MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Ihanaa, mulle tuli kutsu äippäpolille np-ultraan jo torstaille :heart: :heart:
Luulin et "joudun" odottaa ensi viikkoon et ois 12 viikkoa täynnä. Onneks on tällä viikolla että saan neidin jättää isille hoidettavaksi jos sattuu päikkäriaika olemaan. Ja jos valvoo niin sit mennään koko perheen voimin =)

Siis aivan mahtava ilma ulkona! Aurinko paistaa täydeltä taivaalta B) Alkaisi jo tiet kuivumaan niin ei housun lahkeet kastuisi :(

reginarento: Kyllä mulla vihloo ajoittain alamahaan. Jos vaikka vaihdan nopeasti asentoa tai jotain. mut nopeesti mietittynä tosi harvoin enää muulloin. Kyllähän ne normaaleja on, en ainakaan ite ole vielä huolestunut vaikka välillä kovemminkin ottaa. Tällaista oli välillä ekassakin raskaudessa (sen verran jopa muistan :LOL: )

Tuuhan pinkuvinku kertomaan meillekin ultrakuulumiset (ja näkymiset) =)

Luminka ja piiperö 11+3 (kohta 12 viikkoa täynnä!!!)
 
Ensiksikin:
Snowball: Tuli todella paha mieli puolestasi :'( Koitahan jaksaa. :hug:
Alkoi samalla ihan kauheesti ittee pelottaan tuleva (to) ultra. Kun ei ole mikään varmaa; onko siellä kaikki hyvin, onko siellä ketään. Esikoisesta ei ollut tälläistä oloa, en oikeastaan osannut pelätä että joku voisi mennä pieleen. Onneksi on torstaina vapaapäivä ja ultra on ihan heti aamusta, niin ei tarvii töissä jännittää.

 
Mulla on kanssa nyt noussut kaikki pelot pintaan,näkyykö torstaina neuvola läkärin ultrassa pienen sydämen lyöntejä ja jos näkyy niin entäs jos np-ultrassa saman päivänä löytyykin jotain vikaa? :/
Kai tuo snowballin kamala tapaus tekee tämän, kun tosian koskaan ei voi tietää onko kaikki kunnossa.
oon nyt vaan yrittänyt että nyt ollaan täysillä raskaana ja nautitaan, murehditaan sit torstaina jos onjotain murehdittavaa ( on vaan helpommin sanottu kun tehty )

Mutta ihana päivä ollut tänään, tarvii varmaan mennä vielä iltapäivä ruuan jälkeen vähäksi aikaa ulos nauttimaan ilmasta.
Ja minäpäs siivosin tänään pari kaappia :D :ashamed:
 
Reginarento - Alkuvaiheessa oli sellasia viiltomaisia kipuja mutta ei sellasia että oisi sattunut.Muissakin raskauksissa ollut sama alkuvaiheessa.Nämä viikot oli silloin 5-8 noin suurinpiirtein.

Jamias - Mulla esim ekassa raskaudessa paha pahoinvointi,sai olla usein sairaalassa sen takia ja hormoonia oli niin paljon että se heitti masun hyvin kiertämään jos noin nyt voi sanoa.Alussa mulla myös oli niin ettei aina pakosti auttanut se 1-2h syöminen mutta kylmä sitten yleensäkkin auttoi,sekä en vieläkään paljoa pysty syömää kerralla ettei tule ellotusta päälle,että sellasia pieniä annoksia,mutta tosiaan tää kaikki on hyvin ihmiskohtaista.


Itse voin oikein hyvin täällä,aamusta halasin pönttöä ihan siksi että massu oli tyhjä enkä tarpeeksi nopeesti sitten syönnyt kun heräsin mutta sitten aloin virkoamaan kun sain syötyy ja menin kirppareille,löysin jokusen kivan mammavaatteenkin tuossa kirpparilta ja uudenveroisia melkeinpä voisin sanoa,sekä likoille pari kivaa kesävaattetta,nyt täytys kyllä syödä uusi satsi ruokaa,alkaa kurnii ihan massu.

Annu & touhustiina 11+0 :heart:
 
Täytyypä iteslläkin vähän kirjoitella ettei nuo salasanat pääse unohtumaan... :whistle:

:hug:Menetyksen kohdanneelle.

On. Viimeviikkoisella neuvolakäynnillä ei sydänääniä vielä kuultu. Kahdelta ekaltakin kuultiin ekan kerran viikoilla 12...
Oireita kyllä vielä on... Pönttöä on halailtu täälläkin tasaiseen tahtiin , mut on välillä onneksi hyviäkin päiviä. :x
Omat housut menee kyllä jalkaan, iltaisin vaan turvottaa. Elikkäs vauvamassua ei ole vielä yhtään...

Ultra vasta loppukuusta, joten sitä odotellessa vielä jännitetään. :eek:

Maitooo 10+6 :heart:
 
Do diin... Kuulumisia ultrasta. Juu olen raskaana, mutta laskettuaika pompsas tuonne joulukuun puolelle joskus tuollon itsenäisyyspvnä. Mulla olis nyt sit vasta 6+3 rv. Joten todella alussa vielä ja jännitettävää piisaa pitkäksi aikaa.
Mulla aina ollu epäsäännölliset kuukautiset ja tässä tulos. Mut kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Pieni helpotuksen huokaus, mutta vielä jänskättävää piisaa. Mut mä taidan sit siirtyä tuonne joulukuisten puolelle.
Kaikille oikein hyvät jatkot ja voikaahan paksusti! :wave:
 
No niin, kiitoksia syömisvinkeistä! B) Tänään ei olla halailtu pyttyä ja ihan jaloillanikin vielä olen 10-tuntisen työpäivän jälkeen. Vedin kepeesti kahdeksan välipalaa työpäivän aikana, eikä tunnu missään. Nälkä vieläki. Ihmeesti tää olotila muuttuu päivittäin.

Mies oli lukenut isä-kirjastaan, että raskauden toisella kolmanneksella naiset puhkeaa kukkaan (jotta sitä odotellessa, Kuunkulta!) ja ovat vasti myös kovasti seksi-halukkaita :LOL: Mies laskeskeli innokkaana viikkoja. Joku ennenkin raskaana ollut vois kertoa pitääkö tuo paikkaansa, vai noinko sitä tulevaa isää vaan fiilataan linssiin, jotta jaksaisivat kattella äiteeksi muuttuvia naisiaan... =)
 
Maotao: Niin, ja sit näissä opuksissa lukee että "toiset saavat elämänsä parhaimmat orgasmit" :LOL: No joo, voihan se pitää joillakin paikkaansa, mut ei ainakaan meikäläisen kohdalla. En muista olleeni mitenkään erikoisen halukas viimeks toisella kolmanneksella. Sekin varmasti riippuu ihan ihmisestä!

Mut vika kolmannes oli tosi hiljaista, ainakin mun puolelta. Ei sitä vaan tuntenut itteensä kovin hehkeäksi kun oli iso maha tiellä ja yhteensä 16kg painoa lähtötilanteeseen |O Muistan antaneeni miehelle vähän kuin säälistä viimeisen kerran 3 päivää ennen synnytyksen käynnistymistä kun olisi tullut tosi pitkä tauko. seuraavana päivänä alkoi limatulppa irtoamaan, joten liekö seksillä ollut siihen vaikutusta :whistle: (tosin eipä sillä ollut väliä, leikkaukseen jouduin joka tapauksessa, neiti oli varpaat edellä tulossa maailmaan)

Hyvä, minä mainostan ettei ole ollut yökkö-oloa, niin tottakai se kostautuu :snotty: Viidestä lähtien ollut yököttävä olo :/ Pitää lähtee nukkumaan, jospa se siitä menis ohi. Ärsyttävä vaankun joutuu vessassa pisulla juoksemaan yöllä pari kertaa vähintään :kieh:
 
Tämä on ollut ihan erilainen raskaus seksin suhteen kuin 2 edellistä.. Mieli tekee joka päivä :) ukko parka, se kanssa luki että toisella kolmanneksella pitäis äidin innostua vielä enemmän ja tuumaili sitten, että pitää vissiin sitten yritää ruokatunnillakin tulla kotiin käymään ettei mamma karkaa vieraisiin haluineen :LOL:

yökötys sen kun jatkuu ja alkaa jo ottaa päähän herääminen varsinkin työöiden jälkeen, silloin tuntuu että koko loppu päivä menee kyölätessä. Mikään ei tunnu auttava, mehujäätelö pikkuisen helpottaa(lapsi parat kun äiti syö niiden jäätelöt pakastimesta) liekö siksi kun se on kylmää
 
Huomenia.. :heart:

Tänään oli lääkäri..tarkisti kohdun ja kuuneli sydänäänet....kyllä mulle vaan tippa tuli linsiin kun pieni sydän siellä pumputti...syke oli 174 :p Kyllä voin sanoa että tuntui ku taakka ois pudonnu harteilta kun tuli varmuus että siellä se pikku toukka asustelee ja kasvaa... ettei oo mikään tuulimuna...niinkun mun siskolla viime vuonna...se ei menny ees iteksiään kesken vaan joutuvat kaapimaan.. :'( Tosin nyt se on taas onnellisesti raskaana ja La sillä kesäkuussa.. ja olivat tosiaan siellä lääkärissäkin sanoneet, että kohtu on vastaanottavaisempi ja raskaus voi alkaa hyvinkin pian uudelleen..että voimia ja tsemejä kaikille menetyksen kokeneille...

Nyt ei kun vaan odottelemaan loppukuun np-ultraa...mie varmaan pillahan siellä totaalisesti itkuun ku nään pikkusen ekaa kertaa...tuntuu olevan tuo mieli niin herkillä...Mutta nyt mie poistuilen tuon prinsessani kanssa ulkoilemaan, että saan sen sitten kunnolla päiväunille.. *väsytystaktiikka*

 
Maotao, sitä keskimmäistä kolmatta odottaessa ;)
Täällä on kyllä halut ihan pohjalukemissa ja rumakin olen vielä kuin mikä, naaman iho on kuin panssari, pakkeliakaan ei tuo pärstä kestä.
Mulla on joku naaraskissan reaktio tähän raskauteen. Kun on mouruamiset mouruttu ja homma hoidettu, niin mitä sitä sitten enää parittelemaan :LOL: Voi tuota mies reppanaa :ashamed:

Sitten niitä ultrakuulumisia...
Siellä se pikkuinen ensin nukkui ja sitten gyne alkoi tökkimään sillä ultralaitteella ja pikkuinen sai hepulin. Alkoi kauheasti huitomaan käsillä ja jaloilla. Kädet heilu pään yli ja se oikeen hyppi siellä. Sitten se kääntyili ja näytti ihan siltä kuin ois tanssinut. :heart: Tosi suloinen :heart: . Sillä on nyt pituutta 37,3 mm.
Vieläkin näkyi se toinen tyhjä sikiöpussi, eli nyt on virallisesti yksösraskaus.
Lasketuksi ajaksi kirjattiin "äitiyspassiin" 8.11
Eli sen mukaan mulla oiskin viikkoja 10+4.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Aika jännä, että se gyne mulle meinas, että virallinen laskettu aika olis 5. tai 6.11, vaikka meidän toukka on neljä miliä lyhyempi kun teidän :LOL: Ja sulla taas laskettiin pitemmälle tota aikaa parilla päivällä? Millä perusteella e mahtaa noin tehdä...?
Ja mulle jätettiin tosiaan papereihin utopinen 31.10 vaan sen takia, että pääsisin aikasemmin äitiyslomalle. (Taktikoi gyne, en mie työn raskaan raataja...)

Kyllä mä taidan olla samanlainen "kissanainen", Kuunkulta... oo tässä sitten seksynä, kun välillä pitää pyttyä halata ja finnejäkin selässä! Kaameeta katottavaa. Ainoa mistä vois olla miehelle iloa sänkykamarin puolella vois olla nuo hervottomat imettimet, mut nekin on tosi kipeet...

:LOL: No ainakin jutut ennustaa jo vilkkaampaa tulevaisuutta!
 
Maotao, Joo en mä ymmärrä miten ne noita aikoja oikeen laskee ja muuttelee.
Kattelin tossa mun äidin äitiyskorttia, siis mun laskettua aikaa :D Ja sekin heitti aluksi hurjasti yli parin viikon. Mut ne ultrat parikymment vuotta sitten oli kyllä ihan eri tasoa kuin nykyään.
Luulis, että ne nykyään pystyy laskee ne aika tarkalleen.
Ja mulla nyt varsinkin, kun vielä tiedetään se tarkka hedelmöitysaika labrassa, ettei siitä tekohetkestä ole ainakaan epäselvyyttä :LOL:
Sen mukaan mulla ois tosiaan ollu toi 6.11, ei hajuakaan mistä ne nyt ton 8.päivän yht'äkkiä vetäs? Tuon pituuden mukaan?

Voihan se tosiaan olla et noi vauvojen pituudet on niin yksilöllisiä ja ne kasvaa näin alussa varsinkin niin eritahtia, et sullakin voi ihan hyvin pitää paikkansa tuo 5. tai 6 päivä.
Varmaan vasta myöhemmin ne pystyy tarkkaan sanomaan sen lasketun ajan. Ainakin tuossa passissa, on parikin saraketta lasketun ajan muutoksiin. Mutta tässähän menee pää ihan pyörälle kun noita aikoja muutellaan. Ja nyt kun oli jo tottunut tuohon yhteen päivämäärään ja tuijottanut sitä tässä nämä viikot.
No joo, eihän sitä loppujen lopuksi tiedä vaikka vauva tuleekin pari viikkoa etuajassa tai myöhässä.

Miten teillä joilla on jo lapsia, onko lasketut ajat pitäneet paikkansa?
 
Lasketusta ajasta... Mulla esikoisesta muuttui viidellä päivällä, vaikka eihän sitä muuteta jos alle viikon heittää? Joka tapauksessa tää neuvolantäti sen vaihtoi. Kiva kun se eli viikkoja ultran mukaan, lääkärissä jos kävi ni ne tietty menkoista laskettuna! Eli äitiyskortti oli epäselvä merkinnöiltään :kieh:

Lopulta neiti syntyi lähempänä alkuperäistä, sen mukaan viikolla 39+5, ja se mitä neuvolantäti eli niin 39.

Jospa ei tällä kertaa kukaan muuttele, en usko et niin paljoa voi heittää, ei oo mahdollista kun seksiä ei tärpin jälkeen harrastettu yli viikkoon :LOL:

Luminka ja piiperö 11+4 huomista ultraa odotellessa :heart:
 
Täällä on jännitys katossa, mulla on meinaan NIIN tyhjä olo mahassa, enkä tunne mahaa painellessa yhtään mitään, en aristusta en mitään ja 9+2 tunsin kohdun hyvin, nyt ei mitään (nyt pitäs olla 10+6), arvatkaa pelottaako :'(
Miksi mulla on tää alku ollut näin vaikeeta :'(

seksistä mä kuulun kyllä siihen haluttomuuden ryhmään ja nyt onkinollut parin viikon yhdyntä kielto, voi mies raukkaa :whistle:
Edellisissä mull aon halut kasvanut loppua kohti, mitä lopummassa oltin sen enemmän tää mamma halus :whistle: Saa nähä kuin tässä käy...
 
Niin mullakin on vaan se ongelma tuon lasketun ajan suhteen, että se ei hyvällä tahdollakaan voi olla ennen 10.11 B) Sen verran tasan tarkkaan yhtenä päivänä peitot heilui.

Plussankin sain testiin vasta joskus neljännenkymmenen kiertopäivän paremmalla puolella. Mutta uloshan se tulee sieltä, se on varma. Toivottavasti tulee vasta kun on valmis. :)
 
No, minulla tuo laskettuaika on pitänyt paikkaasa, mutta ku o se raskausmyrkytys ollut molemmis, ni eipä siitä oo ollu mitää apua =).

Minulla ei oo seksihaluja ollenkaan.. Eipä niitä oo ollu ennen raskauttakaan pahemmin.. Että jospa niitä haluja tulis jossain vaiheessa lisää..

Minulle tuli tänään aika ä-polille. :heart: Olisi ensi viikon tiistaina, silloin ois ehkä rv 12+2. en kyl yhtään tiedä.. Tänään on 11+3.

Huomenna pitäis lähteä Kuopioon ajelee, on esikoisella aika puhe- ja äänihäiriöiden polille. Kartoittaavat tytön puhetta, ku ei niin selvästi puhu ku ikäisensä.. Neiti ei tuntemattomien seurassa puhu mitään, joten tiedän, että tulee olee turha reissu.
Äiti ja sisko lähtee aamulla myös matkaan, ku siskolla on kanssa aika kys:iin selän takia. ois jälkitarkastus. Siskolla (16 w) on todettu välilevyn pullistuma ja nyt sit lääkäri päättää, että mitä tehdään, ku fysioterapia ei auttanut mitään.

Mutta nyt nukkumaan. :wave:
 
:hug: snowball... surullista :'(

Ihana lukea, että muillakin on noita seksihalujen puutetta. Mua ei vois vähempää kiinnostaa nyt toi seksipuoli, osansa tekee tietty tää jatkuva paha olo. Ei kyllä muistaakseni ollut kovin aktiivista edellisessäkään raskaudessa. Mutta jos/kun paha olo hellittää, voishan sitä taas kokeilla, onhan se mukavaa kun siihen ryhtyy =)

Tulentytöltä piti kysyä, miten tunnet kohdun, mahan päältä vai? En edes tiedä miltä pitäs tuntua, enkä kyllä tunne yhtään mitään... Rv 10 olis nyt mulla.

Me ei olla kerrottu vasta kun mun siskolle, mun pomolle ja parhaalle kaverille, mutta eilen olin yhdessä kokouksessa ja yksi mies heitti siinä kokouksen alussa, että onkos meidän pojalle pikkusisaruksia tulossa? En tiedä mistä sen repäisi, mutta naaman punotus kuulemma paljasti mut täysin
:ashamed:
En vaan olis halunnut vielä kertoa asiasta vielä, mutta nyt tuntuu että kaikki saa tietää liian aikasin, ja pelkään että jos jokin menee vikaan niin on hirveästi selitettävää. Mun äidille ajattelin huomenna kertoa, koska kertoisin mä jos menis keskenkin. Itse vaan ihmettelen, että mistä johtuu että ihmiset arvaa, mulla ei näy yhtään masua, itse asiassa painokin on tippunut 4 kg, mutta oonko vaan niin kauhean näköinen kun voin pahoin???
 
Olen ihan poikkeava tässä pinossa, minulla kun noita seksihaluja on vaikka muille jakaa (ollut ainakin parissa edellisessäkin raskaudessa). Aina valmiina :D ja mitä pidemmälle mennään,sitä enempi kelpaa...

Itselläni ei lasketut ajat ole pahemmin muuttuneet, lapset syntyneet rv
39+1
40+3
40+5
40+4
 
Täälläkin seksi maistuu hyvin ja pahoinvointi aika hyvin poissa,mutta hyvin väliajoin saa syödä koska massu ei tykkää jos se pääsee tyhjeneen.
Mulla ei koskaan ole mennyt yli lasketunajan.
Eka syntyi viikolla 36 ja toinen viikolla 39+6.

annu & touhustiina 11+2 :heart:
 
Heippa! Tääl yks ilmottautuis vielä mukaan :)
Toinen olis meille tulossa, tyttö syntyi tammikuussa 2007. Tämän tulokkaan LA on 6.11.2008.
Tänään olin np-ultrassa, siellä oli kaikki kunnossa, pikkuinen vilkutteli ja heilu äiskän iloksi.

Aina jännitän tota ultraa ja sydänäänten kuuntelua, että jos siellä ei mitään olekkaan.. Oon tosi pahoillani kaikkien pinosta poistuneiden puolesta.

Kauhee pahoinvointi on (myöskin tästä pikkusesta), oksennan kerran pari päivässä. Hyh. Inhottavinta aikaa koko raskaudessa.

Ei tässä tän kummempia, kirjotellaan taasen :)

t. Peppi ja mörkki rv 11 tasan
 
Tervetuloa peppi1! :heart: Lisäilen sinut vähän myöhemmin listalle, nyt pikakäynti..

Tänään kävin ultrassa, siellä pikkuinen piti hirmuista menoa =) Vastasi viikkoja, yhdellä päivällä vaan heitti joten la pysyy 2.11. Tuo 1.11 oli nettilaskurin antama ja ne ei huomoi karkauspäivää!

Nyt uskaltaa kertoa jo muillekin, töihinkin kävin jo ilmoittamassa etten ihan heti ole töihin takas tulossa :LOL: Hyvin otti, onneks. Oli viimeks niin inhottava minua kohtaan :(

Nyt pitää lähteä, neiti pitää hirveää huutoa tuossa vieressä kun tyhmä äiti ei päästä konetta paukuttamaan!
 
Heippa!
Ultrakuulumisia myös täältä:
Aamulla oltiin ultrassa ja olihan siellä se pikkunen ihmisenalku :heart: Pelkäsin ihan kauheesti sitä. Kerroin lääkärillekin, kun vaan tokas ensin että "vastaa viikkoja"...minä siihen: "JAA, MITÄ? onko siellä siis joku?" ihan olin niin onnellinen, kun olin pelännyt turhaan. Ihana oli, hirmuisen suloinen. =) Hirveetä vauhtia heitti volttia ja käsillään huito. Lääkäri näytti sydämen, sormet ja varpaat ja nenäkin näkyi sivuprofiilissa. Voi että. Oon niin myyty. Voisin vaan tuijottaa sitä kuvaa.
Kunhan pojan haen hoidosta, niin kerrotaan hällekin, niin pääseen valmistautuun isoveikan rooliin.

Niin ja la olis ultran mukaan 30.10, mutta halusin että viralliseksi la:ksi jää papereihinkin se 1.11 ja niin saa olla tuolla pinossakin. Pari päivää sinne tänne.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

LUMINKA: Onnittelut myös ihanista ultrakuulumisista! :flower: Ja kunhan jaksat, niin jos vaihdat mun la:n 1.11 ja siihen voi lisätä että poika2004 meillä jo ennestään, kiitos :)
 
Jospa päivittäisin hieman kuulumisia. Tuonne 30+ ketjuun eilen jo kävinkin kertomassa ultrakuulumiset.

Eli meillä oli eilen np-ultra, tosin turhaan. Ei saatu niskapoimua mitattua, maha-asukki on lääkärin mukaan sen verran pieni vielä. Sanoi, että neuvolan laskemat viikot (nyt 11+0) ei pidä paikkaansa, koon mukaan olis nyt viikko vähemmän. Ens viikolla katotaan uudestaan, saa nähdä siiretäänkö la:ta sitten vastaamaan pienen kokoa. Muuten kaikki oli hyvin, pituutta pienellä n. 31mm, kädet ja jalat oli paikallaan ja sydän sykki hienosti. Sieltä se äitille ja isille vilkutteli...

Päivittelen noita omia tietojani sitten jos siihen on tarvetta. Tais olla et tuolla listassa onkin se mun itse laskema la, joka siis pienen koon mukaan olisi lähempänä oikeata. Ehtiihän niitä päivittämään.

Osanotot niille, joilla pieni ei jaksanut pysyä matkassa. En halua edes kuvitella miltä se tuntuu...

Ja onnittelut uusille!

-JennyAdelina-

 
Onnea ihanista ultra kuulumisista Luminka ja helmi :heart: :heart:

Nyt mullakin ultrat käyty ja vauveli voi hyvin :heart:
Ainoa yllätys oli että vauveli on ottanut kasvussa kiinni tota myöhästä ovulaatiota :eek:
Mullahan pitäs menkkojen mukaan olla la 29.10 ja se jäi nyt sitten korttiin, lääkäri ei sitä muuttanut kun päivät heitti vaan kolmella menkoista lasketun mukaan :eek: olen kyllä ihan äimänä tästä asiasta :D

Mutta jos sallitte niin haluisin jäädä tähän pinoon, kun tää on jo niin kotonen paikka.
Huomenna kyllä soitan neuvolaan kyllä vielä ja kysyn tosta lasketusta ajasta onko se tosiaan tuo?

Tulentyttö ja kipinä 12+1
 

Yhteistyössä