Hei taas kaikille!
Rusina2010: Tosiaan, tuttuhan olit sinäkin ja toivottavasti saadaan lisää hengenheimolaisia kuumeilijoista, se olis tosi ihanaa!
Muillekin tosiaan tiedoks tuo rusina2010:n mainitsema ihana yllätys, että meillä ehdittiin jo siirtää lisääntymishaaveet ja suunitelmat pitkälle tulevaisuuteen, jotta saisin ensin opiskeltua, koska piti olla ihan varma, että ovulaatio ei sattunut helmikuussa lähellekään harvoja sänkypuuhasteluja. Toisin kuitenkin kävi ja kovasti tämä älytön sattuma meitä huvittaa itseämmekin
.
Ja sitten muihin aiheisiin (tuliskohan musta hyvä uutistenlukija??)
Varhaisultra: Me ei taideta varhaisultraan mennä. Ehkä jos olisin töissä ja olis vähän enemmän rahaa, mutta nyt sinnitellään normaaliin alkuraskauden ultraan ja toivotaan, että aika menis nopsaan.
Neuvola: Ensimmäinen neuvola on perjantaina 23.3. Huvittaa kyllä, kun tuntuu että eihän siihen mennessä ehdi vielä ees tulla muuta kun pahoinvointia (toivottavasti ei sitäkään), mutta kuulemma varaillaan jo ultra-ajat jne, joten menen oikein mielelläni ja iloisin mielin.
Oireita: Ei vieläkään pahoinvointia, mutta välillä parin vuoden takaa oikeinkin tuttua ilman nousemista palleaan tms. Vähän kun närästystä, mutta ei kuitenkaan ja helpottaa kun saa paineltua pallean kohdalta vatsaa ja röyhtästyä. Välillä ihan sattuu, kun tuntuu että sitä ilmaa kertyy sinne niin paljon. Muuttuu kyllä närästykseks vielä jossain vaiheessa, jos vanhat merkit paikkansa pitää.
Lisäks vatsassa on vähän päästä jotain tuntemuksia. Yöllä tuntu että olis ihan pitäny päästä ponnistamaan, kun niin tukala olo tuli
. Lisäks on paljon vihlasuja ja vatsa on jo nyt ihan järkyttävän turvoksissa! Huomenna onkin jo vuorossa vanhojen äitiysvaatteiden haku varastosta, toivottavasti ne on vielä sopivia ja mieleisiä, ettei tarttis ihan koko varastoa uusia, jos niiden varaan joutuu jo pian siirtymään. En kyllä voi uskoa tätä, jospa tuo turvotus vielä helpottais.
Lisäks täällä on muidenkin mainitsema väsymys. Minä oon ihan naattipoikki seittemän aikaan illalla ja tuntuu, että mikään ei pelasta. Myös ummetus on tullu heti alkumetreiltä mukaan kuvioihin ja eilen illalla selkää juili. Voi kun se vaiva vaan ei nyt alkais heti oireilemaan!!
Tarhahommat: Meillä on päädytty siihen ratkaisuun, että minä jään jo tämän lukuvuoden jälkeen (toukokuussa) hoitovapaalle ja esikoinen jää siis kokonaan pois tarhasta. Ollaan sitten koko poppoo kotona vauvan tulon jälkeenkin, olettaen toki että kaikki menee hyvin ja normaalisti, eikä mitään normaalia vauva-aikaa suurempia rasituksia ole. Rankkaa se varmasti on, mutta esikoinen on silloinkin vasta 2v ja minun mielestä oikein sopivan ikänen olemaan kotona ja vaan vierailemaan kerhoissa ja jumpissa
. Onneks tuli tämä mahdollisuus, että saan hänet vielä kotiin!
Isyysvapaa: Esikoinen synty kesken miehen kesäloman aikaan ja sillon mies sai siis lomailla ihan palkallisena ja lisäks piti yhden isyysvapaaviikon. Isäkuukautta hän ei kuitenkaan pitäny, mutta ilmotti nyt, että oli taloudellinen tilanne mikä hyvänsä, niin nyt pitää joka ikisen viikon ja vapaan
. No aika ideaalisti se meniskin, koska minä pääsisin jatkamaan opintoja syyskuussa 2013 ja isä jäis vielä kuudeks viikkoa kotiin ja lapsi sais kasvaa nekin tärkeät hetket lisää ennen tarhauran alkua.
Vuodosta: Minulla ei ole ollut vuotoja, mutta kahdella tosi läheisellä ystävällä on ollu ja olen kyllä nähny läheltä miten se stressaa. Se voi kuitenkin vallan hyvin olla myös aivan normaalia, kuten oli lopulta minunkin järkyttävän kovat linkkuun vetäneet vatsakivut (esikoisen alkuraskaudessa), joiden piti siis olla aivan varma merkki jostain vakavasta. Toivon
pescolle paljon tsemppiä ja pienelle vauvaliimaa ja toivottavasti saat selvyyden asiaan mahdollisimman pian!
Raskaudesta kertominen: Minä hölösuu kerroin heti samantien salamana uutisen sisaruksilleni ja vanhemmilleni ja kahdelle ystävälle. Mies taas ottaa rauhallisemmin ja etsii vielä hyvää hetkeä yllättää vanhempansa.
Tässä tuli taas todistettua, että lyhyesti kirjottaminen ei oo minun hommaa. Ja vielä tuntu jäävän niin paljon sanomatta
.
Näihin tunnelmiin,
Haavemamma 5+5