MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Meillä meni eilinen ilta tosi hyvä. Eka käytiin pilkillä, jonka jälkeen lähdettii mökille. Miehen ja miehen tädin ukon kanssa istuttii nuotiolla pitkään ja paistettii makkaraa. Tytöt oli takas paistaneet omat pikku nakkinsa sisällä sitten tädin kanssa.

Illalla saunottii ja klo 23 mennes oltii sit kotona :D . Ilta meni rattoisasti. Mies otti vähäsen :whistle: , mutta toinen on niin suloinen, ku o vähä ottanut ja vaikka ottais enemmänkin, ni on kuin kultainen enkeli silloin. Mutta eipä tuo ku mökillä joskus ottaa jotain. Kotona ei ota mitään.

Meidän koiruliini joutui pihalla olemaan koko päivän, ku ei viititty sisälle ottaa sotkee, ku tassut sen verran kurassa.. Jossain vaihees iltaa retuutti jäniksenkäpälää suussaan :eek:
Mistä lie sen ehtinyt.

Mutta jospa mie jaksaisin ruveta noi olohuoneen ikkunat pesemään :wave:
 
Tulentyttö: Jospa se pikkuinen jaksaa pitää kovasti kiinni :heart:
Jaksamisia sinulle, on varmasti henkisesti tosi rankkaa kun ei tiedä miten käy :hug:

Red Dragon: Kiva päivä teillä ollut! Sulla on tainnut paha olo jo helpottaa?

Minä otin viime yönä ihan kunnon unet, vaivaiset 10h :whistle: Mutta ompa virkeä olo heti aamusta asti ollut, kahdeksalta neiti heräsi =) Tuossa sämpylät odottaa uunin pääsyä, ja tytön ruoat kiehuu hellalla.

Kunhan tuolta päikkäreiltään herää niin lähdetään käymään vaunuilla neidin poikaystävän luona :heart: Ovat kyllä niin huvittavia, koko ajan olisivat toisiaan hiplaamassa. Eivät höpsöt tajua et toiseen voi sattua jos liian kovasti muksauttaa =) Joten lattialla molemmat äipät saa aina katsoa taaperoiden perään..
 
Heippa! Ja rattoisaa sunnuntaipäivää!
Tulentyttö: KOita nyt levätä vain ja toivotaan oikeen kovasti että selviät vain isolla säikähdyksellä :hug: Useinhan satunnaiset vuodot ovat kuitenkin vaarattomia.

Uusille TERVETULOA!!!! :flower: :flower:

(.) Täällä ollut kaikinpuolin rasittava viikonloppu! Eilinen päivä oli sellainen ettei olis kannattanut herätäkään. :headwall: Poika ihan pirun hankala koko päivän, vinkumista, mankumista ja kiukuttelua AAMUSTA ILTAAN!! :kieh: Itekin sitten sen johdosta ihan veemäinen miehelle, kun muutenkin oon nykyisin kauheen pahantuulinen :eek: (mistä lie johtuu....) Sitten oltiin viel vesisateessa 3tuntia puutalokoissa, niin jo oli soppa valmis.
Onneksi tänään ollut jo parempi päivä. Ootellaan juuri vieraita, on siivottu ja leivottu. Nyt oikeen hyvä mieli, kun huusholli kunnossa ja poika saa leikkikaverin vähäksi aikaa, niin ei ole mun kimpussa. Mies on pilkillä, vähän jänskättää että jäät kestää.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

~Helmi ja helmiäinen 10+1~
 
Luminka: Joo, on alkanut helpottaa :D . Mies äsken, kun rupesi kuorimaan perunoita valmiiksi, ku kohta menee grillaa meille pihvit :p , että taitaa meille kuitenkin olla tyttö tulossa. "Sinä et ole enää väsynyt. Alahan mennä siitä nukkumaan!" :LOL: Ja valitti siitä silloin, kun en itseäni sängystä ylös saanut ja olin kuin kuolleen rukous :whistle:

Nyt on pirullisin olohuoneen ikkunat pesty. Enää vain nuo, mitkä on television takana.. Odotan, että mies rupeaa apuna siirtää pöytätasoa pois. Painaa sen verran kivasti.

Mutta nyt taas jatkamaan. :wave:
 
:wave:

Hetken selailtuani taidan päätyä tähän pinoon. Tämän hetken LA olisi luultavastikkin 14.11. Takuuvarmasti tuo muuttuu suuntaan tai toiseen jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä kuulun siis tänne! =)

Tuossa ja lukasin pinoa läpi, ja yritin tutustua kaikkiin... Pari "tuttua" täällä olikin jo tuolta kolmatta yrittävät- puolelta. RD ja Tulentyttö muistaakseni...

Eli tosiaan kolmas olisi masussa kovasti kasvamassa. Meillä on kaksi tyttöä ennestään -04 ja -06. Kolmas jatkaa hyvin sarjaa -08 vm:na sitten... :heart:

Kuinkas moni teistä on jo muuten ottanut neuvolaan yhteyttä? Mielenkiinnolla kyselen, kun omalla kohdalla on vähän unohtunut... :ashamed: Ja mietinkin, että johan ne tyntää mut pian suoraan neuvola-lääkärille, jos tässä kovin vitkastelen... En kyllä yhtään enää edes muista millä viikoilla yleensä eka neuppari on? Pitää vissiin luntata...
 
Tervetuloa CitrusHeights :wave:
Minä tilasin jo heti seuraavana päivänä neuvola-ajan kun olin raskaustestin tehnyt. Ajattelin et saan ainakin sellaisen ajan et sopii itelle. Tosin niin siinä sitten kävi ettei mies voikaan esikoista kattoo sen ajan, siispä kummi täti tulee tyttöä kattomaan siksi aikaa. Ja en siis saanut aikaa enää vaihdettua, höh :(

Mulla eka neuvola on viikolla 11. Vaihtelee kunnittain, joissakin jo joskus 9 tienoilla. Toi 11.viikko on siitä kiva et voi jo sydänäänet kuulua, niin ainakin esikoisesta kuului =) :heart:
 
CitrusHeights: Tervetuloa! :wave: Mukava ku pääsit tälle puolelle mukaan! :D
Minulla oli varhaisultra rv 7+4 ja ensimmäinen nla on 11.4.08.

Nyt on olohuoneen ikkunat pesty.. Sitten menin päikkäreille vähäx aikaa. Tuskin tuli nukuttua yhtään, ku mieletön meteli oli koko ajan. Tytöt teki sillä aikaa aivan mahtavia, suussa sulavia pullia tädin kanssa :p
 
uusille tervetuloa ja CitrusHeights sinut muistankin :wave:

Tulin vaan kertomaan omaan tilannetta (jos jotain kiinnostaa..... )
Ensiksi kiitos kaikille, olette ihana tukija turva :heart:
Vuotoa ei ole enää ollut, mutta kovaa paineen tunnetta on alamahalla ja vihlasuja masun sivuilla, lepäillyt olen koko päivän, nyt oli vaan pakko päästä ylös ja käymään koneella lukemaan teidän kuulumisia :whistle:

Palaan taas kertomaan omia kuulumisia ja lukemaan teidän kuulumisia, kun tämä asia tästä varmistuu suuntaan tai toiseen, niin palaan taas ahkerana kirjoittajana :wave: :D
 
Nyt on sitten taas palattu arkeen ja töihin rentouttavan lomaviikon jälkeen... Tervetuloa minunkin puolestani uusille.

miraclelle :hug: ja jaksamisia
Tulentyttö toivottavasti kaveri pysyy mukana. Paljon tarrasukkia täältä toivon pikkuiselle

mulla oli eka neuvola jo viikolla 8, ensi viikon maanantaina olisi sitten ultra ja torstaina lääkärineuvola. Ultra jo kyllä vähän jänskättää :whistle:
 
Tulentyttö: Tottakai meitä kiinnostaa sinun kuulumiset! :hug: Hyvä, että on olo rauhoittunut. Muistat vain levätä edelleen kunnolla! :wave:

Itse olen töissä. Hiljaista. Väsyttääkin ihan kivasti ja ulkona on ihan hirveä ilma. Tuli illalla mieleen, että minähän oon pessyt 80 % ikkunoista :D . Kerran on vain makuuhuoneiden ikkunat pesemättä. Sulais lumet nopiaa pois, ni vois ulkopuoleltakin käydä ikkunat pesemässä.

Että tyttöjen leipomat pullat on hyviä :p . Sisko tekee maailman parasta pullataikinaa! Oli pakko pakastaa suurin osa pullista, tai joku muuten olis syönyt ne :whistle: . Onpahan nyt jotain vieras varaa pakkasessa.

*Red Dragon + Toukka 10+1*
 
Tervetuloa uusille!

Muista levätä Tulentyttö! Ettet joudu pakkolepoon... Ei kivaa nim. kokemusta on.

Mulla oli perjantaina niin kaamea olo, etten töihin kyennyt ja koko viikonlopunkin olen maannut sängyn pohjalla. Huono olo vaivaa, mutta tänään siis taas töissä.
Helpottais jo tää paha olo, kun nyt on todellista selviytymistä selvityä aamusta iltaan kunnialla. Poikakin teki mulle eilen pikaista paranemista kortin... Ei olla siis vielä kerrottu mistä tää mun "pahoinvointi" johtuu.

Mulla olis torstaina eka neuvola, silloin rv 9+0. Ultrasta ei tietoa vielä, sitä odotellessa. Jos ei olis tätä karmeaa oloa, niin en kyllä huomais olevani raskaana.

Työiloa teille kaikille työssäolijoille!

 
Eka neuvola nyt sitte takana eikä oikein mtn uutta eikä yllätyksellistä tapahtunu...lappusavottaa vaan..paitsi et hemppari oli 149...koskaan ollu noin korkea..

Huomenna tulee viikkoja tasan 10 täyteen ja joutuu odottamaa vielä pari viikkoa ennen ku ultraan pääsee..aika ovela...edellisellä paikkakunnalla tekivät ekan ultran jo viikolla 8..

Eli jos minutkin nyt tuonne listaan ihan virallisesti viitsisitte laittaa...eli LA 4.11 ja toinen lapsi..
 
Meillä on miehen kanssa kahdenkeskinen viikonloppu takana -harvinaista herkkua tässä lapsikatraan keskellä pyöriessä.
Kävimme Oma koti-messuilla Helsingissä, saimme sieltä tilattua kaikenlaista tuikitarpeellista tulevaan taloomme ja kävimme hyvin syömässä, hotlassa yön vietimme.
Hiukkasen oksentelu ja väsymys haittasivat, mutta hei, kyllä se kotiolot voitti ;)

Nyt onkin sitten kolme lapsista 39-39,5 asteen kuumeessa -no, hiljaista täällä kotona ainakin on =)
 
flinux: Sori kun en ollut laittanut sinua listalle, et ole ensimmäinen joka asiasta muistuttaa :whistle: Mutta asia korjattu =)
Joko kaikkien nimet löytyy ekasivulta? :D

Jamias: Mukavaa varmasti ollut miehen kanssa kaksin. Me lähdetään tuon oman ukon kanssa ensi viikonloppuna shoppailemaan ja viedään matkalla tyttö mummon luo. En tosin vielä raaski jättää yöksi. Katotaan jos syksyllä kun olisi jo reilusti päälle vuoden ikäinen. Tosin eipä meillä miehen kanssa varmaan ole mitään tekemistä sitten. Just eilen tuumittiin...

Viedään sit parin vuoden päästä molemmat yökylään ja pidetään täällä kotona vaikka meidän häiden jatkot jotka jäi viime syksynä pitämättä :D

Mä meen jo ylihuomenna neuvolaan! Kiva kun on vaihtunut toinen täti, on paljon mukavempi kuin edeltäjänsä. En tullut sen eukon kanssa juttuun ollenkaan. Muutenkin se vaan teki mittaukset ym. ja korkeintaan 5 min. ja se oli siinä! Eikä paljoa kysellyt miten olen voinut ym. Ja jos jotain ite kysyin, en saanut siitä irti kunnon vastausta.
Joten innolla odotan tän raskauden neuvolakäyntejä :heart:
 
Keli on aivan kalmalan harmaan, mutta siitä huolimatta olin hoitolasten ja oman lapsen kanssa happihyppelyllä parisen tuntia. Joten nyt se uni maistaa kaikille paremmin.
Mulla on vuoto nyt helpottanu, mutta kokoajan on vaan olo josko tuolla mahassa ei mikään kasvakaan tai jotain. Sain ajan ens viikolle yksityiselle alkuraskauden ultraan. En jaksa odottaa ennenkun tuohon neuvola ultraan pääsee. Ei saa pitää hullua jännityksessä enempää. Toivon todella että tuolla mahassa kaikki olis kunnossa. Mut kokoajan vaan se pahempi vaihtoehto käy mielessä.
Mutta nyt vielä yksi piinaviikko jäljellä...
Mukavaa viikon jatkoa sateisista keleistä huolimatta kaikille.
:wave:
 
Heippa!
Tulin tähän koneelle työpäivän päätteeksi lukaseen kuulumiset ja nosteleen samalla meidän pinoo ihmisten ilmoille :wave:

Nää maanantait on aina tämmösiä, yhtä nihkeetä tekis mitä vaan...ei oo oikeen jaksanut viel käynnistyäkään viikon alkajaisiksi. No, jotain kivaa kiavettava tästä päivästä: oon tehnyt elämäni ekat huonekalukaupat huutonetissä. :D Sain neuvoteltua itelleni sellasen 1900-luvun alun valkoisen vitriinikaapin, jonka pitäisi keskiviikkona olla meijän olkkarissa. Kiva, kiva!! Nyt vaan toivon ettei trainspointin ukot kolhi sitä matkalla. Nyt koitan vielä voittaa huudot yhdessä äitiysvaatepaketissa, vaan taitaapa nousta hinta turhan ylös, ja sitten syksymmällä ois tarkotus löytää sieltä tulokkaalle uudet vaunut. On poika istunut emmaljungansa jo siihen kuntoon, että taidan viedä ne mummolavaunuiksi, ja muutenkin, ne vaunut on niin kauheen ihania. :saint:

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
:heart: Tulentytölle kaikkea hyvää, toivottavasti vauveli pysyy kyydissä! Kertoie taas kuulumisia kun jaksat :wave:

Tervetuloa uusille =) Kiva kun vieläkin tule porukkaa. Mulla on muuten tossa etusivun listassa merkitty LA 10.11, 11.11, mut kyllä sen voi laittaa 11.11. Gyne-täti ei osannu sanoa mitään varmaa, mutta mutu-tuntumalta heitti sillon seiskaviikon ultrassa, että hedelmöittymispäivä olis myöhänen eli just se minkä olin itte arvioinu.

Kyllä tämä on niin jännittävää olla ekaa kertaa raskaana. Ihmiset alkaa jo arvailla, ei mahan koosta mutta muista jutuista, kuten kahvin juonnin lopetus, kämpän etsintä jne. :whistle:
Mut itte koitan pysyä kovana ja olla kertomatta.

Ens viikon ma on ultra, 10+0 ja sen jälkeen ajattelin hiljalleen kertoilla pomolle ja kollegoille.
Omille vanhemmilleni ajattelin kertoa äitienpäivänä. Vaikka äiti olikin jo nähnyt unta asiasta silloin ku oli raskaus ihan alussa. Joten kaipa tuo arvaa. Telepatiaa Itämeren yli?

Tänään meillä juhlitaan päiviä 9+0 , nopsakastihan aika rientää, vaikka odottavan ajan pitäis olla pitkä! Tänään oli jopa niin hyvä olo, etten kaatnu sohvalle työpäivän jälkeen - edistystä :LOL:
 
Hitsin jääkiekko!!! :kieh: Täydelliset naiset on pakko kattoo, loppuis toi peli ja äkkiä niin ei tarviis kovin myöhään valvoa!!!

Totta Maotao, nopeasti aika mennyt! Viime raskaus tuntui matelevan ihan.. Nyt asiaan vaikuttaa kyllä toi pikkuneiti, päivät hurahtaa sellaista vauhtia. Aamulla kun herätään niin kohta on jo ilta ja pitää mennä nukkumaan :)
 
heippa kaikki. :wave:
Paljon on tapahtunut viikossa, uusia tullut ja kurjempia uutisia... :'(
Voimia Miracle.

Täällä muutto takana ja kipsin sain tänään pois jalasta, nyt opettelen uudelleen käyttään tätä jalkaa eleen uudessa kodissa uudella paikkakunnalla.
Olo alkanut onneksi hiukan helpottaan. Torstaina eka neuvola, sitä odotellessa. =)
Jaksamisia kaikille!
 
Huomenta!

Väsyttää |O . Huonosti nukuttu yö takana, kiitos kuopukselle :headwall: . Tottakai huudot alkaa sopivasti paria tuntia ennen kellon soittoa.. Ja mikä parasta, mitä huutaa: "peitto tippui. Peitto tippui" :headwall: Ja itkee mahottomasti. Ihan kuin ei itse saa sitä nostettua. Onneksi isosisko nukkui sikeästi, ettei herännyt. Vois pikkusisko ottaa isosta siskosta mallia.
Ja sitten taas tuntia enne kellon soittoo rupee vaan huutaa :headwall: .

Mitenkähän jaksan töissä olla.

Eilen ensimmäinen asiakas jo kysyi, että odotanko vauvaa :whistle: . Miesasiakas oli viel, joka kysyi.

Mutta nyt valmistautuu lähtee töihin.. Kunhan en nukahda rattiin.

*Red Dragon & Toukka 10+2*
 
Tänään oli sit eka neuvolakäynti. Lähinnä papereita täyteltiin, juteltiin edellisistä synnytyksistä. Varattiin aika rakenneultraan juhannuksen tienoille... Lähetteitä verikokeisiin, streptokokki-kokeeseen, sokerirasituskokeeseen. Ihan kiva hoitsu, oli vaihtunut sitten edellisen raskauden. Paikalla oli myös opiskelija. Viime synnytys oli sen verran järkky, että kehotti käymään loppuraskaudessa pelkoklinikalla juttelemassa kätilöiden kanssa. Täytyy funtsaa tota...

Mulla on ollut jotain ihme migreeni-oiretta viime raskaudessa ja nyt tässä raskaudessa. Viimeksi pari viikkoa ennen laskettua aikaa ideaparkissa iski kohtaus, en nähnyt kunnolla, oikea käsi puutui, en saanut suustani yhtään järkevää lausetta ja muutenkin ihan ihme olo. Päänsärkyä ei tullut, kohtaus kesti noin puoli tuntia. Puhuin siitä äitiyspoliklinikalla ja sanoivat, että migreeniltä kuullostaa ja jos uusiutuu, niin tutkimuksiin. Nyt oli taas sunnuntaina samanlaista, tosin ei niin pahana. Näkö vaan sumeni... Tuli jotain ihme sahalaitaa silmiin. Joko tää taas alkaa, nyt jo näin alussa raskautta. Ekassa ja tokassa raskaudessa tollaista ei ole ollut. Sanon tostakin tuolla neuvolassa, kehottivat puhumaan lääkärille kun seuraava aika toukokuun alussa on lääkäri.
 
MNP4..

toi kuulostaa sahalaita migreeniltä itellä aura migreenin oireet aina välillä tosin tutkittua mulla ei ole mutta kun isällä ja äitillä on molemmilla migreeni niin olisi todella harvinaista jos minulla ei sitä ole. neuovla aika vasta 16 päivä ja lääkäri toukokuussa aattelin silloin ottaa uudestaan puheeks ton migreenin. joo ne oireet ovat ihan hirveitä.. mulla alkaa se sillain että ottaa kaikki kirkkaat valot silmiin telkkaria ei pysty kattoon peiton olla piilossa kun on niin ei mitään. oksettaa kädet puutu ja sit se jumalaton jyskytys mihkä välillä tuntuu että kuolee siihen kipuun mutta se ei kestä 2tuntia kauempaa.. ja ne täsmä lääkkeet ei hirveesti kiinnosta. kun serkku syö niitä ja se on välillä niin sekasin että oksat pois ja puhuu ihan pehmeitä.. mutta täytyypi katsoo mitä lekuri siihen sanoo...
 

Yhteistyössä