Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Lisäys: Esikoinen vuosimallia 2010 skorpioonityttö, eli marraskuinen hänkin. :) La oli tosin 23.-25.12. Työnimellä A.C. :)

Varovainen myös siksi, että muutamana päivänä ollut tuskin havaittavaa vaaleanpunaista vuotoa, jota oli kyllä esikoisessakin. Siksi varasin ultran. 13.3. Siihen asti pelko pepussa. Tällä hetkellä 5+5.

Viimeksi muokattu:
Tai sen verran vielä lisäilen että eihän tuota nyt varmaksi tiedä, mutta ei se silti aina pahintakaan tarkoita niinkuin ei kaverinkaan tapauksessa.. Mutta toivotaan nyt että kaikki menee hyvin.. :) Ja että kaikilla muillakin menee hyvin.. :) Kyllä mäkin tänään säikähdin aika lujaa kun tuli yhtäkkiä ihan hirveet menkkakivut ja heti oli pelko että nyt menee kesken, mutta ei mennyt ja toivotaan ettei menekään! Huhhuh kun se kyllä säikäytti. Toivon niin että pikkanen tällä kertaa pysyis kyytissä. :heart:

• Tykkää
Reactions: murri76
Kivut on kyllä inhottavia, edellisessä raskaudessa niistä kärsin alkuraskaudessa. Pahimmillaan yltyi niin pahaksi, että makasin sängyssä kaksinkerroin ku ei jaloillaa pystyny olemaa, ja itkin :( Päivystyksessä kävin moneen kertaan, samoin yksityisellä ultrassa. Onneksi kaikki oli ok, kivut helpotti toisella kolmanneksella ja terve poika syntyi syyskuussa :)

Menkkamaisia kipuja täälläkin välillä, toisina päivinä enemmän kuin toisina. Olo on energinen, vähän liiankin, aamulla heräsin 5.09 ja kesti tovin jos toisenkin saada unenpäästä kiinni. Kenkkumaista tuo aamuvirkkuus, muuten sais koisia puol 8 asti melkein joka aamu. Tänään turvotti illalla eka kertaa, massu oli oikein pyöreä vaikka oon syönyt kevyesti ja kävin lenkilläkin. Omat housut tuntuu ihan hyvältä vielä jalkaan muuten mutta varsinkin kun töistä ajelee kotiin niin tuntuu että vähän painaa alavatsaan, sitä masutuubia tässä nyt pohdin että se vois kivasti pitää tuota vyötäröä kurissa ja illalla vois housunnappia avata jos alkaa kiristää.. Onkohan H&M:llä tuubeja?

Näin flunssan jälkimainingeissa nuo repäisykivut aivastaessa on aika jänniä, vihlasee oikein kunnolla. Ja mietin että pitäiskös magnesiumia alkaa jo popsimaan, nyt illalla lenkillä kramppaili toista pohjetta jotenkin oudosti. Ekassa raskaudessa suonenveto oli ihan hirveää, oletettavaa on että sitä on taas luvassa :)

Hajuaisti on parantunut, tupakin lopettaminen tietty vaikuttaa kanssa, mutta uskon että tämä raskauskin herkistää. Mikään haju ei ole ollut vielä kovin paha, pahoinvointia edelleen odotellessa. Voi kun sitä ei tulis!

Huomenna pitäis mennä kavereille iltaa istumaan, pitää keksiä jotain että miksi olen autolla :)

Pari kertaa päivän mittaan kävin tauoilla lukemassa täällä, kivasti tulee tekstiä ja koko ajan uusia marraskuisia :) Tervetuloa kaikille uusille ja tarrasukkia meille kaikille!

• Tykkää
Reactions: murri76
Pitää tulla tännekkin hehkuttamaan, jos muutkin etsii hyviä masutuubeja. Raskauskeijun sivuilla on hyviä. On pitkää ja lyhyttä, ja sit tommonen ihana musta mistä saa sit mekonkin.. Jos kesällä haluaa esitellä masuaan, niin tuossa erottuu hyvin sitten :D
Juu, ja kattelin mie bola-koruakin, ja sellanen on ehkä tilattava.
Muitakin hyviä tarpeellisia juttuja tuolla sivustolla.. =) Saahan sen ajan kulumaan näinkin :popcorn:
Juu, ja H&M:n pitkiä toppeja tulee varmasti ostettua. Ne on joustavia, eikä maha vilku paidan alta sitten kun kasvaa enemmän.. Selvää säästöä, kun miettii jo etukäteen mistä mitäkin ostaa :D

Viimeksi muokattu:
Edellinen raskaus meni oireettomasti. Ihmettelin miten helpolla pääsin. Nyt posliinikuppi herättää öisinkin. Kamala olo ollut ennen plussaakin, joka tapahtu, päivän jälkeen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Raskaudet ei todella toista itseään.

Aurinkoisia Ajatuksia
Kiitos rohkaisevista sanoista :)
Vähän samatilanne.. 5.2.(13) ollaan alettu seurustelemaan.. oikeestaan en ole uskaltanut vielä miehelle sanoa, kerään rohkeutta vielä viikonlopun yli.
On tää nii utopististä.

iltalämpö 37,8.. palelee ja väsyttää, jos kömpis nukkumaan =)

Hyvää naistenpäivää kaikille naisille :flower:

Tääl taas on herätty ennen kuutta, pyykkikone ja tiskikone jo laulaa :) Kauhuissani huomasin kuinka paljon mulla on finnejä! :stick: Ja iho on tosi rasvanen naamasta, pariviikkoa sitten oli rutikuiva, melkeen hilseili.
Tänään onkin se odotettu päivä miehen kanssa :) Kävin jo kurkkimassa amarillon ruokalistoja :p Huomenna kuulemma pitää mennä kahtomaan rallia ja viimestään sunnuntaina tulee mun vanhemmat viettämään meille hiihtolomansa :) Ei tekemiset ainakaan lopu kesken!

KyyneltenHymy 5+5

Viikko enään neuvolaan :)

Kultapieni89, ohhoh.. Jospa kaikki menis hyvin. Mies ottais asian hyvin ja kerkeette 9kk aikana tuttustua toisiinne perin pohjin. Me seurusteltiin miehen kans 8kk kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Nyt tulossa kolmas ja ollaan naimisissa. :)

Kiitos toivotuksesta KyyneltenHymy. En olis tiennytkään, että tänään on naistenpäivä. Toivottavasti mies tietää...;)

Mulla on ollut niin epätodellinen olo tämän raskauden kanssa, kun olen ollut niin oireeton. Keskiviikkoiltana mies sitten totesi, että jospa et olekaan raskaana. Noh, eihän siinä muu auttanut kuin lähteä apteekkiin illalla kello 22.40. Täällä kun on yksi apteekki 23 asti auki. Ostin sellaisen digitestin ja farmaseutti neuvoi tekemään sen aamulla, jotta tulos olisi luotettava. Saattaa kuulemma illalla näyttää viikkoja liian vähän. Joo...o! Maltoinpa hyvinkin aamuun. No en todellakaan! Tein sen heti päästyäni kotiin ja tulos oli raskaana 3+. :D Olipa kiva mies, kun sellaisia alkoi höpisemään !!! Mutta nyt on ainakin varmuus raskauden etenemiselle saatu :D

Aurinkoisia ajatuksia 6+0

• Tykkää
Reactions: TauTau
Pahonvointi jatkuu ja jatkuvasti saa olla kakomassa :/ tosin pahoinvointirannekeiden ansioista ilmeisesti se pahin on kuitenkin loppunut eikä ainakaan huippaa niin paljoa :)

Tilasin muuten dobblerin,yhdessä nettikaupassa,olikohan just nettikauppa :D oli tarjouksessa 20.00e ja pk:t vain 3e:) jos tämä odotus menisi vähän rauhallisemmin kun ton esikoisen.

Jos joku sen fb ryhmän viiitsisi perustaa olisi kiva :) käytän nettiä niin paljon puhelimella ett koen facebookin helpommaksi ja nopeammaksi käyttää ja kommentoida :)

Wavee 5+1

Tänään ensimmäinen neuvola. Hieman ehkä jännittää koska edelleenkin epätodellinen olo koko raskaudesta. Ja tämä neuvolakäynti kuitenkin on ensimmäinen "tunnustus" raskaudesta ulkomaailmalle (yhtä ystävää lukuun ottamatta). Luulen, että tulee olemaan outoa istua siellä vastaanotolla ja keskustella MINUN raskaudesta. Hui!!Harmi vaan, että tänään sieltä ei taida mitään varmistusta raskaudesta saada.

Raskauden oireina tällä hetkellä puuttuvat menkat, 4 positiivista raskaustestiä! (eilen meinasin ostaa vielä yhden, mutta hillitsin itseni), arat tissit, aamuyön unettomuus?, vatsan epätavallisen huono toiminta? ja itkuherkkyys (tänä aamuna kyynel tirahti silmänurkkaan kun Arvi Lind kertoi elämänsä tärkeistä naisista:)

Hyvää Naistenpäivää kaikille!:flower:

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki marrasmasulaiset! Varovaisesti ilmottaudun mukaan joukkoon. Testiviiva on viikon aikana tummentunut tummenemistaan (jep, joka aamu testattu :ashamed: ) ja nyt yritän sitten uskoa tämän olevan totta. Raskausoireina väsymys, huimaus, lievä kuvotus ja jatkuva nälkä. Pientä ja välillä vähän kovempaakin kipuilua alavatsalla. Hajuaisti on kovin herkkä.

Minulla on kaksi lasta, jotka ovat jo isoja koululaisia. Nyt uusi mies ja tämä lapsi minulle siis kolmas ja hänelle ensimmäinen. Jännittää! Keskenmenotaipumus minulla on eli en nyt uskalla vielä olla luottavainen tämän raskauden suhteen. Laskurin mukaan viikkoja on 5+3, mutta luulen että oikeasti viikon vähemmän. Se selvinnee sitten ultrassa. Niin, siitä on jo aikaa vierähtänyt kun edellisen kerran olin raskaana. Mitenköhän varhain nykyään ultraan pääsee ellei yksityiselle mene? Kierto on ollut epäsäännöllinen eikä noista raskausviikoista voi oikein olla varma...

5.11/Ellaris /32-v/3. lapsi

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Ellaris Täällä päin pääsee ensimäiseen ultraan rv11-12 niskapoimu ultra. Jossain paikkakunnilla ultraavat joka neuvolakäynillä.

Hei, nyt tarvisin jonkun teidän FB profiilia, en saa tehtyä ryhmee jos sinne ei oo ketään lisättävää.. :) Että jos yksityisviestinä laittaa mulle nimee ja tarkkaa kuvausta vaikka omasta profiilikuvasta että voin sitten kaveriksi lisäillä.. Sitten saan lisättyä ryhmään ja poistan sitten kavereista. Ehkä se näin mennee.. Koitan saaha siitä nyt salasen ryhmän, nimeksi laitan vaan "..." että jos se tuleekin näkyviin niin ei oo siellä sitten mitään marrasmasut nimenä. :D

Täällä meilläpäin ultra on vko 10 tienoilla. Silloin kai se yleensä on. Näkyy jos sydänäänet yms tärkeät. Pitkä on aika sinne asti malttaa kuka ei välissä käy VU:ssa.. =)
Tervetuloa mukaan! Toivotaan pikkuiselle tarrasukkia paljon, että pysyisi kyydissä mukana :heart:

On varmaan omallalaillaan mukava palata raskaus- ja vauva-aikaan, kun aiemmat lapset jo niin isoja. Oma äitinikin sanoi, että ellei olisi iltatähteä tehneet, niin tylsää olisi yksin kotona, kun me isommat ollaan jo omilla teillämme. Varmasti tuo suurta iloa teillekkin tuo pieni nyttynen.. :hug: Minulla, ja nuorimmalla veljellä ikäeroa 10 vuotta. Ei ole pikku veljeltä rakkautta puuttunut, kun tykkäsin jo pienenä sitä hoivata. Ja kiva oli aina kutsua meille yökylään ja tehdä kaikkea kivaa yhdessä. Tosin nyt hänellä on ensimmäinen tyttöystävä, eikä siskon luona olo enää kiinnosta. Onneksi siitä tulikin nautittua silloin, kun minä olin parasta ja hauskinta seuraa hänelle. Hyviä muistoja on rutkasti :heart:

Ilmottautuisin mukaan:
La 11.1.
Sunna/33v/2. lapsi/"ulkomaa"

Vielä aika epätodellinen olo, eilen ja toissapäivänä saatu testiin kaksi viivaa. En uskalla juhlistaa veilä, sillä ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon n. vko 6. Oireitakaan ei ole yhtään.

Sunna ja vielä nimetön 4+4

• Tykkää
Hei, nyt on meille FB:ryhmää. :) Eli jos laittaa mulle nimee ja tarkkaa kuvausta profiilikuvasta tai vaikka linkkiä omasta profiilistaan niin laitan kaveripyyntöä ja kun sen on hyväksynyt voin lisätä ryhmään. Kun saa ryhmään laitettua poistan kavereista. :) Toista ylläpitäjää kaipailen, olisko halukkaita? :)

Hei, tonne meidän etusivulle voi laittaa ylös noita kellä on millonkin neuvolaa tai ultraa. Pysyy sitten kaikki ajantasalla. :) Jos vaan kaikille tällänen passaa? Mä voin rueta kaveriksi tuohon päivityshommaan sitten. Eli voi tehdä ens kuun pinon ja sitä päivittää. Ei tarvii yhen ja saman päivitellä aina. :)

Minäpä lisään tuonne etusivulle ultat ja neuvolat...vielä toistaiseksi sulattelen tuota facebook-ryhmään liittymistä :)
ELI voi laittaa punaisella niitä ultra ja neuvola-aikoja niin lisään aikajärjetykseen :)

Minä pyörin kohtuullisen tiuhaan fb:ssä joten voi ollla toinen ylläpitäjä siellä sitten =)

Hyvää naistenpäivää kaikki ihanaiset naiset! Toivottavasti mies edes muistaisi koko päivän. Ja ei kukkanenkaan olisi pahitteeksi :flower:

Täällä eka neuvola 12.3.. On melko aikaisin, mutta on esikoisen 2-vee neuvola tuolloin, niin sain sen siihen samaan sitten. Mä laittelin ViiruP yksityisviestiä hetki sitten :)

Mä näin toissayönä kaksi kertaa unta, että menin vessaan ja housut oli ihan veressä. Superahdistavia unia :( Aamulla joutui juosta äkkiä vessaan, mutta eihän siellä mitään onneksi ollut.

Yhteistyössä