MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Aurinkoista torstaita kaikille :wave:

Täällä on itse asiassa aika hyvä olo jo, päivät selviää ilman päikkäreitä ja eikä oo ollut ees sitä pientä etomis oloa enää *koputtaa äkkiä puuta*
Muuten odotellaan seuraavaa neuvolaa joka on vasta 16.5, pitkä aika, plääh...
Meillä on mies nyt talvilomalla ens tiistaihin asti, ihan kiva niin on apuna päivisinkin ja lapset tykkää kun isi on kotona :)

Mutta nyt päivän jatkoja :D
 
Kylläpäs täällä on hiljaista... Oottekos te jossain toisessa pinossa??

Täällä edelleen odotellaan sitä ultraa, muut lienee jo käyneet?
Mammahousut laitoin äsken jalkaan ja onpahan mukavan tuntuiset kun omat hosut jo kiristää inhottavasti. Pikkasen on vielä kasvunvaraa, et vielä on hieman isot...

Minä en varmaankaan malta olla kysymättä rakenneultrassa et kumpikohan tulee... Aikaisemmat lapsoset ollaan aavistettu/ tiedetty et poikia on.

Oli pakko heti katsoo toi pakkaus... =) Aikas vaaleen sävytteinen, mut näyttäs muutama väriläiskäkin olevan.
En varmaan voi olla ottamatta sitä.
=)

Maitoo 12+2
 
Minäkin tänne ilmottaudun. Oon pikkuhiljaa lueskellu pinoa läpi ja nyt pääsin loppuun saakka. Toisessa pinossa oonki jotain jo kirjotellu - eli tuolla talviunelmista plussanneissa...

Elikkäs miulla la ois 6.11 ja toista muksua ootellaan. Esikoinen on poika vm. -06. Synnytyssairaala ois PKKS.

Meillä ois ens viikolla ensimmäinen ultra, eli vielä tässä jännitellään. Mahaa on kyllä jo tullu ja painoa myös (sitä oonki tuskaillu tuolla toisen pinon puolella...).

Sukupuolesta on kyselty, että halutaanko tietää. Ekan kans ois haluttu tietää, mutta eipä muistettu kysyä sit kun oltiin niin ihmeissämme niitten pienten sydämien ja muitten kans :). Poikaa toivottiin ja se saatiin. Nytkin poika ois haaveissa ja meinataan (jos muistetaan...) kysyä ennakkoon. :)

Äitiyspakkaus oli ihan kiva, miusta neutraalimpi kuin se mikä myö pari vuotta sitten saatiin. Kivoja vaatteita, mutta kaikkee meillä on jo esikoisen jäljiltä, niin otetaan sit rahana. Ostetaan varmaan turvakaukalo sit kun sille ois tarvetta.
 
Tervetuloa Anzkuli joukkoomme :flower:

Ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu ja kaiken lisäksi luvattu vielä hienoa ilmaa, jos vaikka parveketta laittais kesäkuntoon. Paha olo on hellittänyt, enkä ole alkuviikon jälkeen pyttyä halaillut, joten ehkä se tästä... =)

Mulla olis eka ultra vappuaattona, kovasti jänskättää kyllä...

Sukupuolesta: me ei esikoisesta tiedetty, eikä oikein arvailtukaan, kunhan vaan tervettä lasta toivottiin, sukupuolella ei ollut merkitystä. Poika tuli silloin :heart:
Nyt en ole vielä päättänyt haluanko tietää, kun olen samoilla linjoilla edelleen, sukupuolella ei ole väliä, molemmat olisivat yhtä tervetulleita. Ja realistina (lue: pessimistinä) en kuitenkaan uskalla ostaa mitään ennakkoon, joten ei helpota shoppailuakaan. :ashamed:

Mammapakkausta kävin kurkkaamassa, aika neutraali oli, ja jos hyvin käy niin otan kyllä tälläkin kertaa tuon pakkauksen, kun edellisestä on jo se 5.v, niin olen ehtinyt ne jo lahjoittaa eteenpäin. Silloin pojalla oli vaalean lila toppapuku, joka oli kyllä kieltämättä vähän tyttömäinen, joten kannatan neutraaleja värejä :LOL:

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille!
 
Heipat kaikille ja Anzkuli tervetuloa mukaan :wave:

Me ei tuota pakkausta oteta, otetaan rahana ja laitetaan "vaunurahastoon", mä oon nimittäin päättänyt et me ostetaan tälle tulokkaalle uudet vaunut :)

Mulla on kanssa jo jatkuvassa käytössä mammahousut, masu näkyy jo niin selvästi, että ei sitä voi tavan housuihin tunkea :whistle:

Taitaa olla kaikki ulkoilemassa kun on ollut niin hyvät ilmat, on meinaa aika hiljasta ollut täällä...
Mekin lähettiin lasten kaa vielä eilen illan suussa tuohon lähipuistoon leikkimään, pakkohan tuosta ilmasta on nauttia :heart:

Kohta on mentävä vähän heiluttaa imuria kun iltapäivällä tulee vieraita, mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Tt & kipinä rv 13+2
 
Maitooo - Mä olen ennestään jo toisessa listassa,nimittäin lokakuisissa kun alunperinlaskettu aika piti olla lokakuussa mutta heitti hiukan marraskuunpuolelle,niin päätin tulla mukaan,mutta ei tässä pinossa oikein keskustelua hirveesti ole,se on tosi.

Anzkuli - tervetuloa =)

Mä tuossa olin shoppailemassa ja kaupassa oli sitten mies joka alkoi flirttailemaan,vaikka näki masun ja oli ennestään kaksi lasta mukana ja mieskin,vähän olin hoomoilasena mutta ei sen puoleen niin oli sillä miehellä sormuskin ... että tällästä meininkiä :eek:

Annu & touhustiina 12+5
 
Tervetuloa Anzkuli! :wave:

Niin, tuohon keskustelun vähyyteen voi varmaan vähän jokainen vaikuttaa, laittaa kysymyksiä ym. joihin sit voi vastailla =)

Uusi pakkaus
on kieltämättä paremman näköinen kuin minkä itse sain viime keväänä (oli vielä 06 pakkaus)! Mutta en kuitenkaan ota, potkuhousut ja -puvut jäivät kokonaan pitämättä vauva-aikana, joten niitä pyörisi kaapissa vielä enemmän. Tykkään pitää mieluummin bodyä ja housuja + sukkia. Ja edellinen toppapuku ym. eivät ole miksikään menneet joten samat käy toisellekin.

Meinaatteko muuten hommata pienemmän toppapuvun talveksi?

Mä oon miettinyt et ostaisinko, kun varmasti pikkuinen hukkuu tuohon pakkauksen pukuun :eek:
Ja jos tyttö tulee niin ihana tietenkin olisi tytön värinen puku =) Nyt käytössä se vaaleansini-turkoosi.

Laitoin tuossa äsken vappusimat tulemaan! Katotaan syntyykö mitään :whistle:
Ompelin kolme verhoa olkkariin.. Huh, oli aika homma. Tuli tosin paljon halvemmaksi kuin jos olisin valmiina ostanut. Kun kone löytyy ja sen verran ompelutaitoa niin olen itse hurauttanut saumat :p

Laittakaas keskusteluun mukaan kuvia masuistanne
kun kerran jo näkyvät
:heart:
Minäkin laittaisin, mut ei tuosta vielä niin ota ulkopuolinen selvää. Vieläkin taitaa entinen vauvapäkki röllöttää vähän joten uusi jää vähän edeltäjänsä varjoon :LOL: :snotty:

Kohta taas grillaillaan, tällä kertaa aivan ihania ohuita kanaleikkeitä :p Olis pian kesä niin saisi jo uusia perunoita... Mikään ei voita uusia perunoita, silliä ja kevytleviä sekä kananmunaa B) Oi että...

Nyt häivyn tästä haaveilemasta :wave:

Luminka rv12+6
 
joo...aika laisu tuopakkaus on...me ei sitä oteta ku siinä ei mitään semmostaoo mitä tarvittais.
Toppapuvun ajattelin ostaa ja "pakkausrahan" vaunuihin laittaa, toppapuku tosiian kannattaa ostaa pienempi edelliselle ostin 50cm ja meinas siihenkin hukkua. mut mitään vaatteita en osta ennen ku tiedossa kumpi tulossa, sekin varmaan selviää vasta kesäkuun lopussa. =)
 
Luminka kyseli toppapuvusta: meillä on esikon ajalta tallessa 56cm beige toppis ja sit 60cm tytön vanha pupun korvilla varustettu vaaleanpunanen toppis, et varmaan niillä pärjätään, toivottavasti :whistle:

Meillä on simat eilen pullotettu ja tänään oon ettinyt hyvää munkki ohjetta :p
 
Mä meinaan ostaa kyllä pienemmän puvun myös talveksi sitten koska tosiaan tuossa lukisi että se on 68cm mutta minusta enemmänkin 70cm.En tiedä sitten.

Tulentyttö - Oi kun söötti massu sulla,munkin täytyy laittaa kuva tänne,saas kattoo osaanko liittää sen noin kun sinä sen sanoit,katsotaan :)

 
Tää on paras munkkiohje:

Intin munkit

120 kpl

2l käden lämpöistä vettä
400gr hienoa sokeria
400gr leivontamargariinia
60g suolaa
4 munaa
200gr hiivaa
3.5 - 4kiloa hienoa vehnäjauhoa
2l kasviöljyä paistamiseen


Sekoita lämpimään veteen sokeri, suola, munat ja hiiva.
Lisää vehnäjauhot vähitellen ja vaivaa taikinaan pehmennetty margariini (ei kuumaa)
Alusta taikina kimmoisaksi, kunnes irtoaa käsistä ja pyörittele pallomaisiksi munkeiksi jauhotetulla alustalla.
Anna munkkien kohota.
Kuumenna paistoöljy PAKSUPOHJAISESSA kattilassa tai valurautapadassa, mutta VARO KUUMENTAMASTA SAVUAVAKSI.
Upota kolme-neljä munkkia kuumaan öljyyn ja kääntele reikäkauhalla kunnes ovat alapuolelta kauniin ruskeita.
Nostele kypsyneet munkit talouspaperille valumaan ja kierittele sitten sokerissa ja INTIN munkit ovat valmiit!

 
Tulentyttö -Kiitos :)
Niin mäkin odottelen kolmatta,ja massu tuli aikaseen esiin,ihan ihmeissäni olen tästä kummusta ollut,vaikka ylpeekin siitä hih.Toista kun oottelin niin ei vielä tässä vaiheessa ollut näin iso.

Rinzessa - Se voi käyä ihan yhtäkkiä,siltä se ainakin multa tuntui.
Monesko sulla on tuloillaan ??sekin vaikuttaa ainakin mitä nyt itse olen huomannut,mutta on kyllä esim ensikertalaisiakin joilla tulee nopeesty näkyviin massu.

 

Yhteistyössä