MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

pesco Voi miten ikävä aamu sinulla. Mutta pidetään peukut pystyssä!:hug:
Minä olen myös sit mieltä että jos suinkin mahdollista, menet yksityiselle. Siellä saat asiaan selvyyden.
Oma näkemykseni on, että terveyskeskuksesta harvoin saa mitään apua jos ei ole ns. hengenlähtö lähellä. Kun ei ole niitä "resursseja". :kieh:
Ymmärrän kyllä että tilanteellesi ei tässä vaiheessa voi mitään tehdä, "muuta kun odotella", mutta eivät teveyskeskuksessa ota huomioon tuota ihmisen psyykkistä puolta, että miltä tuntuu kärvistellä monta päivää epätietoisuudessa. Aivan kun se olisi vähäpätöisempi juttu.:mad:

Kovasti jaksamisia, pesco!


Erika76
 
Heissan naiset!

pesco toivottavasti kaikki on hyvin, tulehan sitten kertomaan uutiset!
micaela jännittää sinun puolesta, onkohan siellä kaksi pientä matkustajaa :popcorn:
ipna mulle kävi eilettäin niin että yhtäkkiä hirveä viilto vatsassa ja tuntui että jotakin lorahti housuun, onneksi oli kans vain valkovuotoa mutta säikähdin aivan hirveästi

Kävin kurkkimassa tuonne kuumeilupuolelle pikkukakkospinoon ja sieltä saattais tulla lisää marrasmasuja ihanaa :heart:
eilen poksahti 6+0 menkkojen mukaan mutta eiköhän ne viikot sitten muutu kun päästään tarkastelemaan. Kauhea nälkä koko ajan, pitäisi vähintään joka toinen sekuntti olla mussuttamassa jotakin :LOL:

rusina ja ykä 6+1
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! :heart: Ajattelin odottaa nyt vielä viikonlopun yli jos tämä vaikka loppuisi tai jos etenisi sitten ihan selkeään keskenmenoon.. Aamun jälkeen ei ole tullut yhtään mitään vuotoa enää. Yritän ajatella sitä, kun lääkäri oli hoitajan mukaan sanonut, että tässä vaiheessa raskautta voi hyvin tulla jotain tällaista vuotoa, eikä se ole mitenkään välttämättä vaarallista. Tulen sitten kyllä kertomaan väliaikatietoja jos jotain selkeää muutosta tapahtuu. :)

Niin ja hei, jos ostan digitaalisen raskaustestin, niin mitä siinä pitäisi tässä vaiheessa raskautta näkyä? Olen siis viikolla 5+ jotain... Tuolla "Mitäs nyt"-puolella joku suositteli tekemään sellaisen ja kuulemma jos viikot näyttävät selvästi alle todellisen niin sitten voi olla mennyt kesken. Mihin saakka se näyttää viikkoja?
 
Viimeksi muokattu:
pesco mä kävin viime viikolla ostaa ja testasin 5+1 päivänä ja silloin näytti " Raskaana 3+". Eli sinullakin pitäisi sen näyttää. Silloin kun itselläni oli tm ja km niin näytti vähemmän kun piti olla. Ootko testannut digillä missään vaiheessa raskauttasi?
 
En oo koittanut missään vaiheessa. Taidan hakea tänään sellasen testin. Kaiketi ihan sama mihin aikaan päivästä testaan kun viikkoja jo kuitenkin pitäis olla riittävästi. Eikö? Onko tuo 3+ viimeinen mitä se näyttää vai voiko näyttää enemmänkin? Siis esim 4 tms?
 
Hei taas kaikille!

Rusina2010: Tosiaan, tuttuhan olit sinäkin ja toivottavasti saadaan lisää hengenheimolaisia kuumeilijoista, se olis tosi ihanaa!

Muillekin tosiaan tiedoks tuo rusina2010:n mainitsema ihana yllätys, että meillä ehdittiin jo siirtää lisääntymishaaveet ja suunitelmat pitkälle tulevaisuuteen, jotta saisin ensin opiskeltua, koska piti olla ihan varma, että ovulaatio ei sattunut helmikuussa lähellekään harvoja sänkypuuhasteluja. Toisin kuitenkin kävi ja kovasti tämä älytön sattuma meitä huvittaa itseämmekin :).

Ja sitten muihin aiheisiin (tuliskohan musta hyvä uutistenlukija??) :D

Varhaisultra: Me ei taideta varhaisultraan mennä. Ehkä jos olisin töissä ja olis vähän enemmän rahaa, mutta nyt sinnitellään normaaliin alkuraskauden ultraan ja toivotaan, että aika menis nopsaan. :)

Neuvola: Ensimmäinen neuvola on perjantaina 23.3. Huvittaa kyllä, kun tuntuu että eihän siihen mennessä ehdi vielä ees tulla muuta kun pahoinvointia (toivottavasti ei sitäkään), mutta kuulemma varaillaan jo ultra-ajat jne, joten menen oikein mielelläni ja iloisin mielin.

Oireita: Ei vieläkään pahoinvointia, mutta välillä parin vuoden takaa oikeinkin tuttua ilman nousemista palleaan tms. Vähän kun närästystä, mutta ei kuitenkaan ja helpottaa kun saa paineltua pallean kohdalta vatsaa ja röyhtästyä. Välillä ihan sattuu, kun tuntuu että sitä ilmaa kertyy sinne niin paljon. Muuttuu kyllä närästykseks vielä jossain vaiheessa, jos vanhat merkit paikkansa pitää.

Lisäks vatsassa on vähän päästä jotain tuntemuksia. Yöllä tuntu että olis ihan pitäny päästä ponnistamaan, kun niin tukala olo tuli :D. Lisäks on paljon vihlasuja ja vatsa on jo nyt ihan järkyttävän turvoksissa! Huomenna onkin jo vuorossa vanhojen äitiysvaatteiden haku varastosta, toivottavasti ne on vielä sopivia ja mieleisiä, ettei tarttis ihan koko varastoa uusia, jos niiden varaan joutuu jo pian siirtymään. En kyllä voi uskoa tätä, jospa tuo turvotus vielä helpottais.

Lisäks täällä on muidenkin mainitsema väsymys. Minä oon ihan naattipoikki seittemän aikaan illalla ja tuntuu, että mikään ei pelasta. Myös ummetus on tullu heti alkumetreiltä mukaan kuvioihin ja eilen illalla selkää juili. Voi kun se vaiva vaan ei nyt alkais heti oireilemaan!!

Tarhahommat: Meillä on päädytty siihen ratkaisuun, että minä jään jo tämän lukuvuoden jälkeen (toukokuussa) hoitovapaalle ja esikoinen jää siis kokonaan pois tarhasta. Ollaan sitten koko poppoo kotona vauvan tulon jälkeenkin, olettaen toki että kaikki menee hyvin ja normaalisti, eikä mitään normaalia vauva-aikaa suurempia rasituksia ole. Rankkaa se varmasti on, mutta esikoinen on silloinkin vasta 2v ja minun mielestä oikein sopivan ikänen olemaan kotona ja vaan vierailemaan kerhoissa ja jumpissa :). Onneks tuli tämä mahdollisuus, että saan hänet vielä kotiin! :)

Isyysvapaa: Esikoinen synty kesken miehen kesäloman aikaan ja sillon mies sai siis lomailla ihan palkallisena ja lisäks piti yhden isyysvapaaviikon. Isäkuukautta hän ei kuitenkaan pitäny, mutta ilmotti nyt, että oli taloudellinen tilanne mikä hyvänsä, niin nyt pitää joka ikisen viikon ja vapaan :). No aika ideaalisti se meniskin, koska minä pääsisin jatkamaan opintoja syyskuussa 2013 ja isä jäis vielä kuudeks viikkoa kotiin ja lapsi sais kasvaa nekin tärkeät hetket lisää ennen tarhauran alkua.

Vuodosta: Minulla ei ole ollut vuotoja, mutta kahdella tosi läheisellä ystävällä on ollu ja olen kyllä nähny läheltä miten se stressaa. Se voi kuitenkin vallan hyvin olla myös aivan normaalia, kuten oli lopulta minunkin järkyttävän kovat linkkuun vetäneet vatsakivut (esikoisen alkuraskaudessa), joiden piti siis olla aivan varma merkki jostain vakavasta. Toivon pescolle paljon tsemppiä ja pienelle vauvaliimaa ja toivottavasti saat selvyyden asiaan mahdollisimman pian!

Raskaudesta kertominen: Minä hölösuu kerroin heti samantien salamana uutisen sisaruksilleni ja vanhemmilleni ja kahdelle ystävälle. Mies taas ottaa rauhallisemmin ja etsii vielä hyvää hetkeä yllättää vanhempansa. :)

Tässä tuli taas todistettua, että lyhyesti kirjottaminen ei oo minun hommaa. Ja vielä tuntu jäävän niin paljon sanomatta :D.

Näihin tunnelmiin,

Haavemamma 5+5
 
Kiitos naiset ruokavinkeistä ja oikein hyvää naistenpäivää! :heart:

Täällä mä kärvistelen töissä kipuineni ja tukalan oloni kanssa, kohta loppuu huumori! :(

pesco tsemppiä sulle kovasti, toivottavasti selkeytyy. Mäkin olen kuullut vaikka millaisista alkuraskauden vuodoista ilman, että on tarkoittanut mitään pahaa :hug: Itse tein digin 4+5 ja näytti jo silloin "Raskaana 3+", joka siis on raskaus viikkoina 5+. Suosittelen, mulla ainakin rauhoitti mieltä. :)

Micaela tsemmpiä sulle huomiseen ultraan :heart:
 
Heips kaikille!:)

Pesco mulla oli eka raskaudessa vuotoa, juuri sellaista rusehtavaa ja tuli ihan koko ekan kolmanneksen muistaakseni. Harmitonta se oli, mutta aika usein ultrattiin alussa jo.

Oireista.. Mun pahoinvoiva olo hiukan helpottanut, mutta ruokaa on saatava aika usein :D Toisinaan tekee mieli perunoita ja kastiketta, toisinaan jotain raikasta.

Neuvolan varasin ja se on kahden viikon kuluttua.

pikkupampula ja papunen 6plus2 :heart:
 
Haavemamma Täällä oli luovuttu jo toivosta, etten edes ovuloinut, kun olin jo gyneltä saanut reseptin clomeihin (joita en siis ehtinyt hakea)..mutta kas kummaa olinkin raskaana! :) Olin siis verikokeissa, joiden tuloksista gyne päätteli, etten ovuloi ja laittoi reseptin tulemaan..miehen kanssa ennen ovista harrastettiin kerran seksiä..ja sekin oli muutaman päivän ennen oletettua ovista..ja kas kummaa..raskaana ollaan! :D Miehelle kun kerroin, että raskaustestiin pärähti plussa, niin mies sanoi, että ootko ihan varma ja nauroi, että miten se on mahdollista! :LOL: ja tätä kiertoa ennen miehen kaa pupuiltiin kyllä ainakin joka toinen päivä ahkerasti..ettei se näköjään tarvitse kun sen yhden oikean kerran! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: HJ ja HaaveMamma
Nellielli pakko kommentoida, ettei se tosiaankaan tarvitse kuin yhden kerran.. Meillä on ihan luomusti tullut ensimmäinen puolen vuoden pupuilun jälkeen. Tämä joka nyt on (ilmeisesti) tulossa on saanut alkunsa yhdestä kerrasta noin viikkoa ennen oletettua ovulaatioita.. Unohdin laittaa ehkäisyrenkaan ja lopulta oli jo niin myöhäistä että ajattelin laittaa vasta seuraavassa kuussa. :D Mutta tosiaan tässä kierrossa seksiä harrastettiin kerran, kohtalokkain tuloksin :D Mutta hyvällä tavalla kohtalokkain, nyt kun ollaan jo tämä raskaus hyväksytty ja alettu toivomaan, että saataisiin terve pieni. Olihan se tosin alkuun aika järkytys... En olisi IKINÄ uskonut tulevani näin helposti ja kertalaakista paksuksi.
 
HK3
Aurinkoista iltapäivää ja tietysti myös naistenpäivää!! :flower:

Voi miten ihanan paljon tekstiä tullut päivän aikana :)

pesco: Toivottavasti vuoto on harmitonta, eikä säikäyttele enään :hug:

nellielli: Meilläkin riitti yksi kerta vaakamamboa, josta sitten pamahdin paksuksi :D Kierukka poistettiin 4kk sitten ja jo nyt nappas.

Esikko tuli aikoinaan vahingossa edellisestä suhteesta. Keskimmäinen antoi odotuttaa itseään reilu 2 vuotta. TM-raskaus alkoi n.9kk synnytyksestä, joka keskeytyi itsestään rv8. Siitä meni 3kk, kun kuopus sai alkunsa. Tämä on siis minun ja aviomieheni kolmas yhteinen lapsi :)

Mulla on taas kauheen epätodellinen olo...onko masussa oikeesti ketään : /

HK3 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaas tytöt mitä tein?? No menin jo tänään iltapäivästä varhaisultraan. ja arvakaa mitä? Siellä näkyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja hyvin vahvasti pomppiva sydän :heart::heart: Repesin sitten ihan itkuun kun sen näin ja lääkäri totesi että kaikki on paremmin kuin hyvin :) Ja laskuni täsmäsivät juuri niinkuin pitikin. Oon niin onnellinen!!

Eli Micaela + pompula 5+6 :heart:
 
HJ
Hitsit, tässähän alkaa ittelläkin tekee mieli mennä jo ultraan et näkis onko ketään kotona.. Mut ehkä yritän nyt ainakin edes ens viikkoon jaksaa odottaa..ja ehkä jopa sitä seuraavaan... :) Jos vaan millään malttais..kun ei oikeen tuon kotitestinkään kanssa jaksanu oottaa.. On kyl kiva lukea täältä muiden juttuja kun on samoja fiiliksiä ja pelkoja.. Ja tosi aidosti iloinen toisten onnesta..
Ihanaa odotusta kaikille!

Niin ja kiitos vinkeistä, mutta pomolta en taida vielä viitsiä kysellä työterveyssopimuksesta ;) Mutta jospa sitä kysyis sieltä työterveysasemalta..
 
Iltaa. Täällä monet on ilmeisesti menossa varhaisultraan? Ite en oo ikinä malttanut, oon odotellu sihen nt-ultraan.

Oireista ootte kertoilleet. Itellä aika vähän mitään, rinnat kutittaa silloin tällöin ja välillä hiukan vatsassa juilii. Kahdesta edellisestä raskaudesta tuttu oire, nivustaipeen vihlonta sentään on :) Niin ja sitte elämäni ensimmäinen raskausajan mieliteko on: marinoidut valkosipulinkynnet! Vedin parissa päivässä purkillisen, vaikken normaalisti juurikaan syö valkosipulia ja inhoan sitä hajua :)

Neuvola-aikaa koitin soitella, mutta oma terkka on lomalla, pitää maanantaina soitella, että olisin TAAS tulossa :p

Mutta eipä kummempia.

J-t ja nimetön matkustaja 4+3
 
Tätä ette kyllä usko... :D Oon lopettanut imetyksen noin vuosi sitten eikä maitoa oo tullut yhtään enää aikoihin. Imetin siis poikaa vain 3kk kun oli jollekin maidossani allerginen. Tänään huomasin rintsikoissa pienen valkoisen pisteen ja puristin sitten tissiä ja hitto vie maitoahan sieltä tuli. Ja toisestakin.. Taitaa mulla ainakin jonkin verran jotain raskaushormoonia kropassa olla kun tällästä tapahtuu :D Hohhoh alkaa tosissaan jännittämään, että onko tuolla vatsassa jotain vai onko tullut noiden vuotojen kanssa pois. Pakko kai mennä sinne varhaisultraan. Luultavasti ensi torstaisessa neuvolassa sinne ohjataan joka tapauksessa. Micaela onnea hyvisto uutisista! :)
 
Hei mä varovaisesti kurkin tänne.. eilen tein testin ja hyvin hyvin haalea plussa ilmestyi.. tänään taas ja hiukan tummempi.. huomenna tai lauantain ajattelin tehdä viellä yhden.. sitten uskallan uskoa että tämä on totta.. Meillä yritystä on 16 yritys kiertoa keskenmenon jälkeen ja sitä ennen 4kk. Joten pikkukakkosta ollaan saatu odottaa.. Menkat ei ole myöhässä kai en oikein tiedä.. tänään kuitenkin kp26/29-32 mutta joka kierto on nyt lyhentynyt päivät joten voi hyvinkin olla.. Nyt kuitenkin toivon että pääsisin tänne teidän kanssa masuja kasvattelemaan.. :)
 

Yhteistyössä