MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Nostellaans meidät ekasivulle takaisin :wave:

Hieno juttu et täällä alkaa joillakin jo pahat olot helpottamaan =)

Itellä nyt maha ihan täynnä ruisleipää, salaattia, kurkkua, sipulia ja kananmunaa :p Nyt on taas tällaiset terveelliset herkut parhaimpia. Välillä taas kuolaan kaikkien pizzojen ym. perään :ashamed: Tätä terveellistä vaihetta voisi kestää loppuun saakka, ois parempi omatuntokin kun ei olis tullut mässäiltyä :saint:

Jokos masut on alkaneet pullahdella esiin? Musta tuntuu etten saa hallittua välillä omaani ollenkaan :whistle: Miehen sisko on tulossa pariksi yöksi meille, katotaan huomaako. Tai jos huomaakin, ei varmaan kehtaa kysyä :D No, eipä sille kehtaa valehdella jos kysyy, kuitenkin jo viikolla 12 olen menossa.

Kuulumisiin :wave:
 
Luminka - taisinkin laittaa linkin kuvaan - mulla on vauvamassu ja mamma housuja joudun käyttää,ihan kiva kuitenkin ettei painoa ole tullut lisää paljoa mitään.

Meillä oli vieraita ja sen mukainen olokin ko tuli valvottua,joten täytyy mennä tutimaan,ei valvominen tee yhtää hyvää alkuraskauden aikana.... ainakaan mulla ;)

Kauniita unia

Annu & touhustiina 10+5
 
Mulla on maha ihan ilmapallon näköinen, mutta enemmän sen turvotuksen piikkiin, kun vauvamasuksi laitan :whistle: . Huomenna olisi se kauan kaivattu ultra... Jännittää jo valmiiksi, että mitä sieltä löytyy ja samalla sitä pelkää, että jos kaikki ei olekaan hyvin... :/ Paha olo on onneksi väistymään päin, ja ei enää väsytäkkään niin paljoa, paitsi että viime yönä vetäisin kylläkin "pienet" 11 h yöunet :ashamed:
 
Hei! Minä olen myöskin uusi täällä ja ajattelin ilmoittautua joukkoon! Laskettu aika on sama kuin Hansulla 9.11, eli olen viikolla 11... pahoinvointi alkaa jo helpottamaan vähäsen (toissa viikolla jouduin sairaalaan tiputukseen, joten kaikki on suhteellista!) mutta edelleen väsyttää kovasti |O
 
Uusille tervetuloa mukaan massuja kasvattamaan :D

snowball tuuhan sit kertoo ultra kuulumiset, aivan varmasti siellä masussa on kaikki hyvin :hug: :heart:

Itselläni on aika hyvä olo (jos ei kaikesta pienestä jaksa valittaa :whistle: ) torstaita ootellessa, jännittää kovasti :)

Täällä alkaa kanssa väsymys hiukan väistyä *koputtaa puuta* ja tekis niin mieli ruveta oikein kunnolla siivoomaan, mutta kun ei vielä sais, ei tätä intoa sitten kuitenkaan enää ole kun saa (toivottavasti saa) siivota :whistle:
 
Tervetuloa mukaan uudet!

Ihana kuulla että monilla alkaa tuntumaan olo jo paremmalta, kunpa voisin sanoa samaa. Eilen illalla oksensin niin rajusti, että katkesivat verisuonet sekä silmien ympäriltä että kaulalta. Varmastikin vaaratonta, mutta komea näky olen täällä töissä. :x

Meillä mies on hoitanut kaikki kotityöt, ruuanlaitot yms. :heart: On jopa silittänyt mulle iltaisin työvaatteet, kun itse olen ihan raato. Mun hiukset kun vielä oppis laittamaan!? ;) Ihana mies mulla, ja kun tää olo tästä helpottaa niin lupaan korvata tän ihanuuden sille kyllä jotenkin.

Mulla tää elämä on edelleen vaan selviytymistä tän pahan olon kanssa... mutta kaipa tää joskus helpottaa.

Ekan ultran jälkeen (jos kaikki on hyvin) niin kerrotaan poitsulle, kun on niin huolestunut mun voinnista, että säälittää ihan. Jännittää vaan ultraan meno...

 
Nyt on ultrassa käyty. Pahin pelkoni toteutui :'( . Ei tule meille marrasvauvaa. Oli kuollut kohtuun viikolla 6, muttei ollut tullut ulos. Nyt odottelen että lääkkeet vaikuttaa. Sitä ei pysty sanoin kuvailemaan miltä nyt tuntuu :'( . Toivottavasti oli tämän pinon viimeinen. Onnea teille muille, minä siirryn takavasemmalle nuolemaan haavojani :'( .
 
Snowball - Olen pahoillani-jaksuja.

Mammukka75 - Ihana mies tosiaan sulla,ihan samanlainen on mun mies vaikka tuossa olen myäs saannut paheksuntaa asian takia että mua paapotaan yms mutta ihanaa se on kun itse ei kykene niin mies on tukemassa ja tekemässä :)


Annu & touhustiina 10+6
 
snowball, voi ei....paljon jaksamisia sinulle ja voima haleja :hug:

Uusille tervetuloa mukaan!

Mulla oli ultra tänää ja voi että siellä se kölli menemään, sydän sykki vimmatusti ja pituutta oli jopa 35,4mm, kädet ja jalatkin hällä oli...ihan oli jo ihmisen alun näköinen :heart: alkuraskauden uä:ssä kun oli vielä sellainen papu.
Tää päivä ja se ultraan meno pelotti mua todella paljon koska viime kesänä kaikki ei ollutkaan ultrassa hyvin ja sikiö oli kuollut kohtuun. En voinut katsoa ruutua ennen kun kuuliin äänet, sit pulssi rupes itellä laskemaan hakkas varmaan 200ennen sitä.
Ensi viikolla sitten neuvola lääkäri.

Tuosta masun näkymisestä...kyllähän tämä jo pömpöttää, omat housut menee just ja just kiinni.

keiju ja toukka 10+3
 
Snowball, olen pahoillani puolestasi, koita jaksella...

Voi luoja kun mua tuollaiset uutiset järkyttää.. Olen muutenkin koko raskausajan pelännyt, että mitä jos omassa masussakaan kaikki ei ole hyvin. Tosin rauhoituin silloin kun kävin varhaisultrassa viikolla 8, mutta nyt on alkanut uudelleen jänskättään... Ensi viikolla on np-ultra, varmaan kuolen jännityksestä kunnes kuulen ja näen mikä on tilanne...

masu on jo aikalailla vauvamasun näköinen, toki illalla on sitten turvotuksetkin mukana kehissä:)

Onnea niille joilla on kaikki kunnossa ja raskaus etenee niin kuin pitääkin - toivottavasti saadaan kaikki iki-ihanat vauvelit sitten marraskuussa :heart:
 
hansu - Aina tämä jännittää,mulla kolmas ja jännittää kamalasti,sitten mulla on uusinta tsekkaus kun en ollutkaan niin pitkällä kun piti niin ensiviikolla sitten se,ja jännittää ihan samalla tavalla ko käväsin np-ultrassa.Joudutko jo käyttämään mammahousuja,mulla on ollut viikosta 7 lähtien jo,apua,ja mulla on kanssa selvä vaavimassu jo.

Mä kuuntelin sydänääniä tuossa ja selvästi kuului kuinka vaaveli siellä liikkui jo,päätin kuunnella aikasemmin illasta ko yleensä loppuillasta se on sellasta liikettä masussa ettei saa selvää melkeinpä sydänäänistä olleskaan,nyt kuului oikein ihanasti vaavelin sydänääni :)

annu & touhustiina 10+6
 
Annu, mullakin kolmas mutta viimeisestä raskaudesta liki 13 vuotta:) Mä käytän toistaiseksi matalalla vuötäröllä varustettuja farkkuja, eli en ole joutunut mammahousuja vielä hankkimaan. Kahdella ekalla en tainnut hankkia niitä ollenkaan, saa nähdä miten käy tällä kertaa.
Onko sulla sellainen kotidoppler? Olen miettinyt sellaisen hankintaa, tiedätkö saako niitä ostettua muualta kuin netin kautta?

hansu ja ötökkä 10+1
 
Ensiksi pahoittelut Mudelle ja Snowballille. Itku silmässä saa näitä lueskella :snotty: Kaikkea hyvää jatkoon teille molemmille ja jaksamista.

Itse en oo muutamaan päivään päässyt kirjottelemaan, kun on ollut niin paha olo. Tänä aamuna viimeks halailin pyttyä, samoin kahtena edellisenä iltana. Sellasta kuivaa kakomista ja kouristelua, ihan erilaista kun jos on kipeenä tms. Vaan kun viikkoja on koossa nyt 10, niin joskohan se tästä pian helpottais ;)

IHANAAA OLI, että tänään kävimme ultrassa ja höpötettiin kovasti gyne-neuvolatädin kanssa. Hän ei kuulemma tee ollenkaan sydänäänien kuuntelua. Harmi, ois ollu kiva kuulla.
Mutta vauva nähtiin kyllä! Pituutta "neidillä" 3,3 cm ja siellä raapi isohkoa päätään pyöreillä raajoillaan. :heart: Gyne tökkäsi sitä ultralaitteella, niin se alkoi heilutella kaikkia rajojaan =) Kyllä oli ihanaa nähdä se.

Mulle jätettiin lasketuksi ajaksi papereihin 30.10 (kuukautisten mukaan), vaikka todellinen on mellkeen pari viikkoa myöhäsempi. Pääsen siis aikasin äitiyslomalle! Gyne sanoi, että koon perusteella olis LA 5.11, mutta se ei millään voi pitää paikkaansa ovulaation perusteella. Taitaa olla vaan vähän pulskea tuo meitin vauvanalku.

Mulla näkyy mahasta ihan vähän kumpua, että on raskaana. Gyne sanoi, että voipi mulla mennä pitkään, kun oon pitkä ja hoikka, että jotain näkyypi kunnolla.

Mukavaa (raskaus-)viikkoa kaikille ja hyviä vointeja! :wave:
 
Hansu73 - Juu mulla on sellanen kotidoppler juu,olen netin kautta ostanut,en yhtään kyllä tiedä että saako ostettua muualta kuten siis kaupoista. www.kuuntelevauvaa.fi
ja tässä hiukan kotidopperista on mahdollista kuunnella masuasukin liikkeitä ja sydänääniä kotioloissa, kaikessa rauhassa. Sydänäänten kuuntelu voi olla koko perheen yhteinen, yhdistävä juttu valmistauduttaessa ottamaan vastaan uutta perheenjäsentä.
Laitteen avulla voitte myös äänittää sydänääniä muistoksi masuasukille itselleen tai läheisille lähetettäväksi vaikkapa sähköpostin liitetiedostona.Mulla itsellä on juuri tämä kotidoppler ja en voi valittaa kyllä.Mulla on 02 ja 04 tytöt eli tulee 4 vuotta väliä nyt sitten,mutta kyllä mulla ei koskaan ole näin aikaseen vauvamasu pullahtanut esiin,kun ensin jo porukka luuli että kaksosetkos sieltä pahahtaa kun noin masu on tullut,mutta yksi siellä on,hoikkakin olen kuin mikä,hirveesti ylimäärästä ole niin ihmetellyt olen ja olen liikkeitäkin jo tuntenut,ne kyllä mun piti ihan kätilöltä tarkistaa ko en ollut uskoa mutta kyllä ne vaan on liikkeitä.

Maotao - Toi sun kakominen yms mitä puhuit niin taitaa johtua siitä että sulla liian pitkiä välejä syämisen kanssa jolloin tulee sitten tyhjä massu niin käy noin esim aamuisin mulla on noin kun herään jos äkkiä ala syömään jotain,ja kannattaa juoda paljon vettä,mä juon jäävettä se rauhottaa aika hyvin voisin sanoa ja hedelmät on oiva juttu.
Mulla oli kanssa kaksiviikkoa nuorempi tämä beibi ja se ovulaatio ei pakosti vaikuta aina,mulla on kaikki lapsukaiset mennyt niin että onkin ollut sen 2 viikkoa nuorempia ja käväsin ultrassa niin sieltä löyty vilkas 3,4 cm heiluja ;) mutta alunperin mun laskettu aika oli 24.10 mutta siirty nyt sitten 4.11 joten koon mukaan se enimäkseen menee.
Mä olen lyhyt ja hoikka ja mulla näkyy oikein hyvin massu,kait se pituus tekee paljon mitä olen ymmärtänyt kanssa.

Annu & touhustiina 10+6






 
snowball, voi ei mitenkä surulliseks miekiin tulin ko kahtoin tätä ketjua, ku kurkkailen ain välil mite tääl muilla menee ku oon jo toipunu jonnii verra omasta menetyksestäni.. Mut todella kurjaa, tiedän jotenkin miltä susta tuntuu vaikken ihan tiedäkää ku mulla se tuli iteksiään pois ja nopeasti.. mut paljon :hug: !! Oot ajatuksissa!
 
heou sinne teille kaikille!
mä haluaisin kysyä teiltä kaikilta että sattuuko teillä välillä mahaan siis ihan alavatsaan?[b

mulla siis nyt näinä muutamina päivinä välillä sattuu ilkeesti mahaan, ei kuitenkaan niin lujaa että nyt huutaa pitäis.. mietinpä vain että onko ihan normaalia..
ensimmäinen raskaus mulla meni ihan hyvin ei ollut mitään huonoja oloja eikä mitään kivuliaita tuntemuksia.. mitä nyt muutakuin tämä alaselkä joka tahtoo jäädä joskus jumiin, vieläkin, siin kyllä huuto tulee kun sitä yrittää sitten vaihtaa asentoa.
Mulla on ihan hillitön halu juoda piimää, siis ei vois olla ihanemman makuista kuin piimä on.. on sitä ihmeellisiä mielihaluja kun odottaa..
mutta, minä tästä häippäisen, laitan koneen pyörimään, ja pitäis ehkä vähäsen tätä taloa järjestellä ettei tänne aivan huku kaikkeen. bye bye
 
Snowball otan osaa :hug: En voi kuvitellakaan, mitä käyt läpi.

Maotao, ikävän tutuilta kuulostavat kakomisesi ja kouristelevat yökkäykset. Minulla ei homma enää (nyt rv 11+2) ole ympärivuorokautista, ne tyhjät (tai välillä täydet) yökkäilyt ovat nyt keskittäneet voimansa iltaan.
Syön oikeasti tunnin välein jotain pientä, se ei poista oloa, mutta hiukan helpottaa. Liian pitkistä ruokailuväleistä ei siis ainakaan minulla ole kyse. Kroppa ei vain ole vielä tottunut vieraaseen ja muutoksiin.
No, kyllä tämä vielä tästä helpottaa -meillä kaikilla!

Ihan mielettömästi jännittää viikon päästä oleva nt-ultra. Miten olenkin tässä raskaudessa niin huolia täynnä -aiemmin en ole murehtinut mistään :ashamed:
 
Snowball, Olen todella pahoillani. :'( Kovasti jaksamista teille suruun :hug:

uusille tervetuloa mukaan! :wave:

Maotao, Onnittelut ultrakuulumisista :flower: Ja kiva, että laskettu aika aikaistui.
Tuo kakominen kuulostaa myös kovin tutulta. Pönttöön asti ei ole onneksi tähän asti tullut kuin yhden ainoan kerran. Se saakin riittää :x Tietyt hajut laukaisee tuon kakomisrefleksin.
Syön kanssa tunnin parin välein jotain pientä, että verensokeri pysyy tasaisena, muuten tulee tosi huono olo.

Olen tässä ihmetellyt, että missä se kuuluisa raskausajan kauneus viipyy :LOL: ?
Mulla on normaalisti tosi hyvä iho, mutta nyt on iho tosi huonossa kunnossa.
Aivan sairaan kuiva iho! En voi mitään rasvoja käyttä, kun saan niistä kaikista jotain allergiaa.
Hain apteekista vielä erikseen herkälle ja kuivalle iholle tarkoitettua tuotetta, mutta sain siitäkin kamalan allergian ja naama tuli ihan punaiseksi.
Ainut mitä olen voinut käyttää on oliiviöljy! Sitäkin saa öljytä ihoon jatkuvasti ja imeytyy heti.
On ainakin puhtaasti luonnontuote, eikä hintakaan ole kummoinen.
Äiti sanoi jo, että taitaa tulla tyttö sen sanonnan mukaan: " poika kaunistaa ja tyttö vie kauneuden" :LOL:
Vaikka mulla on muuten ollut ihan alusta asti kyllä sellainen varma poika-olo. Nyt en olekaan yhtään varma.

Hyviä vointeja kaikille!

T: Kuunkulta rv 10+5
 
Mulla on tänään yksityisellä ultra. Johan tuo viikko onneksi on kohta menny. Mut viimeyönä tuli hieman valvottua ja todellakin mietittyä että mitä tuo ultra lopulta paljastaa. Vielä olis muutama tunti jännättävänä.
Halaukset kaikille jotka ovat keskenmenon kokeneet. :hug:
Itsellä kuitenkin tuo vuodentakainen keskenmeno kummittelee tuolla takaraivossa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä