MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Hui hai! hirmusesti tullu uusia ihmisiä ja juttuja ku ei oo muistanu käydä kattosassa :D
Oireista: pariin edelliseen viikkoon on mahtunu jos jonkinlaista, on ollu aivan järjetön väsymys! töissäkin meinannu nukahtaa kun on vähäksi aikaa istahtanut sohvalle vähän rentoutumaan :D Ja toiseksi, huono olo.. ihan kamala olo puskee heti jos ei muista syödä (ja mitäpä syöt kun ei tee mitään mieli) pari kertaa pitänyt ihan vessassa asti käydä helpottamassa oloa, mutta muuten ollut kokopäiväistä lievää etovaa oloa.
Mutta nyt ei enää mitään, kaikki tuo kamaluus on jäänyt pois, rinnat enää aristaa ja turvottaa.. toki satunnaisesti tulee huono olo ja välillä särkee päätä, mutta muuten ei mitään, välillä pelottaa onko jokin nyt pielessä, mutta mitäpä voit tehdä muuta kuin odottaa.

Liikunta: itse kuljen työmatkat pyörällä, matkaa on semmoiset 4km suunta ja aion jatkossakin vinssata, varsinkin kun tulee kesä niin en kyllä tiedä mukavampaa kuin pyöräily :) Zumbailen kotosalla satunnaisesti kun on aikaa/tarmoa :D koiran kans tulee tietysti käytyä lenkillä, mutta siihenpä se minun osalta suuremmaksi osaksi jää, hyötyliikunnaksi.

Ruoat:
En usko että tulee olemaan ongelmia monipuolisen ruokavalion kanssa kun ei ole allergioita ja pyrin syömään kaikkea mitä vaan voi. On toki tullut ostettua vitamiinilisääkin mistä sillon tällön napsin jos tuntuu että on tullu syötyä huonosti. Olen aina ollut kahvin suurkuluttaja, mutta enää ei tee yhtään mieli, ehkä yks kuppi saattaa mennä jos on hyvä päivä mutta muuten ei. Ja samoin piti heivata entinen lempi aamupala kokonaan pois laskuista kun koostumus sai melkein oksentamaan (puurohiutaleita ja jogurttia) :D
Ja tämän hetken mielitekona olen huomannut olevan omenat ja appelsiinit (sekä mehut että hedelmät), joka päivä on täytynyt saada näitä :D
 
Inari-11 Mä oon kanssa oikeen kahviholisti, mutta nyt oon jättänyt sen lähes kokonaan pois. Pari ihan pientä kupillista voin päivässä juoda, kun normaalisti meni ties miten monta mukillista.

Testeistä joku kyseli. Mä sain davidin liuskatestillä ekan haamun rv3+3 ja siitä se vahvistui päivittäin. Apteekin omalla tein vielä vahvistustestin sinä päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja selkeä plussa tuli. Viikkonäytöllistä en ole ostanut, koska tiedän milloin ovis on tapahtunut. Mulla on vanhoja ovistestejä kaapissa ja niillä oon vieläkin välillä testaillut ja vahvaa viivaa näyttävät samantien.

Niitä raskaus ja imetys -vitamiineja kannattaa kyllä hakea heti plussan jälkeen. Meillä ainakin neuvoloassa ohjeistetaan syömään niitä, vaikka söisikin monipuolisesti ja terveellisesti. Mä oon jo kolme vuotta syönyt niitä, kun niitä suositellaan myös raskautta yrittäville :D

Tervetuloa uusille!

Tiistaina olisi sitten se varhaisultra, jee. Josko sen jälkeen uskaltaisi jo varata neuvolankin. Ärsyttävintä tässä jatkuvassa nälässä ja pahassa olossa on se, että joutuu koko ajan laittamaan ruokaa. Mun ei tee mieli mitään rasvaista, joten ei voi hakea pizzaa tm roskaruokaa. Jotenkin tuntuu, että terveellinen kotiruoka ja hedelmät, salaatit ym. auttaa pahoinvointiinkin paremmin kuin roskaruoka.

idylli 7+0 (poks:heart:)
 
Viimeksi muokattu:
sokerirasituksesta:mä siihen ainakin joudun.. edellisessä raskaudessa se tehtiin muistaakseni jotain 34 viikolla ja olihan ne koholla.tosin mitään ratkasua siihen ei keretty tekemään kun poika sectioitiin jo 36 viikolla.. ja pyh se mikään sokerivauva ollut.ultrassa sanottiin et se on jo melki 4kg.. kappas poika oli 2,9kg ;) aika heitto.

testeistä: joo noita sofin testejä saa netistä tilattua ja on ihan susia!
ihana et joku muukin vahvistaa teorian että mä en olekkaan mikään sekopää kun siihen en viivaa kunnolla saa! :D (hetken jo ajattelin...)

ruuista:saahan auraa syödä kuumennettuna,ei se kiellettyä niin ole.ja dipissähän se on pastöroitua jauhetta,eiks je? :)

ärsyttää kun raskaus on ainut asia mitä päähän mahtuu tällähetkellä!!!
ja on niin tuoreessa muistissa tuo KU raskaus ja munatorven menetykset sun muut että ei tiedä mitenpäin tässä olis,,,onneks sen takia pääsee naistenpolille tarkastukseen viimestään rv7 :)

LUMINEITI: minkärotusia pikkukoiria teil on? meillä on 2 aikuista chihuahuaa ja 3 2vkon ikästä pentua... :heart:
 
Malttamattomana tein sitten tänään vielä sen mun viimesen digin ja puikon, :heart: 3+ lävähti heti testiin!! Nyt saa taas huokasta helpotuksesta, kun stressasin siitä että miksi se näyttää vaan sen 2-3...... Alan jo kallistumaan ar-ultraan päin, voishan sitä miettiä vaikka viikon päähän. :)
Aijaa.com - 9802924

oireista: Voisin melkeen kutsua itseäni lähes oireettomaksi, nooo onhan näitä joitain; flunssaa pukkaa, nyt on tietenkin flunssaa monella muullakin, että tiedä sitä sitten onko oire vai ei.
Järkky palelu, joka tuntuu jo että olis helpottamaan päin, lämmöt huitelee lähe37c, vaikka noilla lämmöillä olisin jo ihan kuumeen kourissa normaalisti.
Välillä tuntunut viiltävää/repäisevää kipua alavatsalla, mutta ne loppuu yhtä nopeasti kuin alkaa..
En tiedä onko mulla ns. väsymystä, mutta huomaan että illalla saan paljon paremmin unen päästä kiinni kun normaalisti, kun yleensä oon semmonen yökukkuja. :)

jajaja... Tervetuloa uusille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
onnea uusille ilmoittautujille! Mistä te noita ar-ultria varailette? Yksityiseltä vai miten? Maksaako saman verran kuin normi lääkärikäynti? Tekisi minunkin mieli käydä kun oireita niin vähän, vaikka esikoisesta oli yhtä vähän, mutta kun viimeksi oli kaikki mahdolliset pahimmillaan niin nyt ehkä tuntuu ettei olisi ollenkaan. :)
 
Tervetuloa uudet! :)

Liikunta: mä alotin tammikuussa aerobicin 1x vko, mutta nyt plussauksen jälkeen en oo kertaakaan käyny. On ollu niin väsy ja huono olo, ettei oo jaksanu lähteä. Saa nähä pääseekö sinne enää ollenkaan..
Lenkillä (4-5km) on käyty aina kun ehtii ja jaksaa, yleensä 3-5 kertaa viikossa, ja lyhyemmillä lenkeillä muuten..
Kesäisin tulee kyllä liikuttua huomattavasti enemmän!

Nyt taitaa pientä flunssaa pukata; kurkku tuntuu karhealta, nenä on tukossa/vuotaa ja aivastuttaa.. Eikai nyt tähän aikaan vielä mikään rehukaan kuki, että allergia alkaisi jo vaivata?!?
 
HK3
Aurinkoista sunnuntaita!

Onpas meitä jo paljon, tervetuloa uusille :heart:

Sokerirasituksesta:Mä joudun siihen jo ikäni puolesta automaattisesti, mutta edellisen kohdalla, kun oli vielä alle 25 niin jouduin siihen painoindeksini takia ja muistaakseni paastoarvo oli yli sallitun. Rasitus toistettiin myöhemmillä viikoilla ja silloin arvot oli muissakin muistaakseni yli, joten seurantaa kotoa käsin ja ruokavalio kohdilleen niin arvot pysyivät hyvinä.

lissukka:Mä varasin meidän kunnan yksityiseltä ajan ar-ultraan. Se tulee maksaan about 150€. Viikkoja on silloin 7+4.

Eipä oo täälläkään kahvia tarvinnut enää juoda torstain jälkeen, jo pelkkä ajatus siitä hajusta saa leukaperät vapisemaan. Toinen on isännän tupakan haju, siis jotain ihan hirveetä :x Pakko mennä kauemmaks tai laittaa nenä paidan alle, kun sekin saa oksennuksen partaalle.

HK3 6+1
 
lissukka Yksityiseltä pitää varata ellei ole mitään erityistä syytä, jonka perusteella sen saa neuvolan kautta, esim. meillä lapsettomuushoidot on sellainen syy. Viime kerrasta muistelen, että täällä päin yksityisen ultralle jäi hintaa 50€ kelavähennysten jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,

Vähemmän olen tänne kirjoitellut, mutta lukemassa olen kyllä käynyt juttuja. Moni kirjoittaa oireettomuudestaan... Itse toivoisin vähemmän oireita kun on tämä arki tämän raskauden myötä kaynyt aika raskaaksi. Miten sitä ei aiemmista raskauksista muistanutkaan kuinka väsynyt voi ihminen olla ja kuinka pahoinvointi vaivaa joka ikisellä tunnilla mitä on valveilla:$

Onkos täällä paljon muita jotka kärsii järkystä pahoinvoinnista? Itse en kestä enää mitään hajuja, juuri tänään kävin apteekista ostamassa kaikki pesuaineet ja kasvovoiteet uusiksi koska entisiä en voi käyttää ilman että tulee oksu. Mies raukka joutunut jättää myös kaikki ylimääräiset tuoksut pois.
Syödä voi oikeastaan viinirypäleitä, mehujäätä ja vichyä, ne menee alas... Alkaa vaan koska nuo rypäleet pursua korvista.
Nukkua voisin ympärivuorokauden... Ei tää väsymys ole todellista enää:O. Sitä vaan yrittää sinnitelläpäivä kerrallaan ja ajatella ettei tätä loputtomiin kestä vaikka vaikealta se tuntuu kun viikkoja on kasassa vasta 6+2.
Anteeksi "valitus" mutta pakko purkaa jonnekin kun raskaus niin alussa etten ole vielä viitsinyt siitä oikein muille puhua. Paitsi töissä kyllä varmaan jo "kiinni jäänyt", tai pian jään koska ei tällä ololla tule työn teosta mitään. En vaan tiedä onko raskauspahoinvointi/väsymys peruste sairaslomalle vaikka tällä hetkellä en oloani juurikaan terveeksi voi sanoa. Kokemuksia???
 
Onpas tänne tullu tekstiä, kun en oo hetkeen käyny! :)

Liikunnasta.. Mä oon kova liikkuun..käyn sen kaks kertaa viikossa combatissa ainakin ja siihen päälle neljä kertaa salilla..välillä muissakin jumpissa..nyt vaan pahoinvoinnin takia joutunut jättään väliin ja oon maannu vaan kotona.. :( ahdistaa pikkusen tää, mut ei sitä viitsi mennä poteen pahaa oloa jumpallekaan.. Mut sit kun olo antaa periks, niin jatkan kyl treenaamista samaan malliin! Oman kunnon mukaan tietty ja vauvaa ajatellen! :) mut kyl mä salillakin aattelin ihan kunnon painoilla tehdä niinkun nytkin oon tehny..

nellielli ja pötkö 7+0 (poks)
 
Hei

Alkuraskauden ultrassa kävimme viimeksi yksityisellä puolella 7+3 viikolla. Helsingin keskustassa Femeda lääkäriasemalla lääkäri Fredrika Forskål ultrasi ja käynti maksoi Kelakorvauksen jälkeen n. 83e. Siitä on siis kohta kaksi vuotta, eli liekö hinnat nousseet. Mutta siis lääkäristä johtuen voi hinnat vaihdella tuosta n. 80e:sta 160 euroon asti. Eräs ystäväni kävi Mehiläisessä (en tiedä kenellä) ja oli pulittanut 160e samasta toimenpiteestä ja samana vuonna! Ja nyt on siis kyse gynekologeista. Fredrikalle olemme menossa myös tällä kertaa (5.4.), kunhan saadaan lapselle hoitaja, niin mieskin pääsee mukaan.
 
Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille ja tervetuloa uudet plussanneet! :wave:

kiukuttelija: Jonkun säätiedotuksen yhteydessä tais olla tuosta siitepölystä, että jossain päin Suomea sitä alkaa jo olla tai ainakin tuulen mukana tulee muualta naapurivaltioista, eli voi se toki olla allergiaakin. Ite kauhulla odotan, että miten selviän vaan nuhasuihkeella ja silmätipoilla allergia-ajan, mutta sittenhän sen näkee. Minkälaiset ohjeet sulla on allergian hoitoon raskausaikana?

nami78: ja joku muukin tais tätä pohtia, mutta minä sain ainakin esikoisen aikaan pahoinvoinnin takia sairaslomaa ja olinkin kokonaisen kuukauden poissa töistä. Sillon mulla painokin laski aika rajusti ja olin vähällä joutua tiputukseen, kun mikäänei menny alas ja olin pahoinvoiva 24/7 viikkotolkulla, eli ei kai siinä kunnossa voi kukaan töihinkään pakottaa. Enkä kyllä ymmärrä, että minkä takia raskauspahoinvointi, jos aiheuttaa työkyvyttömyyden, ei olis aihe sairauslomalle? Ihan uus juttu oli minullekin tuo, kun siis jollekin oli lääkäri noin sanonu.

Jaahas, mitäs täällä sitten ollaankaan keskusteltu.... Yritän jotain muistaa kommentoida

Raskausdiabetes: Mulla oli edellisessä raskaudessa, joten eiköhän se ole tiedossa tälläkin kertaa. Huonoa onnea oli vaan sillon matkassa, kun sijainen oli antamassa sokerimittarin, eikä huomannu että se oli viallinen. Sitten sillä viallisella mittailin ihan sekavia lukemia ja vaikka monta kertaa yritin sairaalan äippäpolilla sanoa, että ei tässä ole mitään järkeä, kun en pysty yhtään omalla syömisellä kontrolloimaan arvoja, niin kukaan ei ottanu kuuleviin korviinsakaan. Jouduin sitten piikitykselle ja kun siitä tuli tosi huono olo (todellisuudessa varmaan siis sokerit ollu tosi alhaalla), niin vaihdettiin tablettilääkitykseen ja vasta verikoekontrollissa paljastu, että mulla oli ruokavaliohoito tehonnu tosi hyvin ja mulla oli arvot hyvät. Jostain syystä siltikin vielä äippäpolin lääkäri lisäs minun lääkitystä, kun kerran mittarin arvot oli niin monesti yli sallittujen!! Uskotteko että oli aika epätoivonen olo ja itkin huonoa oloa ja sitä, että minua pidettiin vaan hankalana, muita huonoista elämäntavoistaan syyttävänä naisena, vaikka todellisuudessa olin tosi tarkka syömisteni kanssa ja onnistunu sillä tilanteen korjaamaankin.

Onneks soitin omalle terkalle (joka sattu palaamaan vielä parahiks kesälomalta) vielä samana päivänä ja se pyys mittarin näytille ja kun se tosiaan paljastu yhellä vilkasulla vialliseks, niin soitti siltä seisomalta sairaalaan ja sano lääkärille mikä on homman nimi. En tiedä mikä olis ollu lopputulos, jos raskaus olis ehtiny vielä jatkua, eli miten hoitoa olis jatkettu, mutta tyttö synty kolmen päivän päästä viikolla 36. En tiedä oliko sokerien mataluudella jotain tekemistä asian kanssa, mutta pieni ja ennenaikainenhan tyttö tosiaan oli :(.

Huoh, olipas vuodatus. Se miten huonosti minua kuunneltiin, oli oikeesti ihan järkyttävän pelottavaa ja joudun varmaan vielä terkan kanssa nyt asiaa käymään läpi. Olihan siinä kuitenkin riskit olemassa isompaankin vahinkoon, jos sokerit olis tippunu liian alas. Tuli muuten mieleen myös daizy06 tuo sinun totaalisen pieleen menny painoarvio, jonka perusteella rd-potilailla joskus käynnistetäänkin synnytyksiä, että aika riskipeliä... Noh, jospa pääsisin tästä "traumasta" vielä yli :).

Ruoista: Meillä taitaa ne juustot olla eniten tarkkailun alla, koska niitä mielellään käytettäis ruoissa. Lisäks maksaruoat, joka on ihan surku, koska söisin niitä vaikka millä mitalla. Syksyllä sain jonkun ihan käsittämättömän maksamakkaravimman ja söin semmose jättipötkön päivässä :D. Että sitten vielä ihmettelen miten se paino nous yhtäkkiä syksyn aikana :D.

Testeistä: Mulla ei oo mitään havaintoo minkä niminen testi oli, mutta joku semmonen halpa (?) Primasta saatava. Viikkoja oli sillon 28kp:n mukaan 5+ jotain ja selkee plussa piirty. Ei siis varmaan ainakaan semmonen Sofi surkimus :).

Liikunnasta: Minä oon vähän semmonen mielialaliikkuja, eli hyvällä tuulella ja pirteenä ollessa liikun mielelläni, mutta valmiiks väsyneenä minua ei saa mihinkään. Pitkään harrastin salia ja uimista, mutta viime syksynä en opintojen, lapsen ja remontin lisäks jaksanu enää tehä mitään ja sen tuloksen kyllä huomaa nyt :(. Oon kuitenkin ymmärtäny, että "normaalisti" paljon liikkuville olis ihan hyvä jatkaa sitä entistä raskausaikanakin ja taas niille, jotka normaalisti ei oo niin paljon liikkunu, ei suositella ainakaan minkään kovin hurjan lajin aloittamista raskausaikana. Hyötyliikunnan merkitystä paljon korostetaan ja se lienee täysin totta myös raskausaikana :).

Haavemamma 7+1 (pitäisköhän mun muuten keksiä tuolle elukalle joku tekonimi...hmmm...)
 
nami78:lle

..kerro heti jos keksit oloosi jonkun helpotuksen...
itsellä jo kaks viikkoa aivan järkyttävä pahoinvointi koko ajan. Krapulan ja matkapahoinvoinnin sekoitus ympäri vuorokauden.
Ensimmäinen on itsellä vatsassa, ja mietin jo tässä vaiheessa, että sielä on kans paras olla jotakin elossa ja kasvamassa - ei tätä muuten jaksa. Ja mietin jo nyt ettei varmasti toista tule ihan vähään aikaan.
Viinirypäleet, vichy, mehujää tuttuja täälläkin.. ja vähintää puolentoistatunnin välein on väkisin pakko pistää jotain suuhun tai olo vaan huononee. Lisäks menee hedelmistä tehty jääkylmä smoothie ja kylmät puurot. Painoa jo -3kg parissa viikossa. Ja olen kuitenkin ihminen joka aina kamppailee ettei paino nousisi.
Voin kertoa että en nauti.
Hormonien pitäisi kertoa odottavalle, että vatsassa on jotain hyvää, mutta näin paska olo ei ole ollut kuin viimeks keuhkokuumeessa. (ja sekin loppui viikossa.)
Kyllä - tämä on ensimmäinen kerta, mutta miten olin kuvitellut tämän jotenkin mukavemmaksi....??
 
daizy06 se oli auramurua kermaviilissä, mutta vain muutama lusikallinen :p

Mulle kans kertokaa jos löydätte jonkun toimivan ratkaisun tähän pahoinvointiin, kun meinaa vaivata aamusta iltaan :$ Tällä hetkellä jaffa, appelsiinimehu ja luonnonjugurtti heti kun alkaa yrjöttään.
 
Voi meitä pahoinvoivia! Sympatiat on mulla kyllä kaikkia kohtaan. Mulla on ollut nyt tasan viikon pahoinvointia vaikka kerran vaan olen oksentanut. Iltapäivisin ja iltaisin olot on huonommillaan kun siihen yhdistyy väsymys. Nälkä kyllä tulee, mutta juuri mitään ruokaa ei pysty syömään enää toista kertaa, kehittyy inho. Kohta loppuu ruoat, mitä pystyy syömään. Nyt tuntuu, että voisin syödä vain jotain perunamössöä ja mietoa kalaa sekä mandariinia.

Huomenna olen menossa ar-ultraan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Miehen käytökseen olen ollut tosi pettynyt. Käyttäytyy kuin iso kakara, vaikka itse on lasta pidempään halunnut. Sympatiaa ei juuri heru, ei koskaan kysy vointia. Eipä mulla ole tapana kauheasti valitellakaan. Mies on vaan huolissaan siitä, että seksiä ei tipu. Ei olla plussauksen jälkeen kertaakaan oltu "sillein". Vähän vaikea innostua seksistä, kun on huono olo ja väsymys 24h. Lisäksi vähän pelottaa tuo seksin harrastaminen, vaikka sen pitäisikin olla ihan turvallista. Mites teillä muilla sujuu makkarin puolella?

Mirtsu81 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä jaksais tänne välillä kirjoitella.

Liikunnasta on ollut puhe. Esikoista odottaessa kävin ihan normaalisti jumpissa n. 5krt viikossa, aina lajia vaihdellen, rv 25 asti. Lajit vähentyivät tuon jälkeen pilatekseen ja pumpiin, kun olin yhden compatin jälkeen sairauslomalla supistusten takia. :/ No esikoisen syntymän jälkeen ei aikaa ole enää liikunnalle ollut samassa määrin ja nyt tulee vaan kävelylenkkejä tehtyä. Vähän jo jännittää kuinka tällä rapakunnolla pusketaan muksu pihalle.

Vaaralliset aineet työssä: joudun joskus laimentamaan botoxia ja hyvin harvoin käsittelemään sytostaatteja. Molemmista olen toistaiseksi onnistunut luistamaan ilman selittelyjä. En haluaisi vielä kertoa, kun meillä on osastolla paikkoja haussa ja mielelläni ottaisin vakipaikan ennen äitiyslomaa.

Mirtsu: mulla on mies myös idiootti, siltä se tuntui myös edellisessä odotuksessa. Muulloin kyllä loistava puoliso ja isänä ihan huippu, mutta raskausoireita se ei ymmärrä. Vähän paremmin oli viimeksi tukena sitten kun maha alkoi näkyä. Nyt esimerikiksi on möläyttänyt, ettei tässä vaiheessa noin paljon voi väsyttää, ei myöskään kuulemma usko mahassa olevan ketään, ennen kuin toisin todistetaan. Suutuin tuosta ihan kunnolla, kun meillä on se tuulimuna taustalla. Tarvitsisin oikeasti tukea tässä alussa. Toisaalta ymmärrän, että mies haluaa suojella itseään, koville se tuulimunan toteaminen silläkin otti.
Seksiä on toistaiseksi normaalisti, pari kertaa viikossa.

ON: väsyttää ehkä vähemmän kuin esikoista odottaessa, mutta kuvotus on jatkuvaa. Koko ajan pitäisi jotain syödä ja mitään ei tee mieli. Mieli on myös vähän maassa, meinaa aina välillä epäusko iskeä tämän raskauden suhteen.

Kuume 5+1
 
Mirtsu81 Meillä on ollut yhden kerran seksiä plussauksen jälkeen. Meistä kummankaan ei oikeen tee mieli seksiä, kun takana on kaksi keskenmenoa ja jopa seksin harrastaminen pelottaa. Kumpikin tiedetään, että seksi on ihan turvallista eikä se voi (yleensä) aiheuttaa keskenmenoa, mutta silti kumpikaan ei tee aloitetta ja miettii, että mitä jos...
 
Aivan ihanaa lukea teidän juttuja <3 ihanaa kun tuntee että ei ole yksin, tuttavapiirissä olen ensimmäinen odottaja ja lähisuku asuu täysin toisella puolen suomea.

Daizy06 meillä on kaksi karvatonta kiinanharjakoiraa, vanhempi täytti 4v helmikuussa ja nuorempi täyttää 2v heinäkuussa :) tyttöjä ovat. Tosin meillä on nyt tässä tilanne kun nuorempi pelkää lapsia ja vanhempikin vierastaa kun eivät ole tottuneet : / eiköhän tuo luonnistu :stick: isompi pelko on siitä oisko tuleva tyyppi allerginen noille :O hope not

Isistä Meillä on tuleva isukki ollut aivan ihana ja innoissaan, koko ajan on kuuntelemassa ja huutelemassa mahaotukselle kannustushuutoja, varsinkin ennen nukkumaanmenoa ja olen saanut töiden jälkeen ihan rauhassa simahtaa päikkäreille kun väsyttää. Sieltä tulee sitten herättelemään että tulepas mamma pesemään meikit ja hampaat ennen yöunia ja kyselee mahatyypiltä samalla kuulumisia :D ottanut kotitöistä selkeästi enemmän itselleen heti jos huomaa että olen väsynyt :)

Hankinnoista Yhden asian mies terotti että kaikki ostokset jätetään ekan ultran jälkeiselle ajalle ja kaikki hankinnat hänen kautta vaikka molemmat olemme kyllä töissä.. Olen kyllä pihi ja tarkka rahan kanssa mutta kauheasti haluttais jo alkaa tekemään hankintoja!! Tietää tuo mies että olen pahimman luokan tarjousten uhri ja on huomannut että marketissa vedet tulee liikutuksesta silmiin jo kun näkee jotain rintaliivien suojia terveyssiteiden vieressä :LOL: oletteko te alkaneet kuinka aikaisin tekemään hankintoja?

Työstä Onko täällä sattumoisin ketään kellä on fyysisesti raskas työ? Minä olen meillä töissä jokapaikan höylä aina päätetyöstä varastoon ja jos on kiirekausi niinkuin tällä hetkellä on niin täytyy nostella lavoilta ylösalas max 26kg kanistereita lähes päivittäin... uskon että kun ollaan pidemmällä niin voin jäädä pelkkään näyttöpäätetyöhön koska olen meillä tärkeimpiä ihmisiä siinäkin, kyse pienestä vasta alkaneesta firmasta niin hoidan päivittäin näitä käytännönjuttujakin.
Homma on vaan se että en haluaisi kertoa esimiehelleni asiasta ennenkuin on ihan pakko ja uskon että se ei ole iloinen uutinen johtoportaalle, meillä on hyvä työporukka mutta heti ensimmäisestä esimiehestä asti homma kusee niin pahasti että en usko että tällä menolla haluan edes jatkaa äitiysloman jälkeen :ashamed: onko kellään vastaavia kokemuksia? Koska pitäisi rajoittaa nostelua ja missä rajoissa?

Mirtsu81 Rohkeasti vaan, itsellä on ollut aika taistelua ensimmäisillä kerroilla plussauksen jälkeen makkarissa eikä oikeen päässyt mihinkään fiilikseen kun huolettaa, mutta ei siitä pitäisi olla mitään haittaa :) meillä piti vähän hakea asentoja uusiksi kun tuntui että turhan pelottavia osa vakioista :O mutta siitäkin sanoin jo etukäteen niin ei ihan koko tunnelmaa pilannut sitten käänteleminen ja kokeileminen...... en tiedä miten käy seksielämän kun maha alkaa kasvaa.... :ashamed:

Kahvista on ehkä vaikeinta luopua, varsinkin kun tottunut sillä korjaamaan väsymyksen yleensä, nyt kun väsyttää koko ajan niin tuntuu luonnottamalta vielä vähentää kahvinjuontia :O

Lumineiti ja uubo ~6
 
Mies paistoi alkuillasta pekonia ja vasta sitten kun olin sitä syönyt niin tokas että oltiin unohdettu se vaunujen alle huoneenlämpöön n.4h! Oli ollut viellä viileetä: MUTTA nyt huolestuttaa että voiko tämä saada aiheuttaa masumatkaajalle jotain ? Paistoi kyllä hyvin ne jne.. mutta kuitenkin pelottaa!
 
kultakimpale2 En usko että pekonista mitään tulis,, kehoitetaanhan lihaa pitämään jopa tunti pöydäll ennen valmistusta että on huoneen lämpöinen paistaessa =)

Ruuista ollu puhetta,, Valion aura on tehty Pastöroituun maitoon , sitähän saa syödä. Itse en meinannu ruveta pohtimaan jokaista ruokaa saanko syödä,,mitkään graavit ku ei muutenkaan ole herkkua miule =)

varhais ultran meinasin yrittää saada neuvolan kautta ja täälläpäin se yleensä onnistuu =)

Työstä Olen opiskelia mutta harjoittelussa just hoitokodissa ja kyll siellä siirtoja ku tehdään ni ergonomia pitää muistaa,muuten menee liian raskaaksi,,
 
Huomenta,

Odottelen: Jaksuja sinulle, eiköhän me tästä selvitä vaikka ajoittain haasteelliselta tuntuukin. Ja voi kun tähän oloon oliskin joku poppaskonsti!
mirtsu81: Seksistä... Meillä myös jäänyt yhteen kertaan plussauksen jälkeen, ei tässä väymyksessä ja pahoinvoinnissa vois vähempää kiinnostaa.

Liikunnasta: Säännöllisesti harrastin ratsastusta ja bailatinoa, mutta plussauksen jälkeen jätin ratsastuksen pois. Ja pahoinvoinnin vuoksi jäänyt myös bailis. Eli tällä hetkellä teen sitten vaan kävelylenkkejä. Liikuntaa pitäisi kyllä lisätä reippaasti, huomaa että alkaa olemaan rapakunnossa, mutta jos on aiempiin raskauksiin uskomista niin jää liikunta vähiin ennenaikaisten supistusten vuoksi... Jotka ei tällä kertaa veisi viikoiksi sairaalaan:(

Huolia sen verran, että mulla alkoi eilen tulemaan pientä rusehtavaa vuotoa ja nyt sitten ollaankin aika säikkynä, että mitä tuleman pitää... Ei meinaan koskaan aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään vuotoja jollei ole kesken mennyt. Hirvittää tää epätietoisuus ja en ole lääkäriin ollut yhteydessä kun ei ole ihmeempiä kipuja ja vuoto on aika niukkaa. Kokemuksia kaivataan tästäkin?

nami78 6+2
 
Heippa! Varovaisesti ilmottautuu uusi marrasmasu! Tänään aamulla testissä luki RASKAANA! Ollaan jo reilusti yli vuosi toivottu tätä tapahtuvaksi ja suht kevyillä hoidoilla nyt ollaankin tässä. :) Kohta soitan aikaa varhaisultraan. Taustoista sen verran että meillä on 2.5v poika ja kotihoidossa on vielä. Jos kaikki menee hyvin niin syksyllä tarvis sit mennä pieneks hetkeks hoitoon ja äiti töihin. La on luultavasti 26.11, synnytyssairaala TYKS ja toista tosiaan odotellaan. Menkkamaisia kipuja on kokoajan ja pelottaakin että ne alkaa. Eilen nousi lämmöt yhtäkkiä liki 37 asteeseen, rinnat on turvonneet ja vatsa myös. Torstaina oksensin ja sen jälkeen on vaan kuvotellut. Pelkäsin niin kovin että vain kuvittelen nuo oireet. Väsymystäkin on mut oon kyl normaalistikin niin unelias. :D

Lumineiti mulla on fyysisesti raskas työ hoitoalalla jossa olin esikoisen odotusaikana. Nostelin kyllä vanhuksia aika paljon ja pitkille viikoille. Oman voinnin mukaan!
 
nami78: yleensä niukka verenvuoto on täysin vaaratonta,mutta...
jos yhtään alkaa pistämään vatsaan tms niin äkkiä lääkäriin..muilla tuo ruskea vuoto oli merkki kohdun ulkoisesta viimeksi.
mutta neljännessä raskaudessa sitä tuli myös,tosin enemmän punaisena,ja kaikki meni ihan hyvin. ei kannata ressailla jos kipua ei ole ja verta ei paljon tule.
voimahali sinne,tiedän miten varmasti mietit:heart:

miehistä:mulla mies on ihana,eikai meillä muuten kuudes olisikaan tulossa.
se on jaksanu tsemppaa ja olla tukena ihan kaikessa.se vahtii ja komentaa,hei et sä tätä saa syödä ;) :D
ja kun tosiaan tuo KU kummittelee taustalla,niin olkapää on ollut tarpeen,isäntä sanoi että viimeks oli sellainen olo että kaikki ei ole niinkun pitää,ja kertoi sen jo silloin...nyt sanoi että sieltä tulee kyllä marraskuussa meidän pikkuvaavi <3.. toivotaan..tänään soittelen naikkarille tuota alku ultraa :) sinne piti heti ilmoittaa kun plussaa. :)

kultakimpale:älä ressaa,se pekoni on vaaraton kyllä :)

seksistä:me ollaan pupuiltu ihan normaalisti. :) ei se ennen mitään ongelmia ole aiheuttanut.

kivaa alkuviikkoa kaikille ja kovasti voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville..eikös niitä pahoinvointi rannekkeita ole myynnissä jossain?? joillekkinhan se on ollut suuri apu!!!!

daizy06+ 4+2
 
Moikka:wave:
Ilmoittaudun mukaan marraskuun odottajiin.
Jenskuliina/LA 22.11.2012/ neljäs lapsi/ ?

Onko muita vaivannut alkuraskauden päänsärky? Mulla on nyt viikonajan ollu jatkuvaa jomotusta ja alkaa ahdistaa kun aikaisemmissa raskauksissa ei tällästä oo ollu? Panadolia olen parina päivänä ottanu ja siitä ei mitään apua ole :mad:

Nami78: Oman mielen rauhoittamiseks kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin, jos vuoto jatkuu.

Jenskuliina 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maaria-80

Yhteistyössä