Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Tervetuloa kaikki uudet :heart: Meitä on jo iso ryhmä!

Ja huhhuh tätä tekstin määrää, muutaman päivän pysyttelee pois, nii jo on luettavaa !! ;)

Eka neuvola 26.3

Pitää ajan kans lueskella, nii pääsee mukaan teidän juttuihin taas :D
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea teille jotka olette juuri plussanneet :flower: Iso porukka meitä jo on ja varmasti tulee vielä paljon lisää :)

Kaksosista En pelkää enkä haaveile, ja tuskin siellä masussa kahta onkaan. Meillä suvussa ei ole yhtään kaksosia, parilla tuttavalla kyllä on ja hienosti ovat selvinneet, rankkaa toki on ollut. Yksi riittää tänne, kiitos!

En ole vieläkään saanut aikaiseksi varata neuvolaa, mutta eipä kai sinne mikään kiire ole. Varhaisultraakaan en ole varannut, en taida mennä. Mulla on jotenkin luottavainen olo ja jos jotain menee pieleen en sille itse mitään voi, oli ultrattu tai ei.

Kotidoppler olis varmaan kiva, mutta en aio hankkia. Bolakorun haluaisin mutta tiedän että sitäkin tulisi varmaan aika vähän käytettyä. Jäispä kuitenkin joku kiva muisto raskaudesta.

(.)Tänään on ollut selvästi huonoa oloa, eka kerran tunnistettavasti. Tämä on kyllä erilaista kuin ekassa raskaudessa. Fiilis on sellainen kuin olisi juuri oksentanut (ällöä, sorry!) eli kurkussa on "pala". Syöminen pahentaa asiaa, eli kyllä se ällötys tännekin tiensä löysi vaikka toivoin että kurvais ohi..

Hieno ilma oli tänään, kylmää mutta silti tein koirien kanssa lenkin ja kotona rupesin leipomaan pullaa ruuanlaiton lomassa, poika niin kovasti toivoi korvapuusteja. Piti niitä sitten itsekin maistaa ;)

Seksi on ollut plussaamisesta asti jäissä, mies on jotenkin etäinen eikä edes koske. Tänään meni hermot ja "komensin" makkariin ja kyllähän se siitä lämpes ja oli oikein mukavaa:heart: Viime raskaudessa saatiin komea verenvuoto aikaiseksi 16+ viikolla kun istukka oli jotenkin kohdunsuulla ja alkoi lemmiskelyn aikana vuotaa. Pelästyttiin ja lähdettiin tietty päivystykseen, kaikki oli onneksi ok. Kai siitä jäi vähän trauma että jos petipuuhilla vahingoittaa alkanutta raskautta, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista. Tää oli kuitenkin hyvä "pelinavaus", josko se elämä tästä normalisoituisi tuolla makkarissakin :LOL:

Tein eilen pari kirpparilöytoä, eli ä-farkut ja mustat ä-housut+2 ä-toppia yht. kympin! Meillä on täällä aivan ihana, iso ja aktiivinen lastenkirppiskin, mutta jätin vauvanvaaatteet vielä kokonaan tonkimatta, kyllä niitä sitten ehtii. Mutta nyt on parit pöksyt valmiina sitä aamua varten kun omat kiristää niin ikävästi ettei voi töihin lähteä. Kotona mulla onkin nyt vallan ollut verskat, jotenkin tuota alavatsaa painaa jos on kireämmät pöksyt jalassa.

Vinkatkaas jos teillä on tiedossa jotain kivoja ja kohtuuhintaisia nettikauppoja mistä voisi tilata äitiysvaatteita? Tuntuu että kaikki nuo pienet putiikit mitä googlettamalla löysin on turkasen kalliita.

Tänään olisi ollut ihan päikkäreiden paikka, vielä ehtis, taidan otta viltin ja käydä tuohon soffalle. Saas nähdä, keskiviikkona olis työreissu, palaverimatka toiseen kaupunkiin, lähtö on aikaisin ja ruokailu aamulla lähinnä sämpylä ja kahvi huoltiksella, voipi olla että iskee heikotus. Samoin loppukuun messumatkaa mietin mutta kai se hyvin menee!

Suloista sunnuntaita kaikille marrasmasuille ja aurinkoista alkavaa viikkoa!
 
Ms moneypenny eihän se ultraaminen muuta asiaa, mutta keskeytyneen keskenmenon kokeneena haluan käydä säännöllisesti ultrassa. Sama la oli tosiaan vuosi sitten ja viikolla 11 todettiin keskeytyneeksi ultralla ja kokoa oli vain 8+6. Kyllä sitä vaan viikko viikolta kiintyy enemmän ja mielummin kuulee huonotkin uutiset ajoissa ettei suotta iloitse ja kerro koko suvulle jne. Mulla siis ei todellakaan liittynyt ennen tuota ultraa minkäänlaisia kipuja ja vuotoa ym. Sykekkin oli todettu jo yli kuukausi aikaa ja selviytymismahdollisuus piti olla tyyliin 90-95%. Lääkkeillä sitten tyhjennettiin ja fyysinen kärsimys kesti kohdallani melkein kaksi viikkoa. Toki musta on tullut entistä vainoharhasempi asian suhteen ja jatkuvasti tunnostelen oireita ja niitähän on piisannut!
 
Viimeksi muokattu:
Miramei, ymmärrän kyllä tuonkin puolen enkä väheksy ultraamisen tarvetta esim. juuri sellaisissa tapauksissa että on km-taustaa. Eikä mulla ole itsellänikään mitään "ei meille voi mitään sattua"-asennetta vaan tiedostan kyllä varsinkin ikäni tuomat riskit.

Ajattelin vaan jättää varhaisultran väliin kun täällä sitä ei tarjota eikä muutenkaan ole edellytyksiä päästä kuin yksityisellle, ei vain tunnu siltä että pitäis mennä, sen kummemmin en osaa perustella. Ekasta raskaudesta olisin varmasti mennyt joka toinen viikko jos olisin tajunnut että sellainenkin mahdollisuus on :)

Nyt vaan pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä että kaikilla menee hyvin ja masut alkaa kasvaa niinkuin pitääkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Iltaa marraskuiset! :)

Täällä on nyt jotakin 5+0-5+3 väliltä, mutta ei mitään tuntemuksia missään kohti kehoa...Kuulostaa ehkä ihan hullulta, mutta todella toivoisin oireita, konkretisoisi tätä asiaa :D

Muakin kiinnostais edulliset ä-vaatekaupat...

Multa on ihan kyseltykin vauva-asioita, mutta joissain tilanteissa olen kiertänyt asian, koska pelottaa kertoa kovin laajalti.

Varhaisultran kanssa heilahtelee fiilikset suuntaan ja toiseen. Etupäässä nyt ajatukset sillä mallilla, että vaikka se ei takaa mitään, haluaisin kuitenkin selkeästi nähdä, mitä mahassa tapahtuu.
 
TauTau, mulla vähän sama juttu. 5+5 täällä, luulisin, ja olo on ollut niin normaali että olen ollut aika epäuskoinen, testasinkin vain silloin kun menkkojen piti alkaa ja sen jälkeen olen vaan odotellut mitä tapahtuu. Eilen kävin apteekissa muissa asioissa niin nappasin mukaan elämäni ekan digin ja kyllä sekin väitti että raskaana ollaan :) Nyt kun tuo pahoinvointi alkaa heräilemään niin alkaa olemaan hyvin raskautunut fiilis. Nauti oireettomuudesta, se ei varmastikaan ole mikään huono asia, yökkäilemään ehtii vielä :D

Pelkään kans että koska joku kysyy suoraan, en halua kertoa mutten haluaisi valehdellakaan, kavereille varsinkaan. Kinkkinen tilanne, toisaalta odotan aikaa että on sellainen pallomaha mistä tietää kilometrin päähän miten asiat on :)
 
Mies otti onneksi asian hyvin, kun kerroin. Tai onhan sekin vähän yllättynyt ja ei meinata oikein uskoa todeksi. Toinen testi odottaa vielä, huomenna jos sen sais tehtyä.

Kaksosista mies on kyllä puhunut, että ois kiva, mutta kyllä minä kuitenkin yhtä vaan toivon. Miehen suvussa noita kaksosia on, mutta minun puolelta ei. Plussa oli aika paljon vahvempi mitä esikoisesta, mutta testikin on tehty viikkoa myöhemmin.

Äitiyspakkaus varmaan otetaan, kun saatiin viimeksi vielä se vanha pakkaus. Jos olis tuo uudempi ehditty saamaan, niin ei ehkä olis samanlaista otettu. Vaatteet oli hyvin käytössä ja makuupussi myös. Haalari on tuolle mein tytölle vieläkin liian iso, saatiin ennen tytön syntymää lassien toppahaalari kokoa 62 ja se menee vieläkin. Eli sekin on tulokkaalle valmiina, siinä mielessä on kätevä kun ovat just tasan vuoden ikäerolla, niin ehkä saa kierrätettyä noita sesonkivaatteita suht hyvin ainakin alkuun. Kun nuo pienimmät vaatteet ja se haalarikin on neutraalin värisiä, niin ei haittaa vaikka olis poika tulossa. Molemmat toisaalta toivotaan poikaa, kun tyttö on ennestään. Mut tottakai tyttökin on tervetullut. Olisi sitten enemmän kaveria tuolle esikoiselle. Vaikka eihän kaikki sisarukset automaattisesti tule hyvin toimeen keskenään. Pitää toivoa että esikoinen pysyisi samankaltaisena isompanakin, nyt on iloinen ja muutenkin tyytyväinen vauva.

Seksiä on jonkunverran, enemmänkin sais toki olla. Mutta toki tää vauva-arki on tämmöstä, ei sitä välttämättä ehdi tai jaksakaan jos on huonompia öitä takana. Viime raskaudessa tahti hiipui siinä loppuvaiheessa kun maha alkoi olla tosiaan jo iso.

Äitiysvaatteitakin on jo valmiina, en ole niitäkään ehtinyt mihinkään säilöä, kaapissa ovat. Viimeksi ostin äitiysfarkut np-ultran jälkeen. Sitä aiemminkaan ei kyllä enää nappi mennyt kiinni, turvotus oli melkoista. Nyt vielä menee omat farkut jalkaan, saa nähdä kuin kauan. Ehkä pitänee sitten toiset farkut vielä ostaa, kesäksi on sortsit ja hame olemassa. Paitoja on myös, mutta niitä tuskin tarttee ihan heti. Viime kesänä meni ihan hyvin tavalliset paidatkin ja just pidemmät topit. H&M:stä ostin ne farkut ja olisko joku paitakin tarttunut matkaan. Muutaman paidan taas löysin erään paikallisen lastentarvikeliikkeen alekorista. Kotona ollessa päällä oli vaan sellaset löysemmät housut, hyvin meni loppuun asti, sama varmaan nytkin.

Oireena tänään tuli huono olo seksin jälkeen, sama oli esikoisesta. Onneksi mies ymmärtää ettei se johdu siitä, että se seksi olis jotenkin niin kamalaa että alkaa yökkimään, kun ylös nousee :LOL: Tänään oli kyllä muutenkin vähän huonoa oloa, en tiedä johtuuko sit raskaudesta vai eilisestä ruuasta, miehelläkin meni vähän maha sekaisin.

Vitamiineja pitänee käydä ostamassa jossain vaiheessa. Yks purkki löytyy, mutta siinä on A-vitamiiniakin, niin ei ole hyvä raskausaikana. Ostin sen jo kun yritettiin esikoista ja nyt olin alkanut niitä taas syömään synnytyksen jälkeen. En varmaan ikinä saa sitä purkillista syötyä.. :D Rautaa löytyy kaapista, jäi ylimääräisiä edellisestä. Viimeksi niitä aloin syömään loppukesästä kun hb laski. Lähtötaso oli kuitenkin n. 150.
Mut jos menis nukkumaan, mies ja tyttö jo nukkuukin. Toivottavasti tyttö nukkuis 8 asti, itse kun en ole mikään aamuihminen. Yleensä tyttö heräilee 7-8 aikoja. Yöunille käy siinä 20-21.30 ja kerran herää yöllä syömään.

Tirppana 5+0
 
Silmät ristissä vaan kommentoin sun Tirppana83 tytön yöuniin, että mun puolivuotiaalla tytöllä sama rytmi :) Paitsi hälle pitää monta kertaa yössä nousta laittamaan tuttia... Oliko sulla 4kk ikäinen, en jaksa selata miltä sivulta luin... :ashamed: Monetko päikkärit hän nukkuu?
 
Onpas meitä jo monta, ja loppukuun ajat on vielä jakamatta. :) Taidetaan vielä saada oikein superryhmä aikaiseksi. :LOL:
Tervetuloa uudet plussanneet! :wave:

Meidän eiliset illanistujaiset meni oikein mukavasti. Hain itselleni alkoholittoman viinin ja siemailin sitä pitkin iltaa. Vähän tuli ihmetyksiä kun en käynyt booliastialla ollenkaan, mutta selittelin vain ettei sovi seata kahta laatua, et tulee vain seuraavaksi päiväksi huono olo. :p Baarissa kukaan ei sitten enää kiinnittänyt mun juomisiini huomiota. :)

Lauantaina menin töissä anopille möläyttämään että plussatesti tehty ja nyt mulla on ihan huono omatunto kun mun oma äiti ei vielä tiedä. Meinasin tänään kertoa kun palautti poikaa yökylästä, mutta meillä sattui olla silloin muitakin vieraita paikalla, niin en saanut tilaisuutta :(

Minulla on myös kaksosia suvussa. Isoäiti on identtinen ja äiti erimunainen. Yksi polvi on jäänyt välistä joten jollain meillä sisaruksista saattaa olla mahkut kaksosiin. Mutta en jaksa 'pelätä' etukäteen. Aikainen plussa kyllä tuli, verrattuna esikoiseen. Silloin plussa vasta kp45 ja nyt kp30.

Meillä piti kiinalainen syntymäkalenteri paikkansa pojan kohdalla, ja nyt olis sen puolesta hyvät mahkut tyttöön. Mitään sukupuolioloja ei kyllä ole vielä. Esikoisesta oli heti poika aavistus.


hensq rv4+0
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy D.
Uskallankohan jo huudella että täälläkin olisi marraskuulle lähetys tulossa. :)
Kovasti pelottaa kun kesällä oli varhainen km ja se kummittelee kovasti. :ashamed:

Viimeksi tosin ei ollut mitään oireita ennen plussaa, mutta nyt tiesin heti että raskaana ollaan (toivottavasti hyvä merkki), rinnat tuli todella painaviksi ja kipeiksi, lämpö oli koholla ja tuntuu kuin lantiolla olisi täyteen puhallettu ilmapallo joka voisi puhjeta ihan milloin vain. Ja menkkajomottelua ja pissalla ravaamista kans on. :)

Voi, kuinka mä toivon että saisin oman pienen nyytin syliin marraskuussa.

Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soittaa, mutta odottelen nyt ihan rauhassa vielä muutaman päivän. Eihän sinne muutenkaan pääse kun vasta 7. viikosta eteenpäin. :)

No, tässä nyt oli todella haparoiva ensi esiintyminen, mutta ensikertalainenhan tässä ollaan.

Poppari ja toivonkipinä 4+4
 
Minulla on myös todellä hyvä hemoglobiini (143-149). Viimeksi laski johonkin 120:een, niin tuntui jo olossa, vaikka esimerkiksi äidilläni normaalilukema on vain hieman yli 100 ja hän voi aina hyvin.
 
Kuinka moni syö jotain vitamiineja? Itse syön raskaus-ja imetys vitamiineja ja foolihapon aloitin jo silloin kun oli raskaus toiveissa.

Imetysliiveistä oli jossain vaiheessa jotain juttua. Itse en ehtinyt edellisen lapsen imetyksen loputtua vielä tavallisia liivejä hommata, joten aion jatkaa imetysliiveillä. Turha ostaa välillä tavallisia kun rinnat kuitenkin tässä kasvaa.

Kaksosia ei meillä ole suvussa. Eikä ole tulossa meille nyt, tämä kun on koeputkilapsi ja yksi alkio on vaan laitettu. Lääkärit kyseli kantaa alkioiden määrään eikä haluttu missään nimessä kuin yksi. Korkeintaan kaksi olisi siirretty jos olisivat olleet huonolaatuisia alkioita. Esikoinen on vajaa 3,5v kun tämä vauva syntyy ja toinen siltä väliltä, joten kyllä kolme pientä jo riittää! :D
 
Syön Multitabsin raskausvitamiineja ja muutoin terveellisesti, joten saan foolihappoakin taatusti tarpeeksi.

Minun pitäisi varata aika neuvolaan, lääkärille ja hammaslääkärille. Soitin ensin neuvolaan ja jouduin takaisinsoittopalveluun, eli soittavat kun jaksavat. Toivottavasti piakkoin, koska en uskalla soittaa terveyskeskukseen enkä hammaslääkäriin ennen kuin ovat neuvolasta soittaneet takaisin.

Saanko raskausaikaiset lääkereseptivaihdokset tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä, vai neuvolan kautta neuvolalääkäriltä?

Saako alkuraskaudessa hammasta poratessa käyttää puudutetta?
 
No mutta hyvänen aika miten paljon te kirjoitatte! :LOL:
Minnah88 Tosiaan, nuorimmainen on nyt 10-vuotias eli ikäeroa vanhempiin sisaruksiin tulee. Monessa mielessä tuntuu siltä kuin olisi ekaa kertaa raskaana, mutta sitten kuitenkin tulee niitä muistoja sieltä kymmenen vuoden takaa. Uskon että pikkusisarus tässä vaiheessa tekee vain hyvää. Uusperhekuviot ei kai koskaan ole helpon yksinkertaisia, mutta niin niin toivottu olisi tämä lapsi!

Sinne yksityiselle ultraan sitä on varmaan mentävä että tietää missä mennään. Pitäisi nyt kuitenkin hetki vielä malttaa, että sitten varmasti siellä jotakin näkyykin.

Vitamiinit ja rauta Mulla ei rauta oikein imeydy eikä varsinkaan varastoidu ja kahden ensimmäisen lapsen odotus meni pahassa anemiassa. Raskauden lopussa 80-90 välillä hb. Tableteista ei imeydy. Ainoa joka auttoi vähän oli joku nestemäinen valmiste ja sitten rautapitoinen ruoka. Nytkin valmistaudun siihen että heikoksi menee eikä sitten tiedä joutuuko verensiirtoon tai jotain. Vitamiineista syön foolia (vahvaa reseptillä) ja D:tä. Toistaiseksi en muuta.

Ajjai, menkkamaisia kipuja riittää. Oon vähän väliä ihan varma että nyt vuotaa, muttei sitten vuodakaan. Tulee pitkä alkuraskaus kun oon tällanen keskenmenopelkoinen hermoheikko! Tunteet menee muutenkin vuoristorataa. Ne kyllä menee mun luonteella muutenkin, mutta nyt on kyllä ihan mahoton meno.

Ellaris 5+6
 
Kolmenäiti79 Päivällä meillä ei oikein rytmiä taas ole ja päikkäreitä nukkuu vähän miten sattuu. Ehkä noin 4 kertaa päivässä. Ekat on jo menossa nyt, kun heräs siinä 7.30. Tuossa ekassa pätkässä on hereillä vaan noin tunnin, sit uni voittaa taas. Nukkuu päikkäreitä 30min-2 tuntia, joskus harvoin jopa 3 tuntia. Hereillä sit just sen 1-3 tuntia pääsääntöisesti kerrallaan. Yöllä harvoin muutenvaan heräilee, viime yönä heräs syömään jo 1.30, kun ei illalla paljoa syönyt. Onneksi sit kuitenkin nukkui aamuun asti. Ja tyttö täyttää 4kk loppuviikosta. Kiinteitä aloiteltiin reilu viikko sitten maistelemaan neuvolan luvalla, kun maitoa menee niin paljon.

Testailin uudestaan ja samantien plussa tuli vahvasti. Eli on se vaan uskottava :D Viikon päästä tosiaan tytön 4kk neuvola ja siellä varmaan sit samalla varailen aikaa itsellenikin.

Alkuraskauden ultraan olisi toisaalta kiva mennä, mutta en tiedä saako sitä miten helposti sitten muuta kuin yksityiseltä. En tiedä riittäiskö perusteluksi se, että edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika. Viimeksi kävin ultrassa viikolla 5 tai 6, kun tuli vähän rusehtavaa vuotoa, mutta onneksi silloin kaikki hyvin, vaikka silloin ei vielä sykettä näkynyt. Tosin oli pari viikkoa sitten piinaa odotella uutta ultraa just tuon sykkeen puuttumisen takia. Etenkin kun ei silloin tiennyt yhtään miten pitkällä raskaus on, neuvolan laskujen mukaan kun oli 4 viikkoa pidemmällä kuin sitten oikeasti oli. Eli np-ultra oli jo viikolla 7+ ja silloin onneksi sykekin jo löytyi. Ja uusinta np-ultra oli siitä kuukauden päästä. Nytkin on tuon neuvolan laskutavan mukaan viikkoja jo 5+6, kun oikeasti siitä saa ottaa sen 4-5 päivää pois.

Kiinalainen syntymäkalenteri ei pitänyt paikkansa esikoisen kohdalla, nyt lupailisi tyttöä.

Imetysliivejä on parit olemassa, just oon takas tavallisiin vasta vaihtanut. Lindexiltä ne tuli hankittua, sieltä sentään jollain tavalla sopivat löytyi. Normaalisti kun kuppikoko on 70E ja yhdellä kuppikoko vielä kasvoi, niin ei löytynyt sopivia sitten mistään. Rinnakkaiskokoa sit piti ostaa ja oli vähän turhan isolla ympäryksellä. Osittain siis imetin tuota esikoista 2kk. Tyttö tottui pulloon jo laitoksella ja itsellä rinnat meni ihan rikki alkuun. Ei sitten missään vaiheessa saanut tarpeeksi maitoa tulemaan ja tyttökään ei kovin hyvin tissille oppinut. Mutta onneksi edes tuon verran sai imetettyä. Lopultahan tuo tyttö teki totaalilakon tuossa reilu kuukausi sitten. Sain ehkä kerran päivään syömään tissiä ja se vähäkin maidontulo sitten lopahti. Saa nähdä sitten kuin tän seuraavan kanssa sujuu, jos olis vähän kärsivällisempi tapaus kuin tuo tyttö :D Hänen kun pitäis heti sitä ruokaa saada.
 
  • Tykkää
Reactions: kolmenäiti79
Täällä ellelty hiljaiseloa koska alkoi vuotamaan viikko sitten lauantaina. Pahoinvointia on edelleen ja vuoto kesti 5 päivää. Ensi viikolla on varhaisultra. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Nyt olisi kasassa viikkoja 5+4.
 
Hei, onko kukaan käynyt verikokeissa missä olis tarkistettu hormoonin määrää? Ite kävin kun viikkoja oli kasassa 4+5 ja hormoonit tuolloin 530. Onko tuo nyt ihan normaali arvo?

Varhaisultraa sain 20.3. Sitä odotellessa. :)

ViiruP&MasuAsukki 5+2
 
Viitteellisiä arvoja:

hCG levels in weeks from LMP (gestational age)* :
3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml
4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml
5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml
6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml
7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml
13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml
17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml
25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml
 
Jeba, neuvolaan soitettu ja sieltähän sitten sain ajan varhaisultraan (JEEEEE) epävarmojen viikojen takia. :D Kyllä sitä nyt jonkin verran täyty selitellä mutta en mä kyllä paskaakaan sinne puhunut. Kerroin vaan milloin on viimeksi olleet menkat ( jotka oli aika ihmeelliset), milloin tein negan ja milloin positiivisen. Eli mulle voi laittaa VU 3.4. Miten tonne asti jaksaa odottaa??? :LOL:
Saa nähdä mitä siellä sitten on. Nimittäin jos nyt laskee viime kierron mukaan mulla olis jotain 4+3 mikä tarkottais sitä et oon plussanut jo 3+1 :O

Seuraava operaatio mulla on vierottaa esikoinen tissistä. MÄ todellakin haluan pitää pienen tauon ennen seuraavaa. Mulla on siis vähän päälle vuoden ikänen pikku pallero tällä hetkellä. Vierotus sujuu kyllä ihan hyvin, nyt ollaan jo päästy 1-2 kertaan kun vajaa kuukausi sitten oli vielä 3-5 kertaa. On tää kyllä haikeeta. Mä oon ite niin hämmästynyt näistä tunteitsa. Ajattelin ettei mulla olis niin kovaa tunnesidettä siihen mut kyllä se vaan haikealta tuntuu lopettaa. :'( Mun pieni kasvaa niin hurjaa vauhtia. Lapsen tahtisesti haluan kyllä tässä edetä ja niin olen mielestäni tehnyt. Tosin odotan myös innolla sitä ettei mun vetoketjua avata ( muu kuin mies) ja kättä tungeta rintsikoiden sisään. :D

Ällövarotus mutta onko muilla ollut paikat märkinä. Musta tuntuu et koko ajan on oikein kosteeta ja märkää... :$ Tietenkin sitä koko ajan kammoaa jos sieltä jotain hölähtäis mut ihan kirkasta tai valkosta se on...

Hyväää viikonalkua kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä