MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Tietämätön: Mua ainakin kutisi mahasta ensimmäisien viikojen aikana... tais loppua joskus vkolla 7, en muista enää varmaksi. Olen itse kans tosi pieni ja hoikka, painoin ennen raskautta 45 mutta nyt paino on noussut jo 3 kiloa!! Mulla kyllä näkyy ihan selkeästi maha jo, taitaa vielä olla lähinnä turvotusta, mutta farkut ei enää meinaa millään mahtua jalkaan, en ole kyllä vielä äynyt mamma ostoksilla, kun en tiennyt kannattaako odottaa siihen asti että on oikea vauva maha...

Mulla oli eilen hämmentävä neuvola käynti. Siirsivät laskettua aikaa neljällä päivällä (eli nyt ois 13.11) mutta mä en voi millään uskoa että se voisi pitää paikaansa. Olen nimittäin 99,9% varma siitä minä päivänä tämä pikkuinen sai alkuunsa (selitäppäs siinä sitten neuvolan tädille että ei se vaan ole mahdollista että ois tapahtunut myöhemmin!) ja olen sitä paitsi seurannut ovulaatiotani jo pari vuotta ja en voi millään uskoa että se ois tapahtunut niin monta päivää myöhemmin, kun kaikki merkit näytti päinvastasta. Yritän ens kerralla vielä väittää vastaan... etenkin kun viimeisen ultran mukaan mun päivämäärät piti paikkaansa... ja parin viikon päästä ois seuraava ultra joten sitten kai nähdään kuka on oikeassa!!

Ehdin jo viikko sitten mainostamaan että pahat olot oli ohi, mutta tämä viimeinen viikko on mulla mennyt pönttöä halatessa... tänä aamunakin jo 3 kertaa... pää tuntuu kans ihan tyhjältä ja on aika blondi olo kun ajatukset ei vaan kulje.

Manna ja pikkunen 11.0 (kai)
 
Heippa kaikille!

Mulla alkaa nyt olemaan olot kohillaan, tosin ruoka (eikä mikään muukaan) maistu vieläkään. Täytyy oikeen pakottaa ittensä syömään ja tosi vähän pystyy syömään kerrallaan.

Seerumiseulasta oli ollut puhetta... Mulla otettiin se koe samalla kun oli ultra viime torstaina. Meillä ainakin neuvolatäti sanoi, että se pitää ottaa rv 10+1-12+6, muuna aikana otettuna tulos ei ole luotettava. En sitten tiedä, onko tässäkin eri käytäntöjä vai miksi joillakin menee eri tavalla nuo seulonnat. Jokatapauksessa viikon verran menee tulosten saamiseen. Jotenkin en kyllä ole yhtään huolissani, niskaturvotusta oli 1,1mm joten ihan sallituissa rajoissa oli.

Ihana ilma ulkona, jospa sitä lähtis vähän happea haukkaamaan. Hyviä vointeja kaikille :wave:

HotCoffee ja Leila rv11+3
 
Moi Kaikki!! Minäki haluisin tähän mukaan, mulla laskettu aika 5.11 ja ensimmäistä odotellaan. Ultrassa käytiin perjantaina ja niin oli vilkas pompottelija :heart: ... synnärinä mulla kätilöopisto. Jos täällä on joku pk-seudulla kaverin tarpeessa nii tässä olis yks vm-80 tyrkyllä!! =)
 
Moi, pitkästä aikaa!

Takana on viikon loma, teki kyllä terää, mut välillä hävetti kun esikolle tietysti iski juuri menneellä viikolla maailman pahin uhmakausi.... Annoin iskän takuta tyttärensä kanssa oikein urakalla, mulla se sama vanha arki alkaa taas huomenna, Bläääh! :kieh:

Täällä kaikki hyvin ja sujuipa tuo lomakin todella iloisissa merkeissä, kun sain tiedon että pääsen siihen vakituiseen työhön!! =)
Viime viikon uhmailujen jälkeen sitä kodin ulkopuolelle töihin lähtöä odottaa jo innolla. Tosin esikkohan ei ehdi olla kuin reilut 3-4kk hoidossa, siitä pois sitten molempien lomat. Mulla ei pala pois nää kertyneet lomat, kun jatkan kuitenkin samalla työnantajalla.

Harmitus ja halaus :hug: hänelle jonka nimimerkkiä en nyt muista, mut toivottavasti saisitte pian alkuun uuden elämän alun kesken menneen jälkeen!! :heart: Tsemppiä ja hyvät voinnit!!

Mutta nyt tää kömpii petiin!! |O
 
Huomenta!

Huomenna on nt-ultrani, mitään muuta en pysty ajattelemaankaan. Vasta sieltä mahdollisia elonmerkkejä nähtyäni uskallan huokaista ja kenties ostaa vähän väljempiä housuja... Painoa ei ole yhtään tullut, mutta vastan kohdilla en kestä yhtään kiristystä.
Minulla olisi kasapäin kaapissa farkkuja viime syksyltä, jolloin painoin vielä rutkasti enemmän, mutta niissä kaikissa takapuoli lötköttää ikävästi :/ vaikka tiukkoina ostinkin. No, enpä tuosta oikeasti ole kovin harmissani.
Niin seerumeista: huomenna käyn näytteen ottamassa ultran yhteydessä, viikkoja silloin siis 12+2.
 
Tsaukkista pitkästä aikaa! :wave:

Olo on itselläni ollut aika seesteinen viimeisen viikon ajan, pahoinvointi tuntuu väistyneen jo taka-alalle! Ruoka maistuu ja paino nousee melkosita vauhtia. :D Tunteet on herkässä ja tässä eräänä päivänä aloin pillittämään pankin tiskillä.Se täti tiskin toisella puolella oli ihan et apua-mikä tota akkaa vaivaa?!? :eek: En sit selitellyt sille mitään raskudesta vaan häivyin hyvin nopeasti pihalle pankista. Ei ole vähään aikaan niin paljoa hävettänytkään. :ashamed:

Np-ultra on keskiviikkona iltapäivällä ja neuvolalääkäri on aamupäivällä. Ärsyttävää kun samalle päivälle osuuvat mutta en jaksanut alkaa aikoja muuttelemaan.

Joku kyseli tuosta ekasta lääkärikäynnistä. Täällä ensimmäinen neuvolalääkäri käynti on rv 11-15 välisenä aikana. Normaalit neuvolajutut katsotaan (verenpaine, pissa, paino) ja lääkäri tekee sisätutkimuksen, kokeilee kohdunsuun tilanteen ja kuuntelee sydänäänet. Ei ultraa.

MaiLou ja Mini 12+1 :heart:
 
Vihdoinkin minäkin sain ajan ultraan, olen ehtinyt hermona odotella postia, mutta vappuaattona olis tarkoitus mennä ultraan kattomaan onko siellä masussa todellakin joku. Ja samalla otetaan se seerumiseula mullakin. Joku puhui jotain rv 15 otettavasta seulasta, olisko mahdollisesti kyseessä lapsivesinäyte, sitä aletaan ottaa vasta rv 15? Ja on vähän eri juttu kun toi veriseula joka otetaan vaan äidin verestä.

Mutta kiva kuulla teidän ultrakuulumisia ja pikkuisten kokoja. Tulentyttö, en siltikään sun ohjeista huolimatta tunne kohtuani. Tunnetteko te kaikki muut???

Onko teillä kuinka usein neuvola? Mulla oli eka neuvola 10.4, mutta seuraava vasta kesäkuussa, kuulostaa kauhean pitkältä väliltä, mutten muista oliko ekassa raskaudessa sama juttu... onhan siinä ultra tietty välissä, mutta silti.

Viikonloppuna oli mullakin vähän parempi olo ja jaksoin vähän ulkoillakin, ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Heissan kaikille.

Mä olen siivoillut innokkaasti täällä,kevätsiivousta itseasiassa siis,ajattelin alkaa maalailemaan tuossa kunhan ensin rentoudun hetkiseksi.
Mulla ei pahaa oloa ole nyt ollut olleskaan,lihaa vaan en saa alas olleskaan,yöks on se edelleen mutta muuten ruokailut maistuu.
Mä en tosiaan tuossa seerumissa käynnyt mutta ultrassa ei ollut niskaturvotusta kuulema olleskaan ja mullahan nyt ylihuomenna on uusi ultra koska en silloin ollutkaan niin pitkällä kuin piti olla.Tänään on 12+0 jee eli 13 raskausviikko alkanee.

Onkos kellään teistä tätä - eli tätä kotidoppleria ?

Hyviä vointeja kaikille halien kera.

Annu & touhustiina 12+0 :heart:
 
LEP
Tuolta marraskuun loppupuolen odottajista kurkin täällä. :) Mulla otettiin tänään toinen veriseula rv 8+2 ja toinen otetaan siinä rv15 paikkeilla. Ja minusta se neuvolassa puhui senkin olevan ihan joku veriseula. En tiedä sitten.
 
mammukka Jos sinulla on kohtu taaksepäin kallistunut ei vielä tunnu, mulla kohtu on eteenpäin kallistunut ja nyt tuntuu jo kun makaa ja hellästi sivelee vatsaa navan alta) niin tuntuu selvä pallukka.
Tietysti kaikki nämä on yksilöllisiä, sillon kun en tuntenut kohtua niin olin painellut liian syvälle mahaan, kun kohtu oli ollut ihan tuossa edessä, näin kertoi neuvola lääkäri kun siltä sitä kyselin. :)

Tulentyttö ja kipinä 12+5 :heart:
 
Minulla olisi huomenna np-ultra, hiukan jännittää, mitä siellä sanotaan. Toivottavasti kaikki olis vain hyvin. Perjantaina kävin verenluovutuksessa, jospa tulokset ois kerenny jo saapua. Ainakin nla-täti sanoi, että kun käyn paria päivää ennen varattua aikaa, ni pitäisi keretä tulosten tulla.

Seuraava nla ois sitten 15.5. Sopivasti päivää ennen Helsingin reissua, kerhonohjaajien palkkiomatka :D .

Kahtoo lähtiskö ukko ensmäistä kertaa mukaan ultraan. Tuskinpa. Kyllähän toi sanoi miettivänsä, mutta kukaan tuskin pääsee lapsia kahtoo six aikaa. Ei viitsi lapsia sinne ottaa, koska kuitenkin haluaa keskittyä itse tilanteeseen.

- Red Dragon + masukki rv 12+1 -
 
minulla oli tänään se neuvolalääkäri ja semmonen rutiini tarkastushan se oli, kuunteli sydän ääniä ja voi että siellä se jumputti kovaa kyytiä 156 :heart:
Painoa oli tullu jopa huimat 600g , verenpaine ja hp oli hyvät.
Menen sitten ensi keskiviikkona uusintä nt-ultraan koska lääkäri ei ollut näitä viime kerralla mitannut vaikka olisi pitänyt joten käyn siellä sitten uudestaan. Sit sain lähetten toiseen veriseulaan jossa pois suljetaan munuaistauti, siinä pitää käydä rv15-16.
Töissä olosta lääkäri kyseli ja oli vähän huolissaan miten jaksan tätä työtä tehdä loppuun asti ku paljon nostelua ja muuta sellaista mutta katsotaan miten menee, 2.6 pitäs vaihtaa työpaikkaa jos en tuolta vakipaikkaa saa, Lääkäri suositteli että jos vähänkään tuntemuksia että en jaksa tai koskee johonkin niin jään sairaulomalle sitten. Tuo ensimmäinen ku meinas syntyä jo rv22 sen takia ilmeisesti huolissaan ovat.
siitä kotidepplerista, saan semmosen ens keskiviikkona yheltä tutulta ostin sen.

keiju ja toukka 11+3
 
Heippa!
Googletin tuon seerumiseulan, ja on olemassa KAHTA ERI seulontaa; varhainen veriseula tehdään tuossa viim. rv12 ja tämä on joku "uudempi" juttu. Seerumiseula tehdään rv15. Ja tosiaan sen odottelu kesti edellisellä kerralla 2VIIKKOA!!! eli kauheen pitkällä ollaan jos jotain häikkää... :/
Kunnasta varmaan riippuu, tämäkin. Että millaisia "seuloja" tarjotaan...

Täällä olo aika samanlainen, tai oikeestaa huonompi jopa kuin viime viikolla. Tänään meinannut monta kertaa oksu tulla ja vähän tullutkin. Eikä asiaa ollenkaan auta, että nielu täynnä limaa. Tää on tosi kiusallinen vaiva. Ollut limaa suunnilleen hedelmöityshetkestä saakka. Sain nenäsuihkereseptin lekurilta ja heinix-allergialääkettä, jota en nyt sitten kuitenkaan oo uskaltanut käyttää. Kun pakkauksessa sanotaan ettei suositella raskausaikana käytettävän. :| Ja jotenkaan en usko että ois mitään allergiajuttua tää lima kurkussa. Mutta mitä sitten?

 
onnee teille kaikille viel kerra :) mie välil käyn tääl edellee kurkkimas.. on niin ikävä :ashamed: :ashamed: :snotty: ja niin paha olla ajoittain... mut jospa se tästä taas.. aiemmin ollu parempi olo pitkään mu niin näitä masennushetkiä vaan vieläkin tulee. :snotty:
 
Heippa pitkästä aikaa,

Miracle, syvä osanotto ja jaksamista sinulle!

Olen lueskellut viestejä, mutta en ole kauheasti kommentoinut. Raskausviikkoja minulla on laskujeni mukaan nyt 11+3 ja neuvolassa kävin rv 7 sekä "neuvolantädillä" että lääkärillä. Samalla viikolla otettiin verinäytteitä kromosomipoikkeamien toteamiseksi, olisiko tuo sitten se ylempänä mainittu seerumiseula.

Ensi viikolla olen menossa äitiyspolille, kun minulla on ykköstyypin diabetes. Käyn sen vuoksi rinnakkain neuvolassa ja äitipolilla, joten pitäisi seurantaa tulla kylliksi. Kaikki on kyllä mennyt hoitotasapainon puolesta ihan ok, vaikka etukäteen peloteltiin että voi sokeritasapainot heitellä. Muutenkin olo on ollut väsymystä lukuunottamatta vallan hyvä.

Äitipolilla viikon päästä katsellaan myös tarkemmin ultrakuvaa, kun alkuraskauden ultrassa rv 6 ei näkynyt (minun silmiini) kuin jokin epämääräinen pallero. Kyllä se lääkäri siinäkin oli näkevinään jotain päätä ja häntää ja niiden perusteella laskeskeli alkion ikää, mutta itse luulen että laskettu aika saattaa ensi viikon ultrassa vielä tarkentua johonkin suuntaan.

Ja tuohon vatsakeskusteluun, minulla on ainakin vatsa jo aika lailla pömpöllään, mutta en tiedä johtuuko se rasvan kertymisestä vai siitä itsestään...

Iloista odotusta kaikille ja ollaan yhteyksissä!
 
Red Dragon onnea ultraan ja tulehan heti kertomaan uutisa meille :D :)
Mulla luki siinä lapussa missä oli aika np-ultraan että ulrtaan ei saa ottaa lapsia mukaan ja meillä oli kanssa nyt vasta ekaa kertaa mies mukana siinä ultrassa, kolmas kerta toden sanoo ;)
Niin ja lapset oli eri paikoissa hoidossa, nuorin oli naapurilla ja esikko oli mun hyvän ystävän luona, joka on muutenkinollut korvaamaton apu näitten mun lääkäreitten kaa :heart:
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tänään ois sitten se np-ultra. Hiukan on ruvennut jännittämään, että onkohan kaikki hyvin. Onkohan siel enää kuitenkaan ketään..

Mitäs ne nyt siinä ultrassa kahtoovatkaan? Eikös pikkuinen jo näytä ihmiseltä suurine päineen? Mutta eihän viel voi erottaa sukupuolielimiä? Siit on aikaa, ku oon viimex käynyt :D

Kävin aamusta vaa'alla ja perjantaista paino oli tippunut -900g :eek: , nyt 71,3 kg (lähtö 74,4 kg). Piti monta kertaa ravata vaa'alla tarkistaa, että katsoinkohan oikein. Nyt en ole pahemmin kerennyt liikkua, mutta ruokailla olen yrittänyt säännöllisesti ja vähän terveellisemmin kuin aikaisemmin. Karamellit yms. eivät edes minulle maistu.

Ajattelin, jos tänää mies ottaisi ensimmäisen masukuvan, on se maha kai mulla vähä kasvanut. Ainakin siltä näyttää.. Enhän mä mitää jumpata jaksa.

Kohta töihinkin pitäisi lähtee.. Siivotakin kuulema pitäis.. Jännä, ettei pomo yksin pysty siivoamaan.. Minä kyl siivoan yleensä, vaikka pomo ei olekaan paikalla. Meillä on yleensä perjantai siivouspäivä..

Kaikille aurinkoista päivää! B)

*Red Dragon & Masukki 12+2*
 
Hei vaan PIIITKÄÄÄSTÄ aikaa! :wave:
Ihan piti monta sivua taas lukea läpi, ja jäi sitten osa lukemattakin... En tajua mihin nämä päivät on menneet...
Mutta asiaan...
Seerumiseulasta sen verran, että täällä missä minä asun, eletään justiinsa sellaista muutoksen aikaa. Eli ennen seerumiseulat tehtiin TKssa viikoilla 15-16 suurinpiirtein, mutta nyt ne on vaihtamassa tuota systeemiä. Eli nyt verikoe TKssa n. viikolla 10-11 ja ultara keskussairaalan äitipolilla viimeistään 12+6 viikolla.
Itse pääsin just osallistumaan tuohon testiin. Se avattiin torstaina käyttöön ja maanataina olin jo tuolla verikokeessa. =) Ultra on nyt sitten 2 viikon päästä. Jännittää...
Neuvolalääkäri on jo kuitenkin ensi tiistaina, joten siellä kunnellaan ainakin jo sydänäänet. En tajua miksi sekin jännittää nyt niin samperin kovaa... Ei mulla aiemmin näin ole ollut...

Oma olo on kyllä jo ihan hyvä. Sänkykammari puuhat ei vaan kiinnosta kyllä tipantippaa, joten sitä keskivaiheen hekuma-aikaa vain odotellessa... :)
Mies on kyllä ollut täällä taloudessa kans aivan ihana. Siivoaa ja laittaa. Olin eilen työkeikalla illalla parin tunnin ajan. Ja kun tulin kotiin niin se oli pessyt jääkaapin ja siivonnut kaikki pöytätasot ja pyyhkinyt pölyt. Olipa ne ehtinyt käydä tyttöjen kanssa kylvyssäkin ja ulkoilemassa... Ihme tehopakkaus. En tajua vieläkään miten oli kerennyt...
No mutta pitää yrittää hyvitellä tämä hiljainen kausi nyt sitten jotenkin... :heart:
 
RD: Niinhän voi olla kun raskaaksi tulee että syö paremmin ja terveellisemmin. Siinä huomaamatta kiloja saattaa lähteä. Et sellainen painon putoaminen ei ole musta mitenkään pahaa, kunhan ei tarkoituksella ala laihduttamaan! Mua ei ainakaan haittaa vaik seuraavalla kerralla ois vähän lähtenyt!
Kun ennättää sitä painoa kerääntymään vielä myöhemminkin... :whistle:

Annu82: En ole kokenut tarpeelliseksi hommata kotidoppleria. Kunhan liikkeet pian tuntuvat niin saattaisi jäädä tarpeettomaksi. Luotan siihen että pieni sydän jytisee vaikken sitä kotona voikaan kuulla =) :heart: Ja aika kalliskin on se vehje. Tosin toisille se on tarpeen jos on huoli pienestä!

Mulle ei mitään uutta, seuraava neuvolakin vasta parin viikon päästä. Jospa siihen mennessä alkaisi oikea vauvamasu jo pullottamaan =) Olo on mitä parhain, ei väsytäkään vaikka yöllä joutui pikkuneidin takia taas valvomaan!

Luminka ja piiperö 12+3
 
Hei vaan taas kaikille!

Kauhee miten nopesti taas päivät menny... ei oo paljoo ehtiny tänne kirjottelee kun on tuola ulkona tullut puuhattua. Mies kasas hiekkalaatikon pihalle joku aika sitten ja eilen kävi ostaa keinun ja sitä sit kasailtiin eilen ja tänään. Poika innoissaan kun aurinko paistaa ja pääsee ulkona auttaa haravoinnissa sekä ajelemaan autoilla hiekkiksellä.

Ilosia uutisiakin saatiin tänään... oli aamulla eka lääkäri ja sielä se pieni sydän jumputti. :heart: Syke n.150. Perjantaina ois sit eka ultra mut kummasti jaksaa sinne asti odotella nyt kun tietää et siel jotain elämää on. Kauhuissani aluks katoin kun mieslääkäri tuli kutsumaan nimellä mut ihan hyvin meni ja lääkäri oli todella mukava. Vaikka on jo yhen lapsen saanut ja sillon alkuraskauden ultrassa oli mieslääkäri niin kuitenkin nää on niit asioita mihin ei muutenkaan innosta hihkuen mene. Tosin oon huomannu et mieslääkärit on paljon helläkätisempiä ja huomaavaisempia kun naislääkärit joten jotain hyvääkin.
Seuraavaan neuvolaan mulla onkin tosi pitkä aika kun on vasta 26.5 (muistaakseni) joten ekan ja tokan neuvolakäynnin väli tulee olemaan yli 1,5kk. Nyt ei ees ottanu painoa ym vaan katto vaan kohdun tiilanteen ja kuunteli sydänäänet. Vähän jännittää seuraava neuvolakäynti et mikä on oman painon tilanne sillon kun painan tällä hetkellä vähemmän kun varmaan viimeseen 15 vuoteen... paino tippunu 2kg ekasta neuvolasta, sillon oli 65,3 ja nyt on paino 63,2. Osaltaan vaikuttaa ehkä sekin et nyt ollu iltasin huono olo niin on pojan kanssa syönyt puolenpäivän aikaan ruoan ja iltapäivästä iltaan on sit napsinu kirsikkatomaatteja, kurkkua ym terveellistä kun olllut niin huono olo ettei oo voinut kuvitellakaan mitään herkkuja.

No, tänään tuli kyllä herkuteltua kun paistoin munkkeja. En ollu ikinä ennen tehny munkkeja ja nyt aattelin et vappuna tekisin niin tein koe-erän tänään pikamunkkeja ja oli tosi helppoja tehä kun ei tarvinnu kohotella eikä sen kummemmin muotoilla, sen kun kahella lusikalla nosteli semmosia kokkareita kattilaan. No, oli kyllä sen näkösiäkin ettei ollut ihmeemmin muotoiltu mut hyviltä maistu ja sehän on pääasia. :p


Siitä veriseulasta... meillä se otetaan ekassa ultrassa ja viim 12+6. Ei ole pakollinen mut aattelin mennä... tosin etukäteen miettiny et jos jotain löytyy niin en halua et otetaan lapsivesinäytettä tms vaan sit otetaan vastaan se mikä tulee mut osaa etukäteen vähän varautua.

Paperista lainattua: Seulonnan on tarkoitus löytää ja ohjata jatkotutkimuksiin ne äidit, joiden raskaudessa on suurentunut todennäköisyys saada Downin oireyhtymää sairastava lapsi. Todennäköisyys lasketaan äidin iän, ultraäänitutkimuksessa määritetyn niskaturvotuksen paksuuden ja äidin verinäytteistä määritettyjen merkkiaineiden pitoisuuksien perusteella.

Mitäs suunnitelmia teillä on vapuksi? Meil on mies aattona töissä sen verran myöhään et käydään varmaan pojan kanssa kahestaan ostaa pallo ja moikkaa samalla mummia ja pappaa. Vappupäivänä tulee sit muutama ystävä perheineen meille grillailemaan. Oli viime vuonnakin ja oli tosi kivaa... lapset nautti toistensa seurasta ja juoksentelivat ja potkivat palloa & vanhemmat nautti auringosta, hyvästä seurasta, ruokaa unohtamatta. :D Pitää vaan toivoa et on hyvät kelit niin saa olla taas ulkona.
Mietittiin ensin kyllä sitäkin et ois pidetty tuparit vappuna mut todettiin et mielummin kutsutaan muutama ystävä kerrallaan niin ehtii juttelemaankin rauhassa... meist on vissiin tullu vanhoja kun kauhistuttaa ajatuskin siitä et pitäs valvoa myöhään, ois tupa täys humalaisia ja seuraavana päivänä kauhee olo ja sotku. :whistle: No, nytkin on mun lisäks yks mamma raskaana eli tommonen päivällä järjestetty tapaaminen sopii paremmin kun hyvin niin ei tarvii kenekään miettiä et mihin lapset ja pääsee lapsetkin nauttimaan toistensa seurasta ym. :heart:

Tulihan taas romaani... pitäs vissiin vähä useemmin yrittää ehtiä/jaksaa naputella niin en veis aina puolta sivua kerralla kun kirjottelemaan ehdin eikä tulis vaan omaan napaan liittyvää juttua... sori!

Nyt hetkeks kirjan ääreen rentoutumaan kun poika nukahti ja sit lähetään ostamaan kukkien siemeniä niin päästään istutuspuuhiin.

Nauttikaahan ihanista kevätpäivistä ja toivottavasti kaikilla rupee oleen jo parempi olo!

Aurinkoisin terveisin Ansu 12+0 B)
 
Luminka - Onhan se aika kalllis,sitä en lähde kieltään,mutta mitä itse taas katselin esim yksityisellä ultrassa käyntimaksua,ne 150e luokkaa ja siitä ylöspäin sitten,hurjia hintoja ja sitten aattelin että neuvolassa ei kuitenkaan ole aikaa usein ottaa vastaa jos tuntuu että haluaa kuunnella sydänääniä,ja kun tämä mammavaisto aina heittelee näitä vaistojaan niin olen halunnut sellasen dopplerin ostaa joten pieni hinta se kyllä sitten on kun se asian kääntää toiseen suuntaan.=)

Ansu - Meillä ei mittää suunitelmia ole vapuksi,otetaan rennosti ja nautitaan olosta.

Olo täällä on mikä mahtavin,vaikka hiukan väsy painaa,mutta ehkäpä johtuu siitä että olin fillaroimassa lasten kanssa sitten puistoilemassa ja siitä kauppaan.Ihana mieheni laittoi ruuan ja teki jälkkärin joten tässä ei voisi paremmin olla.Kotihommia aamun tein joten työntäyteinen päivä.
Huomenna aamusta sitten tosiaan se ultra oisi hih ihanaa :)

Annu & touhustiina 12+1
 
Onhan mulla onneksi mistä lähteä.. Kunhan ei tulis hirveänä lisäpainoa, ku täs on viel raskautta viel pitkästi :whistle:

Tänään oli sitten se ultra. Astman takia en päässyt predo-tutkimukseen, jonka kyllä tiesinkin, ku luin netistä mitkä estää siihen tutkimukseen pääsyn. Olisi se ollut mukava, kun olis tarkemmin seurattu ja tutkittu.

Lääkäri kahtoi virtaukset ja sanoi, että ehkä hiukan on suuntaa raskausmyrkytykseen, mutta ei paljoa. Lievempänä on seuraavissa raskauksissa aina. Eli tässäkin raskaudessa se on siis tulossa :'( . Senkin toisaalta jo arvasinkin.

Niskaturvotus oli vähäistä. 0,4 mm.

Vauveliini vastas viikkoja 12+3, mutta kerran on vaan päivän heitto, ni ei vaihtanut mihinkään.

Meidän uusi tulokas ei kyllä ollut liikkuvaisemmasta päästä. Jossain vaihees tuntui, että onkohan se hengissäkään, mutta kerran sydän sykki koko ajan, ni pakko kai sen on olla hengissä =). Mutta joskus se vaihteli puolta ja näytti siltä, ku koko ajan ois halunnu pitää peukkua/sormea suussa :heart:
Se näytti niin ihanalta, kun innostui heiluttelemaan raajojaan, näytti kuin olisi ollut discossa =).

Mitä nyt on pakko vertailla noihin toisiin lapsiin, ni minusta se oli mielettömän "iso", minusta ei tytöillä ole ollut niin isoa mahaa tässä vaiheessa :LOL: :whistle:

Rakenneultraan tulee KYS:iin aika postissa. Milloinkas rakenneultra on? Jännä, että näköjään kaikki siirtyy KYS:in puolelle. Hauska ajomatka taas. Kyl kuopuksen kohdal viel rakenneultra järjestettii täällä

Tänään oli töissä sitten aaltoileva mahakipu. Oli vaan pakko keskeyttää töiden teko hetkeksi ja hirveän heikko/huono olo. Oli lähellä, etten oksenna. Lääkäri ei siihen sanonut mitään. Mutta se helpotti jossain vaiheessa. Pitäisi muistaa ottaa rennosti..

Mie en ainakaan tunne liikkeitä viel =). Ja tuskin viel pitkään aikaan. Yrittäähän sitä usein olla paikoillaan, että jokohan nyt tuntuis. :)

Kohta tyttöjen kaa pihalle.

*Red Dragon & Masukki 12+2*
 

Yhteistyössä