MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Moikka!

Facesta mä liityin jo ryhmään, mutta erosin kun ei tuntunutkaan yhtään luontevalta jutella näinkin "intiimeistä" asioista ihan nimellä. Eli minä aion ainakin pitää täällä keskustelua yllä :)

Kasvimaa hih, ihana postiivinen toi sun " jo 4+5" kommentti :)

Pienistä vaatteista ja kertomisesta: mä sorruin ostamaan syksyllä heti plussattuani pieniä vaatteita. Nyt en sorru ennenkuin ultrassa tarkastettu. Kerroin myös lapsille silloin heti ja KADUTTI niin paljon kun keskenmeno tuli. Eli nyt ei mitään toimia ennen kunnon varmistuksia. Paras kaveri kyllä tietää, hänelle nyt kerron muutenkin lähes kaiken.

Omaa napaa: Aika hyvä olo. Ajoittain ollut ällötystä kun on ollut väsynyt, mut huomaan et se pysyy poissa kun on liikkeessä ja on muuta ajateltavaa. Voipi olla siis vaan korvien välissä ;)Kuntosali tuntuu hyvältä edelleen. Yritän nyt pyrkiä jollain tavalla "fit pregnancyyn", koska olen molemmissa aiemmissa raskauksissa kerännyt yli 20 kg painoa. Kaikki on lähteneet mutta vaati kyllä työtä! Eli terveellinen ruokavalio ja liikuntaa. Harrastan sitä tosi paljon muutenkin, niin tuntuu hullulta että yhtäkkiä lopettaisi. Uskon kropan kertovan mikä on hyväksi.

Tänään tulee varmaan postissa viikkonäytöllinen digi, jos testais onko viikot lisääntyneet, hui...

Nelli 4+5
 
huh huijaa!
Täällä jouduttiin hakemaan saikkua oksentelun vuoksi :x Eilen iltapäivällä alkoi ja aamulla jatkui, lääkärissä kävin niin totesi vain että jos on raskaudesta johtuvaa niin ei ole pätevää syytä jäädä sairaslomalle, mutta jos tauti niin sitten hän voi kirjoittaa sairaslomaa. Sanoin että varmaan oksennustautia liikenteessä tyttären tarhassa :whistle:

Minäkin olen naamakirjassa ryhmään liittynyt mutta enempi taitaa kyllä tällä puolella tulla henkailtua

Pieniä vaatteita ei ole tullut hankittua kun niitä on varasto pullollaan esikon jäljiltä :D pitäisi varmaan jossain vaiheessa alkaa lajittelemaan koon mukaan mutta onneksi tässä on vielä jokunen tovi aikaa :p

Nyt takaisin pää pönttöön ja esikko toivon mukaan unille..

Rusina ja ykä(nimenomaan :D) 7+1
 
Mä vetäsin ja laatikosta viimeisen ovistestin käyttöön ja hymiöhän sieltä tuli :) Mulla on täysin hävinnyt vatsakivut niin tuli paniikki et onks kaikki hyvin, tiedän että oon sekaisin :D on vaan niin epävarma olo sen takia kun halutaan tätä niin paljon!!

Micaela 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: minena
On aina niin ihanaa, kun raskaudesta menee sekaisin. Te ootte ihan höppänöitä! :) muutama hysteerikkokin ;D kyllä tää vaan ihanaa on, ei tätä vois uskoa. Mä haluaisin jo kertoa kaikille. Mut pakko kai se on yrittää hillitä! Mulla on hirveen vähän roireita. Ei pahaa oloa ollenkaan. Kai tästä sit poika tulee. Kaksosia en toivo :D sen verran pieniä nuo aiemmat lapset. Minä en ole töissä missään, olen kotiäiti ja osa-aikaopiskelija eli iltaopiskelija.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Mitään en ole hankkinut ja esikoiselta aika paljon on vaatteita ja tarvikkeita jäänyt, joista suurimman osan olen antanut ystäväni lapselle. Tietenkin hänen lapsensa ehtii kaikesta kasvaa ulos ennen omani syntymää, mutta se ovatko vaatteet enää kovin hyvässä kunnossa monen lapsen jäljiltä. En kyllä uskalla ostella yhtään mitään vielä kuukausiin, vaikka mieli tekisi. Vaunuja olen netistä katsonut, kun olemassa olevat vaunut pitää vissiin vaihtaa sisarusrattaisiin.

Työni on kevyttä ja aika vapaata toimistotyötä, mutta tällä hetkellä olen vielä kotona esikoisesta. Alkuperäinen suunnitelman mukaan palaisin syksyllä töihin, esikoisen ollessa 1,5 -vuotias, mutta jos tämä raskaus jatkuu hyvin, niin töihin en vielä silloin palaa :)
 
Kasvimaa vielä en ole langennut ostamaan mitään, mutta kävin kyllä katsomassa jo h&m:n äitiysvaatevalikoiman ja hobbarin katalogista tuli vaunut syynättyä tarkkaan:D tuntuu tosiaan noissa vaunuissa olevan melkoset hintaerot:O
kaksosia toivon kyllä!!! siinä olisi sitten tämän perheen lapsiluku kerralla täytetty:) kolme olis musta niin hyvä luku, mutta tuntuu jo nyt raskaalta aloittaa kaikki alusta, niin mitenköhän ois sitte kolmannella kerralla. vaan taitais tuo olla melkoinen tuuri, meillä kun ei suvussa ole tällaista taipumusta lainkaan..

kehrä mulla työssä tulee eniten ongelmaksi työn fyysinen rasittavuus ja nopea tahtisuus, ainakin niin kauan kuin siellä ei tiedetä raskaudesta. myöhemmässä vaiheessa on mahdollista saada kevennyttyä hieman työtä. mutta taitaapa olla pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että kaikki ovat jääneet sairasloman kautta äitiyslomalle.

micaela :D tiedän tunteen! mutta onneksi testi aina rauhoittaa mielen:)

onko teillä muilla pahoinvointi vaihtelevaa päivittäin? mulla oli eilen niin hirvee olo, mutta tänään vaan aalloittain etovaa oloa. outoa(ko)!!

tänään tein suunnitelmien mukaan cb:n viikkonäyttöisen testin ja se oli 2-3 viikkoa, niin kuin kuuluikin:) rauha siis maassa täällä. ja tissitkin tullu järjettömän kipeiksi:)
 
mä erosin kans tuolta fb ryhmästä veillä hetkeks.. toivottavasti pääsen takas mukaan kun vain tuntuu oikealta hetkeltä.. ehkä sitten np ultran jälkeen..
:)

KOKOAJAN on jano ja ruoka maistuu vaikkain huono olo oli tänään pikkasen kun en ollut syönyt.. ja Väsyttää aivan kauheasti! Menkka juilintoja välillä mutta kestää hetkenverran vain.
 
Heipä hei :) Mä voisin tulla tänne fiilistelemään myös :D

12.11 olis mun omien alustavien laskelmien mukaan LA. Mutta eiköhän se tuossa ajan kanssa sitten varmistu. En tosiaan tiedä edes missä mä sitten synnyttäisin (onneksi on vielä aikaa selvittää :LOL:)? Varmaan Lohjan sairaalassa :D Ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja Lohjalle mut ainakin vietiin tosta paikallisesta ensiavusta jossain vaiheessa terveyskeskuksen mennessä kiinni.. Että kuvittelisin että olis Lohjalla sitten synnytyshommatkin.

Meille on siis tulossa kolmas. Edelliset lapset ovat syntyneet melkein tasan vuoden ikäerolla elokuussa -08 ja -09. Ovat siis 2,5- ja 3,5-vuotiaat nyt. Tyttö ja poika.. Synnytin edelliset kättärillä ja toivon kovasti että seuraava sairaala jossa synnytän jättäisi paremmat muistot..

Eli siis:

12.11 / Kerpele / kolmas / ?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,, kiinnostas pikkuhiljaa tällepuolelle siirtyä,, sunnuntaina sain haamun,maanantaina haamun ja digi sanoi tiistaina " raskaana 1-2 viikkoa" joten eiköhän sitä raskaana olla :D

kuume me oltiin samassa pinossa viimevuonna,,itsekkin tipuin silloin joulukuun alussa pois,,Hienoa että teilläkin on uus matkustaja mukana :heart:

Muitakin tuttujahan täällä myöskin on ;)

Täällä opiskellaan hoitoalaa ja juuri nyt harjoittelussa palvelutalossa ja kyllähän ne hajut käy nokkaan..
hajuaistin lisäx pientä menkka jomotusta ja rintojen arkuutta siinäpä oikeestaan on oireet täältä : /
myöhemmin selviää viikot ku kkm.n jälkeen kierrot ollu 36 ja 29 vaikka normaalisti olis 30-33 ni viikoista ei tietoa,mutta ehkäpä nyt mennään rv 4+5.
eiköhän sitä neuvolan kautta varhaisultraan pääse (ainaki aikasemmin päässyt jos epäsäännöllinen kierto ollunna :))
 
rontti milloin sulla piti siis alkaa menkat.. mä olen nimmittäin vähän pihalla mun omasta kierrosta ja siitä että mikä tilanne nyt olis.. onkohan nyt jo sit mulla 5+ :D viikko sitten ke tein ekan testin joka oli selkee vaikka haalea plussa.. :O
 
kultakimpale2 sepä se ku en tiiä milloin ne menkat ois pitäny alkaa mutta viime menkoista on nyt tuo 4viikkoa ja 5 päivää (4+5) ja testi kuiteski jo sunnuntaina positiivinen (haalea kylläki) ja silloin oli kp.30. Kyll siula on jo varmasti rv 5+ ku teithän sie jo viikkoa ennen minnuu plussan :D
 
Töistä: Mä olen säteilytyöntekijä eli töissä on pitänyt kertoo jo. Ja korvaavia töitä nyt sitten jo teen.

Kertomisesta: Mies tietää ja töissä osa, loputkin varmaan hoksaa kun vähän aikaa meikäläistä seurailee.

).( Muuttunut oireettomasta jatkuvasti etovaksi eli oksennusta ei ole vielä tullut mutta vessan ovella olen jo käynyt monesti kääntymässä. Esikoista kun odotin, oksensin rv 17 saakka ja toivottavasti nyt pääsisin vähemmällä.

HilmaVilma 6+5
 
kultakimpale2 Seuraavalla viikolla on neuvola täti paikalla ni silloin soitan ja luultavasti saan sen varhaisultra ajan ni saadaan viikot selville ja sit nuo kaks keskenmenoa myös avittaa ultraan pääsyn, kiva se on neuvolan kautta mennä ultraan ni joko ei maksa mitään tai sit pääsee ainaki halvemmalla ku yksityisellä =)
millos siula oli edelliset menkat?
 
Moikka kaikille marrasmasuille :heart:

Täällä vissiin flunssaa pukkaa päälle, yskää on ollut muutaman päivän ajan, aika krapulainen/flunssainen olo, lämpöä 37.1 c kieppeillä, normaalisti kyllä olisin paljon kipeempi noilla lämmöillä.. mutta kai mä kuitenkin ihan työkuntoinen vielä oon. =)
Muita oireita ei hirveesti kyllä ole tullut eteen, ei ole ollut pahoinvointia, rinnat ehkä aavistuksen arat. (?)

Raskausviikoista ei edelleenkään ole tarkkaa tietoa, kaksi päivää sitten CB:n digi näytti 2-3 viikkoa.
Neuvolaan varasin eilen jo ajan, neuvolatädin mukaan edellisistä kuukautisista laskettuna pitäisi huidella jo yli rv7, mutta se nyt tuskin pitää paikkaansa, mun kierrot nyt on ollu mitä on, eli ovis ollut kyllä paljon myöhemmin mitä olisi ehkä pitänyt olla..

Ja mua on alkanut pelottamaan keskenmeno, mä stressaan siitä ihan jatkuvasti. Jotenkin niin pitkän yrityksen jälkeen kun vihdoin raskautuu, niin mun on vaikea ajatella että kaikki menis oikeasti hyvin mun kohdalla.
Olen jo surffaillut kaikennäköisiä keskenmenon oireita ja riskejä yms... Totuushan ilmeisesti on se ettei itse pysty siihen mitenkään vaikuttaa, pitäis vaan yrittää olla rennosti ja turhia ressaamatta...

Ihanaa odotusta kaikille :)
 
Moikka kaikille marrasmasuille :heart:

Täällä vissiin flunssaa pukkaa päälle, yskää on ollut muutaman päivän ajan, aika krapulainen/flunssainen olo, lämpöä 37.1 c kieppeillä, normaalisti kyllä olisin paljon kipeempi noilla lämmöillä.. mutta kai mä kuitenkin ihan työkuntoinen vielä oon. =)
Muita oireita ei hirveesti kyllä ole tullut eteen, ei ole ollut pahoinvointia, rinnat ehkä aavistuksen arat. (?)

Raskausviikoista ei edelleenkään ole tarkkaa tietoa, kaksi päivää sitten CB:n digi näytti 2-3 viikkoa.
Neuvolaan varasin eilen jo ajan, neuvolatädin mukaan edellisistä kuukautisista laskettuna pitäisi huidella jo yli rv7, mutta se nyt tuskin pitää paikkaansa, mun kierrot nyt on ollu mitä on, eli ovis ollut kyllä paljon myöhemmin mitä olisi ehkä pitänyt olla..

Ja mua on alkanut pelottamaan keskenmeno, mä stressaan siitä ihan jatkuvasti. Jotenkin niin pitkän yrityksen jälkeen kun vihdoin raskautuu, niin mun on vaikea ajatella että kaikki menis oikeasti hyvin mun kohdalla.
Olen jo surffaillut kaikennäköisiä keskenmenon oireita ja riskejä yms... Totuushan ilmeisesti on se ettei itse pysty siihen mitenkään vaikuttaa, pitäis vaan yrittää olla rennosti ja turhia ressaamatta...

Ihanaa odotusta kaikille :)
Mulla oli lämmöt 37,1-37,2 kolme kuukautta silloin kun odotin esikoista (normaalilämpö on joku 35,6).. Kuulemma ihan normaalia. Ja flunssainen olo mulla on ollut kaikissa alkuraskauksissa... Limakalvot esim turpoaa ja aiheuttaa sellaista hassua tukkoista oloa..

Tuo keskenmenon pelkääminen kuulostaa myös tutulta... Esikoisen kohdalla pelkäsin keskenmenoa niin paljon että kun lopulta synnytys alkoi ja alakerrasta tuli siis verta ja limaa niin aloin itkemään (huom. rv40+5) ja menin paniikissa miehen luokse "Nyt se tuil, mä tiesin tän!! Keskenmeno", mies katsoi mua hämmentyneenä ja totesi sitten hymy huulillaan että "Olisko se kuitenkin se synnytys alkanut?". Mä nyt olin ihan tays pumpuliaivo raskaana... Saa nyt nähä mihin tää raskaus vie :LOL:

Kyllä mulla edelleenkin on sellainen pieni, järkevä varautuminen ja pelko. Mutta esikoisen kohdalla olin jopa hysteerinen asian suhteen..
 
rontti 12päivä viime kuuta alkoi edellinen kierto.. kierto on ollu 29-32 päivää mutta nyt sain jo plussan kp25 niin luulen että viime pe olis alkanut menkat jos olis.. kivut oli sen mukaiset... :) Mä meen varhaisultraan yksityiselle ja vasta sitten ilmoittelen neuvolaan.. luulen niin..
 
Mä en oo missään töissä, vaan hoidan tuota meijän poikaa kotona. Ammatiltani oon lähihoitaja (lasten ja nuorten puoli) ja täältä päin on tosi vaikee saada oman alan töitä! Oonkin miettiny josko lähtis opiskelemaan sairaanhoitajaksi/kätilöksi, mutta jos kaikki menee hyvin niin taitaa opiskelut siirtyä ;)

Kaksosista olen aina haaveillut, vaikka taitaa olla aika epätodennäköistä semmoset saada. Suvussa meillä taitaa olla yhdet tai kahdet kaksoset?

Oireet mulla vaihtelee päivittäin. Onkohan se ihan normaalia?! Ensin oli parina päivänä tooosi huono olo (yötä päivää), nyt vähän yököttää välillä.. Eilen tuli kyllä jogurtit ylös, oli mielenkiintoista kun poika roikkui selässä ja yritti olan yli kurkkia, että mitä se äiti siellä pöntössä luulee näkevänsä :D Kävi vielä monta kertaa sen jälkeen pöntön kantta nostamassa ja kurkkaamassa, että mitä täällä muka pitäs olla. :LOL:
Mahan koskuja ja nipistelyjä on myös, välillä enemmän välillä vähemmän.
Mutta silti kovasti pelottaa keskenmeno.. Jotenkin vaan niiin vaikee uskoa, että raskaana olisi. Mutta jospa se tästä.
 
Hei kaikille plussanneille ja onnittelut!

Maanantaina tein testin ja positiivista näytti.

13.11. / Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs

Oireina on nyt ollu pahoinvointia mut en kuitenkaan oksenna, rinnat on arat ja kasvaneet mukavasti ja jatkuvaa väsymystä ja mielialojen vaihtelua
 
Ja täällä yks oireeton edelleen... Tuntuu niin epätodeliselle edelleen, ettei oikein jaksa edes kirjoitella tännekkän... Mutta teillä muilla näyttää pyyhkivän hyvin :) Jee!!

Miten sinne FB-ryhmään pääsee mukaan? Jos siellä jaksais olla aktiivisempi :)

Lumpe ja en tiedä edes rv:tä :)
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista!

Ammatista joku kyseli. Olen myös opettaja kuten toiveajatuskin. Oon myös viime päivinä potenut jatkuvaa pahaa oloa, mutta yrkkä ei vielä ole lentänyt. Sama asia mietityttää, että mitä jos on pakko syöksyä kesken tunnin vessaan oksentamaan. Mun oppilaat on alakoululaisia, mutta jo ylemmillä luokilla, joten ne saattaisivat kaiken lisäksi tajuta mistä on kyse. Toivotaan, ettei tämä kauhuskenaario toteudu. Tällä hetkellä syön salaa vessassa mandariinia ym., ettei mun touhut herätä opettajainhuoneessa epäilyjä :D

Mitään vaatteita en oo vielä uskaltanut ostella, ei ole tullut mieleenkään. Tuskin uskallan ostaa piiiitkään piiiitkään aikaan, koska en voi millään uskoa, että meille nyt vihdoin vauva tulisi ja varmaan viimeiseen asti pelkään pahinta.

Mä taidan toistaiseksi pysytellä vaan tällä foorumilla ja jätän facebookin väliin.

idylli 6+4
 
Hehehe Idylli, mua niin huvittaa ajatus, että piileksit jossain vessassa mandariinilla. Ihan kuin pahanteossa oisit. :D

Tuo luokasta poistuminen on kyllä tosiaan mysteeri. Noh, toivottavasti ei tarvitte koskaan käytännössä testata oppilaitten hoksottimia... Mää olen ikäväkseni huomannut, että tää alkuajan väsymys ja mielialavaihtelut on vaikuttanut tosi paljon mun pinnaan, joka tuppaa olemaan lyhyempi myös luokassa.:(

Mää kanssa päätin pysyä tällä foorumilla. Jotenkin luontevampaa näin.

toiveajatus 4+1
 
Hei ja tervetuloa taas uusille, kivaa kun meitä alkaa olla jo paljon :)

Vaatteiden ym hankinnoista Kovasti on tehnyt jo mieli ostella pieniä vaatteita, mutta olen malttanut vielä mieleni. Jospa sitten ekan ultran jälkeen :) Esikoisesta kyllä on niin paljon vaatteita että ei kovin paljon tarvisi oikeasti ostaakaan..Mutta tietäähän sen,miten siinä kuitenkin käy :D

Oireista Mullakin välillä on päiviä, että ei tee niin pahaa ja taas toisina päivinä olo on aivan kamala! Pahinta on kun palelee ja oksettaa samalla, mutta siltikään oksennusta ei tule :x
Nyt mandariinit ja porkkanat maistuu oikein, samoin salaatit yms.

pikkupampula ja papunen 7+2 (?)
 

Yhteistyössä