Marraskuun lapsettomuushoidot

Moi Minttu!

Vähän mua kanssa jänskättää. Just miehelleni sanoin että kun jännittää ja se oli ihan ihmeissään, että miksi. Ei kai se tietty sen kummempaa oo, mut kyl toi eka kerta vähän pistää jännitteleen.

Hyvä että sullakin on tota vuotoa, niin etten oo ihan ihmeissäni. :)
On kyl hauska lukea sun juttuja kun oot niin prikulleen samassa kohtaa kun mä. :hug:

Nyt vaan harmittaa kun oon piikitysten aikaan koittanu olla syömättä mitään särkylääkkeitä tms. Niin nyt oli pakko ottaa kun jalkoja särki niin kauheesti et tiedän etten saa nukuttua jos en lääkettä ota. Mutta eipä kai se nyt niin katastrofi oo, vaik sen otinkin.

Mä meen jo aamulla mieheni mukaan sinne näytteen ottoon, tosin saa kyllä ite hommansa hoitaa. Mutta matkaan meen kuitenkin. Sit se saa tulla mun mukaan sit inssiin, jotta se tietää mitä tapahtuu. Tähän mennessä oon aina yksi siellä käynyt. Joten saa sekin joskus siellä näyttäytyä jotta tietävät että se edes on olemassa. :p

Tsemppiä teille huomiseen! Kuullaan sitten huomenna taas kuinka meni!
 
Nampula!!!
tää on aika kummallista...mä oon kanssa välttänyt särkylääkkeen syöntiä mutta just mietin että uskaltasinko ottaa kun niin särkee jalkoja,kuuluukohan se tähän vai onko sattumaa???ku luin tota sun viestiä ni luulin jo lukevani omaa!
mä meen myös aamulla mun miehen kanssa ja hän tulee myös mun kanssa,on ollut joka kerta..
niin ei kai se niin ihmeellistä ole,ja oon kuullut että ei myöskään satu...
Palataan huomenna,HALEJA :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Minttu!!

Aika hurjaa! Taitaapi sitten kuulua tähän systeemiin tuo jalkojen särky!
On se niin ihmeellistä kun ihan yksiin välillä menee. Mä otin sen lääkkeen, kun tarttee voida nukkua! Kohta painunkin jo pehkuihin, mutta nyt hetkeksi miehen kainaloon!

Tsemppiä huomiseen! :hug:
 
Nea
MINTTU ja NAMPULA:

Onkohan se valkovuoto mistä puhutte niin sitä ovulaatiolimaa?!? Eli siis ovulaation aikoihin vuodon pitäs olla paksua ja KIRKASTA, sormien välissä venyvää. Mitä pitemmälle venyy...sen parempi :)

Mun mielestä ovulaaton aikaan ei normaalia valkovuotoa pitäs olla vaan just tota kirkasta ja pitkäsäkeistä joka kuljettaa simpat perille!!!

-Nea pp 12 , joka miettii onko täti just tulossa vai mitä tää vuoto on ku ei kunnolla kuitenkaan ala... :ashamed:
 
mulla se särky oli tosi pakottavaa ja sellasta et tuntus ku lihakset jumissa,tarve venyttää,otin ainakin panadolin se on sallittu raskaana olevillekkin...onko sullakin ollut sellasta??lääkäri sanoi mulle tänään ku olin inssissä et jalkasärky ja pahaolo johtuu pregnylistä,niinku arvelinkin....
-minttu-
 
Minä syön tällä hetkellä Clomeja ja loppuviikosta tulee Menopurit. Jalat nimittäin on ihan hemmetin jumissa... ihan kun olisi äkkiseltään kävellyt pitkiä matkoja. Onko tuota selitetty, että mistä se johtuu? Itsellä aina pahin mielessä... :/ Toisaalta.. ei kai näillä lääkkeillä ole mitään veritulppavaaraa?!
 
Mulla sellasta pakottavaa särkyä kanssa. Niin kuin olisin koko päivän juossut. Vielä tänään on särkenyt hieman ja olleet väsyneet jalat.
Mä otin eilen buranan. Panadolia en löytänyt. :(
Mä kun yleensä syön panadolia tms. Ruokatorvi ei kestä muuta.
Mutta tais särky sit johtua pregnylistä.
 
Tänään sitten alkoi vihdoinkin kuukautiset!! :D
Kerrankin tyytyväinen siitä... :LOL:

Soitin klinikalle ja sain ajan 13.11 ultraan eli meillä oli elämämme eka PAS suunnitteilla.Parin viikon päästä ultrassa tietää sitten tarkemmin miten edetään ja koska.Väliajan popsin Progynovaa 2 tablettia päivässä.

Ihanaa kun taas päästään eteenpäin!Mitenkäs muilla?Vieläkö ollaan odottelu kannalla?<br><br>
 
Moikka Alexandria!

Onnea menkoista! =) Joskus niistäkin voi iloita.

Meillä odotellaan nyt sitten kuumeisesti. Eli ke tehtiin elämäni eka inssi ja nyt sit vaan oottelua. Vaikka kyllä sen tuloksen jo etukäteen tietääkin, mut ootellaan nyt kun ootteleen ollaan alettu.

Mukavaa viikonloppua!
 
Täälä jatketaan piikittelyä.Äsken otin vasta toisen piikin.Viime inssissä oli jo etukäteen semmonen olo et ei tule toimimaan..nyt olo on jostain syystä aika positiivinen ja toiveet korkeella. =) saa nähä sit inssin jälkeen.

Huomenna olisi juhlat,aattelin jos muutaman lasin viiniä ottais.Uskaltaakohan?Naispuoleiset ystäväni ovat kaikki raskaana (7) että olisihan se helppoa olla vesiselvänäkin :p ,jotenkin jo etukäteen jännitän miten huomenna pysyn "koossa" kun naisilla on vain raskaus aiheisia juttuja.Olo tuntuu jo valmiiksi ulkopuoliselta ja yksinäiseltä.

Lumista viikonloppua kaikille :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 20:02 VIP1 kirjoitti:
Huomenna olisi juhlat,aattelin jos muutaman lasin viiniä ottais.Uskaltaakohan?Naispuoleiset ystäväni ovat kaikki raskaana (7) että olisihan se helppoa olla vesiselvänäkin :p ,jotenkin jo etukäteen jännitän miten huomenna pysyn "koossa" kun naisilla on vain raskaus aiheisia juttuja.Olo tuntuu jo valmiiksi ulkopuoliselta ja yksinäiseltä.
Mä itse en piikkien aikaan mitään juonut, mutta enpä tiedä onko tuosta pienestä määrästä haittaa?
Onpas sinulla nyt kaikki naispuoleiset ystäväsi raskaana. Uskon kyllä että voi olla sinulle kova paikka. Toivotan kuitenkin kovasti tsemppiä ja jaksamista. Koita pitää mieliala korkealla, niin jaksat paremmin. :hug:


Alexandrialle kiitokset peukutuksista. Kovasti tietysti toivon että nyt onnistuisi, mutta vuosien jälkeen on toisinaan vaikea pitää toivoa yllä. Suuri kiitos kuitenkin! :wave:
 
Liityn minäkin tämän otsikon alle...

Olen 37 v. ja toinen IVF menossa. Punktio oli tänään, saaliina 5 munasolua. Viimeksi karsiutuminen oli aika kova, 13 munasolua joista vain yksi oli siirtokelpoinen. Nyt pitää uskoa noiden olevan sitkeämpiä...maanantaina pitäisi olla siirto jos siirrettävää on.

Johtuuko iästä vai mistä mutta vertaillessani hoitoani muihin vaikuttaa siltä että lääkitykseni on ollut aika raskas: Primolut Nor, Synarela, Gonal-F (300 yksikkö/päivä) jonka lisäksi Menopur, kun ei tahtonut tapahtua mitään. Siltä olen vielä ihan ok kunnossa, hikipuuskia on ollut ja masennusta, joka on se ikävin.

Tsemppiä ja lujaa uskoa kaikille hoidoissa oleville!
 
Heippa!!!
mäkään en kyllä juonut mitään ja vältin särkylääkkeitäkin ottamasta,en kans tiiä et oliko tarpeellista..
Nampula!!!mites menee?kumma juttu et meillä on ihan samanlaiset ajatukset,musta tuntuu kans täysin varmalta se että ei tapahdu mitään...
kummallista ku pistoista on monta pvää aikaa ja yhä väsyttää tosi paljon.
Luin jostain että 14 päivää pregnylin pistosta voi testata jos menkkoja ei kuulu,tiiätkö onko niin??
-minttu-
 
Nea
Moi Minttu...miten menee?

Oot ollu inssissä vai 1. päivä?

Taitaa riippua ihan ovulaation ajankohdasta toi että millon saa/kannatta testata; Mulle lääkäri sanoi, että saan testata ylihuomenna, joka on siis pp 16 inssistä eli 18 päivää irrotuspiikistä. Mulla ei ollu munasolu vielä irronnu ku inssi tehtiin..

Eipä kuitenkaan tarvinnu testata ku menkat aloitti kiusaamaan jo pp 12 ja hanat aukes nyt sitte viimeyönä pp13/pp14 oikein kunnolla... :ashamed:

Kyllä harmittaa TAAS mut ei auta ku rynnistää uuteen yritykseen...ensimmäinenhän toi vasta oliki. Yiritin tänään soittaa klinikalle uutta aikaa kontrolliultraan, mut siellä oli tänään joku tilanne päällä joten en saanu ketään puhelimen päähän. Soitan sit maanantaina ja varaan ajan sinne kp 12 ultraan.

Nyt alottelen työvuoroa, jota edessä vielä noin 9 tuntia...

Miten sulla on fiilikset..pysyvätkö kasassa??

Tsemppiä kaikille piinailijoille :heart:

-Nea :flower:
 
Heippa!!!
mä oon jo miettinytkin että mitä sulle kuuluu...
no kyl munkin fiilikset on aika sekavat,ja en usko todellakaan inssin tuottavan tulosta....en tie miks niin toivoton olo,mulla jotenki ne puregonitki vaikutti niin että vieläki vaan itkettäs ja nukuttas,saatikka ku menkat alkaa ni sit vast varmaan ahdistaa...
voi surku kun sullaki menkat alko..
meille sanottiin että pitää olla yks kierto välissä ennen seuraavaa inssiä,eikö sulla??
-minttu-
 
Nea
Moi!

Mulle ei puhuttu mistään tauoista millään kerralla, inssinhän teki klinikan toinen lääkäri aika yllättäen. Tosta yhen kierron tauosta on ollu aika paljon juttua täällä, ja taitaa mennä aika 50-50 se että mitä lääkärit on sanonu puolesta tai vastaan. Eli ei kai se tauko oo pakollinen...voi kuitenkin myös liittyä kunkin yksilölliseen kiertoon.

Soitan kuitenki maanantaina ja varaan ajan, puregonit alotan sitte samana iltana jos saan luvan. Tai itseasiassa en tiedä jos jätän iltaan, pitä kattoa. Siitä piikitysajastaki on ollu puhetta ja monet taitaa piikitellä iltasin. Millon sä piikitit? Mä piikitin aikasin aamulla, koska se sillonen reissu aiheutti sen lentojen ym. takia.

Älä heitä kirvestä kaivoon vaan ajattele positiivisesti :flower:

Mä oli sillai fiftysixty :LOL: siitä et jos tärppää...ikuinen pessimisti ei kuitenkaan pety (ainakaan ihan kauheesti)...

Mä olin tosi tyytyväinen noihin puregoneihin, koska mielestäni ne ei aiheuttanu mulle mitään oireita. Sillon ku söin kesäl kaks kiertoa clomeja, niin oli itkusuutta, mummutautia, päänsärkyä, unettomuutta ja ties mitä muuta...aivan kauheeta. Nyt en olis edes tiedostanut saavani mitään ylimääräistä, jollen olis itteäni piikitelly päivittäin. Kannatta varmaan mainita kaikki oireet lääkärille?!?

Noh, ihmeen kevyesti kykenin tän pettymyksen ottamaan vastaan...ihan kun tähän tunteeseen olis jo tottunut et se ihan kuuluu asiaan :ashamed:
Edelleen sanon vaan, että voi niitä onnellisia jotka saa kokea raskauden ja ylipäänsä lapsensaannin tietämättöminä siitä mitä voisivat joutua kokemaan..

-Nea :heart:
 
Ilmeisesti minäkin kuulun sitten tähän ketjuun...

Hukka syömisiksi meni viimekertaset Clomit. Toissapäivänä käytiin ultrassa, eikä ole mitään tapahtunut. Huomenna alotan toisen kuurin Terolutia, että tulisi taas vuoto ja voisi sitten taas alotella Clomeja...

Meni yrityshalut ja fiilikset tosi nollille tuon jälkeen. Mie jo niin kovin elättelin toiveita, että nuo lääkkeet auttaisi, kun kahdella kaverilla niillä tärppäsi ensi yrittämällä. Toisaalta kaiken aikaa tuntui, että turha toivo, ei ne mitään auta. Ja taas olin oikeessa...

Mie oon ainakin tosi maissa ja väkisellä saa pakottaa itsensä syömään lääkkeitä.

Takana jo 13 vuotta kyyneleitä ja turhia toiveita, kaksos km reilu vuosi sitten ja nyt vasta lääkkeellisillä avuilla päästiin alottamaan.Sitäkään ei olisi tapahtunut ilman, että olisin lääkäriltä vaatimalla vaatinut. Eikä nytkään etene kunnolla mihinkään, koska oli raskaus reilu vuosi sitten...Eivät ota niin vakavasti minua...Takana olleet vuodet kun eivät vaikuta...

No, puoli vuotta pitäisi näillä keinoin kokeilla ja sitten katsotaan jotain muuta. Se vaan kun alkaa tuo kellon tikityskin vähenemään samaa tahtia...

Anteeksi, mie oon hirmu nega nytten...On vaan tosi paha olla :'(
 
Moikka Minttu ja muut!

Täällä menee ihan mukavasti. Tosin on kyllä ihan samanlaiset fiilikset kuin sulla, että eipä tästä itkua kummempaa tuu. Mä jo nyt pelkään sitä pettymystä sitten menkkojen alkaessa. :snotty:
Mutta eipä tässä auta muu kuin elellä eteenpäin. Usko vaan on ihan nollissa tähän onnistumiseen.

Mulla ei nyt oo muuta ollut kuin alavatsa kipuja jonkin verran. Mutta se on mulla ihan tavallista (Voi kuinka monta kertaa olen kuvitellut niiden takia olevani raskaana). Mutta se ihmeempiä olotiloja ei oo ollut.

Mulle lääkäri sanoi että saan testata tasan se 2 viikkoa inssistä,mutta en yhtään aiemmin. Mieluummin jopa myöhemmin.
Mulle lääkäri myös puhu että jos nyt ei onnistu niin seuraava inssi heti perään. Eli ei taukoja mulla. Mikä tavallaan oli helpotus, että homma koko ajan etenee.

Tämmöistä tänne. Haleja kaikille odottajille sekä aloittaville sekä nyt epäonnistuneille. Usko on että joku päivä me kaikki saamme sen oman käärön! :hug:
 
Nampula ja muut !!!
ai jaa että ei taukoa,noh teillä eri ohjeet ku meillä...
mulla kans on niin varma epäonnistumisen olo,kuuluu kai asiaan.
mulla on sellanen raskas painon tunne alavatsassa,ei niinkään kipua mut normaalista poikkeavaa..kaipa sitä tarkkailee itteään enemmän ku normaalisti,mut se on mun fiilis...
mä vaan pelkään sitäki että onkohan ne alkavat menkat viel kauheemmat ku normaalisti piikestä johtuen???
toivottavasti ei nimittäin siin on jo kestämistä...
koitetaan jaksaa odottaa ja toivoa että me oltas onnistuttu!!!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 

Yhteistyössä