Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Täällä ollaan lähdössä miehen mummon synttäreille ja anopin tarkkojen silmien alle, lisäksi paikalla on miehen eno ja tämän vaimo jotka tietävät. Pitää olla tarkkana ja vältellä puhumasta vauvoista ettei lipsahda (meinasin jo kerran suolata itseni kun puhuin tutulle "mullakin OLI kauhee vauvakuume. Ei onneksi hoksannut :) )

Maha pömpöttää ja tyhjällä mahalla tulee kehnotus, samoin autossa tuntuu aika herkästi tulevan ja ylipäänsä se pahaolo vaanii koko ajan. Tuntuu olevan jotenkin herkemmin huono-oli nyt kuin esikosta, ei mun silloin ollut autossa paha, eikä näin aikaisin! Mä luulen että seuraavan parin viikon aikana tää pahoinvointi pahenee varmaan huippuunsa, josko sit alkais tasaantuun pikkuhiljaa.

Ai että, haluaisin jo sinne ultraan ja vaikka mitä, lisää vauvajuttuja! Ostin tai oikeastaan varasin mä jo yhdistelmät. Meillä on esikolla emmaljungan yhdistelmät pehmeällä kopalla ja nyt haluan kovalla vaunukopalla että vauvalla on enemmän tilaa ja mahtuu lopputalvestakin mukavasti sinne. Myyn vanhat alta pois jahka saadaan uudet kotiin. Hauskaa kun nää on jo tokat hyväkuntoiset vaikka käytetyt laatuvaunut meillä. Ensimmäiset maksoi aikanaan 90€ ja nää tulossa olevat huikeat 65€. Pakko oli ottaa jo hyvissä ajoin ettei mee sivu suun. Tuplat pitää ostaa kans sit vielä myöhemmin, saa nähdä löytyykö niitä käytettynä sellaisia kuin halutaan vai pitääkö satsata uusiin. Ikäeroa tenaville tulee n. 1v 11kk ja koska välillä pitää päästä koiraa lenkittämään lapset mukana, tuplat on ehdottomat.

Ei kai mulla mitään asiaa oo.. Kunhan höpötyttää.
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Susimieli ja kuopus 5+6 (huomenna poksuu!)
 
Susimieli, voin kuvitella tilanteen kun maha pullottaa ja sitä ei saa piiloon.. Mulla vähän sama mitä pidemmälle päivää mennään, ei uskalla kouluun valita mitään turhan tiukkoja paitoja, sopivasti ilmavaraa jättävät hupparit on nyt pop :D Mukavaa mummolareissua teille!

Mulla ois hirvee hinku hypistellä vauvanvaatteita ja haaveilen niiden ostamisesta, kierrän kirppareita säännöllisesti niin en meinaa pysyä pöksyissäni kun siellä kävelee aina jotain ihanaa vastaan. Onneksi tuolla kaupungissa on tosi hyvä kirppis. :) Vaunuja meidän ei tarvi hommata, mulla on esikoisesta jääneet brion happy vaunut, vaihdetaan vaan niihin toisenlaiset renkaat. Uus pinnis ja istuin pitää hommata.

Sitten vielä tuosta keskenmenopelosta, itse olen nyt ajatellut niin että jos tämä vauva säilyy masussa loppuun asti niin se on tarkoitettu menevän niin. Olen myöskin nuollut haavojani kolmesta peräkkäisestä keskenmenosta sellaisella ajatuksella, että minulla ei olisi juuri tätä tytärtä joka minulla nyt on, jos asiat ei olisi menneet niin niinkuin meni. Uskon että just se lapsi syntyy minulle kenen on tarkoitus syntyä. :)

Niinu & itiö 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Lapsiluvusta ei vielä mitään tietoa, tämä on ensimmäinen. Iso perhe olisi toisaalta aivan ihana :) aika näyttää miten käy.

Keskenmenoa en jotenkin (onneksi) osaa pelätä, toivon vain kovin, että pitää kiinni :) Varhaisultraan en aio mennä, jos suurimmat todennäköisyydet/riskit oli yhdeksännellä viikolla vasta? jostain tuollaisen luin. Siis keskenmenolle.

Olotiloja. Eilen alkoi itkettää unelmien poikamies.. :LOL: ja tänä aamuna se keskosvauvayhteisö facebookissa.. mä en kestä!
Aamukahvi ei nyt ekaa kertaa uponnut ja tein itelle PUUROA, tätäkään ei tapahdu koskaan. Vatsan muoto turvonneena on samankaltainen kuin susimielen, mutta jos ei ole turvoksissa on ihan litteä ja sen pienen pullotuksen alavatsalla saa vielä "vedettyä sisään" lihaksilla. Hiukan huono olo on. Pitäisi lähteä auton rattiin, ei jotenkin huvita :p

Vauvanvaatteita meillä on jo laatikollinen (saatuja) :whistle: ja opettelen just parhaillaan neulomaan vauvan housuja. Yhdet tein jo, mutta niistä tulee varmaankin pannulappu sitten oikeasti.. heh
 
  • Tykkää
Reactions: Anna_bella
Huomenta!

Minuakin harmittaa Stellinin päätös, mut Älä nyt sinäkin Rosuliina. :(

Kaikki me täällä ollaan erilaisia, ja varmasti vielä hormoonien vaikutuksesta ollaan herkempiä tuntemuksissamme. :)

Mikä lie iskenyt minuun, mut tänään on vaan ihan pakko tehdä karjalanpiirakoita. :)
Leipomisvimma?!?

murri76 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista lauantaita kaikille! :wave:

Ajattelin hypätä mukaan tänne, vaikka tunnelma täällä ei ehkä ole ollut parina viime päivänä kaikkein paras. Uskotaan nyt kuitenkin, että tunnelma paranee ja kaikkien mielipiteet mahtuvat mukaan ilman suurempia konflikteja.

Niille, jotka ovat poistumassa ryhmästä, haluaisin vielä sanoa, ettei parin kärkkään kommentin takia kannata sitä tehdä. Täällä on kuitenkin yli 80 odottajaa, enkä todellakaan usko, että kaikki allekirjoittavat äänekkäimpien mielipiteet.

Tässä tietoni:

LA 27.11. / Twinflower / 34v. / 1. lapsi / TAYS / VU 11.4. / N 16.4.

Taustaa sen verran, että vauvahaaveita on takana 1,5 vuotta. Alkuraskauden keskenmenon jouduimme valitettavasti kokemaan 8/12 (vko 7+3). Lapsettomuustutkimuksiin hakeuduttiin tammikuussa ja siitä jatkettiin suoraan hoitoihin ja inseminaatioon. Olimme onneksi onnekkaita ja ensimmäinen inssi tuotti tulosta.

Tein ensimmäisen plussatestin jo pari viikkoa sitten, mutta näin kauan kesti, että uskalsin tänne ilmoittautua.

Ne, jotka ovat kyllästyneet km-juttuihin, niin nyt kannattaa sitten lopettaa lukeminen… ;)

Eli km-pelko kyllä valitettavasti on mukana, vaikka yritän siitä parhaani mukaan päästä irti. Asia nyt kuitenkin on niin, että kun itsellä ei ole vielä yhtään onnistunutta raskautta takana eikä raskautuminenkaan ole kaikkein helpointa, niin kyllä se epävarmuus siitä, saanko ikinä omaa lasta, on läsnä. Onneksi tämä raskaus tuntuisi olevan erilainen kuin ensimmäinen ja oireet ovat paljon voimakkaampia. Eli siinä mielessä hyvillä mielin eteenpäin.

Starhopelle erityiset tsempit seuraavaan ultraan! Toivon todella, että pikkuinen on kasvanut ja kaikki on hyvin! :heart:

Twinflower 5+3
 
Onnea raskaudesta Twinflower!

Minäkin toivoisin kovin hartaasti, ettei kukaan täältä enää poistuisi. Varmasti tunnelma tästä taas hyvin pian paranee ja valtaosa keskustelijoista täällä vaikuttaa oikein empaattisilta ja ihanilta!

"Suoraan puheeseen" vetoaminen on muuten hieman hassua, kun samalla on itse ollut rajoittamassa muilta oikeutta suoraan puheeseen. Tämä oli nyt pakko vielä kuitata, vaikken mitenkään haluaisi enää negatiivista keskustelua jatkaa.

Minulla sen verran iloisia uutisia, että tiputtelu näyttää laantuneen, aamulämpö pysynyt ylhäällä eikä kipuja ole ilmaantunut. Minua on auttanut kovasti mieheni vilpitön ilo raskaudesta ja luottamus siihen, että kaikki menee hyvin. Nyt on kerrottu myös appivanhemmille ja vaikka taisimme yllättää pahanpäiväisesti, kovin iloisia olivat myös :)

Anna_bella 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Twinflower, tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta. :) :flower:

Amidala, toivoisin ettet lähde. :)

Hienoa Anna_bella, että tiputtelu lakannut.

Toivon itsekin, että tunnelma paranee jälleen. :) Ja jokainen voisi kokea saavansa sitä vertaistukea täältä. Ja saada purkaa tuntojaan niin ilosta kuin peloistakin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Sitä vielä, että paria ystävääni lukuunottamatta, en halua muille vielä kertoa. Täällä voi kuitenkin viestiä anonyymisti asioista, jotka meitä kaikkia koskettavat. Mieskin tuntuu välillä huokaisevan siihen malliin, ettei kauheesti jaksais kuunnella, kun oireistani jatkuvasti pulputan. :D
Mutta täällä saan pulputtaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Täällä onkin aika erikoinen tunnelma, ei ole muutamaan päivään huvittanut tulla kirjoittelemaan. Toivotaan että tämä tästä normalisoituisi ja tuollainen toisten kirjoitusten arvostelu/puolustelu jäisi pois ja kaikki saisi kirjoittaa mitä haluaa, toisia kuitenkin kunnoittaen. Ymmärrän kyllä teitä jotka haluatte jättää ketjun mutta toivon ettei joukkonne kasva enempää. Yritetään silti olla positiivisella mielellä ja luottaa siihen että kaikilla on vauvat sylissä ensi jouluna :)

Täällä ei taida paljon muuta kommentoitavaa ollakkaan kuin tätä samaa sivutolkulla :)

(.) Alan sitten omanapailemaan.. Massu on kuin jalkapallo, paino ei ole noussut mutta kuppikoko on suurentunut yhdellä ja vatsa pömpöttää. Eilen olin koko päivän reissussa, ajamistakin tuli muutama sata km, mulla oli ä-housut ja ah, ei puristanut eikä painanut mistään. Muuten niitä ei vielä tietenkään tarvis mutta kun ne on NIIN mukavat! Mä luulen että tämä alkaa aika pian näkyä, alavatsa on jo pullea ja sieltä se maha kohta pompsahtaa ihan kunnolla.. :D

Rinnat on edelleen kipeät, mutta pahoinvointi on ollut tauolla jo toista päivää. Rannekkeet tippui tv-tason taakse to-aamulla enkä saanut niitä sieltä ongittua. Hyvin pärjäsin töissäkin, ja nyt tulee tosi paha olo enää siitä kun mies paistaa esim. sipulia ja makkaraa tai kananmunia illalla. Yök!

Mahtaakohan tuossa vanhassa sektioarvessa olla paljonkin jotain kiinnikkeitä mitkä nyt venyy ja paukkuu, nyt on pari päivää tuntunut voimakkaita repäisykipuja nauraessa, yskiessä tai kun aivastaa. Muutenkin tulla masussa joku naksuu ja poksuu, mitä lie? Ja sitten on joku ikävä haavauma alakerrassa, voi vitsit kun voi olla kipeä, ei hajuakaan mistä on tullut. Veikkaan että liittyy vitamiineihin ja tähän raskauden tuomaan vastustuskyvyn muuttumiseen, voi kökkö. Muistaisin että esikoisesta mulla kävi samalla tavalla, muistan jonkun keskustelun nla-tädin kanssa jostain vastaavista jutuista. Pöh!

Voi autuutta, voi vaivoja ja oloja :) Mukavaa lankalauantaita kaikille ja syökää pääsiäismunia jos vaan maistuu!!

Ms. Moneypenny ja taskukenguru 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Ms Moneypenny, mulla oli kans vähän aikaa sitten, parin päivän ajan aika tuntuvat repäisykivut. Ja sitten ne hetkellisesti lopahti muutamaksi päiväksi. Taitaa olla kasvupyrähdyksiä, ja sitten välillä lepovaihe kohdullakin.
 
murri76 Mä en muista esikoisesta tällaisia, mutta siitä toki on vuosia ja en tiedä tajusinko silloin puoliakaan mitä on tapahtumassa, minusta niin paljon helpompaa oli kun ei ihan kaikkea tiennyt :) Tieto lisää tuskaa vai miten se meneekään :) Tosiaan pohdin tuota sektioarpea, että kai se siinä sitten venyy mukana. Voipi olla että nyt pyrähdellään, alavatsa tuntuu jo sellaiselta kiinteältä ja tosiaan on pulleampi, mutta kohtua en kyllä tunnista että missä kohtaa se mahtaa luurata. Kun olen käsittänyt että se näillä viikoilla vielä majailee aika syvällä häpyliitoksen (?) takana ja sieltä nousee pikku hiljaa.. Odotellaan..
 
Juu saman huomannut, että ihan alavatsa on pinkeä, ei pysty sitä enää sisään vetämään. Ja sitten sen yläpuolella löllöturvotus. :D Ei mullakaan tällaista ollut esikon kanssa. Mut kai se vaan sitten nopeammin ilmestyy tuo masu, kun paikat jo kertaalleen venynyt.

Ihana aamu, kun ei ainakaan vielä ole alkanut kuvottamaan. :) Eilen oli sitäkin pahempi kuvotus.
 
Täällä ollaan pääsiäisenvietossa ..appivanhempia huiputettu ja hämysti jätetty miehne kanssa kumpikin viinit juomatta. Ei siis vielä aiota kertoa.

Onko tietoa, saako syödä uunissa paistettua vakuumissa säilytettyä lohta? Tänään ois täällä semmosta tarjolla...

Miramei 9+0 *POKS*
 
murri76 kiitokset :) ei auta muu kuin odotella ja ViiruP toivon mukaan seuraavassa ultrassa positiivisia uutisia ja että pikkukaveri on kasvanut reilusti ja kaikki hyvin - sitä ite toivon täällä.

Joo - aika tunteet pinnassa itse kullakin. Sanon myös aika suoraan asiat, enkä oleta että kaikki on samaa mieltä mun kanssa..että toivon mukaan muita ei ketjusta enää päätä lähteä ja kuten jo joku edellä mainitsikin, että tunnelma parantuisi :hug: ja lähtijät liittyisi mukaan joukkoon :heart:

meillä on reissu aasiaan reilu vkon päästä ja senkin vuoksi kävin varhaisultrassa kyselemässä lääkärin mielipidettä asiaan - kun ed. keskeytyi juuri reissun aikana tosin huomattiin vasta ultrassa mutta koko vastasi reissuviikkojen aikaa. Lääkäri totesi kuten täälläkin oli sanottu, että ei siihen pysty ite vaikuttamaan kuinka homma etenee, että reissuun vaan. Tulee vaan huolehtia että liikkuu koneessa kun veritulpan riski kasvaa raskaana olevilla ja että katsoo tietty vähän mitä suuhunsa pistää mutta muuten ei mitään estettä lähdölle!! että nyt on ajatukset yritetty siirtää reissuun ja sen suunnitteluun - ihanaa päästä vähäksi aikaa lämpimään vaikka aika nätti keli tuolla ulkona nytkin on :cool: Aasiassa lämpöasteet tosin lähenee 40 astetta että vähän turhan kuuma mulle muutenkin..täytyy toivoa että vähän siellä viilenisi..

jaa - jos taas yhden suolakurkun kävisi jääkaapista..
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Miramei, heititpä kinkkisen kysymyksen. Tietty sitä vakuumipakattua kalaa pitäis välttää, ainakin graavi- ja kylmäsavukalaa. Mut toisaalta kuumuus kyllä tappaa pöpöt aika tehokkaasti.
Että eiköhän ihan turvallista tuo uunikala. :)



murri76 8+5, aina mä meinaan tämän unohtaa... ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Heipä hei :) olenkin tässä jonkun aikaa lueskellut marraskuisten ketjua :) Ehkä mulla on joku sisäänrakennettu suodatin kun skippasin kitinät :D toivottavasti jatkuisi sellainen lämmin tunnelma pieniä odotellessa <3

elikkäs statsit tähän olisi:
28.11.2013 / Laurushka / 22 / ensimmäinen / NKL
neuvolakin on varattuna jo N: 16.4! ;)
 

Yhteistyössä