Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Ms.Moneypenny onnea tyttölupauksesta :flower:

Mä jouduin yöl ottaan buranaa :( Ihana migreeni tai jotain, yleensä lähtee oksentamalla mut nyt oli nii voimakas että vielkin juilii! Eilen aamusta jo enteilly.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 19+0 :heart:
 
meillä se on mies joka haluis sukupuolen tietää :) jos se vaan sille kertos ni huomaisin siittä heti et kumpi on tulosa, hän ei koskaa oo pystyny mitää salaa :D mullakin on kyllä vähitellen tullu semmone et mitä jos kysyski kun siihe tilaisuus on mut taidan malttaa mieleni. 5 kuukautta ei oo oikeestaa nii pitkä aika et saa tietää tuleeks tyttö vai poika ;) jollainhan on viä vuosia aikaa siihen :D

oikeestikko 5 kuukautta ja meille syntyy lapsi?? <3 en voi käsittää :)

onnea elle poikalupauksesta! :)

maimma ja pikkuinen 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Ms. Moneypenny onnitteluni hyvistä uutisista ja tulevasta tytöstä! Ja ihanaa Köpiksen matkaa. Mahtava kaupunki lomakohteena!!!

KyyneltenHymy sama jäätelöhimo täälläkin. Pakastimesta löytyy, miehen laskujen mukaan, neljää eri jäätelöä. Myönnän ostaneeni vaan kuningatartuutteja, mistä ne muut on sinne ilmestyneet :LOL:. Vois vaikka hiljalleen kadota tuo himo, onneksi kohta saa mansikoita. Makeaa ei juuri kyllä muuten tee mieli. Ehkä tuohon jätskihimoon vaikuttaa myös nämä helteet! Ja jurii sain riesaksi hiivatulehduksen, eli pitäis oikeasti nuo jäätelötkin jättää pois. Aika sitkeässä on nämä meikäläisen hiivatulehdukset :(

Mutta tänään nautin pilvisestä säästä! Helteet voi taas palata muutaman pilvisemmän päivän jälkeen. On taas paljon virkeämpi olo, kun ei aurinko paahda. Naapurit ovat laittaneet lähes keittiömme ikkunan alle uima-altaan(ison suuren sellaisen)ja lapset siinä tietysti kaiket päivät uivat. Se on vielä ihan ok, mutta kun perheen yli 40v isä molskahtaa altaaseen liian pienissa uimahousuissaan hyvin syöneenä, en välttämättä nauti pihalla olemisesta. Rouva puolestaan lekottelee pihalla yläosattomissa. aah tätä naapurirakkautta :stick: Siis mun puolesta vois sataa vettä ainakin nyt viikonloppuna!

Muuten vointi hyvä! Ekat synnytysunetkin nähty, ja piti oikein saman yön aikana synnyttää kaksi kertaa :LOL: Tästä se siis lähtee, vaikka en vielä synnytystä tietoisesti ole ajatellutkaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille

Millimolla 15+3
 
Mulle voi myös päivittää ton että poika tulossa :heart: jäätelöä on tänne kanssa kertynyt vaikka mitään en myönnä :D Tänään myöskin poksuttiin eli nyt kasass 18+0 Suosittelen muuten todella paljon Varsinais-suomen lääkäripalvelua kaarinassa jos joku Turkulainen ym haluaa yksityiselle. 120e oli rakenteiden tutkimus ja lääkäri aivan mielettömän mukava! :)
 
Hyvä et muillakin jäätelöhimoja :D Mä oon koukussa kaktus jädeen, mutta pakastin on pullollaan tikkujäätelöitä, niit halvempia.

Migreeni tulossa takas, vai onkohan protskut noussu !? Mahakaan ei kestä pitkään liikkumista, tänäänkin kipeyty heti kun olin parituntia kaupoilla juossu. Pitääköhän maanantaina soittaa neuvolaan ja käydä pissimässä tikkuun oman mielenrauhan vuoks.

Tääl on poika lupauksia ja fb:n puolella on tyttöjä tiedossa :)

Nyt iltapalaa ettei vaan pääse kuihtumaan ja sen jälkeen irttari pussi kainaloon :p
 
Mulla on tyttöolo lähinnä siksi että tää raskaus on ollut hirmu erilainen kuin esikoispojasta. Jännä nähdä kumpi tulokas lopulta on :) Mä niin toivon että 2.7. selviää rakenneultrassa.

Mulla alkaa jätskihimo vähän hellittää, pakastimeen en niitä kyllä missään vaiheessa ostanut mutta välillä tuli kauppareissuilla ostettua jätski. Ei yhtään haittaa ettei niitä sillain himoitse, tarkoitus ois suht terveellisesti syödä raskausaikana.

Superväsy, esikoinen nukkui viimeyön tosi levottomasti, heräili varmaan kerran tuntiin koko yön. Huh. Jospa ensiyönä nukuttaisiin kaikki paremmin. Mua on tässä illalla huimannut jonkun verran nyt, varmaan tosta väsymyksestä johtuu ihan.

Haluan sellaisen suuren vauvamahan! Saisi mennä vaikka kuukausi nopsaan niin sit alkaisi varmaan masua jo olla kivasti.
Mulla on kauhea mahakateus joka iskee aina kun näen jollakkin isomman masun kuin oma on. :D

Susimieli ja Kuopus 16+2
 
Juu jäätelöä löytyy mutta kovin koitan olla syömättä ettei nyt ihan muodottomaksi lihoisi :LOL: susimieli multa saisit mahaa, itellä jo hermot menee kun kasvaa sitä tahtia et housut on jääny kaikki pieneksi :p
 
nelly mulla oli viime raskaudes paastosokeri 0,1 yli raja-arvon ja koko loppu aika piikiteltiin sokereita... Ei niis koskaa mitää ongelmia kuitenkaan ollu, aina ennemminkin liian alhaisia... Kuin lie pääs rasitukses sit pomppaa :) Noh ens viikol sinne ois aikaa taas suunniteltava ni pääsis siitä, josko ny en narahtas :)

Ms. Moneypenny onnittelut hyvistä uutisista.

Ja onnittelut kaikille tyttö/poika lupauksista... Mulla ois vielä 2 piiiiiiiiiiiiiiitkää viikkoa odotettavana että pääsen kurkkimaan mahdollista sukupuolta... Siispä miehen ylipuhuminen jatkukoon :)

Mä oon pari päivää viettäny aikaa mun siskon kanssa... ei se ainakaan viel oo tajunnu mun masun mallin muutosta :) Eli salaisuus vielä pidetty... Ei tätä käytännössä kauaa varmaan enää salailla, mutta välimatkaa kun on niin voi mennä hyvinkin pitkälle syksyyn ennen kun paljastuu :p Lopuille lapsille pikku hiljaa pitäs kertoilla kans :) tosin melko avoimesti Pavusta niidenkin kuullen puhutaan, mutta ei oo viel ymmärtäneet asiaa :)

Onko kellään muulla tämä kevät/kesä pitänyt allergiaa yllä? Mulla on ihan järkyt allergia oireet... Lääkäri määränny sata ja yks eri lääkettä ja anto jopa luvan syödä ihan allergia tablettejakin... Apua niist on tasan puolikkaan päivän verran :( Ja tupla annosta ei voi ottaa... eli yö voi olla aikas karmee taas... Mulla on liki kaikissa aiemmissa raskauksissa allergia oireet ollu ihan nollassa... Ny on kyl ihan koko rahan edestä...

Kivuista tais olla jotain... Mulla oli eilen ihan järkyt alavatsa kivut samoin tuol alakerras oli ko joku ois puukolla tökkiny... Ei vissi tykänny siitä ko paljo jaloil ollu ja touhunnu... Kauppa reissu oli aika iso piste iin päälle... Tänään ollu kans melko jaloil olo pv et sas nähä mitä yö tuo tullessaan...

Nyt suihkuun jos se vähän helpottas tätä oloa...

Anskuli&Papu 18+4
 
Heippa taas kaikki! :)

Mä kysyisin, että onko tietoa paljonko ultra maksaisi näillä mun viikoilla yksityisellä? Nyt siis rv 16+1. Ja missä vaiheessa sukupuoli mahdollisesti näkyy jo varmemmin?

Mulla on jotenkin semmonen olo että pitäis käydä tarkistuttamassa että onhan kaikki hyvin. Rakenneultra on vasta 5.7 ja tuntuu että sinne on ikuisuus.. Olo on normaali ja ei sillein epäilystä et jokin ois vinossa mut rauhoittaisihan se mieltä jos kävisi..

Espoossa siis asun, että jospa joku tietäisi suunnilleen hintaa? Ja tuleeko kelakorvausta enää?
 
nunnush mä laitoin ite googleen ja löysin sitte ton kaarinalaisen ultran. sielt tuli heti suoraan kelakorvaus jonka jälkee jäi se 120e maksettavaks ja oli tosiaan jo rakennetutkimus. Kannattaa siis googleen laittaa ja sielt koittaa ettiä :) Mut muuten turussa oli suht hintavia ultria et 180e paikkeil. Riippuu tietty just niin paljon paikkakunnasta :) Mulla oli viikkoja 17+6 kun olin tuolla ja erittäin hyvin näkys sukupuolikin et sekin taitaa olla niin tapaus kohtasta mut lääkäri sano et rv 17 ois näkyvyys jo hyvä:)
 
Allergiasta: Mul on yleensä ihan hirveet oireet ja vaik on silmätipat, nenäsuihkeet ja tabut ni ei silti auta! Maaliskuussa sain jo lekurilta reseptit koko arsenaaliin koska sanoi et oireista on enemmän haittaa sikiölle kun lääkkeistä. Pahimmassa tapauksessa kehittää astman. Noh, kaikki on otettu käyttöön mut pian huomasin etten tarvi niitä ollenkaan. Mul ei oo miesmuistiin ollu näin helppoa kevättä. Voi johtua raskauden lisäksi siitä, että kevät tuli kohisten eikä pitkää silmuvaihetta ehtiny olla. Mulla on jääny siis käyttämättä noilääkkeet. Toisaalta oon vaan koivulle ja lepälle allerginen. Joten tässä vaiheessa alkaisnormistiki helpottaa.

Mulla oli se kontrolliultra to, kaikki edelleen hyvin eikä näkyvää syytä vuodolle löytynyt. Otettiin bakteerinäyte mut vaik ois positiivinen ni näillä viikoilla ei aloteta lääkitystä ellei supistele. Mut hyvä tietää synnytystä varten jos tarvii antibiootin.
Vaavi vastasi 15+6 vaik piti olla 15, se on just se viis päivää mikä niskapoimu-ultras oli vähemmän ja LA siirrettiin viidellä päivällä. Katotaan kuin käy rakenneultrassa, palataanko takas alkuperäiseen vai pysytäänkö tässä.

Ihana sää! Aion vain laiskotella kun ukkokin töissä.

Hempukkainen 15+3
 
Että mä oon kateellinen teille jotka jo ne potkut/liikkeet tunnette :stick: Ite huolestun jo vaikka ei mitään syytä oo kun istukka edessä ja lääkäriltäkin tuli erityismaininta että erittäin liikkuva sikiö, kai tää eka sitten sen tekee :heart: no jos mäkin pian jo alkaisin tunteen niitä, maanantaina saan kaverilta dopplerin lainaan ni jos se sitte hiuka auttaa tässä hermoilussa. Täähän alkaa menee jo hiukan yli, ikinä ois aatellu et musta tämmönen hermoilija tulee :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Mä EHKÄ tunsin jotain vatsansisäisiä liikkeitä eilen illalla!? =) Kaverin doppleri on lainassa, pari kertaa oon sitä käytellyt kun neuvolaan ja ultraan on tässä välissä tosi pitkä aika ja keskenmenot koputtelee takaraivossa.

Täällä kiehuttaa mies. Tää kesä on sitte kettumaista aikaa kun tuntuu että joka ikinen viikonloppu on jotain menoa ja sitte kömmitään yöllä kotiin ja mä nukun pirun huonosti jos ollenkaan ja yöllä herään kun se tulee ja sit valvon viimeistään tunnin-pari ja seuraava päivä (= yleensä sunnuntai) siiten maataan koko helvetin päivä ja mä saan taas hoitaa kaikki. Viikonloput menee ihan hukkaan, viikolla töiden jälkeen mä en jaksa tehdä jotenkin kauheesti mitään, ainakaan nyt kun on ollut helteitä. Sit ihmetellään ku mä oon ku perseeseen ammuttu karhu :mad: Tarvis varmaan ottaa lahdenkeskeistä laatuaikaa joskus, ettei vallan mee toiseen hermo, tulee pian avioero ennenku tää marrasbeibi saapuu! :LOL:

No joo ei nyt sentään. Oon vaan niin väsynyt taaskin kun yö meni plörinäksi. Kaipa tää taas tästä.

-Pippari rv 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sasseri86
elle_ Ei kannata turhaa huolia. Meille ainaki sanottiin neuvolassa et yleensä liikkeitä alkaa tuntee rv20->. Ja siis varsinki ensisynnyttäjät. Ite en oo tuntenu myöskään (kai) vielä liikkeitä, eikä huolestuta :)
Yks mun kaverikin tunsi esikoisestaan ekat liikkeet rv 21.

Shalley 17+5
 
mua on elämäni ekan kerran koskaan närästänyt :( ei ollu kiva juttu! nyt rupee vihdoin pikku hiljaa helppaamaan...mut ei kyllä samariini auttanut yhtään. makoillu pää koholla, se on helpannu eniten. Jenna+Mini 17+6
 
Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa paljon sekin mihin suuntaan vauva potkii, tää meikäläisenkin kyytiläinen potkii paljon tonne mun selkään päin ja silloin se tuntuu vain sellaiselta kuplinnalta vähän, sit jos navan suntaan tai sivuille potkii niin ne tuntuu ihan kunnon tökkäyksinä ja välillä mahan päällekkin.
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Toka neuvolakäynti takana.
Paino noussut kokonaisuudessaan kolmisen kiloa alkupainosta, mukavan rauhallista vauhtia mahan kasvun mukaan, nyt nousua on +350 per viikko. En hirveesti ressaa painosta.

Hemoglobiini oli noussut vähän, 140 on nyt mutta jos edellisen raskauden kaa menee yksiin niin lopussa alkaa laskea.

Paineet 122/65

Sykkeet 148, vaihtelua oli 140-155

Sain seuraavat ajat 17.7 ja 14.8 jolloin on neuvola lääkäri. Oma terkka jää lomalle joten sen nään sit loppu raskaudessa uudestaan. Eka kerralla mua hoiti opiskelija ja nyt näin tota omaa terkkaa eka kertaa vasta, hassua kuinka vähän sitä näkee tässä kun aina on joku muu.

Kaikki siis kunnossa. Ens kerralla katsellaan jo kela-juttuja, huisia! Viimeksi tuntui että siihen meni ikuisuus :D

Terkka kysyi haluanko pelkopolille kun edellinen synnytys oli aikamoinen koettelemus mutta en mä koe tarpeelliseksi. Tärkeintä on että mies on mukana synnytyksessä, sen kanssa selviän mistä vaan kun se oli viimeksikin mukana ja osaa tukea! <3

Susimieli ja Kuopus 16+5 ( miten nää viikot menee näin vauhdilla! )
 

Yhteistyössä