MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

HJ
Heips ja tervetuloa uusille! Nythän näitä LA 10.11. -kamuja on jo 6! :D Minä vain ainoona ensikertalainen. Täällä ei oireet ole muuttunu ed. kirjotuksesta.. Väsymys vaan on kyl sellane mitä en osannu oottaa.. Oon niin väsyny lähes koko ajan, mut varsinkin illalla nukahdan pystyyn...Ei todellakaan tartte oottaa yhtään unen tuloa.

Pahoinvointia ei onneksi ole ollenkaan, ruokahalua riittää ja janottaa /suuta kuivaa kovasti.

Tänä viikonloppuna pitäisi yrittää pitää kihlajaisia niin ettei kukaan hoksaa raskauttani...vähän kyl epäilyttää et kiinni jään.. Noh, täytyy täyttää siideripulloja vedellä ja sitä rataa XD

HJ 5+4
 
Uudet tervetuloa!

).( Ei ole edelleenkään juurikaan mitään oireita paitsi tämä väsymys, mutta muutoin ei pahaa oloa tai muitakaan oireita. No ei mulla ollut esikoisestakaan mutta silti on vähän pelkoa persiissä että meneekö kaikki hyvin... katsotaan katsotaan.
 
No niin, jos nyt jatkaisin eilen alotettua :D

Muille kertomisesta, ollaan kerrottu minun vanhemmille ja muutamalle läheisimmälle ystävälle mies saa itse kertoa kun haluaa omille vanhemmilleen.

Meillä kävi kylässä viikonloppuna pieni parikuinen vauva, jonka sain syliini ehkä noin 5 sekuntiksi kun oma napero katsoi sangen tyrmistyneenä tilannetta ja sai hirrrrveen itkupotkuraivarin. nice. Saa nähä että miten ottaa tulokkaan vastaan, taitaa olla siinä vaiheessa jo silmät selässäki itsellä ettei mene muksimaan.

Tervetuloa uudet :heart:

Rusina ja ykä 7+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela ja annis_
hirveetä tahtia ootte taas kirjoitellut :)
Tervetuloa uusille :wave:
Täällä ei ole nyt mitään uutta, aamupäivät menee hyvin ja mahakipuilu tulee sitten illalla ennen nukkumaan menoa. Turvotusta on ja sitä olen nyt jo alkanut ehkäisemään ananaksella ja veden juonnilla ovat kyllä vielä auttaneet.

Muille kertomisesta
mä en ole kertonnut kun yhdelle kaverille koko raskaudesta niin ja miehelle tietenkin, muut saa tietää sitten siellä maagisen 12rv kieppeillä. Toivottavasti töissä onnistuu salaisuuden pitäminen ja kovilta pahoinvoinneilta vältytään tosin mun työkaverit on kaikki miehiä joten niillä saattaa mennä tämmöset ohi muutenkin ;)

uusi viikko odotusta alkaa

iia 5+0
 
Tunafish Mulle on laitettu aikanaan muutaman päivän noita piikkejä sillon kun se veritulppa oli..ja sit multa on leikattu sappirakko pois muutama vuosi sitten, niin sen jälkeen laitettiin muutama päivä..ite en oo niitä laittanu koskaan..et siihen olis nyt kai sit opeteltava..mä vaan pelkään piikkejä NIIN paljon..mut pakko mikä pakko..

Tää pahaolo 24/7 vaan jatkuu.. : / tää on jotain niin kauheeta..joillain täällä näytti auttavan hedelmät pahaan oloon, mulle ne on pahinta myrkkyä..ne oksettaa niin paljon, että ajatuksesta meinaa lentää laatta.. vaikka niin oksettaa kyl kaikki muukin ruoka..voi kun olis sellasta hetkittäistä pahaa oloa, et olis vaikka hetken aikaa aamulla paha olo..mut ei..ihan koko ajan! Anteeksi valitukseni..mutta ei tää kivaa oo..musta tulee mökkihöperö jos tää kauan kestää! :) ja kun ei kellekään halua viä kertoo, niin yritä tässä saikutellessa pitää asia salassa.. :)

Nellielli ja pötkö 6+3
 
muistan kyllä tuon pahoinvoinnin, YÖK! Oksentelin tytöstä koko raskausajan. Pojasta olin taas tosi pirteä, mitä nyt hetkittäistä masennusta. Nyt oon voinut tooosi hyvin. Jos selkäkipua ei lasketa mukaan! Olen niin onnellinen vaan! Me ollaan kerrottu kahdelle ystävälle ja mun äidille. Muut saa tietää vasta ultran jälkeen. Laitetaanko tännekin sitten se poikaolo/tyttöolo? Vielä ei varmaan kukaan osaa veikata. Ja kiitos Micaela laskurista!
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela
Heissan! :wave:
Epämääräistä etovaa oloa on välillä, mutta siitäkin varmaan puolet on toiveajattelua (kadun ehkä joskus!). Esikoista odottaessa makasin 3 ekaa kuukautta, oksensin vain kun piti nousta ja lähteä jonnekin. Toista odottaessa oksensin monta kertaa päivässä, kun alle 2-v esikoinen ei antanut maata.
Ekasta himoiysin raakaa sipulia, söin sitä ensin leivän päällä tai salaatissa, sitten jo haukkasin kokonaisesta sipulista... Toisesta en himoinnut mittän (= kaikki oksetti), ja nyt oon himoinnut pari päivää texmex-tonnikalaa!! En edes tykkää tonnikalasta :eek:
Ei oo tyttö- tai poikaoloa, mutta jotenkin kuvittelen kuitenkin että saamme tytön. En tiedä mistä ajatus tulee...
Ihana auringonpaiste! Vapaapäivä kulunut kotipuuhissa, ehkä tarttis lähtee ulos =)
Millaista työtä te teette?

:heart: rv 4+4
 
Hei kaikille! Ilmottaudun mukaan marraskuisiin! Olenkin liittynyt jo tuonne fb-puolelle eilen, mutta jotenkin tuntuu, että koska tämä kaikki on niin hurrrjan alussa niin mukavampaa/turvallisempaa kirjoitella täällä ainakin ensin. :) Kaiken lisäksi täällä näyttää olevan hyvä meininki!

Eli kolmekymppinen olen, lasta ollaan miehen kanssa yritetty jo tovi. Vauhtia käytiin hakemassa Naikkarin lapsettomuushoidoista ja toinen Clomikierto toi sitten plussan eilen. Nettilaskurin mukaan LA olisi 21.11. Soittelinkin jo tuonne naistenklinikalle, sillä siellä oli varattuna uusi hoitosuunnittelukäynti. Nyt se muuttui varhaisultraksi, joka on 2.4.

Minusta oli aika hassua kun plussa pärähti ruutuun. Mielettömän ilon tai riemun sijaan tunsin suurta helpotusta. Mää olen nimittäin selvästi niitä, jotka oirehtii oikein urakalla alkuraskaudessa. Epämääräisiä oireita, suunnatonta uupumusta ym. oli ollut jo tovin ja mietiskelinkin että nyt ei kaikki ole ihan kohallaan.. No mutta, plussan myötä ei tarvitse siis huolehtia että jotain kamalaa olisi tapahtumassa kropalleni. ;)

Ja tosiaan noista oireista. Minua vähän hirvittää, kaikki on näin alussa ja jo nyt kärsin kamalista pahoinvoinneista. Ne tulee jos en syö ja syömisen jälkeen saattaa tulla sitten oksennus. Samoin väsy: tuntuu, että seuraava askel väsyasteikolla on varmasti ihan tajuttomuus. Miten voi ihminen olla näin uupunut?

Kasvimaa tuossa kyselikin, mitä työtä teemme ja ite toimin opettajana. Mun oppilaat on vielä tosi pieniä, ja kauhulla ajattelen jos tämä pahoinvointi äityy kovin kamalaksi. En voi kesken tunnin alkaa ryntäileen vessaan.... Noh, nähtäväksi jää.

Musta on ollu kyllä tosi mielenkiintosta lukea teidän muiden odottajien juttuja. Osa nimimerkeistä on tuttuja muilta palstoilta ja osalla on samantapasia hoitohistorioita taustalla. Mun pitää esimerkiksi kanssa alkaa pisteleen Klexanea (oliko se sen nimistä?) sillä kuulun laskimotukosriskiryhmään geenimutaationi takia.

Sellaista tällä kertaa. :)

toiveajatus 4+0

ps. Micaela: merkkaatko mut listaan, kiitti!

21.11 Toiveajatus/ensimmäinen/ OYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Micaela
tervetuloa toiveajatus:wave:

tiiättekö, mua niin oksettaa:x jos menis pöntölle, niin varmaan oksennus tulis, vaikka vielä ei oo tarttenu mennä kakomaan. vaikka jospa se tois vähän helpotusta tähän oloon.. ja mahakivut on poissa:O

takana painajaismainen yö, aivan liian vähillä unilla. sänkyyn mennessä paleli ja myöhemmin heräsin kun oli niin kuuma enkä saanut tunteihin unta. aamuyön tunteina kerkesin nähdä painajaisen missä olin sairaalassa ja lääkäri sanoi, että kohdussa on kyllä elävä sikiö, mutta sielä on myös kysta ja tämä lisää keskenmeno riskiä. ja oli niin todentuntuinen uni, että heräsin siihen kun itkua väänsin, että tässäkö tämä nyt sitten oli. huhheijaa. toivottavasti ei olisi niitä enneunia!!

itse olen hoitoalalla ja töissä hyvin hektisessä ja raskaassa paikassa. saas nähä kuin käy. kauhistuttaa jo näitten pahoinvointien kanssa.. välillä on hankalaa päästä pitkiin aikoihin syömään, tahti on kova ja mukana pitäisi pysyä. vessatkin on kaikki niin aseteltu, että jos siellä alkaa kakomaan, niin ei kyllä salaisuutena pysy!:LOL:
 
heipsis!

täällä karattiin töistä kotiin, väsymyksen ja pahoinvoinnin ansiosta. Aamun jälkeen en onneksi ole oksentanut kuitenkaan... huhhuh. Onneksi mulla on joustavat työajat niin ei tarvitse turhaan panikoida, kun ei vaan jaksa.

nellielli, ootko kokeillu appelsiinituoremehua, vaikka ihan tuorepuritettua tai sitten kaupasta ostettua, mutta ei mitään tiivistettä? Mulla se ainakin auttaa aamulla, kun ei mitään pysty syömään. Mahalle se ei tosin tee muuten kovin hyvää, mutta sillä oon saanu sen pahimman helpottamaan. Ja sit juotava jugurtti päälle :)

annis mä näin kans viime viikoloppuna ihan kauheita painajaisia, nyt ei onneksi. Niissä mä olin viimeisilläni raskaana ja mun mies ilmoitti muuttavansa naapuriin jonkun tumman ja tulisen kaunottaren luokse :D Mahtaisko oma avioerolapsen tausta nousta pintaan.. Mutta karseita ne oli. Nyt ei onneksi enää ole ollut.

Nyt taas manskua naamaan ja päikkäreille! :)

Ainiin, mun maha on niiiiin turvoksissa jo, että taidan tänään painella tunikaostoksille! (muuten ei töissä tarvitse enää kauaa salailla :D)

minena 6+2
 
Ihanaa, täällä on taas paljon uusia ja paljon keskustelua! Tervetuloa uudet ja onnea plussasta! :heart:

muille kertomisesta: meillä tietää minun vanhemmat ja sisarukset sekä miehen veli puolisoineen ja kolme läheistä ystävää. Melko joukko siis jo ja miehen vanhemmille kerrotaan myös pian, kunhan vaan rauhassa päästään juttelemaan. Mies ei halua kertoa puhelimessa eikä kiireessä :).

ON: Minä oon viettäny tänään pitkästä aikaa "home alone" -päivää ja ihanaa huomata, miten sitä alkaa oottaa innoissaan lapsen kotiutumista, kun on saanu vähän aikaa olla yksin omien ajatusten kanssa. Kohta siis luvassa paljon pussailua ja leikkejä :). Muutoin olo on vähän kaksinainen, jostain syystä keskenmenon pelko nosti päätään, vaikka niin mainostin olevani hyvähermoinen. Mietin jo tuota alkuraskauden ultraa, että pitäiskö ens viikolla kuitenkin kävästä. Toisaalta taas haluaisin hermoni kuriin, koska mitäs sitten ne neljä viikkoa ennen np-ultraa, kun voihan se keskenmeno tapahtua sillonkin, enkä voi mitenkään joka viikko olla ultrattavana... Jotain nuo hormonit siis saa aikaan, ainakin korvien välissä.

Huono olo on ollu vähän vähemmällä tänään, kun oon vaan maannu sängyssä koko päivän. Vatsaan kuitenkin nipistelee ja pakottaa ja vihloo paljon ja eilen illalla alko iskias-särky, oih mikä ihana muisto esikoisraskaudesta. No nämä kivut varmaan tuota keskenmenopelkoakin nyt siivittää. Auttaiskohan jos olisin syömättä ja kattosin että tuleeko kunnolla paha olo? Sitten ainakin tietäis, että kaikki on hyvin :D.

Haavemamma 6+4, joka varmaan on kohta jossain hoidossa päänsä kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
HK3
moikka!

Tänään se sitten alkoi, aamupahoinvointi. Heti kahvin jälkeen olo muuttui kamalaksi ja oli pakko mennä oksentaan. Siitä sitten skarppina töihin, jossa olot tuli ja meni, vähän väliä nieleskellen :x nälkä olis, muttei tee mieli syödä mitään.

Tervetuloa uudet!!

HK3 5+4
 
minena En oo kokeillu appelsiinimehua..täytyis varmaan kokeilla! Vaikkei se varmaan auta koko päivää, kun tää paha olo on koko ajan.. mut jos se auttais välillä.. :) Ja kumma juttu, mut juustoa vähän tossa söin..se on ainoo melkein mikä ei okseta suolakeksien ja trippimehun lisäks..ja siitä tuli hetkeks jopa hyvä olo! Hassua, että juusto silleen maistuu ja jopa helpotti hetkeks.. :)
 
nellielli mä kyllä lipittelen sitä pitkin päivää, oikeastaan mandariinien lisäksi ainoa, jota TODELLA tekee mieli :) Ja se helpottaa kyllä joka kerta! Jääkaappikylmää ja raikasta :D Ja jos sulla toi trippimehu uppoaa niin kokeile sen sijasta.
 
Ihan yhtäkkiä tuli ruokaa laittaessa semmonen etiäinen, että jokuhan tais kysyä astmasta ja allergioista ja minä unohdin ihan tyystin vastata. Todistetusti siis dementia on iskeny tännekin!

Tunafis-78: Mulla on astma (allergia-) ja luonnollisesti siis myös siitepölyallergiaa, pahimpana koivu ja leppä. Astmalääkkeet jatkuu normaalisti, mutta tk-lääkärin kiireinen vastaus oli, että allergiaan saisin käyttää vaan nasonexia ja jotain tiettyjä silmätippoja. Vähän jäin tuota miettimään, koska myös astman hoidon yhtenä kulmakivenä on allergioiden hyvä hoitaminen. No, kysyn kyllä tuota asiaa uudelleen ens viikolla neuvolassa, tai pyydän siis neuvolalääkärin konsultaation ja tarvittaessa vaikka keuhkolääkärin, jos muuten jää epävarma olo. Esikoisen raskauden aikaan minulla nimittäin oli tablettilääkitys myös allergia-ajan, mutta nyt tuo tk-lääkäri oli siitäkin huolimatta sitä mieltä, että sitä ei sais käyttää. Minä siis ymmärrän varsin hyvin, että kaikki tarpeeton lääkitys pitää jättää pois, mutta hoitamaton astma on myös ihan tosi iso riski alkiolle ja myöhemmin sikiölle, joten en haluais tuommosen puolihuolimattomalta tuntuvan kommentin varaan jättää sen hoitoa.

Haavemamma 6+4

p.s. Kyllä se pahoinvointi sieltä tuli, kun tarpeeks olin syömättä. Tyhmääkö? No kyllä! :)
 
Tervetuloa uudet!

Haavemamma mulla on ihan samat ajatukset noiden ultrien suhteen. Tällä hetkellä taas tuntuu, että ihan hyvin voin odottaa sitä np-ultraa, mutta kohta taas muutan mieltäni, hormoonit tekee temppusiaan minunkin pääkopan sisällä tai sitten olen vaan nainen, enkä ossaa päättää :)

ON: Tänään ei ole enää niin kovin mahaa kivistellyt, joten ollut vähän rennompi päivä, jos se nyt voi kovin rento kuumeisen lapsen kanssa olla. Hiukan on etovaa oloa, mutta vielä toistaiseksi se on siihen jäänyt.

rv 4+5
 
Klexanejoukkoa löytyi siis useampikin. :) Mukava tietää ettei ole ainoa pistelijä. Mä jouduin tulpan toteamisen jälkeen pistämään kahdesti päivässä (60+80mg) koko loppuraskauden ja sitten tuli vielä 3kk Marevanit synnytyksen jälkeen. Nyt selviän tällä yhdellä pistoksella päivässä ja ilman marevaneja. Oli hieman hankalaa käydä maaliskuun pakkasilla vastasyntyneen kanssa INR-kontrolleissa aluksi melkein päivittäin.

Töistä oli joku kysellyt. Hoitoalalla minäkin. Meidän osastolla ollaan paljon eritteiden kanssa tekemisissä, ei tahdo sopia pahoinvoinnin kanssa yhteen. :x

Tervetuloa toiveajatus! Kävinkin clomittarissa kurkkiin, että olet odotuspuolelle tulossa.
Muillekin uusille tervetuloa!

ON: väsy ei tänään ole vaivannut, mutta kuvottaa aina vaan. Jatkoin rakasta harrastustani ja tein taas raskaustestin, oli positiivinen. :D neuvolan varasin, 19.4. Olisi ensimmäinen aika. Np-ultraan tulee kai aika postissa, terkka lupasi sen jo varata. Nyt niin toivon, että joulukuinen ei toistu ja oikeasti pääsen käyttämään nuo ajat.

Kuume ja Nyyti 4+5 (kylläpä päivät matelee, olis jo 7+3 ja ultra)
 
Huomenta! Täällä ei ole oksu vielä lentänyt ja olisin kyllä niin onnellinen vaikka ei lentäisi ollenkaan ;) Öklöä oloa on koko ajan ja se on kyllä rasittavaa mut en valita :D Mä en tajua mut seksihalut on tällä viikolla mulla noussut pintaan, uniinkin tulee :LOL:

Mä olen toimistotöissä ja yksi töissä tietää mun raskaudesta koska on nähnyt huonovointisuuteni.. Mut ei tää istuminen paha oo, masu pullottaa jo aikas hyvin ja tämän takia käytän nyt vatsan kohdalta tosi löysiä paitoja.
Tänään mun pomo totesi aamulla tullessaan töihin et sähän näytät niin säteilevältä ja kauniilta tänään :) Aattelin vaan mielessä et tietäisitpä vaan miksi, hihih! ;)


Micaela + pompula 6+6
 
Huomenta! :)
Onko teistä kukaan jo ostanut jotain vauvalle? Mä en, mut hypistelin jo kaupassa niitä ihania pieniä vaatteita :heart: ja vaunuliikkeiden sivuilla surffaan päivittäin ihastelemassa vaunuja ja rattaita... Järkyt hintaerot niissä kyllä on! Meillä siis isommat lapset jo 10v ja 8v, eikä mitään vauvakamaa oo enää tallella... Jotenkin kivaa kyllä kun nyt tietää mitä esim vaunuilta tai rattailta oikeesti tarvii eikä vain keskity ulkonäköön ja muiden kertomiin mielikuviin.
Mutta voi hyvänen aika tätä lämpövaihtelua! Suurimman osan päivästä palelen, mut välillä pitää riisua kaikki paidatkin pois kun tulee niin järkky hiki! Tällasta en muista aiemmissa raskauksissa olleen...
Haaveileeko kukaan muu kaksosista? ;)
Ihanaa, jo 4+5 !=)
 
Terve!

melkein ihastellen luen noita teidän pahoinvointi/etomistarinoita! Voi kun mullakin olisi jotain noin kouriintuntuvaa oireilua (joo, tätä lausuntoa saatan tietysti katua myöhemmin...) :D

Muille kertomisesta: Meillä mies oli niin innoissaan, että halusi kertoa vanhemmilleen heti samana päivänä, kun verikokeen tulos oli saatu! Yritin vähän toppuutella, että eikös olisi jotenkin varmempaa kertoa raskauden ollessa vähän pitemmällä, mutta ei se välittänyt... Eka lapsi miehelle ja eka lapsenlapsi appivanhemmille, joten ymmärrän toki täpinät, mutta... No, muille kerrotaan vasta useamman viikon kuluttua.

Onko teillä muilla muuten sellaisia työtehtäviä, joita joutuu välttämään/muuttamaan raskauden myötä? Ajattelin vaan, kun itse työskentelen labrassa ja olen tekemisissä muutamien myrkkyjenkin kanssa, niin olen kyllä vaivihkaa siirtänyt niiden käsittelyn täysin vetokaapin puolelle... Ja jos työkäsineelle putoaa jotain, niin käsine lähtee livakasti vaihtoon. Varmasti tässä on ylivarovaisuuttakin mukana, mutta paremmalta silti tuntuu näin kuin liian huolettomasti toimien!

Facesta: Mä en edes ole naamiksessa, joten toivottavasti tällekin puolelle jää jotain keskustelua! Vai olenko vaan vanhanaikainen, kun minusta on vähän harmi, jos keskustelupalstat näivettyvät kaiken keskustelun siirtyessä (kuin automaattisesti?) naamikseen? :confused:
 
Onneks ei ole vielä mitään muita oireita kun nuo mahakivut, jotka oli eilen melko viiltaviä. Siinä jo miestä kiusasin että onkohan siellä kaksoset tulollaan kun välillä kivut on aika ikävän kovat. No tietenkin aamulla aikaisin heräämiset ja yöllä ei tahdo löytyä hyvää nukkumisasentoa millaan, mutta ne nyt saa mennä ihan kevään piikkiin :)

Olitte keskustellut mitä työtä teette. Itse olen Kemian alalla. En tee enää labratyötä niinkun Kehrä vaan olen nyt muutaman vuoden ollut tehtaanpuolella välillä ohjaamossa välillä ulkotöissä. Karsinogeeneja kuitenkin joudun käsitellä ja se taitaa minut aika haipakkaa ohjaamoon viedä.

Nyt taidan lähteä koiran kanssa ulkoilemaan on niin upea keväinen keli, että pitkä lenkki metsässä on paikallaan. Saapa nuo läskitkin vähän liikettä siinä samalla :LOL:

iia 5+1
 
Ai että mitä sitä tekee työkseen mä olen tuotepäällikkö softafirmassa, eli vastaan tuotteen roadmapistä ja ominaisuuksista.

).( Mulla ei muita oireita ole kuin tämä älytön väsymys... sen johdosta pää ei sitten toimi ja töissä kuitenkin pitäsi olla skarppina ja pään toimia. Onneksi pystyn kohtalaisesti skarppaamaan...
 
Kehrä, minä ainakin ajattelin kirjoitella täällä ensisijaisesti. Tykkään tästä foorumista. :) Ja kysyit noista myrkyistä... Mää joudun kanssa miettimään noita omassa opetustyössäni, sillä olen tekemisissä välillä ei niin terveellisten matskujen kanssa. Eilen määkin turvauduin vetokaappiin. :)

Kasvimaa, mää varmaan lankeen jossain vaiheessa ostaan jotain, mutta aijon kyllä pitää pintani ainakin siihen alkuraskausultraan, joka on 2.4. Se on myös sellanen kriittinen rajapyykki, jonka jälkeen ajattelimme kertoa perheelleimme (tosin sisko sai tietää heti kun plussatikku oli kädessä:) ).

Kuume, ei se mun folli niin rupu ollutkaan. Muistat varmaan kun kärsin follikateudesta. :D Ja samat sanat, hienoa tietää, että on muitakin Klexanella käyviä. Tosin mulla piikittely ei ole vielä ajankohtaista, mutta aijon kyllä alkaa heti piikittelyhommiin kun yhtään vihjataan et kannattais.

Mulla tulee kanssa pian ajankohtaseksi tuo allergialääkitys.. Hyvä tietää, että Nasonex on sallittujen listalla!

Muuten olo on tällähetkellä väsynyt, hieman flunssainen. Tänään ei ole ainakaan vielä ollut kuvotusta. Ja heti alkaa huolestuttaa.... taijampa minäki käyä ostaan raskaustestin... kerta kiellon päälle. ;)
 

Yhteistyössä