Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

ONNEA kaikille utrassa käyneille :heart:

(.) Mun neuvola on siirtynyt kahdella viikolla.. Piti siis olla jo viimeviikolla, mutta pääsen vasta maanantaina sinne. TÄällä alkaa iltapäivisin etomaan, mutta ei kovin pahana vielä se ole..

BURANA Itsehän joudun ottaa toissapäivänä buranan KOSKA panadol ei auttanut ja pääkipu oli jotain aivan hirveetä. Jos pystyisin makaamaan vällyjen alla kärsien kivusta, nii oisin niin tehny. Oon kumminkin "yh" maanantaista-perjantaihin miehen työntakia, nii pitää olla toimintakykynen. Mulle sanottiin esikoisen raskaudessa, että buranaa voi ottaa, jos oikeesti tarvitsee, mutta sillon vikalla kolmanneksella ei saa ottaa niitä ollenkaan. Ja tässä en tarkoita mitään säännöllistä buranan syöntiä, vaan oikeesti sillon, kun ilman lääkettä ei pärjää.

Tää palsta on hyvin jännä. Ihankun joku kilpailu kuka tietää raskausajasta ja sen rajoitteista ja suosituksista eniten.. Enkä nyt tarkota henkilökohtasena hyökkäyksenä ketään kohtaan enkä mieltä pahoittavaksi tätä tekstiä. Se on ihan minun omamielipide tästä palstasta. Saas nähdä jääkö seurailu toissijaiseksi..

tipunen8 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei te varhaisultrassa kanssa käyneet niin "paheniko" teillä sen ultrauksen jälkeen "menkkajomottelu"? Eilen illalla jomotteli 10-15min välein mukkumaanmenoon asti ja nyt vain turvottaa ihan mahdottomasti ja välillä nippasee pikkasen. :)
Oisko se ronkkiminen saanu tän aikaan?

Nyt mä lähden mun vanhempien luokse 100km päähän ja huomenna aamu kuudelta lähdetään sinne Saariselälle, pyöreästi 760km ja 11h autossa, JES :)x)!

Älkää kirjoitelko paljoa, että pysyn perässä. ;)

Poppari ja Katka 8+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja tiunti
Murri mä puin poikaa kaikkiin väreihin paitsi vaaleanpunaseen, en voi sietää sitä väriä :D Kattoo kuin käy jos tyttö tulee, sekoanko ja puen sen vaan pinkkiin röyhelömekkoon!? :whistle: Ite en oo kyl kamalan tarkka pojan vaatteista, kuhan on joustavaa ja käytännölliset :)

Tääl tulee kamala oksetus kohtaus jos syö mahan täyteen, pitää siis jäädä pieni nälkä.

Pitäs lähtee biltemaan, avataan tänään! Poika tuol huutaa "äiti kutuja", kutu on siis juna ja sieltä ostettu edellisetkin junat :) Niin ja itteä tekee jäätelöä mieli, mut me ei omisteta pakastinta! Joten auto kun saadaan katsastettua ja katottua paljon siihen uppoo rahaa, ostan kyllä pakastimen että voin ostaa kilo tolkulla jäätelöä :p
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja tiunti
Terve,

Pikaisesti tulen kommentyoimaan tuota mielipideasiaa ja suosituksia. Toivottavasti kukaan ei ajattele, että omat viestini ovat pätemistä tai ehdotonta totuutta. Itselläni vanhin lapsi käy jo ammattikoulua ja nuorin on parivuotias piakkoin. Ja nämä suositukset sekä ohjeet muuttuvat joka kerran, sen olen omissa raskauksissani huomannut. Esikoisen aikana maksamakkara oli ehdoton nou nou, nuorimman kanssa sitä taas sai syödä, mutta kohtuudella.

Samoin tavoin suositukset ja ohjeistukset muuttuvat melkeinpä jokaisen lapsen aikana. Ja itse joudun päivittelemään omia tietojani sekä miettimään miten sovellan niitä jo olemassa olevaan tietoon.

Tästä syystä, ainakin omasta mielestäni, olisi hirmuisen tärkeää, että asioista voisi keskustella, eikä tarvitsisi varoa mitä kysyy. Sillä on sanomattakin selvää, että 18-vuotta sitten olleet suositukset eivät päde enää tänään, eivätkä välttämättä kaksi vuotta sitten olleet :)

Ensimmäisen lapsen kanssa soseet aloitettiin kolmikuisena, toisen kanssa nelikuisena ja nykyisin suositellaan vasta puolivuotiaana soseita. Tosin, nyt hiljattain ainakin itse olen huomannut, että häilyy suositukset 4-6kk välillä.

J&J 6+1 (ja kirpputori kutsuu)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kyyneltenhymy, Me ollaan saatu lahjoituksena niin monta säkillistä käytettyjä etupäässä tyttöjen vaatteita, joita on pidetty jo ennen meitä kuudella lapsella, joista viisi tyttöjä. Eli pinkkiä piisaa. :D Siitä syystä varmaan, olen sitten enempi neutraalin sävyisiä hankkinut tarvittaessa itse. Jos tämä onkin poika. ;)
Muut vaatteet voi olla käytettyjä, mut tekniset ulkovaatteet ostan mielummin uutena.

Pipopoppari, vietähän oikein mukava loma! :)

Joosukka meillä aloitettiin soseet n. 3,5 kk:n iässä.
 
Mulla oli tänään aamulla huono olo!!!!!!! tosin se meni ohi yhtä nopeasti kun tulikin, mutta silti!!! JEI!!!!:D Tämä siis ensimmäinen raskausoireeni tissikivun ja hyvin lievän väsymyksen lisäksi.

Tervetuloa uusille ja onnea ultrassa käyneille!!! Ihanaa, ettei kenelekkään oo pitkään aikaan tullut huonoja uutisia:heart:

Nelly rv jotain n.6
 
Ai niin noihin ruoarajoituksiin piti vielä kommentoida, että mäkin muistan että esikon aikaan maksamakkara oli kiellettyjen listalla ja nyt sitä saa syödä rajoitetusti. Samoten en ainakaan muista että esikon aikaan olis kahvia rajoitettu, mutta eikös siinäkin nykyään oo joku rajoitus?? Tosin mä en kyllä kahvia juo ollenkaan, joten voi olla että muistan väärinkin :) Maalaisjärkeä siis peliin.. Itsellä ehkä ainoa ruoka rajoitus, mitä noudatan kirjaimellisesti on maksaruoat (siis muut kuin maksamakkara, missä sitä maksaa on hyvin vähän) ja vakuumipakattu kala. Tuo kalakin lähinnä siksi, että luin joskus aikoinaan lehdestä jutun äidistä, joka oli menettänyt masussa olevat kaksosensa listeriabakteerin takia:(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Pipopoppari ei mulla kyllä tullu mitään menkkajomotuksia tai muutakaan siitä ultrasta.

Täällä on pahoinvointi alkanu helpottaan (koputtaa puuta) :) väsymys kylläki vaivaa mut eiköhän sekin helpota josssain vaiheessa. Esikoinen pitää huolen ettei päiväunia tarvi nukkua, ellei sit ole mummolassa hoidossa tai isällänsä.

Marrasmassu ja joku 8+1 tai 7+6 :)
 
Heipparallaa!

Täällä on näköjään tunteet taas kuohunu, huh huh! Toivotaan TAAS että keskustelu säilyisi rauhallisena, asiallisena ja toistenkin mielipiteitä kunnioittavana, oli aihe mikä hyvänsä. Yhdessä tässä on tarkoitus matkaa tehdä marraskuulle asti, toivottavasti hyvässä hengessä eikä kukaan jättäisi palstaa sen takia että kiukutellaan :)

Täällä vietetään sairauslomapäivää vol. 2, eli oli pakko hakea tän pahoinvoinnin takia. Töissäolo ei ilmeisesti sovi, pääsiäisenä oli ihan ok ja heti kun olin päivän töissä niin aivan hirveä olo. Mahtaako olla niin että väsyn ja sitten on pahoinvointi huipussaan. Eilinen meni nukkuessa, siis pahimmassa flunssassakaan en makaa niin raatona kuin eilen tuli maattua, en tehnyt MITÄÄN. Tänään on jo parempi, jaksoi jo aamusella koirat käyttää ja ruokkia, olen vähän siivoillut ja syönytkin, tiistaina ei mennyt mikään alas. Katsotaan miten huomenna taas käy, meinasin mennä töihin koittamaan kun on alkukuussa niin paljon hommia mitkä olis pakko saada tehtyä.

Ruokarajoituksista olen poiminut ne joilla on oikeasti merkitystä, eli juuri nuo pakastemarjojen kuumentaminen, vakuumipakattu kala, maksaruuat, makeutusaineet.. En käytä light-tuotteita varsinkaan nyt raskauden aikana, muutenkin yritän välttää tuotteita missä on eniten lisäaineita, ne ei voi olla hyväksi kenellekään. ViiruP taisi linkittää artikkelin että netti hysterisoi odottavia äitejä, se on varmasti totta. Maalaisjärjestä täälläkin on puhuttu moneen otteeseen, sillä pärjää pitkälle. Lääkeitä taas en söisi kuin äärimmäisen pakon edessä, mutta olen muutenkin mieluummin ilman lääkettä jos ei ole pakko syödä. Tapansa kullakin.

Kahvi ei ole enää pariin viikkoon uponnut, nyt oli niin hyvä olo että keitin pannullisen, en ole vielä uskaltanut maistaa että meneekö alas vai tuleeko paha olo :) Muuten tulee juotua n. 3 kuppia päivässä, mielestäni ihan ok määrä, nyt raskauden aikana tosin ehkä yht. 10 kuppia mennyt.. :)

Joosukka, enpä ihmettele jos suositukset ym. ohjeet on mielestäsi vuosien varrella muuttuneet. Tapasin tuttavani jolla puolivuotias vauva. Hän kehui että heilläkin on jo maisteltu soseita, lusikallinen kerrallaan tosin mutta kuitenkin. En sitten kehdannut kysyä että mitä ihmettä, oma poika kun silloin 8 vuotta sitten söi tuon ikäisenä jo ihan täysillä perunaa, hedelmäpilttejä jne. Aloitettiin 4kk iässä mikä silloin oli suositus. Jännä, lapset on mun käsittääkseni kuitenkin ihan samanlaisia kuin silloin vuosia sitten :D

Paha olo iskee kesken syömisen, eli sellainen annos mikä ennen on ollut normaali, voi alkaa puolessa välissä tökkimään eikä sen jälkeen voi nielaista palaakaan. Ihme juttu, meinaa tulla sapuska bumerangina ylös vaikka olis kuinka hyvää. Toivon ja rukoilen että tämä pian loppuu!!

Synnytys pelottaa tavallaan. Esikoisesta meni kaikki niin pieleen kuin mennä voi, oli aivan hirvittävän tuskainen ja pitkä, kätilöt (kolmessa eri vuorossa) oli epäystävällisiä ja lopulta kaiken sen rääkin jälkeen jouduttiin kuitenkin kiireellä sektioon, josta toipuminen kesti päiviä, siis että jaksoin edes nousta seisomaan. Olin niin loppu synnytyksestä ja valvomisesta. Heräämöön minut jätettiin ihan yksin, vauva huusi kurkku suorana kun oli päässä tosi kipeä pahka väärän tarjonnan vuoksi, mutta hoitohenkilökuntaa ei mailla eikä halmeilla. Olin kiinni sängyssä ja liikuntakyvytön, eikä heräämössä taida mitään soittokelloja olla. Taisin siellä apuakin huudella tyhjille käytäville.. Kuin kauhuleffasta siis. Ja osastolle kun pääsin niin vauva jätetiin mulle kainaloon ja toivotettiin hyvää yötä, mähän ei voinnut edes käsiä liikuttaa tipan, verenpainemansetin yms. takia. Soittokellon ymmärsivät sentään jättää hollille. Että en ihan iloisin mielin ole menossa, pelkopolia mietin mutta ei mua varsinaisesti pelota, se avuttomuus vaan hirvittää. Sektion toivoisin, tiedä sitten miten helposti sellaisen saa. Meillä lähisuvussa ei ole yhtään lasta syntynyt alakautta, sekin on outo sattuma. Siskon 3 lasta, minä, mun poika, kaikki sektiolla.. Ja nyt ensisynnyttäjät, en todellakaan tarkoita että aina menee näin, mulla oli vain hirmu huonoa tuuria, poika kiilautui väärään asentoon, oksitosiini ei sopinut mulle jne. Jo viikko synnytyksestä olin ihan ok, kotona ja hyvässä kunnossa hyvillä mielin, paranin nopeasti enkä varmasti olisi alkanut toista lasta haaveilemaan jos se olisi ollut NIIN hirveää. Nytpä olen viisaampi monessa asiassa!

Nyt mä jätän nuo muistelot ja maratonkirjoittelun, ja menen jatkamaan kotipuuhia. Aurinkoista päivää marraskuiset!

Ms. Moneypenny 9+2
 
Tämän päiväinen neuvolakäynti muutti mun laskettua aikaa ja viikkoja päivällä, eli nyt mennäänkin 8+6. Neuvolan tietokone laskee viikot jotenkin oudosti, vaikka hedelmöityspäivää ei muuteta. Noh, mennään niillä, niin en mene itse sekaisin...

Eli Reinen voisi siirtää kohtaan LA 8.11.

ja tulevia päivämääriäkin olisi
Reine 15.4. NL
Reine 2.5. NP
 
Pipopoppari ei tullut ainakaan ultrasta johtuvaa juilimista.

Onneksi kävin siellä ultrassa, mulla tuli pikkiriikkisen jotain punertavaa pissalla tänään ja oisin varmaan saanut slaagin jos en tietäis että minun kohdalla pitäis nyt olla ihan ok vaikka tuliskin jotain vuotoa, kun ultraaja siitä mahdollisesta vuodosta varoitteli ja vakuutti että ei ole syytä hätääntyä. Ei kyllä sen yhden pissa kerran jälkeen ole ainakaan toistaiseksi tullut mitään, ihan hyvä oliskin jos se ylimääräinen tulisi sieltä hiljakseen pois jos on tullakseen. Ultraaja muistaakseni sanoi että neuvolasta voi pyytää että tutkivat varuilta vielä pissatulehduksen mahdollisuuden jos vuotaa jotain.

Niinu & itiö 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Ompas tullu paljon tekstiä taas ja onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! niitä on mukava aina lukee :)

Joku täälä puhu seksiunista ja niitä määkin oon nähny vaikka halut on ollu aika minimisä viime aikoina. Unisa tätä ongelmaa ei oo :D

Synnytys mua ei pelota. oon ollu onnekas ja päässy siskon synnytykseen mukaan. se oli erittäin hieno kokemus eikä todellakaan mikään traumaattinen. :) Oma synnytys voi sitte ollakki vaikeempi mut eipä sitä silti osaa kauhistella.

Olipa hyvä tietää että tampereella ultrataan alakautta ni osaan siihe varautua.

Marrasmassu me mennään aika samoilla viikoilla ja mullakin alkanu pahoinvointi nyt helpottaa :) kaikkialla kyllä lukee et nyt 9. viikolla se olis pahimmillaan :O

Ainii mulla on alkanu näkyy linea negra :D tosin viä himmeesti mut en yhtää oottanu semmosta :D

Pikkuinen masusa 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Synnytys pelottaa kyllä. Olen huono kestämään kipua ja pelkään esim. sitä, miten henkilökemiat osuvat yksiin kätilöiden kanssa. Luojan kiitos tiedän mieheni olevan sellainen, että hänestä on minulle paljon tukea.

Seksiunia on nähty täälläkin, vaikka hereillä ollessa seksi kiinnostaa raskausoireiden vuoksi normaalia vähemmän :D Muutenkin muistan unet paremmin kuin ennen ja näen värikkäitä unia.

Pohdin tänään neuvolasysteemiä luettuani muualta keskustelun aiheesta. Keskustelussa kritisoitiin sitä, ettei neuvolassa niinkään kiinnitetä huomiota raskauden etenemiseen tai fyysiseen puoleen, vaan keskitytään enemmän jutusteluun ja elämäntilanteen/voimavarojen kartoittamiseen. Ymmärrän hyvän tarkoituksen tässä taustalla, mutta itse kokisin lähinnä kiusallisena ja turhana esim. sellaisen kaavakkeen täyttämisen, jossa kysellään vanhempien seksielämästä ja kodinhoitotaidoista. Minulla on vielä eka neuvolakäynti edessä, joten en vielä tiedä, mitä odottaa... Mitä mieltä te, jotka jo olette siellä käyneet tai joilla on aiempia raskauksia takana, olette neuvolan palveluista?
 
Tääl taas istun ja pitäs tehä ruokaa :D

Seksiunista tuli mieleen, pojan ootus aikaan näin niit kamalasti! Aina oli eri mies jota liehittelin ja kun oltiin pääsemässä itse asiaan mulla oli kamala raskausmaha ja se mies aina heitti mut pihalle :LOL: Sit herättyäni kirosin kun mahan piti tunkea uniin asti!

Kaukalopussi huus mulle prismassa "ota mut"! :stick: Sen oikee hinta oli n.36e ja nyt siit oli puolet pois, mä hypistelin ja väänsin ja käänsin ja selitin miehelle miksi se olisi hyvä..... Kauppaan sen jätin vielä!

Ainii, se seesaminsiemen on kielletty!? Eikö saa edes syödä sitä näkkäriä virallisesti?

Anna_bella tääl ainakin neuvolantäti kyseli lapsuudesta asti kuka oon ja miten oon elämäni eläny tähän asti, halus oppia tuntemaan ja omasta mielestä hyvä niin. Enemmän ne taitaa keskittyä jutteluun ja mitä äitin päänsisällä liikkuu. Tekeehän ne sitten isommilla viikoilla ne mahan tutkimiset ja sit selittää imetykset ym. Mut mun mielestä ne keskittyy enemmän sun maailmaa.. Vähän sekavasti kirjotan :D En saa ajatusta kirjotetuks!

Nyt makarooniloota uuniin :p
 
Maimma Minulla siis terveystalolla tampereella tuo np-ultra, ja siellä tosiaankin alakautta mennään.
Synnytyksestä, en osaa oikein pelätä sitä (tosin kun tuo edellinen tapahtu syyskuussa, niin on vielä suhkot tuoreessa muistissa). On siinä kestämistä ja ei se kivalta tunnu, mutta palkinto on mitä parhain:saint: Itse otin sillain "lunkisti", otin vastaan sen mitä tuleman piti. Sitten kun olen itse vielä sellainen ajattelija, että vuosisadat naiset on synnyttänyt ilman kipulääkkeitä, niin kyllä mäkin pärjään. Ainoa mikä minua jänskättää on kuinka nopeasti tämä seuraava tulee, kun eka tuli 9 h (sairaalassa kaksi tuntia, kun en meinannut millään lähteä). niin kuinkas nopsaan tää sit tulee (täältä perämettältä kun on matkaa tuonne sairaalaankin).

Nuppusein 9+1 Siis täh, nyt jo noin paljon!!!
 
Täällä turvottaa vatsaa -pitää aamulla valita huolella housut jotka menevät vielä vatsan kohdalta kiinni ja joissa ehkä mahtuu olemaan vielä iltapäivästäkin. Sikäli hankalaa, että kaikki vaatteet ovat aika sopivan kokoisia.

Silloin tällöin etoo myös, varsinkin, jos joku töissä on juuri vetänyt nortin ja tulee siihen lähistölle hönkimään. Tissitkin pursuaa kupeistaan, mutta sen vielä kestän:LOL:

Kiellettyjä ruoka-aineita ei ole itselleni vaikea vältellä, koska esim. kalaa ja maksaa en söisi muutenkaan, kun maku ei miellytä. Light-tuotteiden vannoutunut käyttäjä olen, en niitä vaaralliseksi usko, kun järki on mukana. Eihän sokeri ja rasvakaan terveellisiä ole, jos niiden kanssa reilulla kädellä lotraa. Punaviinistä tykkään normaalisti silloin tällöin ruuan kanssa, mutta nyt ei sitäkään tee mieli.

Synnytystä en vielä hirveästi ajattele, aikaisemmat tuli sellaisella rytinälle, ettei mitään kivunlievitystä ehtinyt saada -esikoisesta tuntui, kuin selkäranka napsahtaisi poikki ja kroppa revittäisiin kahtia. Vaan kylläpä se kipu unohtui, vasta kuopusta ponnistaessa mietin, että miten olen itseni taas tähän tilanteeseen saattanut. Ikimuistoisia tilanteita molemmat, toivottavasti tämäkin raskaus huipentuu samoin.

Nyt vaan toivon, että nämä ekat viikot kuluisi nopeasti, että voisi jo uskaltaa iloita kunnolla ja kiusata ystäviään uutisilla=)

Ollakovai...? ja 6+1
 
mä en uskalla edes ajatella synnytykseen asti mutta en kyllä sitä pelkääkkään vaikka viime aikoina olen törmännyt kaikkiin ikäviinkin juttuihin kuten tosi pahoihin repeämiin tms tutuilla. kyllä se palkinto varmasti on vaan sen arvoinen!<3 toivottavasti aika juoksee ja kaikki on hyvin niinkuin toissapäiväisessä nopeassa ultrauksessa..

turvotus on täällä kanssa aika voimakasta onneksi saan käyttää töissä ja kotona ihan mitä vaatteita vaan :D Se vaan onkin sitten hankalampi juttu kun olen alkanut oksentelemaan ihan kunnolla, tänään epäilytti jo pari tuntia sitten että onko joku tauti kun mikään ei pysynyt sisällä :D nyt helpotti ainakin väliaikaisesti onneksi :D
 
Kiitos neuvolajuttuja kommentoineille. Jännityksellä odotan, millaista tulee olemaan :)

Vaatetuksen osalta tässä onkin edessä haasteelliset ajat, sillä oma työni vaatii melko muodollista pukeutumista. Olen tosi huono käyttämään housuja, miltei aina tulee pidettyä hametta. Mulla on paljon sellaisia hameita, jotka ovat mukavia ja kiristämättömiä, mutta nyt nekin ovat alkaneet jo kiristää! Pitänee hankkia vielä joustavammasta materiaalista valmistettuja tai eri mallisia hameita... Vielä en ajatellut töissä raskaudesta kertoa vähään aikaan, joten pitää kuitenkin katsoa, ettei vaate ole esim. huomiotaherättävän äitiysmallinen.
 
Mulla ollu koko raskaus pahoinvointia, mutta vasta eilen ja tänään olen oksentanut. Luulin jo, että selvisin vähällä! Oli viiikkokin kyllä tuossa jossaki välissä ku oli parempi olo. Nyt ei.

Miramei 9+5
 
vielä mahtuu vaatteet päälle vaikka turvotusta onkin..:LOL:

oireina ollut oikein mukavia juttuja kuten närästys, ummetus, pientä pahaa oloa..päänsärkyä, vilun väristyksiä, ja rinnat arat. Ei ole pahemmin kyllä nyt pahaa oloa ollut vähään aikaan..
niin ja tiedä sitten johtuuko väsymys töissäkin vain oikeesti väsymyksestä vai raskaudesta..ja tosiaan ihan outoja unia nähny - että miksi mä en sitten näe noita seksiunia (kateellinen) :confused:

sama juttu täällä Ollakovai... äkkiä täyteen ne vkot jotta voisi muutamalle kertoa - muut saavat ite huomata enkä töissäkään ajatellu sanoa mitään ennenku on pakko sitäpaitsi koeajallakin vielä:attn:
 
Unohdin tuossa aikaisemmassa vallan onnitella hyviä ultrakuulumisia saaneita ja uusia tulokkaita! Alkaa tuo dementia vaivata :)

Miramei, mulla ihan selkeästi ollut nuo 8+6 (ja siitä eteenpäin muutama päivä) kaikkein pahimpia pahoinvoinnin kannalta. Jostain luin että viikko 9 on vaikein, tiedä sitten onko totta. Toivon totisesti että nyt alkaa helpottaa! Tsemppiä sulle ja muillekin pahoinvoinnin kanssa taisteleville!

Löysin mun vanhan neuvolakortin! En muistanut puoliakaan mitä sinne on silloin kirjoiteltu, ja mulla silloinkin ollut eka nla vasta 10+3, nyt 10+0. Verenvuotoakin ollut 2 kertaa, en muistanut kuin toisen..

Vaatetus tuottaa täälläkin päänvaivaa. Suurin osa normihousuista mahtuu, mutta kun niissä ei ole hyvä olla. Ä-housuja en haluaisi vielä alkaa käyttää ja töissä ei oikein voi mennä hame/leggins-linjalla. Täytyy varmaan hakea jotkut superjoustavat housut työhousuiksi tähän väliaikaan, ennenkuin tarvii oikeasti ä-housuja. Ostin kirpparilta sovittamatta kivat ä-farkut (H&M) ja koko 42 niinkuin yleensä. Voi kökkö, ne on pienet! Että jos joku Turun seudulla tarvii 40-42-kokoisia farkkuja niin pistäpä viestiä, täältä sais edullisesti! Ja mä kun olin niistä niin happy :(

Olen tänään kaivellut varastoja ja kyllähän meiltä loppujen lopuksi kaikenlaista vauvakamaakin löytyy, vaikka luulin että kaikki on myyty/annettu pois. Vaatteita tietty pitää ostaa ja äitiyspakkauksessakin niitä tulee. Ihanaa kun sitten joskus saa alkaa shoppailla, vielä ei uskalla. Miehen kanssa suunniteltiin kylppäriin remppaa ja sinne hoitopöytää, ihana jos sen sais kesällä laitettua mieleiseksi :) Mä oon niin täynnä intoa, olis kiva päästä jo tekemään! Työt vaan haittaa vapaa-ajan suunnitelmia :D

Uuden Reviiri-lehden sivuilla oli After Eight-mutakakun ohje, taidan ihan pikkaisen kokeilla sitä viikonloppuna.. Täytyy varmaan kutsua ystävä kylään ettei tule itse syötyä kaikkea:) Kuulosti syntisen hyvältä!

Ms. Moneypenny 9+3
 
Tää voi olla tyhmin kysymys ikinä, mutta tein äsken apteekin oman raskaustestin (nyt on 6+5 oviksen mukaan) kun halusin nähdä onko viiva tummentunut. Jotenkin kai ehkä siks että rauhottas mieltä huomiseen varhaisultraan. No testiviiva on kyllä yhtä tumma kun kontrolliviiva, mutta keskustelupalstoilla lukee että monelle on rv6-8 tullu jo niin tumma testiviiva ettei kontrolliviivaan oo riittäny väriä:/ Mulla oli viime viikollakin yhtä tumma testiviiva kuin kontrolliviiva. Testin tein neljän tunnin pidättelyn jälkeen. Onko muut testaillu enää nyt myöhemmin, ja apteekin omalla?
Pahoittelut jo valmiiksi että jotain saattaa ärsyttää tämmönen joka viikko testaaminen:ashamed:
 

Yhteistyössä