MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Luminka: Mie oon oikeastaan sillä fiiliksellä: "Ihanaa olla raskaana. Meille tulee vauva, ihanaa" Mutta tosiaan, ku jo jonkin verran tietää asioista, ni menee rutiinilla.
Mistä eniten haaveilen, ni siitä, että saisin joskus tuntea sen luonnollisen synnyttämisen eli saisin itse lähteä kotoa synnyttää.. Mutta kyl se myrkytys on tässäkin raskaudessa, kerran lääkärit epäilee, että mun istukka sen jotenkin aiheuttaa.
 
luminka hei lisäätkö sinne minulle että toista odotetaan ja sairaala on lohja, eli taisi olla lyhenne LS, kiitos

minulla on niin kauan ensimmäisen/edellisestä raskaudesta, siis se 13v, että on vaikea verrata. nyt ehkä pelkään enemmän keskenmenon riskejä ja sellaisia. nuorena 22v tyttönä sitä eli vain virran mukana, nyt 35v miettii kaikkea joskus liikaakin etukäteen. juu ei minullakaan ole sitä WAU MEILLE TULEE VAUVA fiilistä, ehkä eka neuvolassa käynti tuo tunteen siitä että tässä oikeasti ollaan raskaana.

[/b]maotao tervetuloa mukaan ja onneksi olkoon
 
Niin mä en oikeen osaa juhlia HIRVEESTI, vaikka onkin sellanen seesteinen, hyvä, onnellinen olo. Kuitenkaan ei oo viellä mistään varma.

Ja elkää ny itteänne kuoliaaks naurako, mut en oo koskaan ees vaihtanu vauvan vaippaa. En tiedä kuinka monta vaatekertaa vauva tarvii tai millasia erilaisia vaunuja on olemassa. (paitsi nuo tuolta linkistä tiedän ny!) Mutta silti olen ihan varma, että nyt on se hyvä aika lapselle. Olen siis 27 vaikka olenkin tässä mielessä uusavuton.

Onneks on n. 9 kk aikaa valmistautua.... :whistle:
 
Tervetuloa minunkin puolesta maotao ja hurjasti onnea!

Tuosto "raskausolosta" minulla asia unohtuu mota kertaa päivässä...huonejen kokemmuksien jälkeen pystyn tästä vasta rv 12 jälkeen iloitsemaan kunnolla, vaikka nytkin hurjan onnellinen olen niin pieni pelko aina takapuolessa on.
 
maotao kaikki me joskus ensikertalaisia näissä asioissa ollaan oltu, rohkeasti vaan puhut asiaasta neuvolassa, niin varmasti saat hyvät ohjeet monesta asiasta. ja äiitiyspakkauksen vaatteilla kyllä pääsee hyvään alkuun.

äitiyspakkauksesta puheen ollen, kovasti jännityksellä odotan millainen tulee uudesta pakkauksesta, jonka me sitten tulemme saamaan.
 
mä oon jopa kaverin muksun vaippaa vaihtanu et sillain se ei outoa ole :p mut en mäkää hirmusen hyvä varmaan ny viel ole mut uskon et kaikkeen oppii.. ja jotenki oon hirmusen luottavainen asian suhteen ku tuntuu et oon tosi äidillinen ja et osaan kyl monia asioita ihan tuosta vain sen kummemmin miettimättä :) Imettää sit tahtoisin sen vuoden mut siitäkään en hirmusta stressiä aio ottaa mut sen verta kummiskin et apua pyydän jos ei ala sujumaan :) Voi kun olis jo niin pitkäl et alkais kunno mullistuksia kuten vatsan pyöristymistä tulla :p
 
Niin muuten kesällä saapi jo varmaan näytellä mahaa?! =)

Ei vaan, ensimmäinen jonka opettelin täältä sivuilta oli, mitä ei oo hyvä syödä raskauden aikana. Olin just pistelly hyvällä halua sushia poskeen ja sitten luin, että se ois vähän niinku kiellettyä.

Onko muuten teillä sellanen olo, että tietää odottaako tyttöä vaiko poikaa? Me toivottiin (salaa) miehen kanssa poikaa ja nyt vaan tuntuu että odotan tyttöä. Jännä juttu :heart:
 
Huomenta kaikille!

Nyt on parina päivänä iskenyt ihan tajuton väsymys, eilenkin menin jo puol ysi nukkumaan ja nyt sitten kukun jo ylhäällä vaikka sais nukkua :p

Mä yritän ottaa rauhallisesti tämän vauva-asian kanssa, mutta välillä tulee sellanen ilon purskahdus ja vetää naaman virneeseen :D . Varmaan tämä kakkosen odotus on erilaista kuin esikoisen, silloin sitä ei kantanut murhetta mistään... Mullakin on jo kohta 5 vuotta esikoisen odotusajasta, joten varmasti on moni asia jo tässäkin ajassa muuttunut :) .

Mies kun kuuli raskaudesta, oli eka kommentti: "Apua, taas pitää sinne synnyttämään lähteä!" Se reppana on jo etukäteen ihan paniikissa, viimeksi oli vähän pitkä ja tuskallinen kokemus.

Ihanaa, muuten kun nyt saa syys-/talvivauvan, tulee koettua ihan erilainen raskaus. Meillä poika on syntynyt toukokuun lopussa, joten en ole kesällä ollutkaan raskaana :whistle: .

Minä salaa toivon toista poikaa, mies ehkä haluaisi sen tytön... Joten ihan sama kumpi tulee, ilolla otetaan vastaan!

Torstaina soittelen neuvolaan, saa nähdä tuleeko heti lähtö np-ultraan :LOL:

Sori, tuli hirveen pitkä ja omanapainen sepustus :ashamed:
 
onnea taas uusille, koko ajan näyttää tulevan lisää. =)
itsellä vielä epäuskoinnen olo. kun ei mitään oireita ole.
ei niitä kyllä ole ollut aikasemmissakaan, paitsi se kamala närästys alkoi jossain vaiheessa ja kesti loppuun asti.
nyt odotan sitä neuvolaa, jos vaikka kuulis jo sydänäänet sitten.
Hyvää Naistenpäivää kaikille.
 
Hyvää naistenpäivää minunkin puolesta! :flower:

HotCoffee: Meilläkin toukokuun vauva, kiva kun saa ensi kesäksi vähän kiinteämmän mahan kuin vuosi sitten.. Oli kesällä inhottava peitellä synnytyksen jälkeistä löllöä :snotty:

Otatteko äitiyspakkauksen?
Mulla on 06 paketti joten sillä lähetään tän seuraavan kanssa liikkeelle. On kaikki tarvittavat niin turhaan enää toista ottaisin. En muutenkaan oppinut pitämään potkupukuja neidillä joten niitä tulisi ihan turhaan lisää! Harmi vaan kun tuo toppapuku on niin iso vastasyntyneelle, pitää vissiin hommata pienempi alkuun!

Illalla meinaa vähän olla huono-olo, ja silloin kun pesen typyn kakkapyllyä :x Sitten tuo nenä, kyllä jaksaa kutittaa ja olla tukossa! Rinnat ei onneksi ole hirveän arat, nännistä jos ottaa kiinni niin silloin huomaa eron entiseen.
Väsy iskee illalla kymmeneltä, aamullakin nukuttais kovasti mut oli pakko nytkin nousta seitsemältä neidin kanssa |O
Ihme et virkistyin nopeasti, ulkona tosi nätti auringonpaiste, johtuneen siitä=)
Hurja oon,laitoin -15 pakkaseen nukkumaan tytön, on kyllä niin paljon vaatetta et ei pitäis kylmä tulla.

Nyt lähden tästä keittämään kahvia, toistaiseksi maistuu vielä! :wave:

 
Minultakin onnittelut uusille plussille!

Mä en varmaan tällä kertaa ota äityspakkausta, esikoisen paketista on vielä kaikki "tärkeimmät" tallella eli makuupussi, haalarit ja peitto. Meillä on se -02 pakkaus, missä on sellainen vihreä toppapuku, ihan nätti mielestäni :) . Tietty jos olisi vaikka kaksoset tulossa, niin sitten varmaan pitäisi ottaa molemmille paketit :whistle:
 
Hyvää huomenta kaikille! Olen jo parina päivänä lueskellut tätä ketjua ja nyt päätin liittyä itsekin joukkoon. Meillä menossa rv 5+4. Raskaustestin tein karkauspäivänä eli viikko sitten ja nyt onkin sitten viikko mennyt ihan muissa maailmoissa! Aurinkoista Naistenpäivää kaikille!
 
Hyvää naistenpäivää kaikille minunkin puolesta! :flower:

Äitiyspakkaus.. Hmm.. Olen ottanut tähän mennessä.. Joten taidan ottaa tämän kolmannenkin kohdalla. Minusta on vain niin ihana hypistellä niitä vaatteita ja oman värinen puku ja eriväriset vaatteet.
En ole viel ihan varmax päättänyt, mutta luultavasti otetaan kolmannellekin.

Mies toivoo poikaa. Ja toisaalta tuntuu siltä, että saattais vaikka ollakin tulossa. Tyttöjen kohdalla mielialat vaihtui sen minkä kerkes, olin kuin mikäkin monsteri. Koko ajan pahalla päällä. Mutta nyt olo on seesteinen, rauhallinen ja väsyttää. Eihän sitä viel tiedä.

Oletteko ajatellut mennä 4d- tai 3d -ultraan? Mie oon ajatellut tuota 4d-ultraa. Mutta paljonkohan se kuopiossa maksaa?
Milloin voi mennä 4d-ultraan, milloin se on kannattavinta?
Mutta, kun mie en haluais tietää sukupuolta etukäteen :whistle:

Mies ei lähde synnytykseen mukaan. Esikoisen synnytykseen loppujen lopuksi tuli, kun oma opettajansa ja mun täti patistivat synnytykseen mukaan. Olin jo siis KYS:is ollut viikon, ja perjantaina, kun rupesivat käynnistämään.. Ilmoitin äidille ja ukolle, että nyt se on sitten menoa..
Ukon kanssa sovittiin, että ei tarvitse tulla mukaan..

Oli hiukan yllätys, kun klo 12 astui synnytyssalin ovesta sisään. Mutta ei kuulema enää aio synnytyksiin tulla mukaan :LOL:
 
Jaa, pitäisköhän mun tehdä jotain muuta kuin roikkua kaksplussalla? =)

Moikka seijav! Tervetuloa joukkoon! Onnea plussasta, onko mones tulossa? :heart: Ja mikä on laskettuaika? Hirmu kysymyslista heti alkuun.. Etusivua varten tässä kyselen=)

Laitan KYS:n sulle RD! Samaan paikkaan menossa siis! Meillä mies oli "synnytyksessä" mukana, siis leikkurissa. Ei uskaltanut katsoa sermin toiselle puolelle, nopeasti oli kävellyt mun mahan ohi kun menivät vauvaa pesemään ja punnitsemaan.. Eiköhän tuo tule seuraavaankin jos töistään pääsee. Jspa sais alakautta tulemaan! Vaan sitä ei tiedä vielä.

Noista laskureista, jotkut taitaa suoraan laittaa kierron pituudeksi 28 päivää? Ja toisiin sen voi muuttaa. Itellä ehkä oli tää kierto sen 28, kun normaalisti päälle 30!
 
Maotao: Tällaista luki kela:n sivuilla:

Jos Sinulla ei ole oikeutta saada Suomen äitiyspakkausta, voit ostaa ja tilata itse pakkauksen Reima Oy:ltä. Kela on solminut Reima Oy:n kanssa sopimuksen äitiyspakkauksen toimittamisesta asiakkaille.

Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Pakkauksen hinta sisältää arvonlisäveron.

Puhelimitse pakkauksen voi tilata numerosta: +358-20-759 5806
Sähköpostitse pakkauksen voi tilata osoitteella: sirpa.kukkumaki@reima.fi
Postitse tilauksen voi lähettää osoitteeseen: Reima Oy /äitiyspakkaus, Jämintie 14, FIN-38700 Kankaanpää, Finland


 

Yhteistyössä