MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Repäisykivuista: Mulla on tosi koviakin noita kohdun kasvukipuja jo nyt.. Asennon liian nopeat vaihtamiset repäisee ilkeästi.. Mulla alkoi jo toisessa raskaudessa nää suht nopeasti, ensimmäisen kanssa kesti pidempään ennen kuin tulivat.

Nyt odottelen vaan että milloin vatsan napsahdukset alkavat :D Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut siis napsuva maha, mitä ei osata selittää että mistä johtuu mutta loppuraskaudessa etenkin napsunta on niin kovaa että jopa ulkopuolinen voi ne äänet kuulla.

Ja tiiättekö mitä? Tää on todella uskomatonta... Mun vatsa on kasvanut.. Edellisissä raskauksissa on tullut sellanen kokovartaloturvotus, mutta nyt ei ole muuten mitään kuin pelkkä vatsa.. Tosi hassua :D
 
maanantaita!

täällä mieli maassa: / aluunsahan miulla oli niin kovasti noita kaikkia vatsakipuja ja tuntemuskia. sitten noin viikko sitten kaikki kivut hävisivät kokonaan ja nyt taas sellaista menkkamaista juilintaa:( PELOTTAA!! mietin jo, että pitäisikö töihin laittaa sidekin varuiksi.. lisäksi olo on tänään kovin pahoinvoiva ja väsynyt. pienetkin asiat on suurten ponnistelujen takana. ja töihin vielä pitäisi lähteä..
 
Hei!
Vieläkö mahtuu mukaan? Mahassa varsinainen ylläri-pylläri, viime kesänä laitettu synnytyksen jälkitarkastuksessa hormonikierukka, mutta niin vain testi näytti plussaa jokunen viikko sitten. Kierukan vuoksi vuotoa on ollut vaikka kuinka, joten la:n määrittäminen on hieman haasteellista. Neuvolan kautta pääsen varhaisultraan, kun nyt ensin rohkaistun ottamaan yhteyttä. Pitäis mennä sille samalle lääkärille, joka sen kovanonnen kierukankin laittoi.

Raskaus oli siis todellinen yllätys, mutta ei mikään katastrofi vaikka töihin meno siirtyykin. Jos kaikki menee hyvin, minulla kun kokemusta myös vähän rankemmista raskauksista.

Tämä on minun 12. raskaus. Eläviä lapsia meillä on seitsemän, lisäksi 4/2007 syntyi kohtuun kuollut enkelipoika rv 40+1. Keskenmenoja (rv 9-11) olen kokenut kolme. Vanhin meidän lapsista on 17 ja nuorin täytää pian vuoden. Nyt jos kaikki menee hyvin, ikäeroa tulee 1v7kk. Pienin ikäero meidän perheessä on 1v5kk, joten mitään kovinkaan uutta ei ole odotettavissa.

Tämä raskaus eroaa aikaisempiin siinä, että nyt voin olla kotona potemassa näitä alkuraskauden selviä oireita: väsymystä, kuvotusta ja julmettua palelua. Yleensä olen ollut töissä raskauden tässä vaiheessa, joten tämä tuntuu suorasaan luksukselta kun voi heittäytyä sohvalle kesken päivän.

Kaikenlaista kommentoitavaa olisi, mutta voisin todeta noihin ruokarajoitteisiin. Vaikka listerian riski on pieni, niin ei kannata ylenkatsoa neuvolan antamia ohjeita. Minulla todettiin listeria kohtukuoleman yhteydessä, suoraan sitä ei vauvan kuolinsyyksi sanottu, kun oli myös napanuoraongelmia. Riski on siis todellinen.

Pahimmat riskit ovat graavit ja vakuumipakatut kalat sekä homejuustot. Homejuustoissa se riski on pitkässä kypsytysajassa vaikka se maito olisi pastöroitu. Kuumennettuna esim. pitsan päällä se on tietenkin ok. Listeria-asiassa ei hyödytä yhtään, että söisi vain pienen palan, kun se "paha" voi olla vain siinä pienessä palassakin. Mutta ei tästä sen enempää, jokainen tekee omat ratkaisunsa syömisiensä suhteen. Itse tunsin erittäin voimakasta syyllisyyttä, kun nuo listeriatulokset tulivat, enhän mielestäni ollut syönyt edes mitään riskialtista.

Toivotaan, että en pahoittanut kenenkään mieltä tällä.

Kevät on ovella ja kesää kohden mennään. Toivottavasti mahdollisimman moni saa oman käärön syliin marraskuussa. Onkohan joukossamme tupla-odottajia?

La on siis nyt vain arvioitu, joten listaan voi laittaa


11.11. Scala, kahdeksas, NKL

Scala rv 6+1
 
Kiitos vastauksistanne... Soitin tänään lääkäriin ja kävinkin siellä, ei osannut sanoa varmuudella mitään, mutta odottelen nyt ultra aikaa minne lääkäri laittoi lähetteen... Tää odottelu vaan on ihan tuskaa, mutta niin kauan kaikki on mielestäni kunnossa kun ei vuoto tästä lisäänny eikä kivut.
Meillä vanhempi lapsi oksennustaudissa eli varmaan kohta koko sakki yökitään, ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi huono vointi entuudestaan. Tyttö aamusta hieman ihmeissään kun siivosin sen oksut lattialta niin äippä pykii samantien ämpäriin:$:kieh:
 
HaaveMamma Edellisessä raskaudessa sanottiin vain mitä lääkkeitä saa käyttää (nenäsumute, silmätipat) ja jos ne ei auta niin voi voi. Ja mullahan niistä ei tietenkään oo pienintäkään apua, joten innolla taas odotan allergiakauden alkamista :headwall: Noo, oonhan jo kaksi kesää sinnitelly ilman lääkkeitä, kai se tämä kolmaskin vielä menee :)

Mirtsu81 meilläkin on nyt plussauksen jälkeen jääny petipuuhat nollaan, on vaan niiin väsy ettei jaksa! Eikä tuo etova olo ainakaan yhtään helpota asiaa.. Mies on tietysti vähän harmissaan, mutta ymmärtää kyllä. Viime raskaudessakin ensimmäisen 3kk:n aikana seksi oli tosi vähäistä, mutta sen jälkeen vilkastu huomattavasti ;)

Jenskuliina mulla oli kans ensimmäisen viikon plussauksen jälkeen jatkuva päänsärky, nyt on jo kuitenkin vähän helpottanu! :) Välillä juilii kyllä, mutta ei pahasti..

Tänne ei sen kummempaa uutta. Oireita on välillä enemmän, välillä vähemmän ja mitä vähemmän oireita, sen enemmän pelottaa keskenmeno tms :/ Ääh.
Mutta ensiviikolla on jo neuvola, kun vain malttaisi odottaa! :)
 
Heissan!
Eipä ole tullut pariin päivään kirjoiteltua...yövuorot ja sitä rataa. Täällä eilen oli lievää kuvotusta ilmassa ekan kerran muuten oireeton tai no mahakivut on ja pysyy seurana välillä pistää, välillä viiltää, välillä repäisee ota tuosta nyt sitten selvää vuotoja kun ei ole niin kuuluu kai asiaan vaikka yllättävän paljon tuota kipuilua on ja aina samalla puolella alamahaa.
Turvotus tuntuu tulevan ja menevän ananas ja vesi on olleet parhaat karkoittajat kahvi vielä lisänä :)
Kahvia juon joka päivä vähintään 2 kuppia, mutta nämä yövuorot elän oikeastaan kahvin voimalla kerta maistuu niin annan mennä.

Tänään yritin varailla neuvola-aikaa, mutta meidän kylällä on taas nuo soittoajat jolloin sen ajan voi saada niin enpä sitten aikaa saanut kun myöhästyin soittoajasta 5min. Huomenna uusi yritys.

Liikkumisesta olitte puhelleet. En ole mikään liikunnan suurharrastaja käyn koiran kanssa lenkillä metsissä jos jaksan siinäpä ne liikunnat oikeastaan on. Toukokuussa alotetaan taas remontti rupeama keittiö pitäis laittaa kuntoon tuo vanha 50-luvun mini keittiö ei oikein täytä minun vaatimuksia niin laitetaan se kuntoon nyt.

iia 5+5
 
idv
Heippa pitkästä aikaa!!
=)
meillä on ollut aika rankkaa viimeiset kolme viikkoa, ensin lääkärissä peloteltiin, että kaikki ei ole kunnossa ja siitä seuras melkoset tutkimukset. Ultrassa sitten kumminkin selvisi, että siellä se on missä pitääkin :heart: typerät lääkärit kun pelottelivat.
No, sitten mukaan tuli pahoinvointi... huh huh.. jouduin olemaan töistäkin pois kun yhtään mikään ei pysynyt sisällä. Kunnes kuulin niistä pahoinvointirannekkeista (ajattelin että joo höpöhöpöjuttuja taas) MUTTA, ne oikeesti toimii!!
oon mököttäny vaan kotona peiton alla, kunnes tänään päätin, että nyt tuun kattomaan mitä tänne kuuluu ja hurjasti olikin tullut uusia mukaan!

mulle vois päivitellä tonne synnytyssairaalan eli K-SKS


idv + sopuli :heart: 7+2
 
idv, me synnytellään samassa sairaalassa :)

scala: sulla ollut rankka taival ja hieno määrä lapsia.meillä on kanssa 5 ja 7.raskaus kyseessä.

sain tänään ajan ultraan..tsekataan siis ettei tälläkertaa olis kohdun ulkopuolinen raskaus ja että sieltä sykkivä sydän löytyisi <3 toivon sitä enemmän kun mitään muuta..miten jaksaa odottaa 2vkoa että pääsee tarkastaa? 2.4 on tuo varhaisultra.sillon olis viikkoja 6+2.
 
Kaikki uudet lisätty listaan ja vanhoja päivitetty :wave:

Täällä on hirveä stressi perjantain tulevasta ultrasta. Silloin 8+0 ja jännitys nyt jo ihan kauhia. Eilen illalla repesin täysillä itkemään kun jännittää ja pelottaa, siinä sitten poikaystävä tuki minkä pystyi :heart: Minun pelko johtuu siitä, että aikaisemmat raskauteni ovat aina tyssänneet juuri viikon 6-8 välillä niin tälläkin kertaa pelkään niin paljon menettäväni tämän pompulan :/

Väsymys pahenee vain, vetäsin pienet päikkärit 13-15.30, hups! :D

Petipuuhia olemme jatkaneet samalla lailla kuin aikaisemminkin. Kysyin vielä asiasta ja se on ihan ok alkuraskaudessakin. Ja minkäs sille voi kun kumpikin käy vaan niin kuumana.. ;)

Micaela + pompula 7+3
 
HaaveMamma Edellisessä raskaudessa sanottiin vain mitä lääkkeitä saa käyttää (nenäsumute, silmätipat) ja jos ne ei auta niin voi voi. Ja mullahan niistä ei tietenkään oo pienintäkään apua, joten innolla taas odotan allergiakauden alkamista :headwall: Noo, oonhan jo kaksi kesää sinnitelly ilman lääkkeitä, kai se tämä kolmaskin vielä menee :)

Mirtsu81 meilläkin on nyt plussauksen jälkeen jääny petipuuhat nollaan, on vaan niiin väsy ettei jaksa! Eikä tuo etova olo ainakaan yhtään helpota asiaa.. Mies on tietysti vähän harmissaan, mutta ymmärtää kyllä. Viime raskaudessakin ensimmäisen 3kk:n aikana seksi oli tosi vähäistä, mutta sen jälkeen vilkastu huomattavasti ;)

Jenskuliina mulla oli kans ensimmäisen viikon plussauksen jälkeen jatkuva päänsärky, nyt on jo kuitenkin vähän helpottanu! :) Välillä juilii kyllä, mutta ei pahasti..

Tänne ei sen kummempaa uutta. Oireita on välillä enemmän, välillä vähemmän ja mitä vähemmän oireita, sen enemmän pelottaa keskenmeno tms :/ Ääh.
Mutta ensiviikolla on jo neuvola, kun vain malttaisi odottaa! :)
Allegialääkkeistä kommentoin sen verran, että ainakin minun lääkärini antoi luvan käyttää heinixiä ja aerius allergialääkkeitä. Oli kuulemma juuri ollut jossain tilaisuudessa jossa käsitelty asiaa ja tutkitusti niistä lääkkeistä ei kuulemma ole ollut vauvalle haittaa. Eli ainakin itse sain luvan käyttää.
 
nami78 Toivotaan että ihan normaalia olis tuo siun vuoto :hug: miun kamulla on jokaisessa tullu ruskeaa vuotoa alux ja kaikki ollut ok. hällä jo 5 muksua =)

Soitin neuvolaan ja heti täti sano että pitäskö sitä ultraa tehä ennen neuvola käyntiä ni saatas raskauden kesto selville ja että kaikki on myös ok. ehotti tälle viikolle mutta halusin seuraavalle viikolle joten 28 päivä olis ultra sit täällä,, sen jälkeen saan vasta neuvola ajan,, se neuvola ei ole niin kohokohta ku ultra :p

Micaela Kyllä teille tämä tulokas tulee.. pelko pois :hug:

Kaksosista Hui hui hui,, siitä ku on juttua et kumman puolelta ne "periytyy" ni miun ja miehen kummanki puolella sukua on paljon kaksosia,, EI ei en itse halua kaksosia saada,, kuulostaa typerältä mutta yksi kerrallaan kiitos :ashamed:
 
Tervetuloa uusille plussaneille! :heart:

Täällä ei mitään uutta, mutta aika vois mennä kyllä nopeammin, tuntuu kun olis tiennyt tästä raskaudesta jo kuukausia, vaikka reilu viikko tässä vierähtänyt.. Ja ärsyttää niin kun ei oo yhtään varma että monennella viikolla mennään.
Eli oon varmaan tän jutun selittänytkin aikaisemmin; mun edelliset menkat oli 25.1, mutta kun kierto on ollut kaikkea väliltä 22-60, .. enkä ovista ole tikuttanut joten ei mitään tietoa siitä.
Mutta oletettavasti suht myöhäinen ovis, kerta viikko sitten näytti vasta raskaana 1-2, ja eilen sen 3+... Joten veikkaan itse että siinä melkeen kuuden viikon pintaan mentäis.

Petipuuhista, ollaan taidettu kaks kertaa heilutella lakanoita plussan jälkeen, mies siinä on enempi varovainen kuin minä, en mä uskalla pelätä että sillä olis mitään merkitystä että keskeytyykö pienen matka vai ei... (?)
Mutta eipä tässä ole kovasti mieli tehnytkään sitä...

Kaksosista, enpä ole paljoa edes ajatellut asiaa, meijän lähisuvussa ei kyllä ole ainoitakaan kaksosia, ja miehen lähisuvussakaan ei pitäisi olla.. Ja joo yhdyn ronttiin, yks kerrallaan kiitos.. :LOL:

Pidetään peukkuja pystyssä sulle Micaela, kyllä mä tahon uskoo että kaikki olis hyvin. =) Mä en edes halua kuvitella paljon mä tulen ressaamaan ultraa.. :p
 
Jenskuliina:
Mulla on ollu kans tuota päänsärkyä! viime viikolla päivittäin tasaisesti jomottanu, mutta nyt tulee onneksi enää vain sillon tällöin ja menee ohi nopeasti. Mulla taas on mennyt jomotus ohi kun ottaa panadolia.
On ollut aikaisemmin migreeniä kun pillereitä käytin, mutta loppu samantien ku jäi napit pois, jännitän tässä nyt vaan että pysyykö normaalina päänsärkynä vai yllättääkö migreeni joskus, luin nimittäin että raskaus aiheuttaa joillakin migreeniä.
Toivon ettei tule, sillä mun kohdalla tuo migreeni on ollu yleensä niin karseaa että itkua on pitäny kerran jos toisenkin vääntää sängyssä sikiöasennossa!
 
nami78 aijjaa, täytyypä sitten vielä ensi viikolla neuvolassa kysellä noista allergialääkkeistä. Viimeksi tosiaan sanottiin että ainoastaan paikallisesti vaikuttavat, eli just nenäsumutteet ja silmätipat on sallittuja.. Mutta oispa kiva jos saisi vaikka Heinixiä käyttää, ei tartteis koko kesää pärskiä :)
 
Päänsärky: Mulla oli tossa tammikuussa niin kamalat särkykohtaukset että niiden pelkään tulevan takaisin.. Mulla johtuu tosin ihan niskajumista. Sen kohtausmaratonin sain sitten kuriin norsukuurilla särkylääkkeitä ja fysioterapialla ja osteopatialla... Pelottaa kyllä että jos ne kivut tulee takaisin, onneksi Panadol on sentään sallittu särkylääke ja hyvä fysioterapeutti kuitenkin ihan kulmilla..

Kaksosista: Mua ei haittais vaikka tulisi kaksi... Taidan olla kyllä ihan seko :D Kaksi vauvaa ja silloin olis sitten vielä 3- ja 4-vuotiaat..... Kirosin jo silloin kun nuo kaksi tuli ihan peräkkäin että koskaan en samaa virhettä tee että kahta peräkkäin kun oli mulle niin rankkaa.... Joo, näin ne pilvet saa kultareunuksen ajan kanssa.. Varmaan kuitenkin parempi ihan se yksi vaan :D
 
Kiitos ihanaiset kokemusten jakamisesta! Ihanaa, että toisilla miehet osaavat kuitenkin käyttäytyä mukavasti. Ehkä se munkin mies vielä oppii...huoh. Mutta mies on nyt huolista pienin. Kävin nimittäin tänään siellä ar-ultrassa. Raskausviikot tippuivatkin kerralla viikolla! Eli sikiön koon mukaan olisikin vasta rv 5+6. Sykettä ei siten myöskään löytynyt, mutta noilla luvuilla se on kai tavallistakin. Omiin laskelmiin tuo ei kuitenkaan täsmää. Pelkään siis pahoin, että raskaus onkin jäänyt nyt tuohon vaiheeseen :(. Lääkärin mukaan viimeisten kuukautisten ja 34 päivän kierron mukaan laskut kyllä täsmäävät ja "tässä on ihan hyvät mahdollisuudet normaaliin raskauteen". Mutta tämä tarkoittaa, että olisin tehnyt positiivisen raskaustestin tasan rv 3+0 ja CD digi näytti silloin "raskaana 2-3". Pakko tähän on ruveta suhtautumaan skeptisesti. Toivon tietysti sydämeni pohjasta parasta. Nyt ei auta, kun odottaa mitä tulevat viikot tuo tullessaan...
 
Heippa kaikille! Huh, vihdoinkin uskallan ilmoittautua tänne mukaan. Tänään on siis jo dpo 17, mutta kun viime kierrossa menkat alkoivat juuri tällä dpo:lla aamulla, niin oli pakko odotella ja varmistaa. =) Näitä pitkän luteaalivaiheen "iloja"...

Tiedot olisivat siis seuraavat:

Neitipippuri/Ensimmäinen/LA 24.11./NKL?

Eka haamuplussa tuli testiin viime torstaina (dpo 12), ja lauantaina (dpo 14) sitten digiin "Raskaana 2-3". Eilen (dpo 16) Pregcheckissä näkyi jo tasavahvat viivat, jotka ilmestyivät käytännössä saman tien testin tekemisen jälkeen. Tänään myös apteekin testissä heti vahvat viivat, eli uskallan soitella Naistenklinikalle alkuraskauden ultra-aikaa.

Ainoa huoli tässä on se, että epäilen kiinnittymisen tapahtuneen jo dpo 4 (silloin kipuja vasemmalla mahassa ja kyljessä). Tuon aikaisuuden takia ja siksi, että digi antoi jo dpo 14 noin ison tuloksen, pelkään ihan hulluna kohdunulkoista... Ei kai muuten hcg voi noin vauhdilla nousta?

Varasinkin nyt jo gynen ensi viikolle (silloin 5+5), niin näkee ainakin sen verran, että onko tyyppi kohdussa, vaikka kauheasti noin varhain ei tietenkään voi edes nähdä. Mutta tuokin tieto jo riittäisi minulle.

Sydän syrjällään tässä ollaan, mikä kaikille täällä varmasti on hyvinkin tuttu tunne. Mieskin on onneksi ymmärtänyt, että niin alussa ollaan, että mitä vain voi tapahtua, ja suhtautuu asiaan realistisesti. Ihan hirveästi ei siis ole vielä uskallettu iloita, vaikka hurjan onnellisia ollaankin.

Voisin taustoja kertoa lyhyesti sen verran, että pillerit jätin pois toukokuun lopulla viime vuonna. Kun kolmaskin kierto venyi, menin tarkempaan gynen tsekkaukseen, ja siellä paljastuivat pco-tyyliset munasarjat (paljon pieniä munasoluja, joista yksikään ei kasvanut isoksi ja ovuloimaan).

Ekalla hoitokerralla marraskuussa oli liian pieni Femar-annos (1 tabletti/pvä, ei ovista). Tokalla kerralla tuli ovis kahdella Femarilla ja kolmannella sitten Femarilla ja Menopurilla, mutta munasolu irtosi niin aikaisin, että yritys meni mönkään. Tässä kierrossa ovis saatiin aikaiseksi Gonal-F:llä, jota pistin yhteensä 20(!) päivää (ensin taas liian pieni annos). Ehdittiin pupuilla vain kerran ennen ovista, kun mies joutui työmatkalle, ja olin ihan varma, että pieleen meni tämäkin kierto. Totaaliylläri oli siis dpo 12 haamu! Ensin tosin pelkäsin senkin johtuva Pregnylistä.

Sekin vähän huolettaa, että oireita on kyllä ihan tosi minimaalisesti. Dpo 12 nipisteli mahaa koko päivän, mutta sen jälkeen tosi harvoin. Tissit alkoi aristaa dpo 14, mutta ei sitäkään aristusta mitenkään ihan hulluna ole. Etovaan oloakin on ollut tosi vähän. Eilen illalla tosin huomasin, että on nuo tissit kyllä kasvaneet! :O

Nyt olen sitten testannut joka aamu 6 päivän ajan :LOL:, joten pakko se on kai alkaa uskoa, että tässä oikeasti vihdoin 10 kuukauden yrityksen jälkeen raskaana ollaan ja kolmas ovis toden sanoi. Jos vain kaikki olisi sitten ensi viikolla hyvin, niin ehkä tässä pikkuhiljaa voi alkaa rentoutuakin.

Tosiaan tuon hoidon ansiosta on se virallinenkin alkuraskauden ultra luvassa, mutta mielenrauha on pakko saada sitä ennen, en millään pysty venailemaan jonnekin viikoille 7+ onko tyyppi varmasti kohdussa. Ajattelin myös nyt perjantaina käydä yksityisellä otattamassa hcg-arvon, niin ehkä sekin vähän toisi helpotusta huolehtimiseen. Verikokeella raskaus on vahvistettu työterveydessä, mutta sieltä ei saanut arvoa, vain tuloksen positiivinen. : /

Ihanaa olla täällä iloitsemassa ja tuskailemassa yhdessä samassa vaiheessa olevien kanssa! :heart:

Neitipippuri 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Mirtsu81 Voi Mirtsu, olen ollut samassa tilanteessa, ja tiedän mieltä tuntuu. Vaikka kuinka väänsin ja käänsin päiviä, järki sanoi, että ei ole mahdollista vaikka sydän kuinka toivoi. Kontrolliultran sain silloin viikon päähän, mutta pieni tuli ennen sitä pois.

Sinulla kuitenkin on edelleen oireita, kuten tuolla aikaisemmin kirjoitit? Se on hyvä merkki. Menetkö uudelleen ultraan vielä tarkastamaan tilannetta? Luonto voi toisinaan yllättää, toivotaan, että siellä sinulla kulkee mukana hieman myöhemmin alkunsa saanut pikkuinen.

Scala
 
HJ
Moi taas, niin paljon on juttuja ehtinyt taas tähän väliin tulemaan ettei meinaa perässä pysyä :)

kerpele ja annis_: Mulla kans noita repäisykipuja ollu ja tuntuu et koko sen ajan mitä olen tienny olevani raskaana on jotain tuntemuksia joka päivä alavatsalla. Välillä tosiaan sitä menkkamaista kipuilua, välillä muuten pakotusta kun tuntuu et kaikki housutkin jo kiristää niin (turvotuksen takia)... Välillä miettii vaan et onko tämä nyt hyvä vai huono asia että noita vatsakipuja tuntuu noinkin paljon..ei siis jatkuvasti, mutta joka päivä jossain vaiheessa vähintään kerran...

Scala: Kunnioitettavia lukumääriä sinulla..huhhuh.. Tsemppiä!

Jenskuliina ja neonroze päänsärystä; Mullakin on ollu migreeniä aiemmin, tosin onneksi lievänä ja harvoin. Musta tuntuu että tuo ihana kevätaurinko saa taas kirkkaudellaan päänsäryt lisääntymään, mutta vielä en ole särkylääkkeitä ottanut. Yritän luomutella niin pitkään kun mahdollista, vaikka se Panadol sallittu onkin. Vähän kärttysempi olen kun päänsärky iskee ;) Syömällä jotain helpottaa joskus..eli silloin varmaan ollutkin vaan verensokerin mataluutta.. Ennen tuli päänsärky aina menkkojen aikaan ja silloin kun syöminen oli "unohtunut"...

Pitkät päivät tässä odottaa, mulla neuvola vasta 3.4. ja siellä varmaan vasta se eka uä sovitaan.. Eilen kävin HCG-mittauksessa, huomenna varmaan saan tulokset..

Noh, tsemppiä kuitenkin kaikille odotukseen ja yritetään elää terveellisesti himoista huolimatta ;)

HJ 6+3
 
ääh täälläkin pelkoa..pöh!
tosiaan tuon edellisen ku kokemuksen takia jotenkin pelko on syvällä persuuksissa...
mä tosiaan plussasin ekan kerran digillä pe, ja tuli raskaana 1-2,.. eilen tein sitten hermostuksissani ihan perustestillä päiväpissasta perus clearbluen ja viivat oli selkeät.ja mulla oli tuolla kaapin pohjalla ylimääräinen digi,tein sen sitten tänäaamuna ja tulos on edelleen raskaana 1-2... mun omien laskujen mukaan nyt on 4+2 ja menkoista 4+3... mitenhän tässä käy??
tosin eihän digi ole 100 varma viikoiltaan..pelottaa vaan että eikö pitäisi näytössä jo olla raskaana 2-3....aapuaaaa!
 
No niin mä en pääse tästä mun vainoharhaisuudesta eroon nyt tällä kertaa pelkään että mulla on kohdunulkoinen ja varasinkin tälle iltapäivälle varhaisultran...

Tsemppiä Mirtsu81, toivotaan parasta!

ipna 6+6
 
Lohdullista kuulla, että muillakin on samoja pelkoja (kohdunulkoinen). Hitsi, tietääkö kukaan, että onko siitä nyt merkkinä korkea vai matala HCG raskauden alussa? Meikäläinen ajatteli maalaisjärjellä, että jos alkio on kiinnittynyt väärän paikkaan (eli nopeammin kuin olisi kiinnittynyt kohtuun), niin HCG olisi korkea jo aikaisemmin. :ashamed:

Sain Naistenklinikalle varhaisultra-ajan 5.4. (silloin menossa 6+5) Oli muuten kauheaa vääntämistä, kun meinasivat väkisin laskea aikaa viime menkoista (6.2.), vaikka sanoin, että ovis oli vasta noin 3.3.! :kieh:

Menenkin nyt sitten jo tänä perjantaina yksityiselle ultraan (4+6), vaikka siellä ei varmasti muuta paljoa näy kuin raskauspussi. Mutta jos sekin olisi oikeassa paikassa eli kohdussa, voisin alkaa pikkuhiljaa rauhoittua tästä pelosta. Sykkeet saattavat näkyä sitten vasta tuolla 5.4. ultrassa. Olisin sen kyllä ottanut sen Naistenklinikan ultran mieluummin vasta pääsiäisen jälkeen (silloin 7+), mutta en jaksanut vääntää niin paljon...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä nämä alkuviikot ovat raskasta aikaa - niinkuin hyvin huomaa täältä keskestelustakin, niin keskenmenon pelot jylläävät.

Mä sain hetkeksi huokaista helpotuksesta tänään kun sain digiin 3+. Tupsahti todella nopeasti siihen näyttöön. Viime vkolla tuli ensin "raskaana" ja sitten vasta minuuttien odottelun jälkeen se 2-3 viikkoa. Olen siis tehnyt digin joka viikko plussauksen jälkeen ja mulla ne viikot eteni ihan odotetusti. Tiedän kyllä oviksen ajankohdan tarkkaan, niin sekin helpottaa viikkojen määrittelyä.

Dayzy06 sullakin vasta niin vähän yli 4 vkon että hedelmöittymisen ajankohta voi vaihdella ja raskaushormonit siinä mukana. Mä tein sen 2-3 tuloksen 4+5. Teet seuraavan testin parin pvän päästä!

Nyt siis seuraava etappi se varhaisultra reilun vkon päästä. Ei malttais odottaa...

Nelli-N 5+3
 

Yhteistyössä