Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Stella
Ihan hyvä päätös ettet lähe ultraa siirtämään, ja nimenomaan, vaikkei sykettä näkyisikään niin saat mielenrauhan jo sillä kun tiedät että on kohdussa.
Itsekin tulin siihen päätökseen etten sitä siirrä, alkaa jo jännittää reilu viikko siihen!

Oon muuten huomannut kuinka vähän olin ennen tiennyt raskaudesta ja sen kulusta ennen tälle palstalle tuloa. Siinä on toki hyvät ja huonot puolensa, huonot puolet se että alkaa stressaamaan kun lukee, että jollain oireet vähentyny ja tullut keskenmeno, sitä ihan heti alkaa kyseenalaistamaan omaa raskautta.

Tänään aloin miettimään et itelläki kova rintojen arkuus loppunut, alamahaa vihloo ehkä joka toinen päivä mut munasarjoja kyllä nippaili vielä tänään aamullakin.

Pitäs osata vaan antaa luonnon hoitaa homma, sillä kaikella on syynsä.

Alicia 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: attente
Moikka! Täytyy liittyä tännekin sivustolle. Kirjoittelin tänään jo pitkät tekstit tuonne vauva-sivuston puolelle, enkä jaksa alkaa itseäni toistaa, joten ihan vain lyhyesti:

LA 21.11/34v./3./K-SKS :D

Mimmuska 5+3
 
Stella, se on hyvä, että tietää tuon mahdollisuuden, että ei ehkä vielä näy että ei pelästy asiaa. Mutta toisaalta on jo mahdollisuus, että näkyy. :) Toivotaan niin. :)

Mimmuska, tervetuloa mukaan! :)

Soitin sitten neuvolaan. Neuvolan täti kuulosti tosi mukavalta puhelimessa, eikä taida olla mikään vanha täti. :) Aika on varattuna tasan viikko varhaisultrasta eli rv 8+6. Joten neljä pitkää viikkoa sitä saa odottaa. Huh, ei tee tälle hätähousulle hyvää. :D Kuulemma jotain esitietolomaketta ja tietoa sikiöseulonnoista tulee postissa. Neuvolan täti ei edes yrittänyt lähteä laskemaan viikkoja, vaan ilmoitin itse mitä olin laskenut ja luotti siihen. Vaikutti myös siltä, että ei ollut täysin pihalla siitä, että lapsi voi saada näinkin alkunsa (pakastealkionsiirto).

Hydra 4+5
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani. Kiva kun porukka kasvaa ja kirjoittelu on aktiivista.

Pahoittelut surun kohdanneille :(

Hydrangea mä aloin kirjottamaan odotuksesta blogia. Löytyy täältä Toivon odotus

Täällä tuli nyt sitten vielä kaiken etvan olo lisäksi flunssa. Olo on aivan kauhea. Ja kun ei millään haluisi lääkkeitäkään tässä kunnossa syödä niin täytyy vaan koittaa levätä. Oireina täällä on loputon väsymys, etova olo 24/7.

Mulla oli tokassa odotuksessa doppleri mutta ehdin sen myydä jo pois ennen kolmatta odotusta. Nyt olis taas sellainen hakusessa jossain kohtaa.

Ambrosia85 Meilläkin on enkelityttö. Olis kiva vaihtaa kokemusta. Jos haluat niin laita yv:tä
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Coffeegirll: pahoitteluni :hug:

valonkantaja: tsemppi :hug:

Mimmuskalle tervetuloa!

wuhuu! mulle tuli just ekat tilaamani mammavaatteet. :D turhan isoja olin ostellu mut kaippa tuota noihin venyy kuitenkin jossain vaiheessa :kieh:

tänään ekaa kertaa asetuin oikeen aloilleni...mennyt kuin tuulispää taas. lapsia kuskaillut ja kaupoilla pyörinyt enemmän ja vähemmän.

Meilläkin mies melko malttamaton. vaikka jo viides lapsi tulossa niin viimeksi eilen illalla hän jutteli kuinka odottaakaan niitä ultria ja sitä että saadaan tietää kumpi tulossa. :) aina ollaan kysytty ja paikkaansa pitänyt! :)

Hitsit mä oon ollu pahalla päällä tosta uutisesta et jos lapsilisät menee verolle. kyllä pitää tuhkatkin pesästä repiä prkl. menee ihan hermo tällaiseen typerään hommaan ja ihan sama vaikka nostaisivat summia niin eipä se mitään vaikuttaisi. tuskin kuitenkaan nostasivat niin paljoo että pysyis tuet samoissa.

kohta pitää taas mennä...

nasu ja pikku muru 7+3
 
Olen pahoillani Coffeegirl.
Samoin Valonkantaja. Toivottavasti kaikki selviää vielä parhain päin sinulle.

Itse ei myöskään osaa oikein iloita vielä. Olo on hyvin varuillaan oleva. Viimeksi meni kesken rv7+0, joten siihen asti maltilla ainakin. Olen jo varannut varhaisultran kahden viikon päähän, tällöin 7+2. Jos silloin on kaikki hyvin, niin josko sitä sitten vähän helpottaisi. Neuvola sitten samalla viikolla.
Ja paniikkia edesauttaa se, että kaikki raskausoireet ovat edelleen vähäisiä, jos niitä on ollenkaan (rintojen arkuus, väsymys ja hajuherkkyys).
Menkat sen sijaan loistaa poissaolollaan! Mutta sehän riittää... :)

Tyydeli ja piipi 5+2
 
Annilaattori: käteinen ja urpilainen tällaista väläytteli en nyt muista misyä luin ja sit arhinmäki kannattaa ainakin. Ottasivat omista palkoistaan pois ennen kuin koskevat lasten tukiin :( uskomaton hallitus meillä en voi muuta sanoa :/
 
FB-ryhmästä Mä ihan tosissaan noita kutsuja oon kaikille laittanut sitä mukaa kun niitä on tullut. Vauvahaaveella olikin itsellään tullut kirjoitusvirhe mailiosoitteeseen eikä kutsu siitä syystä ollut perille päätynyt, mutta en tiedä mihin Attenten kutsu on kadonnut. Kirjoitan tänne näistä nyt ihan vaan siksi, kun täällä on ketjussa kummasteltu miksei kutsut perille saavu (multakin toki voisi suoraan kysyä, niin ei turhaan viivästyisi selvittely). En siis pihtaa niitä ja kaikki pääsee mukaan ihan varmasti :)

Donnuska ja Onni 7+3
 
Soittelin tänään neuvolaan ja sain torstaille lääkäriajan jossa sitten ultraillaan ja katsotaan, että onko siellä ketään enää vai mikä on tilanne. :)
Että sinne asti sitten lepäilyä ja tilanteen seuraamista ja päivystykseen jos alkaa kovasti vuotaa/kipuilemaan. Ainakin ultrassa pitäisi jo jotain näkyäkin jos siellä on vielä pikkuinen kellumassa, ku silloin olisi 6+6 (tai 7+1 jos hedelmöityksestä laskee).

Täytyy sanoa, että vuodosta huolimatta raskaan oleva olo on edelleen, vaikka samalla olen kyllä myös hyväksynyt sen mahdollisuuden ettei siellä olekaan mitään (enää). Tänään on nukuttu parin tunnin päikkärit ja eilisestä saakka on oikeasti alkanut olemaan etova olo, hyvä etten illalla oksentanut. Onkohan vaan psykosomaattista vai mitä? :LOL:

Itsekin nopeasti lueskelin tuosta, että lapsilisät lähtisi verollepantavaksi. Ihan idioottihommaa. Ottaisivat tosiaan ensin omista palkoistaan eikä lapsilta ja lapsiperheiltä. :/

VK & Pirpana 6+3
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Täällä käyty tänään neuvolalääkärillä, ultrassa näkyi pieni noin 19 mm kokoinen tyyppi ja sykekin löytyi <3 ihanaa ja jotenkin konkretisoivaa.. aiempien laskujen mukaan tänään 8+0 mutta ultran mukaan vastaa viikkoja 8+3 joten sen mukaan kuulema mennään ja la aikaistui ja on nyt siis 31.10.. lääkärin mukaan kaikki oikein hyvin, kasvua ja kehitystä ja lapsivettäkin reilusti.. kylläpä oli helpottava käynti.. maanantaina pitäis käydä sit verikokeissa ja varailla aikaa sinne nt-ultraan..

Murmelii ja nöttiäinen 8+3
 
Huomenia!

Täällä taas pahoinvointi on palannut. Pari päivää helpompaa, kun oli vapailla ja sai elää omaan tahtiin. :) odotan sitä päivää, kun tää väsymys hellittää. Olo on kuin zombilla. Vähän, et valot päällä mutta ketään ei ole kotona. Tekis mieli hakee saikkuu, kun on niin väsynyt. Onko muut vastaavaa harkinnut? Itsellä unet on niin huonot. Yöllä heräsin puoli neljän aikaan pahoinvointiin ja pissahätään ja sit piti jäädä syömään kun niin oksetti eikä oikein saanut enää unta, kun se krapulainen olo oli päällä.. :( eilen takana 15h töitä ja tänään 10h. EI JAKSA! :'(

Ihana, kun toiset on saanut hyviä ultra kuulumisia. :) halit taas menetyksen kohdanneille! :hug: itsellä tekis mieli mennä uudelleen ultraan tuota vauvaa yksityiselle. Mulla on jo kova ikävä sitä! :D Vatsan päältä ei itse oikein saa näkyviin ja kellarista ultraaminen on vähän itseltä haastavaa enkä todella pyydä ketään työkaveria sinne haarukkaani häärimään.. :D joku kyseli dopplerista niin itsekin sain sen lainaan ja sain sykkeen kuuluviin, siis omani! Ja toki suoliäänet, mut mulla se kohtu on edelleen takakenossa niin en varmaan ihan heti saakkaan kuuluviin. Tuossa ohjeessa olikin et 9+ viikolla sais sillä kuuluviin. Sitä odotellessa. :)

Mukavaa päivää kaikille!

Mixed&Kunkku 8+2 (miten hitossa noita viikkoja oli jo noin paljon? Justhan mä plussasin!)
 
Heipähei! Täältä liittyisi joukkoon vielä yksi marrasmamma. Ikää 22 ja puolvuotias poitsu jo kainalossa. Oireita ei ole vielä ilmaantunut ja toivottavasti pahoinvointia ei tulekkaan, edellisessä mulla oli rv20 asti 24/7 oksennustauti :/
LA 21.11/22/2./PHKS

ealr ja nipa 5+4
 
Alicia00: tuo ultraus kuului neuvolakäyntiin.. kävi sillon viikko sitten ekassa neuvolassa ja oli puhe että kun ei oikein usko koko raskautta ennen kun näkee että siellä jotain oikeesti on ja sitten pillereitten lopetuksen jälkeen ei ollu kierto vielä säännöllisen mittanen ni neuvolantäti sanoi että varataan lääkäriaika ni katotaan ultralla raskauden kesto niin osaa sitten mennä oikeeseen aikaan niihin seulontoihin..
maanantaina nyt sit verikokeisiin ja tänään varasin nt-ultraan ajan, se ois sit 23.4

murmelii LA 31.10/32v/1./MKS
 
murmelii
No onpas teidän neuvolla hyvin asiat kun pääsi ultraan, täällä Tampereella tuskin on mahdollisuutta päästä ilman painavia perusteita..
Millä rv:llä oot kun meet nt-ultraan?

Lumimorsian
Kävitkö omatoimisesti mittauttamassa hcg- arvot vai kuuluiko se neuvolakäyntiin?


Alicia 6+1
 
Heips.. voisin liittyä seuraan.. mulla la kuukautisten mukaan 22.11, mutta oviksen mukaan varmana menee marras- joulukuun vaihteeseen.. jos nyt pieni pysyy matkassa mukana.. kovasti on alkanut olemaan pahoinvointia.. ja sitä täs jännään miten jaksan kuopuksen kanssa touhuta :/ lapsia on ennestään 9v, 4v, ja 6kk.. sekä miehen muksut lisänä..

muumimamma-81 LA 22.11/33v/4./K-SKS

muumimamma-81 5+3 tai 4+0 (laskureiden mukaan)
 
Heipä hei,

kauhean monet näyttävät menevän ultraan jotakin kautta. Kunpa minäkin pääsisin! Kauhea pelko keskenmenosta, kun edellinen meni kesken viikolla 8. Viikkojen 7 ja 8 vaihteessa kävin ultrassa kauheiden vatsakipujen ja vuodon takia ja vauva olikin vasta viikolla 6+jotain. Syke kuitenkin näkyi selvästi. Tästä muutama päivä ja ei ollut enää epäselvää, että kesken on mennyt. Nyt siis pelottaa taas, että käy samalla tavalla, että vauvan kasvu loppuu kesken jne. Ultraan siis kovasti tahtoisin, mutta kuten Alicia00 sanoi, ei Tampereella pääse ultraan kuin painavasta syystä.

Tuskin painavaksi syyksi katsotaan se, että pelkää keskenmenoa ja että ovulaatio oli ilmeisesti viikon myöhässä.

Oireina löytyy ajoittaista pahoinvointia, melkein jatkuvaa vatsan nippailua ja myös selkäkipua etenkin öisin. Että oikein levollisesti nukuttuja öitä|O, muidenkin kiireiden keskellä.

Nyt soittoa neuvolaan =)
 
Pikkuistaodottava
Joo ei oo Tampereella niin hyvin asiat! Pitää tosiaan olla jotain kipuilua tms jotta pääsis, toisaalta voi olla et aiemmpi keskenmeno ja sen pelko voisivat riittää syiksi. Suosittelen mainitsemaan neuvolassa asiasta.

Mulla eka neukku on ens ke 2.4, sillon 7+2 mittarissa. Varataanko ekassa neukussa jo nt ultra vai kuinka se toimii?
 
Tervetuloa uusille!

Täällä päivät menee ihan sumussa ohitse, pahoinvointi on ihan koko aikaista.. Sairaslomalla olen nyt töistä, alkuun 2vk:a jolloin uusi lääkärikäynti ja katsotaan sitten jatketaanko.

Neuvola olisi pitänyt olla jo viime viikon perjantaina, mutta koska viikkoja oli vähemmän mitä laskureiden mukaan olisi ollut niin nyt neuvola siirtyi.. Eka käynti on siis vasta 4.4 jolloin viikkoja on 8+6. LA siirtyi takaisin alkuperäiseen eli 8.11.

Päivitän listaa kunhan selviän koneelle. Ei tee hyvää pystyssä oleminen kun alkaa heikottamaan.
Kuka haluaisi olla ens kuussa palstan päivittäjä?

Nyt nukkumaan!

marraskuu ja nuppu 7+3<3
 
Varhaisultrasta edellisessä raskaudessa mä ihan röyhkeesti valehtelin, että on kovia kipuja. Jollen väärin muista, niin taisin mennä jopa Kätilöopiston päivystykseen, jossa ultrasivat saman tien.
Todellisuudessa kipuja olikin jonkun verran, mutta ennen kaikkea pelotti se KU:n mahdollisuus. Suurin kipu siis korvien välissä :D
En nyt neuvo valehtelemaan, mutta kun takana on km ja pelkoja, niin joskus totuuden venyttäminen saattaa auttaa :whistle:
 

Yhteistyössä