MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

ihanaa että on ollut mukavia neuvola uutisia Tanskulilla ja tosiaan Luminka kiitokset uudesta hienosta pinosta!

Tuossa työ asiasta oli puhetta itse olen lastenhoitajana päiväkodissa pienten ryhmässä vielä toukokuun loppuun ja sit alkais työt terveyskeskuksessa.
 
Tässä pinossa oli etsimistä =)

Töistä: teen keikkaluontoisesti hommia sosiaalialalla, tälläkin hetkellä olen yövuorossa.
Aika rassaavaa on, meillä kun pienemmät lapset eivät ole hoidossa eikä saatu heitä sukulaisellekaan tänään, nyt on sitten pari vuorokautta nukkumatonta elämää takana. Ei siinä aamulla oikein torkkuilla, kun muksut leikkivät...ihan kauniisti tosin, mutta eivät ollenkaan hiljaisesti :headwall:
No, väliaikaista tämä vain on.
Oksettaa edellleen muttei kenties niin kokonaisvaltaisesti kuin vielä hetki sitten. Väsymys... no, päivät menevät pienessä sumussa.

Huomenna on ensimmäinen neuvola, jänskättää =)
 
Eiköhän se keskenmeno ollut. Nähtiin kuinka tuli siteeseen se meidän pienokainen, selvästi oli erotettavissa et ei se muukaan voinut olla.. ensin tuli paljon hyytymiä ja sitten sellainen pussukan tapainen alkio.. Tulin kotiin ja mies otti vapaata töistä et voi olla mun tukena.

Huomenna sit sairaalaan uudelleen ja ne ottaa verikokeita taas ja ultraavat ja sit ois varmaan lääkkeellinen keskeytys jos ei itsekseen tule kaikkea ulos... Puhui lääkäri siitäkin että yksi vaihtoehto että olisi kaikki hyvin ja sieltä alkio löytyisi mut en mä siihen itse usko enää yhtään, sen verran suurta on vuoto ollut ja oli se alkion tapainen möykky joka sieltä tuli et en usko et pikkuinen ois voinu elossa säilyä... Itkun purskahduksia tullut pitkin päivää ja olo on aika turta, tyhjä ja surullinen..
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
 
Luminka, voit miut poistaa odottajista ja laittaa vaikka keskenmenon saaneisiin tai miten vain..

Hyvää täs kuitenki on se et kohtu on varmaa suht kunnossa kun oli enää 13 mm limakalvoa ja alkio oli tullut itsestään pois (eli oli se se möykky mitä arvelinkin, siltä se kovasti näytti) ja verenvuoto on runsasta joten loputkin tulee varmaan itsestään pois. Jälkitarkastusta ei tarvita ja uudelleen voi yrittää sitten kun siltä tuntuu.. Että näin.. Kiitos kaikille tuestanne :) Eilinen oli aika helvetillinen pvä mut nyttemmin ei oikeastaan ole enää niin paha olo, oon niin tottunu oleen vahva elämässä ja selviämään hyvin ja eilen jo ku näin sen tulevan pois niin tiesin ettei siel kohdussa enää mitään ole. Pikkuisen on sitten onnellisempi olla enkelinä, siel se toivottavasti pilven reunalla istuu ja tietää kuinka paljon me oltais sitä rakastettu :heart:
 
miracle , kamalan surullista :'( Olen todella pahoillani. Paljon jaksamista sinulle ja miehellesi :hug: :hug:

Tuntuu nyt pahalta kertoa omia ultrakuulumisia. Olin siis tänään ultrassa ja ei se toinen mikään tuulimuna sitten ollutkaan, vaan kyllä siellä näkyi ruskuaispussi, tosin aivan liian iso ja pieni alkion aihe, mutta alkio on epänormaali :'( Ja gyne totesi, että kyllä tämä tästä sitten häviää ajallaan. Mitään vuotoa ei pitäisi tulla, vaan se toinen alkio sitten kasvaessaan vie sen tilan ja jossain vaiheessa se toinen on vaan hävinnyt kokonaan. Siitä ei siis ole mitään vaaraa tälle toiselle, koska ne on erimunaiset ja kummallakin omat istukat jne.
Vaikka mulla onkin suru tästä toisesta niin silti olin aivan ylionnellinen, kun näin sen toisen alkion. On jo aivan pienen ihmisen näköinen. Pää, vartalo,kädet ja jalat erottui selvästi ja sydän sykki hurjana :heart: Sitten se pikkuinen alkoi heiluttamaan päätään, käsiään ja jalkojaan. Rupesin vaan vollottamaan ja hoin, että voi kun se on söpö :) Se on nyt 1,8 cm pitkä :heart:

T: Kuunkulta ja pikkuinen rv 8+6
 
MIracle jaksamisia :hug: :hug: tiedän miltä tuntuu menettää vaikka itse en silloin tienny mutta pahalta se tuntu sain sillon viikon sairaslomaa että sain levätä ja surra ajan kanssa.. mutta itkekää kun siltä tuntuu älkää sitä sisällä pidättäkö.. täälä me ollaan sun henkisenä tukena.. :heart: :hug:
 
Mä haluun tonne ulos |O
aamu ja päivä on mennyt siivotessa ja pyykkiä pestessä, mutta nyt kun tuo nuorin herää päikkäreiltä niin sännätään samantien nauttimaan aurinkoisesta ilmasta :)
Jos tää pökkyrä olokin siellä vähän helpottas...
 
Kiitos tuestanne!! Olo on jo onneks parempi ku on saanu tääl vuodattaa ja saanu paaaaljon lohtuhaleja ja -sanoja :heart: kyl tää tästä iloks muuttuu ja meidä enkeli katselee sit pilven reunalta meitä ja tulevia pienokaisia.. tietäen kuinka hyvä sil olis ollu meidän kanssa ja kuin rakas oli :heart: sen aika ei vain ollut vielä... niin kovasti ku sitä haluttiinkin... :'(
 
miracle pahoittelut menetyksen johdosta :( .
Joku kyseli työssä käymisestä, itse olen töissä, välillä päivisin välillä iltaisin. Tarkoitus oli tässä etsiskellä vähän säännöllisempää päivätyötä, mutta tämä pikkuinen pisti vähän suunnitelmat sekaisin :)
 
Kauheeta kun on tullut kestonälkä :eek: Vähintään kolmen tunnin välein saa syödä. Eilenkin illalla söin ihan kunnon iltapalan ja yöllä kaamee nälkä. Vettä vaan otin, kiva vaan et sai sit vessassa juosta :whistle:

Onko tullut himoja tiettyihin ruokiin ym.?

Mun alkoi tehdä päivällä jo ihan mielettömästi grillattua makkaraa.. Siispä mies lähti äsken kauppaan :D Makkaraa se söis varmaan joka päivä joten ihan mielissään kun minä ehdotin kerrankin. Harmi vaan et minussa tahtoo makkarat lisääntyä vyötärölle, ukko saa vetää mitä van eikä näy!
Saan mä vielä kaupasta ihanan sulkaarouhetuutin :p Parasta mitä koskaan olen maistanut, viime kesän hitti jäde :heart: Vois tulevana kesänä jo rajoittaa, viimeks imetin niin sillä pystyi herkuttelemaan kun paino pysyi samana/laski..

Paitsi olin (onneks) vielä kilon laihtunut kahteen kuukauteen. Ei ole paljon, mutta en ole yrittänytkään laihtua. Siispä nyt hurjat 5kg laihempana lähtötilanteessa kuin viime raskauden alussa.
Ilmankos kaikki mun entiset mammahousut on niin väljiä reisistä ja peffasta ;) Hyvä vaan, jäävät sitten syksylle kun ympärystä löytyy enemmän. Nyt vaan pitäis hommata jonkinlaiset pökät kun omat ei pysy enää mahan päällä vaan valuvat alas. Vyökin painaa liikaa.

Mut joo, tällästä tänne!

Luminka ja pikkumussu rv9+4
 
Vielä lisään..

kuunkulta: ihana kun pienoikaisesi on jo noin iso =) Eipä mene kauan kun kovasti rymistelee siellä :heart:
:hug: vielä toisen menetyksestä.

Niin, kyselyyn piti vastata vielä. Kotona olen, hoitovapaa juuri pari viikkoa sitten alkoi. Tänne jään seuraavaan mammalomaan saakka ja ehkä vähän aikaa viel hoitovapaalle. Töissä en ole sitten pariin vuoteen käynyt, voi olla opetteleminen taas kaikki hommat uudelleen!

Hyvään samaan saatiin tää kakkonen tulemaan, pari kk jos olisi myöhemmin raskautunut niin olis pitänyt varmaan jo duunissa pyörähtää. Kun ei tää kovin kummoinen tuki ole kotona ollessa :/
 
[/b] himoista : mulla siis edelleen toi verigreippi himo ja nyt lisäksi tullut limujäätelö himo ja mies raasu saa joka ilta kantaa niitä mulle lapsilta salaa :whistle: äiti kun ei niitä halua jakaa :ashamed: :D

Oltiimpas sit 1.5 tuntia ulkona ja kyllä teki hyvää, äsken syötiin ja nyt touhuillaan iltapalaan asti tai siis lapset touhuilee, äitiä kun nyt taas kerran laiskottaa :ashamed: :whistle:

 
Noista hoimoista ruokiin... Mulle tuli tänään kesken työpäivän aivan järjetön himo, että pitäis päästä yhteen tiettyyn ravintolaan syömään tiettyä ruokaa :D Melkein maistoin sen suussani... oli pakko vihjasta kauniisti miehelle, että voitais vaikka joka päivä käydä siellä =) .
Sitten muita himoja on ollu porkkana ja kurkku ja juusto (mikä oli edellisissäkin raskauksissa). Kummallista taas on mun mielestä se että vaikka muuten söisin ihan 24h niin mitää makeaa ei tee yhtään mieli. En vois kuvitellakaan syöväni esim. jotain karkkia tai pullaa tai keksiä tai vastaavaa..
 

Yhteistyössä