MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Painonnoususta, tänä aamuna vaaka näytti plussauksesta +9.7kg. Ja kaikkein kivointa tässä on että en ole edes herkutellut.

Kilpirauhasarvot hieman kenollaan (tsh alkaa hipoa viitteen ylärajaa, t4v alle viitearvojen), mutta endokrinologin kommentti oli, että menee raskauden normaaliin vaihteluun. Ei auttanut edes oirelista... Eli endon kommentti periaatteessa oli että vtut oireista, ittepähän olet paksuksi pamahtanut.

Onneksi löysin toisen lääkärin joka itse asiassa jopa kuunteli minua ja sain reseptin ja tänä aamuna olen ottanut ekan Thyroxinin. Jospa olot pikkuhiljaa alkais helpottaa ja painon kerääntyminen edes hidastua..
 
Negakommenteista voi meillä on äiti kanssa ajattelematon ja reagoi surutta paheksuvasti ennenkuin miettii! Läheistä ollaan vaan äitini pahoittaa mieleni silti jatkuvasti. Äitini aloittaa lähes kaikki Uuboon liittyvät lauseet "enhän minä sinua neuvoa/käskeä voi, mutta.." ja sitten alkaa saarna siitä miten minun pitäisi tehdä jokin asia. Oli esim. sitä mieltä että meillä on velvollisuus/pakko esim. kastaa lapsi kirkkoon vain sen takia koska mummo on uskovainen ja tulisi hyvin surulliseksi (ei edes totta, mummo on hyvin suvaitsevainen!) ja syyllisti että enhän halua niin vanhaa ihmistä hänen elämänsä lopputaipaleella järkyttää tällä tavoin.........
Täti onneksi yleensä näpäyttää äitiäni ja saa tämän miettimään vähän mitä on taas mennyt sanomaan minulle, mutta ei siis tosiaan tee mieli ihan kaikesta sinnekään suuntaan puhua. Äitille kun kerroin plussauksesta hänen ensikommentti oli että "miksi nyt, voi kun sun piti mennä kouluun... mitäs nyt tehdään? Mieti tarkkaan!" :LOL: vaan 5min kuluttua jo oli tietysti onnellinen mummoutumisuutisista.

Miehen suvusta ei ole onnitteluja tullut kuin anopilta vain, muut onkin sitten muutenkin pidetty tietoisesti etäällä. Isovanhempansa isänsä puolelta alkoivat ensitöikseen varoittelemaan miestä että "varohan vaan ettet joudu pelkäksi maksumieheksi" viitaten siis miehen vanhempien eroon kun isänsä on tehnyt lapsia sinne tänne ja maksellut sitten kaikista elatusmaksuja, ei ole hän siis meidän elämässä muuten yhtään mukana paitsi jouluisin nähdään. Eikä kukaan sieltä ole joutunut meitä millään tavalla tukemaan, joten en tiedä mistä tuo katkeruus oikeen minuakin kohtaan tulee :D En kyllä muutenkaan välitä tuosta mummosta, ollaan lähinnä huumorilla otettu tuo kaikki mitä sieltä tulee, pärjätään kyllä hyvin ilman heitäkin.

Että jos jää kuuntelemaan niin paljon saa kuulla negatiivista. Tämä onkin molempien lähisukujen ensimmäinen lapsenlapsi, ei kummaltakaan puolelta ole osattu tähän suhtautua. Ollaan molemmat vanhempiemme vanhimmat lapset :D meillä ei muita sukulaisia tai ystäviä lähellä ole perheellisiä/raskaana niin todella yksin ollaan, vaan erakoita ollaan kyllä noin muutenkin että eiköhän tämä tästä :D

Välilihan venytysmasiinasta No minä kanssa luin tuota palstaa ja tuntuu kans että tuommonen jatkuva kova ponnistaminen ois pahasta? Vaan voihan tuosta apua ollakin.. En tiedä tuntuu hassulta tuo verme, voihan se olla että joskus vielä on yleisessäkin käytössä :D ... vaikka oonkin helppo mainonnan uhri ja kiinnostunu kokeilee/käyttään kaikennäköisiä keksintöjä niin tuo ei tunnu tarpeelliselta :LOL:

Painosta mulla oli noussut edellisestä neuvolasta 3kg paino tuossa viime neuvolassa, ja aivan yllättäen. Sitä ennen painoa oli tullut koko raskauden aikana vaan 100g... Toivottavasti sama noudukäyrä ei jatku :LOL: muuten oon kunnon sotanorsu loppuajasta, mies kauhistelee mahaa jo nyt :kieh:

Kääks tiistaihin ja rakenneultraan on niin pitkä matka ja silti niin lyhyt! Sunnuntaina repästään muutto ja tiistaina ru onneksi heti aamusta, elämme jännittäviä aikoja :)

Painosta puheenollen on taas nälkä ----> syömään!

Lumineiti ja Uubo 19+5
 
Voi ei, Lumineiti, kauheeta negistelyä sielläkin siis! Toisaalta helpottavaa kuulla, että meidän suvussa ei olla ainoita, joilla kaikki aina pitää ajatella sen negatiivisen kautta.. Varmaan äitikin oli niin hiljaa siskon raskausuutisesta, kun ei heti keksinyt mitään negatiivista. Miksi ei vaan voi onnitella, ja pitää ne turhat mölyt mahassaan? Tunnen äitini, ja en odota muuta, mutta siltikin sen ajattelemattomuus joskus melkeen itkettää, että miksi...? Ja varsinkin pikkusiskojen puolesta, kun sieltäkin kuuluu kaikenlaista. Siskon heittelevästä painostakin aina pitää tosi ilkeästi kommentoida. :( Koska pyrin välttämään itse negistelyä, ajattelen tästäkin, että tietääpä sitten miten itse suhtautuu lapsensa asioihin, ei ainakaan aina vikoja etsimällä!

Lapsivakuutuksesta meinataan ottaa, kunhan saisi selvitettyä muilta kiireiltä. Toisaalta kun kaikki muutkin vakuutukset on Tapiolasta, niin tarvinneeko selvittää. En halua mennä päivystykseen jonottamaan kipeän lapsen kanssa, varsinkin kun tietää tämän Tampereen seudun päivystyskuviot. Ja onpa tuo sairaskuluvakuutus itselläkin.

Ja taas töiden pariin...
 
Muuta ei ehdi kommentoida kuin tuota Subway-keskustelua:

Mulla on ollut jo pitkään ihan hillitön himo noihin subeihin, mutta en ole uskaltanut siellä käydä ja lähinnä sen majoneesin vuoksi. Salaatit jne on aina olleet tuoreita, mutta tuo majoneesi mietityttää. On sellaisessa pullossa ja kuinka hyvin pidetään huoli, ettei ne ole pilaantuneita/lämpimässä säilytettyjä? Nimittäin jos subin hakee, pitää sen olla tonnikala ja sisältää kevyt majoneesia:D Tiedätkö Harakanhattu tästä?

Hesessä olen uskaltanut syödä majoneeseja/fetaa, koska ne ovat suomalaisia tuotteita ja pastoröituja. Lukee niiden nettisivuilla oikein. Mäkkärin majoneesitkin vähän mietityttää. Oletteko muut välttäneet majoneeseja?

-Melanie 18+2
 
En ole tainnut tähän ketjuun kirjottaa sanaakaan, joten nyt kun tämän kesäkuun viimeisiä viedään niin minäkin taas liityn mukaan. :)

Välilihan venytyslaite on minulla hankintalistalla ja aion siis sellaisen ostaa. Kammoan ajatustakin repeilystä tai leikkaamisesta tms. Ja tuo nyt vaan jotenkin kuullostaa sellaiselta asialta jonka MINÄ olen valmis tämän asian tekemään. Varsinkin kun minun alapääni on minulle hyvin rakas ja ajattelen kauhulla mielikuvaa siitä mitä kaikkea sille voikaan sattua. :D (Kuullostaa niin höperöiseltä, että pakko hetkeksi pysähtyä nauramaan itselleni!) Toivottavasti tosin extra hyvistä lantionpohjalihaksista on myös tässä rupeamassa hyötyä? Itse en niin hyvin vielä ole ottanut tuosta synnytyksestä selvää, koska se on KAUHU. Itse kun tuonne ketjuun eksyin niin välittömästi tuntui siltä, että se on oikea juttu minulle. :)

Tavaroita on pikkuhiljaa jo hankittu, ja ollaan hankkimassa. :) Mulla on jo vaunut olohuoneessa, joka huvittaa mua suunnattomasti. Oikeastaan ne on 12 vuotta vanhat Brio Originalit, mutta ne on ollut käytössä 3 vauvalla, joista kukaan ei kovin paljoa vaunuissa viihtynyt, ja viimeisinkin lapsi joka niissä on ollut on kohtapuoliin jo ala-asteikäinen. Ja kaikki ajat on vaunut olleet lämpimässä tilassa säilössä ja niistä on pidetty hyvä huoli. Ja siis ne on juuri sellaiset kun olen halunnutkin! Ehdoton plussa on suuri metallinen alakori, joka oli minulle tärkein kriteeri. :D Ne on hyvät työntää ja suht korkeat joka sopii vallanmainiosti meille. Niissä on myös kova koppa joka mulla myös oli kriteerinä. :) Äitille siis suuri kiitos. <3

Turvakaukalon mun äiti on jo sanonut, että hän haluaa sen ostaa, koska haluaa varmistua, että kaukalo on varmasti hyvä ja turvallinen. No eipä se ole multa pois, päinvastoin. ;) Ja pinnasänkyä mennään ens viikolla katsomaan ikeasta, äiti haluaa senkin ostaa, koska sillä nyt vaan on joku äidillinen tarve tukea rahallisesti, no kilttiähän se on. :) Ja mä sanoin et tahtoisin ikea sängyn, niin äiti suostui siihen ja kysyi voidaanko mennä ensi viikolla ostamaan se. Vaatteita olen myös saanut jo laatikollisen. :) Ihania suurin osa vielä käyttämättömiä vaatteita ja joukossa oli myös käyttämätön Ciraf -merkkinen toppahaalari kokoa 62, tulee hyvin tarpeeseen! Ja lisää vaatteita on samasta paikasta tulossa kunhan he ehtivät pakata niitä laatikoihin. :) Nää on siis mun äidin ystävän kautta. Hoitopöytä saadaan kanssa, sellainen missä kaappi alla. :) Miten voin olla tarpeeksi kiitollinen?

No elämässä saattaa tässä syksyn aikana tulla nyt hyvinkin suuria muutoksia, minuthan on asunnosta irtisanottu asunnon myynnin takia, ja uusi asunto pitäisi löytyä. No Helsingin kaupungilla tilanne aika kaoottinen, yksityiselle en halua ja muut ovatkin sitten liian kalliita. Mulla kuitenkin 3 koiraa ja niiden kanssa ei mihkään pikkukoppiin voi muuttaa. No tehtiin ratkaiseva päätös elämässä ja ensi viikolla mä haen asuntoa mun synnyinkaupungista! <3 <3 Mies jää Helsinkiin töihin ja tekee hetken pitkiä vuoroja ja rahaa... Ja viikonloput on sitten pidennettyinä mun ja vauvan kanssa, ja sitten kun se saa säätöä vähän enemmän ja hyvän työpaikan läheltä niin muuttaa sitten meidän kanssa sinne, tähän voi tosin mennä hetki aikaa koska hän on vähän sellainen "hidashämäläinen" muutoksissaan. :) Haen asuntoa ainoastaan yhdestä taloyhtiöstä, samassa jossa mä olen lapsuuteni asunut ja jossa mun toimelias isoäiti asuu, talo on rivari, ja kooltaan iso kaksio tai kolmio, ihan miten päädyn. Vapaana siinä taloyhtiössä on kyllä asuntoja vaikka kuinka paljon ja tänään niistä soitinkin. No ens viikolla laitan sitten hakemuksen ja toivottavasti sitten elokuussa tärppää. :)

Pää vähän pyörällä mutta no, eiköhän kaikki nyt vihdoin mene hyvin ja mä pääsen kotiin. <3 Ihanaa kun saa sitten ison kivan asunnon ja koirille ihanan oman pihan. :) Mummu jo tänään mietti et hän sitte opettelee hoitaan mun koiria (mulla 1 iso ja 2 pientä ja nää ei niin tuttuja hänelle oo) ja mä sitten voin pissattaa hänen koiraansa kun mummu menee johonkin kylään. :) Mummu oli niin onnellinen et melkein itki puhelimessa tästä mun ideasta. Meillä on niin et mummu on kun mun äiti ja äiti on kun mun ystävä. Mummun kanssa mä olen asunut kaksistaan ja meillä on aivan erityisen lämpimät välit. Soitellaan päivittäin ja mummulla on kova ikävä. Olo on jotenkin niin hyvä etten tiedä mitenpäin olisi?

Niin juu ja asunnostani sen verran, että vuokranantajan kanssa meillä lakimiehet tappeli keskenään, ja lopulta vuokranantaja antoi periksi ja uskoi et minä olen oikeassa. Sain tähän sen parketti urakoitsijan halvalla, seinäurakoitsijan kanssa, ja vakuutus korvasi mun lakimies kulut. :) Vuokraaja sitten irtisanoi mut asunnosta koska suuttui niin pahasti siihen etten tanssinut hänen pillin mukaan, syynä asunnon myynti, no joo parempi niin,muuten en olis päässyt tästä helvetistä ikinä.

Eilen oli neuvola ja mä olen onnellinen painosta. :) Mullahan on paljon ylipainoa ja oikeestaan neuvolatäti merkitsi sen väärin siihen korttiin ekaksi, laittoi mun aloituspainon 2 kiloa alemmaksi mitä se on, vaikka sanoin että olen painanut ennen raskautta x8 kiloa ja viikolla 6 painoin jostain syystä x6 kiloa, ja hän sitten merkitsi korttiin sen x6 lähtöpainoksi, vaikka siis eihän se niin mene? No nyt painoa oli x9 eli 1 kilo tullut lisää tuosta oikeasta aloituspainosta. :) 1 kilo oltiin jo tultu alaspäin viime neuvolasta. :) Ja tämä hyvä näin, tai oikeastaan erinomainen koska painoa ei tarvitsisi tulla yhtään lisää. :)

Olikohan mulla nyt liian pitkä ja omanapainen sepustus? Kaikkien viestit olen lukenut ja en oikeastaan vaan yksinkertaisesti MUISTA oliko mulla johonkin muuhun jotain kommentoitavaa. :D On vaan niin käsittämättömän huono tuo muisti!

No adios typyt, tää suuntaa viikonlopuksi koiravahtiin ja siellä mun pikkukoirat onkin ollut hoidossa melkein 2 viikkoa ja nyt saan ne kotiin! <3 <3

Iippari ja Tyyppi 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Moikka

Ultrakuulumisia: kaikki on hienosti! Saatiin upeita 4D-kuviakin. Sukupuolta ei saatu varmuudella tietää. Sanottiin että ei uskalla lähteä veikkaamaan. Mutta ei sen väliä, kun kaikki on muuten kunnossa.

Vaakassa en ole uskaltanut käydä, tiedän että painoa on tullut. Miten ihmeessä saan pidettyä hampaani erossa jäätelöstä?? En mitenkään näköjään...

Ihmiset on aika ajattelemattomia, kun sanovat mitään pahaa syntymättömästä lapsesta tai lapsista ylipäätään. Toivottavasti eivät saa lannistettua niillä ketään, vaan jaksetaan nauttia raskaudesta täysin rinnoin!

Vesi 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Melanie75 Kyllä uskaltaisin syödä kevytmajoneesia ja tonnikalaa(jossa on siis seassa myös sitä kevytmajoneesia). Kaikki kastikkeet pullotetaan päivittäin uudestaan. Majoneesi säilytetään kylmässä koko ajan. Ensin takatiloissa jääkaapissa, sen jälkeen tuodaan keittiön jääkaappiin, pullotetaan, siihen laitetaan päivämäärät, ja pullo kerrallaan tuodaan etutiskiin. Eli se on koko säilytysaikansa vaatimassaan lämpötilassa. Sama juttu on tonnikalan kanssa. Lämpötilat mitataan 2 kertaa päivässä siitä etutiskistä ja jääkaapeista/pakkasista, jotta varmistutaan siitä että kaikki ovat sallituissa lukemissa. =) =)

Nyt on hei pakko lopettaa tää subikeskustelu tai mä en enää kestä. Me ollaan mökillä ja saan seuraavan kerran subia vasta aikasintaan viikon päästä! Nimimerkillä "koukussa 4ever"
 
Negatiivisista kommenteista Tosi ajattelematonta, ihan kuin loppuvuodesta syntyneet olisivat jotenkin vähempiarvoisia :| Luin jostain artikkelista joku aika sitten, että loppuvuodesta syntyneillä on keskimääräistä enemmän oppimisvaikeuksia koulussa, koska joutuvat jopa melkein vuoden nuorempina kouluun kuin alkuvuodesta syntyneet, mutta ei se syntymäkuukausi kaikkea määrää, oppimisvaikeuksiin vaikuttaa niin moni muukin asia. Eikä todellakaan aina voi itse vaikuttaa siihen, koska se vauva syntyy. Ehkä jotkut voi, kun kesäkuumalla pupuillaan niin sitten tulee passelisti kevätvauva, mutta ei se aina niin mene. Musta on ihana kun saa nyt kesällä nauttia tästä keskiraskaudesta. Vaikka kyllä miehelle leikilläni sanoinkin, että voi 18 vuoden päästä tulla pojalta kommenttia, että "tosi kiva kun kaikki muut pääsee jo baariin, mut mä en" :D Ihan kiva muutenkin, ettei vauvan synttärit osu tohon "kesäsumaan", kun lähipiirissä on miljoona lasta, joiden synttärit on kesällä, mukaanlukien tuo oma rakas esikoinen. Jakautuu vähän nää juhlimiset. ;)

Kaverini, joka sai syyskuussa vauvan, sai kuulla joltain mammankäppänältä kauhistelua, kuinka hullua on tehdä lapsi syksyllä, kun sitten joutuu kesällä ison mahan kanssa kärvistelemään. Vauvat "kuuluu" kuulemma tehdä viimeistään toukokuussa ennen helteitä, niin oli tämä mammakin tehnyt. Pahinta oli, että kaverini oli saanut muutamaa kuukautta aikaisemmin keskenmenon, ja tämän vauvan laskettu aika olisi ollut juuri toukokuussa. :ashamed: Että kyllä jotkut ihmiset osaa olla tosi törkeitä kommenteissaan.

Iloisia kuulumisia meilläkin, tänään kävin neuvolassa ja vauvan sydänäänet olivat vahvat ja ihanaa kovaäänistä jumputusta sain kuunnella. :heart: Enää ei edes jännittänyt ennen neuvolaa niin kuin viimeksi, kun nuo liikkeet tuntuu jo niin selvästi ja usein. Mutta hienoahan sitä on silti kuulla pienen sydänääniä.

PikkuA ja poika 22+4
 
Melanie, kyllä aika hyvin käsittääkseni on nuissa isommissa pikaruokaketjuissa nuo majoneesisäilytys kondiksessa, samoin kasvisten vaihtuvuus niin isoa että uskaltaisin itse luottaa tuoreuteen. Itse olin Rollsissa töissä jokin vuosi sitten ja tosiaan myös siellä kuten aika monessa muussakin paikassa pullotetaan jos ei päivittäin niin joka toinen päivä vähintään itse ne majot takatiloista säilytyksestä pienempiin käyttöpulloihin ja ovat ihan asianmukaisesti säilytettynä myös keittiössä :)

Enemmän olen pikaruokapaikoissa huolissani harvemmin menevistä rehuista, perussalaattia menee kaikkiin väleihin niin paljon että on tuoretta kun loppuu koko ajan, mutta jotkut tomaatit/oliivit ynnä muut mitä menee putiikista riippuen harvemmin ja täten saattaa olla säilytyksessä vähän kauemmin, niin ne vähän arveluttaa... riippuu sitten jo paikasta.

Subissa tosin menee kaikkea koko ajan ja muutenkin mielestäni hyvin järjestetty kaikki, samoin olen kuullut sisäpiiristä että Heseissä ollaan myös tiukkana hygienian suhteen. Mäkkäreistä en osaa sanoa mitään muutakun että siellä taas menekin puolesta varmaankaan ei ehdi mennä vanhaksi juuri mikään.. näihin ainakin itse luotan siis :)

Harmi vaan ettei esim subissa ole gluteenitonta leipää, ainakaan viimeksi kun tiedustelin :( mullekun riittäis se että ei ole kotimaisia viljoja, muruset nyt ei haittaa niin, absoluuttista gluteenittomuutta pystytään harvoissa paikoissa muutenkaan takaamaan... vaan jo puolikas subi on nyt raskausaikana liikaa x( uskallan muuten n. kerran puolessa vuodessa käydä subissa sen takia :(
 
Ah, nyt on hyvä tulla masu täynnä uunilohta kirjottelemaan! :p Tosin nyt en taas muista että mitä piti kommentoida...

Hankinnat Me ei nyt olla vielä kauheesti hommattu. Kärryt on saatu, ihan ok:t, jokusen vanhat, että menevät ainakin alkuun. Merkkiä en ees muista, että sinne meni ne Topline X -haaveet.... Kuultiin tuossa, että miehen oma pinnasänky on vielä olemassa ja ihan hyvässä kunnossa (!), niin saadaan se! Vaatteet saadaan kanssa ainakin miehen siskopuolelta, jolla vaavi jo 4kk. Se on saanu niin paljon vaatteita, ettei ees ehi kaikkia käyttämään. Kyllä mä kaupoissa aina kuolaan niitä sulosia pikkuvaatteita, mutta talvella pitää olla tietysti lämpimämpää päällä. Aattelin ite tehä ainaki tumppuja alpakka-langasta (ei pitäis allergisoida tai ainaki paljon vähemmän kuin lampaan villa). Mies kyllä on haaveillu, että tekis ite hoitopöydän, mutten tiiä miten tuo kerkeää ja missä se sen tekis!
Vauvakirja pitäis käydä hakemassa, kun muistais. Kyllähän me tänäänki just käytiin Prismassa kaupassa, mutten sit muistanu...ihan kirjakaupassa ois vielä enemmän vaihtoehtoja.

Mäkin näin viime yönä mun ekan vauvapainajaiseni ! Se tuli varmaan siitä kun mies toivoo, että vauva potkaisisi niin, että näkyis jalankuva masusta.. kun näin unta, että ensin tunsin mahalla sellasen puikulan tuossa pinnalla. Sitten se alkoi muuttumaan ja muistuttamaan enemmän ja enemmän vauvaa. Se kasvo ihan oikean kokoseks vauvaks ja tuli niin tuosta mahan läpi, että pystyin lopulta kannattelemaan sitä! Mun iho siis venyi vaan sen ympärillä. Katoin siinä sitten, että tuolla on sun keuhkot, jotka ei oo vielä niin kehittyneet, että se vois selvitä täällä ulkopuolella. Sitte alko iskee paniikki saada se tungettua takasin vatsan uumeniin, ettei vaan käy mitenkään hullusti. Se alko pienenemään ja just ennen ku heräsin, niin siitä näky vielä sen luurangon muoto, ja siihen varmaan heräsinki!

Ai niin ja sitte oli vielä seksiongelma ! Onko muilla vastaavaa? Ei olla pitkään aikaan harrastettu seksiä ja nyt kun sitte kokeiltiin, niin se tuntuikin tosi oudolta ja mies sanoikin, että tuntuu niinku pullonkaulasta menis. Enemmän se tuntu lopulta inhottavalle ku hyvälle ja halut meni kyllä siinä, vaikka miehelle se tietysti tuntu vaan hyvältä... Mutta onko tämmönen pullonkaula-homma yleinenkin? :ashamed:

Niijoo vakuutus Mies sanoi, että me ei oteta sitä, kun on niin kallis. Se oli sitte sillä päätetty. Mullakaan ei oo vakuutusta ja aattelin, että pitäiskö itelle ottaa ja mitä laskin, niin mulle tulee maksaan yli puolet vähemmän kuin lapsen vakuutus.

Kelan lappuja pääsen täytteleen vasta seuraavalla neuvolakäynnillä, kun niin sovittiin, mutta sain ne jo kotiin tarkasteltavaksi. Luulin jo olevani isyyslomahommasta kärryillä, mutta koin taas suuren hämmenyksen kun niitä lappuja katoin ja selasin sitä opusta... Että isyysrahaako ei voi hakea ennen ku on liittää matkaan jälkitarkastuksen todistus? Mutta sillonhan on ehtiny jo pitää palkattoman isyysvapaan ja ollaan ihan rahattomia sitte. Ja sitten mun omaki homma, ku oon periaatteessa työtön (työkkärin listoilla), mut teen jonku verran osa-aikatöitä eli saan sekä päivärahaa ja palkkaa. Mutta ehkä nyt ei kannata niistä vielä ressiä ottaa...

mnica ja möntti 22+1
 
Iippari ihan mahtavaa että luovutti tuo sun vuokranantajas ja ei muutako anna palaa vaan pääsetpähä eroon siitäkin riesasta, mahtavaa kun kaikki kääntyi parhain päin! :D Kyllä se vaan niin menee että kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu :)

Meillähän kans ois lähteny tämä kämppä alta, täällä on itseasiassa vuokranantajan ex-mies jostain asuntofirmasta pitämässä avointa myyntiesittelyä jo maanantaina ja pakolla halusivat kuvat tästä asunnosta tulla ottaan jo viikko sitten vaikka ei mun mielestä ollu heillä mitään oikeutta tunkeutua tänne meidän sisustusta kuvaamaan omia myyntitarkotuksia varten, vaan annoinpa sitten olla kun päästään tästä nyt eroon näin nätisti ja äkkiä. Kehtasikin hakea pitkäaikaista vuokralaista, me hoidettiin maalit ja vermeet tänne, maalattiin ja käsiteltiin töiden ohella koko asunto ja vahdittiin vielä ulkopuolinen pieni pintaremontti vuokranantajan puolesta 4 kk sitten kun tähän muutettiin ja itse vielä sanoi ettei aio myydä tätä alta kun löytyi näin hyvät vuokralaisetkin vielä, nyt kylmästi vaan myyntiin tämä... Ei näistä yksityisistä näköjään voi aina tietää vaikka kuinka hyvältä vaikuttais.

Täälläpäin ei paljon ole varaa jäädä asunnottomaksi kun kohtuullisia hinta/laatu -vuokra-asuntoja ei paljon löydy koirallisille ihmisille tosta noin vain.. sattui onneksi että kun myyntiaikeet tuli tietoon niin oli just vapaana tuo kolmion mihin sunnuntaina muutetaan - ja hell yeah ilomielin tästä häirikkötalosta muutetaankin aivan toiselle puolen kaupunkia :cool:

Maha on liian iso, ja minä olen liian pieni. Toivottavasti mahatyypillä ei ole näin ilkeät oltavat kun mulla. Tuntuu ettei mahdu edes ruokaa sisuksiin kun nahka ei vaan veny tarpeeksi, tuntuu että sisuskalut ei vaan yksinkertaisesti mahdu minuun yhtäaikaa.. Tekisi mieli avata joku vetoketju nahassa että voisi lässähtää niinkun korsetista ulospääsyn jälkeen - you know what I mean?
Olo on siis VALTAVA ja jos vähänkin turvottaa, tuntuu että konkreettisesti RÄJÄHDÄN... outoa kun kädet ja jalat on niin pienet tikut, ja maha ja jenkkikset on niiiiiiiiin isot että pelkään että jostain kohtaa oikeasti ratkean. Närästääkin koko ajan.. Ei taida syömiset mennä nyt ihan oikein, vai? Ensimmäisiä kertoja ilta-ahmimisen jälkeen olen kokenut epätoivon tunteita tämän tukalan olon kanssa, paheneeko tämä tästä vielä loppua kohti vai?? :ashamed: onko tämä ihan normaalia vai mitä mulle tapahtuu?

Nyt nukkuja nakkelemaan ---->

Lumineiti ja Uubo 19+5
 
Tänään saatiin sitten jo kunnolla tavaraa hankittua. Löydettiin halvalla pinnasänky ja toisesta paikasta haettiin turvakaukalo jalustoineen. Isofix-kiinnityksellä sopivasti, kun on sellainen auto meille tulossa missä tuollainen on. Siinä miehelle hyvä syy vaihtaa autoa :D Tosin minä luultavasti sitten ajelen sillä sitten kesäisin, kun on enemmän tilaa kun tuossa minun perus-sedanissa. Ja miehellä kun on noita ns. kesäautoja parikin kappaletta. Naapurit varmaan ajattelee, että kummaa sakkia, kun niillä on piha täynnä erilaisia subaruita, ja ne aina välillä vaihtuu, kun mies vaihtelee sitä omaa kakkosautoaan vähän väliä. Nyt jos tuo forester olis sitten useamman vuoden. No, pitäähän se miehelläkin harrastusta olla :D

Sitten paikallisessa kierrästyskeskuksessa oli tänään kaikki tavarat puoleen hintaan, niin siellä tuli käytyä. Sieltä saatiin kahdella kympillä hoitopöytä ja vanna jalustoineen. Se vanna menee varmaan tuonne pihasaunalle, jos siellä aletaan vaikka saunomaan kesäisin. Enää jos löytäis sitterin, niin sitten oliskin kaikki tarpeellinen oikeastaan siinä, kun huomenna sit haetaan vaunutkin. Vaatteita ei kovin paljon ole, mutta niitä ehtii vielä sitten syksymmälläkin hankkia. Ja jos pikkuinen suostuu näyttämään sukupuolensa, niin tietää sitten kysellä tutuilta noita vaatteitakin.
Tulipas nyt omaa napaa, mutta sitä on niin innoissaan noista hankinnoista, hyvä tuuri kyllä tänään oli niiden suhteen. Tekis vaan mieli ihastella niitä kokoajan :D

Tirppana & 18+6
 
nellielli ja Lumineiti : Jos nyt oikein muistan niin tää kaupunki johon olen palaamassa on sama kun teidän tän hetkinen kaupunki. Jos nyt facebookista oikein muistan. Mulla tosin surkein muisti joten voi olla et oon väärässä. :)

Tosin en ole muuttamassa kaupunkiin, mutta 10 kilometrin säteellä kuitenkin. Eli siis sinne "toiselle kirkolle" joka on iiiiso ja kaunis. ;) Jos nyt ymmärsitte yhtään mun höpinöitä. :)
 
Anteeksi ku tuun teijän pinoon mutta nyt on pakko :D

Nynaeve ikävää tuollainen on kyllä!! Mitähän se tuumais sitte siitä kun meillä on 1 lapsi syntyny marraskuussa ja 2 lasta joulukuussa ja loput 2 lasta tammi ja maaliskuussa :) eli aikalailla loppuvuoden lapsia vaan meillä eikä se minnuu ainakaa ole haitannut :)Meijän sukulaiset ei oo ainakaa mitää sanonu tosta ku on loppuvuodesta syntyneitä.Ainut mistä on saanu kuulla on ollut se että ette kai te aio koko maata lapsilla täyttää että ei se yksin teijän tehtävänne ole :D


Onnea kaikille marraskuisille odotukseen!!!Meiltä löytyy marraskuinen 2009 syntynyt Julius poika :)
 
Huomenta!

Pikaisesti vain kelan lapuista.

mnica Jälkitarkastustodistusta ei tarvita isyysrahan maksamiseen vaan vanhempainrahaan. Eli siihen rahaan mikä maksetaan ä-loman (105 päivää) jälkeen. Isyysrahahakemuksen voi laittaa sisään heti kun lapsi on syntynyt (kun alkamis- ja loppumisäivät on tiedossa), tai muutama päivä menee ennen kuin syntynyt lapsi kirjautuu kelan sivuille. Mutta kun mahdollisimman pian tekee sen verkkopankkitunnuksilla, niin raha on maksussa viimeisenä isyyslomapäivänä. Näin ainakin meillä ollut, kun mies on aina pitänyt sen 3 viikkoa putkeen.

Nuo hakemukset on helpointa ja nopeinta tehdä netissä, sivut ilmoittaa heti, jos jotain uupuu tai on väärin laitettu. Ainoastaan sen raskaustodistuksen käy pudottamassa kelan laatikkoon.

Scala ja Eikka rv 21+1
 
puumerkkiä loman alkajaisiksi! Jee! Ja sitten onkin enää 2,5kk töitä ennen äippälomaa. Meidän piti lähteä reissuun, mutta toinen lapsista on vesirokossa, toista odotellessa.. siinähän 2 viikon loma meneekin. Vakuutus on otettu, varausmaksu odottelee maksajaansa. Kallistahan tuo on 3:lle maksaa, mutta suunnitteilla on lopettaa ne, kunhan vähän kasvavat. Helpottaa kummasti saada varattua aika sinne kun haluaa ja saada asiallista kohtelua, mitä ei useinkaan kunnalliselta saa. Ei siihen tosiaan tarvitse raskaustodistusta. Mä en saa rivinvaihtoja kännykällä. Höh. Kyllä olen ikionnellinen näistä helpoista raskauksista, 3. meneillään eikä mitään suuria vaivoja tai kolotuksia tai murheita, menishän se neljäskin ;) hah. No odotellaan kun taas valvoo 6kk max 1h unilla, voi mieli muuttua :D. Hevosenkenkä rv 21+4 (kait? Ei vielä voi 22+ olla.. kauhee kun muisti pätkii)
 
Hellurei.

Tänään olisi puoliväli täynnä, aatella kyllä aika kiirii huomaamatta. Mutta niinpä se on kuukauden lomakin menny lähes huomaamatta ja maanantaina pitäis töihin. Huh huh saas nähä miten sitä taasen jaksaa.

Loppuvuoden lapsista, ite oon syntyny joulukuussa enkä muuten oo huomannu kyllä mitään jälkijunassa tulemista muuten kuin et mulla on aina tainnu omalta luokalta olla viimesenä synttärit. Ei oo ollu oppimisvaikeuksia eikä mitään muutakaan. Enpä oo tuollasta kyllä kuullu enkä kyllä kiinnittäny huomiookaan, muutenku tohon just et on nuorimmasta päästä melkein aina, mut onneks se sit tasottuu ku tärkeet etapit on saavutettu (täysi-ikäisyys) ja niitä synttäreitä ei enään niin välttämättä lasketa.

Onnea taasen ultrassa kävijöille.
Vakuutusta ei olla kellekkään tässä vaiheessa otettu, eikä nytkään olla ajateltu. Ja toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin ettei olisi tarvettakaan (koputtaa puuta).

Voi ei vettä rupes tuleen ja mulla melkein kuivat pyykit narulla...

Palaillaan
hannama 20+0 (POKS)
 
Ääh! Täällä on myrtsi-pahantuulis-kyllästymis-enjaksamitään-päivä! Tekee mieli punaviiniä ja tupakkaa ja tahdon mennä festareille! *tuttaa toi sokerimittari.. elän enemmän sen kanssa parisuhteessa kuin oman mieheni.. **tuttaa syöminen kun kaikki maistuu pskalta.. koko ajan krapulainen olo, koti on kuin kaatopaikka vaikka joskus muinoin olin siisteysfriikki, nyt en jaksa muuta kuin vaan olla tän pskan ja sotkun keskellä.. Nnnnnghrräyh! :kieh:

Huoh. **tuttaapa vielä tuntea syyllisyyttäkin **tutuksen johdosta. Tämmöstä tänne.
 
Loppuvuoden lapsista no miehän oon kanssa syntyny marraskuussa niin kaikki onkin nyt vitsaillu että "sulla on sitte tänä vuonna aivan ultimate syntymäpäivälahja" ... köh köh heke ... Ei ole koskaan mitään jäljessä tulemista ollu havaittavissa enkä ole kuullut että sellaisiakin kuvitelmia toisilla on, kuullostaa hassulta :D aina vaan tosiaan synttärit vähä myöhemmin ja se 18-vuotisvuosi meni kyllä itsellä muutenkin päin helvettiä että sillon harmitti kun ikätoverit pääsi aikasemmin baariin. Muuten opiskelujen suhteen oon ollut peruskoulussa parhaimmistoa keskiarvon kanssa, lukiokin meni oikein mallikkaasti, niin ei kyllä meidän suvun kohdalla pidä paikkaansa, pikkuvelikin on loka-marraskuun vaihteen lapsia :D

Anukkio tuttuja tunteita, elä sie niistä turhaa ota ressiä, koitetaan velloa näissäkin tunteissa sen minkä voidaan :D eipä näitäkään kunnon raskausvitutus-päivää enää sitten ole kun raskaus on ohi :kieh: ja jos tuo tyyppi myötäelää, niin on myös tärkeä oppia näidenkin tunnehormoneiden kanssa joskus vielä pärjämään :cool: Päivinä kun ottaa nuppiin on mulla erittäin ikävä nimenomaan tupakointia, ei kavereille avautuminen ja turhautumisten purkaminen puhelimessakaan tunnu samalta kun ei voi mennä vetään sitä tulistumistupakkia samalla kun jauhaa :D tudittukaamme ajatukseen että puolet enää jäljellä, kuunnellaan odotellessa vaikka tätä:

[video=youtube;lyl5DlrsU90]http://www.youtube.com/watch?v=lyl5DlrsU90[/video]

Huomenna poksuu puoliväli! :heart:

Lumineiti ja Uubo 19+6
 
Heippa :D

Mulla on muutama odottajakaveri, yhdellä alkaa olemaan jo tiukat paikat, ilmeisesti ihan hetkistä kiinni milloin pieni tulee! Mä yritän koko ajan vaan pidätellä itteäni etten soittelis ja kyselis että "no joko?"......yyyyngh.......Kauheen vaikeeta, mä oon ihan intopinkeenä hänen puolestaan!

SukulaisetMiehen äidistä en osaa sanoa että mitä mieltä meidän lastenteoista on, musta se ei ainakaan tykkää, sen tiedän. Mutta miehen isä, eli tämä mun appiukkoni on kyllä selvästi iloinen meidän puolestamme :) Miehen siskoistakaan en tiedä mitä mieltä ovat, aika vähän ovat meidän kanssamme tekemisissä, en yhtään tiedä onko siihen joku isompi syy vai eikö vaan kiinnosta.

Mun sisko taas on ihan onnessaan kun näitä lapsia tupsahtelee, ja hänen on jotenkin kauhean vaikeaa uskoa että mä olen "ihan oikeasti äiti" :LOL: Meidän äiti on jotenkin vinksahtanut, narsistiksi tai peräti psykopaatiksi voisi luonnehtia... Oon myös epäillyt että olisiko skitsofreniaa, mutta siis ei olla tekemisissä oltu nyt reiluun kahteen vuoteen. Sama pätee sitten mun, no, oikeastaan ihan koko äidin puolen sukuun.. Se lähisuku on jotenkin sellainen pieni piiri omaan maailmaansa sulloutuneita ihmisiä, joiden mielestä lapsen lyöminen ei mm. ole paha asia, lapset ovat vanhempiensa omaisuutta. Edessäpäin ovat aurinkoisia ja ihania, takana valehtelevia, pahaa puhuvia ja jopa tuntemattomia stalkkaavia ihmisiä.

Isä taas, no, on sairas, toisella tavalla. En ole ollut tekemisissä sen jälkeen kun täytin 15 vuotta. Isän äiti on tosi huonossa kunnossa mutta oikein pyrskähteli innostuksesta kun kerroin että tulee kolmas lapsi :D Isän isän kanssa olen välillä lähetellyt joulukortteja ja tekstiviestejä jouluna tai uutena vuotena mutta muuten ei olla oltu pariin kymmeneen vuoteen tekemisissä. Isän veljet on mulle tosi tuntemattomia, pari on fb:ssä kaverina mutta siihen se jää...

Harmillisinta tässä on se että meidän lapsilla ei ole paljonkaan sukulaisia joiden kanssa saisivat olla. Tai sukulaisia ketä nyt edes meidän lapset kiinnostaisivat. Useinkaan en ajattele niin paljon asiaa, mutta joskus sitä tuntee kyllä vähän katkeruutta... Onneksi heillä on ainakin maailman paras vaari!:heart:

Hmm.. mitähän muuta oli... Aijoo, se PAINO. Mulle on tullut nyt varmaan se 12 kg. Et joo.... Joudun sitten varmaankin siihen hitsin sokerirasitukseen...

Liikkuminen Tänään oli oikeastaan ensimmäinen päivä kun oikeasti huomasin että selkä ja jalat on vaan niin jumissa etten pysty edes kunnolla kävelemään. Mutta siis tämä tapahtui sen jälkeen kun oltiin kaadettu puita, siistitty ne->risujen kanniskelua, puiden kanniskelua, halkojen hakkaamista, leipomista, ruuanlaittoa (se seisominen on niin pahinta!!).

Nyt sitten leipomaan taas lisää :) Tulen taas lueskelemaan!
 
No onpas täällä ollut ikäviä kokemuksia muillakin möläyttelijöistä ja negistelijöistä. Yritetään olla välittämättä niistä. Ja kyllä minä mieluummin käytin 31-vuotiaana kaikki mahdolliset raskautumiskuukaudet hyväksi, enkä vältellyt loppuvuoden lapsen tekemistä. Mistä sitä voisi tietää, vaikka minun biologiallani voin tehdä vain niitä loppuvuoden lapsia? Ja vielä sekin, että enpä ole kyllä huomannut loppuvuonna syntyneissä tutuissa yhtään jälkeenjääneisyyttä millään elämänsaralla... Mutta ikävää, että oma äiti ajattelee niin!

Täällä tuli uusi raskausvaiva, närästys. Tai sellaiseksi sen tulkitsin, kauhean tulen poltteen aamuyöllä vatsalaukun tienoilta. Ennen ei ole ollut vastaavaa. Käpristelyn jälkeen oli pakko nousta jo viideltä, kun olo helpottui vasta pystyasennossa. Sitten olikin kiva lähteä reissuun puoli kahdeksalta, kun unta olisi kaivannut enemmän kuin vähän... Toivottavasti ei tule jatkuvaa vaivaa tästä! Yksi kaverini otti tavaksi lukea aina aamun lehdet juoden gefiluspiimää aamuöisin, kun happohyökkäys mahasta herätteli loppuraskaudesta. Onko muilla kikkakolmosia närästykseen/muihin mahakipuihin?

Ja ihan älytöntä. Anoppi ei huomannut eikä kommentoinut mitään mun kaameesta pakista koko päivänä, vaikka oltiin tuntikausia tekemisissä. Toisaalta kylmän sään takia olin naamioinut yläkroppani takilla, hupparilla ja toisella pitkähihaisella. Osansa auttoi myös yöllinen mahakipu, jonka takia en voinut syödä aamupalaa banaania enempää. Näytin vaan lähinnä kai pönäkältä. Oli kyllä kiva hengittää vapaammin kun päästiin kotimatkalle. Jostain syystä en vaan halua kertoa vielä sukulaisille, haluan käydä ensin vaikka siellä rakenneultrassa, jotta esikoisen ajatus konkretisoituisi taas enemmän kuin nopeasti kasvavan mahan muodossa.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en muista enää mitä...

Nynaeve ja Pp 18+6
 
Nynaeve perus rennie auttaa mulla parhaiten (eri maut ei välttämättä auta niin hyvin), esikoisen raskaudessa kokeilin kaikki mahdolliset raskausaikana sallitut närästyslääkkeet ja kikat. Maitokin auttaa jonkin verran... (huom jogurtit on happamia joten saatta aiheuttaa lisää närästystä)

ipna 20+6
 
Täällä on lomalta palailtu koneen äärelle ja voi kauhea kun ootte kirjoitelleet paljon. Ei toivoakaan että jaksaisi/ehtisi lukea kaikkea!

Silmiin osui tuo negatiiviset kommentit niin tässäpä loman aikana sukulaiskierroksella tuli sellaistakin koettua. Samainen ihminen tosin yritti pilata myös häämme, joten eipä tullut sieltä suunnalta yllätyksenä! Nyt ei ollut onnitteluista tietysti puhettakaan vaan alkoi meille kovasti kertoa uusioperheistä joissa on niitä meidän ja teidän ja vielä yhteisiä lapsia ja sitten loppukaneettina totesi että kyllä te sitten tiedätte kun on omalla kohdalla ajankohtaista. Siis suoraan sanottuna toivoo/ennustaa meidän eroavan. Not gonna happen! Ihan vaikka piruuttaan kitkutetaan yhdessä ;) No sama ihminen tosiaan haukkui minut mieheni vanhemmille juuri häiden alla. Kaikkia sekopäitä sitä naimalla sukuunsa saakin! Niin kuin ei omissa sekopäisissä sukulaisissa olisi tarpeeksi :D

Täällä myös satunnaista närästystä johon olen nappaillut Rennietä aina tarvittaessa. Tuntuu että limpparit ja vissyt aiheuttaa tuota närästystä. Aikaisemmin en vaivasta ole kärsinyt.

Loman jälkeen ennustin että paino olisi pompsahtanut herkuttelun vuoksi ylös mutta ihan samoja lukemia mulle näytti kuin ennen lomaa. Olisin siis vissiin edelleen miinustilanteessa lähtöpainoon jokusen kilon. No ylipainoa löytyy joten näin pitääkin olla tässä vaiheessa.

Peukutan teille kaikille sokerirasitukseen menijöille että ette kärähdä! Ei tämä piikittely ja kellon kyttääminen niin kivaa ole. Toisaalta varmaan tämän kovan kurin ansiosta painokin pysynyt kurissa. Ei voi oikein syödä muulloin kuin ruoka-aikoina tai menee joku paastomittaus pipariksi. Mulla siis tilanne on niin kehno että piikitän insuliinia pari kertaa päivässä ja tämän lisäksi käytössä myös metformiinit jotka aloitettu jo ennen raskautta.

Johtuen sitten tuosta insuliinista tai raskaudesta tai ties mistä niin olen alkanut heräillä lomallakin aikaisin aamulla (klo.6 maissa) ja nälkä on ihan järkyttävä! Ei vaan pysty jatkamaan unia kun mahassa kurisee. On vaan pakko hiipiä keittiöön ja mitata paastoarvo ja sitten syödä yksi voileipä että pääsee jatkamaan unia. No nyt ensi viikolla töiden alkaessa klo.6 onkin melkein normaali aamupala-aika mulle, niin ei tartte syödä tuota ylimääräistä välipalaa. Tämä on siis todella outoa, koska ennen jouduin pakottamaan itseni aamulla syömään koska mulla ei näläntunnetta ole ennen klo.10.

Eipä tässä kai tällä kertaa muuta ole sydämellä! Ihan kohta häämöttää jo raskauden puoliväli! Ihan uskomatonta!

Tuna ja sintti 19+5
 
RIKS RAKS JA POKS PUOLIVÄLI 20+0 ! :)

Puolivälipoksumisen kunniaksi tänään muutto! Jeee :D oli ihanaa miehen kanssa käydä eilen suunnittelemassa ja riitelemässä huonekalujen paikoista tyhjässä kämpässä. "Tämä on kyllä ihan Uubon huone - no ei muuten tasan ole kun meidän oma makkari - nii muttako tässä ja tässä ois nii hyvä paikka pinnasängylle ja hoitopöydälle ja vessa vastapäätä - muttako tämä on sitä ja tätä..." (to be continued :D)

Närästystä on täälläkin, ilkeältä tuntuu vaan on mulle tuttu kaveri, kun mulla jotkin allergisoivat ruoat tekee kanssa närästystä. Iltasin vaaka-asennossa hyökkää ja oikeen tuntee kun kurkussa asti korventaa kun ruokatorvi toimis kemian laboratorion happoja pulppuavana koeputkena :D en tajunnu että se ois raskausoireitakin? Oon parina kiireiltana erehtynyt (lue: ollut laiska) syömään vehnäpaahtoleivän niin epäilen että oma närästys on johtunu siitä.

Eipä muutakun aamukahvit naamariin ja loppuja tilpehöörejä läjään ennen kun muuttoauto kurvaa pihaan =)

Lumineiti ja Uubo 20+0 !! <3
 

Yhteistyössä