Marraskuun 2012 masuasukit <3 *heinäkuussa*

Kiitos toppapussivinkistä! En ollut tiennyt tuollaisesta, mutta hankintalistalle menee :)

Närästyksestä tuli mieleeni: sairastuin refluksitautiin jotain 9v. sitten jonka seurauksena mulle tuli kurkunpään tulehdus, ääni meni ja tuli pariksi viikoksi puhe- ja kuiskauskielto. Opettaja kun olen ja ääni on työkaluni niin tuo säikäytti aika lailla. Popsin Nexiumia usemman kuukauden ja ruokavalio meni remonttiin. Närästys on siitä lähtien pysynyt poissa, kun vältän sitrushedelmiä, limuja, tomaattia, tulisia/maustettuja ruokia, rasvaisia ruokia, kahvia juon kohtuudella. Ja toki annoskokojen tulee olla pieniä, ettei sitä hapanta ainesta pääse ruokatorveen nousemaan. En ole nyt raskaana ollessakaan juurikaan närästyksestä kärsinyt, toki ylilyöntejä sattuu joskus ja syön jotain "kiellettyä". Silloin yksi rennie riittää.

Ja se hengästyminen, siis mähän hengästyn jo siitä kun kävelen kotona yläkertaan.. en tiedä itkeäkö vai nauraa.. :) Tätä on jatkunut jo useamman viikon. Ylimääräisen hemoglobiinin otonkin pyysin kun ajattelin syyn löytyvän sieltä.. mutta se olikin 134! Välillä sitä kyllä tuntee ittesä ihan raihnaiseksi mummoksi.

Onnea kaikille, jotka ovat saaneet rakenneultrasta iloisia uutisia! Minulla se on edessä ensi viikon perjantaina ja tajusin just tänään että se on 13. päivä perjantai :O

Anukkio ja Paavo-Poika 19+3
 
Tickerille ei taida täällä olla erillistä allekirjoituskohtaa, jossa se toistuisi jokaisessa viestissä. Itse käsitin niin, että se pitäisi liittää ihan viestiin, jonka jälkeen se on uudelleen käytettävissä liitteenä tulevissa viesteissä.. Tiedä sitten, mutta kokeen vuoksi tein itselleni sellaisen nyt tähän..

Acacia 21+6



 
Kesälomareissu takana, päästiin sitten vihdoin lähtemään reissuun kun pojan kuume saatiin hoidettua.Kivaa oli olla reissussa, mutta kivaa olla myös taas kotosalla. Torstainahan mulla sitten alkaa taas työt vanhusten parissa. Vointini on ollut ihan hyvä ja iskiaskin on vaivannut vain satunnaisesti. Saas nähdä miten työpäivät vaikuttavat iskiakseen.

Mulla poikaolot ja tyttöolot ovat vaihdelleet pitkin alkuraskautta. Alkuun olin sitä mieltä että poika tulee, sitten alkoi pahoinvointi jota ei ollut ekassa raskaudessa, joten ajattelin että tyttö on tulossa. Mies höpötteli että ei ne olot mitään merkkaa joten jälleen veikkasin poikaa. Ultraan mennessä poikaolo oli vahva, koska miehen puolella heitä "poikia" on kolme ja tyttöjä yksi. Ultran tehnyt erikoislääkäri kyseli potkuista ja kerroin etten ole mielestäni tuntenut mitään, sanoi että johtuu siitä että istukka edessä. Tuntui ihmeelliseltä että en tosiaankaan tunne mitään liikettä, vaikka "Pekka" heilui minkä kerkesi ja ultraajan oli välillä vaikea saada tehtyä mittauksiaan.
Kysyi haluammeko tietää sukupuolen- kyllä!
TYTÖLTÄ kuulemma vaikutti. Tuleva isoveli tosin hehkuttaa että sieltä on poika tulossa. Painoarvio oli 230g ja viikot pidettiin ennallaan, vaikka pään, jalan ja koko vartalon mitta vastasivat kaikki eri viikkoja

Niipa ja Pekka Perunapää 19+1
 
Aurinkoista huomenta äitykät! :)

Onnea Niipa-85 tyttölupauksesta :heart:

Iskias
Tääl alko kunnon iskias vaivat viimeyönä, hyvä ku pääs ees sängystä ylös aamulla ja nuoremman neidin nostaminen häkkisängystä oli kyllä aikamoista tuskaa :kieh: Miten toi raskaus saakin kropan ihan juntturaan. Silti en päivääkään antais pois :p

Negistelyistä vielä sen verran, että eilen kävi mun isoäiti katsomassa likkoja, likat pitää sitä niiku isomummona, niin isomummo tokas, että miten sä oikee jaksat?! Ja ilme oli mun mielestä just semmonen et mun lapsis ois jotaa vikaa :ashamed: Ja sit just ku me ei haluta kertoo sukupuolta niin oli siitäkin vähä pettynny.. Must on niin tyhmää ku ihmiset rupee tollee arvostelemaan ku ensinnäkään me ei koskaan viedä ees lapsia kellekkään sukulaiselle hoitoon. Aina ollaan ite sumplittu jotenkin jos on tärkeitä menoja ollu. Niin ei pitäs olla sukulaisilta pois se kuin monta lasta meillä on. Minähän se äiti olen ja omat lapseni kasvatan ja hoidan. Kyllä mun mielestä multa riittää rakkautta vielä yhdelle lapselle lisää. Ja nyt, kun on vielä nuori ja jaksaa ni miks pitää ihmisten ruveta arvostelee siitä kuin monta lasta joku tekee yms.. Huh, olipahan taas valitusten valitus :kieh:
Mut siis ärsyttää moinen ku aina ollaa ite pärjätty omillamme eikä apuu olla missää pyydetty ni ei mun mielestä kellää oo varaa tulla mitään kommentoimaan.

Ootan kyl ihan innolla ku pitäs uus lastentarvikeliike avautuu tänne tän kuun lopussa. Ei malttas millää oottaa, että pääsee hypistelee sinne kaikkii ihanii vauvajuttui :D Aattelin sieltä kattoo sitä toppapussii turvakaukaloon ja uus turvakaukalokin pitäis hommata.

Jaahas, tänää ois miehen synttärit ni täytyy lähtee vissii vähän leipomaa jotakin, jos sukulaisia on kahville tänää tulossa. :)

Niiskuneiti-87 ja murunen 21+2
 
Miten tuntuu tyttövoittoselta marraskuulta? Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Ihana kun nyt lomalla aamusin saa köllötellä 6.30 asti, niin mahassakin alkaa mylläys aina niihin aikoihin :heart:

Mutta eipä meille muuta kuin rentoa lomailua hengaillen. Reissut jäi tekemättä vesirokon vuoksi. Onneksi olen itse sarastanut lapsena.

Hevosenkenkä 22+0
 
epätoivon itkut itketty viime yönä. oon niiiiiiin väsynyt... taapero huusi taas jotain, lie kipeäksi tulossa. ois niin valmis iskeen haskat tiskiin ja luovuttamaan.
puuskutan minäkin kuin höyryjuna jo ihan pienestä. lepotaukoja tarvii tosi tiuhaan... painavien nostelut ei tee hyvää, viime yönä taas supistelikin.
meneekö hermot vai ei :D
närästääkin piru vie..
kauppa-asioille mentävä, huomenna poksuu onneks..
 
No täältä tulee tasotusta hevosenkenkä ;) Elikkä meille voi päivittää poikalupauksen :heart:

Rakenneultrasta Treeltä kotiuduttiin ja Uubo 20+2 vastasi mittoja 19+6, painoarvio 323g kaikki rakenteet näytti hyvältä :) Jäbä suostu näyttään jalkoväliään ja saatiin poikalupaus! Apua, oon niin onnellinen niin luvattoman paljon poikaa toivoinkin :heart::heart::heart: kyllä miehelläki välähti leveä hymy kun ultraaja kertoi sukupuolen :LOL:

Jätkä oli niin kippurassa ja istukan takana (istukka etuseinässä) ettei 4D-kuvasta ollu mittää hyötyä, saatiin pysäytyskuva matkaan missä näkyy otsa istukan ja kohdunseinän välissä ja kädet naaman edessä nyrkissä ristissä :D Jouduin hyppimään ja pomppimaan että saatiin ees kaikki mitat otettua :kieh:



"Piru vie, elekää kattoko minnuu!" :D



Lumineiti ja Uubo 20+2
 
Pääasiassa tulin nyt vain poksumaan, mutta löysinkin taas kommentoitavaa ja höpistävää.

Onnea kaikille ultrassa käyneille taas hyvistä uutisista ja tyttö/poikalupauksista!

Selkä on vaivannut minua jo vuosikausia, ja on se kertaalleen jo leikattukin välilevypullistuman takia. Sen takia odottelin että raskausaika saattaisi olla hankalaa selän puolesta ja odottelinkin että iskiashermo alkaa taas vaivaamaan oikein urakalla. Mutta ei, minkäänlaista ongelmaa ei ole vielä ollut selän kanssa. Ei ole menneet lihakset jumiin, ei iskiasoireita, ei mitään. Raskaus paranti mun selän. :D Ainakin tähän saakka, palataan asiaan sitten kun alkaa masulla olla enemmän painoa. :D

Hengästymistä olen huomannut itsekin nyt tulevan entistä helpommin. Eilen riitti, että makasin sohvalla jotenkin huonosti sen jälkeen kun koko päivän olin taas ollut menossa. Tosin minulla vaikuttaa tuohon hengästymisen tunteeseen jo sekin, että olen astmaatikko, ja keuhkojen toiminta on vähän niin ja näin.

Eilen tein pienen kokeen masun kanssa, kun mies ei vieläkään ole päässyt tuntemaan potkuja. Ajattelin, että jos hän ei tosiaan vielä tunne mitään, niin kokeillaan näkisikö hän niitä. Laitoin puhelimen masun päälle ja makasin selälläni sohvalla. Ei ollut riemulla rajaa, kun huomasin, että aina potkun tulessa koko puhelin heilahti mukana. Siitä saatiin konkreettinen potkumittari, ja näky muuten hyvin kaikki monotukset. Nyt vaan tekisi mieli sijoittaa erilaisia esineitä tuohon mahalle ja katsoa miten ne liikkuu. Olenkohan ihan kajahtanut jo? :LOL: Mutta hauskaa oli.

Siinä tältä erää, ja sitten se poksuminen..

Acacia ja matkustaja 22+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille! :heart:

Tänään käyty neuvolassa ja olin ihan iloisesti yllättynyt, kun hemoglobiini oli hyvä (124)! :) Paino noussu taas (jo 8 kiloa ekasta neuvolasta)..prkl..mut minkäs sille teet! :D Ja tosiaan ne mun supistustuntemukset on tosiaan ollu supistuksia..mut ei kuulemma huolta, jos ei oo jatkuvaa..et sit jos alkaa oleen paljon tasaisesti, niin sit yhteyttä neuvolaan.. ja selkä vaivaa tosiaan..siitä sano terkkari vaan, et täytyy välillä nousta seisoon ja vähä jumppailla..juu, no mut ei se auta kun sen hetken.. mut yritetään! Ja sokerirasitukseen täytyypi mennä. Varasin sen heti..olis reilun kolmen viikon päästä sit sekin inhotus! :D

Hengästymistä oon huomannu joissain tilanteissa..välillä tulee pienestäkin muka tosi hengästyneeks..vaikka mäkin harrastan paljon liikuntaa, niin silti joku rappusten nouseminen voi olla paljon rankempaa välillä ku tunnin kunnon hikijumppa.. :D

Närästys Täällä ollu nyt jonkin verran..en oo kyl huomanna tiettyä ruokaa mikä tekis..tulee vaan välillä..sit vaan vettä ja rennie niin johan helpottaa.. :)

Nellielli ja pötkö 22+2

 
Viimeksi muokattu:
Mulle vois lisätä tonne listaan sen tyttölupauksen. =)

Mullaki alkaa nyt heinänuha vaivata (vai mikä allergia lie), nenä vuotaa, aivastuttaa, kurkku tuntuu karhealta.. Luulin jo, että tästä olisi päästy, kun ei alkanut heti alkukesästä oireet, niinkuin tähän asti, mutta ei. Toivottavasti ei paljoa tästä enää pahene, ei oo ollenkaan hyvä olla! Vaikka oonhan tuota jo kaksi kesää pärjännyt ilman lääkkeitä, joten eiköhän se tämäkin kolmas mene. Yritetään ainakin! :)

Tissit on nyt kasvanu hirveesti. Yhet (tähän asti ihan liiat isot) imetysliivit tuntuu viel suht hyvältä päällä, muut ahistaa, puristaa ja kiristää. Mitenhän paljon ne tästä vielä kasvaa?

Univelkaa alkaa kertyä, kun jostain syystä poika nukkuu toosi huonosti nykyään. Nytkin on parina aamuna heränny jo heti viiden jälkeen ja päikkäreitä nukkuu tunnin, jos sitäkään, normaalin 2,5-3tunnin sijaan. Oih.
Sen takia varmaan on nyt taas niitäki päänsärkyjä ollu usein.

Mutta nyt tarttee mennä antaa pojalle ruoka, se jo tuolla pöydän alla kiljuu...

kiukuttelija 22+1
 
Herranjumala mä koin äsken kauhun hetkiä neuvolassa kun sydänääniä ei heti kuulunut :( Paavo on ollut pari päivää hiljainen/ en ole tuntenut liikkeitä - paniikin ainekset olivat koossa. Kyllä ne sydänäänet sitten löytyivät, syke oli 145, mutta mielestäni äänet kuuluivat nyt paljon vaimeammin kuin 4vk sitten. Silloin oli sellaista "kolinaa". Kyllä tuntui pitkältä ne minuutit kun ääniä haettiin. Terkkari lohdutteli, että kaikki näyttää olevan hyvin ja että äänten löytyminen riippuu vauvan asennosta ja sijainnista jne.. järkipuhetta ja periaatteessa tiesin nuo.. puuh.. on se seulasäikäytys langettanut varjonsa tämän raskauden ylle. :( No nyt Paavo liikkuu ahkerasti, taisi kiukustua tökkimisestä.

Aiemmin ihmettelin toispuolista masuani ja liikkeiden tuntumista toisella puolella. Nyt vahvistui sekin arvelu, että Paavo tosiaan hengaa tuossa vasemmalla puolella. Itse en ole uskaltanut painella masuani (ettei Paavo vaan mene lyttyyn!) mutta terkkari sanoi että selvästi siinä vasemmalla tuntuu.

Sf-mitta oli 18cm eli yläkäyrän päällä huidellaan.. verenpaine hyvä. Pulssi oli 98! Painoa oli tullut neljässä viikossa 1,4kg lisää. Tästä en voi olla kuin iloinen, koska viimeksi oli tullut miinusta 5kg. Taisin olla silloin kuivunutkin. Sokerimittailuitani tarkasteltiin ja arvoni olivat niin hyviä, että jatkossa joudun mittailemaan vaan 1krt viikossa. Pelkästään hyviä uutisia siis. Siltikin vapisuttaa vieläkin! Mä varmaan pyörryn sinne rakenneultraan!

Anukkio ja Paavo-Poika 19+4
 
Ihana Rymy-Iita teillä Millimama :D Meillä mies toivoo että vauva jo masuaikana tottuu raskaampaan musiikkiin ja pienelle pitää nyt kuulemma sitten joka päivä vähän soitella heviä :D Hyvä kun muistutit tuosta Bola -korusta sillä olen hankkinut sellaisen jo häämatkalta Balilta 1,5v. sitten. Täytyypi kaivella esiin kun nyt olisi käyttöä sille!

Onneksi Anukkiolla pienen sydänäänet kuitenkin saatiin kuuluviin! Mulla vähän sama tilanne viime neuvolassa ja neuvolatäti oli jo lyömässä hanskat tiskiin ja antamassa mulle uutta kuunteluaikaa samalle viikolle. Sieltä se jumpsuttelu sit kuitenkin löytyi. Mulla istukka on tuossa edessä joten se varmasti vaikuttaa. Onko sulle kommentoitu istukan paikkaa?
Kiva kuulla että sulla sokeriseurantaa vähän helpotettiin!
Onkos teillä rakenneultra tässä lähiaikoina tulossa?

Meillä mies ihmetteli mulle eilen että mitä mä sitä rakenneultraa oikein jännitän (meillä siis ens maanantaina). Piti vähän valaista miestä että mikä se ultrauksen perimmäinen tarkoitus oikein on. Se ei siis olekaan vaan se että päästään kurkkimaan pientä ja ehkä selvittämään sukupuolta. Niin kovasti toivon että pieni olisi kaikin puolin terve. Tietty tuo sukupuoliasiakin olisi kiva selvittää. Kumpi vaan on kovasti tervetullut. Ehkä vähän enemmän on poikaolo.

Musta taas tuntuu että tissit on pienentyneet ja ihan kurpahtaneet! Miten voi olla mahdollista? Mulla jo muutenkin on E-kuppi joten ei sinänsä haittaa vaikka ei olekaan kasvaneet. Ihmetyttää vaan.

Ja voi hyvänen aika kun hengästyttääkin! Mä puuskutan joka päivä kuin mummu kun kipuan kotiin kerrostalon toiseen kerrokseen. Syynä on ihan selkeästi tuo hemoglobiini joka oli laskenut ekan ja tokan neuvolan välillä 149 --> 127. Ei ihme ettei saa happea kun muutos on aika suuri. Nyt loman aikana tuntuu että hengästyminen on vähän tasoittunut eli oiskohan hemppa sitten parantunut tai kroppa vaan tottunut tuohon nykyiseen tasoon. Huomenna neuvolassa varmaan selviää nykyinen taso.

Tuna ja sintti 20+1
 
Tunafish, meillä on rakenneultra ens viikon perjantaina.. siis 13. päivä perjantai.. aargh aargh. Mulla tosiaan on myös istukka edessä. Viimeksi sydänäänet saatiin heti kuuluviin ja ne tuli tosi lujaa vaikka viikkojakin oli tuolloin vasta 15. Ehkä mä siksi säikähdin niin paljon nyt.. että eikö ne nyt jo herran tähden ala kuulumaan. Huh huh. On tosiaan mukavaa kun ei tarvii enää kuin sen kerran viikossa mittailla. Toivottavasti saan myös pidettyä itseni ruodussa syömisten suhteen.. tuo mittailu kun on ainakin mulla toiminut hyvänä motivoijana terveelliseen syömiseen, koska olen halunnut saada ne hyvät lukemat :)

Mulla on tuollainen Bola-koru, mutta se tuntuu ihan liian "hienolta" tähän kesä/lomalookkiin :D Ei ole tullut pidettyä siis. Meillä Paavo kuuntelee päivät pitkät radio Rockia :D Poika luultavasti luulee Jone Nikulaa isäkseen!

:LOL:
 
Täällä myös viime neuvolakäynnillä nuo sydänäänet ei meinannut heti löytyä ja tietty olin vähän hermona. Mieskin ekan kerran oli mukana neuvolassa. Mut löytyihän ne sitten lopulta ja hyvin jumpsutti siellä pikkuisen sydän. Ultra on täälläkin ensi viikolla, torstaina. Liikkeitä tuntuu aina vaan enemmän, nyt tuntuu sellaisia muljahduksiakin.

Noista lähipiirin odottajista, sellaisia tuli taas sitten yksi lisää, tai siis saatiin tietää tänään. Miehen serkku saa pari kuukautta aiemmin, eli molempien sukuun on lisää vauvoja tulossa ihan urakalla tänä vuonna. Minun puolelta tulossa siis 3 ja miehelläkin 3. Tai 2 on jo syntyneitä. Ja sitten molemmilla vielä pari kaveria saa perheenlisäystä. Eli joku vauvabuumi menossa :D Tai kun ollaan sen ikäisiä, että niitä lapsia tehdään, ja kun ne sukulaiset ja kaveritkin suht samanikäisiä ovat.

Tirppana & 19+3
 
huikeen hienoo säätä pukkaa :)

lumineit ihan TOOOOSI hienot kuvat ootte saanu :heart:

musiikki, meteli ja vauva mä olen kuunnellu aina musiikkia, autossakin aika kovalla... jokainen lapsista on rytmitajuinen, tosin musikaalisuus lienee kulkeutuu suvussakin.... muutenkin meteliä piisaa, ite en osaa päivälläkään rauhoittua ellei radio rauhallisesti ole taustalla kun käyn sohvalle :) ja kun vauva on tullut taloon, on tasainen mekkala parempi kuin huopatossutehtaalla :D
jokainen lapsi oppinut nukkumaan niin päiväunensa kuin käymään yöunille, että joku ääni on jossain... telkkari, radio, ihmiset... mitä vain.. tämäkin pikkuinen on jo tottunut musiikkiin, autossa tänään soi Metallican levy, ja potkuja tuli kyllä aika tahtiin :D perheen tytöt taas tykkää Antti Tuiskusta , meillä kuunnellaan siis hyvin paljon erilaisia kappaleita....

on aamun alakulo väistyi kirppari-kierroksella miehen kanssa :) herkuteltu hyvällä ruualla, ulkoilmalla, sisustus-ideoilla... perheen pienin on kipeäksi tulossa, sitä se sit huusikin edellisen yön... nyt sängyn pääty kohotettuna laitoin unille, toivotaan meille hyvä yö..
päälle heitin helteen kunniaksi piukan mustan, trikoisen kotelomekon. maha korostuu aika kivasti :) sen alle legginsit ja kesä-mamma-look on valmis :)

sit tarviis vielä pyykit nakata kuivumaan....
 
Ehtoota,

Pitihän tässä ennen töihin lähtöä tänne uuteen pinoon ilmoittautua.
Elikkäs eilen palattu työelämään ja kuten arvata saattoi, selkä ollu aivan jumissa tänään. Toivottavasti ei pahene. Supparit tietty palas heti ku jalkojen päällä koko työajan. No ei onneksi vielä pahoja.

Bola-korusta tuli mieleen et kattelin sellaista tossa alkuraskaudessa ja aattelin et hommaan jos kaikki sujuu hyvin. Oon unohtanu aivan, hyvä kun joku otti puheeksi, se on niin jotenkin suloinen ja niin merkki raskaudesta. Kun tuntuu ettei kukaan mitään huomaa. Ite on haluttu salata, mut nyt tuntuu jo etteikö joku ny vois jo huomata...siis ikinä ei hyvä...

Hankintoja ei oo siis tehty yhtään mitään. Ne vaunut pitäis hommata ja turvakaukalokin vissiin. Ei taida tuota vanhaa enään viittii käyttää. Pinnasänky on tallessa.

Rakenneultraan olis viikko vielä, voi että kun tuntuu jotenkin pitkältä ajalta, vaik kuiteski on jo sillai lähellä. Se on kans eräänlainen etappi täs raskausajassa.

Hengästymistä on myös tässä raskaudessa näköjään. Edellisessä raskaudessa tehtiin astmadiagnoosi, mutta en oo oikein tarvinnu lääkkeitä täs välillä. Saas nähä pitääkö alkaa säännöllisesti piiputtaan taas. Toisaalta mullakin on toi verenpaine niin alhainen ollu et voisko sekin vaikuttaa, tiedä häntä.

Niin ja onnea ultrassa käyneille ja Anukkio onneksi Paavo vain piti äitiä jännityksissä;)
Mut nyt koiran kans iltakävelyt ja sit töihin.

hannama&pikkuinen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
Tissit: Mun on pakko sanoa että nyt vähän rassaa kun ne tursuaa jo noista D-kupeistakin ulos... Mulla oli aluperin sellaset normi B:t, ja ne tuntuvat kasvavan aina yhden kuppikoon per raskaus. Huonoa on että nyttenhän nämä on oikein mainiot (lue: oon ihan onnessani isoista täyteläisistä rinnoista) mutta edellisen raskauden jälkeen kun turvotus laski ja laihduin sen 30kg niin nuo rinnathan oli sitten sellaiset roikkuvat lölleröt vaan jotka sai lähinnä kääriä rintaliiveihin :x ...Mä siis nyt stressaan jo etukäteen mun rintojen tulevaa kohtaloa. Taidan imettää tosi pitkään ;) Ja siis mä en koskaan olis kuvitellut että alan stressaamaan rinnoista, ihan älytöntä...

Mä en hengästy, mutta varmasti lähinnä siksi etten pääse liikkumaan sellaisella temmolla että voisin hengästyä xD

Hiplailin tänään pikkuisia tyttöjen vaatteita kirpparilla ja kihertelin ittekseni :D En ihan vielä ostanut kuitenkaan mitään. Ihan pikkuvauvavaiheeseen aionkin hankkia lähinnä helppoja perusvaatteita, bodyja ja puolipotkareita.

Kerpele ja pikkuneiti 21+3
 
Huomenta! :)

Kohta olis neuvolaan lähtö. Se on kyllä kumma että aina se jännittää, vaikka mitään ihmeellistä ei tule tapahtumaan. Hemoglobiiniarvoa odotan mielenkiinnolla... :whistle:

Tissit Ovat heränneet henkiin.;) Viimme imetyksen jälkeen ovat olleet, kaikella kunnioituksella, kyllä sellaiset olalle heitettävät koirankorvat että...Yhden kuppikoonkin pienenivät alkuperäisestä. Ajattelin jo että ei näistä enään kalua tule, mutta nyt ovat yhtäkkiä suurentuneet kaksi kuppikokoa.:) Olen yrittänyt ALE-hyllyistä etsiä nyt tähän malliin sopivia rintsikoita, mutta ei 70E:tä tahdo löytyä edullisesti, yhdet löysin ja niillä on nyt pärjäiltävä.

Bola-koru mietin minäkin tuota alkuraskaudessa ja nyt tullut uudellen mieleen. On jotenkin niin suloinen ja kiva juttu, että taidan hommata. :) Nyt on vain niiiiiin vaikea päättää minkälaisen valitsisin! :xmas:

Nyt täytyy ryhtyä pukemaan ja meikkaamaan. Kahvia hörppään vain puoli kupillista, ettei verenpaineet nouse pilviin..:D


Mukavaa torstaita teille naiset!:)



Erika76 & Iiris-Irmeli 22+2 :heart:
 
Huomenta kaikille.

Ihanaa erika että joku muukin elää torstaissa ja jännittää neuvolaa =)

Itselläkin tänään iltapäivällä neuvola, saadaan kelan paperit ja nähdään neuvolantätiä ennenkuin hän jää lomalle. Raksu-ultraan on vielä piiiitkät 1,5vkoa.

Ja huomenna poksuu puoliväli eli 20 viikkoa :heart:

Aurinkoista päivää kaikille mammoille!

Sandells & Keijo 19+6
 
Enää kaksi yötä ultraan :D neuvolaa en niinkään odota ku se puntari "pelottaa" :|

Hormoonit olen ku joku saamerin pommi, räjähtelen ihan jatkuvaan eikä sinällänsä ole syytä. tyttö uhmailee mutta aikasemmin olen aika tyynesti ja napakasti saanu aisoihin ni nyt kilahtelen pikku asioista :( aikamoinen morkkis siitä. Kuinkahan oppis hillitsemään näitä raivareita,, mieski saa kyllä osansa tästä pirttihirmusta :|

rontti1 20+3 tule tule perjantai :p
 
Paljon oli rakenneultrassa käyneitä, onnittelut heille hyvistä kuulumisista!

RD/sokerirasituskoe: Mä viimeksi tosiaan ihan kysyin että olenko jotenkin unohtanut sinne mennä mutta terkka totesi että sun ei tartte koska et kuulu mihinkään riskiryhmään (en ole ensisynnyttäjä, en ole ylipainoinen jne.) vaikka ikää onkin jo 35 v. Sitten jos lääkäri rv 26 katsoo se tarpeelliseksi, niin sitten ehkä. Sf-mitta oli viime raskaudessa ihan yläkäyrillä mutta mulla maha/kohtu kasvaa sillai, osittain tosta istukansijainnista johtuen (eteisistukka). Kuulemma jos sf-mitta alkaa olla kovin iso, sitten harkitaan. Mutta mullahan on viimeistään rv 30 alkaen noita istukkakontrolliultria, joissa lapsen kasvua, istukan sijaintia ja kuntoa jne. seurataan tarkkaan eli eiköhän se riitä seurannaksi.

Paino: nyt alkaa sitten painonnousu. Lähtöpaino saatu takas ja kotivaaka näyttää jo +1 kg. Pitäsköhän vähän hillitä tätä lomasyömistä :) Mummolassa ollaan 1,5, viikkoa ja herkkuja riittää :)

HilmaVilma 22+0
 
Huomenet!

Tisseistä heti puhetta. Omat ovat olleet jo lukioikäisestä saakka tasaiset 80E-F-kokoa, mutta nyt näyttää siltä, että pursuaa yli. Pelkään mikä pullataikina-tykki-ilmiö tapahtuu vielä loppuraskaudesta ja maidon noustessa. Huh! Ja mistä meijerinmyymälästä kohta lähden ostamaan liivejä, kun ei tiedä yhtään tulevaa kokoa, hinnat ovat tässä kokoluokassa järkyttävät ja tukea tarvitaan paljon enemmän kuin mitä venyvät topit tarjoavat? Jos jollain on tähän kikkakolmonen tarjota, olen kiitollinen neuvoista; mistä lähteä metsästämään imetysliivejä joustavalla koolla n. 80F-G-kupille? Ja kuinka paljon "tukevat" imetysliivit joustavat? Onko tämä ihan liikaa toivottua? Ja saapa nähdä millaiset riipparit näistä tulee imetyksen jälkeen, OMG jo etukäteen!

Kävin aamulla taas kuukauden välin jälkeen neuvolassa. Painoa oli tullut viimein, eli 3,5 kiloa alusta lähtien on noussut paino. Sekin on tullut tämän yhden kuukauden aikana; kilo varmaan molempiin tisseihin ja 1,5 kiloa mahaan :D Sokerirasitukseenkin passitettiin elokuun loppupuolelta. Jännä sinänsä, kun kertaakaan minulta ei ole mitattu verensokeria, ja kuitenkin täällä joillain on sitäkin mittailtu. Että keneltä ne sitten sitä mittailee ja keneltä ei? Varmaan jos olo on ollut kohtalaisen tavallinen, eivät viitsi rei'ittää sormen päitä. Nytkään ei otettu esim. hemoglobiinia, kun se oli viimeksi yli 140.

Mutta sydänääniä oli kiva kuulla taas pitkästä aikaa, että hyvin siellä jaksellaan, vaikka aina ei oikein usko, että kyllä siellä kasvavassa mahassa jonkun on pakko elellä <3 Pulssi paukutteli tasaisesti 145 :)

Nynaeve ja Pp 19+3
 

Yhteistyössä