MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Mulla on sitten sellanen päinvastainen turvotus! Paino pudonnut 1,5 viikossa jo 5kg ja suuri osa siitä varmaan nesteitä. Sormukset vaan pyörii sormissa ja housut jalassa. Oksu ei lennä mutta sitäkin enemmän lentää tuolta toisesta päästä :x

Sain tosiaan eilen niitä hcg-tuloksia ja arvo noussut 36 --> 114. Vieläkin melkoisen matalilla tuloksilla mennään mutta tutkailin internetin ihmeellistä maailmaa ja löysin sellaset keskiarvot eri dpo:lle ja eka arvo on siis vähän alle mutta toka jo yli keskiarvon. Nousu siis ollut keskiarvoa parempaa. Meen vielä klinikan kehoituksesta kolmanteen määritykseen maanantaina.

Tuna ja sintti 4+4
 
HK3
Lauantaita kaikille ja tervetuloa uudet!!

Sain sitten pa**ataudin kaverikseni :$ nyt saa sitten oksentamisen lisäksi oksentaa vielä vähän lisää ja käydä alvariinsa pyrstöyskällä. Vie voimat ihan totaalisesti :( Ruokaa tekis kovasti mieli jo syödä, mutta en uskalla...en haluu oksentaa mitää kokkaremössöä :x Jaffaa on kulunut jo monta pulloa senkin edestä.

Ei kait tässä muuta...ai niin...onnea minena hyvistä ultrakuulumisista :)

HK3 6+0
 
HK3 Pikaista parannusta :hug:

Tunafish-78 Ottasin mielelläni tuon painon pudotuksen tänne ;) Täällä on sama ongelma ku siula maha sekasin koko ajan,kaverilla just tuo oli yx raskaus "oire" hälläki tippu paino sillon mutta miussa nää kilot kyll asuu : /

Miule tuli ihan hullu pelko et ehä mie mitä raskaana ole et kuvitellu kaiken ja näyttäs et joudun käymään testejä ostamassa vaikka digi sanoki raskaana 1-2 ja otin siitä vielä kuvan joka muistuttaa puhelimessa mutta jotenki en usko,,hullua hullua :ashamed:
 
Rontti1, ihan samanlainen olo ettei meinaa aina uskoa olevansa raskaana. Testejä en kyllä enää tee. En ole edes tehnyt yhtään digiä, sen verran vahvat viivat ilmesty siihen viimeseen testiin (jonka siis tein jotain viikko sitten). Mutta jotenkin sellanen pelko että joku tulee kohta ja sanoo että höpö höpö, kuvittelit kaiken, et sä mitään raskaana oo. :D Varsinkin jos on noiden oireiden kanssa helpompaa hetki.

HK3lle paranemisia! Ihan hirvee tauti kyllä.

Meillä tuo mies on nyt ihan älyttömän ihana ja huomaavainen ollut. Mä oon miettiny että onko se vahingossa vaihtunu. ;) Jotenkin niin huolehtii musta nyt tosi kovasti ja yrittää ottaa ihan ylipaljon kaikessa huomioon. :heart:
 
Heippa! Täällä uusi marrasmasu ilmottautuu joukkoonne uljaaseen. Onnea ensin kaikille meille :heart:

Meille on toinen lapsi tulossa, esikoistyttö on nyt 1v5kk, ikäeroksi tulee n.2v1kk. Vieläkään en meinaa uskoa millään, että oon raskaana. Esikon alullesaamisessa kesti reilu 2 vuotta, ja tää tärppäsi puolessa vuodessa clomifenien avulla. Olo on niin hämmentynyt ja onnellinen :)

Mulla esikon raskaus sujui tosi hyvin, ei ollut pahoinvointia koko aikana ollenkaan ja muutenkin meni kaikki hyvin. Nytkään ei oo ollu pahoinvointia ja toivottavasti ei tuukkaan :) Väsymystä on kuitenkin ollut, oon ottanu nyt yhtäaikaa aina tuon neitin kans päikkärit ja illalla uni tulee kans ajoissa. Turvotus on kamalaa, maha näyttää varsinkin iltaisin kun olisin jo isommillakin viikoilla :D

Kertomisesta Ei olla kerrottu vielä muille kun mun siskolle, ja yhelle kaverille joka just sattu uteleen että jokos te toista lasta ootte alkanu suunnitteleen. Muille kerrotaan varmaan lähempänä rv12 tai siis sitten kun np-ultra on ollut :)

Varhaisultraan oon menossa 29.3, sillon ois rv 7+3. Esikosta en käyny mutta nyt en jotenkaan malta oottaa sinne np-ultraan asti. Neuvolaan en oo vielä soitellu, ens viikolla varmaan varailen aikaa samalla kun esikolle 1,5v neuvolaa :)

Siinähän nuita tärkeimipä asioita :) Eli mun rivi ois

LA 12.11/miraaz/toinen/LPKS

miraaz 5+5
 
HK3 Pikaista parannusta :hug:

Tunafish-78 Ottasin mielelläni tuon painon pudotuksen tänne ;) Täällä on sama ongelma ku siula maha sekasin koko ajan,kaverilla just tuo oli yx raskaus "oire" hälläki tippu paino sillon mutta miussa nää kilot kyll asuu : /

Miule tuli ihan hullu pelko et ehä mie mitä raskaana ole et kuvitellu kaiken ja näyttäs et joudun käymään testejä ostamassa vaikka digi sanoki raskaana 1-2 ja otin siitä vielä kuvan joka muistuttaa puhelimessa mutta jotenki en usko,,hullua hullua
:ashamed:
:LOL:

No minä kenen ei pitänyt tällä kolmannella kerralla vauhkota tein toisen raskaustestin tänään... Kun aloin epäilemään että mitäs jos se eka olikin väärä tulos :headwall: :D Sanoin ukollekin että ärsyttää kun haluaisin jo saada todisteita että siellä todella sykkii se pieni sydän ja en kestä kun joudun odottamaan..
 
heippa..
täältä uusi marrasmasu ilmottautuu joukkoon varovaisesti.. meille on tulossa kuudes lapsi.ja tämä on seitsemäs raskaus,edellinen raskaus päättyi tammikuussa,olin elokuisissa..todettiin kohdunulkoinen raskaus ja siinä rytäkässä joutui leikkaukseen sun muuta..huomattiin noista hcg arvoista ensin tuo että kaikki ei ollut normaalisti..ei siis tuplaantunut normaalia vauhtia.kirjoittelin siis myös keskenmeno puolella.
toivon enemmän kun mitään muuta että tämä kyytiläinen olisi oikeassa paikassa ja pysyisi siellä sectioon saakka :) ei tulisi takapakkeja..vielä on kovin aikaista sanoa kuitenkaan mitään..
tänään vissiin rv 4+0,eilen plussasin.noilla sofi one stepeillä en saanut plussaa,joten otin sitten uusinnan clearbluen tavallisella ja digillä,että totta se sitten on.

eli la on 24.11.12/kuudes/ksks

:)
 
Tervehdys täältäkin ja oikein paljon tervetuloa kaikille uusille! Onnea myös plussista, ihanista elämän pienistä ihmeistä :) :heart:

Miraaz: Lämpimät tervetulotoivotukset, ihanaa saada pikkukakkosista muitakin plussanneita mukaan :).

Täällä kuvotusta ja järkkyä väsymystä. Aamuyöllä heräsin (tottakai!) puol kuus enkä saanu enää unta, mutta ysiltä sitten olin jo ihan tööt. Eipä auttanu kun lähtee puistoiluille ja kauppa-asioille.

Paremmalla aikaa lisää kommentointia ja kuulumisia :)

Haavemamma 7+0
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ihania uutisia minena! :heart: Itsekin olen ar-ultraan kallistumaan päin, viikkoja on kasassa suunnilleen viisi ja risat, voishan sitä suunnitella parin viikon päähän ajan varausta ar-ultraan... =)

rontti1: Ihan nolottaa monta testiä sitä on ite tullut jo tehtyä, ensimmäiset plussatestit tehtyäni kävin vähän väliä kurkkaamassa testejä että onko niissä nyt todellakin se kaksi viivaa... Ja ei sitä fiilistä voi sanoinkuvata kun vihdoin ne viivat siihen testiin ilmestyy.. Vielä mulla olis yks digi kaapissa, olisi tarkoitus se dipata muutamien päivien päästä, jos näyttäis jo sen 3+.. :heart:


Harrastaako täällä kukaan mitään urheilua ? Itse olen käynyt aina muutaman kerran viikossa aerobictunneilla, mutta mites toi aerobic - kannattaako semmosta alkuraskaudessa.. Plussauksen jälkeen en siis ole käynyt vielä, eli pitäisiköhän sitä sitten siirtyä vähän lepposempaan liikuntamuotoon.. Kaippa nuo sitten siellä neuvolassakin selvii. =)
Tuosta kun olen lukenut aika ristiriitaisia mielipiteitä, toiset sanoo että jos vaan iteltään tuntuu hyvältä, kun toiset taas ei missään nimessä suosittelisi noin "rankkaa" liikuntamuotoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, täällä alkaa jo flunssa hieman hellittää. :)
 
Viimeksi muokattu:
HK3
Lily: mä harrastan juoksemista, sellaisia 15km lenkkejä kerrallaan. Nyt on tosin joutunut vähän himmaan intoa, kun raskaaks tulin. Sit toinen mikä on kesällä intohimona niin on pyöräily, kulkisin pyörällä joka paikkaan varsinkin, kun on junnuille se kärry pyörän perään :)
 
Viimeksi muokattu:
LiLy_ Harrastuksia voi jatkaa melko normaaliin tapaan, esim. kuntosalilla voi edelleen käydä, mutta pitää käyttää pieniä painoja ja välttää tiettyjä liikkeitä, aerobicissakin voi käydä, mutta himmailee hieman hyppyjen kanssa jne. Hiihto, uinti, kävely tai kevyt hölkkä ovat hyviä urheilulajeja raskaana oleville. MUTTA näistä tiedoista huolimatta olen jättänyt aerobicin ja step-aerobicin pois. Kävin aiemmin pari kertaa viikossa. Plussauksen jälkeen oon käynyt vaan koiran kanssa kävelyllä. En vaan uskalla tehdä muuta, kun oon niin hysteerinen km-pelon takia. Jos sulla on hyvä olo ja voimia, niin kannattaa harrastaa edelleen, kunhan muistaa kuunnella omaa oloaan. Kyllähän neuvolassakin aina painotetaan äidin terveydestä huolehtimisesta =)
 
Mites tarkkoja te muut olette ruokavalion suhteen? Kasvisten kuumentaminen, juustojen syönti, kalan syönti jne. Voisin syödä fetajuustoa ihan loputtomiin ja esim. kaksplussan mukaan fetajuuston syönti on turvallista, kunhan tarkistaa, että on tehty pästöroidusta maidosta ja käyttää isojen suomalaisten juustofirmojen tuotteita. Oon käyttänyt edelleen fetaa salaateissa ym., mutta vähentänyt syöntiä huomattavasti, kun pelottaa listeria. Samoin homejuuston syönnin oon lopettanut enkä tietty graavia kalaa tms. syö.

idylli 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Digitestin tein toissapäivänä ja siihen tuli raskaana 2-3 niinkuin pitikin, jee. Nyt vielä varattuna yksi testi ensi vkolle. Tilasin myös varhaisultran 30.3 olisi ja silloin olisi viikkoja 6+6. Keskenmeno kun takana niin täytyy varmistella ja paljon...erilaista tässä raskaudessa on se ettei mitään kipuiluja ole. Keskenmenneessä oli melkein kokoajan pientä jomotusta. Ei kyllä kunnon pahoinvointiakaan ole, mutta toisaalta ei ollut kahdessa onnistuneessakaan raskaudessa.

Urheilu juu, urheilen ja paljon. Ihan normisti voi jatkaa tän ekan kolmanneksen, tietty kroppaansa kuunnellen. Sen jälkeen sykettä kannattaa seurailla ettei nouse ihan huippulukemiin. Aion jatkaa punteilla treenaamista myös loppuun saakka jos ei nyt mitään ihmeellisiä komplikaatioita tule. Kyllä kroppa kertoo jos joku juttu ei sovi. Mulle ei juokseminen raskaana sovi vaikka sekin olisi ihan sallittua. Minusta se ei vaan tunnu hyvältä.

Onko teillä turvotusta masun kohdalla? Mulla on maha ihan valtava pallo, ei mahdu housut jalkaan eikä tosiaankaan se masu ole voinut vielä kasvaa?!!!

Nelli-N 5+0
 
nelli-n Mulla on kanssa turvotusta ja housujen vyötärö ahdistaa. Pahenee iltaa kohden. Ja alavatsa tuntuu painellessa kovalta ja pinkeältä. Mutta eihän kohdun kasvun tässä vaiheessa vielä pitäisi mitenkään näkyä, että turvotusta se vaan on.

Muuten, mulla oli tänään aamulla ihan ihmeellinen pahoinvointikohtaus. Tuli todella todella huono olo ja oksetti, vaikkei oksennusta tullutkaan, ja huonon olon seurauksena alkoi pyörryttää. Oli pakko mennä makuulle, kun päässä pyöri ja pimeni.
 
Hirween hirween paljon tervetuloa kaikille uusille!!! kiva kun meitä on jo näin paljon:)

HK3voi toivottavasti tauti on jo siellä voitettu!

rontti1mulla on ollu ihan samanlaisia epäuskoisuuden hetkiä! viimeksi testin jouduin tämän takia tehdä alkuviikosta.. ja meinaan vielä ensi viikolla tehdä digi testin, että saan sen 3 plussan näyttöön:) yksi yö näin jopa unta siitä, että raskaus olikin vain pissatulehdus:LOL:

ruuan kanssa meinaan aina välillä unohdella tämän siunatun tilan. noita graavialohia ym. en syö tietystikään, enkä epäilyttäviä juustoja. fetaa aion syödä, mutta mites esimerkiksi suomalainen valkohomejuusto mikä on tehty pastöroidusta maidosta? ja mites noi pakaste vihannekset?

urheilusta olen ymmärtänyt, että sellaiset extreme lajit ja kovat hyppimiset olisi suositeltavaa jättää pois.

täällä vallitsevana oireena tissien maharoton kipeys!! ilman liivejä käveleminenkin sattuu. ja nännit on menny ihan tummiksi:O vatsaa kovasti iltaa kohden alkaa turvottelemaan ja vä-syt-tää. eilen tämä iltakukkuja meni nukkumaan puoli yhdeksän!!! eilen illalla tuli nukkumaan mennessä niin kova pahoinvointi, että tuli sitten se ensimmäinen oksukin. muuten etominen on ollu melkeinpä poissa kokonaan. työ on kyllä siinä mielessä ollut taas erittäin jees, että on saanut ajatuksia ihan muualle. kovasti odottelen sitä ar-ultraa kuun viimesenä päivänä:) ja odottavan aika on pitkä...

annis 5+1
 
Moikka kaikille täältä yövuorosta!!

Täällä voidaan hyvin, jopa niin hyvin, että neuvolaan kun aikaa soitin, niin sanoin, että testin mukaan olisin raskaana, mutta mitään oireitya ei oikeestaan olekaan! Tain, no nyt on vähän tissit kipeytynyt ja tää väsymys on jotain sanoin kuvaamatonta!!! Voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua...: / Kotihommat meinaa jäädä tekemättä ja pojille laitan vaan jotain piirrettyjä tulemaan telkkarista, että pääsis ite helpoimmalla... :(

Ammatista: Itse olen sairaanhoitaja ja teen kolmivuorotyötä. Tällä väsymyksellä vaan tuntuu ihan järkyltä, ku ei jaksa oikeesti mitään...

Ainiin, laitatteko listaan minut? olin jo alkuvaiheessa tietoni tänne jättänyt, mutta en löydy ainakaan etusivun listasta. Elikkäs: 1.11 ois la/kolmas/ PKKS, tänks!=)

Juups, mutta pitemmittä puheitta mä meen nyt syömään että jaksaa loppuyön huhkia!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

SaNi 7+4
 
Moikka kaikki!!

Raskausoireista.. Ei mitään vieläkään. Paitsi tissit kipeät, ettei oikein kestä hyppiä ja kun tuo 1v poika kömpii päällä, niin meinaa itku tulla. Painimiset on jäänyt iskän kontolle. :)
Mutta ei mitään verrattuna tuon pojan odottamiseen. Sillon oli joka päivä huono olo ja oksukin lensi kerran. Oli himoja jos jonkinlaisia ja turvotustakin. Nyt olen laihtunut. Alkaa pikkuhiljaa masentaa..
Mäkin tikutin ovistestillä ihan varmuudeksi ja se oli kyllä niin tumma viiva ettei koskaan ennen ollut. Nyt pitäiskin olla 7rv takana. Onneksi huomenna pääsee sinne varhaisultraan tarkastamaan asiat. Huoh.

Niin ja miten sinne fb ryhmään pääsee? mikä sen nimi on? Yritin etsiä vastauksia tästä ketjusta, mut en oikeen löytänyt.. En kyllä kovin tarkkaan katsellutkaan. Laiska ja kiireinen.. :)

Tervetuloa kaikille uusille!
 
Tervetuloa uudet!!

Mun tiedot ei vieläkään ole tuolla listalla.. Olis kiva jos pääsisin sinne;) en vaan saa punaisella kirjoitettua kun puhelimella olen..
Nyt kai sit rv5+2 niin kauan kun ultraan meen. La olis sitten 16.11 ja toinen tulossa! Ü

Viimeisin km oli 5+6 joten seuraavat päivät jännittää ja pelottaa.. Huh..
 
täällähän on toisen puolen tuttuja muutama,toivotaan että meillä joilla on mennyt kesken tai ollut kohdunulkoinen,että nämä vaavelinalut pysyis nyt matkassa!!
ja tottakai toivotaan se kaikille muillekkin!!

RUUISTA:tämä on tosiaan 7 raskaus ja kuudes lapsi tulossa,mä olen oppinut että kaikkea melkein voi syödä vähäsen,jos jotain kiellettyä syö vähän vahingossa niin ei se tapa.
juustot pitäisi olla pastöroituja niin niitä voi syödä turvallisesti.
pakastetut tuotteet pitäisi aina kuumentaa kunnolla.mutta olikohan että jos on tyyliin itse suomesta poiminut marjat niin niitä voi syödä jäisenä..korjatkaa toki jos olen väärässä.mä olen niitä popsinut joka raskaudessa suoraan pakkasesta:popcorn: graavilohta ei saisi juu syödä,eikä maksaruokia kun tooooosi vähän. onhan noita kieltoja.

OIREISTA:täällä on kans tissit kipeet,ei kyllä mitenkään pahasti.ja välillä etoo mut siinä ne sitten onkin. niin ja naamassa finnejä mitä mulla ei normaalisti juurikaan ole!!

TESTEISTÄ:millä testeillä olette testailleet muuten raskauden?
mulla menee järki noihin sofi one stepeihin jotka on olevinaan niin herkkiä että!! (10) ja höpön löpön.perjantaina siis näytti clearblue plussaa ja samoin digi! mutta tuo pirun sofi ei aamupissasta mitään! ja muissa testeissä pissa oli rakossa vain 1-2h.. tänään huvikseni noilla ylimääräsillä ovistikuilla koklasin ja ihan selvä plussa..ja sit oli viel yksi sofi tuol kaapissa.nyt siihen plussa kyllä tuli,mutta kovin hailakka se on..saisivat vetää noi testit markkinoilta!!

daizy06 ja 4+1
 
Huomenia ja tervetuloa uusille, tais tulla toinenkin länskän asiakas :)

Eipä ole oikeen mitään oireita, mutta nautin tästä ihan täysillä. En ole jaksanut edes pelätä enää keskenmenoa, vaikka ainahan se tuolla taustalla kummittelee. Päivä kerrallaan.

Ruuista: en ole kovin tarkka siittä mitä suuhuni laitan, ainoa heikkouteni on kahvi, jota pystyisin lipittämään pannu kaupalla. 3 kupin sääntö on mulle todella paha, on ollut aiemmissakin raskauksissa. Pyrin pitämään makean himon kurissa, ettei tulis niin kauheasti painoa tässä raskaudessa.

Urheilusta: Kaikki jumpat olen jättänyt suosiolla pois, uin (kun ennätän hallille) ja käyn päivittäin vaunuja lykkimässä pihalla noin tunnin verran. Ja onhan tässä kesän tullessa taas haravointia ja nurmikonleikkaamista, niin paljon kuin viitsii vaan tehdä.

Testeistä: Testasin ensin apteekin omalla, joka jo näytti selvää plussaa, mutta varmistin vielä Biocardin testillä, sillä olenkin tainut kaikki raskaudet testata.

rv5+2, luulisin.
 
Huomenta! Uudet lisätty listaan. Oon nyt laittanut noita la vähän sinne tänne niille ketkä ei oo vielä varmoja, tarkennellaan niitä sitten kaikkien ultrien jälkeen :)

Täällä eilen sambailtiin 3 tuntia ja meinasin kirjaimellisesti kuolla sine tunnille :D En hypellyt yhtään ja yritin ottaa rauhallisesti, mutta kun bilefiiliksiin pääsee ni se oli menoa sitten ;) Tänään aamu alkoi taas pahalla ololla mutta oon onnellinen ettei oksu oo tullut.

Micaela + pompula 7+2
 
Tervetuloa taas uusille ja aurinkoista sunnuntaita mammat!

daizy06 Minäki testasin niillä sofi one step-liuskoilla mutta niihin ei tullut kyllä kun haamun kaiman kummin serkkuja :O apteekin omalla kuitenkin selvä plussa, Eli en kyllä suosittele kellekkään niitä liuskoja.

Ruuista eilen oli pakko vähän aurajuusto dippiä maistella tulisten siipien kera, mies kun oli baaristelemassa niin meillä oli tytön kanssa herkuttelu elokuva ilta :p
Mieli tekis koko ajan syyä jotakin kalaa, savulohta, paistettuja muikkuja, siikaa yms. Maksaa meillä syödäänkin niin harvoin ettei ole tarvinnut vältellä, tosin viime raskaudessa himona oli maksamakkara ja valkoiset pavut tomaattikastikkeessa :O johtui varmaan hempan alhaisuudesta, siihen sitten sai rauta kuurin.

Oireista etominen on jäänyt nyt sitten ilmeisesti pysyväksi kaveriksi ja sitä on koko ajan. Koko ajan pitäisi olla mussuttamassa jotakin, mutta kun syö alkaa oksettaan ja sitten kun on syömättä niin alkaa oksettaan eli ei hyvä mitenkään päin. Ruokaa kun pitäisi alkaa laittamaan, alkaa jo ajatus oksettaan. Toivottavasti tämä helpottaa viimeistään jos ja kun toiselle kolmannekselle päästään.

Oliko täällä muuten muita joilla ilmeisesti on myös sokerirasitus edessä? esikosta oli yksi arvo koholla josta tuli sitten rd diagnoosi mutta onneksi ruokavalio hoitona, eikä tarvinnu alkaa pistämään. Muutettiin silloin eri kaupungin osaan joskus puolivälin paikkeilla ja uusi neuvola täti oli sitten aika ihmeissään ettei oltu rasituskoetta tehty ison sf mitan vuoksi, joten testi tehtiinkin sitten vasta rv 30. Toivottavasti nyt jo aikaisemmin koska oli muutes siinä vaiheessa jo melkosen vaivalloista olla pissaamatta ja syömättä :LOL:

pari viikkoa neuvolaan jolloin pääsee ehkäpä kurkistaan onko siellä masussa ketään, ei malttaisi odottaa :heart:

rusina ja ykä 7+4
 
Hei

Voisin myös ilmoittautua mukaan palstalle. Toinen lapsi on ollut haaveissa (ensimmäinen synt. 12/2010). Tein reilu viikko sitten positiivisen raskaustestin. Olen myös varsin varovainen liiasta iloitsemisesta, koska yksi alkuraskauden keskenmeno koettuna rv.5+4 ennen esikoista. Nyt siis 5+1 ja la laskurien mukaan 17.11.2012.

Mitään kummempia oireita ei vielä ole ja viimeksikin ne alkoivat vasta 6+ viikoilla.
Varattiin alkuraskauden ultra yksityiseltä 7+4 viikolle 5.4. (koska täällä missä asun 1. kunnallinen ultra vasta 10-12 viikoilla). Neuvolan ajattelin varata ensi viikolla. Nyt vaan toivotaan parasta, että raskaus jatkuisi hyvin ja loppuun asti!
 
rontti1 ja cattibrie voi mulla on kans joka päivä sellainen olo että olen vaan kuvitellut kaiken :D kauhukuvana on neuvolan tätin hölmistynyt ilme ja lähete jollekin psykiatriselle että mitä ihmettä sinä nainen tänne hakeudut kun et edes ole raskaana! :headwall: sain neuvola-ajankin vasta rv9 eli melkein kuukauden päähän, en meinaa pysyä nahoissani :p oonkin tehnyt tässä reilun viikon aikana monta testiä ja vaikka edellisestä on kaksi päivää tekisi mieli hakea uusi testi :p Heti kun ei tunnu oireet pahalta niin oikein säikähtää että missä ne oireet on, entä jos en olekaan raskaana!?

Oireista tulee kyllä tarkkaan tarkkailtua itseään koko ajan, maha on kyllä turvoksissa, pidän normisti tosi tyköistuvia vaatteita ja nyt on jo ongelmia housunnapin kanssa.. rintaliivit on pelastus. Meillä on kaksi pientä koiraa, jotka on siis aivan mun vauvoja, niin on kyllä itku päässyt eräänkin kerran kun nämä tulee sohvalla maatessa tallomaan tissejä eikä ole ritsikoita :kieh:

Testeistä mie olen ärrältä iänkaiken hakenut rfsu:n testitikkuja kun aiemmin on ollut epäilyjä, ja niillä nyt eka kerran näky kaksi viivaa. Paketissa on kaksi tikkua niin ensimmäisen 2x2viivaa tuloksen jälkeen oli tietysti pakko hakea uusi paketti siinä pelossa että edellisen paketin molemmat tikut olis maanantaikappaleita. 4 positiivisen testin jälkeen uskalsi jo riemastua, mutta siltikin viikko tästä hain ClearBlue digitestin mikä näytti aivan oikein Raskaana 2-3 vko <3 en ole koskaan kuullut tuosta Sofi step one testeistä?

Ruoista meillä ei paljon tarvitse oikeastaan varoa muita kuin maksaa. Kaikki muu eliminoituu allergioiden takia lähes täysin. Meillä taitaakin olla isompi ongelma se että miten saan syötyä niin että saadaan kaikkea mitä kummitus mahassa tarvitsisi. Olen ihan perusterve lisäravinteiden ja vitamiinivalmisteiden tukiessa normaalisti hyvin rajoittunutta ruokavaliota, niin odottajan monivitamiinivalmisteet on meille jo haettukin :D
 

Yhteistyössä