Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Repäisyistä: voikohan olla mahdollista että jos edellisestä raskaudesta joka päätyi kkm:eek:on noin kolme kk sitten niin olisi jotain "hyötyä"? Tuntuu että silloin oli koko ajan kipua ja irrottelua mutta nyt ei ole ollut juurikaan mitään.. mitä nyt eilen kun olin tyttöjen kanssa tanssimassa niin yhtäkkiä tuntui että koko vatsa repeää mutta se on ainoa kerta..

Doppleri mullakin on edelliskerralta, vaikkei sillon saatu ääniä kuuluviin sillä niin odotan kovasti että tällä kertaa saadaan :))
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja tiunti
Repäisykipuja täälläkin, harvemmin mutta kuitenkin aikaisemmin alkoi kuin ekassa raskaudessa, ekat repäisyt oli jo plussan aikaan tai vähän ennen eli tosi aikaisin :O

Ihana päivä ollut, koko päivän olen ulkoillut. Ensin kävin tallilla kasvattivarsaa ratsastamassa, sitten mentiin pilkille lammelle jossa ei ollut muita (ihana hiljaisuus ja rauha). Äsken kävin koirien kanssa jonkun 7,5km juoksemassa ja hyvin kulki happi.. Voi että nyt on hyvä olo ja mieli! :cool:

Hyvä että täällä on muitakin opiskelijoita kuin minä. :) Mulla eka jakso loppuu vatsa tammikuun lopulle, saapa nähdä miten saan sovittua opejen kanssa että saisin kuitenkin ne syksyllä aloitetut kurssit suoritettua. Sitten ois tarkoitus aloittaa seuraavana syksynä viimeistään opparin kirjoitus. Tai ehkä jo keväällä jos saan baby sitterin tai jos vauva ei ole kovin vaativa että antaa vähän kirjotellakin :D Voisin periaatteeessa jo tänä kesänä alkaa alustamaan opparia kun mulla on aika paljon vapaata tiedossa.

Niinu & itiö 6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala ja murri76
Mä en muista että ekassa raskaudessa ois ollu repäisykipuja juuri ollenkaan, nyt tässä toisessa on kyllä jo tuntunut..

Tänään on taas ollut päivä että mikään ei oo maistunu ja kaikki ruoat ällöttää. Sama juttu kun viime raskaudessa että ei voi etukäteen suunnitella ruokia mitä syödään, se mikä tänään maistuu, saattaa huomenna saada aikaan oksennusrefleksin.

Oon jo pyöritelly mielessä ja vähän selaillu netistä nuita tuplia, ikäeroa ois lapsukaisille tulossa melkeinpä tasan 2 vuotta, niin kait ne on hankittava, vai onko joku pärjänny ilman/muilla ratkaisuilla tuommosella ikäerolla?

Susimieli:
täällä ihan sama "ongelma" mahan suhteen, jotenki vältelly tietoisesti ihmisiä kun pömpöttää siihen malliin että ois jo hyvästiki kolmannella kuulla :whistle:
Mut ainaki omalla kohdalla näyttää menevän niin että jos ei edellisestä raskaudesta oo pitkästi aikaa, niin alkaa helpommin näkymään.. eikö ne ainaki näin puhu?


Mitähän mä vielä höpöttäisin tässä ajan kuluksi ja teidän kiusaksi... :LOL:


Äiti yhdelle & pienin rakkaus 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja susupala
jn
Niinu86: Pystytkö juoksemaan samalla tavalla kuin ennen raskauttakin? Mä oon huomannut että ei mene samalla rentoudella, olo on jotenkin tosi raskas ja sykekin nousee helpommin. Liekö pään sisäistä vai todellista ;) En ole kuitenkaan sen vuoksi uskaltanut tällä viikolla lenkkeillä, vaikkei mitään varsinaisia kipuja ole siitä aiheutunutkaan. Onko sulla tarkempaa tietoa/kokemusta miten pitkään lenkkeilyä (juosten siis) voi raskaudesta huolimatta harrastaa vai kannattaako mennä omien tuntemusten mukaan?
 
Hiippailenpa minäkin mukaan jonon jatkoksi :)

Tänään tein positiivisen testin, olin kyllä jo viikon verran epäillytkin että taidan olla raskaana kun väsyttää ihan koko ajan ja vessassa saa ravata miljoona kertaa :D

Meillä on 10kk ikäinen tyttö ja pikkukakkonen on ollut toiveissa syksystä asti, vähän kyllä hirvittää että miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa. Meillä on myös kolme koiraa niin kyllä tässä on puuhaa ihan tarpeeksi :D
Esikoinen nukkui ekat 4kk 1-2h pätkissä, itki melkein koko ajan ja kärsi refluksista. Vieläkin saattaa herätellä 1-3 kertaa yössä, mutta on tämä elämä silti huomattavasti helpompaa kuin alussa :) Nyt saa olla silmät selässäkin kun tyttö oppi toissa päivänä nousemaan tukea vasten ja kun jalat väsyy niin lentää herkästi nurin ja pää kopsuu... Ja koko ajan on konttaamassa jonnekin kiellettyyn paikkaan, pysyypähän äiti hereillä kun pitää perässä juosta :D

Raskausoireita mulla ei (vielä) ole muita kuin väsymys ja jatkuva vessahätä. Viime raskaudessa aloin oksentaan joskus rv 7 ja pahoinvointi loppui joskus puolen välin paikkeilla, kerran kävin tiputuksessakin kun menin niin huonoon kuntoon. Työt piti lopettaa jo rv 18 kun mulle tuli nivustyrä ja sen takia en pystynyt enää seisomatyötä, tyrä korjattiin viime marraskuussa. Rv 24 eteenpäin jouduinkin sitten vuodelepoon kun mulla oli etinen istukka ja se rupes vuotamaan. Tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla rv 34+6. Toivon niin kovasti että tällä kertaa pääsisin vähän helpommalla!

Repäisykipuja on tällä viikolla jonkun verran, ei tosin lähellekkään niin kipeitä kun ekalla kerralla. Tuota sektiohaavaa + tyrähaavaa kiristelee välillä niin että melkein itku tulee :/

Neuvolaan pitäs varmaan soitella, jos ens viikolla muistas :) Alkuraskauden ultraan en taida tällä kertaa mennä, esikoisen aikana käytiin. Seulontoihin osallistutaan tälläkin kertaa ja varmaan kysytään sukupuoli rakenneultrassa :)
Nyt pitää vaan pikkuhiljaa alkaa miettimään tuplarattaiden hankintaa jne.. Apua!!

la 30.11. / 29v / 2. lapsi/ OYS
 
jn minun tietääkseni juoksu on niin pitkään turvallista kun se hyvältä tuntuu. Mulla kans on ollut happi kateissa, mutta tänään kulki aika hyvin :) Päivästä on kiinni että kuinka raskas on olo, väsymyksen tila ja turvotus vaikuttaa ainakin mulla tosi paljon. Omien tuntemuksien mukaan kun menee niin ihan hyvä liikuntamuoto on vielä ainakin tässä vaiheessa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: jn
Niinu: Opiskelen yo:lla viidettä vuotta. Kaksi ekaa vuotta opiskelin työn ohella. Minulla on vakituinen työ, tein nelipäiväistä osittaisen hoitovapaan avulla. Tuohon yhteen päivään koitin ympätä luennot. Kolmantena vuonna syntyi kuopuksemme, kävin vauvan kanssa luennoilla ja ihan kivasti mennyt. Nyt vaan en jaksa enää samaan rumbaan. Kun on enää gradusta kiinni. Mutta kyllä opiskelu ja vauva on ihan mahdollinen ja toimivakin yhdistelmä. Iltaisin kun ei katsoa telkkaria saa paljon aikaan :)

Nipsu: Vaikka alkuun tuntuu raskaalta kahden pienen kanssa, on musta ollut tosi ihana kun lapset ovat kuin paita ja peppu, pienestä ikäerosta on se kiva juttu että lapsille on tosiaan aina seuraa toisistaan. Olisin toivonut että meille olisi kolmosen ja nelosen väliin jäänyt vähemmän ikäeroa (nyt tulee n.3,5v) mutta ei voi mitään, tiesin että en jaksaisi kun on vanhemmat lapset ja opiskelut.

Mulle maistuisi nyt koko ajan ruoka. Paha olo on miltei kadonnut, ihanaa!!!
 
Ihanaa olla ulkona, mistäköhän johtuu että ulkona ollessa ei ole yhtään paha olo mutta sisällä alkaa heti ällöttää..? Grillailtiin pihvejä ja makkaraa, mulla oli salaattiakin ja kokista, poika touhus naapurin lasten kanssa, koirilla oli ihanaa kun saivat peuhata kunnolla ja aurinko paistoi :) Mukava vapis siis! Nyt vaan kun tultiin sisälle niin sama tympeä kuvotus palasi heti. Pitää varmaan laittaa teltta takapihalle ja muuttaa sinne :LOL:

Tuli muuten mieleen kun illalla nukkumaan mennessä vilkaisin tuota alamasua niin mulle on ilmestynyt selvä linea negra! Jännää, ekassa raskaudessa ei ollut häivähdystäkään, ja olen niin vaalea iholtani että en kuvitellut että minulle sellaista vois tullakaan. Netistä löytyi hirmu vähän tietoa, lienee taas näitä raskauden mystisiä, selittämättömiä ihmeellisyyksiä :heart: Onko muilla jo tällaista näkyvissä, ja onko tullut kaikissa raskauksissa? Sitä kai sanotaan poikaviivaksi, poikaa kyllä toivon ja vähän poikaolokin olisi, hmm.. Aion kyllä tästä selvittää sukupuolen jos vain ultrassa näkyy, ekasta ei tahdottu tietää. On tää aika kivaa, olla raskaana siis :D Tulis vaan pian kesä, pallomaha ja hellemekot!!
 
Huoh, paha olo on rantaunut tänne. Kaksi päivää pystynyt vaan lähinnä makaamaan, ja tänään piti oksentaa ekan kerran. Eilen illalla ystäviä istumassa iltaa ja nukkumaan pääsin vasta 24, ja aamulla unta riittikin sit 10. Mut oon yrittänyt syödä 3 tunnin välein, mutta mitään ei tee mieli, mikään ei maistu ja tuntuu et heti kun syö niin paha olo vaan "yltyy". Alkaa hirvittää kun esikoisesta pahoinvointi alkoi näihin aikoihin ja jatkui....viikolle 17!...ja alkoi uudestaan vkolla 26... en voinut ees koiraa käyttää ja oksentelin lenkin varrella kun haistoin kaikki jätökset..

Mutta että tämmöstä tänne..

iica 6+2
 
Täällä odotellaan myös kesää ja pallomahaa! Eilen jo sovitin kaupassa yhtä ihanaa mekkoa, jonka ajattelin sopivan kaverin heinäkuisiin häihin sitten.. Jätin sen kuitenkin vielä kauppaan odottelemaan..

Täällä on ollut yllätyksellinen päivä kun jouduinkin pakon edessä äidilleni kertomaan raskaudesta! Saunan jälkeen olisi nimittäin ollut iltapalaksi vakuumipakattua savulohta lisukkeineen (mm. Herne-maissi-paprikaa, joita äitini ei meinannut kiehauttaa!!) Siinä sitten hätäpuhelu miehelle, että mitäs nyt tehdään kun vasta toukokuussa
meinattiin pikkuisesta kertoa. Päätettiin sitten että mieluummin kerrotaan kuin että syön noita kiellettyjä ruokia/ keksin jonkun epäuskottavan tekosyyn. . Ensimmäiset nyt siis tietävät.. Omituiselta tuntuu.

tää jäi nyt typeräksi omanapailuksi, mutta pakko oli avautua teille :)
 
Opiskeleva mamma täällä myös, avoimessa yo:ssa ja lukiossa :) Ihan varma en ole, mitä linjaa haluaisin lähteä sitten oikeasti opiskelemaan, mutta tarkoituksena olisi saada mahdollisimman paljon opsikeltua, nyt näiden mammalomien aikana.

Uusille tervetuloa!

Oireita on ilmennyt lisää. Vösymys on löytänyt itsensä luokseni. Eilinen eteisen raivausurakka jäi hitusen kesken ja aamulla oli eteinen täynnä hattuja, lapasia sun muuta sikinsokin :) Unikin tuli jo kymmenen aikoihin ja nyt väsyttää, kun en saanut vedettyä päikkyjä, kun tuli vieraita.

).( Tää on ollut niin ihme draama päivä tänään, että hu-huijakkaa :) Väsyttävää kaiken maailman draamat, mutta tein pyhän lupauksen,e ttä pysyn sellaisista tästä lähin mahdollisimman kaukana. Harvemmin eteen tulee, mutta aina niin tehdessä, olen tullut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että draama ei ole mun juttu mitenkään päin :)

J&J 5+4
 
Pe
Niinu86: Pystytkö juoksemaan samalla tavalla kuin ennen raskauttakin? Mä oon huomannut että ei mene samalla rentoudella, olo on jotenkin tosi raskas ja sykekin nousee helpommin. Liekö pään sisäistä vai todellista ;) En ole kuitenkaan sen vuoksi uskaltanut tällä viikolla lenkkeillä, vaikkei mitään varsinaisia kipuja ole siitä aiheutunutkaan. Onko sulla tarkempaa tietoa/kokemusta miten pitkään lenkkeilyä (juosten siis) voi raskaudesta huolimatta harrastaa vai kannattaako mennä omien tuntemusten mukaan?
Moikka, olen tuolta kesäkuisista, mutta vastaan tähän juoksu kysymykseen, kun itse sitä harrastan säännöllisesti. Viime raskaudessa eli 6/12 juoksin 1krt/vkossa
34 rvkolle ja sen jälkeenkin olisin jatkanut mutta tuli ensin pari viikkoa kestänyt flunssa ja sen jälkeen kylkirevähdys. Nyt olen 28 rv ja juoksu kulkee, ei tietenkään niin kuin ennen raskautta, mutta kuitenkin... :) Omien tuntemusten mukaan kannattaa edetä.

Pe
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja jn
Ms. Moneypenny mulla on ollut sellanen linea negra (ei mikään tumma, mutta erottuu) helmikuun lopusta asti ? mulla se on tullut muutenkin välillä kierron lopussa (ilman raskautta). Joku hormoonijuttuhan tuo kai on?

Juoksemisesta koirien kanssa en ole hetkeen juossut, mutta välillä joudun ponilasten kanssa juoksemaan (he siis ratsastavat) ja se ei mihinkään muualle käy kun rintoihin. Entiset hyvät urheiluliivit on nyt pieniä :p ja ne mitkä mahtuu ei ole näköjään riittävän tukevat näihin oloihin.

Uskon myös kuten Pe ja Niinu että mikä tuntuu hyvältä on ihan ok :)

Hengästymisellä mua "peloteltiin" että se alkaa jo aika alussa, vielä ei ole tullut, onko muilla? tai sitten en oo tehny mitään riittävän rankkaa ;)

tiunti 7 + 0
 
Linea negra löytyy täältäkin haaleana. Saa nähdä miten tummaksi muuttuu tällä kertaa, viimeksi erottui kyllä tosi selvästi mun muutoin kalvakasta ihosta :D

Myös repäisykipuja tänään esiintynyt paljon, ja ihan rauhallisessa kävelyssä. Oon ihan kade teille, jotka juoksette, koska itellä on jo nyt sellainen "kömpelö norsu" -olo :D

Joku kirjoitteli opiskelusta äitiyslomalla. Yritin itse aikanaan opiskella hoitovapaalla jonkun verran, mutta elämänlaatu laski kyllä niin paljon ja elämä tuntui tosi ankealta, joten samaa puristusta en aio kokeilla uudestaan. Jos päivät touhuaa lapsen/lasten kanssa, on ainakin mun hyvinvoinnin kannalta välttämätöntä, että iltaisin saa vaihtaa ajatuksia miehen kanssa, lukea kirjoja (ei opintoihin liittyviä, vaan kaunokirjallisuutta) tai katsella elokuvia. Osa ei samalla tavalla kaipaa "omaa aikaa", ja kyllä sitä toki ilmankin pärjää, mutta koin eläväni ikään kuin puolikasta elämää ilman iloa tuottavia asioita (enkä väitä, etteikö oppimisen ilokin olisi tärkeä ilo elämässä, ja työelämän näkökulmasta oppimiseen on lähes väistämättä löydettävä innostunut suhde).
 
Heipparallaa vaan taas ja hyvää alkanutta kesäaikaa! :flower:

Mua jännittää ihan hirvittävästi se keskiviikon ultra!! Siihen on enää 2 ja puol päivää! :heart:
Silti takaraivossa on tyyni ja rauhallinen fiilis et kaikki on hyvin. :)

Sekin jänskättää kun perjantaina on sit tarkotus lähteä Saariselälle isäni ja äitipuoleni mökille viikoksi. Mies ei lähde, joten saan laatuaikaa isäni kanssa, saa nähdä iskeekö juuri silloin oikein kunnon pahat olot päälle. Ajomatkaakin on vaivaiset 800km (oksettaa jo valmiiksi). :D Ja että jäänköhän kiinni siellä. :)

Tänään on ollut todella paljon sitä menkkamaista jomottelua (kohdun kasvua?) pitkin päivää, enemän kuin minään muuna pävänä vielä. Ja kerran repäisikin ilkeästi kun kurkotin kissaan samalla kun makoilin sängyllä, ai että tekee kipeää (mutta en valita!!). :)

Poppari 7+4 :heart:
 
Hauskaa reissua Pipopopparille! :)

Mulla ois huomenna ultra! Kääk, jänskättää mutta silleen hyvällä tavalla.. Uskon että siellä on kaikki hyvin, ainakin siltä tuntuu. :heart:
Eilisestä ratsastuksesta ja juoksulenkistä on vähän alavatsan lihakset hellänä, kun on käyttänyt syviä vatsalihaksia. Nyt aamulla on ihanan sutjakka olo kun nesteet lähti juosessa kiertämään ja vatsa on piukentunut myös, ei oo yhtään turvonnut olo (vielä). Normaalisti mulla ei kipeydy ihan herkästi vatsalihakset mutta jospa ne nyt alkaa rupsahtamaan. :D En silti aio heittäytyä sohvaperunaksi, meinasin jatkaa tuota juoksemista ja salitreeniä normaalisti ennenkuin tuntuu pahalle. Tulee varmaan ratsastettuakin vielä ainakin kesäkuulle, riippuu ihan voinnista. :)

Niinu & itiö 7+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Täällä kanssa yks opiskelija :wave: opinnot on siinä vaiheessa, että viimesiä kursseja teen paraikaa ja gradu on aloitettu :) Tarkoituksena olisi valmistua juuri ennen haikaran saapumista! En kyllä ota mitään stressiä gradun suhteen kun ei tässä nyt ihan heti olla työelämään kuitenkaan pääsemässä :D

Repäisykivuista Täällä ei hirveästä ole ollut mutta aivastaminen vaakatasossa aiheuttaa kyllä yleensä muutaman kirosananpoikasen :D

Täällä on ollut aikas hyvät olot viime päivinä mutta erityisesti iltaisin saattaa tulla kamala turvotusolo, eikä oikein haluttaisi kuin nukkua. Eilen söin viiden maissa Hesburgerin kerrosaterian...VIRHE! Kamala turvotus ja ähky taattu loppupäiväksi.

Kävin äsken vaa´alla kun olen valitellut miehelle, että on painoa varmasti tullut kun ihan pöhöttynyt ja turvonnut vatsa koko ajan. No eipä ollut tullut lähtöpainosta vielä lisää grammaakaan,että tässä pitää vissiin kohta oikeasti alkaa valmistautumaan raskausmasun kasvuun :heart:

Toivottavasti on kaikilla ollut mukava pääsiäinen, meillä on siihen kuulunut kotona löhöilyä, hyvää ruokaa ja yhdet koiranäyttelyt! :)

Mylvinen 9+3 (mistä näitä päiviä tulee??)
 
Heips! :)

Ms. Moneypenny, mulla todella tumma Linea negra tuli ed. raskaudessa muistaakseni joskus rv 16-18. Vähän ennen puolta väliä kuitenkin. Tällä kertaa ei ainakaan vielä ole tullut. Saattahan tuo nyt aiemmin ilmestyä, kun muukin pyöreys tulee aikaisemmin.

Pieni eto olo ja väsymys. Ei kummempia oirehdintoja aamusta. Tosin en ole syönyt vielä mitään.

Huomista neuvolaa odotellessa. :)

murri76 9+0 :)
 
Huomentaaa! (kyllä vain, täällä nukuttu puoliinpäiviin, mitä ihmettä!!

Ihana vapaapäivän aamu, hidas ja verkkainen. Aamupalaa syöty, nyt vois koittaa sitä kahviakin keitellä jos maistuis, poika touhuilee omiaan ja huushollissa on ihan hiljaista, kaikki on tyytyväisiä :)

Eilen tuli sitten riehuttua kotosalla kun kauan odotettu meno peruuntuikin, alettiin miehen kanssa siivoamaan ulkovarastoa.. Mulla on selkä ihan loppu, siellä pahassa asennossa painavia tavaroita liikuteltu mutta nyt on kärryllinen romua menossa polttoon ja metallia/lasia autonpersus täynnä menossa keräykseen. Nyt on tilaa suksille, polkupyörille jne ja vaikka niille vaunuillekin.. Mies olisi heittänyt kolmipyörän ja esikoisen pikkufillarinkin kierrätykseen, toppuuttelin että äläpäs nyt vielä :) Kai sitä pikku hiljaa alkaa tajuamaan että niille vois vielä käyttäjä löytyä.

Omanapailua oloista sen verran, että ulkona on hyvä, sisällä ällöttää. Repäisykivut on pahoja edelleen ja yöllä saa pari kertaa käydä vessassa. Muuten ok ja hyvinkin normaali olo, tuntuu että se alun turvotuskin on nyt vähän talttunut, aamuisin massu on aika litteä vaikka ylipainoa vähän onkin. Neuvolaan on enää viikko! Pitäis varmaan oikeasti varata nyt se np-ultra.

Tänään voiskin sitten raivata sisällä yhden varaston, ajattelin käydä miehen verstaalta hakemassa pahvilaatikoita ja lajitella kirppiskamaa ja poisheitettävää sekä vauvaa varten säästettäviä erikseen.

Mukavaa päivää kaikille!

Ms. Moneypenny 8+6
 
Millaisiinkohan mittoihin tää pahoinvointi asettuu? Tänä aamuna oli viittä vaille ettei tullut aamupuuro ylös, piti lähteä sohvalle pitkäkseen kesken aamupalan. Hyh hyh :D
Vissiin kerkisin liian kauan touhuilla tyhjällä mahalla ja lopulta syöminenkin tuntui pahalta :(

Meillä on esikoinen kovassa kuumeessa :( raukka on ihan töttöröö.

Eipä kai kummia. Lähden hoitaan toipilasta.

Susimieli ja kuopus 6+1
 
Heipähei!
Varovasti kurkkien avasin keskustelun hetki sitten kun ajattelin antaa tälle ryhmäkeskustelulle vielä mahdollisuuden.

Pääsiäinen takana ja se meni lähinnä ulkoillen auringosta nauttien. Tänään pesin ikkunat. Kevät, voit tulla!!
Kenellekään emme kertoneet pääsiäisenäkään, vaikka mieli teki pari kertaa. Mutta mies ei halua kertoa läheisille ennen np-ultraa, joten kunniotan hänen mielipidettään. Itse asiassa hän ehdotti ettei kerrottaisi lainkaan, vaan annettaisiin ihmisten huomata ajallaan:) Siihen en kuitenkaan suostu:)

ON: lievät oireet jatkuvat ja suurimman osan päivästä olo on täysin normaali. Iltapäivästä saattaa tulla lievää huonoa oloa, mutta ei okseta. Vaatteet ovat alkaneet puristaa vyötäröstä ja ulkoiluhousut istuvat paremmin kun vetoketjun ja napin jättää auki.

Dopleri Kukas se olikaan kokeillut jo sitä dopleria ja saanut sydänäänet kuulumaan? Kiinnostaisi tietää mistä kohtaa löysit ne? Kokeilimme miehen kanssa myös eilen, mutta ei kuultu kun minun äänet. En tosin odottanutkaan muuta, mutta kun mies niin halusi kokeilla:)

Uskaltauduttiin myös eilen pohtimaan nimivaihtoehtoja. Täytyy tunnustaa, että emme ainakaan toistaiseksi vielä päässeet yhteisymmärrykseen. No, onneksi tässä on aikaa:)

Rosuliina ja Mutikka 9+1
 
meillä on nimet valmiina! :)

tai siis mulla on ollut päätettynä tytölle kutsumanimi jo monta vuotta, toinen ja mahdollinen kolmas nimi on vielä auki ja pojan nimi päätettiin kun ehdotin yhtä niin mies oli vaan että "jaa, ei sitten se Seppo kelvannu... Toi sun ehdotus on hyvä" :D Ja sanoin kanssa että mulla on kutsumanimen kanssa suurempi valta kun hällä koska lapsille tulee isän sukunimi jota mulla ei (vielä!) ole.

laurushka+ötökkä nyt kuusi viikkoa <33
 

Yhteistyössä