Marraskuun lapsettomuushoidot

PCO on polykysiset(monirakkulaiset) munasarjat eli munarakkuloita paljon mutta harvemmin irtoavaa munasolua joten kuukautiskierto on mitä on.Niinku mullakin kp voi olla 30-100pvää...Teroluteilla tulee kuukautiset vaan ja ainoastaan.

Syy miksi en tuu raskaaks on just toi PCO ja vielä suurempana osatekijänä se että mulla on toinen munatorvi tukossa.Se selvisi laparoskopiassa viime vuonna.
 
voi harmi,mulle on tehty laparoskopia 2 kertaa ja molemmilla kerroilla on poistettu endometrioosia joka mua vaivaa,ekan poiston jälkeen tulin heti raskaaks mut se meni kesken...
mulla on tosi kellon tarkat menkat et saa nähä kuin meijen käy niis pistohoidoissa,toivotaan parasta,ja tsemppiä myös sulle!!! :heart: :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!
Mitäs tänne kuuluu?Kaikilla taitaa aikalailla olla odottelu päällänsä ennen kuin päästään tonne marraskuun puolelle?

Itse syön Teroluttia tällä hetkellä jotta kuukautiset alkais ja tiistaina olis viimenen pilleri joten ens viikolla voidaan toivottavasti ilmoittautua hoitoihin! :D

Hirvittävästi on mietityttänyt kuinka meitin alkiot kestää sulatuksen kun niitä on vaan 3kpl...Sit jos eivät kestä niin sitten olis taas piikittelyrumpa edessä.Mutta mitäpä sitä ei tekisi pienokaisen tähden! :heart:

Kaikille onnea hoitoihin ja hyvää ensilumen odotusta!Meillä sitä ei ole vielä näkyny...(asutaan etelä-suomessa). :D
 

Alexandria:
Meillä oli neljä alkiota pakkasessa ja kaikki selvisivät hyvin pakastamisesta.
Luin joskus tältä palstalta kuinka joku kertoi että 14 alkiosta vain yksi oli kestänyt sulatuksen. Joten aika vaihtelevaista varmaankin. Kysyin hoitajalta miten yleensä, sanoi että valtaosa kestää sulatuksen.
Meillä alkiot on olleet sekä IVF että ICSI -alkioita.
Myöskään kuulemma "tyttö- tai poikaalkioden" selviämisellä sulatuksesta ei ole eroa.

pietu
Kiitos!

Kirjoittelen mielummin täällä lapsettomuuspuolella vielä.
En ole vielä pahemmin tuolla toisella puolella uskaltanut käydä...
Vasta rv 6.
Jotenkin huvittaa kun käy tuolla vauvakuume-osiossa kurkkaamassa.
Kun siellä kuulutetaan ensi vuonna yrityksen aloittavia... Tulee vaan mieleen kuinka itsekään ei alussa voinut edes kuvitella kuinka pitkä ja rankka prosessi lasten "TEKEMINEN " :kieh: voi olla...

Mukavaa syksyä kaikille!

Anni =)
 

Alexandria:
Meillä oli neljä alkiota pakkasessa ja kaikki selvisivät hyvin pakastamisesta.
Luin joskus tältä palstalta kuinka joku kertoi että 14 alkiosta vain yksi oli kestänyt sulatuksen. Joten aika vaihtelevaista varmaankin. Kysyin hoitajalta miten yleensä, sanoi että valtaosa kestää sulatuksen.
Meillä alkiot on olleet sekä IVF että ICSI -alkioita.
Myöskään kuulemma "tyttö- tai poikaalkioden" selviämisellä sulatuksesta ei ole eroa.

pietu
Kiitos!

Kirjoittelen mielummin täällä lapsettomuuspuolella vielä.
En ole vielä pahemmin tuolla toisella puolella uskaltanut käydä...
Vasta rv 6.
Jotenkin huvittaa kun käy tuolla vauvakuume-osiossa kurkkaamassa.
Kun siellä kuulutetaan ensi vuonna yrityksen aloittavia... Tulee vaan mieleen kuinka itsekään ei alussa voinut edes kuvitella kuinka pitkä ja rankka prosessi lasten "TEKEMINEN " :kieh: voi olla...

Mukavaa syksyä kaikille!

Anni =)
 
Oikein paljon onnea anni77:lle :hug: :flower:

Omaan napaan: VIHDOIN ja VIIMEIN alkoi menkat yöllä..rupesin jo yöllä laskee heti päiviä millon ois inssipäivä =) Huomenna pitää varata aika sairaalaan joka ois sitten tiistaina.Kiva kiva..Palaan asialle sitten kun tiedän enemmän.
 
Nampula!!!!
ootko sä siis jo piikittänyt itteäs??
mulla tänä iltana vika piikki ja huomenna ultra jossa katotaan miten puregon tehonnut..
onko sulla ollu jotain oireita ku oot piikittänyt??mulla on mieliala tosi paljon vaiohdellu ja väsyttänyt paljon,tän päivän on ollu tosi turvonnut ja kipee alavatsa,kuulukohan toi alavatsa kipu asiaan???onko jollain tietoa??
-minttu- :heart: :heart: :heart:
 
Minttu!

Juu piikitellyt olen. tiistaista alkaen menopuria. Pe oli se tsekkaus kuin on piikit tehonnut, mutta eipä olleet riittävästi joten koko viikonloppu lisää. Huomenna illalla sit pregnyl ja keskiviikkona sitten homma hoitoon. =)

Oireita ei oo paljoa ollut. Pahaa oloa, mutta en tiedä liittyykö tähän. Mulla muutenkin aina välillä on pahan olon kohtauksia. Joten en osaa sanoa sit et johtuuko vaan piikeistä. Muuta ei oo ollut.

Mitä sä oot piikitellyt? (oho, huomasin just et viestissäs olikin että puregonia. :) )<br><br>
 
Minttu, mullakin Puregonin piikitykset menossa. Ensimmäistä kertaa, ja tosin vasta 3 piikitystä takana, mutta ei mitään sivuoireita toistaiseksi. Tarkistappa pakkausseloste, ettei siellä vain sanottaisi, että ainakin kovasta vatsakivusti pitäsi ilmoitella lekuriin?
 
Heippa!!
olin just ultrassa ja sanoivat että vatsakivut saattavat joillakin kuulua asiaan ja myös muut eli väsymys ja itkuisuus,aika outoa et reagoin noin voimakkaasti kun yleensä en oo herkkä...
mutta pistot oli hyvin vaikuttanut ja tänään pregnyl ja keskiviikkona eka inssi...onko se kivuliasta tiedättekö???mua jännittää ihan kauheesti...
-minttu-
 
Hei! Minkälaisia annoksia pistätte Puregonia? Itselläni on pco, ja lääkäri sanoi, että aloitetaan pienehköllä annoksella. Jännittää, lähteekö keho reagoimaan piikityksiin riittävästi (kehittyykö tarpeeksi munarakkuloita)... Haluaisin niin kovasti onnistua tässä...
 
mä piikitin puregonia 50iu,ja muhun kyllä vaikutti sekin määrä aika lailla,itkettää,väsyttää ja alavatsaa turvottaa,mut ei mitään sellasta etteikö kestäis....
mä myös toivon onnistumista niin paljon,että ei meinaa järki päässä pysyä....
-minttu-
 
Mulla myös PCO ja sen takia lähettiin meitin ekaan IVF:ään varovasti liikenteeseen eli ekat annostukset oli 100 ja kun sillä ei ollu kovinkaan paljon vaikutusta niin sitten nostettiin annostus 150.

Sillä sitten oli vaikutusta ja saatiin 9 munasolua joista 8 hedelmöitty ja 4 jakaantu.Onnea jatkoon Hajuvesi! :D
 
Heippa vaan!
Huomenna pitäisi sitten aloittaa terolutit, että tulisi vuoto taas. Maltan tuskin odottaa... :) Vuoto kun alkaa niin saan piikkireseptin apteekkiin ja vissiin ohjeet puhelimitse, sekä ultra-ajan. Luulen, että aloitetaan nyt suoraan 75iu. Viimeksi sillä kasvoi munasolut viidessä päivässä, elikkäs saapa nähdä miten tällä kertaa tehoaa. Mulle on myös ihan kysymysmerkkinä se, että tehdäänkö mulle nytkin inssi, vai mennäänkö luonnonmenetelmillä muuten. Mietin vaan, että onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä, että onko inssi vai ei, kun ei tuo tulos siitä näköjään riipu... (Yksi siis mulle tehty) Mies ei nyt ole kamalan innokas purkittaan... :/ Mutta katellaan nyt sitten.
 
Heip!!
mulla huomenna ihka eka inssi,sattuuko se muuten???
onko teillä jollakin tullut pistoista jotain oireita,kun mulla eilen pistettiin pregnyl ja tänään ollut tosi huono olo,niin ihmetyttää että kuuluuko asiaan....myös puregoneist mua väsytti ja itketti normaalia enemmän!
-minttu-
 
Minttu!
Inssi tuntuu vähemmän kuin papakoe,minusta ainakin.Minulle puregonit teettivät tooosi kovan väsymyksen ja itkeä pillitin normaalia enemmän.Pregnylin jälkeen muistan että ainakin kivisti alamahaa,pahaa oloa en muista oliko kun sitä miula on välillä normaalistikkin.Hyvin se menee,pidän peukut pystyssä :wave:

Tänään kävin sairaalassa tarkistamassa onko kystasta jälkiä ja voidaanko aloittaa toka inssi.JEEE!Vähän oli vain verta vielä vatsaontelossa mutta ei kuulemma haittaa.Torstaina aloitan puregonit ja ens tiistaina katsotaan josko torstaina tai perjantaina olisi jo inssi.Sain muuten pyydettyä josko antaisivat lugestronit "kyytipojaksi" inssin jälkeen.Vähän ekana lääkäri epäili mutta kirjoitti reseptin =) Näillä mennään.Kysyin muuten että saako piikittelyn aikana nauttia alkomahoolia niin sanoi että pari pulloa (esim.siideri) Onko teistä kukaan JUonut yhtään alkoholia hoitojen aikana?Mietin vain kun la olisi juhlat.

Pietu!
Mille päivälle siula sattuu inssi?Ens viikkoon vai?Aika samoissa mennään ja jännitetään =)
 
Mä sit kans Minttu eilen pistin sn pregnylin. Muuta ei ole nyt ollut kuin vähän alavatsa kipua. Sekä sit eilen päivällä alkoi aika runsas valkovuoto. Onko kellään tietoa tästä? Mitä merkkaa?

Huomenna sitten inssiin.

Mä en uskaltanu ollenkaan piikkien aikana juoda alkoholia, en yleensä juo paljoa mitään, mutta nyt en sit ollenkaan. Aattelin ottaa varman päälle. Onneksi ei ollut kiusaustakaan.:)
 
Nampula!!!
meillä molemmilla on huomenna inssi..mitkäs on tunnelmat???
mua jänskää mut ei kauheesti,kun päiväisestä tosi huonosta olosta oon selvinny ni nyt tosi hyvät fiilikset..
aika jännä lukea sun juttuja ku mullakin oli eilen tosi paljon ja paksua valkovuotoa,kuulemma välillä ovulaation aikaan normaalia..
tsemppiä ihan kauheesti huomiselle,tiedätkö muuten että onko jotain juttuja sen inssin jälkeen mitä pitäs tietää tai muistaa tms...
-minttu-
 

Yhteistyössä