Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*






Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ? Tyttölupaus

30.10.2013
hampula / 24v / 1.lapsi / TAYS
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS

31.10.2013
Maisa80 / 33v. / 4.lapsi / TYKS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS Poikalupaus
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL Tyttölupaus ja Poikalupaus
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 36v / 2.lapsi / KOKS
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS Tyttö
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS Poikalupaus

5.11.2013
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS Tyttölupaus
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKSPoikaolo
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS
Vesinokkaeläin82/?/4.lapsi/?
SaraTuulia / 22v / 1.lapsi / SeKs Poikalupaus
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS Tyttölupaus

7.11.2013
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS
sudesude / ?v / ?.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS
Tanya~ / 25v / 2.lapsi / KÄT Tyttölupaus
elle_ / 25v / 1.lapsi / TYKS Poikalupaus
Tangerine / 1.lapsi / 29v / JS

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS Poikalupaus
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS
Pipopoppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS
Jenha86/27v/1.lapsi/Satks Poikalupaus
Shalley / 27v / 1.lapsi / KOS Poikalupaus
meamarjut / 21v / 1.lapsi / K-PKS Tyttölupaus

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 23v / 2.lapsi / KYS Poikalupaus
Chilipep / 33v / 2. lapsi / JS
Kastis / 23v. / 1.lapsi / EKKS

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / NKL tai KOS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS
hensq / 27v / 2.lapsi / SEKS
nipsusu / 26v / 1.lapsi / EKKS Poikalupaus
Carmel / ?v / 2.lapsi / NKL

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS
veikkaset / ? / 3.lapsi / ?
jessi83 / 30v / 1.lapsi / K-HKS
Villinalli / ? / 1. lapsi / KAKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?

17.11.2013
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
Tinkeliharava / 30v / 1. lapsi / SEKS
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS Tyttölupaus

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS

19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS
Susimieli / 24v / 2.lapsi / TAYS Tyttölupaus

21.11.2013
Sarkkunen/ 28v / 2. lapsi / SKS Tyttö

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS Tyttö

23.11.2013
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat
Pippari/31v/2. lapsi/TYKS
henuliini / 25v / 1.lapsi / OAS

24.11.2013
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
nirppu*/21.v/1. lapsi/SAS
Nannikki/ 29/ 1. lapsi/ K-SKS

25.11.2013

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS
Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

27.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS Poikalupaus
Sasseri86 / 26v / 1.lapsi / LKS Tyttölupaus
Talventähti / 29v / 2.lapsi / HYS Poikalupaus
stressipussi / 22v / 1.lapsi / LPKS

28.11.2013
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jonesy / 33v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS
Marraskukka / 30v / 3.lapsi / JS tai NK Tyttölupaus

29.11.2013
Marrastuuli / 3. lapsi / OYS Poikalupaus

30.11.2013
nipsu83 / 29v / 2.lapsi / OYS
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS
Tinttti / ?v / 2.lapsi / JS Poikalupaus


Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

Elokuussa
5.8 Miramei N & NL
7.8 Jenha S, Chilipep NL
8.8 Kyyneltenhymy NL, Cassini S
14.8 Mirkkeli NL
15.8 Mirkkeli S
19.8 Nelly83 NL, Cassini NL
21.8 jehna NL
22.8 Sasseri N, Nannikki NL
23.8 Miramei N
26.8 susupala N

Syyskuussa
3.9 meamarjut NL
4.9 Miramei N
9.9 Nelly83 N
10.9 Mirkkeli N
18.9 Miramei N
25.9 susupala N
30.9 Miramei NL

Lokakuussa
2.10 Nannikki YU

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri),
S = Sokerirasitus, YU=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Syntyneet :heart:
26.8 PinskuPinsku tyttö 1371g/39cm


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Menetyksen kohdanneet *
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari
Joosukka
Pilvilinna74
nunnush
luna_82

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2252058-marraskuun-masuasukit-2013-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261948-marraskuun-masuasukit-2013-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2270406-marraskuun-masuasukit-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2278051-marraskuun-masuasukit-2013-heinakuussa/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Nla lääkäri takana.
Painon nousu +226/vk.
Paineet 118/84.
Hemppa hurjas laskus, nyt 97. Eli rautaa pakko alkaa puputtaa.
Sydänäänet hyvät, ei kertonu kyl mis lukemis pomppi.
Sf 25cm.
Kohdunsuu ok. Ei oo supistukset saanu onneks mitään aikaseks.
Töis käski ottaa rauhallisesti, saikkua ois antanu selän takia... mut en kattonu nyt tarpeelliseksi kun lomaakin alkamas...

Mulle vois listaan päivittää sen Poika lupauksen :)

Anskuli&Papu 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Talventähti
Liitoskivut alkoi todenteolla yhtäkkiä eilen aamulla ja tänäänkin jo särkee. Sääli kun tänään ois kavereiden häät tiedossa ja jalkojenpäällä pitäs jaksaa n. 12h.. Huh huh. Mulla on tähän asti särkenyt lähinnä alaselkää ja lonkkia mutta nyt särkee nivusia ka häpyluutakin ihan kunnolla. Saa nähdä kuinka tukalaa tulee... Nää kun ei kai tästä muuten muutu enää paitsi saattavat pahentua..

Laitoin kelaan hakemukset reilu viikko sitten eikä oo mitään kuulunut vielä. Malttamattomana ootan päätöksiä ja pakkausta!
 
selkis sekin että miksi mua sattuu tuosta palleasta, mulla tulee kohtu tosi ylös ja pallea on ahtaassa paikassa siksi kipuilee. mulla ei ole ollu vielä liitos tai lonkka kipuja muutamia repäisy kipuja lukuunottamatta. Mini on todella paljon liikkeessä :)
 
Kiitos miramei taas pinosta :hug:

Täällä ei liitoskipuja varmaankaan ole, mutta alakerrassa kamalaa paineen tunnetta ajoittain! Onneks on torstaina se lääkäri, saapi kahtoo onko paikat missä kunnossa kun tuntuu supistelevan välillä!

Tänään luulin meneväni mehtään kahtoon mustikkaa ja sieniä ja paskat! Kuka tuonne kuumaan lähtee ja pitäs viel pitkät vaatteet kiskoa niskaan, joo ei kiitos.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 27+1
 
kelan päätös näkyi nettisivuilta päätöksen saaneena tasan kaksi viikkoa hakemuksen tekemisen jälkeen. Vieläkään ei ole tullut kotiin hyväksymiskirjettä, saati pakkausta. Nyt aikaa hakemuksesta kaks ja puoli viikkoa.
 
Kiitos Miramei uudesta pinosta :)!

Viime viikolla kävin neuvolassa. Kaikki on kunnossa, hemoglobiinikin oli niin hyvä, ettei edelleenkään tarvii syödä lisärautaa. Vitamiinien rauta riittää :). Painoa oli tullut 3,9 kg lisää, mikä on myös koko raskausajan painonmuutos. Vauvan sykkeet huiteli 150-160 väliä ja neuvolakorttiin terkkari laittoi 154. Neuvolalääkäri varattiin 22.8 ja sokerirasitukseenkin laittoi jo lähetteen. Itse pitäis se varata tässä lähiaikoina.

Sain neuvolasta sen raskaustodistuksen ja laitoin sen jo postiin. Netissä hain äitiyspakkauksen, mutta äitiysrahahakemuksen laitan vasta kun meen töihin.

Perjantaina käytiin ostamassa vauvalle eka isompi hankinta, eli vaunut :D! Päädyttiin käytettyihin Brio Happyihin, kun olivat lähes käyttämättömät ja todella hyväkuntoiset ja edullisetkin vielä :D. Nyt pohditaan kovasti, kannattaako hankkia turvakaukalon kaveriksi matkarattaat vai etsiä noihin yhdistelmiin sopiva adapteri ja turvakaukalo. Kaukaloakaan ei siis olla vielä hommattu. Nää on niin uusia ja ihmeellisiä juttuja esikoista odottavalle, että ihan pyörälle pää menee. Niin paljon on vaihtoehtoja!

Minulla tuo selkä aina välillä kipuilee. Selällään ei passaa paljoa makoilla, silloin alaselkää alkaa jomottaa ja jos kykkii huonossa asennossa, saattaa alkaa oikeeta pakaraakin vihloa. Mutta toistaiseksi nuo vaivaavat melko vähän. Saa nähdä miten sitten käy kun työt alkaa...

Nannikki 23+6
 
Poikalupaus on meille annettu

Ihan erilaiselta tuntuu pojan odottelu kuin esikoistytön aiemmin, mutta aivan yhtä ihania molemmat.

Neuvolalääkäri on 19.8. ja sokerirasitukseen "pääsen" jo tulevan viikon torstaina

Tänään viikkoja täynnä jo 26, kyllä se aika vaan ihme ja kumma kuluu vaikkei muuta teekkään kuin oottaa. Mulle on tulossa suunniteltu sektio, joten tuskin ihan tohon 40 viikkoon edes päästään, voipi olla mahdollista jo että lokakuun puolella saadaan kaveri ulos.

Mulla on nyt parina päivänä lonkat vihotellut aikalailla, enkä oo kyllä koskaan aiemmin kärsiny moisesta vaivasta. Maha on jo melkonen ja kävelyvauhti on jo nyt hidastunu, joten mietin, että onkohan mun kävelytyyli ja asento sitten jo muuttunut niin paljon että aiheuttaa tollasta. Onko kellään muulla ilmenny vastaavaa?

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa loppukesän lämpöä!

Cassini 26+0 ja hugenotti
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Miramei joskos se pakkaus tälläviikolla tulis! :)

Hitsi kun tulee vaunu kuume kun lukee että kaikki ostaa uusia :D No jos tyydyn pojan vanhoihin vaan, hyväkuntoset on kunhan vaan pesen!

Arki astuu meillä kehiin, iskällä alkaa taas työt ja nyt pitäs ite jaksaa tsempata samaan rytmiin ihteni. Samaan syssyyn koitan lopettaa pojalta vaipan, se onki helpommin tehty kun sanottu!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 27+3
 
Me ostettiin vaunut ja turvakaukalo viime viikolla. Emmaljungan Mondial White leatherette duo-s rungolla ja Maxi Cosin Cabriofix telakalla ja vaunuadabterilla :) Iloinen oon, että tärkeät hankinnat on takana. Sänkyjä varmaan löytyy ilman pitkiä tilausaikoja.
Juuri äsken tuli postista paperilla päätös pakkauksen myöntämisestä ja siinä lukee, et pakkaus toimitetaan kahden viikon kuluessa :D

Tänään oli neuvola ja lääkärineuvola.
Mittoja 27+6 :

Paino +153g/viikko (yhteensä alusta 1,2kg!)
Sf-mitta: 24cm
Hemoglobiini 113, eli laskussa edelleen, vaikka rauta käytössä. Nyt tuplataan kahdeksi tabletiksi annos.
Sykkeet 145-160 (tähän mennessä joka kerta 140-150)
Liikkeet ++
Verenpaine 129/67 (jännitti lekuri :D, normaalisti matalemmat). Pulssi 89. (noussut sekin, viimeksi 72)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm.
Pää alaspäin on vaavi edelleen, potkuttelee kovasti kohden kylkiluita :)

Seuraava neuvola 23.8. ja siitä eteenpäin sitten jo kahden viikon välein!

Miramei & voimistunut Sintti 27+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
mulla on nyt vasta tullu linea negra näkyviin :) en tiedä miten teillä muilla mutta olen jo saanut kovasti melkein päivittäin kommenttia vatsastani ja sen koosta...rupeaa vaan ärsyttämään että samat tyypit jaksaa jopa päivittäin ihmetellä että ompas masu kasvanu...?! onhan se outoa että raskaana ollessa se nyt kuuluu asiaan! :D mulla sokerirasitus 7.8.... jenna+mini26+0 POKS :)
 
Jenha juu, samat tyypit täälläkin, jotka kommentoi, vaikka mahahan on pienehkö ainaki muiden silmään..sitäkin jaksavat vartoa. Osa työkavereista arvaillut et la ois joskus joulukuussa :D Oon kyllä sanonu, mahan koon päivittelijöille, että huolestuttavaahan se ois jos ei jo vähän kasvaisi :) Linea negraa ei näy täällä laisinkaan, liekö edes tulee enää..
 
Sama täälläkin ton mahan ihmettelyn suhteen, mulla näky jo niin aikasin maha että siitä asti oon saanut kuulla näitä "onko siellä kaksoset" kommentteja ym.. :D
Liitoskipuja ja muita on ollut kiitettävästi jo vähän aikaa, saa nähdä mitä se sit lopussa on. Maha alkaa painaa jo sen verran että mm. kyljen kääntäminen yöllä tuntuu raskaalta :D Huomaa että on toinen lapsi kyseessä kun ei esikoisen aikaan vielä tässä vaiheessa ollut näitä vaivoja vaikka maha oli sillonkin kohtuu iso...

Mulla myös sokerirasitus 15.8., kauheesti se on tässä stressannut, toivottavasti kaikki olis normaalisti.

Mirkkeli & Pikkuveli 25+0 <3
 
Pitkästä aikaa!

Täällä on eletty pelossa, onnessa ja surussa. Mutta masussa asustaa sitkeä pikku masu-tyttö
Tosiaan voin vaan ihmetellä miten sitkeä hän on :)?

Sikiölle on tehty nyt 4 verensiirtoa ja sairaalassa olen asunut 3 viikkoa. Tämä aika oli erittäin pelottavaa ja surullista. Verensiirrossa on niin paljon riskejä ja vaaroja että sydän oli syrjällään.
Tytölle annettiin rauhottavia reiteen jotta hän ei liikkuisi siirron aikana masussa. Kaikki tehtiin ultralla ja neulalla. Oli pelottavaa kyn hän oli yli 5h liikkumatta. Sitte tuli hetki jota olin pelännyt Tytön sydämmen sykkeet tippui kauhun hetket oli todella tulleet! Tästä en muista enempää koska itseltänu meni taju verenpaineen tiputtua. Lääkärit oli jollain konstilla saaneet tytön stdänäänet tasaiseksi. Tyttömme on sitkein kaveri jonka tiedän ?

Tytölle jää mahdollisesti jonkin näköistä vammaa tai rasitusta tapahtuneista mutta rakenteista ei ole löytynyt poikkeavaa. En voi sanoin kuvata miten onnellinen olen.
Kotona olen ollut 5 päivää, ennuste on kohtalainen. Tarkassa seurannassa ollaan koska vielä voi tulla komplikaatioita. Ja mihinkään hematooma ei ole kadonnut kohdusta joten vuotoa voi olla edelleen ja aiheuttaa lisää ongelmia. Mutta tällä hetkellä haluan vaun hetken nauttia olosta lkun kaikki on suhtkoht hyvin!

Pinja ja Tähti 27+0!
 
Huh huh Pinsku millainen sissi teille on tulossa! Mahtavaa että verensiirrot meni säikähdyksestä huolimatta hyvin. Joudutaanko niitä tekemään vielä myöemmin lisää?
Teille soisi kyllä jo hieman helpotusta, että pääsisitte nauttimaan raskaudesta ilman lisäjännitystä. Onneksi raskausviikkoja alkaa olla jo mukavasti, voiton puolella jo :)

Meille oli vihdoin kelan nettisivuilla tullut äitiyspakkauksen kohdalle että postitettu 2.8. Luulis olevan pian noudettavissa. Samoin vanhempainrahoista oli päätökset, tulee varmaan pian postissa.
Mä saan saman verran rahaa kun nyt palkkaa :D saan samaa raha kun esikoiseta jolloin sitä oli ihan mukavasti, nyt pph:na oon saanut melko pientä palkkaa kun hoitolapsia on vaan 2. Eipähän tulot putoa..

Nää liitoskivut on kamalia :/ Tänä aamuna meni 10min könytä sängystä ylös. Yyh.

Susimieli ja pikkusisko 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86 ja Miramei
Miramei mulla tais tulla pakkaus samalla, vaiko seuraavalla viikolla kirjeen saannin jälkeen postiin :)

PinskuPinsku
Sitkeä on kyllä neiti teillä :heart: Voikun nytten ei enään tulis vuotoja sulle ja saisit olla loppuajan kotona. :hug:

Mirkkeli elä ressaa sitä rasitusta! :) Otat vaan hyvää lukemista mukaan ja eväät valmiiks, on sit mitä syödä kun viiminen putelli on otettu :)

Nyt näyttää alkavan hetki jollon kaikki imeytyy ihteen! Leivästäki pamahtaa jo +500g puntariin, kaikki jää, mikään ei enään lähe. Oon ihan hulluna lihonnu parin viimeviikon aikana : / Isännänkanssa pietty hieman leffailtoja ja muutenkin tullu syötyä kaikkee hyväskää.. Nyt sen sit huomaa puntarissa! :headwall:

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 27+4
 
KyyneltenHymy Täällä tulee myös painoa ihan karseeta vauhtia! Juuri tulin lääkäri neuvolasta ja painoa oli tullut yli kilo viikkoa kohden!!:$ Meinas kyllä itku päästä. Myönnän että nyt lomalla on tullut herkuteltua, ja muutenkin mun ruokahalu on raskaana ollessa jotain ihan käsittämätöntä, mutta ihan tälläistä painon nousua en ihan odottanut. Pitää toivoa että imetys on yhtä tehokas painon pudottaja kuin viime kerralla..

PinskuPinsku
Sinulla on siellä masussa kyllä niin sitkeä pieni ihmisen alku! :heart: Toivon koko sydämmestäni että teillä menee kaikki loppuun asti hyvin, ja pääsette tutustumaan teidän omaan pieneen tyttöön. Olette ajatuksissani.
 
Hei arvon mahakkaat :)

Vieläkö otatte mukaan höpinöihin yhden uuden marras-mamman?
Olen kyllä teidän keskusteluja seurannut taustalta ja ajattelin, että olisi mukava itsekin turista teidän kanssa!

Katsotaan saanko omaa riviä jotenkin tähän esille :D kännykällä aika haastavaa tämä kirjoittaminen...

Talventähti/ 2. lapsi/ synnäri olis HYS/La 27.11 ja poikalupaus<3

Esikoinen on tuleva ekaluokkalainen, eli 2006 syntynyt tytöntyllerö <3 jokunen vuosi ikäeroa näille ipanoille siis tulossa..
 
shantaram tää painonnousu on ihan kamalaa! Ahistaa jo valmiiks torstain lääkäri kun saan kuulla paasauksen, elopainoa kun olis jo liiaks asti muutenkin :( Itteä tässä vaan voi syyttää!

Talventähti mahtuu toki mukaan vielä, kiva saada uutta kirjottajaa mukaan :)

Mä iloitsen sääennustetta, torstaista eteenpäin vettä ja viileempää!!! :cool:
 
On taas paljon teille tapahtunut. Itsekin odottelen äippärahapäätöstä, mutta taitaa nyt olla siitä kiinni, koska töistä lähtee lappu Kelaan.

Huomasin, että mun riviltä puuttuu ikä. Eli voi päivittää 33 v ja neuvolalääkäri huomenna :)
 
Oih, kappas iän minäkin unohdin, olen siis 29.v.

Pinskupinskun tyttö on kyllä sissi <3 olen kyllä aivan ihmeissäni, että masuvauvalle voidaan verensiirtoja tehdä! Niin se vaan lääketiede etenee. Kovasti tsemppiä ja toivon tosiaan minäkin, että te saisitte ihanan ja rauhallisen loppuraskauden!

Äitiyspakkausta odotellaan jo täälläkin, viime perjantaina hakemukset jätin ja palkanlaskenta lupasi tällä viikolla arvion tuloista ilmoittaa Kelaan!

Viilenevät kelit ja syksy on minunkin puolestani oikein tervetulleita ;) viime neuvolassa +600g/vko painoa keränneenä ja tämän turvotuksen kanssa eläneenä, olen valmis jo kesän helteistä luopumaan;)

Talventähti ja ärväke 23+6
 
Susimieli eihän niis lähetyksissä yleensä montaa päivää mene :) Etköhän sä sen saa tälläviikolla!

Viimeyönä mun uneen tuli koko ajan että mulla on kauhee vessahätä ja painetta mahassa, sitten heräsin siihen oikeesti! Kauhee pissahätä ja selkää viils, sit se meni ohi ja taas pian uudestaan :headwall: Loppuvat onneks kun vessassa kävin ja vaihoin asentoa! Ja sitten poika kömpi sänkyyn ja nukkuki koko yön poikittain välissä |O

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 27+5
 

Yhteistyössä