Marraskuun lapsettomuushoidot

Nea
Ei Minttu mulla ainakaan tullu sen pahempia menkkoja ku enne...mulla on ollu aina suht kivuliaat ja päivän pari tosi runsaat kans!

Ja älä oikeesti heitä kirvestä kaivoon vaan ota relasti. Älä myöskään liikoja tulkitse tuntoja, koska niitä löytyy sitäkin enemmän mitä niitä mietit. Tosin, uudenlainen kipu mahassa voikin olla hyvä merkki...sitä toivotaan eiks vaa :heart:

Palstoilla monet kans tulkitsee kaiken pienen vuodon kiinnitymisvuodoiks, joita ilmeisesti kuitenki ilmenee vain tosi harvoilla lukemani mukaan. Niinku aiemminki oon sanonu, niin pessimisti ei pety...ite meen eteenpäin sen mukaan. Ihme kyllä tää ei olla megasuuri pettymys tää menkkojen alku..siihen on niin tottunut jo kahden vuoden kokemuksella. Ja eteenpäin hoidoissa vaan..pääasia että homma ei oo enää vaa meiän omssa käsissä.

Se hoitotauko voi olla myös yksityisen ja julkisen ero...oliskohan niin..?

-Nea :flower:
 
Yleensä hoitotauko tulee km:n jälkeen. Minun käsityksen mukaan inssien välillä ei ole pakko pitää muutoin taukoa...

Huomenna itsellä ultra. Mahaa juilii aika kiitettävästi (3 päivää menopureja takana) ..kunhan ei liikaa tee rakkuloita :( Kenkuttaa jos jää inssi siksi väliin :/

Ja hiphei!!! Sainpas pistettyä tänään ensimmäisen kerran itse piikin!!! B) Aiemmilla kerroilla joku apuna :ashamed:
 
Taidanpa hypätä mukaan tähän ketjuun. Meillä menossa 2. IVF ja maanantaina edessä punktio. Jänskättää kyllä, koska ekan IVF:n punktio oli aika kivulias hyperin takia. Nytkin hyperi taas uhkailee, mutta yritän ottaa loppuajan rauhallisesti. Tulossa on taas aikas paljon muniksia (jotain 20), mutta saa nähdä sitten miten hedelmöittyvät. 1. IVF:ssä aika huonosti suuren määrään nähden.

Tässä vielä taustaa:
Lapsettomuutta takana reilut 4 v., vika miehessä. V.-03 tehty 4 IUI:ta (2 luonnolliseen kiertoon ja 2 clomeilla), kaikki negaa. Vuosi sitten 1. IVF, jossa hyperin takia ei päästy tuoresiirtoon. Viime kevään aikana 3*PAS, 1:stä tuloksena tuulimunaraskaus ja keskeytys viikolla 7. Aika rankka kokemus, toivottavasti ei tarvitse enää sitä kokea :'( . Tällä hetkellä hyvät ja odottavat fiilikset punktion ja 2. IVF:n suhteen. Tsemppiä marraskuulaisille hoitoihin!
 
Nyt on inssi takana ja piinapäivät edessä :) Tällä kertaa tueksi sain myös Lugesteronit, mutta 200mg x1 iltaisin muodossa (toisin kuin viimeksi oli aamuin illoin 2 palluraa :/ ). Kyllä miehet ovat fiksuja ;) ---> oli ensimmäisen kerran siis mieslääkäri polilla =)
 
Hei!
Huomenna soittelen perhesuunnittelupolille ja sitten vaan piikittämään heti kun lupa irtoaa. Menkat alkoivat siis tänään, kuten odotettavissa oli... Juteltiin tuossa miehenkin kanssa ja todettiin molemmat kuin yhdestä suusta, että kyllä se saisi jo pikkuhiljaa alkaa tärppäämään. Ja miten sitä aina pientä toivonkipinää elättelee vaikka tietäisikin ja tuntisi ihan selvästi, että menkat alkaa. Ja alas tultiin siis taas... No, ei auta kun nostaa pää pystyyn ja eteenpäin vaan. Saa nähdä mitä tällä kertaa tapahtuu, vai tapahtuuko mitään... (Mie olen kanssa tuon pessimisti ei pety-ajattelutavan kannattajia... ;) )
 
Aattelin testata 25pvä la ennen töihin lähtöä..niin jos on tarvetta.Jos inssi menee samoin kuin viimeeksi niin ei ole huolta testata,tosin uskon että lugestronit pitää menkat poissa testipäivään asti,ehkä?! Ostahan Pietu siekin testit valmiiks sitten 25.11 varten :LOL:
 
Nala78: :hug:

VIP1: Minä en taida vielä 25.11. uskaltaa testata.. Menkkojen pitäisi alkaa 23.-26.11. välisenä aikana eli kp 28-31 menossa silloin. Taidan venyttää maanantaille, jolloin yleensä viimeistään alkaa menkat ;) (..en uskalla aiemmin, kun viimeksi kävi miten kävi..)

Tosin voi olla, etten malta olla :ashamed: Hih. Itseni tuntien... :snotty:
 
Heippa vaan kaikille!

Tänään oli sitten uä ja PAS:n suunnittelu.Eli ke 15.11 aloitan Lugesteronit 1x3/pvä ja perjantaina 17.11 jos sulatuksesta on joku selvinny niin siirretään yksi alkio. :D

Kovasti mietityttää miten "pakkasukkojen"käy.Kolmehan niitä siellä pakkasessa on.No perjantaina tietää sitten taas enemmän! :D
 
No niin! Perjantaina pääsee taas sitten piikittämään. En tiiä viitinkö ottaa pregnyliä vielä ulos, kun ei siitä ikinä tiiä kuinka käy, kun on tämä pco... Mutta reseptin sain ihan apteekkiin suoraan ja ohjeet lääkäri soitti puhelimitse. Mulla on kyllä ollut tosi mukava lääkäri... =) Ensi viikon tiistaina olisi sitten seurantakäynti, eli labra ja ultra. Toivotaan parasta ja niin eespäin.
 
Jep. Nyt on sitten puregonit haettu ja ekan kerran ever mua ohjeistettiin apteekissa laittamaan se jääkaappiin!! :eek: Siis ei mulle kukaan aikasemmin ole mitään sanonut. Pitääköhän se laittaa jääkaappiin sitten jos hoito keskeytyy, niin ei menisis hukkaan, kun eihän se säily huoneenlämmössä montaa viikkoa..? Pitää koittaamuistaa kysyä lääkäriltä. Perjantaina alan siis pistellä, elikkä varmaan ajoissa kannattaa lääke ottaa lämpiämään. Olikohan se 1/2 tuntia enne pistosta tuon pregnylin kanssa?? Hitto kun ei muista... :headwall:

Kävipä tässä myös tämmöinen tapaus, että kuulin tuossa eilen miehen serkun olevan neljännellä kuulla... Eihän siinä sinänsä mitän, mutta kun on ollut asioista puhetta ja ovat antaneet ymmärtää, että eivät edes yritä vauvaa. Sitten tämän serkku on kysellyt meidän tilanteesta ja minä avoimin mielin olen sitten kertonut... Kyllä taas tuntee ittensä typeräksi... En tiiä miksi eivät ees ite ole kertoneet, vaikka on nähty. Huomattiin vaan että on vatsanseutu kasvanut ja miehn äiti sen sitten kiskoi tulevilta isovanhemmilta ja toitotti asian sitten meillekin... Hohhoijaa... He vissiin odottelivat että jos meilläkin tärppäisi niin voisi sitten kertoa, tyyliin joo, mekin ollaan kuudennella kuulla... Vaan kun voi hyvinkin olla että ehtii heidän vauveli syntyä enne kun meillä edes tärppää. Vähän noloa on jotenkin.
Juu. Kyllä me lapsen saamisen kanssa kamppailevat ollaan sitten vaikeita, kun ei meille osaa kukaan kertoa raskausuutisia oikein... :whistle: ;) No, se siitä...
 
Moikka !

Tsemppiä kaikille hoitoihin !
Itse soittelin tässä toissa päivänä naistenklinikalle, ja he ilmoittelevat pääsemmekö vielä tämän vuoden puolella hoitoon ensi viikolla.
Toivottavasti päästäisiin kun mulla on jo tältä vuodelta se lääkekatto täynnä niin saataisiin edullisesti ne lääkkeet.
Ja tietysti muutenkin olisi mukava jos jotain tapahtuisi, kun ei luomuna ainakaan !!!!!!!

T:maariaa :wave:
 
Nala78 mulle sanottiin apteekista myös että Puregonit olisi hyvä säilyttää jääkaapissa.Apteekkari sanoi että se ampulli mikä on käytössä niin sen voi säilyttää huoneenlämmössä käyttömukavuuden takia.

Ja jos lääkettä jää jäljelle voit oikeastaan käyttää ainoastaan ne ampullit mitä ei ole "puhkaistu" eli et ole ottanut niistä mitään, koska "puhkaistut" ampullit säilyvät sen 30pvää.Näin mulle ainakin klinikalta ja apteekista neuvottiin.Onnea hoitoihin! :D

Maarialle myös pidän peukkuja jotta pääsisitten vielä tän vuoden puolella hoitoihin!Meillä kanssa lääkekatto täynnä ja jos tämä PAS ei nyt sitten onnistu niin pitäisi aloittaa uusi IVF-rumba ja se menee pakosta ensi vuoden puolelle joten joutuu taas maksamaan sen 600e mutta onneksi rahaa on hieman sivussa juuri näitä hoitoja varten.

Tänään aloittavat klinikalla meitin alkioiden sulatuksen ja huomenna ehkä siirtoon...Saas nähdä! :\|
 
Heips!

Alkionsiirto tehty ja mieli on ihan ok.Vähän on pessimistinen asenne mutta katsotaan nyt.Testipäivä on 29.11 joten aikaa on vielä paljon...Mitenhän sitä jaksaa odotella?

Pakkaseen ei nyt sitten jäänyt enää mitään joten jos tämä "vekkuli" ei ota tuulta alleen niin sitten alkaa piikitykset uudestaan.

Tsemppiä kaikille ja tulkaa ihmeessä kertomaan missä mennään! :hug:
 

Yhteistyössä