MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Ah, ihanaa nyt alkaa mieli vähän rauhottumaan kun vuoto loppui kokonaan ainakin nyt toistaiseksi. Kävin äsken pojan huoneessa ja suunnittelin mielessäni miltä se näyttäisi kun se olisikin kahden lapsen huone. :) Pojalla on iso oma huone ja sinne (jos tämä pieni nyt matkassa pysyy) laitetaan uusi käärö jossain vaiheessa nukkumaan, kunhan nukkuu yönsä kokonaan. Huone jaetaan kahtia verholla sitten jossain vaiheessa. Keräilin myös pienen vauvan lelut yhteen kasaan ja aion pestä ne kunhan ehdin ja laitan odottamaan tulevaa, tuli se sitten nyt tai joskus myöhemmin.

Kaiken tämän jälkeen (yllätysraskaus, puheet mahdollisesta abortista, epävarmuus raskaudesta, epämääräiset vuodot, huolet tulevasta) alan ihan tosissani toivomaan, että kaikki menisi hyvin ja saisin marraskuussa käärön syliini. Jotenkin jopa helpottunut olo, että olen vihdoin perillä omista tunteistani ja ajatuksistani. Ensiviikon torstaina on eka neuvola... Toivottavasti vuodot jäivät tähän ja torstaina menen hyvin mielin neuvolaan! Sori vuodatus, mutta oli pakko avautua jonnekin, taas :D Kamalaa kun ei voi kertoa kenellekään vielä!! Ja miehen kanssa juttelu.. Noh, se on vähän eri asia kun vastaus on aina se "joo, aha, joo, juu.." :D
 
Joku kyseli varhaisultrasta. Oon menossa rv7+2 eli tasan kahden viikon päästä. Pääsen siihen clomien ja aikaisempien keskenmenojen vuoksi. Eka neuvolakäynti on täällä päin vasta joskus rv10 tienoilla.
 
Täällä yksi ilmoittautuja lisää marrasmasuihin.
La 2.11 jos olen raskautunut kierrolla 30/30, muutoin lokakuun 31 jos kierto on 28/30 päivän mukaan..Tulipa sekavasti kirjoitettua.Kierto siis 28-30/30.
Olen 27 vuotias nainen turusta.
Esikoiseni on 6 vuotias prinsessa.
Tämä on minulle toinen raskaus ja
miesystävälleni ensimmäinen ja vauva on erittäin tervetullut.<3
Onnellisisna ja jännittyneinä odotamme tulevaa!!:)
Eka neuvola 16.3, rv 5+ 4-6
Onnea muillekkin marrasmasuille!:)
 
Raskauden kertomisesta.. Itellä ei siis oo aiemmin lapsia, et ekaa odotellaan miehen kanssa! :) Mutta ei kerrota kyl ennen ekaa ultraa, koska keskenmeno takana ja kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu nyt..ja haluan varsinkin omalle äidilleni (jolle tämä olisi eka lapsenlapsi) kertoa sitten, kun on oikeesti jotain kerrottavaa, koska hän sekoo onnesta! :) Tällä hetkellä tietää pari todella hyvää ystävääni, mutta muuten ei olla kerrottu..yksi ystäväni on itekin raskaana yhtä alussa kun mäkin ja meille tulee siis laskettu aika ihan samoille päiville! :heart: en hänelle olisi kertonut ellei hän olisi ensin kertonut mulle..oli sit ittekin pakko kertoa! :)

Ja raskausoireista..iloitsin jo, että tissit on vähän kipeytyneet, joten pikkusen oireita lisää..ihanaa! Tuntui jotenkin niin tyhmältä kun ei ollut pahemmin oireita..paitsi tää menkkajuilinta..ja huomasin myös, että maha pikkusen pömpöttää..ei saa kunnolla sisään vaikka kuinka vetää.. :)
 
nellielli me mennään näköjään näiden oireiden kanssa ihan rinta rinnan :)... mullakin on nännit kipeytyneet enemmän ja lievää menkkajuilintaa on edelleen. Hei mä taidan ihan oikeasti olla raskaana... tää tissien kipeytyminen on jotain ihan uutta mitä ei esikoisen raskaudessa edes ollut.

pesco toivotaan että vuoto oli harmitonta ja kaikki menee hyvin loppuun asti!!!
 
oireista sen verran että, pissahätä kokoajan,ummetustakin on(normaalisti mulla on tosi nopea aineenvaihdunta)heti syötyäni jotain maha turpoaa, ilmavaivat :D,vilunväristykset,tissit on kipeät edelleeen ja kasvaneet jo nyt varmaan pari kuppia et huh heijaa mitkä rinnat mulle taas tuleekaan :D ei haittaa tosin :DD,kamala väsymys,huimausta ei ole enää ollut paljoa,pientä päänsärkyä ja sydämentykytytä ja hengästymistä ja kuumotusta on ollut kiitettävästi.Muutoin olo on erinomainen ja onnellinen.<ihmettelen vaan että missä on pahoinvointi?En todellakaan valita, vaan esikoisestani mikään ei pysynyt sisällä ja hajut teki pahaa mutta, tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole tullut mistään ruoista kuvotusoloa tai yökkäyksiä(kop kop):D
Sitä vaan toivoo ja rukoilee että kaikki on hyvin ja vaavi kasvaisi kohdussa, mutta en halua edes ajatella pelottavia asioita, vaan olen päättänyt nauttia tästä raskaudesta kaikin tavoin ja ottaa tästä kaikki irti ja olla positiivinen.<3
Tulisipa se 16 päivä piaaaan!!!Ensimmäinen neuvola.:))
 
ipna Meillähän oireet menee yksi yhteen! :) Viime yönä kävin kaks kertaa vessassa..yleensä käyn aina kerran, mut että kaks kertaa..sitä ei kyl yleensä tapahdu! :D Kyllä sitä kaikista pienistäkin oireista on onnellinen! :LOL: Vaikka toi vatsan polttelu vähän aina pelottaa, kun edelleen polttelee.. ja aika paljonkin tosiaan välillä..oikein kunnolla..keskenmenneessä ei tätä ollu, et ehkä sen voi sit laskee hyväks asiaks..?

nainen-84 Mä haluun kans, et mun tissit turpoo!! Pliis pian! :LOL:
 
Hei te liikkuvat, mä eilen pitkästä aikaa crossailin puolisen tuntia ja sen jälkeen masussa tuntui ahdistavalta... onko muilla samanlaisia tuntemuksia. Mua vähän jänskättää tämä raskaus kun olen NIIN paljon huonommassa kunnossa kuin esikoista odottaessa. Silloin mä liikuin jopa melkein ihan viimeiseen asti suht normaalisti. LA oli heinäkuun alussa ja mä kävin pelaamassa kierroksen golfiakin kesäkuun alussa vielä kävellen... saa nähdä pääsenkö tässäkin raskaudessa yhtä helpolla kuin viimeksi.

Micalea peukkuja pidetään että kaikki on kunnossa... mä tosiaan taidan jättää tuon ultran väliin ja sinnittelen sinne np ultraan asti.
 
HJ
Yksi ilmoittautuja lisää:
LA 10.11. / HJ / 1. / ? (ei vielä tiedossa)

Eilen tehty kotitesti näytti plussaa.. Nyt taas jännitetään miten pysyy sisällä kun pari km takana.. :/ Parasta tietenkin toivoen. Täällä keskustelupalstalla kuitenkin ekaa kertaa..

Minkäänlaisia oireita ei ole vielä tullu...niitäkin odotellessa, edes jotain pientä ettei tarttis nii jänskätä.. Viikot tänään 4+4.
 
HJ
Kyselisin onko jollai kokemusta, et voisinko käydä työterveydessä esim. eka ultrassa? Vai onko kunnallinen vaan se "ilmanen" paikka...? Meillä olis työterveys yksityisellä lääkärikeskuksella, niin jotenkin olis kivempi mennä sinne vaiks koko raskauden ajan... Mut ei taida työterveyteen kuulua...?
 
Moikkis taas!
Vihdoin ja viimein sain soitettua neuvolaan ja kyseltyä ekaa neuvola aikaa. Siinä kun sitten päivittelin, etten oikein tiedä kiertoa, kun ei synnytyksen jälkeen ole tasoittunut ja muutenkin epävarma olo, kun ei oireita ole ja positiivisesta testistä kuitenkin viikko, niin ihana neuvolatäti antoi mulle ma 19.3. ajan varhaisultraan! Ihanaa! Jospa sitten voisi hengähtää.
pesco: mulla oli ekasta vuotoa ihan alussa vähän väliä, mut kaikki oli ok. Voi kun itsekin uskaltaisi suunnitella tuon pojan huonetta seuraavaa varten.. Ekaa odottaessani olin jo näillä viikoilla käymässä IKEAssa ostamassa vauvasälää. Nyt ei vaan jotenkaan uskalla..
No onneksi aika menee nopeasti ja kohta on jo the maanantai. :)

Tsemppiä varsinkin kaikille 1. odottaville. Muistan vielä, miten jokainen päivä tuntui mahdottoman pitkältä. Mut kyllä se rv12 sieltä vielä tulee. Ja sitte odotetaan rv16 ja sitte vauvan liikkeitä ja sitte, et jos sais tietää sukupuolen(jos haluaa) ja sitte aletaankin olla jo väsyneitä odottamiseen ja odotetaan sitä synnytystä. :)

Odottavan aika on pitkä, joten kannattaa tehdä siitä mahdollisimman ihana ja kuunnella itseään ja ottaa rennosti. (helpommin sanottu kuin tehty) Tää neuvo oli kyllä mulle itsellenikin. :D

Tsemppiä tsemppiä kaikille ja ihanaa aurinkoista päivää!!!
 
HK3
Tere!

Töistä kotiuduttu..huooh |O Viimeset tunnit oli hiinä ja hiinä, että jaksoi, olo on niin nuutunut.

Varasin muuten ajan varhaisultraan, se on 28.3 rv 7+4. Koko komeus tulee maksaan jonku 150€, josta saa kelakorvauksen :) Onneks on töissä niin päivät menee hujauksessa, eikä niin hitaasti, ettei tunnu minkään etenevän mihinkään..neuvolat, viikot, mahan kasvu tms. Tässä raskaudessa on aika varmaa, että sukupuoli selvitetään ;) Väliähän sillä tosin ei ole, mutta pienen pieni haave tyttelistä kytee takaraivossa :)

Niin ja tervetulloo uudet!!

HK3 4+4
 
Hejssan!

tervetuloa taas uusille marraskuisille!

Varhaisultraan olen menossa 16.3. jolloin viikkoja 6+4, mullakin se kuuluu lapsettomuushoitojen takia ohjelmaan.

Kuulkaas kanssa odottajat, ottaisin teiltä nyt mielelläni vastaan sellaisia vatsaystävällisiä ruokaneuvoja? :) Ja jos joku muu on saanut raskauden aikana alussa tai lopussa vaivakseen suolen toiminnallisen häiriön, niin neuvoja sen kanssa pärjäämiseen... :ashamed: Mähän tajusin jo aikaisemmin, että vatsakivut on ummetusta, mutta kun sen sain klinikan ohjeilla laukaistua, niin ongelma vaan paheni.. Kaksi yötä olen maannut vessanlattia kippurassa kipujen kanssa, viime yönä melkein jo lähdin sairaalaan kunnes helpotti! Tänään soitin polille ja menin työterveyshuoltoon, mun selkein raskausoire on siis ärtynyt suoli! Voi kakka :D Ja kuulemma saan varautua siihen, että ongelma jatkuu niin kauan kun vauva möllii mahassa :( Eli, hyviä vinkkejä? Sain kyllä lääkkeitä, joita raskaana saa käyttää, mutta ruokavaliolla on iso merkitys. Ja se on mulla tunnetusti huono (vaikka ihme kyllä hoikkana olenkin pysynyt)! Ja sitten kun on kokoaika vielä nälkä :D

Anteeksi pitkä vuodatus, mutta tää on kärsimystä. ONNEKSI ei kuitenkaan ole ainakaan vielä tiedossa, että raskauden kanssa olisi ongelmia, sitä kun kovasti noiden kipujen takia pelkasin.

Aurinkoista keskiiviikon jatkoa kaikille!

minena ja suolitukos 5+2 :LOL:
 
minena: Kokeile juotavia jugurtteja. Ja jos vielä juot jotain sokerittomia, niin niitä saa litkiä aika paljon päivän aikana. :) Niillä helpottaa nälän tunnetta, jugurtti rauhottaa vatsaa ja niistä saa myös tarvittavaa nestettä. Vettä kannattaa kans juoda. Ja enemmän, jos on paljon kuituja ruokavaliossa.
Kannattaa myös huolehtia, että päivän ruokaan mahtuu muutakin kuin hiilareita (eli leipä, pasta, peruna) ja hedelmät on hyviä. Varsinkin jos on pahoinvointia, ni mandariini jääkaappikylmänä on pelastus. Nää on vaan mun vinkkejä.. En siis ole mikään ravintoterapeutti, vaan omista kokemuksista puhun. :D

Ekan kanssa oli kans ongelmia vatsan kanssa. Koko ajan närästi ja ummetti. Ei oo hääppöstä. Koitahan jaksella ja toivotaan, että suoli antais periksi. :)
 
HK3 väsymystä on täälläkin... työpäivän jaksaa ihan hyvin, mutta aamut ja nämä illat on kyllä ihan tuskaa.

minena kuitupitoiset ruoat (eli täysjyvää myös pastoissa, leivissä). Bataatti on hellempi vatsalle kuin peruna. Syön vähän mutta usein :). Apteekista saa mallasuutetta jota annetaan vauvolle ummetukseen kaipa se toimisi myös aikuisilla :)
 
Pakko tulla taas purkamaan tuntoja tänne... Ärsyttävä tiputtelu on jatkunut edelleen, muttei ole muuttunut kunnon vuodoksi. Alkaa olemaan aika stressaavaa kun ei tiedä mistä tämä johtuu ja olenko enää edes raskaana. Varhaisultrasta ei ole mitään hyötyä vielä tässä kohtaa ja terkkari sanoo että "odotellaan ensiviikkoiseen neuvola-aikaan". Eihän tässä auta muu kuin odottelu, mutta ärsyttää kyllä suunnattomasti kun ei saa mitään varmuutta asiaan eikä tila muutu suuntaan tai toiseen. Tulisi edes sitten ulos jos on tullakseen. :/ Ärsyttää!!
 
Voi Pesco toivotaan että on harmitonta vuotoa... yhdellä mun kaverilla oli paljonkin vuotoa mutta silti kaikki oli hyvin ja poikavauvan saivat :)

).( mun vähäisetkin oireet on kadonneet , esikoisen raskauskin oli täysin oireeton mutta huoli on silti kova... väsymystä on mutta mä en laske sitä kyllä oireisiin kunnolla. Toivotaan että kaikki on kunnossa masussa. Yöllä säikähdin todella paljon kun jotain lorahti alakerrassa, piti nousta oikein vessan tarkastamaan tilanne ja onneksi kyseessä oli valkkari eikä vuoto... ehkä tämä tästä. Tuon km jälkeen sitä on jotenkin niin herkkänä tällaisille jutuille eikä osaa ottaa vaan rennosti.
 
Soitin uudestaan terveydenhoitajalle ja tänään menen joko pelkkään verikokeeseen, tai sitten lääkärikin tarkastaa. Hoitaja sanoi neuvottelevansa lääkärin kanssa vielä, että mikä tässä vaiheessa on viisainta, että saadaan varmistettua tilanne. Mutta huhhuh että on ollut huono olo tänäaamuna! Kokoajan oksettaa ja olen kyökkinyt monen monituista kertaa. Kai pitäisi olla onnellinen oireista, mutta mua vaan hermostuttaa kun mietin vain, että kärsinkö "turhaan" näistä oireista, jos kohdussa ei olekaan minkäänlaista eloa. No toivottavasti asialle saadaan tänään jokin varmistus.
 
Pesco toivottavasti kaikki on hyvin ja saat selvyyden tänään :heart:
Muistan itse viime kerralla stressanneeni niin paljon kun pikkuinen vuoto alkoi ja lääkärille en mennyt heti, joten stressaus vaan pahensi asiaa :( Niinpä lopulta hakeuduin ultraan ja siellä todettiin tuulimuna. Tieto siitä kyllä sinäänsä "helpotti" omaa oloa koska tiesi missä mentiin. Mutta toivotaan että tuo on vaan harmitonta vuotoa :heart:

Omaa napaa sen verran että itseäni vaivaa paha olo. Oksuun asti en oo päässyt mutta tosi paha olo ja närästyttää paljon. Että oksentelua odotellessa :D Nyt ootan vaan sitä huomista ultraa..

Micaela 5+6
 

Yhteistyössä