MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Huomenta!
Johan oli yö. Naapuriin piti soittaa palokunta kun niiden hälytin alkoi yöllä soida. No, se perinteinen ainakin palomiesten mukaan siellä oli: eli nakit ja muusi ja ukko sammuneena sängyssä. Tunnin päästä olisi ollut kunnon roihut. Onneksi tyttö kotiin tullessaan kuuli käytävään tuon äänen.

Närästys Ikävä vaiva. Rennien käyttöä kannattaa harkita jos on rd, koska sisältää sakkaroosia. Maininta on ihan pakkausselosteessa. Multa diabeteshoitaja kielsi sen käytön, kun nostaa verensokeria, Gavisconin antoi vaihtoehdoksi.

loppuvuoden lapsi Mulla on lapsia melkein joka kuukaudelle, enkä ole huomannut mitään eroa esim. koulumenestyksessä. Siis niin, että loppuvuonna syntyneillä menisi mitenkään huonommin. Nyt kakkoselle menevä poika lähti kouluun 6-vuotiaana ja oppi ihan normaalitahdissa lukemaan ennen joulua. Mun äiti on syntynyt joulukuun 30., eikä hän ole siitä mitenkään "kärsinyt".

sukulaiset Meillä ei tiedä kuin miehen sisko, joten muiden kommenteista en tiedä enkä välitä. Asutaan niin kaukana muista, ettei juuri vaikuta meidän elämään. Anoppiakin näkee ehkä kerran kolmessa vuodessa, ja sen tiedän että hän ei tykkää, ei ole koskaan tykännyt meidän lapsista.

Pari päivää sitten kävi meillä vauvavieras ja mielenkiinnolla seurasin meidän taaperon reaktiota. Hmm, voisin sanoa, että tulossa on mielenkiintoinen loppuvuosi.

ON Maha on kasvanut. Vaatteilla pystyy vaikuttamaan näyttääkö se vauvamahalta (äitiyshame) vai vain muuten turvonneelta (normihousut kuminauhavyötäröllä menee vielä jalkaan). Muuten olotila ei tavallisesta poikkea, jopa yöt pysytyn nukkumaan ilman vessareissuja.

Paino on pysynyt siinä samassa (-400g lähtöpainosta), ja siitä olen hyvilläni. Kuitenkin jo yli puolivälin ollaan. Viime raskaudessa tuli 6kg ja lähtöpaino sairaalasta oli -7kg. Mutta hei, te normaalipainoiset, teillä se paino saa/pitääkin nousta, joten siitä ei kannata stressata. Mulla kun on tuota vararavintoa jo vuosien aikana kertynyt ja rd-riski kummittelee, niin siihen nähden tämä tilanne on ok.

Täällä ollaan kahden vaihella mennäkö kirpparille vai ei. Sataa vai ei sataa, onkohan siellä parkkiksella edes myyjiä?

Scala ja Eikka rv 21+2
 
Viimeksi muokattu:
TÄNÄÄN POKSUAA 21+0 :heart:

Negistelyt
Mä kerroin heti testin jälkee jo meijän äitille, että olen raskaana ja oli tosi tosi onnellinen ja tiesokin jo, että kolmannesta olen haaveillut ja sanoin, että tulee kun on tullakseen =) Mut mun isälle ku kerroin, niin se oli, että eiks noi kaks jo riittäis, sulla on kädet täynnä tekemistä jo niissä. Ja me ku asutaa vierekkäisissä rivareissa vähä täällä korvessa ja talvisin aura autot käy ehkä silloin tällöin, autolla pääseminenkin on hiukka hankalaa joskus. Niin mun isä sano, että kyl mä sit talvella nauran ku sä lähet rattailla 3 lapsen kanssa lenkittää koiraa ku tiellä on 2 metriä lunta.. Mul tuli silloin kyl niin paha mieli. Nyt on jo sulautunnu asiaan ja jopa onnessaan meidän puolesta. Sama sit mun miehen isä, mun mies siis on ainut lapsi. Ja se ku kuuli et meille tulee kolmas ni voi luoja sitä saarnaa. Tokasin sit ku vitutti niin paljo et eihän meil sit oo ku vast puolet kasassa :kieh:Sen jälkee on pitänny turpasa kiinni ja vissiin kai tyytyväisenä odottelee marraskuuta.

Sukupuoli
Me ei aiota kertoa sukulaisille sukupuolta, halutaan pitää se salassa syntymään asti. 2 tyttöä ku on jo entuudestaan ni kaikki on ihan varmoja, että tyttö tulee, niin kun on tulossakin. Isoisät haluis, että tulis poika, mutta jos meille siunaantuu vaan tyttöjä niin minkäs teet. Mul on 4 siskoa niin minkäs teet, että tyttösuku jatkuu :stick: joku muu tekee sitte ne pojat ;) ja mä niin tykkään niistä prinsessa, nukke, barbi leikeistä muutenkin :p

Ostoksista
Käytii perjantaina ostamassa alennusmyynnistä jo tulevalle pienokaiselle vähän vaatteita ja löyty niin ihania punasia kivoja vaatteita, ja söpöimmät on pakko ottaa sairaalaan mukaan. En raaskinnu 50cm vaatteita ostaa ku ne jää niin nopeesti pieniksi. Joten sairaalaan otan 56cm vaatteet mukaan, ellei oo kotona jossain vielä säästössä sisaruksilta jääneitä ihan pikkariikkisiä. Niin monet heitin jo pois ku monta kertaa ku pesi niitä maitopuklusia ja kakat läpi tulleita vaatteita ni on kulahtannu sen verran pahasti ja kahella ku pitänny ni en kehannu niitä kelleen kiertoon laittaa. Meijän pitäs turvaistuin hommata autoon, ku toi mikä noil meijän muksuil on ollu ni ei oo enää mikään turvallinen kapistus ja siin on jotenkii selkänoja hirveen korkeella, että vauva on tosi huonossa asennossa ni pakko hommaa jostain parempi laatuaan.

Siis mä oon niin onnellinen ku se alkuväsymys on hävinny ja nyt on päänsärytkii pikkuhiljaa menny pois ni oikeesti voi nauttia tästä raskaudesta vaikka liitoskipuja onkin jonkun verran. Mä oon niitä ihmisiä, jotka rakastaa raskausaikaa ja ootan et masusta tulee isompi, että kaikki huomais, että toi on raskaana eikä vaan pullukka :D mä pystyisin nimittäin vieläkin raskauden salaamaan ku paino on alusta tippunnu 5kg ni ei oo maha niin älyttömästi vielä kasvannu. Tuntuu kyl, että kohtu on navan kohalla mut ei se pömpötä vielä samal tavalla ku esim viimeraskaudessa. Ekan kanssa mul näky vast 3kk ennen laskettuuaikaa ku levis jotenkii niin nätisti sivulle :LOL:

Närästys
Mua ei oo koskaa närästänny. Sit ku tulin ekaa kertaa raskaaks ni neuvolantäti sano, että kyl sä viimeistään raskaana ollessa tiedät mitä närästys on. Tää on siis kolmas raskaus eikä mua oo koskaa närästänny. Toiset sanoo, että jos närästää raskaudessa, vauvalle tulee paljon tukkaa. No nää kaks on ollu melkein kaljuja syntyessä ja 2 vuotiaana vast lähten tukan kasvu liikkeelle :D

Odottajat
Mun yks kaveri sais kaksoset viime joulukuussa, helmikuussa sai mun paraskaveri ja sisko, huhtikuussa sai yks mun kaveri, mun serkku sai just viikko sitten. Eli siis paljon on vauvoja tullu nyt ja muutama on vielä saamassakin just ennen mua. Mä taidan olla nyt täl hetkel se, joka viimisenä saa =)

Ompas kello jo paljon. Pakko lähtee lenkittää koira ja sit paketoida pikkuserkun pojan paketti ja lähtee synttärikemuille. Mukavaa sunnuntaipäivää äiskät :heart:

Niiskuneiti-87 ja murunen 21+0 :heart:
 
Niiskuneiti Kauhee mitä kommentteja isovanhemmilta.. jännä asenne, luulisi, että isovanhemmat ois vaan onnellisia kun suku jatkuu ja tulee lisää lapsenlapsia. Lapsenlapsia kun ei yleensä tarvitse vahtia samalla tavalla kuin aikoinaan omia, joten ei luulisi haittaavan jos niitä useampi on. ;)

Mun vanhemmat oli myös aluksi aika järkyttyneitä kun kuulivat että toinen lapsenlapsi on tulossa, kun oon vasta ekaa vuotta amk:ssa ja vielä 3 vuotta jäljellä ja suhdekin miehen kanssa suht tuore. Mutta nyt odottavat kyllä jo innoissaan ja ylpeitä kun ovat kohta tuplaisovanhemmat kun kummankaan sisaruksilla ei ole vielä ensimmäistäkään lastenlasta, vaikka lapsentekoikäisiä serkkuja mulla on vaikka kuinka monta. Isän siskokin miehensä kanssa kuulemma kiemurtelee kateudesta, kun toivovat jo lastenlapsia. Vaikka lapsia ei todellakaan mitään pröystäilyä varten tehdä, mutta olihan se hauska katsoa kun äiti naama ylpeydestä pakahtuen kertoi kuinka häntä kadehditaan. :D

Miehen kaveritkin ovat vähän kateellisina, kun mies on kertonut että poika tulossa. Miehen lähimmillä kavereilla kun on kaikilla tyttöjä. Tavallaan ärsyttää, ihan kuin pojat olisivat jotenkin arvokkaampia kuin tytöt, mutta toisaalta ymmärtäähän sen, että miehelle pojan saaminen on kuitenkin iso juttu. Joten vähän tuntuu välillä kuin tässä olisi joku palkintopossu.

Kukahan muuten pistäisi pystyyn uuden pinon? Jos ei kukaan muu siihen halua ryhtyä, niin voisinhan mäkin kokeilla, kun kesälomalla oon niin varmaan ehtisin hyvin, ei oo lomamatkoja tiedossa lähiviikkoina.

PikkuA ja poika 22+5 (huomenna poksuu :heart:)
 
Aurinkoinen heinäkuun tervehdys naiset! (apua joko on heinäkuu, vastahan oli kesäkuu??)

Negiskommenteista - siis tuli oikein paha mieli teidän puolesta, jotka olette törppöjä kommentteja saaneet :( Voisko niiden taustalla olla peräti kateutta? Toivottavasti pystytte asettumaan moisten kommenttien yläpuolelle ja olemaan vaan piittaamatta... kukin meistä on kuitenkin oman elämänsä pääosan esittäjä eikä kenelläkään ole nokan koputtamista siinä. Itse olen ollut onnekas ja kohdannut pelkästään vilpitöntä onnellisuutta meidän puolestamme. Varmasti tähän vaikuttaa myös se, että moni tietää minun haaveilleen perheenlisäyksestä jo kauan mutta se ei ole ollut mahdollista elämäntilanteen ja sairastelun vuoksi aiemmin. No on se ollut itsestänikin kiinni, en ole ollut aiemmin valmis.. uran tekeminen on tuntunut tärkeämmältä, tai joku bileissä huiniminen. Oma äitini on seonnut raskaudestani niin kovin, että välilllä tuntuu että hän odottaa Paavon maailmaan tuloa enemmän kuin minä :D Odotettavissa on siis pilalle hemmottelua raskaimman käden kautta :LOL:

Hieman omituista on tosin se, että miksi jotkut kokevat tarpeelliseksi alkaa kertoa kauhutarinoita synnytyksestä tai vauva-arjen raskaudesta kuultuaan raskaudestani? Ottaa välillä rankasti pannuun se "minä tiedän" -ilme ja varoittelu, että voi voi kyllä sullekin sitten yllätyksenä tulee se rankkuus.. että kuulemma ikinä ei nukuta eikä syödä ja oma elämä on sitten ohi. Just joo... |O

Tuohon vuoden loppupuolella syntyneiden "jälkeenjääneisyyteen" en usko minäkään. Ihan urbaania legendaa. Itse olen peruskoulun luokanopettaja enkä työssäni ole koskaan huomannut yhtään mitään eroa vaikka tammikuussa ja joulukuussa syntyneiden lasten välillä. Kai jonkinlainen ero voi näkyä ensimmäisellä luokalla ollessa kun ollaan vielä pieniä, silloin se melkein vuoden ikäero saattaa näkyä koossa ja koulukypsyydessä. Mutta mitä sillä on sitten väliä kun erot tasoittuvat kuitenkin myöhemmin.. Ja voi sen koulun aloittaa vaikka 8-vuotiaanakin jos eskarissa huomataan, että lapsi ei ole vielä valmis kouluun. Mutta ihan samalla tavalla niitä koulukypsymättömiä voi olla alkuvuoden lapsissakin. Yksilöitähän me ollaan kaikki, lapsetkin. On se kumma, että pitäisi kaikki laittaa samaan muottiin. Onneksi nykyään koulu osaa ottaa vastaan erilaisia oppijoita entistä paremmin.

Kiitos Lumineidille eilisestä tsempistä! Mulla oli joku totaalikyllästymisen kohtaus. Tuli yhtäkkiä sellainen olo että apua mulla ei oo enää omaa elämää.. että en voikaan enää elää itsekkäästi ja itsepäisesti.. mun elämään on tullut kontrolloivia tekijöitä kuten Paavo ja sokerimittari! Onhan se ihan hyvä tässä vaiheessa huomata! :D Voimia teille muuttoon! uuteen kotiin muutto on aina kuin uusi raikas alku, vaikka se ihan helkkarin rankkaa onkin.

Moikka!

Anukkio ja Paavo-poika 19+2
 
Täällä rupee jännitys tiivistyy kun huomen aamulla klo 10 on ultra!! :heart:
Toivotaan et kaveri availis jalkoja sen verta että sais vahvistusta(?) tälle tyttöololle!! :D

Huomenna myös poksuu 20+0, kyllä tää aika vaan on mennyt nopeesti. Ei voi muuta sanoa. Puolessa välissä mennään jo, mutta miks kuitenkin tuntuu et marraskuu ois viel niin hirrrrveen pitkällä?


Negakommentteja ei ole minulle tähän asti sadellut, onneksi. Päinvastoin. :)

Millimamma: Ymmärrettävää että lapsettomilta saattaa tuntua pahalta kun ympärillä olevat ihmiset raskautuvat ja itsellään ei vaan onnistuisi. Mutta se on totta ettei toisen raskaus ole toiselta pois, vaikka siltä saattais tuntuakin..
Tosi naurettavaa että on edes kehdannut lähettää sulle mitään huoritteluviestejä siitä että jos sä hehkutat raskauttasi. Tottakai sitä saa omaa raskauttaan hehkuttaa, ei kenenkään tarvi peitellä onneaan vaan sen takia että pelkää satuttavansa jotain lapsetonta.
En luokittele itseäni lapsettomuudesta kärsineeksi, mutta kuitenkin meillä yritystä oli takana lähes 1½ vuotta, ja se on jo suht pitkä aika varsinkin näin nuorelle.. Kyllä sen yrityksen aikana tuntu pahalta kun muutama hyvä ystävä tuli raskaaksi, mutta en ikäpäivänä olis voinut näyttää heille sitä, piti vaan osata olla onnellinen ystävän puolesta. :)


Ja muut jotka noita negakommentteja on saaneet, ihan uskomatonta että esim. isovanhemmat eivät osaa iloita tulevasta lapsenlapsestaan? Meillä kun on niin tiivis pieni suku, ja kun tällä hetkellä ei oo kenelläkään alle kouluikäistä lasta.. Ja vielä mun vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi tulossa...Niin innolla kaikki kyllä odottaa.. :) Ja miehen puolella taas iso suku, ja niin perhekeskeistä kansaa että on paljon rakastavia ihmisiä pienen ympärillä. :)



Ainiiin.. kyllä tuli tälle tippa linssiin toissa iltana kun illalla sohvalla makoilessa kaveri potkas sen verran reippaasti että ei voinut erehtyä. :heart: Eli nyt on virallisesti ja varmasti tunnettu eka potku. :heart:

Lily_ 19+6
 
Sukupuolesta se on kommentoitava ku PikkuA laittoi just et joillekkin se poika on parempi. ja edelleen tulee noita juttuja vastaa et tytöt olisi huonompia. meillä on tyttö voittoinen suku ja siellä tulee vastaan noita et eikö nää tytöt riitä ja poikahan se olla pitäs että suku jatkuu,, juupa juu.. ehkäpä six ite todellakin haluun toisen tytöt ja kolmannen,neljännen, viidennen jne ;)

Onnea tuleviin ultriin itse joudun viell odottamaan perjantaihin.. no onhan se perjantai jo lähempänä ku viikko sitten :D

rontti1 20+0
 
Piiiitkästä aikaa täällä, on ollut kotona raivausta ja remontin valmistelua sen verran että kuukausi (?) on hujahtanut huomaamatta. Ensinnäkin: Anukkio, ihanaa kuulla, että kaikki onkin hyvin!

Kauheasti olette täällä jutelleet kaikenlaista. Negatiiviset kommentit on multa onneksi jääneet kokematta, kurja kuulla, mitä olette saaneet niskaanne. Eikö kannattaisi pudottaa fb-kavereistaan sellaiset, jotka huorittelevat, sehän on tosi törkeää. Mä oon kyllä toisaalta pitänyt melko matalaa profiilia, varsinkin kun mahakin on aika pieni, ja tarkoituksella vältellyt ilkeäkielisiä ihmisiä. Esim. isääni, joka ei pidä lapsista eikä edes viitsinyt opetella siskoni lasten nimiä...

Paino on mulla noussut 74 kilosta 80 kiloon, ja ainakaan vielä sokerirasitusta ei ole ilmoitettu vaikka mun mielestä siitä oli alkuneuvolassa puhetta, koska mä oon vähän läski. Missä vaiheessa saitte sinne komennuksen?

Närästys ja mahavaivat - mulla apteekin täti neuvoi ostamaan Vi-siblin -nimisen kuituvalmisteen, jauheen, jota sekoitetaan jugurttiin tai mehukeittoon. Ainakin vatsalaukun polttelu on lakannut ja siitä oon tosi iloinen, oli saatanan masentavaa olla maha kipeänä koko ajan heti kun pahoinvoinnista pääsi. Suosittelen:) Sopii kuulemma sekä ripulista että ummetuksesta kärsiville. Kannattaa vaan lusikoida se huiviin nopeasti sekoittamisen jälkeen, muuten siitä tulee semmosta limapuuroa että voihan kuvotus.

Onks täällä puitu jo peräpukamat?:D Mulla on tosi pahat sisäiset pukamat, jotka vuotaa paljon verta aina ulostamisen yhteydessä. Näyttää siltä kun joku pieneläin olis teurastettu pönttöön. Kävin just lääkärissä niiden takia ja kuulemma mikään ei auta, pahimmassa tapauksessa vaan pahenee ennen synnytystä. On mulla siis tommosia peräpuikkoja, mutta ne ei tehoa. Niin rasittavaa! Aina pyyhkiessä pitää tarkistaa, mistä veri tulee, ettei vaan kohdusta. En tiiä, pitäskö käydä yksityiseltä kysymässä. Onko kukaan kohdannut vastaavaa?

Tissitkin rasittaa, ne vaan paisuu paisumistaan, tällä hetkellä hädintuskin menevät Changen kokoon G80 (ennen raskautta E75) . Ei varmaan toi maha ehdi ees ottamaan tisuja kii. Siis harva huomaa mun vauvamahaa, koska se on niin paljon pienempi kun tissit ympärysmitaltaan. Aargh!!!! Kysyin neuvolasta lohdutusta tähän, mutta pienirintainen kätilö vaan kertoi, että imetyksen alkaessa rinnat kasvavat vielä 2 kuppikokoa. Kysyin, mistä saan liivejä niihin kokoihin ja hän vain sanoi, ettei ole kokemusta. Ihanaa sitten jos maidontulo toimii ja on järkyttävän isot kannut jotka vaan suihkuaa maitoa...oon tosi stressaantunut tästä.

Huomenna rakenneultraan, toivottavasti kaikki on hyvin!
Tsemiä kaikille odottajille:)

Empiria 20+2
 
Negatiivisia kommentteja ei onneksi ole tarvinnut vielä ainakaan kuulla, oma äiti oli tosi onneissaan kun kuuli raskaudestani. Onhan hänellä yksi lapsenlapsi ennestään, mutta veljenpoikakin on jo yli 10v. Täällä taas tuntuu, että jokainen etenkin sukulainen veikkailee meille tyttöä, tai etenkin äitini sellaista toivoo. No, meillä on aika poikavaltainen suku, että jos se johtuu siitä. Mieheltä taas välillä lipsahtaa, että "sitten kun poika jne" :D Vaikka ainakin on sanonut, ettei väliä ole kumpi tulee, kun on ensimmäinen kyseessä. Mutta ilmeisesti on hänellä sitten poikaolo. Itselläni ei vieläkään ole oikein minkäänlaista tuntemusta tuosta asiasta. Tosin ehkä aavistuksen verran enempi poikaolo. Mut jospa tuo sitten ultrassa selviäisi.
Eilen saatiin sitten rattaatkin, joten aika hyvin nyt on tavaraa pienelle.

Tirppana & 19+1.
 
Hei vaan kaikille mammoille!

Voi ärrinmurrin, kirjottelin pitkät jorinat ja sitten ipadista loppui virta ja jutut katosi taivaan tuuliin :stick:

Liekkö täällä sitten alkanut se energinen keskiraskaus kun olin heti heräämisen (10h unien) jälkeen niin virtaa täynnä ja ajattelin että nyt mä voin tehdä ne kaikki tekemättömät työt mitä on näiden oksennusviikkojen aikana jäänyt tekemättä. Puutarhassa menikin melkein koko päivä, mutta ei nyt ihan tunnit päivässä riittäny, että kaikki oisin kerenny. Tänä aamuna teki mieli kahviakin, joka ei siis ole mulle maistunut kuin viimeksi maaliskuussa ja ai että miten oli hyvää!

Negatiiviset kommentit on kyllä ihan mahdottoman ajattelemattomien heittämiä. Ja sitten vielä kun on herkkänä kaikelle, niin ne jää ikävästi kaivelemaan. Mutta ei kaikkea tarvitse sietää, toki on hankala sanoa läheisille pahasti, mutta onhan se toinenkin osapuoli uskaltanut avata sanaisen arkkunsa, niin täytyy rohkaistua lohkaisemaan takaisin. Itse olen saanut kommentia mm. siitä miten mä nyt maha pystyssä viitin mennä naimisiin. Mun mielestä se on vaan aivan ihana lisä meidän rakkautta juhlistavalle tilaisuudelle, että Keijo on mukana juhlimassa :heart:

Mulla on noita ylävatsavaivoja ollut runsaastikin ennen raskautta ja kauhulla ajattelin että miten pärjään ilman Nexiumia 9kk, mutta onneksi ei ainakaan vielä ole kovasti korventanut. Kunhan välttää kardemummaa ja kuorii kurkun. Tosin jos meinaa närästää, niin olen hörppiny tuota AB-piimää myös, josta joku muukin täällä taisi jo vinkata. Ainakin itseä se helpottaa.

Vakuutusasiaan kommenttina, että olen juuri torstaina menossa juttelemaan aiheesta meidän vakuutus-Auliksen kanssa. Itseä harmittaa, kun ei ole aikanaan hoitokuluvakuutusta tullut otettua, nykyään siitä jäisi jo niin monta sairautta korvattavien listalta pois, ettei sitä itselle kannata enää ottaa. Mutta jos lapselle ottais sen jo reilusti ennen syntymää ja jaksais maksaa, niin hän sitten hyötyis siitä varmasti jossain vaiheessa. Aulis kehotti ottamaan vakuutuksen ennen sokerirasitusta, että jos siinä narahtaa niin ei diagnoosi vielä sotkemassa terveysselvitystä.

Onkos muilla tullut haamu-PMS-oireita? Mulle on tullut koko raskauden ajan aina tasaisesti 4vkon välein samat, tutut oireet kuin ennen raskautta eli armoton vitutus ja järjetön makeanhimo. Ne alkaa aina sunnuntai-iltana. Että nyt taas kaikki ottaa päähän ja Daimikin jo loppui, pentele.

Painoa on tähän mennessä kotivaa'an mukaan tullut lisää 1kg ja neuvolan vaa'an mukaan 4kg. Itse punnaan itseni aamuisin ja neuvolat on osunu aina iltapäivälle, jolloin turvotus ja lounas nostattavat lukemia. Saa nyt sitten nähdä minne viisari värähtää keskiviikkona, kun on seuraavat karjamarkkinat. Tosin jos söisi vähemmän jäätelöä (ja Daimia) niin ei värähtelis tässävaiheessa vielä mikään vaaka :popcorn: Elopainoa jo ennen raskautta hieman suosituksia enemmän, joten kauheesti ei ole tarkoitus hankkia ylimääräistä.

Onneksi ensi viikolle on luvattu oikein hyviä kelejä ja myös hartaasti odotettu puoliväli eli 20viikkoa tulee täyteen!

Hyvät yöt kaikille, pakko painua pehkuihin että jaksaa herätä klo 5 töihin.

Sandells & Keijo 19+3
 
Hellurei!!!!

Pakko tulla kyselemään, onko muilla pahoja allergioita nyt päällänsä. Heinänuhaa, siitepölyä allergiaa ym? Mulla valuu nokka koko ajan, aivastuttaa ja kutittaa silmät ja nenä... Arrrggggghhh... Ja mitä olen kuullut, ei saisi syödä allergialääkkeitä. Vai olenko ihan väärässä. Onko muilla vastaavaa?

Harakanhattu ja pieni 20+4 <3
 
Harakanhattu : Ainakin heinänuhan aika nyt, isäntä pärskii yöt ja päivät ja sillä on todettu heinäallergia. Itsellä oli keväällä koivuallergiaa ja lääkäri määräsi cetiritziiniä eli esim. Zyrtec ja Heinix. Ei välttämättä niitä tehokkaimpia, mutta auttaa vähän. Lomudal-silmätippaa saa ainakin käyttää ja itse käytin myös sellasta merisuolasuihketta nenään, putsaa vähän röörejä. Tsemppiä, allergiat on ärsyttäviä!
 
aamuja :)

ikävät kommentit no ei oikeastaan ole. enää ei ole sukulaisissa niitä mölöpäitä kellä on oikeus puuttua toisten elämään. eksän mukana poistuivat nekin :D mutta silloiset appivanhemmat pitivät mykkäkoulua neljä päivää, eivätkä vastanneet edes puhelimeen, kun toisesta saivat kuulla.
mun vanhemmat eivät koskaan ole puuttuneet ratkaisuihin mitä teen. ne toteaa aina että teet kuten ite parhaaksi näet. ja jos se osoittautuu huonoksi, ite näet myös sen et kannattiko.
lapsi-asiaan ei ole tullut muuta kuin iloista asiaa. -paitsi nyt kun tää on ollut ongelmallinen odotus, äiti sanoi että etkö pyydä jo pistää piuhoja poikki... se ei itseä loukannut, koska niin olen päättänyt jo aikaa sitten :) nyt riittää mun lisääntymiset ;)
tutut sit lohkasee jotain, mutta mä en jaksa napauttaa takaisin. on ihan ihmisen omaa ajattelemattomuuttaan, ja asia joka ei tasan tarkkaan muille edes kuulu. en muutenkaan lähde vääntämään omien sisarusten tai vanhempien kanssa. en tykkää riidellä, riitaa on nähty elämässä ihan tarpeeks. on aina löydyttävä joku muu keino kuin sanalliset väännöt..

pullonkaula-ilmiö ja seksi kaipa tuo johtuu verimäärän lisääntymisestä kropassa, sitten tuon touhun keskellä se tietenkin pakkautuu sinne missä eroottisimmat elimetkin on ;) rauhassa vaan eteenpäin ilman suorituspaineita... eikä se aina tarkoita että on mentävä loppuun asti. seksi raskausaikana voi olla myös hyvin erilaista kuin ennen, eri tavoilla.

närästys iltasella myöhään syömistä kannattaa välttää. ja annoskoot pienentää. kuka sitä nyt murehtikaan...?? ei tule helpottamaan loppua kohden voin kertoo :D
mä teen niin et ruuan syön viimeistään kuudelta, sen jälkeen vain ehkä palanen leipää. pari tuntia ennen nukkumaan menoa ei mitään enää.... ja yöksi tietysti voi laittaa toisen tyynyn että nukkuu vähän kohotettuna.
-loppuaika kun koittaa, tiedän et itellä on se neljä tyynyä ja silti närästää :D ah, mikä autuas aika onkaan edessä ;)
renniet ei oikein maistu enää, se gaviscon on tehokas litku. pahaa se on mutta menee alas...

kahvi sitä lipitän aamut, joskus myös päiväkaffet. tällä univelalla ei ois muuten mitään toivoakaan pysyä päivää hereillä, ilman kahvia!!
suositukset niissäkin mutta enemmän menee kuin kolme kuppia.

paino mä en oikeestaan käy puntarilla enää kotona ollenkaan, aina neuvolassa vaan :) paljon selvempi omalle päälle, kun ei mene vahtaamiseks. kiloja tulee jos on tullakseen, aiemmissa odotuksissa jokaisessa tullut yli 20 kiloa, joten vaikka ei mässäilisikään, sitä tulee silti. kyllä ne sitten lähtee poiskin :) ainakin osa ;)
ei paineita tuonkaan suhteen. raskausaikana kuuluukin painoa tulla... se on sitten eri asia syökö itsensä sotanorsuksi... vai tuleeko kiloja siitä huolimatta että katsoo miten syö.........
joskus huomaa että ihmiset ajattelee et kerran oon nyt raskaana, sanontakin kuuluu et saa syödä kahden edestä, niin saan syödä mitä haluan ja kuinka paljon vaan... saahan sitä syödä kuinka paljon vaan: vaikka salaattia :D -mutta ei herkkuja....
yksikin veti kaksin käsin suklaata, pullaa, viinereitä, rasvaisia ruokia.... siinä se sitten kiroili kun liki 40 kiloa tuli...

sokerirasitukseen joutuminen eihän siihen vaikuta se et minkä verran raskausaikana kiloja on jo tähän mennessä tullut. jos on yli 25v. ensisynnyttäjä, tai jos BMI on olikos se yli 27, ja aloituspainosta nimenomaan, niin sitten. korjatkaa nyt sitten jos oon väärässä.

miehelle mieleen tyttö vai poika... mun miehelle oli tärkeää että sai tytön. ja sen kyllä huomaa :heart: ei kaikki miehet odota poikaa...
nyt toivoo myös tyttöä, mutta ei kyllä ole harmissaan jos pojankin saisi :) mäkin nään jotenkin et meillä on sit yksi poika ja kolme tyttöä :D mikä ihmeen visio tääkin :LOL:
ehkä mun mies on niin semmoinen (kuten moni mun kaveri ja läheiset sanoneet, että löytö.....ettei tommosia edes ole :D ) tunteellinen. tai en osaa nyt muotoilla sitä... tytöt vaatii kai enemmän tunnepuolta niiden kanssa olemiseen. poikien leikit on roisimpia. tehdään ja touhutaan, ja mietitään vasta jälkeenpäin...
mutta tytöt taas leikkii harkiten ja selvin suunnitelmin.
ja mun mies on kyllä sellanen tarkkaan kaiken harkitseva. rauhallinen ja aina toiset huomioon ottava. no, ei tässä ehkä ollut päätä eikä häntää :D enivei :D

loppuvuonna syntyneet VS alkuvuonna sen verran täytyy myöntää, että laskin raskautumisen niin ettei tartte alkuvuoden kovimmilla pakkasilla olla viimesillään... :D pari kertaa sen kokenut ja se on kammottavaa kun mistään ei löydy niin isoja lämpimiä vaatteita että vois ulkoilla kunnolla jäätymättä :D
yksi joulukuun alun lapsi, joka meni 6-vuotiaana kouluun, eikä millään tavalla tyhmempi kuin muut aiemmin syntyneet.
ajattelematonta keneltään kommentoida noin.
eikä se raskautuminen edes käy niin että naps, TUO ajankohta on mulle se paras. jos onnistuu niin onnistuu, ja mun tähtäys meni nappiin :D tai no, tarkoitus oli laskettu aika olla syys-lokakuussa, mutta käy se tämäkin ... en myöskään halunnut olla helteillä viimeisimmilläni... enkä myöskään alkuraskautta helteissä... kokemus puhuu ugh :D hahahah
toivotaan oikein lämmintä syksyä, koskapa sitten ei tule takki-ongelmaa ulkoilunkaan suhteen :D

niin paljon on tullut viikonlopun aikaan juttuja tänne, etten enää muista mihin piti kommenttia heitellä...

no, jatkakaa te ja mä palailen taas :wave:

joko se kesä tänään alkais ;)
 

Yhteistyössä