MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Huomenta ja onnea taas uusille plussanneille!
Tää mamma viel vähä unessa joten antakaa anteeksi huono muistini nikkien suhteen...
Teksiä oli tullu hurjasti parin päivän aikana joten yritän nyt muistella mistä kaikesta ollut puhe...

Äitiyspakkauksesta mä otin pojalle sen mut en käyttäny niist paljon mitään (käytössä tais olla peitto, makuupussi, harsot, harja ja osa vaipoista) joten tälle uudelle tulokkaalle aattelin ottaa rahana ja ostan sillä sit vaik turvaistuimen. Meil jäi osittain käyttämättä sen takia et poika oli syntyessään 47cm pitkä ja meil oli tosi pitkään käytössä 50-56cm. Ja ne pakkauksen vaatteet kun on aika pitkälti 70cm niin meil oli 74cm käytössä vast pojan ollessa n.9kk-1v niin en enää potkareita käyttäny siinä vaiheessa.

Vaunuista Meil ei ollu yhdistelmiä kun tulin siihen tulokseen et en tarvii sitä kovaa koppaa niin ostettiin sit miehen kaverilta uudenveroset Emmaljungan rattaat joihin oli pehmee koppa ja niihin laitoin sit lämpöpussin. Niillä taidetaan pärjätä toisenkin kanssa. Lisäks meil on Teutonian Timmyt jotka on pojalla ollu käytössä 6kk asti ja niihin oon ollu tosi tyytyväinen. Ostin ne aikanaan siitä syystä et meni autossa pienempään tilaan kun Emmaljungat ja muutenkin vähä ketterämmät. Jos nyt ostaisin uudet vaunut/rattaat niin ostaisin ehdottomasti Teutoniat heittoaisalla. Huono puoli vaan et Teutonialla heittoaisaa ei oikeen ole paljon muissa kun yhdistelmissä.

Mä en oo viel neuvola-aikaa varannu kun meil on huomen pojan 2v neuvola niin kysyn sit samalla itelleni aikaa.

Mul iski eilen ihan hirvee väsymys päälle... oisin voinu nukkua koko päivän! tosin viime viikko meni vähä huonoilla unilla pojan sairastelun takia ja sit poika päätti viel joka aamu herätä 6-6.30 vaik yleensä herää kasin aikoihin ja tietty sit rupes olee jo puol yhentoista aikaan tosi väsyny ja nälkänen. Mun äiti sano et sil oli sama juttu sillon ku mua odotti et ois voinu nukkua koko ajan ja aamusin ei voinu kuvitellakaan juovansa kahvia. Mul ei kahvin haju tee pahaa mut en oo nyt uskaltanu juoda ees sitä kupillista päivässä mikä aiemmin on menny kun hetki kahvin jälkeen tulee tosi huono olo ja rupee mahas velloo. No, toisaaltahan se on vaan hyvä merkki et on jotain oireita niin tietää et jotain siel massus luultavasti on. :heart:
Mulla kun ei pojasta ollu ihmeemmin mitään oireita niin väsymys ja huono olo tuntuu aika kurjalta. Miehelle jo vinoilinkin et kun nyt kerran on tälläsii oireita niin josko siel ois tyttö tulossa ja siitä on oikeestaan tullu masuasukin nimikin: Nuppu. Saa nähä käykö samalla tavalla kun pojan kanssa... sillon kutsuttiin ekasta ultrasta asti yhellä nimellä ja loppujen lopuks siit tuli se nimi minkä kasteessakin sai. :D

Mä kävin viikonloppuna kaupoilla ja kattelin samal jotain mammavaatteita ja olihan siel parit ihanat housut mut en jaksanu ees lähtee sovittamaan. Harmittaa vaan kun muistelisin et H&m:llä oli jossain vaihees myynnis paketti mis oli valkonen ja musta masutuubi mut nyt niit ei enää ollu. No, josko niit jossain vaihees tulis lisää. Itteni tuntien tiedän et jos ostan yhen niin sit haluun hetken päästä jonku toisenkin värisen ja mul on tosi paljon turkooseja kesätoppeja ja t-paitoja niin niihin pitäs saada joku turkoosi tai valkonen ja sit perusmusta ois aika kätevä kans. No, onneks kesään on viel aikaa niin ehdin tilailemaan... josko jaksaisin sinne rv12 asti odotella.

Onko muita jotka joutuu käyttää kaiken itsehillintänsä ettei mee hypistelee vauvanvaatteita jo nyt? :wave:

Nyt täytyy taas mennä kun pitää ruveta harkitsemaan uloslähtöä ja poikakin tossa lopetteli leikit ja ois leikkikaveria vailla.

Voikaa hyvin! :wave:
 
Ansu-78: yhtä paitaa vaan vähän hypistelin kaupassa kun oli niin pieni, 50cm :heart:
Meidän tyttö oli myös syntyessään 47cm pitkä. Bodyt oli käytössä pakkauksesta (kunhan oli kasvanut niihin), peitto ym. tarvikkeet. Ja toppapuku ja vanupuku nyt talvella. Muutenpa jäi potkupuvut ja -housut pitämättä! Jonkin verran olen jo myynyt pieniä vaatteita. Sellaisia mitä en tytöllä pitänyt niin turhaan säästän seuraavallekaan kun en kuitenkaan käytä!

Masutuubista.. Tuleekohan halvemmaksi ostaa kangaskaupasta resoriputkea ja ommella päädyt? Eikös uutena tuubit sellasta 10? maksa vai?

Red: Kävin kattoo vaunut. Toi F7 oli enemmän mun mieleen. Ihana turkoosi värinä=)
 
Ja tässä on kans kivat vaunut. Löytyy itseltämme siis. Näillä vaunuilla on hyvä liikkua maastossa ja ihmispaljoudessa. Kääntyvä etuakseli, joka on myös nivelletty, ni on ollut helppo kulkea maastosa, missä on puun juuria yms. ainoa mikä on inhottava, ku noissa on kans pieni tavarakori. Mutta yllättävän paljon sinne kuitenkin mahtuu

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=395&osCsid=649931b0b98b9436c72c3d2a0a57323e

Luminka: Kun löysin tuon vaunulan, ni heti muistin, että mitä vaunuja tiirailin viime syksynä katsella :D . Nyt löytyi emmaljungille kilpailija.. Joko F7 tai classic deluxe.. Minkähän sitä valitsis. Ku ei pahan hintaisetkaan.
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 25.3. Tuntuu, että se on ikuisuuden päässä! :| Mutta hätä ei ole tämän näköinen, sillä päätin sitten varata varhaisraskauden ultraan yksityiselle puolelle ajan ja se on jo tämän viikon torstaina!! :D Lääkäriksi tuli Aydin Tekay. Onkohan sama henkilö, jolla on omat sivustot, joissa on paljon tietoa raskaudesta, ultrista jne...? Onko kukaan muu käynyt hänen vastaanotollaan?

Ansu78: Olin viime viikolla työmatkalla Tuurissa ja "sorruin" heidän remonttialennusmyyntiin, yllättäen vauvan vaatteet kiinnostivat kovasti... Ostin aivan hillittömän suloisia bodyjä ja potkupukuja muutaman ja parit pienet myssyt. :heart:
 
Onnea kaikille uusille ja tervetuloa! Meitähän on jo aika liuta täällä. Hyvä niin!

Täällä varattu tänään aika varhaisraskauden ultraan. Se olis 26.3 eli parin viikon päästä. :p

Tein tuossa viikon loppuna tilauksen hm:ltä ja pitkään oli listassa jo ensimmäiset mammavaatteet, mut sit sain kuin sainkin pidettyä itseni kurissa ja tilasin ihan normaali kokoisia vaatteita B)
Kyllä sitä sitten vielä ehtii ostaa mammavaatteita kun on masu pyöristynyt!

Terv. sinitaivas ja karkuri rv 5+4
 
Sain tosissaan soitettuu sinne neuvolaan tänään ja eka aika ois 28. pvä tätä kuuta, iiks! Sit sano et jos jottai tulee et esim vuotoo niinko alkuraskaudes usein ni sit vaa terveyskeskukseen omal alueella ja sielt sit saa sielt neuvolast lähetteen sairaalaan ja tutkimuksiin tms jos jotai vakavampaa tulis. Hope not!! Ja lääkäriaika ois sit 1.4, mies tulee ainaski neuvolaan mukaan :) lääkäristä ku en ees tiiä ni et tulisko ko ainaski joku sisätutkimus tehään, ni riippuu onks muuta et pyydänks sitä sinneki :p mites se on et millane se lääkäri on et ottaisko sinneki miehen mukkaan? Te kokeneemmat varmaa tiedätte vähä paremmi :D

miracle + pallero 4+4
 
Moi!

Nyt on reissut reissattu Tampereelle, oli kyllä mahtava esitys toi vuonna-85, suosittelen kyllä, jos joku haluaa mennä katsomaan.
Tuli sitten shoppailtuakin ja ostin lindexiltä mammapaidan ja semmoset mustat plyyssiset housut, yli ihanat. Nyt vaan odottaa jo, koska ne saa vetästä jalkaansa.=)
Se on hyvä kun niissä on semmoset narut pultuissa, saa sitten kesällä säädellä housujen pituutta.

Mä tilasin neuvola ajan, eli se ois nyt 4.4, viikkoja kasassa ois sillon jo 9+2. Apua, alkaa jänskättää, että selvitäänköp sinne saakka kunnialla.

Ruoka ei taas tahdo maistua ja kahvinkin oon saanut unohtaa kokonaan. Jo pelkkä ajatus kahvista saa pahan olon päälle.

Mutta, nyt on pakko mennä ja yrittää syödä jotain.

Noista hankinnoista oli täälä keskusteltu, meidän ei nyt tarvitse hankkia mitään suurempaa, kun kaikki on esikon jäljiltä valmiina, äitiyspakkauksen varmaan otan, mutta en nyt etukäteen hommaile muuten mitään.
 
Mie soitin äsken nla-ajan.. Ja se on vasta 11.4.2008 :| . Toisaalta oisin halunnut jo päästä aiemmin, mutta kun ennen 10 raskausviikkoa pitää käydä.. eli tuolloin ois viikot ehkä 9+5.. Ku täti sanoi, että tänään on 5+1.. :eek: Niinhän se on, kun menkoista laskee.. tai no, mie saan 6+1. Eli mitenkähän se nyt siis oikein on :headwall:

Kaikilla on ennen minua neuvola jo.. Mie kyhnyyttelen odottaa :LOL:
 
Tove-81
Moikka

Meillä siis eka neuvola 19.3 ja nyt rv 6 + 4 eli seiskaviikolla mennään. Alle viikon ajan ollut yökötyksiä ja pahaa-oloa aamusin, joskus kestänyt keskipäivään saakka. Välillä menkkamaisia kipujakin, ei kummempaa. Periaatteessa laskurien mukaan siis 30.10 olisi laskettu aika, mutta hypin täällää marraskuun puolella kun täällä on enemmän "tuttuja" tuolta kuumeisista :)
 
Mullekin antaa joku laskuri la:ksi 30.10, mutta toinen taas 1.11 ja kolmas 2.11 :kieh: Neuvolassa sanottiin, että selviää sitten vasta ultrassa, kun mun kierron oikeesta pituudesta ei oikein kukaan tiedä, asiat kävi vähän nopeammin, kun mitä itse olin luullut...mutta hyvä niin.

Tossa jo kauhulla laskeskelin, että mitenköhän rahat riittää (vaikka ollaan molemmat töissä ), kun mun pitää vaihtaa auto, asuntolaina suurenee kunhan muutetaan ja kaikki tarvikkeet pitäisi lapsukaiselle ostaa... Onneksi saan kuitenkin ihan kohtuullisen mammarahan, mutta silti hirvittää jo vähän valmiiksi kun lainamäärä lisääntyy ja sitä myötä lyhennyksetkin... Mutta pakko se on ajatella lapsukaisen ja omaa turvallisuutta. Nyt ajelen 17v vanhalla pikkuautolla, jossa ei ole MITÄÄN turvavarusteita ja se on oikeasti pieni... Ei siihen paljoa uskalla lasta laittaa.
 
Viikonlopun olin poissa ja kova työ oli nyt silmäillä juttujanne, paljon tullut tekstiä =)

Viime viikolla mietiskelin varmistustestin ostoa vaan enpä mieti enää, sillä tulihan se paha olo ja oksetus sieltä :/ Lauantaina bussissa alkoi ja on nyt lähes joka hetki läsnä. Pari kestaa päivässä tulee ihan ylös asti. No, silti koen voivani paremmin kuin kuopusta odottaessa, tuolloin se väsymys oli aika lannistavaa.

Äitiyspakkausta harkitsen vakavasti, sillä olen ehtinyt antaa tai myydä pois käytännösä kaikki vauvanvaatteet. No, täytynee katsastaa ensin tulevan pakkauksen väriskaala ennenkuin lopullisia päätöksiä tehdään :whistle:

 
Vitsit kunmunkin tekis mieli tilata aika tonne varhais ultraan, mutta se on aika hinnakasta....
Ehkä mä maltan mieleni tonne np-ultraan ja sen jälkeenhän mä joudun ravaamaan äippäpolilla 2-3 viikon välein ultrassa, se on muuten kiva mutta kun joutuu joka kerrasta vielä maksamaan sen 22? vaikka mun on siellä pakko käydä, tulee taas kallis raskaus :whistle:

Mä oon kanssa kuolannu henkkamaukan netti sivuilta mamma vaatteita, mutta vielä oon malttanut mieleni, jotkut housut ois jo pakko saada :D
 
Rusehtava vuoto jatkuu edelleen. Uusinta labroissa tänään käyty ja keskenmenolta ei vaikuittaisi hCG arvo oli lauantaina 10830 ja tänään 12507, eli nousussa on mutta ei vatsaa viikkoja, noiden arvojen mukaan viikkoja enemmän kuin pitäisi. Huomenna hoitaja soittaa vielä ja mietitään pääsisinkö kunnalliselle "varmistus" ultraan. No minä hätä housu varasin jo ensi viikolle yksityisella ajan eli ens torstaina(20.3) alkuraskauden ultra heti aamusta.

Mulla on alkanut tulla enenevissä määrin tuota etovaa oloa, ruokalautasen saa eteen niin tuntuu etten voi millään syödä ruokaa kakomatta oli sitten lemppari ruokaa tai ei. Väsyttääkin ihan kokoajan.
Tuosta raskaus uutisen kertomisesta, oon kertonu kahdella ystävälle ja sit on sanottu molempien äideille.Muille kerrotaan vasta rv 12 jälkeen tai sit ku huomaavat. Pojalle ei uutista kerrota kun vasta sitmyöhemmin viime raskaudessa kerrottiin ja sit ku kävikin huonosti niin poitsu koko ajan kysyi millon se vauva tulee...siinä yrität niellä kyyneliä ja reippaana kertoa ettei sitä tulekkaan. Kysyttiin yks päivä oisko kiva jos meille muuttaisi vauva asumaan niin sanoi että joo mut haluun kaks,(mulle riitäis yksi vauva kerrallaan).
 
mulla on nyt tullut, että ruoka ei vaan yksinkertaisesti maistu. Nälkä on, pakosta on syötävä jotain. Mutta tuntuu, että laatta lentää, jos jotain suuhuni laitan.

Otin ihteäni niskasta kiinni ja sain jo suurimman osan kukkien mullat vaihettua. Tänään jos saisin viel kahen kukan mullat vaihettuu, ni kax isointa jäis sit toiselle päivälle. Tai katotaan nyt miten jaksan :D

keiju: Hiukan on arvot noussut. Sehän on varmaan hyvä asia, ku mie en noista ymmärrä. Jospa se vuoto loppuis pian.
 
moi ilmottaudun mukaan eli laskettu aika olis 13.11 ja eka tulossa!!
itellä kamala pelko tuulimunasta tai ku sta ja km stä...oli meinaa km viime syyskuussa ja siitä pelko johtuu..haluaisin mennä yksityiselle varhais raskauden ultraan mutta kuinka aikasin sinne kannattaa mennä.että saa varmaa tietoa ettei ole ku tai tuulimuna?nyt vkoja vasta 4PLUS 4
ZEMPPIÄ KAIKKILLE
 
RD: saanko udella näinkin henkilökohtaista asiaa kun millon sulla oli viimoset menkat ja paljo kierto? mulal heittää härän pyllyä nuo laskurit ja la meillä sama niin aattelin sulta kysästä. Mulla viimoset ollu 1.2 ja kierto 30
 

Yhteistyössä