MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Kuunkulta - Söötti massu myös sielläkin =)

Maotao - Mulla helpotti varmaankin viikoilla 9-10 se ellotus,jotain pientä voi joskus aamuisin olla mutta oikeastaan sekin on jäännyt pois.


Tyttö/poika oloista - Mulla ei ole kyllä olleskaan kumpikaan olo,testien perusteella ko tein ihan hassun leikkisän testin niin tulisi tyttö,mutta rakenneultrassa meinaan asiaa udella kyllä hih.

Me ollaan oltu mökillä melkeinpä kokoajan nyt,mutta tänään täytyy olla kotona ja hoidella asioita ja huomenna alkaakin arki taasen,pitäs alkaa siivoomaan tässä innolla ;)

Ihanaa aurinkoista mieltä,voikaahan paksusti ;)

Annu & touhustiina 13+0


:heart:
 
Mie tässä odottelen, että jaksaisin aloittaa ikkunoiden pesun.. Siis noiden viimeisten eli makuuhuoneiden ikkunat, että saisin loputkin joulukoristeet pois :whistle: . Sitä kun on liian innokas sotkee ikkunat. Sitten joskus ulkopuolelta kaikki kerralla.

Mutta onneksi on päivää viel aikaa. :D
 
Laitan nyt sitten hyvin lyhyesti:
* Olo on edelleen voimaton, mikään ei huvita ja viimeksi eilen aamulla oksensin :(
* Wappu tulee ihan omalla painollaan, anoppi onneksi tuo simat ja munkit, itelle jää pallojen puhaltaminen :D Kotosalla ollaan koko vappu.
* Äitiyspakkaus oli tosi nätti, mutta tuskimpa otetaan, kun pojalta -04vuodelta kaikki säästössä ja saa tuon rahan sitten uusiin vaunuihin laittaa :D
* Teillä jo monella ihania masusia :heart: Ite en osaa laittaa kuvaa tänne, eikä masu vielä kauheesti näykään, kun tuota laardia tuossa vatsanseudulla on jo ennestään. Mutta pikkuhiljaa saa alkaa löysempiä housuja kaiveleen kaapeista.
* Poika/tyttö-olosta....olen varma että poika täällä olisi koska tuntuisi ihan hullulta että osattais tehdä tyttölapsia :LOL: Kyllä mieskin vakaasti sitä mieltä että poika se on, vaikka hää kovin toivois tyttöä =) RAKENNEultrassa sitten toivottavasti asia valottuu.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :flower:
 
Helmi79: Paljon jaksamisia huonon olon kanssa kamppaillessa! Minä kopion tekstin varmuuden vuoksi aina ennen kuin lähetän. (eli mustaks kaikki ja oikealla hiirenpainikkeelle kopioi). Tuolleen varmaan kannattaa välilläkin tehdä jos teksteillä on tapana kadota! Niin ei tarvii aina alusta asti aloittaa =)

Minä ajattelin ottaa tälle päivälle kukkapenkki-projektia. Katotaan josko lapio pystyisi maahan, viikko sitten oli vielä umpijäässä! Vähän jos muokkailisi ja ensi viikolla kävisi ostamassa multaa niin voisi rueta laittamaan perennapenkkiin kukkasipuleita :flower:
 
Helmi79 - Jaksamisia olosi kanssa sinne,kyllä se helpottaa usko vaan vaikka se pakosti siltä tunnukkaan nyt.

Mun täytys myös harrastella ikkunan pesuja,keittiö on jo pesty tässä jokunenpv sitten ja partsin ikkunat mutta oishan tässä vielä ikkunoita.No onneksi ei ole niiii likaisia kuitenkaan ;)

Annu & touhustiina 13+0 :heart:
 
Meillä täällä isäntä viettää krapulapäivää... Eilen lähti parille päiväoluelle ja tuli ihan seiniä pitkin illalla sit kotiin. Eli äitin vapaapäivä meni siinä, kuten myös eilinen... Ja perjantain hän oli koulutusreissussa helsingissä koko päivän. Eli yh-arkea oon päässy maistamaan. Onneks on pikkumies ollu iloisella ja säyseällä tuulella eikä oo kiukutellu mitään turhia. Ilmotin jo eilen känniläiselle että mie oon sit ens viikonlopun vapaalla ihan kokonaan. Miulla on kampaaja-aika varattu ja sit voisin kirppareita kierrellä ihan rauhassa. Ja vähän omiin harrastuksiinki ois taas aikaa. Eli viikonloppua odotellessa! :)

Mie oon kovasti liikkeitä kuulostellu mutta en oo vielä ainaka mitään varmaa havainnu. Toisaapäivänä kun esikko sylissä istui niin ihan kuin ois hipaisu masussa tuntunu, mutta en oo ihan varma siitä. Jospa kohta saisin tuntemuksia! :)

Miulla on vahva tyttö-olo masukista vaikka poikaa toivotaan. Niin oli esikoisenki kohalla tyttö-olo, mutta poika putkahti silloin. Katotaan nyt miten käy! :)
 
Annu: Mie ku oon noi ikkunat koristellu hienoix itsenäisyyspäivänä, joten aika jo putsata :whistle: . Olohuoneen + keittiön ikkunat pesin varmaan jo kuukaus sitten. Enää ois enää meidän makkari. :D

Itsellä on kans pieniä muljahduksia tuntunut tämän viikkoa jo. Aina ku istuu kyyryssä ja on keskittynyt johonkin, ni alkaa mieletön pulpahtelu. Voisko olla liikkeitä, en tiedä.
 
Anzkuli: Meillä ollut sama täällä, eli mies lähti eilen "venettä kunnostaan" ja tuli sitten kanssa todella SEINIÄ pitkin kotiin, kylläkin jos ysin aikaan illalla. Oli varmaan kunto loppunut kesken... Ei siinä mitään, ei oo vähään aikaan ollutkaan missään, mutta mä vihaan näitä ukon krapulapäiviä, kun se vaan voivottelee ja surkuttelee oloonsa ja siitä ei oo mitään iloo! :kieh: Nyt sentään alkoi kokkaan meille hirvimuhennosta ja minä en aio peffaani penkistä nostaa, ja meinaan naputella tässä koneella, kunhan kummipojan synttäreille lähetään parin tunnin päästä. :D
 
Tuli vaan mieleen et onko mahdollista ekaa odottavan tuntee liikkeitä vielä tässä vaiheessa siis viikolla 13... kun mulla usein illalla kuplii... mut kyllä niitä paukkujakin sit tulee nii en tiiä et onko se kupliminen ilmaa liikkeitä vai molempia :ashamed:
 
Olen ymmärtänyt että hoikka tuntee liikkeet aikasemmin.Mä olen hoikka ja kaikissa tuntenut liikkeet aikasemmin kuin ns normi oisi.Ja ne erottaa kyllä hyvin.
Mä tunnen pientä liikettä vatsassa,ei mitää isoja mutta pientä pitkin päivää.

Annu & touhustiina 13+0
 
Ai muillakin on krapulaisia äijiä kotona. Yhdyn tähän rinkiin...
Ukko ei sentäs ONNEKSI tullut seiniä pitkin yöllä, kun jäi saareen nukkumaan. Mutta sitäkin raivostuttavampaa oli, kun tuli vasta nyt illalla kotiin... |O
Nyt makaa tuolla sohvalla ja vaan kiukuttelee kaikille. Raivostuttava tyyppi! :x

Tyttö/poika olosta. Ei niin sitten mitään. En usko, että meillä osattaisiin edes poikia tehdä, mutta toisaalta se kolmas tyttökin tuntuu jotenkin kummalliselta. Nyt tuntuu kyllä koko raskaus jotenkin kummalliselta... :p Odotan tosissaan sitä tiistaita, että tiedän onko tuolla alakerrassa yhtikäs mitään elämää...

Nyt on vaan niin totaalinen vitutus päällä, ettei tosikaan... Blaah. :'(
 
Noista liikkeistä....
Onneks täällä on muillakin ollut jo sellaisia tuntemuksia näin aikaisin, etten olekaan siis välttämättä ihan höperö.:D En siis normaalisti ole tuntenut vielä mitään liikkeitä, mut yks ilta nukkumaan käydessä, kun menin silleen puoliks mahalleen niin tuntui ihan outo muljahdus, ihan kuin vauva ois pyörähtänyt :heart: Ja sitten sellaista elohiirimäistä kuplintaa, aivan pientä.
Olin kyllä aika varma, että siellä se vauva taas riehuu ja potkii niinkuin viime ultrassa oli myös kova meno. Toisaalta taas epäillyttää, et voiko ne liikkeet tuntea jo viikolla 12, kun kaikissa oppaissakin sanotaan, et viikolla 16? Mut kai se vois mahdollista olla, että tuossa oudossa asennossa tunsin sitä liikehdintää. Jännä juttu.

Tyttö/poika-olosta...
Mä en tiedä miks, mut mulla on ihan alusta asti ollut vahva poika-olo. Vaikka oikeestaan olen aina toivonut tyttöä. Jotenkin on vaan sellainen tunne, että tää pikkuinen on poika.
Ihan samahan se tietty on kumpi tulee.
Mulla ei nimittäin ole ollut paljon yhtään pahoinvointia ja kaikki kaverit, jotka on voineet pahoin on saaneet tytön. Mun äidillä oli sama juttu, että tytöistä oli aina tosi kipeänä, paitsi mun siskon kohdalla ja silloin hän oli varma, et on poika.
Mitenköhän paljon noissa vanhan kansan uskomuksissa on perää? Et jos maha on pystyssä niin tulee poika ja jos maha leviää sivuille tulee tyttö? :LOL:
Haluan kyllä tietää tuon sukupuolen etukäteen jos/kun se nähdään. Helpompi ostaa vaatteitakin ja olen niin utelias, etten jaksais odottaa synnytykseen asti.

Jaksamista maotaolle ja helmilleja kaikille jotka kärsii pahoinvoinnista! :hug:
Toivottavasti alkaa olo pian helpottamaan.
 
Kuunkulta: Mulla taas ei pahoinvointia ollut ollenkaan, kun noita tyttöjä odottelin ;) . Tässä raskaudessa pientä pahoinvointia oli ilmassa.

Mulla ei kyl oo mitää tuntemuksia siitä, et kumpi ois tulos.. Kumpikin on yhtä tervetulleita :heart: . Mutta kerran tyttöjä odottaessa ei ole ollut pahoinvointia ja täs raskaudes oon ollu ihan erilainen, ni noiden syiden perusteella voisin epäillä, et ois poika tulossa :D :whistle:
 
Mullakin noita kuplimisiaja muljuiluja ollu ja oon miettiny että oonkohan höperöks tulossa mut ilmeiseti en ku muutkin niitä tuntee =)

Mulla on ihan tyttö olo...oireet niin erilaiset ku pojan odotuksessa...sillon oksensin 24/7 rv 16 asti mutta nyt ei pahemmin pahoja oloja ole ollut, närästää kamalasti ja hedelmiä voisin syödä loputtomasti, rakenne ultrassahan se selviää kumpiko sieltä sit on tulossa. =)

Tulisiko joku pesee meidänkin ikkunatm itse en pysty oon nyt saikulla ku hartiat tulehtuneet ja alaselkää särkee. meen vasta 5.5 töihin jos kivut helpottaneet. Nyt mennään eteenpäin levolla, panadolilla ja panacodilla, toivottavasti niillä menis ohi jos ei mene niin sit saikku jatkuu. :( Tää ei oo yhtään mukavaa...nostelut jne...kielti myös. :/

tämmöstä meille tällä kertaa

keiju ja toukka 12+2
 
Kyllä niitä liikkeitä voi jo tuntea, mä oon viikon verran tuntenut muljaamista ja nykymistä ja pieniä töytäsyjä :heart:

Me tehtiin eilen miehen kaa pika päätös: me mennään naimisiin ennen kun tää kolmas syntyy, et kesäksi pitäs järkätä siten häät, tää päivä ollaan mietitty juhlapaikkoja sun muuta, huomenna kyselen millon ois kirkko vapaana, et eiköhän se hääpäivä huomenna selviä ;) Mä oon ihan päästäni sekasin tää tuli niin äkkiä, mies tokas eilen et kun ollaan jo 12v oltu yhessä, eiköhän ois aika pitää häät ja hän haluaa naimisiin ennen lapsen syntymää :heart:
Musta vaan tuntuu etten tiedä mistä alottaa ja mitä tekisin jne. huhhu...
 
Tulentyttö: Voi, kun ihanaa! Paljon Onnea! :flower: :hug:
Häiden järkkäämisessä on varmasti mukavat hommat :D Onko tiedos isot vai pienet häät?

Ite oon kyl naimisis, mut mentii vaa kahelleen naimisiin maistraatis kaikilta salas.. Ainoastaan anoppi ties asiasta, ku hoiti lapsia sen aikaa :D
 
Tulentyttö: Ihanaa, häät! Me mentiin viime kesänä tai tais olla jos syksyä.. :heart:
Pitäähän se miettiä vähän aikaa ennen kuin naimisiin uskaltaa ;)
Me oltiin "vaan" 5 vuotta yhdessä ennen häitä.

Kannattaa aloittaa just kirkon varauksella, sit miettiä kuinka paljon vieraita kutsuu ja vähän sen perusteella miettiä juhlapaikkaa. Vähän voi tarjoamisia miettiä, ottaako pitopalvelusta ja teetteko suurimmalta osalta itse! Aika paljon saa säästettyä itsetekemällä.

Me tehtiin itse kutsukortit, menu/ohjelmakorit, hääkarkkirasiat, kukka-asetelmat (tai siis minä tein :) ), ruoat niin pitkälle kuin mahdollista (3 henkilöä oli hääpäivänä keittiössä töissä )... Ja käytiin vielä mun porukoiden kanssa siivoamassa seuraavana päivänä.

Me kun ei lähdetty illalla jatkoille, tyttö oli silloin vasta 3kk ikäinen. Parempi oli olla kotona nukkumassa, ennättää sitä joskus jatkot pitää myöhemminkin. En olisi kuitenkaan osannut olla rauhassa, siihen aikaan oli nukkumaan meno tosi vaikeaa. Olisi vaan tissillä tahtonut torkkua =)
 
kiitos Red Dragon ja Luminka
Me kutsutaan n.50-60 vierasta ja jos tiukkaa tekee vielä voi hieman karsia, mut toimäärä onjo aika rankalla kädellä raakattu ja ite meinataan tehdä mahollisimman paljon, et vaan pääsis halvalla.
Toinen vaihtoehto oli et jos kirkkoa ei saa kesä-heinäkuulle niin kävästään maistraatissa ja sit se normi hääjuhla kuitenkin.

Mut tuo hääpuku mietityttää tän mahan takia, mikä ois hyvä ja sit just toi missä sen juhlan pitää, mikä ois kiva paikka :/
Tässä onloppujenlopuksi paljon asioista mitä on tänää tullu mieleen, ei tää ookkaan et järkätääs hei häät :ashamed: :D
 

Yhteistyössä