Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Rosuliina eilen sain dopplerilla lukemat, kuulemaan en ehtinyt kun kolmesti löysin oikean paikan ja ehdin kadottaa sen. Doppleri on kaiutinmallia ja se alkaa piippaamaan sykkeen löytyessä, kunnes antaa lukeman tauluun. Äänet oli täysillä. Ihan häpyluun kohdilta, hieman jopa käännettynä luun alle doppleria sain ensin lukeman 191 ja sitten myöhemmin kahdesti lukeman 177, mikä sopii viikkoihin. Selällään makasin, tyyny takamuksen alla ja melko taiteilua se oli, vaikka hoikka olenkin. Oman sykkeen kyllä löysin useamman kerran :D En silti huolestuis vielä, jos ei löydy.. harvinaisempaa kai tuo on, että löytyy jo.

Miramei & sydänkäpynen 9+2

• Tykkää
Reactions: murri76
Tänks Miramei En todellakaan ole huolissani sydänäänten puuttumisesta. Tosiaan harvinaisempaa, että kuuluis näillä viikoilla. Oottelen rauhassa, että aikaa kuluu.
Minulla on myös sellainen dopleri, jossa kuuluu äänet ja on näyttö.

• Tykkää
Reactions: Miramei
Kisu mulla ainaki näkyy ohjeessa, että pitää laittaa doppleri 4-asentoon (siinä on 1-4) ja sitten piuha tietokoneeseen. Tuo 4 on nauhotusvaihde. Ei siinä tietsikassa taida olla kuin kaksi reikää mihin sen voi laittaa ja veikkaisin tuota mikrofoonin reikää.. Kokeilemalla selvinnee. Vekkaan että koitan nauhottaa vasta, kun saan äänet helposti kuuluviin, enkä meinaa kyllä joka päivä koitella, jos se vaikka ärsyttääkin pikkuista.

Kylläpä vilahti vapaapäivät nopeasti ohi, kuten aina. Mitään järkevää en saanut aikaiseksi, tuli vain hiihdettyä ja lenkkeiltyä ihan hulluna, kun oli niin ihana sää.

Pitää kahlata huomenna ruokiksella ketju läpi, paljon on tullut tekstiä, kun olin pyhät nettipimennossa ( ei mikään huono juttu, kyllä töissä saa koneen ääressä nököttää ihan tarpeeksi)

Rintoja alkoi eilen kiristää, mistä ilahduin suunnattomasti, koska kovin oireeton olen tähän saakka ollut -saa nähdä, kuinka kauan oireista jaksaa iloita:LOL:

Huomenna uskaltaudun soittamaan nlaan, jos siis satun muistamaan ja pääsen rauhassa puhelimeen ja pääsen läpi, aikaa kun on vain se tunti ja en ole varmaan ainoa soittaja pyhien jälkeen..Nlakin jännittää, on ihan vieras terkkari, kun muutimme vasta noin vuosi sitten. Edellinen olikin niin ihana, että olis saanut muuttaa meidän mukana=)

Ollakovai...? ja 5+5 (kai)

Mulla on tänään ollut ihmeellisiä tuntemuksia mahassa, toivottavasti ei mitään vakavaa. Vähän jotenkin hellänä on alamaha ja tuossa aamupäivällä pariin otteeseen tuntui inhottavalta, vähän samanlaista tunnetta kuin mitä mulla on ovulaation aikana mutta lievempää, tuntui ehkä siltä että kohdun suu olis hellänä tai jotain.. Tissitkään ei ole tänään niin turvoksissa kuin aikaisempina päivinä,mutta nännit edelleen arat. Onneksi huomenna on se ultra, hyvä ajoitus. Nyt sorruin tähän hysteeriseen marisemiseen, anteeksi. : /

Jaksamista Susimielelle ja muille pahoinvoiville. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla oli tosi huono olo, mutta nyt rv 7 jälkeen on alkanut helpottamaan. Käytiin tänään ravintolassa juhlimassa tyttäreni ja siskoni synttäreitä ja oli ihana olo kun ei tarvinnut ihan kaikkea ruokaa enää kammota. Mä napsisin koko ajan pantteri-salmiakkeja, niitä pieniä rasiassa... Tytöistä mulla oli makean himo, pojasta salmiakin ja suolaisen joten oiskohan toinen poika tulossa. Tytöistä mulla ei tullut linea negraa, mutta pojasta vahva sellainen.

Ultraan tekisi mieli, mutta odotellaan vielä vähän aikaa ainakin. Mäkin voisin siirtyä äitiysfarkkuihin, sen verran turvottaa..

pahoinvoinnista täällä melkein kaikkosi välissä ja taas kuvottaa lähes kokoajan ja mikään ei meinaa upota : / Noh, pitää olla tyytyväinen, että on oireita. Oksentanut en ole, muttei ole kaukana siitä ollut. Eilen tuntu, että yökin vaan äidin pääsiäispöydässä. Ei mennyt kuin nokare ruokaa alas. Tänään sama meininki jatkuu. Onneksi kotona ei oo pakko edes maistaa. Mehukeittoa oon vetäny päivän ja pari pelkästään voideltua täysjyväpaahtista ilman mitään leikkeleitä ja juustoa. Mikään olotila ei tunnu olevan pysyvää, välillä on parempia päiviä ja tuntuu helpottavan, mutta sitten iskee taas!

Miramei & sydänkäpynen 9+2

Tulen pikaisesti ja väsyneenä tänne kommentoimaan :)

Pahoinvoiville paljon jaksamista. Oletan, että oman osani saan tuon viikon 6 jälkeen, jolloin istukka alkaa pikkuhiljaa toimimaan. Onneksi kaikikki raskaudet on menneet vähillä oksentamisilla ja toivon, että samaa linjaa jatkaa tämäkin.

Turvotus on hellittänyt. Ja oireet noin muutoinkin, väsymystä lukuunottamatta. Välillä meinaan unohtaa, että olen raskaana :)

Ultrakuulumisia jännittelen täällä jo valmiiksi, muidenpuolesta. NP ultraan olen itse menossa, sitten kun ajan sinne saan, mutta VU:hun en. Innolla odotan muiden kuulumisia ja sitä saadaanko ketjuun myös kaksosten odottajia :)

Syöminen vaikka itseäni ei ole nyt etonut pahemmin, eikä ruoka-aineet aiheuta oksu fiilistä, niin tuntuu, että ruokahalu on kadonnut. Ei ole nälkä, eikä oikein tule syötyä, kuin vasta sitten pakonedestä, että saapi ravintoa kroppaan.

).( Mulla on ensiviiko koeviikko ja piti niin nyt pääsiäisenä lueskella, mutta ei. Tää ja eilinen päivä mennyt draamaa ihmetellessä ja päivitellessä, joten lukemiseen on ollut ihan älyttömän vaikea keskittyä, eikä siitä ole tullut yhtään mitään. Noh, ei auta. Onneksi on uusintakokeet olemassa ja luojankiitos, vain yksi koe ensiviikolla ja muut sitten seuraavalla!

J&J 5+5

• Tykkää
Huomenta Mammat! :)

On se vaan hassua, miten sitä jännittää neuvolaa, vaikka tuttu täti siellä odottamassa. Lähinnä kuitenkin jännittää se saako hän sykkeen kuuluviin. :)

Syömisestä, ainakin eilen maistui oikein hyvältä kanakeitto. Voikkarit menee päivällä, sekä voileipäkeksit juustolla. Ja supersalmiakki. ;)

Muutoinkin olot tuntuvat helpottavan, paitsi ummetus ja väsymys. Väsymykseenkin tuo ihana Arska auttaa...

Linea negrasta unohdin sen sanoa, että viiru tuli, ja tyttö. :)
Ja mukava kuulla, että olette dopplereilla saaneet sykkeitä kuuluviin.

Onnea paljon tämän viikon ultriin ja mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)

murri76 9+1

Ultrassa käyty ja sieltä löytyi hyvin voiva vauvva ja syke!!! :heart: Vauvvan pituus vastasi 7+5 mutta edelleen mennään menkkojen mukaan 7+1 kun ei tullut ihan sitä viiden päivän heittoa. Ilmeisesti ne oudot tuntemuksen masussa johtuu siitä kun siellä vauvan yksiön ulkopuolella oli jotain vanhoja hyytymiä, jotka ultraaja vakuutteli viattomiksi eli ei tarvitse pelätä mitään, ilmeisesti jotain valemenkkoja on saattanut tehdä tms mutta on kuulema normaalia. Joko ne tulee pois vuotona tai sitten imeytyvät sinne aikanaan. Huh kylläpä on huojentunut olo, pikkuiset kädet ultrakuvasta näkyy.. :) Nyt syömään, hirveä nälkä tästä jännityksestä jäi.

Niinu & vauvva 7+1

Viimeksi muokattu:
Varhaisultra jännittää täällä kovasti. Parin tunnin päästä loppuu tämä epävarmuus!! Epävarmuus ei sovi mulle, ei todellakaan.

Pahoinvointi on aika kokonaisvaltaista. Oksentelen aamuisin, joskus jopa öisinkin jos satun herämään johonkin. Aina jos vatsa on tyhjä niin olo on aika karsea.

Turvotus vatsan seudulla on välilla jopa huvittava. En voi ymmärtää mistä sellaisen pötsin saa aikaiseksi vaikka kaveri on keskimäärin sentinpituinen päästä pyllyyn ;P

Syöminen En ole syönyt normaalia ruokaa moneen viikkoon. En syö kun ruisleipää tai omenaa. Kaikki muu kuvottaa.

Jännittävin terkuin

Hyyppis+ihme 7+2 (1)

Onnea Niinu!!! :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Niinu86 onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, että kaikki oli ok ja omituisten jomotusten syy selvisi!

Hyyppäjäiselle onnea ultraan!

Jänskä päivä tänään, kun tulee näitä ultrakuulumisia :)

).( Pitäneen laittaa konetta kiinni ja mennä koulutehtävien pariin, kun tuo pieni ihminen kävi päikyille :) Ensiksi kyllä pitäisi siivota tämä järkyttävä sotku, jonka on saanut aikaiseksi :D

J&J 5+6

Miramei Ei oikein ehditty laskea kun hirveetä vauhtia jumputti mutta jonnekin 170 asti varmaan päästiin :) Mulla on tuo angel soundi niin se ei näytä mitään lukemia,pelkästään vaan äänen :) Tänään voiskin taas vähän kuunnella mitä masuun kuuluu :D

• Tykkää
Reactions: ViiruP
Mulle voi päivittää nla 22.4. -hirmu pitkä aika vielä, onneksi np-ultra tulee sitten aika nopeesti tuon jälkeen. Ihan kivalta kuulosti nlan täti=)

Jos mitään ihmeitä ei nyt tapahdu, niin vu:aan en aio mennä, vaan yritän kärvistellä toukokuun puoliväliin. Perustelen tätä itselleni sillä, että jos kävisin vu:ssa ja siellä olisi kaikki ok ja sitten np:ssa ei enää olisikaan hyviä uutisia, niin iloitsisin liian aikaisin ja tippuisin vieläkin korkeammalta. Kehäpäätelmiä pukkaa, parempi jatkaa töitä:LOL:

Ollakovai..? ja 5+6

• Tykkää
Reactions: jn ja Joosukka
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ihanaa lukea niitä!

Minulla on myös ollut aika paljon noita menkkamaisia lieviä kipuja, joiden olen lukenut liittyvän usein kohdun kasvuun. Kunnon kipuja ei ole ollut vielä missään vaiheessa. Repäisykipuja erityisesti aivastaessa on ollut myös ja olen ymmärtänyt, että niistä ei pidä olla huolissaan.

Täällä eletään nyt jännityksen aikaa, sillä varhaisultra yksityiseltä on varattu 9.4.Tuolloin olisi oviksesta laskettuna viikkoja 7+1 (menkoista laskettuna 7+4). Edelleen mielenrauhaani koetellaan satunnaisella, onneksi tosin aina hyvin lievällä, tiputteluvuodolla. Tavallaan haluaisin mennä ultraan jo tällä viikolla, mutta mutta... Onko mielestänne hyvä odottaa tuonne 7 + jotakin-viikolle asti? Hedelmöitysajankohdasta olen varma, joten viikkojen ei pitäisi heittää.

Pahoinvointi on antanut ensimmäiset merkit itsestään, mutta vielä ei olla oltu lähelläkään oksentamista. Liikunta ei jotenkin maistu/suju samalla tavalla kuin entisessä liikunnallisessa elämässäni, mutta ehkä se tästä viimeistään toisella kolmanneksella!

Syömään olen vielä pystynyt kutakuinkin normaalisti, mutta erityisesti sianlihan haju ällöttää.
Turvotus on nyt laskenut, mutta maha se vain kasvaa - pinkeä, pieni ja pyöreä, vaikuttaa ihan siltä kuin tosiaan pieni raskauskumpu jo sieltä tulisi (ei vaikuta normiturvotukselta, mutta en tiedä, onko mahdollista vielä :) Äitiyshousut pitää ostaa pian tällä menolla...

Aurinkoista viikkoa kaikille, ihanaa kun on kevät!!

Anna_bella 6+1 (viikot korjattu, nyt laskettu oviksesta/hedelmöityksestä)

Ultrassa käyty, syke löytyi ja kaikki oli oikein hyvin :heart:
Mulla hyppäs laskettu aika kolme päivää taaksepäin, eli tänään onki 6+3, olin "varautunuki" että parilla päivällä saattaa muuttua. Ultraaja totesi mulla olevan taaksepäin kallistunut kohtu, joten se voi vaikuttaa jomotuksiin/ muihin maha tuntemuksiin mitä välillä on ollut..

Mulle vois päivittää tuon uuden lasketun ajan 23.11, on muutes mun synttäripäivä :heart:=)

Niinu86 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! =)

Anna_bella Toi 7vko:lla ultrassa käynti on varmaan ihan hyvä? Joskus saattaa käydä nimittäin niin, että viikolla 6 ei löydy sykkeitä, vaikka ovis olisi tiedossa, mutta myöhemmin löytyy. Olen ymmärtänyt, että joissaintapauksissa se hedelmöittynyt munasolu saattaa palloilla kohdussa hetken, ennenkuin löytää mieleisen paikan mihin asettua :) Ja tuo taaksepäin kallistunut kohtu saattaa muuten tarkoittaa sitä, että maha voi jäädä pieneksi :)

Äiti yhdelle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

).( Sain neuvolan varattua ja on jo ensviikolla. Oon hiukan hämmentynyt, että niin äkkiä sain. No ei siinä, hämmentynyt oli neukkutätikin kun sinne soittelin :D Kauhulla odotan käyntiä ja pääsenkö vääntämään. Oli niin erikoinen raskaus viimeksi ja kaiken näköistä tuli eteen, että saas nähdä mitä tuumivat.

J&J 5+6 (muoks. viikot..5+6 taitaa olla eikä jo 6+6)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anna_bella
Äiti yhdelle muutetaanko teillä laskettua aikaa muutamasta päivästä? Meillä ei jos ei heitä viidellä päivällä tai yli. Mullakin oli ultrassa tosiaan 7+5 mutta menkkojen mukaan 7+1 niin eivät ainakaan vielä muuttaneet. :) Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Kylläpäs tänään on hymyilyttänyt tavallista enemmän.. :D

Yhteistyössä