MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Heipä hei!

Kerpele Mulla on kans tuon vatsan kanssa sama homma, kouristaa ja aina pitää miettiä että jos pitää päästä vessaan niin missä se on :D Kivasti yleensä alkaa väänteleen kun jonnekkin pitää lähteä, mutta onneksi ne menee jossain välissä aina ohitte.

Minisun mama on täälläkin käytössä liekö siinä sitten se pahan olon tekijä + alhaiset paineet :O

seksi Tulee kausittain, nyt ei ole minulle maistunut mutta mies kyllä vonkaa. Täytyy nyt kyllä itellä skarpata ettei paikat vaan mene umpeen :LOL:

mielihalut Hurrrjasti tekee mieli kalaa ja uusia pottuja, ja kaurapuuroa voisin kans syödä kattilakaupalla. Niin ja lidlin kola on tässäkin raskaudessa joka kerta kauppalistalla sai sitä juoda eli ei, pakko saada

rautaa joudun syömään juurikin niiden alhaisten paineiden ja hemoglobiinin vuoksi, mikä ei ollut ylläri kun ekan kanssa kävi samoin

Nyt pikku päikkäreille äkkiä ennenkuin mukelo herää :)

Rusina ja Ykä 18+3
 
Viimeksi muokattu:
heipan :)

kylläpä onkin ollut tapahtumarikasta viime päivät... huh heijaa :) mutta kivaa on ollut, miehen erikois-huomiosta oon saanut nauttia yllin kyllin, ja anopin lasten hoito-apua on saatu, sekä viikonloppu ilman kokkaamisia, LUKSUSTA!!!
sisustettu ollaan myös, ja sekin piristää. väsy valtaa mielen välillä, mutta ympärillä olevat hoivaa mua ja kehottaa lepäilemään :)
päiväunia en oo saanut kahteen päivään, mutta toisaalta oon päässyt kaikin puolin muuten niin helpommalla, ettei ole edes haitannut.

Miehen varaama ylläri tälle illalle on paljastunut, ja voi kylläpä mun kelpaa :heart: hiukan kahdenkeskistä laatuaikaa, ja huomenna vielä saadaan olla kaksin koko päivä :)

huomasinkin että osa mun alakuloisuudesta kuluneen viikon aikana, onkin johtunut kaiketi miehen ylitöissä olemisesta, ja siitä ettei ole jäänyt aikaa kuin nähdä vilaukselta oma rakas. en tykkää sellaisesta ollenkaan, vaikka pakkohan töissä käydä on. hormonit näköjään vippailee päätä.... :D miehen ymmärrys riittää, ja eilen haaveili vielä kahdesta lapsesta lisää.
-ei sanoin minä. :) kyllä tämä saa olla se viimeinen, vaikka vauvat ja lapset ihania onkin :)
 
Heippa täältäki!

Kiirettä on pitänyt, saatiin kauan odotettu isompi rivariasunto, ja tätä maalaillessa, muuttaessa ja sisustaessa on mennyt aikaa. Nyt ois melkein valmista, makkarissa on vielä kaaos. Esikoinen(1v8kk) sai oman huoneen, ei olla vaan vielä jaksettu opettaa sitä siellä nukkumaan ja vielä isompaan sänkyyn pitäs siirtyä.. Tarkotus ois että nukkuis omassa huoneessaan ennen kun tää masuasukki syntyis, vauva tulee meiän huoneeseen ja myöhemmin esikon kans samaan, meillä siis iso rivarikolmio.

Liikkeistä olen tuntenut jo muutaman viikon, nyt on jo ihan selviä töytäisyjä :heart: En muistanutkaan kuinka ihana tunne tää on :)

Mielihaluja ei oikein oo, ruisleipää ja herkkukurkkua halutttaa aina välillä. Esikoisesta oli omenat :D

Seksi Ei oo oikein itellä haluja, onneks ei haittaa miestäkään. Kyllä me aina sillon tällön.. xD

Mä syön multivitan raskaus -ja imetysvitamiineja, söin viime raskaudessakin ja ne on musta tosi hyviä,ei oo ainakaa mitää pahoinvointeja niistä tullu. Jännä että voi tulla vitamiineistakin :eek:

Meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? Esikoisesta otettiin, ja niin varmaan nytkin.

Hankintoja en oo tehnyt vielä mitään, esikoiselta on kaikki tallessa( uus sitteri pitää ostaa, vanha oli homehtunu kun unohtu kylmään varastoon talven yli), tuplarattaat mietinnässä, mitkähän ois hyvät. Niin ja kantokoppa pitää ostaa meidän Emmaljungan Ceroxeihin, hankittiin nuo rattaat kun esikoinen oli jo ratasiässä niin ei oo kantokassia. Vaatteita tulee osteltua kuitenki varmaan jonkun verran lisää neutraaleissa väreissä, jotka käy kummallekin. Me ei kysytä sukupuolta. Prinsessamekkoja onki sit valmiina jos sattuu toinen tyttö tulemaan niiinkuin luulen :)

Nyt laittamaan miehen kanssa pihaa kuntoon, mukavaa lauantaita kaikille :)

miraaz ja Peppi (esikoisen nimitys kun kysyy minkä niminen vauva mahassa on) 17+5
 
aikaista sunnuntai-aamua :)

meidän illan suunnitelmat vähän muuttui, mutta kaikenlaista kivaa tapahtui silti :) olen saanut nukuttuakin, vissiin päivät olleet sen verran vilkkaita, että uni tulee vessareissusta huolimatta. -paitsi nyt kun herätys oli viideltä vessaan, niin aamuvirkkuna en enää saanut unta, joten nousin kahvin keittoon hetken pyörimisen jälkeen :)

liikkeet tuntuvat jälleen :heart: vauvalla lienee juurikin tilaa niin hyvin, että oli muutaman päivän katvealueella :D neuvola on ensi viikon perjantaina, oispa ihanaa kuulla ekaa kertaa sydänääniä :)

rakenne-ultra vielä en ole aikaa saanut, kaiketi nyt tulevalla neuvolakerralla... ihanaa kun sitten varmaan mieskin on jo lomalla kun tuo ultra on, niin pääsee vauvaa kurkkaamaan :)

paino aloituspainoon on nyt tullut kokonaista YKSI KILO :D ei ole ainoassakaan odotuksessa liki puolen välin päässyt että näin vähän painoa oisi tullut!!!!! täytyy hehkuttaa TODELLA!!!
Olen kyllä panostanut kasviksiin aivan eri tavalla kuin koskaan ennen, ja illan turhan raskaat syömiset jätetty kokonaan pois. mies laihduttanut kohta liki 15 kiloa, neljässä kuukaudessa, ja mä jatkan tätä linjaa myös itekin, siis en laihduta, mutta katson mitä syön ja milloin syön.
repsahdan makeaan, oikeastaan karkkiin ... :headwall: mutta ei sitäkään kouratolkulla.
suklaata en voi sappivian takia syödä kuin muutaman palan... mutta kiusaus on SUURI :D

himot salmiakki, lakritsi, päärynät nyt uutena tulokkaana, ruisleipä paahdettuna, tomaatit,feta, ja voi kun mun niiiiiiiiiiiiiiiiiiin maistuisi punaviini...:p lasken melkein päiviä että saan ruuan kanssa nauttia hyvää viiniä...

seksi mulle ei tuota toimintaa suositeltu sen laskeuma-renkaan vuoksi. tai sanoi et yhdyntää voi kyllä kokeilla mutta tuskin tuntuu kivalle.
no eipä ole koitettukaan. onhan muitakin tapoja. ja meillä kyllä ennemmin läheisyys ihan muutoinkin on kaikki kaikessa. mies on romantikko ja oikein kova halailemaan ja olemaan lähellä.
-ja siks toisekseen tämä mun väsymys ei ole mitenkään ollut eduksi asialle :)
mutta renkaan poistoon ei montaa viikkoa ole, odotellaan että kohtu kasvaa ja nousee niin sitten voi taas lemmiskelläkin ;) ja mulle on kyllä aivan sama jos pupuilut jää hetkeksi, kunhan tuo alapään vaiva ei ole pinnalla...
mies on kovin korrekti ja huomaavainen, ei vonkaa eikä muutenkaan ahdista tai syyllistä. monesti mietin miten voikin olla noin fiksu mies... tiedän millaista on elää sellaisenkin kanssa kelle ainoa asia mikä mielessä on , on seksi. ja jos ei saa niin tulee haukut ja jos saa, niin senkin tekee väärinpäin. huoh. onneksi ei enää sitä elämää...

äitiyspakkaus no hiukan oon kahden vaiheilla vieläkin... mutta ei kai mitään järkeä ottaa, kun oikeastaan sen makuupussin vuoksi oisin sitä ottanut...ja oikein hyvä on tuo edellisen makuupussikin vielä... ehkäpä otan rahana, koska niin paljon pakkauksessa on turhia juttuja mitä ei taaskaan tullut käytettyä.

närästys se iski eilen kun piiiiiiiiiiitkästä aikaa söin kebabin... mutta kaapissa on gavisconia, se auttaa tosi nopeasti! pahalle maistuu mutta tulee pitkäkestoinen apu :) - sitä paitsi iskender on niin hyvää, että ei haitannut et hiukan aikaa vähän närästikin :D

onpas rauhallista, kun muut nukkuu vielä... tänään saan rakkaista rakkaimman ystäväni lapsineen meille kylään muutamaksi päiväksi :) tanner tömisee ja nurkissa raikaa, kun kahdeksan tenavaa ja kaksi koiraa sekä kaksi puheliasta äitiä saa toistensa seurasta nauttia :) - miehellä onneks töitä niin pääsee päivät korviaan lepuuttamaan :D

oi kunpa tästä alkaisi se paremman odotuksen jakso :heart: nyt jo kolme peräkkäistä yötä paremmin nukkuneena elämä on jo paljon kivampaa :)

fourth gift ja pikkupalleroinen Eki 15+4 kai :D
 
Melanie75 Mä tilasin myös vauvalehden ja brion turvakaukalon! Telakka ostetaan siihen sitten vielä erikseen, mutta kiva kun sai nyt tavallaan noin edullisesti sen kaukalon, kun olin joka tapauksessa ajatellut tilata lehden :)

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. Esikoinen kun on kyseessä, niin ei ole ennestään pakkausta ja siinä kuitenkin on melko paljon kaikkea hyödyllistä, jota ei vastaavalla rahasummalla saa.

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin, mutta vielä ei ole töminät tuntuvat "ulos asti", niin että mies olisi tuntenut.

Seksiä on alkanut pikku hiljaa taas tehdä mieli, mutta miehellä edelleen vaikeuksia "tökkiä raskaana olevaa vaimoa" :D :D

Painoa ei ole tullut vieläkään yhtään. Oon ihan ihmeissäni! Koskahan tilanne kääntyy ja puntariin tuleekin yhtäkkiä joku 5kg viikossa :D

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille :)
 
Heippa hei! Taustalla olen jutusteluanne seuraillut jo pitkän tovin, mutta nyt MIEHEN innostamana päätin rekisteröityä itsekin =) Saisiko etusivulle päivityksenä la 1.11, ensimmäinen, SatKS ja vahva poikaolo. Pääsisikö näillä tiedoin mukaan keskusteluihinne? :)

Tähän asti täällä on kaikki mennyt loistavasti! Vielä pitäisi jaksaa odottaa rakenneultraa, joka siis on juhannuksen jälkeisellä viikolla =) Vielä ei olla ihan päätetty kysytäänkö sukupuolta. Todennäköistä on, että päädytään kysymään, mutta toisaalta maa ei järisisi jalkojen alla, vaikka sitä ei vielä saataisi tietääkään.

Puoliväli täälläkin jo häämöttää =) Välillä mennään pää pilvissä, kun pieni on saanut aikaan pieniä hipaisuja jo viikolta 15 lähtien. Välillä taas hermot on riekaleina, kun matkalainen ei ilmoita mitään itsestään. Tänään on sellainen päivä :| Pitänee kai silti uskoa, että kaikki on kunnossa ja jaksaa odottaa ultraan asti :)

Tälläisellä pienellä tarinalla lähdettäisiin liikenteeseen

Sisunen ja Seve 19+3
 
sisunen Tervetuloa joukkoon :D

Väsymys valtaa jälleen.. ei jaksa tehdä mitään.. tänäänki heräsin puoli 10 ja klo.14 silmät lumpsi väkisin kiinni ja eiku päikkäreille joita kiskasinki 3,5 tuntia, nyt pikkasen touhusin ja väsymys on taas ihan mahoton :|

Unet näin hirveetä painajaista taas että sain keskenmenon.. menin mukamas neuvolaan jossa ei saatu sydänääniä kuulumaan ja vuosin verta.. olin itkien ultraan matkalla ku heräsin, muistan ku sairaalan vastaan otossa kerroin olevani rv17 ja mikä pahinta tänään on rv 17+0 mutta vuotoa ei onneksi ole, mutta kaiffari ei ole tökkiny nyt 4 päivään : /

rontti1 17+0 ( viimeinkin rv 17 miten pitkältä tuo rv 15-16 tuntuikaan)
 
Eipä juuri mitään uutta auringon alla... Liikkeistä ei vieläkään tietoa, kaippa tuo on hengissä kuitenkin... :| Yskä vaan jatkuu ja eilen lopetin allergialääkkeen käytön.

Eilen käytiin Kärkkäisellä ja siellä vähän kierreltiin vauvatarvikeosastolla. Kattelin niitä kestovaippojakin, että minkälainen systeemi niissä on. Käytettynä vaan pitäis löytää niitä pääliosia, kun ovat aika kalliita..! Mieski on sitä mieltä, että voitais kokeilla niiden käyttöä, ettei tulis niin paljon sitä jätettä. Mutta käytettäis kuitenkin niitä kertiksiä myös rinnalla.

mnica ja möntti 19+3
 
Heippa!

Tervetuloa sisunen=)

Voi että, on se kumma kun noi kaikki vaunut joihin ihastuu, niin kerkee mennä kaupaksi ennenkuin itse aattelee et vois ehkä sittenkin olla kivat. Mitenköhän musta on tullu tällänen jahkailija:whistle: Siis etsimme hyviä käytettyjä ja edullisia, ja monta on menny sivu suun...
Ensimmäisellä oli helppoo kun vaunuja etti ja ne ostettiinkin uutena, ihastuin heti yksiin ja muita oli sit turha käydäkkään kattoos, vaik käytiin toki. No ne on kulkenu ny kaikilla neljällä, olis tietty mukava ollu jos olis vieläkin menny, ehkä pitää vielä antaa isännän kattoo niitä pyöriä, jos vaik ei oliskaan iso vika, ku muuten on tosi hyväkuntoset.

Voi kun nää lomasäät pikkasen lämpiäis vielä.

Kestovaipat taitaa jäädä tälläkin kertaa kokeilematta, mutta kannatan todella jos jollakin riittää kärsivällisyys asiaan.

Liikkeitä tuntuu aika ajoin, hentoja ja välillä paremmin. Huomaa vaan et on vielä tilaa temmeltää.

hannama&pikkuinen 17+1
 
Mulla on vahva aikomuksen yritys kokeilla kestovaippoja.
Lähden kyllä yksinkertaisimmasta mahdollisesta, eli villahousuilla ja harsoilla :)
Siitä on sitten helpompi lähteä hifistelemään ja käyttämään rahaa, kun näkee että miltä se tuntuu ollenkaan :)
 
Tervetuloa sisunen! Mieskö ihan kannusti? ;) Meillä mies kanssa oli sitä mieltä että ei muutako sinne sekaan joukkoon sankkaan vaan, ompa ollu sitäkin mieltä että ei kannate käydä lukemassa ihan kaikkia keskusteluja kun oon pariin kertaan soittanu sille töihin märisten kun oon lukenu jotain keskenmeno/seulasotkuja tuolta muista osioista |O

Kestovaipoista Kyllä meilläkin lähetään kokeileen noita kestiksiä ainakin kotona, katotaa miten lähtee rullaileen.... Laskeskeltiin kaverin kanssa paljon ne vaipat maksais worst case scenario ja itkuhan siinä pääsi kun tätä mun superkallista ruokavaliotaki on pakko jatkaa imetyksen ajan ainakin ja hankinnat näyttää huonolta ton mun karenssin takia :(

Mulla onki nyt hakusessa käytetty saumuri, kun ois intoja (taidoista ei niin tietoa) tehdä vaatteita ja ehkä niitä kestovaippoja/liivinsuojia yms itte.. Ei tuo mun paska-halpis-ompelukone tosiaan käy oikeen noiden pienten vaatteiden ompeluun :kieh: mies on semmosessa paikassa töissä että sais imukankaita ja kivoja kuviopuuvillakankaita sieltä ostettua halvalla ainakin... kosteussuojakangashan noissa maksaa :|

Äitiyspakkaus me otetaan ainakin kun on ensimmäinen taistelija tulossa :)

Paino oli noussu mulla viime neuvolassa sillon rv 15 kohdilla 100g kokonaisuudessaan :whistle: ei kyllä puhunu mitään se neuvolatäti... hyvä vaan ei tule ainakaan hulluna ylimääräistä, oon kyllä omasta mielestä laihtunu muuten, maha vaan kasvaa. Vaan nytpä tuo pahoinvointi vasta onki helpottanu niin saa syötyäkin hyvin ja on jääny sipsit ja herkut pois niin selittäisköhän sekin tuota? Oon ennen syöny monta pussia karkkia viikossa ja 1-2 pussia sipsiä, nyt vaan ei herkut maistu enään..

Liikkeitä ei vieläkään tunnu ja dopplerillakin saa aikalailla taiteilla ennenku äänet kuuluu. Perhanan istukka... onneksi meidän "kesäloma" on vasta heinäkuussa, niin varmaan tuntuu potkut jo silloin kun mennään käymään mun porukoilla pohjoisessa :)

Lumineiti + Uubo 17+1
 
Sisunen Tervetuloa joukkoon! :wave:

Täällä ei mitään uutta auringon alla! :) Rakenneultraa vaan odottelen malttamattomana ja juhannusta kans, kun pääsee ihanalla isolla porukalla upeelle mökille muutamaks päiväks! :) työpaikka vituttaa edelleen. Äsken alko vituttaan viä enemmän kun pyysin, että saisin lähtee ensi torstaina töistä paria tuntia aiemmin, niin ei onnistunut. Täällä ei viitsitä kyl yhtään joustaa! :(

Äitiyspakkausta haluaisin jo päästä hypisteleen, mut eipä sitä ny oo viä ees päässy hakeen..voi, kun ens neuvolassa jo pääsis tekeen hakemukset! :)

Nellielli ja pötkö 19+1
 
Määki pääasiassa luen tätä palstaa, mutta välillä muitaki. Tässä just seurasin tuota tässä kuussa synnyttävien palstaa. Sieltä pomppas semmonen mielenkiintonen asia, että aamupuuro voi pompsauttaa verensokerin aika korkeelle. Aattelin vaan, kun me ollaan miehen kanssa siirrytty aamupuuroon leipien sijaan, jos miehen vatsa alkais toimiin vähän paremmin. Mulla on kyllä, että pelkkä puuro ei yleensä riitä, vaan pitää olla myös leipää kaverina. Sen huomas tänä aamuna, kun söin pelkän puuron, niin jo tuli jonku ajan päästä nälkä ihan huonon olon kanssa. Jugurtti ja banaani autto hetkeks, mutta parin ruisleivän jälkeen vatsa vasta alko oleen tyytyväinen... Ja sitä vettä vois kans muistaa juoda!
 
tervetuloa uusille

kaurapuuro ja verensokeri joillekin se tosiaan nostaa arvoja, vallankin jos se on tehty maitoon.
mulla ei arvoihin vaikuta puuro, vaikka diabetes-hoitaja neuvoi syömään ensin puuron ja sitä tunnin päästä ne leivät.
kannattaa mitata vertailun vuoksi :)

ihana ilma, kesä on vihdoin kunnolla täällä :heart:
 
Moikka

Täällä ei mitään uutta, piti tulla toivottamaan uudet tervetulleiksi :)

Kestoja halusin jo esikoisella käyttää, mutta huomasin muutaman käyttökerran jälkeen, ettei se sopinut meille, nyt kun lapsi on isompi vois kokeilla kestoilua uudelleen.

Äitiyspakkausta emme taida ottaa, esikoiselle lähes kaikki vaatteet oli epäsopivia ja jäi käyttämättä, makuupussi ja toppapuku ovatkin vielä tallessa ja hyvä kuntoisia.

Jahas, typy heräs, päivän jatkot :)

Inari & Juri
 
Tervetuloa Sisunen!

Äippäpakkaus Meinataan ottaa vaikka esikoisen kaikki vaatteet on vielä tallella.

Iskias voi tällä hetkellä ihan hyvin kun ei oo tullut niin kauheesti mitään touhuttua.

Katselin tossa esikoisen ajan palstakirjotuksia ja huomasin että silloin olenkin alkanut palstailla vasta viikoilla 20+ sitten ku tuo tulee täyteen tässäkin on kiva alkaa lueskelemaan millaista vointia neljävuotta sitten on ollut.

Niipa ja Pekka Perunapää 16+1
 
Voi vitsi, ahdistaa:

Jouduin aloittamaan Kefexin kuurin poskiontelotulehdukseen, CRP oli 94!!:O

Ja huomenna matka käy korvapolille ja pelkään niin kovasti, että joudutaan punktoimaan:/
Huhhuh, koko ajan jotain:( Pääasia tietysti, että kaikki on vauvalla hyvin..

Sori omanapaisuus, jonotin tk:ssa 2h ja sain taistella ylipäänsä että pääsen sinne. Onneksi pidin pääni! Ei kyllä nostanut luottoa julkiseen terveydenhuoltoon taas:p

-Melanie 15+5
 
Hellurei!

Hetken taustalla ketjua seurannut ja nyt mukaan uskaltautunut ilmoittautuu :) Eli 23.11. / Mai83 / ensimmäinen / TAYS. Olemme avomieheni kanssa molemmat 29 vuotta tänä vuonna täyttäviä ehtoja etelä-pohojolaasia, jotka ovat asettuneet tänne Tampereen suunnalle :)

Raskaus on tähän mennessä sujunut ihan mukavasti, ensimmäisillä viikoilla koin ihan hirveää etovaa oloa, varsinkin jos pääsi nälkä yllättämään :D Melkein paniikissa söin jo hieman ennakkoon, kummasti ei paino noussut hirveästi. Nyt on pari viikkoa ollut hieman oksennusrefleksi herkässä flunssan, kipeän kurkun ja yskän vuoksi. Oli kiva olla töissä, kun piti muutaman kerran päivässä singahtaa vessaan :p Yskän lisäksi olen huomannut, että refleksiä edistää varsinkin se mitä näen, ei niinkään mitä haistan :D Esimerkiksi banaanin tummaksi ja limaisen pehmeäksi edennyt kuori... Yyyh.

Mielihaluja en nyt silleen varsinaisesti ole mielestäni kehitellyt, varsin paljon olen alkanut syömään salaatteja ja hedelmiä ja muuta kevyttä ja raikasta. Syön varmaan monipuolisemminen nykyään kuin koskaan ennen :D Ihan hirveästi on tehnyt kyllä mieli omenoita ja mansikoita, nytkin kaapissa odottaa iltaa varten oma rasia mansikoita, njams! :p Nuo tuoreiden kasvisten ja hedelmien ja marjojen syöminen tässä taloudessa jää aika paljolti meikäläisen harteille, kun tuo avokki on allerginen kaikelle tuoreelle. Harmitteli tuossa pari päivää sitten kuoriessaan minulle tummunutta baanaania (sankarini <3), että oikeastaan hän kaipaa eniten banaania kuin mitään muuta hedelmää. Hänellä kun todettiin allergiat kolmannen luokan aikoihin omenan ja koivun siitepölyn yhteisvaikutuksesta :/ Molemmat toivomme, että Pikku-Motti säästyisi isänsä allergioilta, minun puolelta suvusta kun ei oikein noita allergioita tiedettävästi ole niin mahdollisuudet voisi olla hyvät :)

Liikkeitä olen kuvitellut tunteneeni jo muutaman kerran, mutta sitten taas alan miettimään, että olikohan nämä nyt kuitenkin niitä suolen liikkeitä :D Hirveän paljon kiinnitän kuitenkin huomiota nykyään tuohon vatsan seutuun (jostain kumman syystä! :) ja vatsa onkin alkanut tuntumaan hirveän raskaalta aina kun olen syönyt. Olisi kiva, jos nuo liikkeet alkaisi tuntumaan selkeämmin ja ulospäin asti, niin saisi mieskin semmoisen konkreettisen tunnun tähän prosessiin. Kovasti olen aina näyttänyt tuota raskausanimaatiota miehelle, että nyt pikkukaveri alkaa näyttämään tältä ja se on suurinpiirtein tämän kokoinen..

Rakenneultra onkin vähän reippaan kolmen viikon kuluttua heinäkuun alussa :) Sitäkään ei malttaisi odottaa, näkisi kuinka pirteä kaveri täältä olisi tulossa. Sukupuolta ei periaatteessa olla ajateltu suoraan kysyä, mutta jos jotain sattuu vilahtamaan niin ei sille voi sitten mitään. Meille sattui edelliseen ultraan (onko joka ultralla sama kätilö ultraamassa vai vaihtuuko?) semmoinen kätilö, joka toki hoiti hommansa hyvin ja osasi asiansa, mutta jotenkin jäimme kaipaamaan hieman semmoista Uudet, tulevat vanhemmat -asennetta. Eli jotenkin hieman lämpimämpää, ehkä enemmän mukana oloa? Toisaalta ymmärrän sen, että kun tekee työkseen työtä ihmisten kanssa, niin pakostikin on pakko hieman säästää itseään. Itsekin olen työskennellyt lastensuojelussa, niin tiedän että jos olisin mennyt ihan 150% mukaan lasten ja vanhempien tunteisiin, niin olisin kulunut puhki alta aikayksikön. Noh, olisin kyllä toivonut saavani pari kuvaa enemmän kuin ne kaksi mitä ultrassa saatiin ;) Kuinka monta kuvaa te olette saaneet?

Tässä nyt jotain näin alkuun, ettei nyt tule ihan hirveää romaania ;)

Mai83 ja Pikku-Motti rv 16+3
 
Heippa kaikki,

täällä vielä yksi ilmoittautuu mukaan. Olen seuraillut taustalla jo jonkin aikaa, mutta en ole uskaltanut vielä osallistua keskusteluun.
Meillä siis LA 28.11./Lippo Lii/toinen/KHKS (tyttöolo, saa nähdä mitä tarkoittaa, sillä esikostakin oli tyttöolo ja oli poika:))

Meillä siis esikoisen odotus alkoi tosi helposti muutamasta kierrosta, mutta tätä kakkosta on kyllä tekemällä tehty viimeiset kolme vuotta, ihan hoitojen kautta lopulta. Jotenkin on vieläkin vaikea uskoa että raskaana ollaan...

Viikon 12 jälkeen pahoinvoinnit ja ieletön väsymys jäivät aika kertalaakista pois ja olo on ollut ihan hyvä.

Tässä nopea esittäytyminen, nyt pitää ryhtyä iltahommiin.

Lippo Lii, 15+5
 
Tervetuloa uusille! Alkaa porukka lisääntymään :)

Allergioista Mai83 mie oon meillä itte kanssa pahasti ristiallerginen kaikelle mahdolliselle, banaani vs lateksi ja siitepölyt vs kaikki tuore, sitten on vilja-allergia kotimaiset pois pelistä kala ja mausteet, soija ja soijasta tehdyt lisäaineet ynnä muut, niin meillä vaikuttaa kyllä koko talouteen tämä mun "ruokavammaisuus". Syönkin marjoja pakkasesta ja hedelmiä purkista kun muuta ei voi tehdä :ashamed: Arviohan on että allergia ja atopia periytyy 50/50 ja siihenhän sitten vaikuttaa moni muukin asia kuinka pahaksi voivat puhjeta, eli tsemiä niin teillä kun meilläkin on toivoa :flower: Vähän silti pelottaa ne ruokakokeilut pienen kanssa, täytyy ottaa yksi ruoka-aine kerrallaan ei siitä muuten mitään tule.....

Ultrakuvista me käytiin kanssa Treen keskusäitiyspolilla ja tiedotteessa mikä saatiin täältä Valkeakosken terkkarista nii luki että sieltä sais vaan yhden :kieh: sittenkun käytiin niin ultraaja antoi yhden 2D ja yhden 3D kuvan =) jossain kai saa vielä enemmänkin kuvia, en tiedä miksi pirkanmaa "pihistelee"

Muutto
jee tänään kävin katsomassa asuntoa ja muutetaan kuunvaihteessa aivan ihanaan taloon, no ei nyt niin fiiniin kämppään (vuokralle vielä toistaseksi) kaikki tärkeä on uusittu (vessat, keittiö, jääkaapit yms) muuten oli perus-vuokrakämppä kunnossa. Asunto on 84 m2 eli aivan järjettömän kokonen kolmio!! Siellä on sitte asukille heti oma huone ja muutenkin paljon temmellys tilaa sekä koirille että tulokkaalle :heart: ....sitten ajattelen sitä muuttorumbaa ja alkaa heikottaa, musta ei ole mitään apua siinä hommassa enää :O onneksi tulee kuitenki tässä vaiheessa eikä joskus lokakuussa ;)

Woops, ruoka palaa uuniin gotta go -->

Lumineiti + Uubo 17+1
 
Iltaa!

Lumineiti mies tosiaan innosti tulemaan tänne. Täällä kuitenkin olen jo monet illat notkunut, joten ihan hyväkin, että rohkaisi alkaa kirjoittamaan. Ja saattaapi tuo päästä itse vähän vähemmälläkin, kun löytyy vertaistukea myös täältä :)

Niin paljon kun mies koittaa mukana ollakin, välillä vaan tuo biologia tulee vastaan... On niin vaikee koittaa selittää miltä pienet liikkeet tuntuu tai miks tulee välillä toimittua "hiukan" eri tavalla kuin yleensä :D Loisto-esimerkki viime yöltä, kun oli tosi vaikeeta saada unta. Aikani pyörin sängyssä ja tietysti mietiskelin kaikkea mitä pitää hankkia (meille siis ei ole vielä hankittu juuri mitään). Ensin ajatus rullasi vaunuissa ja vaatteissa ja siitä siirtyi vaippoihin jne... kunnes lopulta tajusin, että eihän ne vaipat riitä, pitää olla kosteuspyyhkeitä, rasvoja yms. "pientä". Miten ihmeessä pystyisin pitään huolen, että meillä on ihan kaikkea mitä vauva tarvitsee?! No, nyt illalla kun tätä miehelle selitin, niin molempia hymyilytti, mutta kyllä yöllä olin hetken pakokauhun vallassa :D Kuulostaako tällänen tutulta kenenkään kohdalla?

Äitiyspakkaus aiotaan hankkia täälläkin, kun ensimmäinen lapsi kerran on kyseessä. Malttamattomana sitäkin oottelen :)

Mulla ei tosiaan oo kauheesti ollut mitään vaivoja (varsinkin kun olen lukenut mitä kaikkea toisilla o+dottajilla on lainkaan ollut :hug: ) ,mutta silti tuntuu, että yllättävän paljon on tullut valitettua eri asioista tän raskauden aikana! Alkuun huonoa oloa ja väsymystä ja nyt pari viikkoa issias ilmeisesti vaivannut ja selkä ollut hankalana. Huomenna on onneks aika fysioterapeutille (se on myös täällä osa valmennusta), joten josko näihin jotain apua sais. Tosin, ihan kun taikaiskusta, issias on ollut parempi nyt eilisestä lähtien :D Oon kuitenkin koittanut asennoitua näihin vaivoihin niin, että ne nyt kuuluvat olennaisena osana raskauteen, jota niin kauan kuitenkin jo ehdin toivoakin :) Eli jollain hullulla tavalla koitan saada issiaksestakin ilon irti :D Katotaas vaan mitkä fiilikset on viikolla 40 =)

Kovasti paljon tekstiä ja omanapaistakin vielä, mutta koittakaahan silti mua kestää. Niin kivaa, kun on kohtalotovereita, jotka ymmärtää ;)

sisunen ja seve 19+4
 
huomenta ja tervetuloa jälleen mukaan hypänneille , kiva että liki sata on jo :)

melanie onpa kurja sulla, toivotaan ettei punkteerausta tartte... tässä vinkki helppaamaan kuurin lisäksi: kastele käsipyyhe niin kuumaksi kuin kärsit iholle laittaa, purista kuivaksi ja taittele niin että saat sen mukavasti nenän ja poskionteloiden päälle. käy esim. sohvalle makaamaan ja lepää pyyhe pärstän päällä. käännä aina puolen jäähdyttyä uutta kuumaa puolta sisäpuolelta ihoa vasten. näitä useamman kerran toistat päivässä (jos mahdollisesti pääset huilimaan näin) ja poistaa kipua ja tulhedusta tehokkaasti antibioottien ohella. punkteeraus ois itellä joskus ollut seuraaava vaihe, mutta joku vinkkasi tästä pyyhe-vinkistä ja vältyin toimenpiteeltä :) parane pian :wave:

henna-riikka oi onnea rakenne-ultraan :hug: ihanaa :)

kestovaipat kuten aiemminkin totesin et eipä ole meidän juttu... kyllä maapalloa saastutetaan joka puolella niin paljon et se ei kyllä kovinkaan auta jos vaippoja säädetään. enkä oikein usko että vauvalla on niissä vermeissä kovinkaan kiva olla, verrattuna kertiksissä oloon.
enkä tykkäis että niitä vaippa-pyykkejä haisis eteisen nurkassa pyykkikopassa...

ihana päivä tulossa
 
Heippa vaan kaikille uusille! Mukavaa että porukkaa tippuilee vielä mukaan!

Mai83 minäki oon 29 vuotta ja ekaa oottelen (ja Keski-Pohjanmaalta!). Mullakin tuo koivunsiitepölyallergia, jonka mukavana sivutuotteena oon yliherkkä tosi monelle hedelmälle, että banaani-appelsiinilinjalla melkein pitää mennä. Harmittaa tosi paljon, ettei voi syödä omenaa eikä mitään luumuja, persikoita ym. näppäriä välipaloja... mutta kypsennettynä ei haittaa. Tai on yks vihreä omena mitä pystyn syömään, mutta ei sitäkään aina. Syyskesällä aina uhmaan henkeäni testaamalla esim. meidän mökin omenoilla, jos niitä voisi syödä... :rolleyes:
Mies on atoopikko ja mulla tuo allergia, että toivottavasti 50/50 ei sitte mee just väärin päin, että lapsella on sekä atooppinen ihottuma että allergia...

Me saatiin np-ultrassa kolme kuvaa ja ois saatu enemmänki, mutta paperi loppu tulostimesta. Kai sieltä rakenneultrastakin saa jonku kuvan?

Äitiyspakkaus otetaan täälläkin, kun eka kyseessä. Eilen just selailin Kelan sivuilta noita kaikkia avustusjuttuja ja yritin miehellekin suomentaa, että mikä ero on sillä isyyslomalla ja isäkuukaudella...
Siitä voiski kysyä teiltä kokeneemmilta, että saahan isäkuukauden rahat heti vai maksetaanko neki takautuvasti joskus 2 kk:n päästä? Kun mies miettii, ettei taida olla järkee pitää sitä isyyslomaa alussa, kun se on palkatonta ja ainaki sen työkaveri oli saanu rahat siitä vasta parin kuukauden päästä... Nämäki asiat ois tiesti selvinny, kun ois menny sinne perhevalmennuksen luennolle näistä asioista.

Mutta nyt pitää käyttää koira ulkona ja kiiruhtaa töihin! Haluan olla ennen 12 takasin kotona, kun viideltä on sellanen verkkotehtävätentti, johon pitää ehtiä vielä lukee!

mnica ja möntti 19+5
 

Yhteistyössä