MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Luminka meillä oli kans esikko semmonen et sitä piti kävelyttää ihan koko ajan tai hepuli tuli :D
Nuorinta ei niin paljon tarvinnut kävelyttää, ehkä syynä oli se että konttas niin paljon veljen perässä kiusaamassa sitä :whistle:
Nyt ei poju malttas ees kerhoon lähteä ku pitäs päästä pyöräilemään ja tänään on kuulemma mentävä ostamaan uus liekki kypärä, vanhan kun ei enää kelpaa :eek:
Vaativia lapsia jo tossa iässä :/ :D
 
Heissan kaikille...

Ajattelin minäkin nyt kirjoitella hieman kuulumisia. Olen lueskellut täällä kyllä säännöllisesti päivittäin muiden juttuja, mut jotenkin ei oo tullu vaan kirjotettua mitään.

Meillä siis esikoista odotellaan ja reilu viikko sitten käytiin ultrassa eka kertaa. Oli pakko saada varmistus asialle, kun oli niin epäuskoinen olo, en jaksanut odottaa neuvolan ultraan asti. Ja olihan tuolla mahassa asukki. Silloin pituutta 9,1mm ja sykekin näkyi. Vasta sen jälkeen on tuntunut siltä, että taitaa tää sittenkin olla totta.

Äsken soittelin neuvolaan, ku oli pakko kysyä uskallanko käyttää kortisoniliuosta päänahkaan. Mulla on päänahassa ihottumaa, joka aina ajoittain pahenee niin, että sitä saa raapia ihan jatkuvasti ja sit on verillä ja tulehtuu. Antoivat onneksi luvan laittaa kortisonia siihen nyt, että saa sen vähän rauhoittumaan. Tarkistavat asian lääkäriltä, siis voiko sitä käyttää jatkossa ja millaisia määriä.

Oireet on mulla jotenkin lieventyneet. Pahaa oloa kyllä on, mutta jännästi ku pystyn kyllä syömään ihan kaikkea, eikä mikään haju tms. tee pahaa. Mut sitten ku on syöny, niin alkaa kiertää mahassa. Koulussa oleminen on ihan yhtä tuskaa tuon takia, mut toistaseks ei oo tarvinnnu sieltä olla pois.

Tiikerintassu: kiva saada kuulla muiden samanikäisten esikoisen odottajien kuulumisia. Siis mullakin ikää kohta 32.

Ja tietysti tervetuloa muillekin uusille.

Ja voimahaleja kaikille, joilla pieni ei oo pysyny mukana :hug: Yrittäkää jaksaa...

-JennyAdelina & pieni 9+1-
 
Voi miracle :hug: . Surullista kun aina jollakin menee kesken.

Tervetuloa vaan uusille. :wave:

Eipä ehdikkään enää joka päivä koneelle lueskelemaan teidän juttuja, nytkin meni mooonta päivää etten käynyt.

Mistäs te olittekaan keskustelleet?

Ainiin.. ´Tällä hetkellä olen töissä, mut jatkosta en vielä tiedä... Haluaisin jäädä jo kesäksi kotiin, mut toisaalta pitäis vähän tienata et sitten sais parempaa äippärahaa... On tää vaikeeta! :LOL:

Sain täältä hyvän vinkin tähän syömisongelmaan, nimittäin ne kiivit!! En ois ite tullut ajatelleeks et niitäkin vois syödä... ai että on hyvää kun kylmänä syö :p Kiitokset vaan sille joka ne mainitsi!

Eli paha olo jatkuu täälläkin ja aamuvuorot töissä on kaikista vaikeimpia kun ei pysty oikein aamulla syömään mitään...

Nyt taitaa olla viikkoja 9+2 tai jotain sinne päin ja ensviikolla sit neuvolaan!

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelee maitooo ( ja koittaa vastaisuudessa kirjoitella vähän useammin...)
 
heippa taas.. täälä ultra kuulumisia eli taavetti on 2.2cm pitkä kuvasta löytyi pää,pylly,kädet ja jalat eli siis koko kaveri.. sydän pomppi ihan hulluna ja liikkukin siellä jo.. hui oli aika jännittävä nähdä.. olo alkaa pikku hiljaa olla ihan ok.. :) tervetuloa uusille :wave:

paula83+taavetti 9+0 :)
 
Hienoja ultrakuulumisia paula83! =) Nopeesti ne pikkuiset vaan kasvaa. Ite kävin 7 viikolla niin silloin ei saanut oikein mitään selvää, sellaselta pavulta vaan näytti :whistle:

JennyAdelina: Kyllähän se kummasti rauhoittaa mieltä kun saa varmuuden masun sisäisestä elämästä =)

Tulentyttö: Vai että liekkikypärä, kohta on vaatimassa jo nahkarotsia :LOL: Ihana muksu :D

Lumet sen kun sulaa, nytkin on vajaat 10 astetta lämmintä. Aurinko tosin paistaa mittariin, mutta kuitenkin, KESÄ TULEE!!! B)
 
Aurinkoista päivä kaikille!
Me käytiin tossa nuorimman kaa kaupoilla ku esikko oli kerhossa ja saatiin ostettua kummallekkin uudet kevätpipot, kevät rukkaset ja kesä lenkkarit, kiva juttu!

Nyt on tullut mukavasti kivoja ultra kuulumisia, ihanaa :heart:

Mullakinon sitten 17 päivä kaksi ultraa samana päivänä eli on se eka lääkäri ja sit parin tunnin päästä onki np-ultra, soitinneuvola tätille ja halus pitää ton lääkärin samana päivänä, no käyhänse niinkin :D

maitooo mäkin tykkäisin syödä kiivejä, oikeestan ne on mun herkkua, mutta en voi syödä niitä kun oon allerginen niille :'( kesällä kokeilin kiivi siideriä, pari hörpyä otin ja jo alko kuristaa kurkkua ja hengitys vaikeeta |O

Luminka en tiiä mistä pojalle on tullut kauhee liekki villitys, kaikki pitäs olla vaan liekkiä, kohta varmaan joo vaaditaan jotain nahkarotsia :LOL:
 
Voimia Miracle!!

Mäkävin tänään ekassa neuvolassa, viikkoja kasassa 9+2. Kaikki ok, verenpaine ja hemoglobiini olivat hyvissä arvoissa. Sokerirasitukseen tuli käsky tän ylipainon takia.
Rakenne ultra on 16.6 ja ensimmäinen lääkäri on 22.4 ja silloin kuullaan ne sydänäänet.=)

Meiän esikko on vuonna 2005 syntynyt. Kävin siellä työhaastattelussa, odotellaan vain minkälainen vastaus sieltä kuuluupi.
 
Kutmula : ei se raskausdiabetes välttämättä uusi jokaisessa raskaudessa (toki aika helposti ilmeisesti tulee). Mulla oli raskausajan diabetes kun odotin poikaa v 2003. Nyt edellisessä raskaudessa (2006) ei ollut merkkiäkään sokereiden noususta. Alusta asti söin tosi terveellisesti, kahdesti raskauden aikana kävin sokerirasituksessa ja sokerit olivat todella hyvällä tasolla. Itsekin olin varma, että taas tulee diabetes ja olin ihan yllättynyt kun sain pidettyä kurissa. Saas nähdä kuinka nyt käy...
 
paljonko pitää olla ylipainoa, että joutuu tuohon sokerirasitukseen?
Itsellä, kun tuota ylipainoa on jonkin verran :ashamed: :'( , mutta paino on tippunut vähä yli 1,5kg mitä painoin alkuraskaudessa.

Ja minkälainen on sokerirasitus?
 
Red Dragon: Mulla oli BMI viime raskauden alussa 27 :ashamed: Jouduin siis sokerirasitukseen. Nyt on 5 kg vähemmän painoa joten katotaan joudunko uudelleen, 2kg kuitenkin ylipainon puolella.

Ei se paha ole. Paitsi et saa sydä (ja juoda...?) olikohan viimeiseen 12h aikana. Otetaan eka verikoe. Sit juot pullollisen litkua (ei kovin pahaa kun kylmää on). Ja tunnin ja kahden päästä uudet arvot ja se on siinä. Muistaakseeni sormenpäästä otetaan.
Tuon jälkeen on hirmu nälkä et suoraan syömään vaan :whistle:
 
Mun kaveri, joka ei ole edes ylipainoinen, joutui myös tuohon sokerirasitukseen. Eli en tiedä millä kriteerillä ne oikein kattoo kuka menee ja kuka ei. Mielestäni aika herkästi laittavat sokerirasitukseen. Mielestäni ei oo mikään ihmeellinen juttu, just niinku luminka kertoi. Itse kävin viimeksi joulukuussa kun tarkastettiin mikä tilanne tällä hetkellä. 12 tuntia pitää tosiaan olla syömättä, aamulla saa juoda lasillisen vettä. Mulla on alkanut kovasti väsyttämään sen litkun juomisen jälkeen kun ei saa oikeestaan liikkua (vessassa voi käydä). Se litku maistuu mun mielestä oikein sokeriselta kokikselta.
 
Pitäskö huolestua vai onko normaalia?
Tänään aamulla en pystynyt istumaan,joka kerta kun istuin tuntui syvällä alamahassa kovaa vihlontaa, se pakotti heti ylös, oli todella kovaa vihlontaa :(
Mutta hetken päästä meni ohi ja nyt taas pystyy istumaan ihan hyvin, en kuolemaksenikaan muista oliko edellisissä tommosta vai ei, siksi aattelin et osaisitteko te kertoa mitä tuo oli?
Vähän mietityttää...
 
(kopiota toisesta pinosta)

Huomenta!

Kyllä huomaa, että minun olo on hyvä ainakin tällä hetkellä. Viikko meni hyvin töissä yksikseen, ei ollut mitään ongelmaa. Menin aina aikaisin nukkumaan, jotta jaksoin töihin lähteä. Eilen menin jo klo 7.15 töihin ja tulin töistä 16.15.
Töissä kerkesin siivota ja kun kotiin tulin, niin rupesin noita ikkunoita pesee. Pikku hiljaa pitää jouluiset maalaukset saada pois. Kyllähän piimällä tekemäni ympärykset lähtee käden käänteessä, mutta sabluunalla tekemäni kuvat.. Ei sitten millään, koska aine, jolla ne tein, ni ei ollut ikkunaan tarkoitettu :D.

Oli hauskaa sitten siklillä puhdistaa ikkunat ja muutama kirosana siinä lentelikin. Keittiön ikkunat sain pestyä. Sitten lähdettiin kaupunkiin. Alla muutama kuva keittiön ikkunoista. Enää ei ois jäljellä ku 3 huoneen ikkunat jäljellä..





Kun käytii kaupassa, ni sen jälkeen rupesin imuroimaan ja pesee lattiat ja ripustin pyykit kuivumaan. Ihan kuin ei siivoaminen töissä ois riittänyt :whistle:

Tänään lähdemme sitten pilkille ja sen jälkeen mökille. Ihanaa pääsee saunomaan ihanaan saunaan, jossa on paras kiuas, josta saa siis parhaat löylyt!

Eli minä joudun siis sokerirasitukseen, ku bmi on jotain 27 eli lievä ylipaino.. Voi ei.. No toivottavasti en sitä saa riesakseni viel..

Tulentyttö: En osaa valitettavasti neuvoa tuohon.

Mutta nyt ottaa nuo pyykit narulta pois! :wave:

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Missähän se aurinko piileksii :whistle: B)
 
Red Dragon: Siis lisään vielä et ei mulla mitään niissä sokereissa ollut. Ja tyttö painoi syntyessään vaan 3kg. Jotenkin tuntuu et ei tästäkään mikään jättiläinen tule.

Tulentyttö: Tuosta vihlomisesta. Mulla tuikki eilen ainakin 5 kertaa alas oikealle kun tässä sohvalla istuin. Pakko oli joka kerta asentoa korjata. Samaa oli viimeksikin joten eiköhän sullakin ihan normaalia ollut!
 
Huomenta!
RD: Ootpas ollut ahkera :D ite jo ihan väsyn pelkästä ajatuksesta että pitäis alkaa jotain touhuaaan... |O Hienot ikkunakoristukset teillä ollut, mutta varmana kova urakka saada sitten puhtaaksi!

Toi poika käy mun hermoille, ja niin poika siis -04 syntynyt, herranjumala kun se osaa olla RAIVOATUTTAVA!!!! :kieh: Heräs jo seittemän aikaan, ku normaalisti nukkuu vapaapäivinä yheksään saakka ainakin....ja sen jälkeen yhtä kiukuttelua ja temppuilua. Tekis mieli laittaa se pakettiiin ja lähettää johkin missä pippuri kasvaa! (nooh, siis noin kuvainnollisesti) :saint:

Mieskin vielä vetelee sikeitä, edelleen..............p****le! Pitäis lähtee puita pinoon tonne mummulaan, mutta eipä tää päivä tunnu lähtevän käyntiin lainkaan. Ei oo mun päivä tää.
 
Luminka: Ok, ku pelottaa vaan jotenkin siihen joutuminen, että entä jos.. Mutta sen näkee sitten.

helmi: Ihme, että oon jotain saanut aikaiseksi. No, olihan tässä yli kk:n päivät, etten saanut mitään aikaiseksi. Hienot kieltämättä on ikkunat, kaikki naapurit ja sukulaiset ovat ihastelleet. Jos huomenna sais sitten olohuoneen ikkunat pestyä. Ei oo onnex ku toises ikkunoista itse kuvioinnit, ku television takana olevalle ikkunasarjaan en viitsinyt ruveta tekee.
Kun tein noita, ni vietin koko itsenäisyyspäivän noiden tekoon :whistle:
Pitää vaan sit, ku o saanu kaikki ikkunat pestyä, ni joku päivä pestä sit ulkoapäin myös.

Onneksi enää ei siis oo sitä öklötysoloa. Olo on mitä parhain (mutta kuinka kauan) :D . Mutta vieläkään ei oikein ruoka maistu. Hedelmät vaan. Mitään himoa mihinkään ei ole. En ole ainakaan huomannut.

Mutta nyt antaa ruoka tytöille.

- Red Dragon & Toukka 9+6 -
 
Red Dragon hienot on ollut ikkunat, wautsi!! Kumpa joskus itekkin sais aikaseksi tehä jotain tommosta.

Helmi79 meillä on nyt vuorostaan toi nuorempi ihan mahoton :headwall: Nyt esikolla vähän helpotti toi kauhee vaihe niin eikös sit nuorempi alottanut ja mikään ei tänään ole ollut hyvin |O

).( tosta mun aamusesta vielä, nyt on välillä seistessäkin tuntunut tosi kovaa paineen ja vihlonnan sekasta (vaikea selittää ) tuntua tuolla syvällä alamahassa ja se tuntuu ihan keskellä, ihan niin kun aamullakin :/ Mitä lie....

Olipas ulkona muuten kylmä kun oltiin tuossa aamusta ulkoilemassa, esikko harjotteli taas pyöräilyä, uusi hieno liekki kypärä päässä :D ja nuorempi kiukutteli isille kun mikään ei mukamas sujunut :whistle:
 
Tervotuloa joukkoon Hari Mao! Ja onnittelut uudesta vaavin alusta :heart:

Mitäs mammat tekee lauantai-iltana? Meillä ihan tavallinen ilta. Käydään saunassa ja laitetaan 20 jälkeen pikku epeli nukkumaan. Mies tosin lähtee kymmeneen töihin ja minä rupeen nukkumaan silloin :D

Tekis mieli käydä joku lauantai kavereiden kanssa vähän istumassa iltaa jossain baariloisessa. Ihan vaan et näkee ihmisiä, kotona kun päivät olen. Kauppareissulla ei oikein pääse irtautumaan arjesta joten kiva käydä kattoo kun muut kännää :LOL:
Ei tosi, en oikein sielä humalaisia ihmisiä raskaana ollessa, oma ukko on sellaisin jota en millään tahtoisi humalassa nähdä :/ Onneks ei usein käy.

Viimeks tulin oksennustautiin kun tuo tuli huojuvana kotiin. Jäi traumat siitä kun jouduin oksennusten lomassa aamulla tyttöä hoitamaan. Saa ukolla olla seuraavan kerran tosi painavat syyt päästä lähtemään :kieh: :whistle:

 
Tuossa männä viikolla tein testin ja plussa tuli. Juu tässä vielä pitää jännitellä.. Luultavasti laskettuaika on 15.11. Tarkka tietoa ei vielä ole. Ultrakin on vasta ikuisuuden päästä. Ja pieni pelko persiissä että pysyykö sisälläkään tuo tulokkaan alku. Testin jälkeisenä pvnä alkoi jonkinlaista vuotoa. Ei kuitenkaan kipuja eikä läheskään joka kerta pyyhkiessä jälkiä vuodosta. Mutta vuoden takainen keskenmeno kumminkin kummittelee kummasti tuolla pääkopassa. Että taasko tämä menee kesken. Ei veilä uskalla iloita näinkin ihanasta asiasta. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.... Mutta onneks noita lapsia sentäs on nuo kaksi ihanaa (<-aina välillä ) prinsessaa.
 
heipsan mäkin kuulumisia kirjottelen eli mulla eka ultra nvkon päästä neovola käynti jo takana nyt olis siis rv8+2
ootteko muut ollu tosi väsyneitä mä näköjään kärsin aika pahastakin pahoin voinnista ja joka päiväsestä päänsärystä ja vihlomisista mahassa vähän välii on pelko persiis et kaikki ei olis hyvin..onko noi kovatkin vihlasut ihan normaaleja?väsy painaa aivan liikaakin ei meinaa ees työ päivistä selvitä ilman kyyneleitä kun väsyttää..
mutta olen kumminkin onnellinen et olen sentään saanu mahdollisuuden tähän onhan paljon ihmisiä ketkä ei ikinä saa olla raskaana..itsekin km kokeneena jotenkin jaksaa vaan ajatella että tämä on kaikki sitten sen arvoista kun saan pienen syliin..
kun keksis vaan jotain mikä tähän väsyyn auttaa!!
tsemppiä kaikkille meille=)
haleja ja ainii mun synnytys sairaala on naistenklinikka.,
 
Mukaan vaan pinkuvinku :wave: Tosi juttu, ei sitä oikein halua vielä täysillä pilvissä leijua, kunhan eka kolmannes ohi nii voi vähän huokaista :)

tietämätön: Ei kai siihen raskausväsymykseen ole keksitty ihmeparantumista.. Pitää vaan koittaa nukkua silloin kun pystyy. Ja taitaa aika korjata, jos ennättää. Ei sit vauvan synnyttyä ainakaan yhtenäisiä öitä pääse nukkumaan alkuunsa.

Tuota päänsärkyä oli mullakin monena päivänä peräkkäin mut onneks loppui *koputtaa puuta*...

Enkä usko et kovatkaan vihlaisut ole vaarallisia. Kohdunkannattimet venyy ja paukkuu, onhan sillä kohdullakin melkoinen urakka kasvaa että vauva saa tilaa :D Ehkä sellainen jatkuva kipu vois olla jotain... Mutta itse en ole murehtinut vaikka välillä saa tosiaan asentoa vaihtaa ettei tuntuisi niin ilkeältä :whistle:
 
Olin sitten eilen päksissä kun aloin vuotaa verta ja nyt olen pakko levossa, en saa nostella mitään enkä tehdä mitään raskasta, vuoto loppu eilen, sitä tuli parin siteellisen verran ja maha on tuolta sisältä jostain kipeä ja levossa onvaan hyvä olla, nyt pelottaa aivan hirveesti onko alkava kesken meno vai mitä se eilinen oli :'(
pääsin eilen myös ultraan ja siellä ihana vauvan alku :heart: kädet heilui ja vauva keekoili siellä :heart: :heart:
Nyt kun sen vauvan näki tuntuu täysin kohtuuttomalta jos se otetaan meiltä pois :'( :'( :'(
Itku on herkässä koko ajan ja pelko aivan kamala...
 

Yhteistyössä