja kuinka runsas?
hei, en ole teidän pinosta vaan tuolta jotka ensi kuussa jakaantuvat =) (anteeksi että nokkani työnnän tänne)
minulla oli tässä raskaudessa rv 7+ verenvuotoa, pelkäsin kuollakseni että se oli keskenmeno.
sain heti sille viikolle yksityiselle ajan ultraan ja selvisi että kohdussani oli isohko hematooma (verenpurkauma) joka vuosi pois. jonkin asteinen km vaara siinä oli kyllä, mutta mä selvisin vaan säikähdyksellä. vauvan syke näkyi myös silloin.
joten suosittelen kääntymään yksityisen puoleen niin saat mielen rauhan. toivotaan että on turha hälytys ja kaikki menee hyvin loppuun asti.. :hug:

t. pulttis ja tyttö rv 33+6 :heart:

 
Odottava & onnellinen: mulla oli pojasta vuotoa rv13, oli sellaista rusehtavaa, ja muistaakseni jotain pientä kipuakin (tai sitten liioittelin jotta ensiavussa otettiin vakavasti) Sattui minun onnekseni ea:ssa silloin päivystämässä neuvolalääkärini, joka ultrasi siellä samana iltana, ja kaikki oli hyvin :heart: En muista kauanko vuota kesti, mutta todennäköisesti ei montaa päivää. Säikähdys oli suuri.
Toivotaan sinulle parasta :hug: Ja ihan oman pääkoppasi takia, soita päivystykseen!
 
odottava ja onnellinen: Mä kirjoitin jo tuolla aiemmin ennenkuin sinä liityit tänne. Eli mun ystävälläni on vuotoja useaan otteeseen. Muistaakseeni vielä 17 viikon tienoilla ja tais senkin jälkeen vielä vuotaa! sitä tutkittiin joka kerta eikä syytä löytynyt! Terve vauva tuli kuitenkin. Onhan se ikävää ja pelottavaa mutta jospa se pikkuinen masussa pysyy=) :heart:

Mun on pitänyt rueta ottamaan aamusta nokoset samalla kun tyttö nukkuu ekat päikkärit ulkona! Puoli tuntiakin riittää ihan hyvin niin sitten taas jaksaa=) Sohvalle vaan peiton alle ja itkuhälyttimestä kuulen kun herää :heart:

Tuntuu et nälkäkin on alkanut enemmän jo vaivaamaan! Aamulla söin 8 aikaan puuron ja 12 oli ihan mieletön nälkä ja ihan lämpimän ruoan söin. Jälkkärinä vielä vadelma-mansikkakiisseliä maitorahkan kera :p
 
Hei!

Aattelin täälläkin kysellä että onko teilläki kaikilla mahollisuus osallistua siihe predo-tutkimukseen missä seurataan äitin hyvinvointia ja stressikokemusta koko raskauden ajan?? Ja siin tutkitaan myös raskausmyrkytyksen juttuja ja sit vauvan temperamenttia et onko raskauden ajan jutuilla vaikutusta noihin. Ootteko kuullu siit ja onko teil kans mahollisuus osallistua siihe tutkimuksee? Mä varmaankin osallistun, kuulosti ainaskin oikeen mielenkiintoselta :)
 
Moikka! te ootte kirjotellu ahkerasti, kiva =) uusille tervetuloa! RD, voin kuvitella sun olotilan, sillä täällä voidaan myös ympärivuorokautisesti todella pahoin..! Ja oksennus lentä useampaan otteeseen.. Mä en voi ees ajatella tekeväni ruokaa, ja tietyt hajut (saippua, jauhelihayms..) saa mut juoksemaan vessaan. Tää on melko invalidisoivaa tää pahoinvointi. Jos tätä jatkuu yhtä kauan kuin esikoisesta, niin edessä on vielä monta piinaavaa viikkoa.. no, onneks jotkut asiat helpottaa, kuten esim. piimä..! =) Mäkin varasin ajan sinne varhaisultraan, kun en yksinkertasesti malta oottaa. No ultra on huhtikuun eka päivä, et onhan sinnekin viel vähän aikaa. onkos kellekään muulle ilmestyny linea negraa? mä olen jo huomaavinani haaleen viivan navasta alaspäin.. viimeks se tosin tuli paljon myöhemmin.
 
Linea negraa...? Mulla ei oo entinen edes lähtenyt :LOL: Et varmaan jossain vaiheessa alkaa "päälle" toinen tulemaan, heh! Tää nykyinen viiva tais tulla joskus puolen välin paikkeilla ja lopussa meni yli navan.

miracle: En olekaan kuullut kyseisestä tutkimuksesta! Tiedätkö vielä mitä siinä täytyy tehdä?
 
En olekkaan tommosesta tutkimuksesta kuullut :eek:
Kuullostaa mielenkiintoselta, osaatko kertoa siitä enemmänkin?

Tosta linea negrasta, mulla tuli esikosta semmonen navasta alaspäin (poika tuli) ja se tuli aika aikasessa vaiheessa ja viime raskaudessa ei tullut ollenkaan sitä (tyttö tuli), saa nähä tuleeko nyt, ei ainakaan vielä näy.
 
huh mikä olo.
kauhee kurkku kipu, ja muutenki tukkonen olo. :snotty:
kovasti odotan jo keskiviikkoa jolloin saan tietää onko kaikki hyvin masussa.
toivon niin kovin että kaikki olisi hyvin.
toivottavasti sulla odottava ja onnellinen on kaikki hyvin.

 
mis vaihees toi linea negra yleensä tulis?

Ja siit tutkimuksesta: siin täytetään kaks kyselyvihkoo jotka saa eka ultrassa, eka koskee taustatietoja ja toinen kyselyvihko koskee raskausaikaa. Sen vihon täyttämine alkaa vkolla n.12 ja kestää koko raskausajan. Siin kerätään tietoo äitien hyvinvoinnista, mielialoista ja stressikokemuksista sekä tekijöistä, joilla voi olla yhteyttä stressin kokemiseen. Se vihko täytetään kahen vkon välein ja ympyröijään aina itestä tuntuva parhain vaihtoehto.

Predo-tutkimuksessa selvitetään myös onko raskausajan tekijöillä yhteyttä syntyneen lapsen temperamenttipiirteisiin. Puolen vuoden kuluttua synnytyksestä sais uuden vihkosen joka täytettäis sen mukaan minkälaisia tuntemuksia on heränny ja mitä pienokainen herättää äidissä sekä isälle lähetetään myös seurantakysely. Predo tutkimuksessa selvitetään myös voisiko psygologisilla tekijöillä kuten raskauden ajan stressikokemuksilla, äidin mielialoilla tai mahdollisella ahdistuneisuudella olla merkitystä pre-eklampsian kehittymisen ja sikiön kasvunhidastuman kannalta.

Jottain tommosta :) Oli siin kaikkee muutakin tietoo siit :) Mut ol kyl mielenkiintonen ni aattelimpa et jos osallistus :) Jospa siihe sit otetaan vaa tietyt alueet, joilta kutsutaan odottajia mukaan ja osallistuminen on vapaaehtosta.
 
niin, ja kävinhän mä tänään vaa'allakin. Oli sit viikos tippunut 1,4 kg.. Nyt sit paino on "vain" 73 kg.

Ei vain maistu mikään. Olen yrittänyt jäätelöä, pullaa yms saada alas ja juotua. Mutta sitten tulee alakautta pihalle :LOL: .

Onpa tuossa mistä lähteä..
 
"Pikkaisen sivutietoa.. Nykyään Kuopio tarjoo vain np-ultran, mutta 1.4. jälkeen jotka tulevat uutena neuvolan asiakkaiksi tarjotaan myös rakenneultra :) Eli jos on juuri plussannut, kannattaa siirtää ensi käynti huhtikuulle.. ;)"

Tämän tuolta vauvakuumeilun puolelta löysin ja tänne kopioin...ajattelin että haluatte kuopiolaiset tämän tietää...
itse taidan neuvola ajan siirtää ku ois 31.3 ellei sit saa sovittua niin että pääsee rakenne ultraan vaikka sillon menisinkin.
 
Olin tuossa lämpimässä suihkussa ja yht´äkkiä alko rintoja kihelmöimään, mistä lie mun päähän tuli, mut tuli kumminkin, mäpä kokeilin puristaa rintoja ja niistä tuli maitoa :eek: vai miksi sitä sanotaan raskaus aikana?

Nyt tuli mieleen, että voiko tuota "maitoa" tulla jos alkion/sikiön kasvu/kehitys on kokonaan loppunut?
Täällä yritän epätoivosena jotain merkkejä saada siitä et masussa kaikki ok, kun kaikki oireet on hävinnyt :/
Mulla siis olis nyt jotain rv 6+?

Red Dragon millos aiot porukoille kertoa ja jännittääkö kertoa?
 

Yhteistyössä