MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Tove-81
Moikka kaikille!
Kirjoittelen enimmäkseen tuolla Loka-mammoissa, mutta tulin tännekin moikkaamaan. LA olisi laskurien mukaan 30.10 joten saattaapi hyvinkin olla, että siirryn tänne marras-mahoihin kun vaan ultraan pääsen :) Meillä siis esikoista "yritetään" (en oikeen vieläkään usko tätä raskautta) ja asutaan Kotkassa.

Tove & muumi rv 6 + 1 eli seitsemäs viikko lähti käyntiin :)
 
Nyt kun täällä ollut paljon puhetta vaunuista.. Niin olisiko kenelläkään kokemuksia kaksostenvaunuista? Meidän typy olisi 1v 5kk vauvan syntyessä joten pakko olisi hommata. Uutena ei meillä ole varaa ostaa jos sellasta 700? maksavat! Huh..
Ajattelin kuitenkin säästää tämänhetkiset vaunut. Voi esim. talvella työntää vauvaa niissä ja laittaa esikoinen pulkkaan!
Jos on vaikea päättää millaiset tavan vaunut haluaa, ni entäs sitten tuplat! Pitäs olla erikseen laskeutuvat selkänojat, vauvalle lämpöpussi vai käyköhän tän hetkinen, suht isot renkaat et lumessa pääsee... ym. ym..

Pinniksen päälle laitettavasta hoitotasosta
Meillä mies teki ite liimapuulevystä ja minä maalasin sen valkeaksi. Päälle vaan pehmuste ja hyvin sen asian ajoi! Käytössä oli ehkä 1½ - 2 kk kunnes otettiin pois kun ei paljoa ollut enää tarvetta. Vaipat alkoivat vaihtua vessassa kun oli vesi lähellä jos tulikin lisää tavaraa=) Yöllä jos oli pakko vaippa vaihtaa niin se hoitui nopeasti meidän sängyllä.

Eli siis oli tarpeen alkuunsa, mutta sitten jäi vähälle käytölle! Olisi mennyt rahat hukkaan (ite tehtynä n.10? kun uudet maksaa n. 50?)..

Moikka vaan Tove-81 :wave: Kyllähän se uskomattomalta tuntuu itsestäkin vielä! Mulla taitaa olla nyt rv5+6. Menisi aika vaan nopeasti ja pääsisi np-ultraan katsomaan kölliikö siellä joku :heart:
 
Luminka: Kiitos tiedosta! :D On meillä tuo hoitopöytäkin.. Mutta mietin, että pääsiskö pienemmällä tilalla, jos ottais tuon pinniksen päällä olevan. Meillä hoitopöytä on ollut kovas käytössä.

Ja on kai se ihtenikin vain uskottava, että raskaana ollaan. Tein äsken testin:





Tänään jos sais sen nla-ajan varattua.

Nyt tyttöjen kaa vähäx aikaa pihalle, ennen kuin on taas meno. Jospa sitä tuol ulkona heräis..
 
RD: niin, viehän se vähemmän tilaa kun ovat päällekkäin. Mut jossain vaiheessa alkaa käydä pieneksi tila mistä nostaa ja laskea vauva sänkyyn. Aina saa olla varomassa ettei pää tai jalat kopsahda päätyyn tai hoitotasoon :/
 
Moi!

En oo ehtinyt hetkeen kirjoitteleen ja sillä aikaa tänne olikin ilmestynyt monta sivua lisää.=)

Mä ajattelin tilata neuvola-ajan tos ensi keskiviikkona, kun tulee rv 6 täyteen. Kun on jo toinen tulossa, eivätpä ne taida siellä kovin usein juoksuttaa.

Täälä vaihdellen raskausoireet vaivaavat, nyt oksuolo tulee sillä lailla kohtauksittain, välillä on parin tunnin taukoja ja sitten taas iskee huono olo. Ja väsymys alkaa hiipiä pikkuhiljaa kroppaan, illat on pahimpia, nukahdan sohvalle melkein joka ilta.

Mulla on emmaljungan vaunu-ratasyhdistelmä, about vm 2003, semmoset halusin ja ostin ne sitten kaverilta.

Mun mahaa kipristelee, saas nähdä ettei tää huono-olo johdu vain liikkeellä olevasta vatsataudista, ei ois kiva juttu, kun huomenna lähden sille teatteri reissulle vihdoinkin.=)

Mutta ei muuta kuin hyvät viikonloput!
 
taidanpa itsenikin tänne tunkea:) eli kolmatta odotellessa, aiemmat tyttöjä 09/02 ja 05/05... uusimman laskettu aika 9.11 ja 08tietenkin.. itse olen 26 ja samaisen partnerin kanssa oltu reilu 8vuotta ja näillä näkymin viimeistä pukataan... tosin koskaan ei sanota ei.......:) tuntemuksia ei kauheasti vielä ole mut aamulla ei kauhean hyvä olo ole mutta ei vielä muita merkkejä havainnut... onnea kaikille odottajille:)
 
maria26 tervetuloa joukkoon , meillä näyttää olevan sama laskettu aika =)

noista raskausoireista, maanantaina tein testin ihan vain pahoinvoinnintakia, kuukautisia edeltävät oireet olivat mielestäny kyllä niin vahvat, että olin ihan varma etten ole raskaana, eihän kuukautisetkaan vielä olleet kun päivän myöhässa, mutta sieltä tulikin heti vahva plussa. sitten alkoi heti vilun ja kuumotuksen voimakkaat vuorottelut, pahoinvointi lisääntyi, vatsaa pistelee, närästää, ilmavaivoja, päänsärkyä,valkovuoto todella runsasta, turvottaa, maha on pinkeä pallo ja rinnat ovat arat. niin ja väsyttää ihan mahdottomasti.

mitään vaunuja ja turvaistuimia en ole uskaltanut vielä edes harkita, mutta tyttären kanssa mietittiin nimeä tänään, kyllä oli ihania nimiehdotuksia 12v tytöllä, taitaa saada neiti nimetä sisarensa sitten aikanaan.
=)
 
maistuipas alkoholiton siideri hyvältä pitkän pvän jälkeen :) Huomen sit ylös kuudelta ja opparin haastiksia tekemään.. onneks raskaus nii alus ni ei ainaskaa viel oo huonoo oloo.. Et jospa sais tän opparijutun pois alta ennen kaikkia mahdollisia raskausvaivoja :p

Ja nla-aikaa yritin varailla mut niiden linjois vikaa ja men aina vaihteeseen ni soittelen sit uudelleen maanantaina :) Ja kyl se käy niin et sit het meen sinne riksun neuvolaan ettei eka tarvihe jkl neuvolas käydä :)
 
Tervetuloa mukaan Maria26 :wave:

Me käytiin tänään ostaa sittarista ISOT irtokarkki pussit, kun siellä oli irttarit alennuksessa ja just tilattiin pizzat, herkuttelu ilta tiedossa :p
Muksut saatu sänkyihin ja nyt alkaa meijän (vanhempien) hetki!
Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaahan hyvin :)
 
Tervetuloa Maria26!

Vietän tässä iltaa yksikseen. Tytön laitoin jo nukkumaan ja mies vielä kymmeneen saakka töissä. Taitaa tää mamma olla jo unten mailla kun kotiin palaa! Ei jaksa enää valvoa kuin korkeintaan puol yhteentoista.
 
mulla oireet ollut aiemmin vain se väsymys ja herranen aika se on ollut kova =) tämä on ekaa kertaa tämä pahoinvointi ja en tykkää sitten yhtään, mikä ei varmasti ole yllättävää :LOL: testiä tein 2 mut molemmat näytti negatiivista mut sitten kävin verikokeessa koska ihmetytti kuitenkin vauvaa yritetty ja menkat myöhässä 8päivää mitä ne eivät koskaan ole, on ylisäännöliset ja testi näyttää et ei ole ja voi ihme.... mut verikoe sitten näytti et kyllä se tulossa on =)
 
Elikäs tässä on nyt 6 päivää enemmän tai vähemmän haamuiltu ja tänään tuli sitämyöten plussa, että uskallan ilmoittautua tännekin puolelle!

YK vitosella tärppäs ihan tosi erikoisesta kierrosta, kun ei edes heiluteltu peittoja kun pari kertaa... siks kai tätä onkin niin vaikee ollu uskoa todeksi! Luulin jo olevani ainaistoivoja...

Nyt olen vähän pä pyörällä ja oikeestaan ollut koko viikon jo, herään aamuyöllä ihmettelemään maailmaa ja tunnustelemaan raskausoireita. Ekaa kertaa kun ollaan pappia kyydissä on kaikki niin uutta ja ihmeellistä.

Oletetun hedelmöittymisen mukaan laskin LA:ksi meille 11.11 ja viikkoja oli koossa huimat 4 + 3 B)
 
Maotao: muistan kun aloin tätä meidän esikoista odottamaan, vauva pyöri koko ajan mielessä. Nyt kakkosta odottaessa oikeesti unohdan välillä koko raskauden! :LOL: Hirveetä, vaikka kovasti toivottiin tätä mut sit unohtuu totuus kokonaan. Et ensimmäisessä on sitä uutuuden viehätystä ym. Harmittaa kun ei ainakaan vielä ole sellaista JIHUU, OLEN RASKAANA- tunnetta :( Tottakai ole onnellinen tästä "tilasta", jospa se tunne antaa odottaa itseään =)

Mites muilla jotka odotatte toista tai kolmatta jne, koetteko samoja tunteita kuin eka raskaudessa? Ja tuntuuko yleensäkin samalta, vai meneekö jo rutiinilla? B)
 
minen tuohon voi mittää sanoa mut mietteistä muutoin voin sanoa et sillo eli eile ku plussasin et ol sit varmaa ni olin tosi tohkeissani ja innoissani, ny tää menee iha tällein normaalisti. Tai et sen kummosempia en aattele, oon vaan et tämäpäs mukavaa :D mut ehk se mun "jippii, oon raskaana" -tunne vähä neutralisoitui ku miettii et viel nii alus et ei uskalla kovin viel iloita kunnol.. mut kyl sen verta sitä mietin et jos syön jotai ni mietin et onkos tää ny jotai mitä ei sais syyvä jne. Mut muutoin ei mittää ihmeempiä mietteitä.. ehk ne sit tulee ne riemu ja malttamaton odotus sit ku on pidemmällä ja tietää et kaikki hyvin ja pahimmat riskirajat ylitetty :)
 

Yhteistyössä