Marraskuun 2012 masuasukit <3 *heinäkuussa*

Mä tosiaan tajusin eilen, et mulle on jo nyt kaikenkaikkiaan tullut painoa 12 kiloa lisää siitä mitä ennen raskautta olin.. :LOL: ei voi kun nauraa..mies sano eilen, ettei se ny oo paljon..täh? missä maailmassa se elää! :D kyl se on paljon! Vaikka on mun monelle kaverille tullu raskaudessa sitä painoo reilut 20 kiloa..näyttää siltä, et niin taitaa tulla mullekin! :D vaikka ei olis kyl tullu näin paljon viä, jos en olis alussa voinu monta viikkoa huonosti ja syöny mitä sattuu..sillon maistu vaan kaikki herkut.. : /

Hormoonit on täälläkin sekaisin! Välillä itken ihan hysteerisesti jotain pikkujuttua ja toisessa hetkessä oon iloinen..ja sit tulee myös noita raivareita..oon myös herkkä pienillekin tylyille kommenteille..jos mies heittää jotain tylyä herjallakin, niin voin alkaa parkuun.. :D eilen töissä aloin itkeen kun katoin suloista videoo kissanpennusta joka syntyi ilman takajalkoja..mä siis oikeesti sain kauheen itkukohtauksen..onneks kukaan ei tajunnu..nolottaa..

Nellielli ja pötkö 22+3
 
Mua naurattaa kans toi "olalle heitettävät koirankorvat kommentti" hahahahhaaa :LOL:

Tissit
Mul ei oo raskauksienaikana tissit ikinä kasvannu, ei vaikka maidot on noussu. Ja sit ku imetyksen on lopettannu ni roikkuu suurinpiirtein navassa, semmoset tiskirätit :ashamed:

Hormoonit
Siis mua ihmetyttää kyl ku en oo mitää pahempii raivareita tai itkukohtauksia saannu täs raskaudessa. Mieeskii oikee kehuu ku oon ollu niin hyvällä tuulella verrattuna aiempiin raskauksiin. En sitte tiiä mistä moinen vois johtua.

Neuvola
Mulla ois tasan viikon päästä kolmas neuvolakäynti. Kotivaaka näyttää nyt -2kg edelliseen neuvolakertaan verrattuna ja sokerit on pysynny normaaleina, ehkä mullakin riittää sitten se kerta viikossa mittaus. Tuskin rautaa tarttee ainakaan vielä ruveta syömään ku viimeks oli 131 muistaakseen ja väsymys on hävinnyt johonkin. En sitte tiiä johtuuko, kun nukkuu nyt melkee 10h yöunet ku aikaisti omaa nukkumaanmenoa. Ja aikaisemmin lapset heräs aina 6.30 mut ostettiin niiden huoneesee pimentävä rullaverho ni tänääkin nuorempi heräs 9ltä ja vanhempi 10ltä. eli ite sai just sen 10h nukuttua yhdellä vessareissulla onneks selvittiin vaikka vettä tuli juotua aika reippaasti illalla saunan jälkeen.

Nivelet
Onks kellää raskauden aikana tullu nilkat tai polvet kipeeks? Tää on nyt kolmas kerta ku mul tulee polvet kipeeks. Kävellessä ei oo mitää mut sit jos käy esim istumaan tai nousee istuma-asennosta ylös niin polvia heikottaa ihan hirveesti. :kieh: onneks on nyt vain toisessa polvessa, muistan ku viimeraskaudessa oli molemmissa polvissa niin oli kiva yrittää pöntöllekkin käydä istumaan ku sattui niin pirusti ja nouseminen ylöskin vielä.

Pitää vissii mennä laittaa petivaatteet koneeseen ni saa ulos kuivumaan :)

Aurinkoista päivää :wave:

Niiskuneiti-87 ja murunen 21+3 :heart:
 
Huomenia naiset!

Anukkio taas vetäisi 11h yöunet, on tämä energinen keskiraskaus sitten ihanaa :D Mutta enpä valita, olen elämäni varrella kärsinyt niin paljon univaikeuksista, että tämä tilanne on nyt tosi hyvä ja mahtavaa etten ole joutunut turvautumaan unilääkkeisiin!

Musta tuntuu, että olen vasta tällä viikolla alkanut tuntemaan oloni normaaliksi! Siis normaaliksi ja normaaliksi.. tarkoitan raskauspahoinvoinnin loppumista! Nyt se heikotus ja pyörrytyskin on loppunut! Mulla on välillä semmoinen olo, että olenko mä edes raskaana. NIIN IHMEELLISTÄ tämä normaali olo on! Eilen illalla huomasin myös, että ruokakin on alkanut maistumaan. Ravasin koko ajan jääkaapilla katsomassa, että josko sinne olisi itsestään ilmestynyt jotain herkkuja. Tilanne on siis aivan päinvastainen kuin vielä viikko sitten, kun lähes itkua väänsin kun paino laskee liikaa eikä ruoka maistu :) Nyt mietityttää ruuan maistuminen+painonnousu :) Mullahan on siis ylipainoa, joten maksimissaan se 7kg "saisi" tulla lisää. Näin neuvolassa neuvotaan.

Tissiasiaa: Mitäs siihen sanotte, että mulla on kasvanut vain toinen tissi! :O Kun tähän yhtälöön lisää toispuoleisen mahani, niin mahdan mää näyttää kohta mielenkiintoiselta!
Mullakin on entuudestaan ihan kiitettävän kokoiset dolly partonit. On ollut aina. Jos nämä tästä pienenis imetyksen myötä niin olisin vaan tyytyväinen. Oon aina kadehtinu pienirintaisia naisia. Toisaalta, en minäkään haluais niitä koirankorvia :LOL: Taitaa olla turha toive, että tisut pienenis mutta pysyis kuitenkin tissin mallisina :D

Me täällä Paavon kanssa taas kuunnellaan radio rockia ja Jone Nikulaa :D

Mukavaa päivää kaikille!

Anukkio ja Paavo-Poika 19+5
 
Täällä yksi A-kuppilainen (ja mies myös) odottaa, että tissit kasvaisivat raskauden myötä eli tänne voi antaa ylimääräisiä kuppikokoja, kiitos :D :D Mulla siis edelleenkään ei ole kuin pientä turvotusta rinnoissa. Maitoa sen sijaan on hiukan tihkunut jo parin viikon ajan.
 
Poksuntaa 22+0!!!! :heart:

ONTäälläkin vietellään mukavaa keskiraskausaikaa, hyvin sujuu, eikä vaivoja ole. Vatsan kasvu ja liikkeet, jotka muuten tuntuvat jo ulospäin :), saavat hymyilemään ja hyvälle tuulelle! Toisaalta yhtäkkiä saattaa iskeä hormonipiikki ja sitten onkin naama nurinpäin, mutta onneksi ne menevät yleensä aika nopeasti ohi ;)

Ah, en ollut edes kuullu bola-koruista aiemmin, piti käydä googlettamassa :) Oli tosi kauniita, sellaisen voisi ehkä hankkia. Muuten en ole tehnyt mitään hankintoja ja ajattelinkin jättää ne myöhemmäksi, vaikka kaikki pitää ostaa, kun eka lapsi tulossa. Syksyllä sitten tiedossa himoshoppausta! :D

Suzyy ja pikkunen 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: erika76
Voi prkele...Kirjoitin vaikka kuinka pitkät pätkät ja niin hävisi teksti johonkin.:mad:
Mitäs neuvolakuulumisia Sandells81?:)
Käväisin siis aamutuimaan neuvolassa ja anemiaepäilyni sai kun saikin vahvistuksen: Hemoglobiini oli 106.:| Että syy väsymykseen, hengästymiseen ja vetämättömään oloon on siinä. Eipä ole vielä koskaan noin alas vajonnut tuo arvo. Ennätys taitaa olla 110 joka tehtiin viime raskaudessa. Katsoi vanhasta neuvolakortista että tuo arvo oli mitattu rv.19 , eli muutama viikko aikaisemmin. Nyt on ollut niin vähän neuvolakäyntejä että vasta nyt mitattiin toisen kerran tässä raskaudessa ( aikaisempi oli rv.8 jolloin oli 135 ). Että nyt vaan rautaa nappailemaan. Onneksi on aina noussut aika nopeasti tuo arvo, parin viikon päästä ei ole yhtään näin aneeminen meininki enään.=)
Positiivinen yllätys oli verenpaine. Viime raskaudessa oli koko ajan koholla, ja ajattelin että nytkin. Eipä olekkaan. On ollut nyt kaikkina kolmena kertana kun on mitattu, ollut tosi hyvä. Jee. yksi murhe vähemmän. Saa syödä samiakkia.
:)
Sf-mitta huiteli taas yläkäyrillä. Johtuu siitä että olen lyhyt. Aina on alkuraskaudessa ollut yläkäyrillä, Tasoittuu sitten loppua kohti.
Sydän-äänet olivat hyvät ja pomppaili 140 pintaan. Iiris-Irmeli yritti vaan koko ajan potkia laitetta pois. Saanut varmaan tarpeeksi äiskän kotidoppleroinnista.;)
Kelan-lappuset sain. Terveydenhoitaja sanoi että uutta äitiyspakkausta aletaan jakamaan elokuun lopussa. Täytyy siis vähän malttaa ennen kun laittaa pakkausanomuksen vetämään.:)

Nivelet Juu, joka raskaudessa ovat vähän vaivaneet. Eivät kuitenkaan vaivaksi asti.
muljahteleat ja kipuilevat aika ajoin, varsinkin polvet. Kuuluu "taudin kuvaan" tämäkin vaiva.:)

Nyt ryhdyn valepukuisten koirankorvieni kanssa ruoanlaittoon ja sitten päiväunille, kunhan mies tulee ensin kotiin...:)


Erika76 & Iiris-Irmeli 22+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
erika76 Tiedätkö, oliko terveydenhoitajalla varmaa tietoa siitä äitiyspakkauksen jakamisesta? Kun kela on tiedottanut tähän asti vaan epämääräisesti, että "syksyllä, kun vanhat pakkaukset on jaettu loppuun". Ja siitähän ei sitten tiedä, että onko se elokuussa vai marraskuussa... Täytyypi vissiin itsekin ootella vielä hetki sen hakemuksen kanssa =)
 
Moi!

Työnteko on vienyt viimeiset viikot mehut ihan täysin, iltaisin oon ollut tosi väsynyt..Hb
oli laskenut täälläkin 110:n joten aloitin sitten Obsidanit. Nyt ne on menneet melkein kaksi viikkoa ja ehkä pientä piristymistä on ollut ilmassa. Huomenna on täälläkin neuvola, joten mielenkiinnolla odotan mikä hb-arvo on nyt. Pukamat on täälläkin seuralaisina. Tulivat jo ensimmäisessä synnytyksessä ja aika ajoin muistuttavat olemassa olostaan. Nyt on vatsa tavallista kovemmalla raudan syönnistä johtuen ja sieltähän ne on taas iloisesti pompsahtaneet pihalle:p

Rinnat on kasvaneet juu ja uudet bikinit täytyisi käydä ostamassa. Inhoan vain sitä sovitus-puuhaa kaupassa, mutta eipä auta...

Bola-koru: on nytkin kaulassa. Eikös sikiö alakin kuulla tässä 20 viikon paikkeilla. Munkin mielestä jotenkin hellyyttävä idea on korulla:heart:

Aivan ihania kuulumisia on kaikilla ollut ultrasta. Itselläni se on vasta kahden viikon kuluttua; ei jaksaisi odottaa..

Liikkeet ovat edelleen hyvin pieniä, välillä täytyy oikein kuulostella onko siellä ketään. Parhaiten tuntuu jostain syystä kun töissäkin istuu hieman etukumarassa asennossa :)

Pahoinvointi: tulee mulle edelleenkin melkein joka ilta ellen mene nukkumaan siinä 21 maissa. Muuten saa olla sen suhteen päivällä aika rauhassa kunhan vain muistaa syödä säännöllisesti. Ja nälkä tuntuu olevan koko ajan eikä siihen auta sen kunnolla iskiessä mikään pieni, hedelmät tms vaan oikeasti pitää syödä pari kertaa päivässä jotain tukevampaa. Mun mielestä on aika raskasta koko ajan miettiä mitä syö: työpaikkaruokalassa esimerkiksi, että missä on majoneesia, missä ulkomaisia pakastemarjoja tai pakaste herneitä salaatissa jne. Taidan olla vähän hysteerinen, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa:p

Mä NIIN odotan elokuuta, että loma alkaa ja saa ottaa rennosti neljä viikkoa. Sitten ei olekaan niin kovin kauaa töitä. Jos nyt edes äitiysloman alkuun asti pystyy olemaan töissä. Tietysti toivoisi, että saisi olla terveenä, mutta en kyllä nyt kauhean huonoa omatuntoa pode vaikka esim. selän takia joutuisinkin jäämään aikaisemmin pois. Näin on ollut myös aikaisemmissa raskauksissa. Aika näyttää.

Semmoista täällä, nautitaan nyt ihanista keleistä kun ne vihdoin ovat alkaneet:flower:

-Melanie 19+0 POKS
 
Kiitos Erika kysymästä, neuvola-kuulumiset on ihan hyvät, Keijon syke oli taas 155 ja meikän hb oli edelleen 122 ja verenpaineet kohillaan, ja sokerirasitus odottaa elokuun lopulla. Mutta saamari se neuvolan vaaka on sitten ihan viallinen, oli mukamas noussu 5kg paino. Ja kun kävin äsken kotipuntarilla, niin näytti 2kg vähemmän kun neuvolan vaaka. Että mun on nyt pakko testata tota meidän kotivaakaa, että mitä se sanoo 2kg jauhopussin painoksi...
Ja jauhopussi painoi kotivaa'an mukaan 2kg, joten neuvolan vaaka huijaa =)
Siis en tiedä miks tää painoasia niin kovasti rassaa, ei se neuvolan täti sano siitä mitään, mutta itteä häiritsee, etten mahdu hääpukuun tasan kuukauden päästä jos kertyy 10kg ennen sitä...

Turvotusta on kovasti liikkeellä, jalat ihan tukit iltasin kun kokopäivän töissä istuu vaikka tasasin väliajoin pitää pissalla juosta alakerrassa. Mansikoita odottelen, ne olis kuulema hyvä nesteen liikkeellelaittaja.

Mutta tais tulla vieraat, joten illanjatkoja kaikille!

Sandells & Keijo 19+6
 
Hellurei ja nättiä heinäkuuta!!! =)

Poksumaan tulin vain eli 21+0 ja näin pärähti 22viikko käyntiin. =)

Allergialääkkeitä haenkin sitten heti huomenna! Helpottuu tämä pärskiminen. =) Kiitos vaan vinkeistä!!!! :)

Bola-koru on ollut jo noin kk kun se on kauhean kiva. :)

ON: Mä täällä siivoilen oikein urakalla kun huomenna tulee suku kahvitteleen, kun tämä mamma täyttää tasan 30vee! Tänään pitäisi vielä ripustaa verhot ja laittaa matot lattialle. Huomenna teen kakun ja käyn ostamassa mansikat. Niin ja keitän kahvit! =)

Harakanhattu ja pieni 21+0 <3


Rakenneultra meillä onkin sitten perjantaina ja kyllä jo niin jännittää että onko siellä kaikki kunnossa ja saadaankohan selvyyttä sukupuolesta. :) Hiiiii!!
 
Äitiyspakkauksesta: En yhtään tiedä oliko terveydenhoitajalla ns. varmaa tietoa. Sanoi nän: " Kuulin just, että vanhaa äitiyspakkausta jaetaan elokuun loppuun asti ". Enpä kysynyt sen tarkemmin. Mutta laittakaamme siis anomukset mahdollisimman myöhään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Tuosta uudesta äitiyspakkauksesta luin että tulee nähtäväksi Kelan sivuille elokuun aikana. Itsekin varmaan vertaan että onko sisältö kivempi kuin nykyisen ja sen mukaan sitten lykkään hakemusta menemään. Uudessahan on ainakin se uusi kiva laatikko, mutta toki sisältö ratkaisee.

Synttärionnittelut Harakanhattu :flower:

(.) Tänään kolmannessa neuvolassa kaikki onneksi ihan mallillaan sekä minulla että sintillä. Pienen sydän sykki vahvasti ja sykkeet 140-150 välillä. Mulla hemoglobiini oli pysynyt samassa eli 128:ssa. Painoa oli tullut 1kg eli ollaan lähtötilanteen kanssa melkoisen samoissa. Verenpaineet ja pissa ok. Kela -laput saatiin täälläkin mukaan ja hammashoitolaan lähti neuvolasta minun ja miehen yhteystiedot, niin kutsuvat sieltä sitten pikimmiten suuhygienistille. Ens maanantaina sitten rakenneultra!

Tuna ja sintti
20+2
 
Viimeksi muokattu:
Lainaus kaksplussan raskaussivulta raskausviikolta 23:
Jos lapsi syntyisi jo nyt, hänellä olisi mahdollisuus selviytyä.

Jee, eli voiton puolella ollaan =) Toivottavasti kenenkään pikkuinen ei tee vielä tuloaan, onhan riskit näin ennenaikaisessa synnytyksessa aivan valtavat, mutta keskenmenojen jälkeen tuntuu hyvältä tietää, että vauvalla on jo pienet mahdollisuudet selvitä :heart:

idylli 22+4
 
Ihanaa aurinkoista ilmaa ollut!
Ja kuinkas ollakkaan mun täytyy huomenna palata työrintamalle. Siellä sitten ollaan kunnes äippäloma alkaa taikka pitää saikkua hakea. Eikun mullahan jäi vielä lomapäiviä käyttämättä 11, joten ne sitten saa pitää viimeistään ennen äippälomaa.

Onnea kaikille ultrakuulumisista, ja itse mietin samaa että tuntui tyttövoittoiselta tällä hetkellä. Tosin en ole listalta mitään laskeskellut.

Mulla on nyt täällä kämppä täynnä esikoisen vauvavaatteita leviänä kun sain ihmeen siivousvimman ja meinasin että järjestelen ne kokojen mukaan. =) Ja muuten olen tuntenut nyt kuplien poksuntaa muutamana kertana :heart:

Nyt suihkuun ja koittamaan jos sais unenpäästä kiinni, tottunut nyt lomalla menemään hiukan myöhemmin nukkumaan ja huomenna olis herätys kuudelta.
 
Tulin myös merkkaamaan heinäkuisen marraskuulaisten ketjun :)

Onnittelut ultrakuulumisista ja puolen välin saavuttamisesta. Alkaa olemaan koko porukka kohta odottamisen "paremmalla" puolella. Ja kiitos Idyllille pinon päivittämisestä. Muokkaisitko tietoihini vielä poikalupauksen, oli jäänyt edellisestä päivityksestä puuttumaan :)

Närästys on täällä tuttu vaiva. Kärsin ennen raskautta sappivaivoista, joiden oottelin pahentuvan raskauden myötä, mutta jostain syystä vaiva onkin kaikonnut kokonaan. Sen sijaan kurkkuun nousee karvaus ja kuplintaa ruokailujen jälkeen ja iltaisin ja kun olen makuulla, mutta myös kun olen pystyssä... Tämäkin toki liittyy syötyihin ruokiin (nimim. söi kalaa tänään ja kärsii siitä edelleen..)

Rinnoista ja koiran korvista ja tiskiräteistä :LOL: puheenollen... kasvua en ole täällä huomannut (ihan ovat tarpeeksi kookkaat entisestään...), mutta jos joskus olisi voinut haaveilla terhakkuudesta, niin ne haaveet voi nyt viimeistään heittää menemään... En tiedä onko tunne teille muille tuttu, mutta välillä tuntuu, että kun kumartuu alaspäin, niin nuo lätyt rullaavat vatsaa vasten sisäänpäin niin, että nänniosa katoaa kokonaan näkyvistä... Siis voi toki olla ihan kuviteltuakin, mutta musta tuntuu oikeesti siltä :LOL:

Negiskeskustelu oli enempi tuolla kesäkuun puolella, mutta sen verran lisään siihen vielä, että itse en ole saanut mitään negatiivisia kommentteja osakseni... sen sijaan mun omat "negatiiviset" tuntemukset on läheisissä herättänyt vähän torjuvaa asennetta. Porukohtauksen oon saanut siitä, että tuntui ettei saisi olla huolissaan lapsen kehityksestä, tai ainakaan sanoa sitä ääneen... kun jos sanot ääneen huolesi, niin se on sama kuin manaisi huoliansa tapahtuvaksi. Tokihan mä olin huolissani, varsinkin ennen rakenneultraa... Eikö kaikki ole? Sit vaan alko ahdistaan, kun tuntui, ettei sitä saa sanoa ääneen.

(.) Rakenneultran jälkeen mulla muuten alkoi selkeesti seesteisempi vaihe. Tosi tasanen ja onnellinen olo. Aamusin herää tyytyväisenä, oli tiedossa sitten millainen päivä vaan. Pojukin potkii tasaseen tahtiin ja saa mut hymyilemään :heart: Välillä tuntuu, ettei asiat vois olla enää paremmin! :) Ja mitään erityisempiä vaivojakaan ei ole, ainakaan mitään sellaisia, minkä kanssa ei olisi jo oppinut elämään..kuten se närästys ja hengästyminen.

Hengästymistä
mulla on muuten ollut viikosta 4 lähtien.. Portaiden nouseminen varsinkin aiheuttaa hengästymistä. Ei niinkä nousu sinänsä, mutta pysähtyminen sen jälkeen. Samoin huokailua esiintyy kun vain makaan sohvalla. Viime yönä nousin ylös sängystä ja lähdin hetkeksi kävelemään ulos, kun tuntui, että sydän hakkasi liian lujaa ja oli liian raskasta hengittää/huokailla. Pikku-happihyppelyllä olo helpottuu, koska oon huomannut, että kuumuus aiheuttaa mulle kovasti tukalan olon välillä.

Vielä pari tuntia, niin poksahtaa 23+0 =)

sisunen & seve (molemmat loppuvuoden tulokkaita ja ihan varmasti tasavertasia alkuvuotisten kanssa ;) )



 
Moro mahakkaat!

Tisseistä: Kiva kuulla, että täällä on muitakin monsterikannuisia:D. Nynaeve kyseli isojen imetysliivien perään, ja mun tiedon mukaan niitä saa suomesta ainakin changelta ja lumingerien nettikaupasta (oon huomannut että omaa kokoani 80G ainakin löytyy). Hinnathan huitelee tuolla viidenkympin tuollapuolen, mutta kannattaahan sitä kannattimista maksaakin. Toinen vaihtoehto on tilata brittiläisistä nettikaupoista, esim. bravissimo ja figleaves. Ois kyllä ihanaa, jos vois ostaa liivinsä mistä kaupasta vaan, oon tosi kateellinen normaalikokoisille.

Kela-laput
Miten te ootte ne jo nyt saaneet, pitäskö ne pyytää vai muistaako se neuvolantäti antaa ne? Onko kela-hommiin joku takaraja? Pelkään, että sossin sen jotenkin, neuvolassa ne tuntuu olettavan, että kaikki ensisynnyttäjätkin on lukeneet kasan kirjoja aiheesta.

Nyt soffalle mahan ja jaffakeksien viereen,
lämpimiä päiviä kaikille,
Empiria + poikanen 20+2
 
Kiitos liivivinkeistä, Empiria! En ole liivejä aiemmin uskaltanut ostaa netistä, kun liikkeissäkin asioimalla saa kahlata läpi tosi monet liivit, että löytyy omille kannuille sopivaa mallia. Eniten näissä nyt mietityttää se, että kuinka suuriksi nämä oikeasti kasvavat. Jos ostan lähemmäs sata euroa maksavat kuppia suuremmat liivit, ovatko ne kuukauden päästä jo liian pienet? Ja ostaako samantien imetysliiveiksi ne isommat, palautuvatko rinnat suunnilleen entiseen kuppikokoon, jolloin tavalliset uudet ostokset jäisivät turhiksi? Hankalaa....

Muutenkin tissirintamalla on tapahtunut viikon sisällä muutoksia; nännit ovat kasvaneet ja tummentuneet aavistuksen verran ja niistä tihkuu vaaleaa nestettä välillä. Apua!

Kiitos hyvästä tissimielikuvasta, sisunen! :D :D

Itse olen täysin paitsi hormonimyrskyiltä. En edes muista milloin olisin itkenyt viimeksi. Raivoan kotonakin vain, jos on niin nälkä, että huudan sen takia. Verensokeri ei kai kestä niin suuria laskuja kuin ennen. Mutta yleisesti ottaen tässä vaiheessa tuntuu, että raskaus taitaa sopia minulle. Olo on onnellinen ja kynnetkin ovat ikuisen kynnenrepijän sormissa ihan ennätyspitkät ja vahvat, eikä kynsienpurentaa tai repimistä ole tarvinnut harrastaa ollenkaan. Outoa!

Kelan lapuista sain tänään itsekin heinäkuun lopulle päivitetyn raskaustodistuksen. Neuvolantäti sanoi antavansa sen minulle siksi hyvissä ajoin etukäteen, jos tarvitsemme sitä jommankumman työnantajaa varten yms. Kelan sivuilta voi pankkitunnuksilla katsella omat "eräpäivät" kaikkien hakemusten jättämiselle. Marraskuiset eivät ole myöhässä, äitiysrahaa yms. paketteja pitää hakea 2 kk ennen laskettua aikaa. Mutta kannattaa käydä katsomassa Kelan sivuilta, eiväthän ne neuvolantäditkään ole mitään Kelan työntekijöitä.

Nyt nukkumaan, huomenna pitää herätä pitkään työpäivään jo viiden jälkeen!

Nynaeve ja Pp 19+3
 
Empiria Neuvolasta saa raskaustodistuksen (ja yleensä myös ne kela-laput), kun raskaus on kestänyt 154 päivää eli siis 22 viikkoa. Sen jälkeen voi siis hakea äitiysavustusta, äitiysrahaa jne. Mutta siis nou hätä, ei sulla vielä kuulukaan olla niitä lappusia, kun sulla ei oo toi 154 päivää täynnä, et siis ole sössinyt mitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskuneiti-87
Tänään käytiin ihan päiväreissulla parin sadan kilometrin päässä. Matkan varrella käytiin minun sukulaisten haudoilla, nekin kun on kauempana täältä. Samalle hautuumaalle on haudattu isä, ukki, mummo ja 3 setää. Eli toisinsanoen koko isän puoleinen suku. Kun ei isällä ollut muita lapsia ja hänen veljensä eivät kukaan ehtinyt lapsia saada. Mummokin oli ainut lapsi. Ukilla vissiin veli oli ja sieltä jotain sukua on, mutta en ole kuin vissiin kerran pari heitä nähnyt. No nyt ainakin sitten suku jatkuu, kun pikkuinen saadaan maailmaan.

Tuosta äitiyspakkauksesta en oikein osaa päättää, haluanko sen uuden sitten vai en. Kun ei sitä ole nähnyt. Ei tuo vanhakaan huonompi olisi. Jossain vaiheessa kun lappuset vaan sit laittaa menemään ja kattoo miten käy. Ihan kuun lopulla on vasta seuraava neuvolakäynti, eli elokuulle ainakin menee sit sen hakemuksen laitto jokatapauksessa.

Tissit täälläkin jo valmiiksi riittävän isot. Ennen raskautta sen 70E tai DD. Tuon koon liivejä olen muuten joskus löytänyt ainakin anttilasta. Joku taisi tuota kokoa kysellä. Onneksi ei ole vielä juurikaan kasvanut, lähinnä jotenkin kiinteämmäksi ja raskaammiksi muuttuneet. Mutta joo kivaa varmaan etsiä sitten niitä imetysliivejä. Oikean ympärysmitan löytäminen varmaan vaikeaa, kun tosiaan vielä menee tuo 70.

Onneksi hormonit ei ole vielä juurikaan jyllännyt, varsin tasainen olo on. Ainahan sitä jotain toisinaan on, mutta niinhän se on muulloinkin ollut. Täällä on jonkunlainen energinen keskiraskaus menossa, välillä virtaa kyllä riittää ja saa tehtyä vaikka mitä. Tosin kumartelu ei enää tee hyvää, kun vatsa on jo vähän tiellä.

Ja onnea kaikille vielä ultrakuulumisista. Yks päivä laskin, että tyttölupauksia olis 11 ja poikalupauksia 10, eli aika tasoissa, toki noissa saattaa nyt olla jo muutoksia, jos listaa on päivitelty.
Edit: Nyt sitten listan mukaan tyttölupauksia 14 ja poikia 13, eli lähes tasoissa edelleen :)

Tirppana & 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut puhe tuosta hengästymisestä, itelläni kans ihan normi kävely saattaa hengästyttää aivan valtavasti, välillä taas tuntuis kun jaksais juosta vaikka kuinka pitkään ettei tee pahaa.Nyt on muutaman kerran tultu vedettyä hölkkälenkkejä, muuten tuntuu hyvältä, mutta juostessa/hölkätessä rupeaa pissattamaan niin kauheesti.

Jatkuvasti sais ravata vessassa, kotooltakin kun lähden käyn aina vessassa mutta silti jo 10 minuutin päästä saattaa olla kauhea pissahätä. Öisin onneksi riittää se kerran vessassa käynti jos ei sitäkään.

Painoa on siis raskauden aikana tullut se 8 kiloa, ja 4-5 kiloa tuli jo ekan kolmanneksen aikana.. Onneksi nyt on vähän hellittänyt toi painonnousu.. Mua niin hirvitti toi painonnousu alussa. :|

Liikkeitä tuntuu päivittäin, aika hiljaisia vielä, semmosta kuplintaa, välillä vähän selvempiäkin pikkupotkuja. :) Doppleriakaan ei ole tullut enään käytettyä jotenkin osaa jo ottaa rennosti. Viimeksi kotona kun dopplerilla kuuntelin niin kundi potkas suoraan doppleriin.. :LOL:

Lily_ 20+2
 
Huomenta! Hyvin nukuttu yö takana ja täällä ollaan jo ylhäällä. Tässä talossa on vielä kaikki muut nukkumassa, joten harvinainen rauhallinen kahvihetki menossa.

Kelan lapuista Joo, todellakin ihmettelen jos olette jo raskaustodistuksia saaneet ennen rv 22 täyttymistä. Ei kannata niitä ainakaan kelalle laittaa ennen kuin nuo viikot on tulleet täyteen, tulee hakemukset bumerangina takaisin. Siinä on tehnyt th:t virheen.

Äitiyspakkaus Aikaisempina vuosina ainakin on ollut niin, että sitten kun kuvat uudesta pakkauksesta on kelan sivuilla, niin pakkaus on jaossa.

Rinnat ja nivelet Rinnat on ihan normi-c eikä juurikaan raskaudet/imetys ole niihin vaikuttaneet. Pitäis kai olla onnellinen, että tässä kehossa on jotain normaalin kokoista. Nivelissä ei ikinä ole ollut ongelmaa, mutta kengän koko on raskauksien myötä kasvanut. Ekan raskauden aikana koko oli 39 ja nyt 18v ja 8 raskautta myöhemmin se on siro 41.

Huomenna tulee lomarahat, ja voi alkaa todella katsella tuplarattaita. Sitten olisikin kaikki isompi kasassa, ainoastaan pikkusälää pitää ostella sitten lähempänä marraskuuta. Nuorimmaisen turvakaukalon olin jostain syystä jemmannut varastoon, vaikka yleensä hankkiudun aina eroon vauvajutuista kun niitä ei enää tarvita, olisko ollut jonkinlainen etiäinen?=)

Kaunista kesäpäivää,

Scala rv 21+6
 
RD/Sokerirasitus: Meillä terkka sanoi että mun ei tarvii mennä kun lähtöpaino normaali. Mutta...nyt kun olin siellä rakenneultrassa, niin lääkäri oikein suuttui terkan toiminnasta ja sanoi että ikäni puolesta joudun automaattisesti. Eli sinne sitten vkolla 24.

Tissit: mulla OLI C:t ennen ekaa, mutta ne muuttui imetyksen jälkeen koirankorviksi ;) vaikutusta on tietty silläkin ettö urheilin ja laihdutin aina raskauksien jälkeen nopeasti omiin mittoihin. Nyt raskauden aikana ovat taas paisuneet jättimäisiksi ja kun maito niihin nousee niin ovat ihan järkky melonit vähän aikaa :D mutta en oikein välitä isoista tisseistä, paljon kivempi on sit taas olla omassa urheilullisessa ja tissitömässä kropassa :D

Vaunut: OSTETTIIN! Ollaan just nyt lomareissussa Virossa ja tutkin jo etukäteen alennussivustoja netistä ja yhdessä kaupassa oli HARTAN TOPLINE X:t, mitkä halusinkin, alennuksessa. Sain nyt satasen halvemmalla kuin Suomessa. Tuossa ne nyt nököttää hotellihuoneessa ja niin hienot ovat. Ne on vaan valkoiset, että vähän jännää miten niiden kanssa pärjää...Onko jollain kokemusta vaaleista vaunuista? Ne on keinonahkaa, onko jotain suoja-ainetta esim. olemassa?

Nelli 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Kyllä on säät lomailijaa suosineet :cool:! Alkaa jo uhkaavasti olkapäät punoittaa, tartteekin heittää enemmän 50 kerrointa nahkaan. Mutta mitä muuta voi olettaa, kun on 9h pihalla! Tänään suunnitelmissa mattojen ja ikkunoiden pesua lasten kanssa. Ihanat rantsuilmat ois, mutta toi vesirokko nyt rajottaa menoja. Omalla pihalla oltu tai käyty metsä- ja pyöräretkillä.

Scala Meillä kukutaan aina jo viimeistään klo 6. Mutta parempi sekin kuin ensimmäiset 3,5vuotta herättiin 4.30-5 :LOL:

Äitiyspakkausta mäkin mietin maltanko odotella vai pistänkö paperit samantien eteenpäin. Ensi viikolla on neuvola. Niitä on niiiiin ihana hypistellä! Mutta jos malttais odotella, kun tän pakkauksen vaatteita on tullut jo ostettuakin. Tekis mieli ostella kaikkea vaaleanpunaista, mutta olen onneksi mieleni vielä malttanut.

Sokerirasitukseen
haluan. Olen käynyt aiemmissakin raskauksissa ja niin haluan tässäkin. Haluan tietää kaiken olevan ok siltä osin.

Omaan napaan sitten. Eilen illalla oli tunnin kestävät jumppailut, tosi pitkiä aikoja myllertää! Iltasin huomaa supisteluista, että vauhtia riittää.. mutta eihän tässä onneksi ole kuin 4 viikkoa ensimmäiseen lääkäriaikaan, niin saa tietää onko supparit harmittomia. Mutta on sitä niin eri tavalla jaksavainen ja energinen lomalla kuin töiden jälkeen illalla! Maha on somasti pyöristynyt, mutta ihana vaihe tämä kohta kun se ei ole edessä vielä tai haittaa menoa.

Tissit on saaneet kokoa. A muuttunut B:ksi, ehkä kohta jo kokeiltava C:tä. Ei aiemmissa raskauksissa näin ole kasvanut! Mutta siis raskauksien ja imetyksien jäljiltä on sellaset lurpsakkeet, ettei tisseiksi tunnistaisi jollei tissien paikalla olisi.

Nytkin muuten supistaa..

Hevosenkenkä 22+2
 
kelan lapuista... terkkari ei vois oikeestaan antaa niitä ennenkuin rakenneultra on tehty, ja ne päivät on täynnä.... tai omalla kohdalla joka odotuksessa tämän suhteen oltu erittäin tiukkoja.
kelan laput toki voi antaa, mutta raskaustodistus on mulle ainakin sanottu et sen saa antaa vasta, kun lääkäri on tehny rakenneultrankin.
kelaan ei kannata kiikuttaa lippuja, ennenkuin on myös toi todistus mukana.

jaha neiti pippuri kiukkuu, jatkan myöhemmi
 

Yhteistyössä