MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

otinpa kuvia äsken minäkin ja isohan se jo oli... oon vaa pitäny nii löysii paitoi, etten oo tajunnu miten hyvin se näkyy jo kireen paidan alta :D ja mä en saa sitä tähän, ku se on nii iso se kuva ja en saa pienennettyy, mut jos joku on kirjautunut irc-galleriaan niin siellä se on näkyvillä niille, jotka onkirjautunut sisälle. Nimimerkki sama kun tääl eli rinzessa
 
Aivan ihania masuja teillä jo!
Onkohan munkin oma jo noin hyvin nähtävissä ja kuvittelen vaan ettei ole kasvanut mihinkään?!
Me nimittäin ei olla kerrottu vielä kenellekään! =)
Oottekos te muuten jo kertoilleet tulevasta pikkuisesta monellekin?
Meidän kait pitäisi kans jo aloittaa... :p

Äityspakkaus oli mun mielestä ihana! Tykkäsin kovasti!
Meillä on 4-5 vuoden takaa just se liila, tyttömäinen pakkaus. Ja hyvin se on nuo kaksi edellistä tyttöä palvellut, mutta nyt ei ole enää vaatteita tallella, joten tarkoitus olisi tällä kertaa taas ottaa pakkaus.
Mukavia lisäyksiä/muutoksia oli pakkaukseen tullut. Esi. nauhapipo ja puolipotkarit! Niitä ei aiemmin ole ollut...
Ja nuo pienemmät vaatekoot on plussaa! Tuossa 4v vanhassa pakkauksessa vaatteet olivat kaikki pääasiassa 70-80 senttisiä, mm. talvihaalari oli 80cm. Joten meillä sitä on käytetty aina
1-1,5 vuotiaana...
Mutta meinaan kyllä varmaan marras-joulukuuksi hankkia jonkun 56cm haalarin, että pääsee pikkuisen kanssa alkuun. Tuo 68 on niin hurjan suuri....
 
Mie aattelin kans hankkia talveks pienemmän haalarin. Jos kirpparilta sattus, niin kävis hyvin semmonen käytettyki versio. Pitää myös esikoisen serkun vaatevarannoista kysellä, heillä vissiin lapsiluku on täynnä. Onhan tässä vielä aikaa! :)

Ihania masuja teillä! Mie en varmaan osaa laittaa kuvaa tänne - ei olla tosin vielä otettuka. Pitänee ottaa kuva ja jos tuo armas mikrotukihenkilöni sit auttas niin saisin kuvan näkyviin. :)

Meillä jäi pakkauksen vaatteet hyvin pitkälti käyttämättä viimeksi, jotain vaan käytettiin. Haalaria ei käytetty esim. ollenka kun oli kevätvauva viimeks. Sit seuraavaks talveks hankittiin jo semmonen joka vähän paremmin kosteutta pitää kun maassa alkoi ukkeli konttailla.

Jännä tuo keskustelun vilkkaus-kommentti, että kun on vähäistä tää keskustelu. Mie oon loikannu toiselta paljon hiljasemmalta palstalta ja miusta täällä on niiiiin vilkasta tää keskustelu että ei taho perässä pysyä! :D Eli ihan mihin sitä tottuu! :)
 
Kertomisesta meillä tietää jo kaikki, ihan alussa sitä kerrottiin vaan muutamalle, mut tossa viikon 10 paikkeilla ties aika tarkkaan kaikki, nyt np-ultran jälkeen tietää sit viimesetkin ja se joka ei tiedä saa kuulla sit puskaradion kautta uutisen ;)

Äsken lähti vieraat ja sain nuorimman jo sänkyyn, isompi kattoo telkkaa ja kohta saa hänkin mennä maate, sit mä vaan oon :D ja syön jotain hyvää
:p
 
Meil kans tietää kaikki odotuksesta.

Me otetaa pakkaus, koska minusta on vain niin ihanaa hakea pakkaus ja ruveta niitä kahtelee :). Ja sitten kuitenkaan se rahasumma kuitenkaa oo niin isokaan. Koskaan ei oo vaatetta liikaa.
 
meillä ei tiedä ku pari kaveria ja mun venhemmat ja miehen äiti...ens viikolla ku käyn siellä uusinta nt:ssa niin sit ajateltiin paljastaa asiaa muille isommille mummoille. Muuten ajateltiin olla kertomatta eiköhän noi huomaan =)
Voi kyllä olla että ultrakuvasta teen skannerin avulla kortin mummoilla äitienpäiväksi...sielläpähän sit ihmettelevät :D
 
Olipa kivan näköinen pakkaus, mutta taitaa silti jäädä tällä kertaa ottamatta. Meillä on vielä 5 vuoden takaa tallessa ne tärkeimmät eli makuupussi, toppavaatteet ja peitto yms. Just tein yks päivä inventaariota ja vaatteitakin on ihan kivasti ja varmaan saadaankin vielä lisää. Ehkä sellasia pienempiä 56cm vaatteita vois jokusen hankkia, että olis sitten heti sopivan kokoisia. Niin ja toppapuku pitää hankkia pienempi... Meillä esikoinen syntyi keväällä, joten tuo äp:n toppapuku oli seuraavana talvena ihan hyvä, mutta nyt taitaa jäädä vähemmälle käytölle.

Mä en edes oikeestaan tiedä, ketkä kaikki tästä raskaudesta tietää :D . On toi meidän poika sen verran innoissaan kaikille kertonut tulevansa isoveljeksi :heart: . Mies kertoi vanhemmilleen heti ultran jälkeen, mutta mä en oo vieläkään kertonut omilleni :ashamed: . En vaan halunnut kertoa puhelimessa (kuten mies teki :whistle: ), huomenna ollaan koko perhe nokat vastakkain, joten silloin saavat tietää. Saa nähdä, kumpi ehtii kertoa ensin... minä vai poika :D
 
Mie sain siivottua! Hyvä minä :D

Olen pessyt vessan, imuroinu, pessy lattiat, pessy peilit, toinen koneellinen peseytymäs, astianpesukoneen tyhjentänyt. Vienyt turhat tavarat varastoon.

Kohta pitäis lähtee sankko ostaa, et voin laittaa siman valmistuu ja esikoinen kai lähtee mökille yöksi, mummon, miehen tädin+miehen kaa. Mitähän siitäkin tulee..

Heräsin ihan ite vähä ennen lapsukaisia. Ei vaan saa nukuttuu täs flunssassa.

Eilen ostettii mun pyörää uus satula, jospa sen sais huomen paikalleen, ni pääsis sit maanantaina töihin pyörällä. Säästyypähän bensaa, ku syöppö mikä syöppö on meidän auto :whistle:. Mutta kulkeepahan senkin edestä. :D

En ole saanut virkattua niitä verhojakaan varmaan kohta yli viikkoon :eek: . Ei ole ollut aikaa, enkä kyl ole jaksanutkaan. Vaan olen ihan suosiolla pitäny taukoa, etten ainakaan virheitä tee :saint: .

Meille tulee tiistaina hamsteri :heart: . Menin eilen lemmikkieläinkaupasta ostelee häkkitarvikkeita ja siellä oli pari syrkki naarasta ja päätin varata toisen niistä, pitkäkarvaisemman. Häkin pitäisi tulla tiistaina, jolloin pääsen hakee meille uuden lemmikin. Kasvattajasta ei ole kuulunut mitään, vaikka kuinka olen yrittänyt pitää yhteyttä. Tänne palstalle oon pari-kolme viestii laittanu + sähköpostiviestin, mutta mihinkään ei ole vastannut. Joten nyt loppui sitten minun kärsivällisyys.

Vaikka monet on sitä mieltä, että lemmikkieläinkaupasta ei kannata hankkia, mutta tämän ensimmäisen hankin siis tuolta ja seuraavan yritän kasvattajalta.. Mutta katsotaan nytten.

Red Dragon & Masukki rv 12+6 :heart:
 
Meillä kans kaikki tietää raskaudesta, ei haluttu sitä sen kummemmin salailla. Mutta toisaalta ei oo kauheesti mainostettuka. Että ne ihmiset ketä nyt on nähty niin on sit sanottu jos on sopiva sauma tullu. No, perheenjäsenille tietysti kerrottiin ihan asiaksemme. Esikoiselle kerrotaan sit ultran jälkeen.

Anzkuli 12+2
 
Tääällä aletaan vihdoin olla elävien kirjoissa :saint: No esikko on kyllä vielä kipeenä mutta jospa jo huomenna pysyisi ruoka sisällä

Kuopuksen kanssa kyllä lähdetään kohta tuohon pihalle,esikko onneksi uskaltaa olla sisällä yksikseenkin,jos rupeais vaikka nukkumaan siksi aikaa.Ollaan puolitoista viikkoa oltu melkein sisällä niin alkaa pikku hiljaa tuntua siltä että pakko päästä ulos |O

Ihania masuja monella :heart: Oma masu ei maha vielä pitkään aikaan näkyä on sen verta tuota läskiä tuossa vatsan seudulla :ashamed:
Meillä tietää lähimmät ystävät ja sukulaiset paitsi miehen porukat :ashamed: kun ei siellä ole keritty nyt käydä ja puhelimessa en halua asiaa kertoa niiin varmaan vapun jälkeen viikonloppuna Heille sitten asia kerrotaan..Saatiin eilen kuulla että miehen puolen sukuun on tulossa toinenkin vauva ja aika lähekkäin sattuu LA,Heillä on lokakuun lopussa :) Kovasti teki mieli kertoa omasta vauvasta mutta nyt on päätetty että odotetaan se np-ultra ja sitten vasta asia julkaistaan kunhan on ensin kerrottu tuleville isoveikalla ja isosiskolle =)

Onko muuten jo selviä tyttö/poika oloja kenelläkään??
Itsellä ei niin vahvaa tunnetta,niinkuin edelllisistäkään,mutta vähä tyttöä veikkailisin :whistle: Ja puhetta oli näköjään ollut myös sukupuolen kysymisestä,luultavasti jos menen yksin rakenneultraan kysyn mutta luulen että jos mies pääsee mukaan niin ei halua tietää niinkuin kuopuksen kohdalla oli.Neiti piti visusti napanuoran jalkojen välissä joka kerta kun sitä yritettiin katsoa ;)
 
Red Dragon onnea tulevasta hamsterista :heart: :D
meillä on kissan lisäksi 2 gerbiiliä ja lisää tekisi mieli ottaa :whistle: mutta katellaan nyt...

Me käytiin jo tänään ostaa sotkasta lapsille isot folio ilmapallot ja voi hurja sitä riemua :) sen jälkeen mentiin satamaan jätskille ja pillimehulle :p
Nyt ootellaan et tyty herää unilta ja sit taas suunnistetaan johinkin...

Mukavan aurinkoista ja lämmintä lauantain jatkoa kaikille :wave:

Tulentyttö & kipinä rv 13+3 :heart:
 
Tulentyttö: Kiitos paljon :D Me luultavasti syksymmällä hankitaan sit toinen.
Mitäs muuten käytetään hamstereiden wessan kuivikkeena? Jotenkin on väsy olo ja aivot ei toimi kunnolla.. Ja viel ei oo anoppikaa tullu hakee tuota esikkoa mukaan mökille, että ite pääsis sinne kauppaan :headwall:
 
Ei sit esikoinen pääsekään.. Neiti pakkas jo laukkunsa ja oli jo vaatteetkin pukenut valmiiksi, että pääsee suoraan lähtee mukaan..
Anopille oli tullut migreenikohtaus.. Joten jää toiseen kertaan.. Toisaalta harmittaa, mutta minkäs teet, kun toinen ei voi kunnon lääkkeitä itselleen hommata, ku näkyy joka päivä saavan migreenikohtauksen :'(
 
Ihania masuja :heart:

Harmi juttu RD kun tyttösi mökkireissu ei onnistunutkaan :( Onko teillä siis oma mökki vai yhteinen jonkun kanssa? Ihana olisi kyllä mökki olemaan, mut tyydyn nyt tähän meidän rivaripätkään toistaiseksi =)
Migreeni on tosi inhottava tauti! Ite kärsin murrosiässä, en ole siis ihan viime aikoina enää potenut sitä.

Meillä on raskaus jo yleistä tietoa, myös täällä kuten Tuuletytöllä puskaradio kuuluttaa niille jotka eivät ole vielä meiltä kuulleet! Kiva kun ovat niin iloisia kun tulee taas vauva =) Aina sukulaiset tykkää kun saavat vauvan hellittäväksi :heart:

Tyttö/poikaolosta..
Ei ole vielä ollut mitään ajatuksia suuntaaan tai toiseen! Tällä hetkellä masussa köllii vaan vaavi, ilman sukupuolta :LOL: Viimeraskaudessa olin varma et poika tulee, mut synnytystapa-arvion jälkeen olin satavarma et onkin tyttö. Oli niin siro mitoiltaan niin ajattelin heti et ei ole poika =)

Minä alan olla nyt aina varma et tunnen muljahduksia mahassa =) :heart: Parina päivänä olen ihan urakalla kuullostellut. Eilen illalla kun menin nukkumaan niin ihan säpsähdin kun niin selvästi tuntui! Olin kyljellään jalat vähän koukussa.
Sit jos istun sohvalla vähän kaksinkerroin niin silloin tällöin tuntuu nykäisyjä ja ihme muljuamista :heart: IHANAAA!!!

Minä saan taas ensiyön nukkua yksin kun ukko lähtee kymmeneksi yövuoroon :snotty:
No, nukutaan me aamulla ehkä 1½h yhtäaikaa ennen kuin tyttö antaa herätyskäskyn mammalle :D Sit on outoa kun mennään vapaapäivien koittaessa samaan aikaan nukkumaan, oon et mitä ihmettä :p

Pitäisi lähteä laittamaan verhot kuivumaan... Pesin tuossa illalla eteisen mattoja, kiva kun saa puhtaat huomenna laittaa lattialle! Ja uudet pestäväksi ja kuivumaan :)

Heippa ja mukavat illan jatkot :wave:

Luminka rv13 tasan :heart:
 
Luminka: Elikkäs tää mitä mie kutsun mökiksi on miehen mummon koti ollut pitkään, mutta nyt ns. asumaton, mökkinä meille kaikille sukulaisille. 12 km kaupungista. Ukki kuoli pari vuotta sitten keväänä ja mummo muutti miehensä kuoltua kaupunkiin vuokralle ja sitten kyseinen talo on "mökki". Ihana omakotitalo, josta puuttuu kaikki hienoudet. ei ole sisävessaa yms. Sauna on aivan mahtava, parhaat löylyt saa sieltä :D . Iso takapiha ja muutenkin on pinta-alaa ihanasti ja on nuotiopaikka tehty viime kesänä sinne. Loppu hiomista vaille ois.

Mökki on meille ns. rauhoittumispaikka. Pääsee pois kaupungin melua (vaikkakin itse asumme rivaris taajama-alueen ulkopuolella). Kaksi naapuria vieres, joista toinen on kans ns. mökkikäytös ja toisesta ei ole mitää haittaa ollut.

Saa neidit ja koiruliini juosta ihan vapaasti. Ei tarvitse pelätä, että autojen alle jää yms. Metsän siimeksessä. Ja mistä tytöt tykkää: Käydä saunomassa ja paistamassa makkaraa/nakkeja nuotiolla =) ja sitten kesällä muurinpohjaletut :p .

Nyt on sima valmis.. Tai siis, että ylihuomenna ois sit sen pullotus. Väsymys mieletön, lähen kohta nukkumaan. :wave:
 
Hellurei!! :flower:

Kivoja masuja teillä, mulla toi alamasu on alkanut jo kans pömpöttää, mut masu ei varmaan ala näkyä kunnolla, kun on tuota ylipainoa. Mutta, vaikka onkin ylipainoa, nyt on mennyt ihan hyvin. Ekasta neuvolasta tokaan neuvolaan oli paino tippunut 800g ja nyt eilen kävin puntarilla, oli painoa tippunut 400g lisää. Eli yhteensä on tippunut jo 1200g pois, ihan kiva juttu!! =)

Meillä esikon uhmailu jatkuu ja jatkuu... äääh, kuinkahan kauan tuo jatkuu, siis uhmailu. Serkku varoitteli, että se on jatkuvaa aina sinne teini-ikään saakka. :LOL: Eli rankat vuodet on edessä. =)

Mä tunnen jo välillä touhuamista tuolta masusta, joku sielä pyörähtelee ja kuplia puhaltelee. =) Esikoisenkin tunsin jo viikolta 16, joten en yhtään ihmettele, että tunnen jo näinkin aikaisin liikkeitä. Vielä kun ne siitä voimistuu, se on vasta ihanaa se! =)

Tänään pitää alkaa siivota, kunhan saan ton isännän heräämään, että voi alkaa huudattamaan imuria. Saavat mennä tytön kanssa ulkohommiin, jotta saan touhata rauhassa sisällä. On näet luvannut tehdä mulle kukkapenkin laudoituksen, reilut pari vuotta sitten jo, katsotaan jos tänä kesänä tapahtuis jo jotain! :LOL:

Toivotaan että tulee vielä hienompi päivä kuin eilen, ei muuta kuin kaunista kevätpäivää kaikille!!! B) :flower:

-atshii&leevilotta 12+4-

(eilen katselin nimiä ja noi oli sen tyylisiä mihin isäntäkin vähän myöntyi)
 
Ihania masuja! Mulla on sellanen maha, että itse huomaan kasvaneen, mutta on niin ylhääll, että housut menee kaikki ihan hyvin päälle, samoin matalalantioiset hameet. Korkeet pingottaa pahasti.

Mulla paha olo jatkuu jopa siinä määrin, että perjantaina olin pois töistä. Hävettää jotenkin, kun eihän tää mikään sairaus ole. Mut eipä sitä siinä vaiheessa tule mietittä kun sitä pyttyä halaapi. Eilen yöllä heräsin neljältä oksentamaan, muuten tasasesti 1-3 krt päiväs. Gyne lupaili, että tää viikko ois jo helpompi, mut pahenee vaan. Päiviä ny 11+5. Milloin teillä o pahat olot loppunu?

Eilen sain sentään parvekkeen laitettua ja kävin kampaajalla. Koittaa näyttää vähän ihmiseltä... tutut kampaajat varmaan ihmetteli, miks oon niin hiljanen, mut ne hajut oli ihan kamalat :|

Hei mut nyt loppu valitus ja pitää nauttia ihanasta ilmasta ja auringosta! :flower: Ja kukista.
 

Yhteistyössä