MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Maniokki Osan ottoni suruunne :'(

Älä äiti itke

Älä äiti itke,
sillä minun aikani ei ollut vielä.
Kävin vain katsomassa,
mutta tulen myöhemmin uudelleen.

Äiti, pyyhi jo kyyneleet,
Tiedän, sun on ikävä,
mutta minä olen tässä,
vierelläsi, vaikka et minua näkisikään.

Äiti, katso ulos.
Olen poutapilven hattarassa,
tuulessa kosketan hiuksiasi.
Sadepisarassa annan suukon poskellesi.
Auringon säteessä tunnet lämpöni.
Linnun laulussa helkkää nauruni.
Tähtien tuike on minun silmäniskuni.

Olen joka hetkessä,
jokaisessa askeleessasi.
Äiti, en ole mennyt minnekään.
Olen tässä, ikuisesti, sydämessä.
 
Heips, taas ootte kirjotellu hirveen pitkästi.

Tervetuloa uusille :wave:

Maniokille osanotto :hug:

Liikkeet
en ole varma mutta saattoi eilen tuntua nukkumaan mennessä :)

Äitiyspakkaus otetaan kerta ensimmäinen lapsukainen tulollaan

omaa napailua Remppa ei etene...no tätä se on kun ensin kurottiin viikko etuajalle ja nyt sitten tämä viikko mennyt odotellessa sähkäriä, joka tulee perjantaina. Mies yövuoroissa ja mun pitäis yrittää keksiä päivälle jotain tekemistä josta ei lähde hirveesti ääntä, mutta aika vähän on mitään mahdollisuutta kun koko alakerta on rakennustyömaata. Tänään maalasin aikani kuluksi keittiön puuhellan, hieno siitä tuli :) ei ole enään mintunvihreä muuri ja epämääräisen punertavan ruskea uuni vaan koko valkoinen kivikasa. Tuo jääkin keittiön ainoaksi valkoiseksi asiaksi ei oikein ole mun väri tuo.
Perjantaina kunhan se sähkäri käy niin pääsee taas jatkamaan mikä on ihan jees evakko elämä ei ole oikein kiva juttu :)

iia ja kaveri 17+5 (kai)
 
Moikka!

Uutena keskustelijana löysin tien tälle forumille. Laskettu aika on 19.11., ensimmäistä odotetaan, PHKS synnytyspaikkana Viikkoja nyt kasassa 17+1, vielä ei liikkeitä ole tuntunut, vaikka kovasti niitä olen yrittänyt kuulostella. Rakenneultra on 3 viikon päästä, jospa silloin pääsisimme yhdessä ihmettelemään pikku-epun elämää masussa ja tarkoituksena olisi myös udella sukupuolta, jos maha-asukas sen suostuu meille paljastamaan. Ensimmäiseen ultraääneen emme yhdessä yllättävästä tutkimusajan muutoksesta johtuen päässeet.

Millaisia neuvolakokemuksia muilla on? Hieman enemmän ehkä olen odottanut neuvolalta kuin mitä nyt sieltä olen saanut. Toivottavasti, mitä pidemmälle mennään, tulee luottavaisempi olo.

Jännää aikaa tämä kuitenkin on. Vaatteita olen jo hankkinut ennen raskautta laatikollisen, kun kova vauvakuume on ollut jo pitkään. Nyt jo parvekevaunutkin odottavat nukkujaansa ja kaikkea kivaa tekisi mieli ostaa, mutta täytyy nyt ehkä hieman malttaa mieltänsä, että saadaan lastenhuone tyhjennettyä ensin muusta tavarasta ;)
Ihanaa kesänalkua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Fourth gift Myöskään minä en suostuisi moisiin juhliin taikka sitten lähtisin lapsen kanssa muualle majailemaan siksi aikaa.

Neuvolakäynnit Meillä neuvolakäynnit ovat sujuneet mukavasti ja seuraava neuvola onkin sellainen että isät on kutsuttu mukaan. Perhevalmennuksista meillä ei ole ollut puhetta, mutta pieni aavistus on että täällä pienellä paikkakunnalla siitä säästetään. Esikoisen aikaan pääsimme myös synnärille tutustumaan mutta nyt tutustuminen taphatuu netin kautta, jonne on kerätty tietopakettia.

Olikos Henna-Riikalla tänään ultra-aika?
 
Moikka! Siis mun oli aivan pakko tulla tänne nyt uutena ku huomasin, että maaliskuusta
asti melkein päivittäin käyny täällä lukemassa ihmisten kommentteja ja siitä on jo tullut
jonkin sortin pakkomielle :D

Elikkäpä laskettuaika 11.11./kolmas/KOKS

Juu, elikkäpä kolmatta ootellaan, esikoinen täyttää huomenna kolme ja nuorempi täytti
juuri vuoden =) :heart: mun omat ihanat muruset!
Raskausaika on sujunut oikein hyvin tähän asti, alussa oli pientä kuvotusta mut se meni ohi
ja väsymys on muuten ollut kaverina koko raskaudenajan.. vois vaan nukkuu ja nukkuu..

Rakenneultraan ois vielä reilu 2 viikkoa, ei millään malttais oottaa, että kumpi sieltä on
tulossa, mikäli sukupuoltaan suostuu näyttämään. Tokassa raskaudessa jouduttiin
odottamaan syntymään saakka ku ultrassa piilotteli paikkojaan :'( :D

Isäntä tulis iltavuorosta kotiin tossa reilun tunnin päästä ni pakko valvoa sinne saakka ku
ei osaa yksin käydä nukkumaan ;) Me ruvettiin seurustelemaan, kun oltiin 15v, esikoinen
syntyi, kun oltiin 21, toinen 23 ja kolmannen kanssa nyt sitten siis 25 :)

Jos vaikka päästäis koiran iltapisulle pihalle ja kävis ite suihkussa ni sit jo melkein pääsee
nukkumaan, hyvää yötä kaikille ihanille odottajille :hug:

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+2
 
koti-kemut niin siis mähän en haluaisi kekkereitä lasten aikaan. se on AIVAN eri asia ottaa pari lasia tai pari olutta porukan kesken ruualla tai saunan yhteydessä, kuin esim juhannus-systeemit ynnä muut ryyppäjäiset. ite kun ei voi ottaa mitään, ainoana porukasta , ei senkään takia inspiroi.
muilla on "hauskaa" ja jutut sen mukaiset. kukaan ei tajua kun en jaksa kuitenkaan valvoa ilta-yhdeksää pidemmälle, saati joudun yöt heräämään moneen kertaan. ei vaan ole nyt ajankohtainen asia omalle kohdalle tässä elämän vaiheessa.
aiemmin oon kyllä tykännytkin vastaavista, mutta silloin on kaikki muksut olleet hoidossa.
ja just tuo et taaperoa ei saa mihinkään, enkä ite pääse pois, niin nyt kai ois viisain et sanotaan kavereille ei. tai pitäköön kekkerit jonkun muun pihalla tänä kesänä. sille ei nyt vaan voi mitään.... ei meillä mitään riitaa tästä onneks tullut, ja ymmärrän toisaalta miksi mieskin nää haluaisi pitää, onhan aiempinakin kesinä tehty näin. mutta nyt tosissaan on taapero jaloksissa, enkä halua että kännis-päissään kukaan sitä kanniskelee, saati mä en nyt jaksa sitä että ympärillä kaikki on tillin tallin ja koko kämppä haisee aamulla ihan sikalalta.... huhhuh...

onneksi olitte mun kanssa samaa mieltä, ajattelin että hormonit ja väsymys saa mut vaan niuhottamaan...

eli edelleen ei :)
 
Rakenneultra oli tosiaan eilen.
Tervetuloa pikku-eppu ja Niiskuneiti-87

ON:
Meille tulee Poika :heart: :heart:

Rakenteet oli kaikki terveet ja mitat ok, 20+5 oli päivät, vastasi 21+0. Painoarvio 396g, liikkeet ++ ;)
Ai että, pakko myöntää, että kun kätilö näytti 4D kuvaa vaavanaamasta, tuli kyynel tai pari
:heart: Poika :heart:
Tokihan neuvolassa sitä ennen punnittiin, 3vkoa ja +2,5kg... Hah.
Kilpirauhasarvoista neuvolalääkäri laittoi konsultaatiopyynnön keskussairaalaan gynelle, joka oli konsultoinut endokrinologia jonka kannanotto oli laimea, halutessa voidaan kontrolloida arvot rv 28.. Kilpirauhasosioon olen siis todella tyytymätön, vaan rakenneultra pelasti kyllä päivän :)))
Ja onneksi sain toiselta lääkäriltä lähetteen kilpirauhasarvojen kontrolliin jo 3-4 viikon päähän :)

Eilen kävi kaveri kylässä, tarkoituksenaa tuoda turvakaukalo joka häneltä ostettiin.
Sanoi, että saattaa tuoda myös vähän jotain muuta.
Joo-o... Nyt on sitten hoitopöytä!, amme, sitteri, n. 40 harsoa, hyppykiikku, peittoja, rintapumppu ja pari leikkimattoa.. :D :D
Lähtiessään sanoi, että ainiin, hän unohti vielä jotain. "Kauhulla" odotan seuraavaa vierailua.

Mun ei tarvitsekaan itse ostaa varmaan yhtään ainoaa vaatetta.. Poikia on tullut nyt niin paljon lähipiiriin, että pitää vissiin opetella kieltäytymisen jalo taito.
Miehen veljelle syntyi syyskuun lopussa kaksospojat, mun veljelle syntyi joulukuun alussa poika ja mun parhaalle ystävälle syntyi helmikuussa poika :D
 
  • Tykkää
Reactions: kumisaapas
Maniokki suuri :hug: ja jaksamista kaiken keskellä.

Uusille tervetuloa :wave:

Omaa napaa; - oloa kuvastaa varmaan sanonta: hiipivä huono-olo ja vaaniva väsymys ;) Eli kauheasti ei ole olotilassa muutosta tapahtunut, hieman huono-olo laantunut. Perjantaina olisi toinen neuvolakäynti ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa! Haluan ihan ensimmäiseksi kuulla sydänääänet ja saada varmuuden, että kaikki on kunnossa ja masuasukki vielä hengissä (tuo Maniokin kirjoitus nosti myös kyyneilden lisäksi hieman pelkoa omasta tilasta, kun ei niitä liikkeitäkään vielä tunnu...). Aaaaargh.

Fourth gift: en minäkään haluaisi kotibileitä tässä vaiheesa omaan kotiini. En tiedä että haluaisinko edes osallistua kotibileisiin vaika ne pidettäisiinkiin muualla...


Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!

Mamma2012 + kyytiläinen 16+0 *Poks*
 
Huomenia, hohhoijakkaa :D

Tänää ois hammaslääkäri, siis ei yhtää ois inspiraatioo mennä, mutta ku yks reikä ja
yhestä lähtenny paikka ni ei oo paljo vaihtoehtoja!

Nii tuli mielee et ois kiva päästä myös sinne FB ryhmään jos suinkin mahdollista?

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+3
 
FACEBOOK-RYHMÄÄN HALUAVAT

Laita minulle yksityisviestinä linkki profiiliisi, tarkista asetukset että sinua voi pyytää kaveriksi. Saat jossain vaiheessa kaveripyynnön keltahuopahattuiselta naisihmiseltä (minä ;) ). Hyväksy pyyntö, lisään sinut ryhmään, sen jälkeen poistan sinut kavereistani, ettei kaverilistallesi jää tuntematonta hyypiötä :)

Henna-Riikka75 ja poikanen 20+5
 
Maniokki Niin paljon voimia nyt! Ja isoakin isompi halaus! :hug: Ei näin saisi käydä kenellekään.. :(

Tervetuloa pikku-eppu ja niiskuneiti! :wave:

Henna-Riikka75 Onnea hienoista ultrakuulumisista ja tiedosta, että sieltä poika tulee! :heart: Voi, en malta odottaa omaa rakenneultraa, joka on JO TASAN VIIKON PÄÄSTÄ! :D

On töissä niin kamalaa, et eilen tuli melkein itku täällä..ja kotona sit tulikin oikein kunnolla.. :( mä oon nyt alkanu selvittään asioita liiton kanssa..ei täällä asiat voi oikeesti olla niin huonosti ku mitä ne nyt on..meillä kun muka ei noudateta mitään työehtosopimusta..onhan jokaisen firman noudatettava jotain työehtosopimusta.. no, onneks iloa tuo pikkuinen, joka potki eilenkin vähän väliä! :heart:

Nellielli ja pötkö 19+3
 
Hei,

Olipas tullut paljon tekstiä viime kerrasta.

Maniokki syvimmät pahoittelut puolestanne, koittakaahan jaksaa:hug:

Henna-Riikka75 paljon onnea poikalupauksesta=)

Fourth gift samaa mieltä en kyllä järjestäis lasten aikana. Hyvä ku saitte sovittua ilman turhaa ritaa;)

Kaikille uusille oikein pajon tervetuloa mukaan.

Kyllä nyt on ollut aivan mahtava aamu, toivottavasti pitää yllä vähän tälläistä säätä, niin voisi tehdä pihahommia ja ehkä pestä pari mattoakin.
Ens viikolla olis neuvola, pikkasen jännittää kuinka paino on kivunnut, ku lomaillu ja mässäilly sen mukaisesti. Toivottavasti nyt ei aivan älyttömästi... Mahaa kyllä rupee olemaan, hieman vaikea peitellä, eikä jaksaiskaan, ku tykkää käyttää toppeja. Mut jos nyt vielä ei kuiteskaan tarvis sukulaisille kertoa:whistle:
No mutta nyt sinne pihalle.

hannama&pikkuinen 17+4
 
Henna-Riikka onnea poikalupauksesta!

Uusille tervetuloa :wave:

Tänään ollaan pojan kanssa lähdössä mummun luokse yökyläilemään, näen parit kaverit syömisen merkeissä ja huomenna suunnataan piipahtamaan Vantaalla.
Loppuviikko onkin touhua täynnä ja runsaan viikon päästä miehelläkin alkaa loma.

Ihanaa kun aurinko paistaa!
 
Moikka

Tervetuloa uudet :)

Henna-Riikalle onnittelut poikalupauksesta :heart:

Nelliellille jaksuja töihin, ei onneksi ole enää hirmuisen pitkä aika äippälomaan.

Ihana kun tuli kesä tännekin, vaikkakin toi tullessaan erittäin pahapäisiä sääskiä. Viikonloppuna olis tarkoitus mennä polttari rientoihin, vähän hirvittää kuinka sitä jaksaa touhussa pysyä mukana ja ennen kaikkea hereillä :)

Meillä on juhannuksena "kotibileet", mutta täysin lasten ehdoilla, joten alko ei meidän juhannukseen kuulu. Hyvää ruokaa ja vielä parempaa seuraa, kera ulkopelien, on tiedossa meidän juhannuksena, jos vaan nyt ilmat suosis vielä silloinkin.

Inari & Juri Kakara (17+5, päiviä synnytykseen noin 156, odottavan aika on pitkä :))
 
Inari-11 Kiitos! On jotenki niin väsyny ja nyt tuli viä huonoja uutisia..että me ei periaatteessa noudatetakaan sit mitään työehtosopimusta..periaatteessa pitäis noudattaa, mutta ollaan kuulemma "villi" yritys, jonka ei oo pakko sitä noudattaa täysin vaan mennään vaan jollain minimisäädöksillä..voi kiesus..mä niin kiehun!
Ja muuten teidän juhannus kuulostaa oikein mukavalta! :)

Tietääkö kukaan täällä, et koska äitiysloman jälkeen voi irtisanoutua?! Ettei siis joudu makseleen takaisin mitään äitiysloman palkkoja työnantajalle? Kun tässä mietin, et tosiaan aion etsiä äippäloman lopulla uusia työpaikkoja ja mietin, et joudunko tuleen sit pitkäksikin aikaa töihin, että voin ilman seuraamuksia irtisanoa itteni..ja tosiaan pidän äippäloman perään vielä kesäloman, että vaikuttaako se mitenkään?

Nellielli ja pötkö 19+3
 

Yhteistyössä