MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Tänää oli sit aamul se ultra.
Mie en vaan tajua tätä et miten voi olla mahollista :/
"vauva" vastas viikkoi 5+ jotain |O Tarkkaa aikaa ei saatu kun se ultra kone alkaa vast rv 6 näyttää viikot.. ja nyt niit ei sit siin koneel näkyn.
Kesäkuulle sain uuden ajan ja sit selvii milloin on LA. Omien laskujen mukaa menee jonnee joulukuun puolee välii, mut pysyn nyt tääl siihe saakka kunnes toi oikee aika selvii.

Ain00 11+3 (5+?)
 
Ain00 hui tsemppiä... kesäkuulle vasta sait uuden ajan, miten toi voi olla mahdollista... Näkyikö syke? Kannattaa varmaan käydä parin viikon päästä yksityisellä sillä siellä kyllä selviää. Itse kävin 6+5 ja vastasi 6+1 ja syke näkyi jo...

Voimia ja tsemppejä kaikille jotka niitä nyt tarvitsee. Mulle tulee aina niin paha mieli näistä huonoista uutisista!!

ipna 11+4
 
fourth giftille onnea huomiselle! Voisiko ehkä kyseessä olla kuitenkin joku istukan vuoto tms.. no, turha sitä kai lähteä arvailemaan. Huomennahan se selviää, toivottavasti kaikki kuitenkin vauvalla hyvin.

Mä olen nyt kolme päivää ollut sairaalassa työharjoittelussa ja tänään vapaapäivänä siivoisin, ja alaselkä on aivan tohjona. En tajua :ashamed: Kävelykin tekee kipeää. Onko tämä nyt sitten sitä iskiasta vai mitä, mutta en käsitä miten selviän tämän kasvavan mahan kanssa puoli vuotta tällä selällä. Kesäkuun loppuun asti ois tarkotus tehdä näitä hoitsun hommia, ja melkein itku pääsee kun sitä ajattelee. Tuo harjoittelupaikka on olevinaan "kuntouttava" osasto, *askanmarjat siellä kukaan potilas tee elettäkään nostaakseen itseään mihinkään, hoitajat siellä repii ja kiskoo itsensä hajalle. Kaiken lisäksi siellä on MRSA- ja ESBL-potilaita eristyksissä, ja kysyin, että pitääkö raskaana olevan välttää näitä vai voiko hoitaa, niin eivätkä siihenkään osanneet mitään sanoa. Luulisi että tällaisella naisvaltaisella alalla olisi joku käytäntö tartuntatautipotilaista, että hoidetaanko raskaana vai ei?!
Tulipahan taas valitettua.. Mieskin vaan sanoo, että stressaan liikaa. Hyvähän sen sanoa, kun ei tarvi miettiä että mitä saa tehdä ja syödä jne.

PikkuA 13+2 (pissed off)
 
Ain00 hui tsemppiä... kesäkuulle vasta sait uuden ajan, miten toi voi olla mahdollista... Näkyikö syke? Kannattaa varmaan käydä parin viikon päästä yksityisellä sillä siellä kyllä selviää. Itse kävin 6+5 ja vastasi 6+1 ja syke näkyi jo...

Voimia ja tsemppejä kaikille jotka niitä nyt tarvitsee. Mulle tulee aina niin paha mieli näistä huonoista uutisista!!

ipna 11+4
Kyl siel pikkuinen sydän sykki tiuhaa tahtia. :heart:
 
Eilisen olin ns. nettipimennossa, kone ei ollut oikein yhteistyöhaluinen. :whistle:

Fourth gift Oikein paljon voimia sinulle toivotan ja huomiselle kovasti tsemppiä! Toivotaan että tulos on paras mahdollinen.

Ain00 Miten kummasa tuo on mahdollista? Teit siis positiivisen raskaustestin Helmikuun lopussa/maaliskuun alussa? ja mitään runsaanpaa vuotoa ei ole ollut? Mietin siis sitä että jos plussasit tuolloin ja se raskaus olisi keskeytynyt ( vuoto ) ja olisit nyt hetki sitten tullut uudelleen raskaaksi? Tai sitten toinen vaihtoehto on se että tuolloin helmikuussa alkanut raskauden kehittyminen olisi pysähtynyt jo alkumetreille. Kannattaa tosiaan käydä vaikka viikon parin päästä ultrassa uudestaan, niin saat selvyyden tuohon mysteeriin.

Tulen paremmalla ajalla ( illalla kun lapset ovat mennet nukkumaan ) kommentoimaan vähän enemmän. :)

Torstain jatkoja teille kaikille!:)


Erika76&12+3:heart:
 
Erika76
Helmikuussa mulla on ollu viimiset kuukautiset ja sen jälkeen ei oo ollut mitään vuotoa, ei yhtikäs mitään. 3kk ei oo nyt ollu kuukautisii.
Raskaustestit on näyttän negaa, sisätutkimuksel ja verinäytteel selvis viime kuun alussa et oon raskaana.
Mut samat oireet mul on ollu tuolta helmikuusta saakka paitsi et nyt on alkan aamupahoinvointi.
Kätilö mittas sikiön niin sai sille pituutta 3.8mm.
 
Ain00: miten voi olla mahdollista, että sait vasta kesäkuulle ajan!? Eikö tuo nyt pitäisi selvittää vähän aikaisemmin, että mistä on kyse:O Mua jotenkin niin ärsyttää tällä hetkellä julkinen terveydenhuolto, kuinka ne voi jättää ihmisen niin oman onnensa nojaan ja käskeä odottamaan epätietoisuudessa vaikka kuinka kauan. Sama kuin Fourth Giftin tapauksessa. Pistää vihaksi:mad:

Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä mitään uutta, sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei vielä kuulunut. Sain viikon päähän uuden ajan sitten pelkästään sydänäänien kuuntelua varten. Neuvolatäti on kyllä aivan ihana:heart: Ahdistusta nyt aiheuttaa kuitenkin se, että menenkö sikiöseulontaverikokeeseen vai en. Olin jo päättänyt, että en mene, mutta neuvolatäti tuntui ihmettelevän asiaa, kun kuulemma lähes kaikki nykyään sinne menevät. Todettiin vaan siinä, että nykyään se on niin automaattista monelle, ettei tarkemmin mietitä sitten että mitä jos tuloksissa onkin jotain häikkää. Mitä on valmis tekemään sen eteen, ottaako esim riskin lapsivesipunktiosta (keskenmenoriski) jne. Olisinkin kiinnostunut, millä perusteella itse päätitte menettekö seulontoihin vai ette? Ärsyttää, kun olen sen luontoinen, että mietin kaikkea niin monelta kantilta enkä osaa päättää:/

Lääkäriajan sain viikolle 10+ ja sitten sen np-ultran 22.5 eli silloin on 12+6. Kauan saa vielä stressata, onko kaikki kunnossa, voi kääk:|

Melanie 9+1
 
Melanie75
Ei kyllä mitään tietoa :/

Koitin tuossa katella et paljonko täällä päin yksityisellä maksaa ultraus. Yhen ainoon hinnan löysin ja sekin oli 240€ :O Mul ei oo iki maailmas tommost summaa laitettavan ultrauksee :S
 
Ain00 Täällä Helsingissä ei edes 4d-ultra yhdellä alan parhaista maksa noin paljoa. Kannattaa soittaa jollekin yksityiselle lääkäriasemalle ja kysyä hintaa, niillä on yleensä ihan huippuluokan vehkeetkin. Täällä hinta varhaisultralle vaihtelee 90-120e.
 
Melanie75 Itse en käynyt verikokeissa seulantaa varten, koska tiesin, että näillä viikoilla en enää kykenisi luopumaan sikiöstä, vaikka jokin olisi huonosti. Np-ultrassa kun näki jo sormet, varpaat, silmät ja kaikki niin miten siinä enää kykenee hylkäämään pienokaisen... Toiseksi, aika ajoin keskeytetään raskauksia seulantatulosten perusteella ja raskauden jo keskeydyttyä huomataankin, että sikiö olisikin ollut täysin terve. En toipuisi tuollaisesta koskaan. Niskaturvotuksen pyysin mittaamaan, jotta tietää vähän varautua tulevaan, jos jokin saattaisi olla pielessä. Turvotusta ei kuitenkaan juurikaan ollut, joten turvallisin mielin eteenpäin...

ps. meillä myös tuntui neuvolantäti olevan kovin ihmeissään kun en halunnut verikokeisiin.

Ain00 kummallinen tilanne kyllä, mutta ihanaa, että sydänäänet olet päässyt kuulemaan! Odottelet sitten pientä joululahjaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja *metsätähti*;26151143:
Melanie75
Ain00 kummallinen tilanne kyllä, mutta ihanaa, että sydänäänet olet päässyt kuulemaan! Odottelet sitten pientä joululahjaa :)
Jep :) Otan nyt rauhallisesti ja en ala stressaamaan asiasta, kaikki kerta kunnossa ja tärkeintä tuo että sydän sykki. :heart:
Neuvolatätsylle soitin niin sanoi et voin soitella hälle heti jos tulee jotain ja kysy että haluunko mennä sinne ennen tuota ultraa, mut eipä mul nyt oo tarvetta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: *metsätähti*
Voimia fourth gift :hug:
Ja ihme juttu myös Ain00:lla, mä kun luulin että rv 5 ei pystytä edes näkemään vielä sydämen sykettä.. kun monilla ei ole edes näkynyt rv 6 vaikka kaikki on ollutkin hyvin.
Mutta hyvä merkkihän se on että sydän sykkii. :)


Painoa on tullut nyt yhteensä melkein 7kg, ja nyt päätän ottaa niskasta kiinni ja lopettaa tän syömisen. Aivan järkyttävää. Vaikka tietenkin niitä kiloja kuulu tulla, mutta tosiaan mennään vasta rv10...
On ollut vaan niin hyvä ruokahalu, johtuu myös varmasti tupakan lopettamisesta kun ainoa nautinto on enään RUOKA. :heart: Ja tulee syötyä niin paljon, eli nyt on aika alkaa kattomaan että mitä siihen suuhun työntää.. Jos tätä tahtia paisuu niin enhän mä jaksa sitten marraskuussa edes synnyttää.....

Eilen hain postista sen kotidoplerin, ja enhän mä ollut tajunnut tilata sitä uä-geeliä, luin jostain että joku sanoi toimivan myös ihan kosteusvoiteella.
Sain kuulumaan oikealla sekä vasemmalla puolella ala-vatsaa viuh-viuh äänet, liekö mun omat sydänäänet, sillä ei tarpeeksi nopeat sikiön sydänääniksi.
Joten ei löytynyt tällä kertaa.. vielä.
Mutta mä en tosta osannut ottaa paineita, oli ihan odotettavissakin ettei vielä kuulu, kun on kohtu taaksepäin kallistunut.
Miehen mielestä ihan huuhaa -laite... :LOL:


Lily_ + kundi 10+3
 
Ain00 Hyvä juttu jos sydän sykki, sittenhän mikään ei periaatteessa ole pielessä. Olet vain tullut raskaaksi muutama viikko sitten, vaikka menkkoja ei olekaan muutamaan kuukauteen ollut. Naisen keho voi olla aika arvaamaton näköjään :D

tulkinnanvarainen isot pahoittelut :hug:

Mulle ei ole painoa tullut "kuin" 2 kiloa, mutta kyllä ahdistaa, jotenkin tosi turvonnut olo, vaikkei kilot näykään muualla kuin mahassa. Esikoisen neuvolakorttia katoin niin silloin oli paino noussut kaksi kiloa vasta rv 22 kohdalla. Mutta pikkujuttuhan toi painnonnousu loppujen lopuksi on, pääasia että kaikki olisi muuten hyvin.
 
Tulkinnanvarainen isot pahoittelut ja tsemppiä jatkoon. Vaikka nyt tuntuu pahalta niin kyllä se siitä. Been there :hug:

Ain00 Ihmettelinkin silloin kun tulit ryhmään, et miten voi olla mahdollista et raskaustestit ei näytä plussaa. no nythän se selvisi, eli olet tullut raskaaksi vasta myöhemmin :)

Paino mullahan tuli se viisi kiloa jo melkein plussasta. Olen ilmeisesti niitä naisia jotka olisi kivikaudella jälkeläisineen selvinneet hengissä kun kroppa imee itseensä kaiken energian ruoasta raskauduttuaan :LOL: Nyt olen ollut parisen viikkoa tiukalla ruokavaliolla ja lisää ei ole tullut. Hyvä niin. Yritän nyt pitää tän painon sinne puolenvälin tienoille. Tietty helpottaa et pahoinvoinnin mentyä olen voinut taas urheilla.

Nelli 10+5
 
TULKINNANVARAINEN iso tsemppihali sinulle. Toivottavasti pystyt jatkamaan häntä pystyssä eteenpäin, sillä uskon että kyllä se vauva teillekin vielä suodaan. :hug:

Paino ei onneksi ole noussut nyt kuin noin kilon verran, kun vertaa aamupainoa siihen mitä se oli vielä ennen plussausta. Toivottavasti sama jatkuu, eli tulisi hyvin maltillisesti tuota painoa nyt ennen puoliväliä, sittenhän se alkaa nousta hieman nopeammin. Sopivasti talven aikana sain pudotettua painoa 15kg ja heti kuurin loputtua sain tietää olevani raskaana. :) Johan tässä on pari kuukautta saanutkin mahtua pienempiin vaatteisiin. Onneksi säilytin kaikki isommat housut, niin ei ehkä tarvitse heti lähteä mammavaateostoksille :D

Dopplerin tilasin siis raskauskeijusta, ja hinnaksi tuli kaikkinensa 29,90€. Mielestäni kohtuulliinen hinta tästä vekottimesta.

Mutta nyt syömään, palaan takaisin taas paremmalla ajalla.

Acacia ja toukka 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Tervehdykset taas pitkästä aikaa!
Viimepäivinä olen ollut aivan älyttömän väsynyt ja nyt saanut parilla vapaapäivällä hiukan levättyä viiden päivän työputken jälkeen. No taas voi sitten viiden päivän putki alkaa.

VaunuistaMeillä on vielä esikoisen vanhat vaunut hyvässä tallessa, joten uskon että tässä tapauksessa säästämme emmekä uusia osta.

Vakuutukset Aiomme ehdottomasti ottaa myös seuraavalle lapselle vakuutuksen. Ekalle lapselle otimme myös ja siitä on ollut suuri apu tässä korvakierteessä, tuubituksissa ja kitarisaleikkauksessa. Otamme vakuutuksen pohjolasta sen enempiä kilpailuttamatta, koska kaikki muutkin vakuutukset olemme ottaneet sieltä.

Asuminen Meillä asumistilanne ihan hyvä, kun vuosi sitten saatiin talonrakennusprojekti valmiiksi. Vauva ei tule tällä hetkellä saamaan omaa huonetta vaan on meidän kanssa samassa huoneessa. Yläkerran rakennus on kesken, mutta sinne on tulossa kolme huonetta ja vaatehuone. Asumme keskellä ei mitään ja miehen vanhemmat asuvat ihan näköyhteyden päässä. Omaa pihaa on runsaasti.
Nyt odotankin että saan alkaa istuttamaan kaikenlaisia omppupuita ja marjapensaita.

Emiliainen Tervetuloa!

Raskauspäiväkirja Mitään varsinaista raskauspäiväkirjaa en ole viimeksikään pitänyt, mutta koska suurimmat tunteeni ja ajatukseni kuitenkin tulen tänne kirjoittamaan niin teen kuten viime raskaudessakin. Eli kopsaan wordille kaikki tänne raskausaikana kirjoittamani ja tulostan sitten muistoksi. On ollut muuten todella kiva lukea esikoisen aikaisia tekstejä.

Ain00 Oho, mullakin varmaan päivät tipahtaa ekassa ultrassa, mutten silti usko että noin paljon.

Tulkinnanvarainen :hug:

-Niipa-
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
TULKINNANVARAINEN olen todella pahoilla näitä ei pitäisi enää tähän ryhmään tulla yhtään ainuttakaan. Iso halaus :hug:

Painoa ei ole tullut eikä tarvitsisikaa paljoa tulla kun on tullut tuota ylimääräistä muutenkin.

Vakuutuksen otan myös vaikka esikoisella vakuutukseen ei ole tarvinnut kertaakaan turvautua onneksi.

Raskauspäiväkirjaa en pidä... en koe tarpeelliseksi vaikka ehkä mukavaa se voisikin olla sitten lapsen kannalta.

Asumisjärjestelyt on meilläkin kunnossa, tilaa riittää mutta pitää vähän miettiä miten nämä järjestelyt hoitaa sitten kun toinen lapsi syntyy... ylläkerrassa olisi isompi makkari minne mahtuisi paremmin esikoisen sänky ja pinna sänky ellei sitten kesän aika saada ihmettä tapahtumaan ja esikoinen siirtyy omaan huoneeseen.

Huomenna lähdetäänkin sitten kylpylään... ihanaa rentoutumista (ehkä) tiedosssa.

ipna 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
TULKINNANVARAINEN Todella pahoillani olen. :'( Vaikka nyt tuntuisi tosi pahalta, niin kyllä elämä kantaa. Paljon voimia teille ja onnea uuteen yritykseen, sitten kun on se aika.:hug:

AIN00 Kyllä on niin jännä tuo tilanne. :) Mutta sydämensyke löydetty ja siitä on hyvä jatkaa. Joulukuussa on sitten tuloillaan paras mahdollinen joululahja teille.:)

Paino Ei ole vielä lähtenyt sanottavammin nousuun, oisko hieman reilu kilo tullut lisäystä. Aikaisimmissakaan raskauksissa en tässä vaiheessa ole vielä lähtenyt turpoilemaan. Lähempänä puolta väliä vasta alkaa kunnon nousut. :whistle:

Raskauspäiväkirja Esikoisesta pidin jonkin verran, kuopuksesta en ollenkaan enkä tälläkään kertaa. On kiva tapa, mutta ei vain ole aikaa eikä virtasta siihen.

Melanie75 taisi kysellä ruokahaluista? Mulla aamuisin maistuu ihan hyvin, samoin siinä puolen päivän korvilla. Sen jälkeen ruokahalu katoaa moneksi tunniksi lähes täysin. Mikään ei oikein uppoa. Illalla sitten ( tähän aikaan ) on aivan järjetön nälkä! Tietää ahmimiskohtausta. :D Tämä toistuu siis joka päivä.
Lihaa en edelleenkään kykene syömään, en missään muodoissa. Toinen todella vastenmielinen on suklaa! Siis voiko joku maistua niiiin pahalta.:$ Ruisleipä, suolakurkut ja verigreipit ovat mun suosikit. Ja salmiakkia himoitsen myös. Hmm...:p

Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrissa! :heart: Ja onnittelut uusien dopplereiden omistajille! Taisi olla nyt useita. :)


Erika76&12+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Voi ei Hippunen82 :'( ... Suuren suuret pahoittelut. VOIMIA.:hug:

Haavemamma Kiitos kovasti tuosta vakuutusinfosta. :) Automaattisesti oletin, että tuo ennenaikaisuus on este saada vakuutus ennen syntymää. Mutta tosi kiva kuulla että näin ei välttämättä ole! Laitan siis hakemuksen vetämään, kun se tulee ajankohtaiseksi. :)


Erika76&12+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä