MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Pariin päivään en ole ehinyt lukemaan ja nyt oli sitten Miraclen huonot uutiset täällä. Suuret osaanotot ja myötätuntoa lähetän täältä. Itku tuli itselläkin silmään. :'(

Tänne ei kuulu mitään uutta, verikokeissa kävin tokson ja HIV-testin tekemässä, kun sellasenkin sai tehdä ilmatteeksi. Mulla pieni mahakumpu näkyy jo, tai ainakin kuvittelen, peitettävissä kyllä vielä.

Maotao ja Wanda 8+2
 
Miracle, todella surullista että näin kävi :'( Paljon voimia ja jaksamista :hug:

Työtilanteesta joku halusi kuulla. Oon kotihoidossa töissä. Saapa nähdä kuinka jaksaa olla loppuun saakka, pojasta olin ihan äippäloman alkuun, mutta on reilussa kolmessa vuodessa työtahti hiukan tiukentunut, joten nähtäväksi jää.

Mieliteoistakin siellä kyseltiin....hmmm...eipä ole oikeen, nyt vasta alkaa taas tavallinen ruoka maistua. Ja se, jos mikä, on ihana asia :D No mandariineja, kiiviä ja rypäleitä voisin syödä tauotta. ja ihan oottelen koska mansikka-aika alkaa, niin kunhan pääsee mansikoiden makuun...se on sitten menoa :p :p

Huutonetistä uskaltauduin huutaan yhtä äitiysvaatepakettia, oli niin kivan oloinen paketti :) Vielä kun voittais sen itelleen ja pääsis käyttään.
 
Minulla ei ole himotuksia, tarkkaan pitää miettiä, mitä saisi kurkusta alas. Tosi tylsää pakottaa itsensä syömään. Tosiaan tunnin välein pitää saada jotain pientä suuhun, mutten se ällötys kasvaa liian isoksi. En kyllä muista aiemmin olleen näin rajua etomista.

Ensimmäinen neuvolareissu takanapäin =) Täti oli mukava ja kokenut. Verenpainen vähän alhaalla, hb ok, 131. Painosta puhuin nyt jo (ennen kuin täti ehti ;) ) ; nyt, kun olen saanut itseni aika normaaleihin mittoihin, tahdon raskausajankin kiinnittää painonnousuun huomiota enemmän -ettei tule sitä 20-30kg ylimääräistä kuten aiemmissa.

Ovelkaa, että neuvolassa annettiin la:ksi 3.11, kun kahden nettilaskurin mukaaan se olisi 6.päivä (myös kierron pituus huomioonottaen). No, ihan sama oikeastaan, yli menee kuitenkin ;)
 
Itku kurkussa lueskelin miraclen suru-uutisia. Voimia! :hug:

Mulla oli tänään eka neuvola. Terkka ultras mahan päältä ja varmisti että kohdussa on elämää. Ja olihan sitä! :heart: Mä olin yhtä hymyä koko neuvola käynnin ajan. Siellä se pieni ihmistaimi mulle vilkutteli. Kaikki oli muutenkin kunnossa.

Ruokahimoja: Viinirypäleet ja kiivit tällä hetkellä. Karkit on myös maistuneet. Viime yönä unelmoin kiinankaalista. :D Esikoista odottaessa vedin helposti yhden kiinankaalin päivässä ja jossain vaiheessa tuli kukkakaalikausi. Ois ihan kiva jos tässäkin raskaudessa himot ois noin terveellisiä.
 
Sit vielä kyselen:
Haluatteko etusivulle aiempien lastenne syntymävuoden, jos siis niitä löytyy? =)

Musta ois ainakin kiva kun ei niitä esittelyviestejä enää muista. Jos joku kertoo lapsensa tekemisistä niin helpompi kuvitella kun tietää minkä ikäisestä nappulasta on kyse :D

Omani taidan jo laittaa...
 
Luminka kyllä voit ainakin mun puolesta laittaa eli meillä poika 2004 ja tyttö 2006

).( mulla onkoko ajan ihan hirvee nälkä, yölläkin herään siihen et maha kurisee vaik akuinka tankkais illalla, nytkin tunti sitten söin iltaplan ja taas maha kurnii :headwall:
Taidampa mennä vielä tyhjentää kaappeja ennen sänkyyn menoa :whistle: :p
 
Banaanijogurtti jälleen maistuu =) Se on ainoastaan raskauksien aikana hyvin maistuvaa, en tiedä mikä siinä oikein on.. On jännää että on välillä päiviä ettei raskausoireet vaivaa ja sitten toisena päivänä on olo kuin katujyrän alle jääneellä variksella. Onko muilla näin?

Ultrassa tosin kävin viime viikolla yksityisellä ja ensi viikolla on sitten eka virallinen neuvola.

Onko täällä muita vuorotyöläisiä?
 
Tove-81
Voi ei Miracle aamu alkoi itkulla kun luin tuon tekstisi, aivan kamalaa. Pitäisi vaan yrittää olla yhtä urhea kuin sinäkin, jos tuollaista joutuu kohtaamaan. Kenenkään ei pitäisi tuota joutua käymään läpi. :'(

Noh, pitää vain ajatella että tälläkin koettelemuksella oli jokin tarkoitus.
Tsemppiä ja voimia teille! :hug:

Uusille tervetuloa.
Omaan napaan mennäkseni, aamupahoinvointi on jopa vähän helpottanut!
Ensi viikolla olisi sitten tuo np-ultra, toivomme että kaikki menee hyvin. Näen kamalia unia keskenmenoista ja aamulla saattaa herätä ihan masentuneena, asia painaa melkein koko päivän. Ehkä tämä on normaalia?

Millaisia kummallisia unia muilla on ollut?

Mulla ei ole mitään ruokahimoja ollut, joku niitä kyseli...odotellaan ;)

Ja siis viikot nyt 10 + 1 eli 11. viikko lähti käyntiin! :heart:
(LA 30.10.2008 neuvolan mukaan)
 
kiitos Tove! Juu vahvana ollaan mut jotenkii välil se iskee vaa nii lujaa ain uudellee ja uudellee ja sit on taas ihan masennusfiilis :( :'( varsinki ku kohtu supistelee ja on tosi kipeä välil nyt.. aiemmin kivut oli aika vähäisiä..
 
Koita jaksaa miracle :hug: Toivon että seuraava raskaus menee hyvin ihan loppuun saakka ja saatte ihanan söpön ja kiltin vauvan =) :heart:

Ihana MaiLou, voin kuvitella sen kestohymyn minkä tuollaiset uutiset ovat aikaan saaneet =) Voi olla itselläkin ensi keskiviikkona hyvä mieli koko loppupäivän kun on sydänäänet kuultu :heart:

Tove-81: sinä oletkin ko pitkällä. Minä tulen tosin ihan muutama päivä jäljessä sinua =) Nyt siis 9+5. Huippua kun kohta on jo pahin aika ohi!!

Vitsi, en enää muista mitä unia näin täs yksi yö. Tuntui et koko ajan jotain outoa höpötti enkä saanut kunnolla nukuttua :kieh:
Aamuisin tosin en meinaa millään tajuta kun likka huutelee huoneestaan et on jo herännyt! Puoliunessa ei meinaa millään mennä jakeluun ja toinen ennättää jo hermostua kun äippä tajua tulla hakemaan :whistle:
 
Tove-81
Miracle tottakai se on ajatuksissa kauan ja näin tulee ollakin, myös keho vaatii aikaa palautuakseen. Harvempi meistä on niin viileä, että voisi vaan ajattelematta asiaa sen koommin mennä eteenpäin. Toki eteenpäin pitääkin mennä, mutta vasta kun sinusta tuntuu oikealta. Anna itsellesi aikaa ja rauhaa. :heart:

Luminka joo olen täällä vähän "väärässä" ryhmässä, kun neuvolan mukaan LA 29.10 (tai 30.10) mutta neuvolantäti uskoi, että marraskuulle siirtynee LA kun saan niskapoimu-ultran ensi viikolla käytyä.

Kä-kääk! Siis ensi viikon perjantaina sitten sairaalaan ultrattavaksi! :D huh...
 
Nyt tuli tuolta päksistäkin aika tuohon np-ultraan ja sekin ois sitten 17päivä, mulla ois sitten sinä päivänä kaksi ultraa kun on se eka lääkäri käynti (siellä myös ultrataan sisätutkimuksen lisäksi) 9.30 ja sit np-ultra 12.00 :D Yhtä ultraa tuo päivä, huomenna soitan kyllä neuvola tätille haluuko vaihtaa tuota lääkäri aikaa vai käynkö kahdessa ultrassa saman päivänä? :eek: :D

Nyt pitäs jaksaa ruveta siivoomaan, mutta kun ei viittis, plääh...
 
Täällä ei edelleenkään mitään ihmeempiä raskausoireita, vain väsymystä ja hivenen etovaa oloa. Ajattelin jo tässä viikolla, että onkohan mennyt kesken kun ei väsyttänytkään siinä parina päivänä pahemmin eikä ollut huonoa oloa. Eilen sit taas väsymys iski ja huono olokin (varsinkin kun maha on tyhjä). Kylläpä tulikin hyvä olo noista raskausoireista...

Mulla ei ole ollut oikein mitään ruokahimoja paitsi että tekee mieli kaikkea terveellistä eli hedelmiä, salaattia, kasviksia. Ja ihan hyvä niin, toista lasta odottaessani oli raskausajan diabetes. Viime raskaudessa sain sen pidettyä loitolla ihan vaan syömällä terveellisesti.

Meillä lapset: poika 02, poika 03 ja tyttö 06.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu-Maaria75:
Onko täällä muita vuorotyöläisiä?
Mä olen! :)

Luminka: Mulle voi laittaa etusivulle poika 06

Eilistä ultrakuvaa olen tämän päivän katsellut ja voi vinde kun siitä tulee hyvälle päälle. :heart:

Väsymys on iskenyt oikein urakalla, mutta esikkoa on pakko paimentaa. Äsken piirti tinneritussilla tuolin selkänojaan. ihan ei jaksa samaan tahtiin sen perässä hypätä kun ennen raskautta. :eek:


 
Hei! Liityn joukkoon hurjaan! Olen ensisynnyttäjä, 32 v., ja laskettu aika 12.11. Tiistaina olin ekassa ultrassa ja siellä 15 mm toukan sydän sykki hurjaa kyytiä. Kaksi vuotta yritettiin ja vihdoinkin onnistuttiin!

Rintoja kivistää ja väsyttää niin, että voisi nukkua talviunta. Tietyt hajut ellottaa ja välillä tulee hirveitä intohimoja johonkin ruokaan. Tänään oli töiden jälkeen PAKKO paistaa lettuja, joita en edes muista milloin olisin viimeksi tehnyt. Paino alkaa nousta, mutta toivottavasti tasaantuu - muuten meikäläisestä tulee sotanorsu...

Neuvolaan suuntaan parin viikon kuluttua ja sieltä lisätietoja. Ekalla kertaa kun olen asialla, niin olen aika uuno. Emme ole vielä kertoneet vanhemmille tai kavereille, ainoastaan pikkusiskoni tietää. Ajateltiin venyttää vielä ettei hössötys ala liian aikaisin, kun mummuksi tulosta oma äiti on haaveillut jo vuosikausia.

Surullista lukea Miraclen menetyksestä. :'( Voimia!
 
Miracle :hug: Voimia sinulle ja miehellesi.
Tuntuu tyhmältä sanoa mutta tiedän mitä käytte nyt läpi ja saman kokeneena voin vain toivoa teille voimia,itkekää kun itkettää,puhukaa kun ja jos siltä tuntuu,surkaa rauhassa...
Toivottavasti Teille suodaan oma pienokainen sitten myöhemmin kuhan olette valmiita siihen :)

Tiikerintassu Tervetuloa mukaan :flower:

mnp4 Täällä myös kohtalo toveri eli raskausdiabeteksesta "kärsivä" ;) Mulla puhkesi kakkosen aikaan ja eikös nyt niin ole että se uusiutuu aina uudessa raskaudessa?? muistelen terkan tälleen sanoneen.Pitääkös sitä ruveta heti alusta asti itseään piikittelemään?
Saat myös laittaa yv:ä nii ei tarvitse muitten lueskella meidän ruoka ja piikitys keskusteluja ;)

Huomenna tulis "maaginen" 8 vko täyteen :) Täällä pelon sekaisin tunnelmin odottelen sitä,viime raskaus meni siis kesken vko:lla 8 :'( Ja jotenkin tuo sama luku pelottaa nyt paljon :(

Ja minulle saa laittaa lapset: poika -03 ja tyttö -06 :heart:
 
Oltiin tänään iltasella pojan kaa ulkona kahestaan ja poika opetteli ajamaan pyörällä, aluksi ei ollut hajuakaan koko hommasta, mutta muutaman itkun jälkeen poju hiffas idean ja oppi polkemaan!!! JEEEE!!!! Täällä ylpeä äiti :heart:
Nyt on vaan masu kipeä kun reilu kaksi tuntia olin kaksin kerroin pojan ja pyörän kanssa, kun jaloista pitäen opetin polkemista :whistle: Toivottavasti pian helpottaa...

Tiikerintassulle tervetuloa mukaan :wave:
 
:wave: Tiikerintassu! Wellcome =)
Meitä on täällä enemmän ja vähemmän kokeneita et kysellä saa vaikka ihan tyhmiä :D

Tulentyttö: Meillä vasta opetellaan kävelyä, eli käsistä on neitiä saanut puoli päivää kävelyttää huoneesta toiseen! Sit kun en jaksa enää ja lasken lattialle istumaan niin suuttuu mielettömästi :eek: Äkkiä jotain kivaa eteen niin unohtuu sekin pahamieli :whistle:
 

Yhteistyössä