Marraskuun lapsettomuushoidot

Hei!
Avaan jo ketjun marraskuulle ajoittuville, itse (toivon mukaan) olemme siellä pas:ssa. Onpa vuosi mennyt äkkiä. Viime vuonna näihin aikoihin meillä oli ensi käynti yksityisellä jossa aloitimme hoidot, ja kaikkea on mahtunut mukaan. Nyt kun ajattelee sitä niin se on ollut tunteiden vuoristorataa ja ajoittain todella rankaa. Mutta siitä on selvitty ja pää pystyssä eteenpäin kaikki kanssa sisaret!
 
Moikka !
Toivon pääseväni mukaan tähän ketjuun, sillä olemme menossä julkiselle ivf/icsi hoitoon. Yksi tehty jo yksityisellä viime keväänä(Fertinova) ja passit päälle. Kaikista on tullut puhdas nega !
Minun täytyy soittaa naikkarille marraskuun täti vaivoista, niin katsotaan milloin tosi "toimet "alkaa...
Olemme selittämättömästi lapsettomia.

Tsemppiä kaikille !

:p

T:maariaa
 
Täällä eka hoito alkamassa... Inseminaatiolla aloitetaan ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin tämä tapahtuu marraskuussa. Ensin vain pitäisi saada kuukautiset käynnistettyä. Niitä ei ole kuulunut sitten viime helmikuun :(
 
sh-80
Viides inseminaatio marraskuun alussa... Itsekin ihmettelen ajan kulumista, sillä melkein vuosi sitten (Joulukuun alussa) olin ensikäynnillä ja alun innostuksessa tuntui jopa todennäköiseltä, että nyt olen vähintäänkin raskaana tai jo jopa synnyttänyt. Mutta tässä sitä yhä ollaankin... Toivoa vaikea pitää enää yllä.
 
Epätoivoisesti toivon että päästään tähän kuukauteen mukaan...

Meillä takana 1 IVF josta tuloksena plussa mutta joka meni kesken viikoilla 5 :'(
Nyt 19.10 olis jälkitarkastus ja silloin tiedetään miten edetään PAS:iin.Toivottavasti todellakin marraskuuhun menee.Ei jaksa odottaa!!
 
Hei! Tulin tänne kysymään neuvoa liittyen lugesteronin käyttöön kun ajattelin, että täältä voisin saada vastauksen pulmaani. Olin aiemmin syyskuun clomistien ketjussa, mutta clomit eivät sopineet minulle ja tässä kierrossa mennään nyt ovulaation induktion avulla. Eli munarakkula kasvatettiin puregonilla ja irrotus taphtui pregnylillä. Nyt loppukierrossa otan 400 mg lugeja per päivä. Tietääkö kukaan, vaikuttavatko luget aamulämpöihin? Eli pulmani on se, että en tiedä pitävätkö luget aamulämmön koholla? :snotty:
 
Hei! Taidan kuulua tähän joukkoon, lääkäri suositteli ISCIä, joka meillä on miehestä johtuen ainoa tapa raskautua. Hoidot aloitetaan näillä näkymin marraskuulla.

Jännittää tottakai, mutta ainakin toistaiseksi kun näin alkutaipaleella ollaan, jännitys on pääosin vain positiivista sellaista :)
 
Hups!Oltiin tipahdettu aika pitkälle tällä listalla...

Uä:stä terveisiä!Kaikki oli hyvin ja nyt sitten kun kuukautiset alkaa niin sitten soitto klinikalle ja silloin annetaan ohjeet miten seuraavaksi eli Terolutteja nyt popsimaan,koska ne kuukautiset ei kyllä muuten ilmaannu!Eli PAS on meidän hoitomuoto ja toivotaan kovasti että onnistuisi niin kuin teillä kaikilla muillakin :hug:

3 alkiota meillä on pakkasessa, nyt en sit tiedä miten se sulatus homma menee että sulattaako ne kaikki vai vaan yhden tai kaks?Eihän niitä uudestaan voi sulattaa ja jos ne olis viel kaikenlisäks siirto kelpoisia ni sithän niistä osa menee hukkaan?No ehkä se selviää matkan varrella tää on meitin eka PAS ja lääkkeellisenä tehdään. :D
 
Sinulle joka mietit lugesteronien vaikutuksesta lämpöön; joskus kun itse söin teroluteja, etsin tietoa samaan liittyen, ja silloin löysin jostain tiedon että terot eivät nosta lämpöjä, mutta lugesteronit nostaa, koska ne on luonnollisen kaltaista hormonia. Terot jotain muuta. Anteeksi, sanat ei ole enää kovin hallussa, mutta näin se siinä artikkelissa (tosi tarkasti oli mm ko lääkkeitten koostumuksista kerrottu) kuitenkin oli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 14:34 Alexandria kirjoitti:
3 alkiota meillä on pakkasessa, nyt en sit tiedä miten se sulatus homma menee että sulattaako ne kaikki vai vaan yhden tai kaks?Eihän niitä uudestaan voi sulattaa ja jos ne olis viel kaikenlisäks siirto kelpoisia ni sithän niistä osa menee hukkaan?No ehkä se selviää matkan varrella tää on meitin eka PAS ja lääkkeellisenä tehdään. :D
Tervehdys!

Sulatetaan aina niin monta kuin tarpeellista. Riippuu myös siitä miten ne on pakastettu, onko kaikki samassa "oljessa". Jos kaikki on samassa niin kaikki sulatetaan ja ne joita ei käytetä menevät hukkaan.
Esim meillä oli pakkasessa 2+2. Ekassa PAS:ssa siirrettiin ýksi ja toinen meni hukkaan. Ja nyt tokassa siirrettiin molemmat. Kaikki neljä olivat kuulemma erinomaisia ja hyvin jakautuneet sulatuksen jälkeen.
Tästä toisesta siirrosta sain tänään kuulla "poikineen" PLUSSAN!
Tsemppiä!
 
heippa!!!
mulla edessä ihka eka hoito joka alkaa maanantaina naistenklinikalla
puregon piikityksellä,jännittää ja totta puhuen tuntuu että ois jo raskaana.
pelottaa ne pettymykset ja surut,pitää ajatella positiivisesti.
onko kellään tiedossa miten ne puregonit vaikuttaa muuten,siis onko sivuvaikutuksia..tsemppiä kaikille!!! :heart:
 
Jep! Tähän ketjuun sitten minäkin liityn. Eli tänään sain tietää, että nyt kun syön terolutit ja seuraavat menkat alkaa, niin sitten koitetaan pistoskuuria uudestaan. Ei tarvi enää mennä ohjaukseen, vaan saan reseptin suoraan apteekkiin ja sitten vaan ultraan, olikohan sen kierron 21 päivä... Lääkäri sanoi, että yritetään uudestaan ennen kuin joulu tulee. Marraskuun puoleenväliin ajoittuu suunnilleen tärpit. =)
 
Mäki hyppäsen tähän ketjuun!

Eli ihka eka inssi olisi tiedossa ensi kuussa tai heti kun täti tulee ja menee...
clomeilla ja puregoneilla edetään sit kohti seurantaultraa...
Mä jo odotan sitä, että alkais jo vihdoin tapahtua...täytyy vaan pitää pää kylmänä ettei sit kovin korkealta tipahda jos se nega sit sieltä tuleekin...

Mut hei, sellaista kyselisin, et kuinka nopeasti yksityisellä pääsee aloittamaan ivf hoidot?

Me kun kokeillaan julkisella noi inssit ja jos ei tärppiä niin sit yksityiselle kun julkisella on jo nyt 8kuukauden jono ja jos se aika pitäis taas odottaa...
 
Kiitoksia Anni77!Meillä alkiot on kuulemma pakastettu 1+2 eli kai se riippuu sit lääkäristä mitä päättää tehdä.Innolla jo odotan uutta!Ja hirmuisesti Anni onnea plussan johdosta!! :hug: :hug: Mä jo vähän odottelinkin sun tulosta kun muistin et sulla on tänään testipäivä!Onnea vielä kerran!

Minttu: Puregoneista ei ollu mulle mitään sivuvaikutuksia mutta se on kait aikasta yksilökohtaista.Onnea hoitoihin!
 
Alexandria!!!kiitos vastauksesta,kaipa se on yksilöllistä mutta en oo ainakaan kuullut että niistä paljon haittaa ois ollut..
tuottiko sulla tulosta puregonit??
mulla tosiaan eka kerta ku hoitoa tehdään,mutta kun oon lukenet näitä kirjotuksia niin tuntuu että onko kenellekkään ollut apua pistoista.mulla paha endometrioosi ja sen takia lapsen saanti tosi hankalaa.. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 16:52 minttu kirjoitti:
heippa!!!
mulla edessä ihka eka hoito joka alkaa maanantaina naistenklinikalla
puregon piikityksellä,jännittää ja totta puhuen tuntuu että ois jo raskaana.
pelottaa ne pettymykset ja surut,pitää ajatella positiivisesti.
onko kellään tiedossa miten ne puregonit vaikuttaa muuten,siis onko sivuvaikutuksia..tsemppiä kaikille!!! :heart:
Moi Minttu!
Mulla vähän erilaisia kokemuksia Puregonista. Mulla tehtiin 5/06 IVF/ICSI lyhyellä kaavalla. Puregon, Orgalutran + Pregnyl -pistokset.
Mulla kertyi nestettä, paino nousi. Maha oli kuin jalkapallo. Pistoskohdat kipeytyivät. Mielialat vaihtelivat itukisuudesta hysteerisiin naurukohtauksiin. Maha oli tosi kipeä. Olin väsynyt jne.
Mutta kaikki oli sen arvoista kuitenkin! Enkä epäiröisi lähteä hoitoon uudelleen.
Mulla Puregon-hoito pitkittyi kun annosta piti nostaa useampaan otteeseen. Ja mulla PCO joka lisää noita sivuoireita kuulemma.
Myöskin mulla sitten niitä munasoluja kertyi aika paljon 28kpl, että se määräkin tietty vaikuttaa.
Toisaalta jos jotain tuntemuksia on niin ainakin tietää että lääkkeet tehoaa... ;)
Anni

PS: kiitos onnitteluista ja tsemppiä Alexandria.<br><br>
 
Anni 77:ai sulla oli tosi paljon sitten sivuoireita,mua jännittää ja pelottaa kauheesti että miten mun käy,oon kauheen sairaala kammoinen ja pelkään kaikkea sairaalassa tapahtuvaa ja sen jälkiseuraamuksia,mutta vauvan eteen oon valmis tekemään mitä tahansa....
tuottiko sulla puregonit tulosta?
-minttu-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 09:39 minttu kirjoitti:
Anni 77:ai sulla oli tosi paljon sitten sivuoireita,mua jännittää ja pelottaa kauheesti että miten mun käy,oon kauheen sairaala kammoinen ja pelkään kaikkea sairaalassa tapahtuvaa ja sen jälkiseuraamuksia,mutta vauvan eteen oon valmis tekemään mitä tahansa....
tuottiko sulla puregonit tulosta?
-minttu-
28 munasolua kerättiin, 11 hedelmöittyi, 5 lähti jakaantumaan. Osa IVF alkioita, osa ICSI alkioita.
Tuoresiirrossa 1 alkio -> nega.
1. PAS 1. alkio ->nega,
2.PAS 2 alkiota ja plussa. :wave:
Jotenkin ajattelin aina että sivuoireet on pientä sen rinnalla mitä voi saada palkinnoksi. Ja yksilöllistähän se on.
 
Anni 77:mä oon viel niin alkuvaiheessa täs kaikessa että mulla ei oo kauheesti tietoa mitä noi sun kirjoittamat jutut tarkoittaa,mutta eiköhän se täs matkan varrella selviä...
mulle on puhuttu että pistosten jälkeen tehdään inseminaatio,tiedän mikä se on ja toivon että olis jotain apua,mutta ei ne hoitomuodot taida siihen jäädä...
onko sulla jo vauva,vai odotatko?? :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 12:03 minttu kirjoitti:
Anni 77:mä oon viel niin alkuvaiheessa täs kaikessa että mulla ei oo kauheesti tietoa mitä noi sun kirjoittamat jutut tarkoittaa,mutta eiköhän se täs matkan varrella selviä...
mulle on puhuttu että pistosten jälkeen tehdään inseminaatio,tiedän mikä se on ja toivon että olis jotain apua,mutta ei ne hoitomuodot taida siihen jäädä...
onko sulla jo vauva,vai odotatko?? :heart: :heart:
minttu:
Katsoppas tuosta hieman alempaa otsikon "vaikeat termit" alta selvennystä. ;)
Ihan vasta eilen sain tietää plussanneeni PAS:sta. :heart:
 
joo,kiitos nyt asia selkeni jonkun verran...
mä lueskelen näitä juttuja paljon ja oon aika ulkona välillä et mitä mikäkin tarkottaa..
mä meen tosiaan maanantaina ja aloitetaan pistot,jänskää!!!
ja super paljon onnea sulle anni77 plussasta! :heart: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 20:49 minttu kirjoitti:
Alexandria!!!kiitos vastauksesta,kaipa se on yksilöllistä mutta en oo ainakaan kuullut että niistä paljon haittaa ois ollut..
tuottiko sulla tulosta puregonit??
mulla tosiaan eka kerta ku hoitoa tehdään,mutta kun oon lukenet näitä kirjotuksia niin tuntuu että onko kenellekkään ollut apua pistoista.mulla paha endometrioosi ja sen takia lapsen saanti tosi hankalaa.. :heart:
Kyllä niistä Puregoneista oli apua.Aluksi ei ollu vaikutusta mutta kun annosta nostettiin niin sitten tehosi.Eli 19 munasolua saatiin 9 kypsää 8 hedelmöitty ja 4 oli jakaantunu.Elikkäs yksi siirrettiin josta tuli nega ja nyt olis vielä kolme pakkasessa!

Mulla PCO taustalla niin siks tuo tohtori ei uskaltanu hirvittävän isolla annostuksella Puregonia pistättää ettei sitten tulis sitä hyperstimulaatiota.
 

Yhteistyössä