MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Huomenta ja tervetuloa uusille! :wave: Teidät on lisätty listaan mikä onkin jo ihanan pitkä ja pitenee vielä varmasti :)

Täällä on * riks, raks ja poks* 7+0 lasissa ja nyt voin jo sanoa, että vatsaa on tullut. Olen aikas laiha, joten pömppömaha on nyt tullut ja tarkat ihmiset varmasti huomaisivat että olen joko pahasti lihonnut tai raskaana :D
Poikaystäväkin eilen silitti masua ja naureskeli miten suloinen se on.

Tasan viikko aikaa toiseen ultraan ja juuri eilen totesin poikaystävälle, että mua jännittää ihan hirmuisesti. Kuudennella viikolla kaikki oli hyvin mutta asiat voivat olla toisin seuraavalla kerralla. Iiks et jänskää!

Muistanko oikein että tänään jollain on ar-ultra?

Micaela + pompula 7+0 *POKS* :heart:
 
kultakimpale2 jännä nähä kuinka kauas meidän lasketut ajat toisistaan sit sijoittuu koska edellisen menkat oli täällä taas 11.2 ja kiertoki melkein saman pitunen ku siula :D

Kertomisesta ollu puhetta,,, pari kaveriani tietää (samat jotka tuki viime loppuvuoden keskenmenoissakin) muille ei varmaan kertoilla ennen np-ultraa.

Keskenmenotkin tulleet jo täällä mieleen ja KYLLÄ pelottaa että taas joutuu pettymään. En olis viimevuonna ajatellut et joutuisin peräkkäisistä plussista luopumaan joten toivon että tämän tulokkaan saamme pitää. :)

Hankinnoista edellisen naperon tavarat ovat tallella ja kaverilta saan kaksosten vaunut ni mitään ei näillä näkymin tarvitse hankkia mutta eiköhän jotain matkan varrella mukaan tartu kuiteski :D Kaksosten vaunut tarvitaan six ku käyn lenkillä ahkerasti ni saan sit molemmat mukaan =)
 
On se hyvä etten tunnu olevan ainoa panikoija ja stressaaja tämän alkuraskauden suhteen :ashamed: Osasyynä tietysti nuo lapsettomuushoidot ja pitkä yritysaika. Mä kävin tiistaina dpo14 hcg-määrityksessä ja eilen dpo16 kävin sit uudelleen (näkee että nouseeko raskaushormoni normaalisti). Tiistain tulos oli 36 ja dpo16 tulosta tässä odottelen... Eilen oli kyllä huojennus kun iltapäiväpissistä ihana digitesti mulle sanoi "Raskaana 2-3". Ehkä mä tänään uskaltaisin soitella jo neuvolaankin?

Tunafish ja sintti 4+3

muoks.Niin tuosta ar-ultrasta on täällä ollut puhetta. Meillä hoitavan klinikan käytäntöihin kuuluu tuo ar-ultrassa käyminen ja se on meille varailtuna 4.4. eli 7+2 viikoille.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään aamusta digi edelleen 2-3... voi kun olisin jo toivonut sitä 3+....
Mutta puikkoon piirtyi kyllä tasavahvat viivat. :heart:
Miten tuntuu että nää päivät matelee?

Kuinka moni täällä on menossa ar-ultraan? Tai onko joku käynyt jo?
Mä olen miettinyt ar-ultraa, rauhoittais ainakin mielen kun näkisi että pieni olisi oikeassa paikassa.. Stressaa, stressaa ja stressaa.... Pysythän tyyppi matkassa mukana...?:heart:

Ja nyt se on jo niin flunssainen olo ettei näillä oloilla töihin lähdetä... Nyt on jo ihan kuumeinen olo..:snotty: Yskää, nenä tukossa, yritän kuitenkin olla napsimatta mitään lääkkeitä..
 
Mun tekis niin mieli ostaa uusi cb digitaalinen ja katsoa joko näyttää 3+. Mua huolettaa niin paljon tämä oireiden vähyys. Esikoisesta oksentelin läpi raskauden ja huonovointisuus alkoi jo ennen plussaa. Nyt on vain hieman etova olo. Hajut kyllä ottaa nenään, sen olen huomannut. Aika tiukille otti jo vaipparoskiksen tyhjennys työpäivän päätteeksi. Olen siis ypph ja mulla oman 1,5 vuotiaan lisäksi 1v hoidossa. Hulinaa ja vilskettä siis riittää. Onneksi molemmat ottavat hyvät päiväunet samaan aikaan, niin saan itsekin torkkua. Eilen illalla silti väsähdin täysin kesken iltapalan ja tuli äksyiltyä miehelle oikein urakalla..:ashamed: Jospa tämä oksentelun puuttuminen mmerkkaisikin vaan sitä, että tällä kertaa tulee poika..?
 
Taas täällä... Voi elämä, mies tykkää kun alan taas intoilemaan jo tässä vaiheessa kuin pieni superpallo.. :D

Mulla ei oo mitään ihmeempiä raskausoireita, pari mielitekoa ja iltapäivän väsymys.. Mutta ei mulla sen kummempaa ole koskaan ollutkaan. Jotkut hajut vähän etoo ja edellisissä raskauksissa on sitten käynyt niin että pahenee toi etominen pitkin raskautta, mutta muistaakseni alkuvaihe ei ole koskaan ollut se pahin. Oksentanut en ole koskaan. KAmalasti mua siivotuttaa jo nyt, tämä on kyllä tullut vasta myöhemmin kahden edellisen kohdalla.... "Oikeasti" olen siis melko boheemi, vähän sellainen "sinnepäin"-tyyppi ja tämä innostus järjestelyyn ja siivoamiseen tuntuu aivan upealta!!

Ja mä veikkaan että meille tulee tyttö. Mutta sukupuolen suhteen mä olen ollut jo kaksi kertaa väärässä ja mies oikeassa.. Pitää siis varmaan kysästä siltä että kumpaa SE veikkaa :D

Nyt on kait joku rv. 5+3...?
 
Mäkin odotan alkuraskauden ultraa kieli pitkällä ja sen jälkeen vasta, jos kaikki on hyvin, uskallan ruveta ajattelemaan tulevaa vauvaa. Meillä myöskin pitkä tarina lapsettomuushoidoista, yksi lapsi hoidoilla saatu 2007 ja nyt sitten tämä luomuplussa. Ultra olis 7+3 mutten millään usko että oikeesti on niin pitkällä, plussasin viime viikolla ja silloin oli ekat oireetkin eli ainakin viikko vähemmän taitaa olla.

Tänään sitten etova olo muuttui oksentamiseksi eli oksupäivä nr 1. Mä niiiin toivon että nyt ei tartteis kolmea kuukautta putkeen joka ikinen päivä oksentaa..

HilmaVilma 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Miten te ootte laskenu omat la:nne?? Oman kierron mukaan vai neuvolan suosiman 28 kp mukaan?? Mun oma kierto on 23-26 pv, mut la:n laskin silti 28 pv:n mukaan..

Tuollainen Kerpeleen tyylinen siivousinto vois rantautua tännekkin!! :D Ei meinaa löytyä puhtia yhtään mihinkään ylimääräiseen..

Muille kertomisesta Vanhemmat tietää ja muutama ystävä. Varmaan ei ihan sinne rv 12 asti malteta olla kertomatta muille ystäville, kunhan nyt edes sais varmistuksen ar-ultrasta mikä siis meillä 21.3 jolloin 6+6 (tai no jos lasketaan oman kierron mukaan niin sit ois vähintään 7+1)
Minä muutes testasin ton clearblue digin 5+0 jolloin se näytti 3+.

Tän hetken päälimmäiset olot: monta päivää kestänyt päänsärky, kuvotus (syödä pitää vähänväliä jotain pientä), naama kukkii!! (viimeks iho muuttu paremmaks ja nyt pahemmaks :confused:), väsymys, alaselkä kivut ja sit oon jotenkin kauheen hengästyny ja välillä sydän lyö ihan tosi nopeesti..Liekkö normaalia? On meinaan aika pelottavan tuntusta... Mutta kuitenkin ihan päällimmäisin olo on ONNELLINEN!!!! :heart:
 
Meillä kans vanhemmat tietää, en olis ite vielä rohjennut omille vanhemille kertomaan, mutta kun mies alkoi vihjailemaan niin ne arvas heti. Mutta innoissaanhan nuo on, itteäni vaan pelottaa kun hehkuttavat niin, että mitäs sitten jos käykin jotain ikävää eikä meille tuliskaan marraskuuksi pientä.. :ashamed:
Ja muutama läheinen ystäväni tietää jo tapauksesta.
Työpaikalle olen päättänyt ilmoittaa suht ajoissa kuitenkin, vaikka sitten ar-ultran jälkeen jos sinne rohkenen menemään.. :)
 
HK3
Heipsan täältä peiton alta!

Tulin just kotiin ja on muuten ihan kamala olo. Pitkin päivää jouduin syöksyilemään vessaan lavuaarille yökkimään. Maha alkoi jo parin päivän tyhjyyttään kramppaamaan. Onneks otin aamulla jaffaa mukaan, mutta se helpotti vain hetkeksi sillä kaikki tuli ulos :( En ois jaksanu olla enään hetkeäkään siellä, mulla on meinaan voimat ihan finaalissa. Onneks alkaa viikonloppu ja saa vaan olla :)

HK3 5+6
 
Helou leidit!

tuli vain pikaisesti kertomaan, että ar-ultra on nyt takanapäin. Viikkoja oli 6+4 ja masussa kölli pienenpieni itu, jonka sydän sykki rytmikkäästi! :heart::heart::heart:
Olin niin häkeltynyt ja onnellinen, että tajusin vasta jälkikäteen, että alkio oli todella pieni viikoihin nähden (ICSI:n takia hedelmöitysajankohta tarkasti tiedossa), vaan n. 4mm. Lääkäri kyllä sanoi, että kaikki näyttää viikkoihin nähden normaalilta, mutta silti alki huolestuttamaan, tietysti :D Nyt sitten odotellaan taas ja seuraava ultra on 9+1 eli 3.4. ja neuvola heti seuraavana päivänä.

Onko teillä kellään kokemusta, noista alkion koko jutuissa?

minena 6+4
 
Mäkin toisaalta haluaisin kauheesti ar-ultraan, mut jotenkin en vaan jaksa ees miettiä asiaa, et täytyis lähtee mihinkään kotoa..kun tosiaan on ihan kauhee olo koko ajan.. :( no, ainakin jotain mahassa tapahtuu kun on pahoinvointia! :) Ja ens keskiviikkona on sit neuvolakin jo.. :)

nellielli ja pötkö 6+5
 
Hei!

Olen uusi täällä keskustelufoorumilla, enkä oikein tiedä käytännöistä. Pääsenkö mukaan? Vertaistukea kaivataan kipeästi!!

Viime viikon sunnuntaina plussasin ekan kerran, tiistaina toisen kerran ja tänään perjantaina jo kävin näyttämässä mahaani äitiysneuvolassa kun en pystynyt odottamaan viikonlopun yli.. Eihän siellä juuri mitään näkynyt ja nyt pitäisi viikko malttaa odottaa uutta uä-tutkimusta. Viimeiset menkat alkoivat 5.2. joten arvioisin nyt olevan jotain 5 + 2-5 (la 10.-15.11.)... Olen hermorauniona ja osti jostain syystä lisää testejä, joilla voin uskotella itselleni kaiken olevan hyvin ?? Minulla on puolitoistavuotias lapsi.
 
Muille kertomisesta: No täytyy sanoa että mä en osaa pitää kieltäni yhtään kurissa ja itseasiassa tästä tietää jo tosi moni.. Kaikki muut paitsi sukulaiset mun siskoa lukuunottamatta... Et ups :p Ollaan kerrottu myös lapsille että tulee ehkä pikkusisko tai pikkuveli, joutuvat mun tykönä kuitenkin neuvolassa ramppaamaan niin ajattelin että ihan turhaan sitä mihkään salailla. Poika 3,5v on ollut tässä muutenkin tosi kiinnostunut että mitä vauvat tekee masussa ja on mm. sitä mieltä että vauvoilla on siellä kalenteri että tietävät milloin tulla sitten ulos, ja leikkiautokin siellä kuulemma on... Ei huolinut mun teoriaa siitä että vauvat leikkisivät vatsassa vain käsillään ja jaloillaan.. Pientä miestä kauhistuttaa myös ajatus että vauvat ovat ihan alasti vatsassa, niillehän tulee kylmä.. :D

Neuvola-ajan varasin nyt, tarjosivat ensi viikolle jo mutta pyysin päästä vasta seuraavalla viikolla, josko saisivat sitten sydänäänet kuulumaan. Mulla on molemmista aiemmista lapsista kuulunut jo niillä viikoilla sydänäänet vaikka ainakin toisella oli istukka etuseinämässä... Nyt saan sitten tietysti hirveän slaagin jos sieltä ei mitään kuulukaan, vaikka sanoin puhelimessakin sille tädille että tiedän kyllä ettei vältsisti kuulu vielä silloin, onkohan se nyt seitsemättä vai kahdeksatta viikkoa?
 
Mä myös uskaltaudun mukaan tänne. Facebookryhmään uskallan ehkä harkita sitten kun viikkoja on hieman enemmän. :)
Laskettuaika olisi vau.fin laskurin mukaan 9.11. ja esikoinen meillä kyseessä..
Kaikki on niin kovin uutta ja jännää. Eka neuvola olisi vasta ensikuun alussa ja ultra sitten vähän sen jälkeen. Jännittää hirveesti!

Ihan hirveitä oireita ei ole ollut, paitsi ihan loputon väsymys ja kahvi ei oikein enää maistu kun satunnaisesti (ennen oon ollut varsinainen kahvikissa). Työkaveritkin alkanu kyseleen että onko kaikki ihan hyvin kun huomannu tän mun väsymyksen. :D Pari hyvää ystävää tietää, muille kerrotaan kun np-ultra on takana.

Cattibrie + Pieni 6+0
 
Heippa kaikille! :wave:

Täällähän näyttää marraskuulle olevan tulijoita jo läjäpäin, tässäpä ilmottautuu vielä uusi palloilija :)

Viikkoja oli tänään clearbluen testin mukaan "2-3" eli 4-5 ja neuvolatätin kanssa laskettiin puhelimessa 5-6 joten veikkaan että 5 olis melkolailla lähellä totuutta... Neuvola-ajan sain vasta huhtikuun puoleen väliin joten on vähän odottelemista :D

oireita ilmassa pienen kipuilun, suuren väsymyksen, ja vielä suuremman turvotuksen merkeissä, pahoinvointia ei vielä ole ilmassa.
Välissä tuntuu että haenko vielä uuden testin, vaikka plussasin rfsu:n testejä viime viikonloppuna sen 4 kpl ja tänään aamulla tuon clearbluenkin vielä :D on niin ihanaa nähdä se positiivinen tulos uudestaan :)

LA 15-20.11 / Lumineiti / ensimmäinen / TAYS?
 
minena Onnea hienosta ultrasta,,hyvä että kaikki oli niiku pitikin :D

kultakimpale2 Hyvähän et ne viikot ovat nousseet ja sehän näyttää hormooni määrän perusteella et paljon viikkoja vois olla,,ja voihan siula todella olla rv 5+ ellei jo rv 6 koska miulaki menkkojen perusteella pitäs olla huomenna jotain rv 5 =) kaikki selviää ultrassa,,eiku kaikki vaan ultriin :LOL:
 
Minena Meillä on tuo esikoinen myös icsillä saanut alkunsa. Me käytiin ultrassa myöskin 6+4 ja kokoa oli silloin 7,3mm, MUTTA minä tunsin kiinnittymisen jo heti siirrosta seuraavana päivänä (siitä ei voinu erehtyä kun oireetkin alko samointein :)). Sullahan on voinut tapahtua kiinnittyminen muutamaa päivää myöhemmin ja siksi myös alkion koko on himpun pienempi. Kaikki on ihan varmasti hyvin usko pois! Tärkeintä on kuitenkin, että alkio löytyi oikeasta paikkaa ja sykekkin vielä niin nyt vaan nautit tästä ja keskityt siihen, että teille tulee vauva!!! :heart::)
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela
Rontti1 koska aattelit mennä ? :D

Minä tässä puntaroin koska varaan sen alkuraskauden ultran.. kun en halua mennä sinne silleen että sit ei viellä näkyiskään kauheesti mitään.. Oon niin stressaantunut muutenkin että mielummin näen sykkivän sydämen jne.. ehkä koitan jaksaa viellä pari viikkoa. ?
 
kultakimpale2 seuraavala viikolla soittelen neuvolaan ni sieltä ne kattoo sopivan kohan milloin olis ultra varmaan 1-2 päähän se menee kuiteski ja hyvä nii,, ekasta muksusta kyll näky jo syke 5+6 mutta varman päälle ni laittavat varmaan tuonne rv.7 vasta =) Meinasitko neuvolan vai yksityisen kautta ultraan? kyllhän ne puhelimessa osaa neuvoa mihin olis hyvä aika ottaa ultra =)

Ainii tervetuloa Helmi_Ilmari,Cattibrie ja Lumineiti
 
Tervetuloa uusille :wave:
meitä alkaa olla jo ihan kivasti marraskuun odottelijoita.

Täällä turvottelu on pikkuisen halpottanut nyt kun olen kiinnittänyt huomioni vedenjuontiin ja turvaudun välillä ananakseen. Kahvikin maistuu. Nyt taas seuraavat päivät meneekin töissä. Onneksi pääsin tälle jaksolle sisähommiin ilman mitään ketkuiluja. Seuraavalle pätkälle pitäis keksiä joku hyvä syy jäädä taas sisähommiin :whistle:

No joo nyt onkin pakko alkaa tekemään lähtöä

iia 5+3
 
Tervetuloa tosiaan uusille! Joko pian tulisi joku, jolla on kanssa LA 21.11? ;)

Mulla on suurin pahoinvointi ainakin hetkeksi helpottanu, kahvikin taas maistuu. Tuntuu vähän hassulta, koska näillä viikoilla 4+3 sen ei kaiken järjen mukaan olis pitäny vielä suuremmin alkaakaan! Noh, kai tää on tällasta aaltoliikettä.

Ja tää mun vuorokausirytmi. Empä kuunaan olis uskonu nousevani lauantaiaamuna puoli seitsemältä. Ennen olen ollut yökukkuja ja järettömän aamu-uninen. Nykyään köllähän sänkyyn kymmeltä ja alan raotella silmiä kukonlaulun aikaan. Kai tää on jotain kehon alkuvalmisteluja tulevaan? ;)

Munki pitää varmaan alkaa tota ananasta syömään, ihan hyvä vinkki!

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa

Yhteistyössä