Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Hei. Pahoittelut Suru-uutisen saaneille ja muille kovasti onnea ja jarrusukkia!

Suru-uutisia täältäkin..eiliset minivuodot loppui, mutta yöllä alkoi niin runsas vuoto, ettei enää jäänyt epäselväksi. Sekavin fiiliksin koitan nyt töissä jaksaa. Mies tahtois yrittää heti uudelleen, mutta minusta tuntuu, etten ole ihan valmis heti.. Olen aina tullut heti 1. Tai 2.yk:sta raskaaksi ja kuopus on pillereistä huolimatta saanut alkunsa, joten uskallan toivoa, että meille vielä vauva saadaan sitten kun sen aika on.

Tattis, ilman kyytiläistä:'(
 
Kovasti jaksamisia kaikille menetyksen kohdanneille. Toivottavasti enempää ei näitä nyt tulis, aika monta kuitenkin tullut jo.

Neuvolasta tänään soitteli ja sain ajan varattua ja se olis jo ens viikolla eli 27.3 Kun heidän laskujen mukaan nyt olis jo 7+4, mutta omat laskelmat on jotain 6+4. Tosin saatoin nyt ilmoittaa neuvolaankin väärän päivän milloin kuukautiset alkoi, kun aiemmin olin laskenut että sen 28 päivän kierron mukaan olis nyt 7+2. No laskettu aika varmistuu sitten ultrassa ainakin.

Vuotoa ei ole sen enempää tullut ja mainitsin tuosta myös neuvolan tätille. Myös tuosta pienestä kipuilusta alavatsassa. Sanoi vaan, että jos vuotoa tulee lisää tai kivut kovenee niin sit lääkäriin. Eli odotellaan nyt sitten pienessä epätietoisuudessa. Toisaalta tekis mieli mennä varhaisultraan nyt, mutta en nyt sit tiedä. Np-ultra on varmaan joskus kuukauden päästä kuitenkin.
 
Mulle voi laittaa VU 2.4.. En malttanut olla tilaamatta aikaa :D Niiden aikaisempien keskenmenojenkin takia ihan kiva käydä. Täällä neuvolatäti sanoi että lääkärin toive on että 7+0 on täynnä ennenkuin sinne menee. Mulla olisi silloin 7+1.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Isosti haleja menetyksen kohdanneille :'( :hug: Toivotan uusia plussatuulia ja rutkasti onnea matkaan!

Meillä ois huomenna varhaisultra. Toivottavasti tulisi hyviä uutisia. Vähän mietityttää, miten tää oma sairastelu on vaikuttanut tähän raskauteen ja mahdolliseen pikkuiseen. Oon ollut nyt jo yli viikon kamalassa flunssasaa, vieläkin maku- ja hajuaisti poissa ja puolet päivästä sänkypotilaana. Kauheesti ei vaan pysty lepäämään ton nuorimmaisen kohta 3v pojan kansa. Viikonlopuksi pitäisi vielä saada synttärit pystyyn, kun juhlitaan molempien muksujen synttäreitä.

Onko muut saanut ohjeita, mikä ajankohta is hyvä varhaisultralle? Huomenna pitäis olla 6+4, ei kai oo liian aikaista? Esikoisesta kävin 7+4, mutta tällä kertaa pitäis päästä jo tällä viikolla töiden takia.
 
Sandaali Onnea Paljon! :)

Tattis, voi surua. Jaksamista sulle. :( :hug:

Siiri35 Itsekin olin laskurin mukaan 6+4, kun kävin ultrassa. 6+2 oli sitten sieltä lähtiessä. Eli kyllä siellä jotain jo pitäisi näkyä. :)

7+3
 
hyyppäjäinenmullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta. lääkitys saatiin vasta jokunen kuukausi sitten esikoisen raskausajan ja imetyksen jälkeen tasapainoon. nyt kävin labrassa eilen ja alkuviikossa soittoaika lääkärille, miten nyt muutetaan annostusta ja koska olisi seuraava kontrolli.

tänään tuli postissa aika niskapoimu-ultraan. NP-ultra ois 3.5 heti oli pakko laittaa miehelle viestiä, että koittaa saada muutaman tunnin aamusta vapaaksi. onneksi tuli näin hyvissä ajoin niin pääsen vielä vaikuttamaan omiin työvuoroihin, kun teen epäsäännöllistä vuorotyötä.

Onko muita vuorotyöntekijöitä? miten pitkäään ootte aatelleet tekevänne yövuoroja? esikoisesta tein jonnekin 20 viikolle asti, melko alussa pääsin vähän kevyempiin hommiin. Ja hyvin jaksoin tehdä täyttä työaikaa äitiysloman alkuun asti. nyt oon aatellut, et jos tuon ultran jälkeen kertoo töissä.meillä on kyl suhtauduttu raskausuutisiin töissä aina tosi hyvin,niin ei sinänsä jännitä. saa nähä miten nyt käy, pystyykö oleen loppuun asti töissä, tosin nyt oon osittaisella hoitovapaalla eli vain 30h/vko
 
Tattis ja vauvaunelmia :hug:


Täällä ollaan kuumeen kourissa.
Joka päivä kolmen päivän sisällä oon oksentanu, ei mulla viime raskaudessa näin aikasin alkanu tämä, muistaakseni viikolla 7, ja nyt oon vasta 5+1. Kärsiikö kukaan samasta? Astianpesuaineen hajuki sai tänään palan kurkkuun :whistle:
 
Väsymys on ainoa oire. Tyhmää kun jotenkin huolestuttaa oireettomuus, mutta sit taas koitan muistuttaa itselleni että viikkoja on vasta 4+4 että kyllä tässä ehtii.. Esikoista sain tietää odottavani 5+0 ja oireet alkoi siitä pikku hiljaa.. Eli ehkä ens viikolla tai sitä seuraavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Miramei Täällä on alkanut myös oireet vähän lieventymään. Enää ei juurikaan pahoinvointia ole, jos vaan muistaa syödä riittävän pienillä väleillä. Väsymys kyllä edelleen iskee iltaisin ja jonkin verran on hajuherkkyyttä ilmassa. Tänään iski kamala oksetuskohtaus kun kävin duunin vessassa, jossa joku oli juuri lätrännyt hiuslakan kanssa.

Me käytiin ekassa neuvolassa eilen :) Ihan ok kokemus sinällään vaikka eipä siellä juurikaan muuta tehty kuin täytelty tietoja ja mitattiin paino ja verenpaine. Sain sitten lähetteen np-ultraan, joka menee jonnekin huhti-toukokuulle. Labrassa käyn 5.4. LA pysyi neuvolankin laskujen mukaan tuossa 1.11.2013 :)
Neuvolan täti oli vähän ankea mutta asiallinen.Ei juurikaan kysellyt meidän oloista tai tuntemuksista mitään.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Mylvinen 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi hyvänen aika tätä suru-uutisten määrä! :'( Halaus kaikille keskenmenon kohdanneille, piippariina, vauvaunelmia ja tattis :hug: Lohdutuksen sanana; 3 kuukautta sitten olin samassa tilanteessa kuin te, ja nyt täällä taas. Vaikka eipä se paljon tuossa vaiheessa lohduta :(

Neuvolasta, mä en ole vielä sitä varannut... Ehkä ensi viikolla voisin sinne soitella tai sitten vasta 8.4. vu:n jälkeen jos siellä kaikki ok.

Oireet on edelleen tosi lieviä, nyt tänään kyllä kaikki hajut käynyt pahemmin nenään kuin aiemmin :x Ja väsyttää, väsyttää koko ajan..

stellini 5+0
 
Onpa surullisia uutisia tullut :'( Piippariina, Vauvaunelmia ja Tattis, pahoittelut ja isot halaukset :hug:

Oireista Viikko sitten kärsin vielä todella pahasta olosta ja huimauksesta, nyt ne oireet on jonkin verran helpottanut. kaksi tosi hyvääkin päivää on jo ollut välissä, mutta tänään taas oli huonompi aamu. Viime viikolla jätin jopa yhden salitreenin väliin väsymyksen ja oksetuksen takia. Tällä viikolla jaksaa taas reenata, kunhan vaan itteeän vähän patistaa =) Rinnat on edelleen kovat, isot ja kipeät, mahallaan ei voi kunnolla nukkua kun on tissit tiellä. Vatsan turvotus on aivan hirveän valtavaa!!! Se on järkyttävää miten isoksi se voi turvota, eikä sitä vaan saa vedettyä sisään. Mulla on aina ollut littana maha(paitsi tietenkin kahdessa raskaudessa oon ollut aika pallomaha :LOL:) ja hyvät vatsalihakset, mut nyt ei vaan pysty. Tällä menolla tämä raskaus ei kovin pitkään piilossa pysy :| Harmittaa vaan, kun en haluaisi kaikelle kansalle vielä asiasta huudella.

Toivotaan, ettei suru-uutisia enempää tulisi ja tulevat jutut ois vaan iloisia ja onnellisia ultrakuulumisia =)

Tiukunen 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Kaikille surun kohdanneille halit!

Kaksosia ei ole suvussa siksi tämä on kyllä totaalinen yllätys! Ei kyllä ole yhtäkään kaksos paria :D Tässä nyt edes tajuisi että oikeasti siellä on kaksi nyt vain molemmille tarrasukkia!
Oireita on! Aamuisin halaillaan vessanpönttöä, jos töissä on vauhti päällä huimaa ja ruokien hajut ottaa kyllä nii hajuaistiin ja sitte alkaa oksettamaan
Tässä on nyt tehty taas täyttä päivää millään ei jaksaisi kun aamun oksentamisen jälkeen tarttis lähteä. Pakko et 2kk pääst ois sit valmistunu ja pääsis tekee vakituisesti hommia.
Jos kaikki menee nyt n. 3kk hyvin ois ASUNNON VAIHTO edessä. Nyt tarvitaa sitte hiuka enemmä ku tuleekun kaks!

Pinja ja Tuplat 7+4
 
Tiukunen mulla on kanssa jäänyt treenit vähille.. ei vaan kertakaikkiaan pysty ei kykene, rytmihäiriöitä on jo ihan levossakin kun väsyttää. :D Tänään tein jalkatreeniä parin viikon tauon jälkeen ja kylläpäs oli tiukkaa.. :/

Tattis, olen pahoillani, jaksamisia! :hug:

Toivottavasti ei tulisi enää ikäviä uutisia, tietysti kun meitä on niin iso porukka niin sitten näitä huonojakin uutisia tulee enempi. :(

Niinu & itiö 5+3
 
Ihan uskomatonta! Kävin juuri parhaan ystäväni luona ja ajattelin etten kerro tästä raskaudesta, no ystävä pyyti että käydään apteekissa ja hän meni ostamaan digitestin ja oli ihan pakko kysyä heti et tietääkö hän odottavansa vai epäileekö vain ja USKOMATONTA ollaan samoilla viikoilla menossa ja kierto ja kaikki on ollu ihan samanlainen. Hänkin sano et ei aatellu kertoa vielä, mut näin kävi. :D
Voi että kun oon iloinen että saan kanssa eläjän ja vielä ihan samoissa lukemissa mennään ja paras ystävä vielä ja esikoinen hälläkin! :D

Poppari 6+1 :heart:
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille! :hug:

Oireita Aikalailla samanmoisia oireita on tiettyjä ruokia mitkä ei maistu ja oksettaa ajatuskin, ei oo tarvinnut sen yhen päivän jälkeen käydä halaamassa pönttöä..

(.) Minä kerroin nyt sitten pomolle neuvolasta ja olevani raskaana. Tosin tekstarilla kirjoitin heti alkuun että sillä viestitän kun en halua vielä tässä vaiheessa työkaverieni kuulevan kun olen niin alussa, että mikään ei ole vielä varmaa. No eipä vastannut mitään koko viestiin ja kun tuli käymään työmaalla niin ei edes silmiin katsonut... huhhuh.. Jotenki tosi tylyä kun ei millään lailla kommentoinut koko asiaa.. :/ Vaikka eihän sitä näin alussa tarvisi sanoa mutta millä mä nuo neuvolat ynnämuut selitän ellen totuutta kerro mun työajat on 8-16.30 niin pakkohan mun on työajalla kulkea noissa..
 
Voi miten surullista luettavaa täältä löytyi, ja vielä useamman kohdalle osunut suru. Voimia ja tsemppiä jatkoon kaikille! :hug:

Mulle vois päivitellä: eka neuvola ti 9.4. Viikkoja tuolloin muistaakseni jo tasan 10 mutta neuvolan mukaan ihan ok. Np-ultra onkin siitä viikon päästä heti, täytyy sekin varata pian niin saa sellaisen ajan mikä töiden lomaan sopii. Ja ONNEKSI siellä ei ollut enää sitä omitusta terveydenhoitajaa kuin viimeksi oli, sellainen tosi outo vanhempi nainen jolla ei ollut itsellä yhtään lasta, tuntui että en kestä sitä ja sen ihme vanhan kansan konsteja. Nyt oli oikein miellyttävän tuntuinen nuorempi naisihminen :)

Omanapaisuutta sen verran että nyt ei oireita puutu, voi vietävä mikä pahoinvointi! Tuntuu että syön koko ajan, ja heti kun on syömisestä aikaa niin öllötys voimistuu. Aamulla oli niin paha olo että kun menin ennen töihinmenoa Prismaan ostamaan eväitä niin ainoa mitä pystyin ostamaan oli mandariinit, smoothie ja juotava jogurtti.. En pystynyt edes koskemaan eineksiin tai leipään. Hyi hillo, kai tämä tästä talttuu jossain kohtaa. Pahoinvointirannekkeet on ostoslistalla huomiselle! Ja tämä paksu olo, turvotus, mitälie. Vaikka ylimääräisiä kiloja onkin niin näin läskiksi en ole tuntenut itseäni koskaan. Ääh...Vaikka kyllä tämä tuntuu kohtuuttomalta valitella jotain pahaa oloa kun toiset ovat menettäneet kyytiläisensä :(

Hyväksi havaittuja pahoinvointiin on ihan perus-vissy, smoothiet (mitä kirpeämpi sen parempi), hedelmät, jääkaappikylmä porkkana ja kurkku, jogurttijuomat, appelsiinimehu.. Näillä mennään! Mielitekona ollut jo pari päivää kääretorttu, sellainen missä on kermaa ja vadelmahilloa täytteenä! Ihme juttu kun en ikinä syö pullaa eikä meillä kyllä leivota makeita herkkuja kuin juhliin. Sellasen ajattelin pyöräyttää tässä illalla.

Pahoinvoinnista vihreä :x Ms. Moneypenny 7+2
 
Mulle voi laittaa VU 2.4.. En malttanut olla tilaamatta aikaa :D Niiden aikaisempien keskenmenojenkin takia ihan kiva käydä. Täällä neuvolatäti sanoi että lääkärin toive on että 7+0 on täynnä ennenkuin sinne menee. Mulla olisi silloin 7+1.
Meillä taitaa olla laskettuaika ja varhaisultra aivan samoina päivinä! :) Mä kans suosittelen varhaisultraan menoa vasta 7+.
Jännittää hurjasti, pääsiäiset olis tässä välissä :)

Jaksamisia kaikille menetyksen kohdanneille. :( Mulla kans pelottaa oireiden vähyys, vaikka tänään salille meinasinkin nukahtaa enkä jaksanut tehdä siellä mitään. Mun kilpirauhaslääkitystä on ronkittu ja nyt epäilen että tämä johtuu enempi siitä kun raskaudesta.

Onnea ja tsemppiä kaikille varhaisultrassa käynneille ja niille jolla se on lähipäivinä edessä. Yrittäkkää nukkua :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja flode
Ms. Moneypenny mullaki vasta 8.4 ja sillon jo 10+2.. kyllä vähän harmittaa että pitää oottaa niin pitkään. Ensimmäinen lapsikin. Kaipaisin mielenrauhaa mutta sitä kai ei saa koskaan! Nyt sitä murehtii pysyykö vauva kyydissä ja kun vauva syntyy (toivottavasti) niin sitten varmasti murehtii, että onhan hän terve ja että kaikki on hällä hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: flode
B-vitamiini kuulema auttaa myös pahoinvointiin. Yhelle kaverilleni oli lääkäri suositellut, kun pahoinvointi oli rajuakin. Oli auttanut :)

Miten aarresaaren ultrakuulumiset? :popcorn:

Sandaalille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Pahoittelut jälleen menetyksen kohdanneille! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Miramei no joo, ei ne äidin murheet tähän raskauteen ja synnytyksen lopu, kyllä sitä huolta ja murhetta kantaa sydämessä ihan aina että lapsella on kaikki hyvin eikä satu mitään.

Jännä että ekasta lapsestakin annetaan neuvolan mennä noin pitkälle. Mulla kun tämä on toinen lapsi niin aattelin että sen vuoksi ei ollut kiire, kysyi vaan että syönkö foolihappoa (juu syön) ja olenko perusterve, lääkityksiä (ei ole), ei muuta.

Eipä sieltä neuvolastakaan sitä täyttä mielenrauhaa taida saada, pitää vaan uskoa ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin :)
 

Yhteistyössä