MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Tulentyttö:Kiva kuulla myös että kaikki hyvin =) Sulla sitten onkin viikkoja yhtäkkiä enempi kasassa! Eikö ookkin kiva juttu?

Me kerrottiin, tai kerroin pojalle tänään, tarhasta hakiessani, että hänestä tulee isoveli. :heart: Kerroin ensin että äiti käynyt tänään lääkärissä ja lääkäri kuvannut kameralla vatsaaa, ja kysyin pojalta "arvaa mikä siellä oli?" Hetken poika sitten tuumi ja oli mietteliäs, kunnes totes varovasti, "vauva?" Ja minä nyökkäsin. Poika kysyi heti perään; "koska se otetaan sieltä pois?" ja sitten "kuinka se on sinne laitettu", "kuinka se otetaan pois?" ja jo tarpeeksi kiperien kysymysten päälle: "kuinka sinne vattaan laitetaan sille maitoa?" :LOL: :LOL: Oli siinä äiskällä selittämistä. :D kiinnostunut siis oli kovin asiasta ja aikalailla tärkeitä asioita osas kysyä.

Ainiin, kysyin muuten neuvolassa siitä pyöräystä, niin sanoi että hyvin yksilöllistä on että kuka haluaa, pystyy pyöräillä, voi pyöräillä. Ja että alkuraskaudessa sikiö muutenkin niin hyvin suojassa että vaikka kaatuisi, niin tuskin vahinkoa sattuu. Mutta ison mahan kanssa pyöräilyssä jo riskiä enemmän. Sanoi että kaikkea "normaalia" voi harrastaa ja tehdä. Joten kai minä kaivan sen uutukaisen fillarini varastosta ja hurautan kohta pienen lenkin. :D

Nyt ulos kattomaan mitä ukkelit puuhailee. :wave:
 
Pikaiset ultrakuulumiset täältäkin!

Eli tänään oli np-ultra ja vihdoinkin selvisi sittiäisen ikä ja koko :) . Laskettu aika siis 6.11. ja viikkoja tänään 11+0. Kyllä helpotti tuo ultrassa käynti... jännitti ihan kamalasti ja ehdin jo kuvitella vaikka mitä :ashamed: . Luminka jos viitsit päivittää mulle ton la:n ja synnäri tulee olemaan NKL. Ja voi laittaa, että esikoinen on poika -03 :)

Vielä iso :hug: snowball , paljon jaksamista koko perheelle!

Niin ja tervetuloa uudet :wave:

Yritän jatkossa kirjoitella vähän enemmän, kun alkaa olot näköjään paranemaan ja väsykin vaivaa vähemmän. Mutta nyt täytyy lähteä kauppaan :p
 
Sellaista vielä tiedustelisin, että kuinka moni menee seerumiseulontaan? (oliko ees tuon niminen :whistle: ) No siis kumminkin siihen verikokeeseen, missä seulotaan kromosomipoikkeavuuksia.

Esikoisesta olin ja silloin aattelin että en enää kestä sitä piinaavaa odotusta tulosten kanssa. Mutta ollaan nyt sitten kuitenkin tästäkin menossa, mies kun on ehdottomasti sitä mieltä että niin pitää tietää kaikki ennakolta kuin vain mahdollista. Blääh, itse oon vähän epävarma koko jutusta, mutta kyllä oon nyt sitten kolmen viikon päästä menossa verikokeisiin.
 
Helmi79 - Mä en tässä seerumi jutussa ollut olleskaan ja mulla ei ollut yhtään niskaturvotusta myöskään,kävin ultrassa 10+2 ja uusinta ultra 23.4 kun en ollut niin pitkällä silloin kun piti alunperin olla.

Te jotka olette käynneet ultrassa jo niin minkäs kokoisia beibejä löytyy,ihan kiinnostuksella kysyn mittaa :)

Annu ja touhustiina 11+3 :heart:
 
mukavaa että monella noin kivoja ultra kuulumisia.

Tuosta seulasta täällä otettii jo joku seula (vapaaehtoinen) piti käydä rv 8-11 aikana ja siinä kävinkin. Meistä on ainakin mukva tietää hyvät ja huonot asiat jo etukäteen.

Maanantaina ois sit neuvolalääkäri, mitähän kaikkee ne sielä tutkii? En muista kaikkia asioita tuon poitsun ajalta.
Huomenna mulla ois pomon kanssa keskustelu ens kesän töistävaikka mulla kyllä jo uusi paikka tiedossa mutta tuonne haluaisin jäädä jos se vain mahdollista oli mutta luulenpa että tuolla ei olisi kuin kesäkuuksi töitä ja siellä toisessa olisi syyskuun puoli väliin, olen vaan tässä mietinyt mitenkä tuommonen istuma työ sit ison mahan kanssa ja kun selkä särkyjäkin on ollut että miten tuo jaksaminen sitten on...?

keiju ja toukka 10+6
 
Helmi onhan se kiva kun viikkoja on jo hyvin kasassa, mutta edelleen täällä miehen kaa ihmetellään et miten on pikkunen voinut melkein viikon kiriä kiinni ajassa :eek: :D
Siksi haluan tässä pinossa pysyä, kun ultrassa kone anto la:ksi 1.11, mutta sitä ei muutettu kun oli noin pieni heitto ja teidän kanssa olen jo jakanut paljon murhetta, huolta ja iloakin :heart:
 
Kivoja ultrakäyntejä monella muullakin ollut tänään!

Sikiön koosta...
Minun piiperö oli tänään 47.1mm, ja vastasi rv11+4. Eli päivän jäljessä. Tosin jos tulee pienikin mittausvirhe niin näin alussa se muuttaa tulosta aika paljon!

Niin, ja niskaturvotusta oli 0,7mm. Seerumiseulat otettiin neuvolakäynnillä viimeviikolla. Ihan mielelläni halusin ne otettavan! Tietääpähän varautua jos jotain sattuu löytymään :/

Täällä kun on ollut kysymyksiä alamahan kivuista.. Lääkäri sanoi että ensimmäisessä raskaudessa yleensä tuntuu kipeämmin kohdunkasvu. Seuraavissa ei pitäisi niin paljoa koska kohtu on jo aiemmin venynyt!
Itseasiassa ei ole paljoa tuntunut, mitä nyt nopeasti asentoa vaihtaessa vihlaissut joskus!

Niin, laittakaa vaikka tummennettuna ym. jos teillä la muuttuu ja haluatte sen vaihdettavan etusivulle! Kun joskus tulee nopeasti luettua uudet viestit niin ei aina jää mieleen et pitäis vaihtaa! :D
Niin ja tosiaankin, ei tästä pinosta tarvii lähteä mihinkään jos muuttuu pinon "rajojen" ulkopuolelle! =)

Nyt taidan lähteä saunaan, toivottavasti neiti nukkuu, mies nimittäin töissä :whistle:
Heipä hei ja hyviä vointeja :wave:
 
Ihania ultrakuulumisia monilla! :heart:

Annu82: Meidän pikkuinen oli ma 10+0 33mm pitkä. Gynen mielestä ois vastannu päiviä 10+5. Hyvin sanottu Tulentytöltä tuo "kuroa myöhäistä ovulaatiota umpeen". Ehkä s on meilläkin niin? =)
 
Hei taas pitkästä aikaa! Täällä edelleen pahoinvointia, ei tää helpota varmaan ikinä... Viikkoja olisi tänään 10+1. Eilen kävin sokerirasituksessa, ed. raskaudessa kun mulla oli DM A/B. Toivotaan että tällä kertaa sokrut ois ok, ei huvittaisi piikitellä itteensä. Ultra on vasta toukokuun alussa, enkä jaksais oottaa enää... Jotenkin kauheen epävarma olo että onko tuolla edes ketään asukasta olemassa, vaikka oireet onkin näin voimakkaat... Kun nyt aika liitäis eteenpäin niin sais varmuutta asiasta kun näkee sydämen sykkeen (toivottavasti näkee...). Muutoin olo ei ihan hehkeimmästä päästä, väsyttää ja töissä ei energia tunnu riittävän mihinkään, mutta hirveä hinku on tullut puutarhanhoitoon. Ongelma vaan että meillä ei ole puutarhaa :LOL: Mutta jospa parvekkeen saisi kesäkuntoon pian, ja ainahan voi mennä mökille pöyhimään puskia. Että tälläisiä Tampereella, hyviä kevätpäiviä kaikille vartoojille!
 
Onpas kiva lukea ihania ultra kuulumisia :heart:

Itellä kolkuttelee tuolla takaraivossa pelko ettei siellä masussa ketään ollekkan :( Tunnetteko muutkin kuin Tulentyttö sen oman kohdun?? Itse olen yrittänyt painella mutta ei siellä muuta tunnu kuin läskiä :ashamed:

Meillä on ollut oikea sairatelu viikko :( Pikku neiti 2-v oli ensin tiistai-keskiviikko melkein 40 asteen kuumeessa,makasi vaan sohvalla ja lattialla,eilen sitten oli jo reippaana mutta sitten eilen illalla yhdeksään aikaan rupesi oksentamaan :x Yö meniki sitten oksentaessa ja mulla tietty valvoessa.Nyt itselläki aika paha olo mutta johtua siitä etten ole saanut nukuttua kunnolla moneen yöhön ja silloin pahoinvointi on pahempaa :x
Toivottavasti ei nyt meihin muihin tartu tuo oksennustauti :|
Poistun makoilemaan ja seurailemaan pikku jätkän leikkejä ja neitin oksentelua :(

 
Minulla on ihan samoja pelkoja kuin teilläkin -ensi tiistain nt-ultraa odotan käsittämättömän malttamattomana. Hämmentää sekin, että miksi tämä raskaus on pääni sisällä niin erilainen: aiemmin en ole pahemmin huolta huomisesta kantanut vaan antanut sen elämän kantaa.
 
Heippa kaikille! :flower:

Tulen aivan toisissa asioissa vierailemaan pinossanne! Mutta teillä atk experttejä esim red dragon! Varmaan muitakin!
Asia koskee taustojen laittamista plogeihin..siis sellainen kuva taustalla ja päälle kirjoitetaan tekstiMiten se onnistuu? Olisi kiva jos joku laittaisi minulle vaikka yvnä ohjeita, kiitos jos joku taitaja viitsii neuvoa minua! :saint: :flower:

Hyvää raskausaikaa teille kaikille,
perässä tullaan toiv mahdollimman nopeasti! :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
On taas tovi, kun olen ehtinyt palstaa lukea saatikka sitten kirjoittaa. Onhan pinokin jo muuttunut huhtikuulle.

Täälläkin on käyty nyt ultrassa, la muuttui kokonaisella päivällä eli on nyt LA 3.11., RV 11+4 ja pikku-Onni oli tasan 50mm. Kylläpä helpotti tuo ultrassa käynti, kuitenkin, kun sitä tulee mietittyä, vaikka mitä vaihtoehtoja läpi. Odottavan aika pitkä...

Joku kyseli seulonnoista, niin me olemme päätyneet, että sinne mennään. Ikää kun minulla on jo päälle kolmekymmentä ja toisaalta haluamme myös varautua... Pahoinvointikin on nyt onneksi alkanut helpottaa ja ruoka maistuu sitten liiankin hyvin. Mulla oli pahin olo aina aamupäivisin ja silloin piti käydä juttelemassa pöntölle töissäkin.

Eka lääkäri minulla on vasta 7.5., silloin taitaa olla RV 14+2. Onkohan kenelläkään tietoa, mitä siellä tarkalleen ottaen tehdään?

Ja lopuksi haluan toivottaa paljon voimia omansa menettäneille, luin viestejänne kyynel silmässä.. :'(
 
Ajatelkaas miten pieniä sinttejä vauvat vielä ovat, sellaiset 4cm! Mutta niin jo ihmisen piirteitä omistavia =)

Ajattelin takapihalta terassia vähän rätillä pyyhkäistä kun tyttö sieltä herää. Tulee pölyä ja likaa sisälle kun joka päivä tulee käytyä siellä. On kyllä niin kesäfiilis jo, toinen ihana aurinkoinen päivä jo putkeen, lämmintäkin +12 astetta varjossa B)
Vein kevään ensimmäiset pyykit ulos kuivumaan jopa :D

Voi kun alkaisi jo masu kunnolla näyttämään siltä että siellä on pieni asukas :heart:
Sekä liikkeet tuntumaan, sit vasta tietää oikeasti olevansa raskaana :D

Nyt on niiin ihana ja onnellinen olo (okei, johtuu myös siitä että sain vihdoin hiljaisuuden tänne. Mies töissä ja neiti viimein nukahti |O ), eikä mikään murhe paina :p

Luminka ja piiperö 11+6
 
helkkynen: Minä en tiedä tuosta lääkärikäynnistä mitä siellä tehdään. Meillä ei täällä ole noilla viikoilla. Np-ultra ja sen jälkeen on seuraava lääkäritapaaminen rakenneultrassa viikon 20. tienoilla. Ja muistaakseeni tavallinen lääkäri on 30. viikolla? jos en ihan väärin muista.
Tuolla käynnillä vaan kattoo kohdunsuun tilanteen ja varmaan vilkaisee ultrallakin, ainakin viime raskaudessa noin oli!
Mut nää vaihtelee tosi paljon eri paikkakunnilla. Ite sain viimeks nimittäin yhteensä 5 ultraa, kun toisille tarjotaan vain 1!
 
heipsan ja kivoja ultra kuulumisia=)ihana lukea kun teistä suurin osa on jo pidemmällä kun minä...mäkin kävin yksityisellä ultrassa kun oli syyskuussa se km ni ei meinannu pää kestää..ja siellä se mini ihminen riehui..siis se ei meinannu paikallaan pysyä ja sydän lyönnit näkyivät,ääniä ei kuunneltu ja vastas vkoja eli sillon oli 9+5 ja mittaa vaavilla 29mm..hah..on ne vaan niin pieniä ihmisiä..
onko teillä paljon turvotusta?itsellä löytyy oikeen urakalla ja sinäänsä jo ongelmaksi saakka ku olen normaalisti tosi hoikka ni nyt on farkuista napit lennelleet,tulis ees se ihana vaavi masu eikä tätä löysää ihraa hah!!
ja sit kutittaako muilla vatsan alueen ihoa?mulla kutisee aika paljon..onkohan se ihan normaalia..tai kai mä vaan lihon niin nopeesti=)
pusuja ja jaksamisia äiteille ja toukille!!
 
Heippa!
Ihmettelen yhtä asiaa, osaisko joku valaista. Että kun joillain jo otettu verikoe seerumiseulaan?? Ja joillain otetaan jo näillä viikoilla. Kun meillä se 15viikolla, sanoi että silloin kuuluu ottaa? Ja pojastakin vastaus kesti piinalliset 2viikkoa!! Eli jos meillä tulee jotain ikävää tietoa pipanasta, niin ollaan jo melko pitkällä.

Mitenhän voi tässäkin asiassa olla niin paljon eroja?
 
helmi79: Ompa myöhään! Tosi ikävää jos jotain vakavaa löytyis vasta noilla viikoilla :/ Mulla otettiin rv11 ja niin taisi olla edellisestäkin.
Mun mielestä sen pystyy ottamaan jo 10 viikon jälkeen ja jossain vaiheessa eikös aika umpeudu? Näin muistelen...

tietämätön
: Turvotusta? Luulisin että ainakin aiemmin oli, koska omat pökät alkoi kiristämään. Nyt en ole kyseisiä kokeillut enää. Kotona oon löysemmissä ja jonnekin lähtiessä vetäisen mammat jalkaan :heart:
Ei ole kutissut maha, tais ekassa enemmän jo tässä vaiheessa tuntua? Se kun on venynyt kerran isoksi niin en usko että kovin enää tuntuu tällä kertaa :p
Tiedä sitten miten tuo sectioarpi alkaa kutisemaan :snotty:

Tänään tuo aurinko sai mut pesemään ikkunoita sekä mattoja :whistle: Kylpyhuoneessa hinkkasin juuriharjalla keittiön matot, ja näyttäis nuo puhtaiks lähteneen, jes hyvä minä :D

Oloon ei ole mitään muutoksia tullut. Paleltaa vaan inhottavasti iltaisin. Yöllä sitten herään kun on kuuma ja pitää lisäpeitto heittää menemään!
Paleltaako muita?

Oletteko vielä alkaneet kuulostelemaan liikkeitä? Minä olen parina päivänä koittanut rauhoittua ja tunnustella mutta tuloksetta. Välillä tosin tuntuu ihan kuin nykäisy kävisi ja sydän hyppää samantein kurkkuun :whistle: Mut sit ei mitään joten uskon että mielikuvitus vielä hipeltelee, hih!

Illanjatkoja :wave:
 

Yhteistyössä