MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!

Omaan oloon ei kummempaa. Vähän alkaa mieltä painaa, kun vauvan liikkeet tuntuvat jo niin selvästi. Meillehän ei enää lapsia pitänyt tulla. Kun taustalla on kohtukuolema niin raskaudet sen jälkeen ovat olleet henkisesti erittäin raskaita. Liikkeiden tultua kuvioihin vauvan menetyksen pelko tulee mukaan erittäin voimakkaana. Ei auta, päivä kerrallaan ja toivoa parasta. Tehostetut kontrollit alkavat onneksi syyskuun alusta. Siihen ei enää kovin pitkä aika ole.

äitiyspakkaus Meille tuskin tulee, siinä on niin paljon turhaa meidän tarpeisiin. Monet vaatteista aivan liian leveitä, harjat ja lakanat löytyy, ei kestovaipoille, jumalaton nivaska ihan turhaa paperitavaraa jo useamman lapsen äidille. Toppahaalari liian iso marraskuussa syntyvälle, ja ensi talvena tarvii vähän toisenlaista materiaalia olevaa pukua. Vaunuissahan tuo puvun koko ei haittaa, mutta esim. turvakaukaloon siinä on pikkuista hankala laittaa. Ainoa mitä tarvitaan on makuupussi ja pienempi toppapuku. Makuupussin ajattelin tilata Finlaysonin verkkokaupasta ja toppapukuja löytää kirppareilta. En viitsi ottaa muutaman tavaran takia ottaa isoa laatikkoa ihan turhaa tavaraa meidän tarpeisiin.

Lumineiti Minä olen atooppinen ja allergioita löytyy, eläin-, siitepöly ja useita ruoka-aineallergioita. Miehellä myös eläin- ja siitepölyallergiat. Meidän seitsemästä lapsesta kolme on allergisia ja neljällä ei mitään. Jostain kumman syystä nämä allergiset on niitä, joita imetettiin pisimpään.

mnica Isäkuukaudesta ei mulla ole kokemusta, mutta isyyslomasta kylläkin. Meillä mies on tehnyt sen isyysrahahakemuksen kelan sivuilla (verkkopankkitunnuksilla) muutama päivä vauvan syntymän jälkeen, ja aina on rahat olleet tilillä isyysloman viimeisenä päivänä. Ei ikinä ole tarvinnut odotella isyyslomarahoja kahta kuukautta.

Ensi viikolla rakenneultra, laskee päiviä siihen...

Scala ja Eikka 18+4
 
Scala mä voin kuvitella sun huolesi kohtukuoleman jälkeen. Tsemppiä ihan hirmuisesti ja toivottavasti pystyt jossain vaiheessa nauttimaan raskaudesta.

(.) Maha kasvaa ja liikeet tuntuu joten raskauden suhteen kaikki ok... mieli on maassa tosin ja mä yritän miettiä miten saisin itselleni positiivisuutta kasaan. Onneksi mulla on esikoinen ilopillerinä, joten ehkä tämä tästä. Mun oma mies vaan ärsyttää ja sen käytös mutta ehkä mä tämänkin laitan raskaushormoonien piikkiin.
 
Äitiyspakkaus: Aiotaan ottaa, sillä esikoinen kyseessä. Tosin tulee se varmaan otettua seuraavienkin kohdalla, jos lisää lapsia saadaan. :) Kestovaippoja tuskin lähden edes kokeilemaan, ei ole ihan mun juttu. Hankinnoista sen verran, että tällä hetkellä löytyy vaunut, sänky ja sitteri. Porukoilta saadaan sitten vielä hoitopöytä ja vaatteita. Vauva -lehden tilaus on laitettu ja sen mukana tulee sitten Brion turvakaukalo. Onhan sitä tavaraa jo melkoisesti, vaikka näin alussa mennään :D

sisunen: Kyllä tuollainen pähkäily on tuttua :D Vaikka sen tietää, että turha sitä on stressata, kyllä ne kaikki tavarat saa sitten kasaan. Eikä ole maailmanloppu, vaikkei kaikkea ole ennen syntymää hankittuna, ehtii sitä myöhemminkin sinne kauppaan :D

Sukupuolta emme aio kysyä rakenneultrassa (joka mulla on 26.6.). Mies alkuraskaudessa oli sitä mieltä, että haluaisi tietää, mutta on nyt päättänyt odottaa synnytykseen. Toivotaan vain, että olisi terve lapsi. :)

Liikkeitä en vielä taida tuntea, joten sitä odotellessa. :)

Mielihaluja ei ole sen enempää kuin ennen raskauttakaan. Mutta ruoka maistuu paremmin, välillä pelottaakin, että syö liikaa. Ei minua painonnousu muuten stressaa tai häiritse, mutta en kuitenkaan halua sen johtuvan omasta liiallisesta syömisestä. Tähän mennessä on tullut jo n. 3-4kg lisää (BMI hieman alle 21 ennen raskautta).

niba ja vilperi 18+6
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Viikonloppu meni mukavasti laivareissulla. Meillä on ollut tapana tehdä vuosittain ulkomaanmatkoja, mutta jotenkin musta tuntuu, että ne reissut vähenee kohta rankasti. :D Itse asiassa viime vuonna tehtiin kaksi matkaa, jotka nyt sitten jäivät meidän viimeisiksi kahdenkeskisiksi matkoiksi vähään aikaan. Jotenkin en osaa asennoitua pienen lapsen kanssa matkustamiseen, joten voi olla että menee tovi ennen kuin taas reissun päälle päästään.

Scalalle paljon tsempitystä täältäkin, toivotaan parasta loppuun saakka.

Ja sitten on jälleen aika poksua, 19+0!!

Acacia
 
Tervetuloa uusille!!! :wave:

Scala Tsemppiä! :heart:

Täällä tosiaan tunnettu eilen oikeesti pikkuisen pötkömme liikkeet! :heart: Illalla nukkuun mennessä alkoi kunnon potkutreeni! :) Ja mieskin pääsi kokeilemaan ja hienosti vauva pysyi isän käden alla potkimassa, mutta mies ei tuntenut vielä mitään..no, ehtiihän sitä vielä! On kyllä ihana tunne! :) Ja nyt tuntunut koko aamun tasaisesti vähän potkuja! Ja aiemmatkin harvat potkutuntemukset on ollu sitä itteensä, mut ei oo sillon vaan osannu uskoo, kun niitä on ollu niin harvoin! :) Ihanaa! :heart:

Nt-ultrassa saatiin kaks kuvaa mukaan vauvasta! yks ystävä oli saanu jopa neljä, et se näköjään vaihtelee paljonkin, et kuinka niitä kuvia saa..

Nellielli ja pötkö 19+2
 
Nt-ultrasta me saatiin mukaan viisi(!) kuvaa. Niitä on kyllä tuijoteltu vaikka kuinka, ja kuvat onkin nyt kirjekuoressa vauvakirjan välissä, jotta pikkuinenkin saa sitten isompana katsella niitä.

Sellainen asia tuli tässä aamulla mieleen, että onkohan muilla ollut ihan selkeästi huomattavissa missä kohtaa vaavi masusa hengailee? Nyt on minittäin alkanut aamuisin olemaan maha selkeästi kallellaan aina oikealle tai vasemmalle, ja kevyesti tunnustelemalla tuntee selvästi missä kohtaa pieni majailee. :D Aika hurja oli huomata näin ekakertalaisena, että siellä ihan kädellä kokeilemallakin tuntuu sellainen kovempi hieman pitkulanmallinen kohta siinä, missä vauva on.

Acacia 19+0
 
Heippa kaikille!

Minulle voi siis päivittää tyttölupauksen tietoihinn poikaolon perään ;)

Minulla liikkeet on ihan tunnittaisia. Kokoajan hirveä meno päällänsä ja liikkeet tuntuvat kummalakin sivuilla ja ylhäällä. Minulla istukka suoraan edessä vaimentamassa liikkeitä. Mutta meno on masussa erittäin kovaa :) Poikaystäväni ei ole vielä liikkeitä tuntenut, mutta eiköhän se kohta ala tapahtumaan.

Micaela & Prinsessa 20+4
 
Tervetuloa uusille!

Nt- ultrasta me saatiin neljä kuvaa.

Poika on nyt mummilla hoidossa joten hetkonen omaa aikaa. Yhdeltä pitää lähtee pojan kanssa lääkärille kun hänelle on ilmestynyt erikoista ihottumaa.

Hankinnoista en ole kauheasti hankintoja vielä miettinyt kun meillä esikoisen jäljiltä kaikki tallessa. Ensimmäisessä raskaudessa huomasin haalivani kaikkea turhaa niin vauvalle kuin itsellenikin. Sairaalassakin mulla oli mukana sellaista mitä en tosiaankaan tarvinnut, mutta koska niitä tavaroita oli mainittuna jossakin kirjassa niin pakkasin sitten mukaan =) ja toki oma vointinikin silloin vaikutti siihen etten kaikkia tavaroita tarvinnut.

Niipa & Pekka Perunapää 16+2
 
Hei,
omaa saamattomuuttani en ole kirjoitellut, ja nyt minut saa poistaa kokonaan listoilta. Sikiön sydänääniä ei eilen neuvolassa löydetty, ja illalla sairaalassa todettiin kuolleeksi. Sain heti esilääkkeen, ja huomenna pitäisi mennä käynnistykselle ja ponnistamaan pieni pois. Koko vastasi viikkoja 15.
Huoh, onnea teille kaikille ja meillä yritetään nyt selvitä tästä.

Maniokki ja enkelivauva
 
maniokki osanottoja ja voimia tulevaan : / kamalaa tollainen...

bileet kotona? mielipiteitä muilta kiitos hei olenko nyt hankala, mutta EN haluaisi meille kotiin kemuja, joissa kaikki muut vetää suomeksi perseet... mies haluaa sekä juhannuksena että heinäkuun puolella.
ja nyt meni sukset solmuun sen takia, kun sanoin etten kyllä haluaisi. porukkaa tulisi kymmenkunta yhteensä. aamusta iltaan ja seuraavaan aamuun kestävät juomingit.
itseä ei insipiroisi emännöidä tällaisia, vallankin kun pienin taapero jäisi vahdittavaksi. isommat olisi hoidossa. ja kun sitten menisi kaikki ihan levottomaksi...

saas nähdä mitä päätetään ...
 
Fourth gift: meillä tuo kaatuisi siihen, että menossa mukana on taapero. Jos mies haluaisi pippaloida, niin seurasta riippuen hengailisin mukana tai sitten hommaisin itseni muualle. Mutta lasta en haluaisi örvellystä katsomaan. Ja mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen pitää hyväksyä kyseinen perustelu.

Omaa napaa: pikkuiselle oli viime yönä valtavat humpat käynnissä mahassa kun olin yövuorossa. :heart: Piristi kummasti. Vielä olisi yksi yövuoro ja sitten 3,5vkoa lomaa. :)
rakenneultra vasta loman jälkeen maanantaina, siihen on ikuisuus.

Kuume ja pikkuinen 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Maniokki ihan valtavasti voimia teidän menetykseen! Ihan itku pääsi, kun tuntuu niin pahalta :(. :hug:

Fourth gift siis olisiko teillä todellakin taapero kotona noiden rymybileiden ajan? Meillä ei tulisi kuuloonkaan ensinnäkään, että lapset on paikalla, kun aikuiset juo (muutamaa olutta/viinilasia enempää), eikä varsinkaan nyt minun raskausaikana meillä järjestetä minkään valtakunnan juhlia. Tuparitkin, jotka luvattiin remppaväelle, on suosiolla ilmoitettu järjestettäväksi sitten joskus, kun minäkin pääsen ilotunnelmiin mukaan. Eli ehkä puolentoista vuoden päästä, kun pienimmäisen raaskii antaa yöksi hoitoon. Minun näkökulma tuohon olisi siis aivan ehdoton ei, mutta totuushan on, että meitä on moneen junaan ja teidän tapa järjestää juhlia voi olla aika erilainen kun meidän :).

Oman navan alle kuuluu muutaman sentin päässä oleva kohdun reuna ja aktiivisesti jumppaava pieni. Perjantaina on rakenneultra ja jännittää jo hirveästi. Rd todettiin puolisentoista viikkoa sitten ja inhoan sitä yli kaiken, mutta yritän ottaa rennosti ja ajatella, että sentään pitkäaikaissokerit oli tosi hyvät, eli kunhan taas jaksan tämän raskauden, niin sitten on taas helpompaa. Väsymys alkaa hiljalleen vähän helpottaa, varmaan kun pääsi eroon allergialääkkeistä, mutta ei olo vieläkään ihan mitään energisen keskiraskauden tasoa ole.

Lauantaina lähdetään viikoksi Saarenmaalle mökkeilemään ja siitä oman ja lapsen jaksamisen mukaan autoilemaan Baltiaan tai sitten takas kotiin. Ihanaa kun saadaan olla taas koko perhe kunnolla yhdessä :heart: .

Kaikille mukavaa viikon jatkoa!

Haavemamma 19+3
 

Yhteistyössä