Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Ihanan naisellista päivää kaikille marrasmammoille!:flower:

Onko teillä toiveita saada tänään erikoiskohtelua? Mulla ei varmaankaan, kun ei ole tuolla pohjalaisella ukolla paljon tapana muistella. Lapsivapaa ilta (itseasiassa viikonloppu) on kuitenkin tulossa, kun joudun viemään esikoisen illalla mummille yökylään. Täytyy olla jo ennen seitsemää la-aamuna lähdös töihin niin taitaa olla helpompi kun heitän pojan jo illalla. ..Käyn sitten sunnuntaina hakemassa, kun lauantaina olis ne illanistujaiset.

Minnah Mulle ei esikoisesta vahvistunu viivat tuota sinun testiä enempää. Raskaus oli ihan normaali ja syntyi potra poika. Eli nou hätä :)

Sona82, wavee ja ViiruP Nyt myös tuolla fb-ryhmässä ylläpitäjinä, joille voi laittaa 2+ kautta yksityisviestiä omasta nimestä ja profiilin linkkiä tai tarkkaa kuvausta profiili kuvasta. Lisäillään kaveriksi, sitten lisätään ryhmään ja poistetaan kavereista. :) Joku jos tuolla myöhemmässä vaiheessa näitä kysyy niin nämähän voi tästä "lainata" tai voisko näitä tuohon etusivulle laittoo?

Toivotaan ettei tämä ryhmä nyt ihan nupahda, ite useita kertoja päivässä puhelimella selainen. Siitä varmaan johtuu joka yöinen puhelimen lataus. :LOL:

Joku oli tuolla kirjotellu kotidopplerista itellä myös aikeissa sellainen hommata. Tai yrittää saada tuttavalta lainaan. :) Kyllä sitä höyröttää tämän kolmannen kans enemmän kun kahden aikasemman kans yhteensä. :D

Mietin eilen että jos olis heti tärpänny kun ruettiin vauvaa yrittämään voisin hyvin paksusti ja meillä olis toukokuussa laskettu aika.. :) Mutta kyllä tuo marraskuun laskettu aikakin käy. :)

ViiruP taisin ehtiä jo :D

dopplerista alkuun ajattelin, että ilmanmuuta hankin, mutta sitten lueskelin vähän lisää ja vaikuttaa, että vauva voi ärsyyntyä sen käytöstä ja voi olla syntyessä levoton.. En halua aiheuttaa turhaan hallaa vauvalle.. edes jos se on vain mahdollista, että niin käy. Pieni epävarmuustekijä elämässä kuitenkin aina on.

Miramei 5+6

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Varovaisesti ilmoittaudutaan myös. Yksi vahva plussa testiin saatu ja aika epäuskoinen olo kyllä. Esikoinen kun täyttää ens viikolla vasta 4kk. Eli olin viime vuodenkin marraskuisten pinossa :D Näyttää täällä muutama muukin olevan kenellä tulee pieni ikäero. Meillä siis tuskin tulee vuottakaan, esikoinen syntyi 17. päivä ja nyt laskettuaika on jossain 8-10 päivä. Tarkkaan en vielä tiedä, kun yhdet kuukautiset ehti synnytyksen jälkeen tulla vaan. Nettilaskurien mukaan olis jo aiemmin tuo LA, mutta ei voi olla, kun seksiä oli ekan kerran synnytyksen jälkeen vasta kp 17. Ja ovulaatio todennäköisesti oli kp19 ainakin sen perusteella että maha oli sen verran kipeä. Esikoinen syntyi viikon ennen laskettua, joten voi olla ettei tämäkään yli mene.
Oireita en ole osannut havaita, väsymystä kyllä, mutta oon ajatellut sen johtuvan vaan noista huonosti nukutuista öistä, tyttö herää yleensä kerran yössä syömään, viime aikoina on saattanut sitten muuten vaan heräillä. Vähän yllätyksenä tää raskaus tuli ja ei oikein osaa todeksi uskoa, mutta kait se pakko on. Suunniteltiin kyllä pientä ikäeroa, mutta ajateltiin että kesään asti menis ainakin ennenkuin raskautuu. Meinasin ens kierrosta pilleritkin aloittaa, kun neuvolasta antoivat sen 3kk näytepaketin. Ja sen jälkeen olis vauva saanut tulla heti kun tullakseen. Neuvola-ajan varaan kenties reilun viikon päästä samalla kun käytän tuon tytön 4kk neuvolassa. Ja edellinenkin äitiysneuvolakortti lojuu vielä tuossa pöydällä :D

En tiedä milloin tästä tulee muille kerrottua, ehkä sit ekan ultran jälkeen. Tuosta esikoisesta tuli kerrottua molempien vanhemmille jo aika pian. Nyt voi olla etten ainakaan omalle äitilleni tästä vielä kerro, vasta kun ultra on takana. Voin vaan arvata reaktion sieltä suunnalta :LOL: Siis tän pienen ikäeron takia. Mut eipähän tarvi kovin kauas noita vauvan tavaroita säilöön laittaa ja varmaan aika vähän hankintoja tarvii lisää tehdä. Tuplarattaat taitaa olla aika välttämättömät. Kaukalo varmaan menee tuolta esikoiselta, hänelle sitten hommataan vähän isommille tarkoitettu kaukalo/istuin. Aika paljon neutraaleja vaatteitakin on alkuun, nyt on vasta enemmän osteltu selkeästi tyttöjen vaatetta. Äitiyspakkaus kenties otetaan, kun saatiin viimeksi tuo vanha pakkaus vielä. Jos olis tuo uudempi ollut, niin tuskin sitä kahta samanlaista olis sitten halunnut.

Ja voihan sitä tuonne listallekin laittaa, eli: Tirppana83/29v/2.lapsi/EKKS

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Laitoin ViiruP viestiä ja taisi jo saadakin sen :)

Täällä ollaan hyvin raskaana. Ihailen teidän luonteen lujuutta ja onnellisuutta raskausoireista. Itse olen enemmänkin pahoinvoiva, kiukkuinen,nälkäinen ja armottoman väsynyt mammahirviö. Onneksi mies passaa ja hoivaa parhaansa mukaan.
Tänään työkaveri onnitteli raskaudesta ja teki mieli sanoa pari valittua sanaa kun samalla siinä makasin pöydällä kouristellen. Onnellista odotusta my ass :kieh:

Että sitä keskiraskauden "hehkuntaa" odotellessa :LOL:

Anteeksi tästä marmatuksesta, on vaan ollut monta huonoa päivää nyt putkeen.
Uskon, että illalla tulee jotain erikoiskohtelua sillä mies on hyvin kunnostautunut kantamaan kukkia kotiin aina tilaisuuden tullen! :heart:

Mieletön pino kasvamassa! Hyvä juttu :)

Mylvinen sanoo poks 6+0 :)

• Tykkää
Reactions: ViiruP
Niin Erittäin Mukavaa Naistenpäivää kaikille! :flower:

Valitettavasti Isännyys nukkui niin pitkään, että kukkapuska jäi tällä kertaa saamatta. :(
Iltavuorot kun hänellä päällä.

Niin tosiaan, aiemmin jo laitoinkin, mutta tässä vielä: VU 13.3. N vasta 2.4.

Niin niistä oireista, järkyttävä väsymys kaiken aikaa, Menkkajuilimiset vähentyneet tällä viikolla, mut silti nippailee ja vihlaisee. PALELEE, tuvassa päälle 24 astetta, ja silti tekis mieli lämmittää uunia. ;) Kuvotusta, ei aamuisin, mutta iltapäivisin alkaa.
Vessassa ramppausta. Turvotus alavatsassa. Mut tisut ei ollenkaan kipeät, tai edes kasvaneet.

Toivon, että aika kuluisi nopeasti ensi keskiviikkoon.

Viimeksi muokattu:
Niin sitä piti vielä kysymän teiltä, joilla on jo vähintään kaksi lasta ennestään, että hyväksyikö esikoinen uuden tulokkaan hyvin, vai tuliko mustasukkaisuutta?

Ajattelin itse ottaa eskoisen mahdollisimman paljon mukaan neuvolaan ja ultra-käynneille. Josko tottuisi helpommin ajatukseen.

Hei Kisu3! :wave:

Tulitkin sopivasti joukkoon vastaamaan kysymykseeni. :)

Viimeksi muokattu:
murri76 Meillä esikoinen oli 2v 10kk kun toinen synty. Eipä tuo ollu moksiskaan vauvasta, liika hoito innostus oli ainut vaiva. Piti vahata ettei liian kovasti halaile mutta hyvin meni. Ekana yönä kävi omasta huoneesta kattomassa kun vauva itki. Muuten nukku yöt ja otti siskon tosi hyvin vastaan. Niin iso tyttö jo kun oli sai tietää vauvan nimen heti kun se päätettiin. Meidän onneksi ei osannut lausua sitä kunnolla niin pysy salassa siihen asti kun pappi sen sano. :)

Heippa vaan kaikille.. Liittyisin tähän pinoon.. tein alkuviikosta muutaman positiivisen testin ja kai se täytyy uskoa pikku hiljaa todeksi.. mun tiedot on siis: 12.11./pink85/27/2/SeKs Oireita jonkin verran, nännit on arat, hajuaisti herkistyny ja vähän kärttyisyyttä huomattavissa.. :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Tervetuloa Kisu! Lisäsin sinutkin alustavasti tuolla la:lla, mutta voipi olla että sulla siirtyy la, kun minulla on 2.11 ja oon saanut tasavahvat viivat jo yli viikko sitten tai sit sun hormoonit on tosi hitaita nousemaan.. Onko sulla epäsäännöllinen kierto?

Kiitos vastauksesta ViiruP!

Mukava kuulla, että teillä ainakin meni hyvin. :)
No kai sitä vaan tämän vallitsevan "tahtoiän" merkeissä on hieman huolissaan, mitä tuleman pitää. :D

Viimeksi muokattu:
Naistenpäivän kunniaksi digiin "RASKAANA 2-3" Ihanaa, että viikot alkaa näyttää sitä mitä pitääkin..

Tekis mieli viedä tuo testi neukun tädille, ja sanoa, että siinä sun kaks viikkoo!
Anteeksi omanapailu, mutta oli ihan pakko johonkin purkaa :ashamed:
Nyt on toivoa, että siellä ens viikon V-ultrassa jotain näkyykin. Kerkesin jo tänään ajatella, että jos oikeasti onkin pienet viikot, niin menee rahat hukkaan, kun ei mitään näy..

Viimeksi muokattu:
Uskaltaisinkohan mäkin liittyä seuraan :) Maanantaina plussasin ja siitä asti oon ollut pää ihan pyörällä. En jotenkaan osaa kuvitella itseäni raskaana, varsinkin kun vasta reilu kuukausi sitten päätettiin miehen kanssa että tulee jos on tullakseen. Pikkuhiljaa oon kuitenkin totutellut ajatukseen ja alkanut innostua siitä enemmän :)

Oireita on ilmestyny jonkin verran, kramppeja on tullu aina silloin tällöin siitä lähtien ku menkkojen piti alkaa. Sit sellanen etova olo tuntuu olevan vähän koko ajan eikä hirveesti tekis mieli syödä. Kauhee väsymys vaivaa myös varsinkin päivisin..:)

LA 7.11. / 23 v. / 1. lapsi / PHKS

• Tykkää
Jee Minnah88 hienoa kun sielä on viikkoja tullut lisää digiin. :)

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea! :flower: Mein ryhmä rämä senkun vain kasvaa :)

Mulle voi laittaa Neuvola 25.3.. :)

Ja galluppiin kyllä täällä toivotaan että ainakin kukkia tai suklaata tulisi, mutta se jää nyt nähtäväksi kun isäntä tulee kotia, että onko se hoksinut naistenpäivää. :) Kyllä se on muina vuosina aina tuonut jotain, mutta nyt ei ainakaan aamulla toivottanut hyvää naistenpäivää, että ei se sitä ainakaan aamulla muistanut, mutta onneksi sitä radiossa toitotetaan koko ajan niin eiköhän sieltä jotain kivaa tule.. :)

susupala 5+4

Helou taas :wave: Tämä on menossa ultrattavaksi raskauden keston määrittämiseksi, oisko se sitten VU 25.3. Melko alussa luullakseni kuitenkin olen, kun oireita ei pahemmin ole. Ja aiemmin on kyllä ollut kuvotusta ja kauheeta väsymystä jostain 6vk lähtien... Nuorin on mulla 6kk, heräilee öisin joten sekin väsyttää. Ikäeroksi tulee n.1v2kk, katselin tossa että on täällä muutama muukin pienellä ikäerolla :)

Onkos täällä ketään jolla jo syntyneet muksut pienin välein? Olis kiva kuulla miten on selvitty..itseä hieman hirvittää...

Täytyy kyllä sanoa, että ensi viikko on Jännitystä täysi. Oman lisäksi muitakin jännättäviä. :) Kaikille toivon sitä Ihana, positiivista Uutista. :heart:
Että kaikki HYVIN. :)

Samperi kun rupes liikuttamaan... :':)heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Mutkin voi lisätä listalle, viikkoja on kyllä vasta 4+4.

Odotan 4. lasta, vanhemmat lapset ovat syntyneet vuosina -98, -02 ja -09 eli isoilla ikäeroilla mennään.

Odotan innoissani tätä 4. tulokasta, mutta vielä ei ole ollut paljoakaan oireita. Mulla on kyllä kaikki raskaudet olleet helppoja, pahoinvointia ei ollenkaan kahdessa ekassa ja kolmannessakin vain vähän. Kolmannessa raskaudessa oli myös jonkun aikaa aivan kauheeta selkäkipua, mutta se ei onneksi kestänyt kauan. Raskaudet ovat siis olleet helppoja, saas nähdä miten nyt käy, kun ikääkin mulla on jo 39. Ladyvitaa aloin syömään eilen, muissa raskauksissa en ole syönyt mitään vitamiineja, rautaa vaan.

Tuntuu, että 4-lapsisia perheitä ei ole paljon, eniten on 2-lapsisia. Suurperhehän tässä on sitten tulossa! Harkitsen alkuraskauden ultraa, vaikka aikaisemmin en ole ollut sellaisessa. Hinta vaan hirvittää...

Tässä vielä tiivistelmä: Tambers, LA 11.11., 4. lapsi, KPKS

• Tykkää
No niin, nyt on eka neuvolakäynti takana. Eipä se ollut mikään ihmeellinen kokemus. Itku meinas päästä odotusaulassa kun kuulin pienen vauvan itkevän. Ne raskaushormonit!
Kävin vielä ostamassa viidennen testin, joka näytti odotetusti 3+. Nyt saa luvan riittää testailu. Seuraava virstanpylväs onkin VU 19.3.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heips!

Varovasti liityn iloiseen joukkoon. Viikko sitten plussatta ja viikon verran testejä tehty ja kaipa se on uskottava! :heart: Laskettu aika on aikalailla arvioitu koska vähän epämääräset menkat on ollut. Mullahan on vasta hetki tämän vuoden puolella alkanut. 1/12 sain siis esikoisen ja nyt olisi siis toinen tulossa. :D Meni hieman suunnitelmat uusiksi mutta menkööt. :LOL:

Elikäs:

Daisy D. LA 15.11. 2. lapsi ja PS

• Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä